en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Älvsjö & Hägersten

Ture Wennerholms Torg 2, 126 37 Hägersten — Visa karta

4.9 / 5 i betyg — 41 rekommendationer
Vi får hela tiden önskemål från människor som vill bo i ditt område. Det törs vi säga eftersom vi har ett så brett kontaktnät här i Stockholm som ger oss köpare i alla områden. Vårt kontaktnät är till för dig och det hjälper dig att få ut högsta möjliga pris för din bostadsrätt, villa eller för ditt fritidshus. Hos oss får du en helhetslösning med fastighetsmäklartjänsten, försäkringar och förmånliga lånevillkor. Genom vår koppling till Länsförsäkringar ger vi din köpare snabba besked om förmånliga bankvillkor, vilket gör att vi tillsammans kan genomföra affären i det tempo du önskar.

Läs vad 41 användare tycker om Mathias Blomqvist

• Johanna R
    Mathias Blomqvist är en skicklig mäklare, både drivande och ödmjuk, vilket får en att känna sig i trygga händer, samtidigt som han vet hur man gör en god affär på ett effektivt och smidigt sätt.

Mathias är en varm och sympatisk person, med hög yrkeskompetens tillika brinnande passion för sitt jobb, och har dessutom ett stort intresse för människor, av alla karaktärer...

Jag fick ett mycket gott första intryck av Mathias, vid vårt första möte, några år innan det faktiska uppdraget, och han har verkligen levt upp till det. Han har varit tydlig med all information och fakta kring bostadsförsäljningen, från början till slut, och hjälpt mig ända till skattedeklarationen efteråt!

Jag vill varmt rekommendera Mathias Blomqvist som mäklare, för att han kan det han gör, och för att han är trevlig att ha att göra med!!
  • Magnus A
    Mathias gjorde ett fantastiskt jobb med försäljningen av vår lägenhet. Vi upplevde aldrig någon stress trots att försäljningen drog ut på tiden. Samt så blev slutresultatet till vår belåtenhet och mer därtill.
  • Anna Maria T
    Mathias fick uppdraget att sälja vår lägenhet i Liljeholmen efter att vi mött flera mäklare. Mathias är kompetent, engagerad och har ett "naturligt" bra sätt. Under hela processen kände vi oss delaktiga, informerade och trygga och lägenhetsförsäljningen gick mycket bra. Vi är mycket nöjda med Mathias och ger honom våra allra bästa rekommendationer.
  • Kenneth S
    Bästa mäklaren I Hägersten.
    Jag anlitade Mathias vid försäljning av min första bostadsrätt. Kan bara säga att de kändes rätt från början med Mathias. Tveka inte att höra av er till Mathias om ni går i säljtankar.
  • Marie L
    Mathias sålde vår lägenhet i Hägersten. Mathias har under hela processen varit mycket engagerad och professionell i sitt bemötande. Mathias var med och stöttade under hela säljprocessen och var mycket förtroendeingivande både gentemot oss och gentemot potentiella köpare.

Vi är extremt nöjda med både Mathias resultat av försäljningen av vår lägenhet och hans bemötande och arbete under hela säljprocessen.

Vi kan varmt rekommendera Mathias som mäklare.
  • Lennart S
    Mathias fick uppdraget att sälja vår lägenhet i konkurrens med flera andra mäklare, mycket genom att han skapade ett förtroende från första stund, tog sig tid att förklara och att han kunde presenterade en genomtänkt plan för hur marknadsföringen och försäljningen skulle genomföras. Mycket professionell, naturlig och engagerad. Mathias känns kompetent och var lyhörd för våra önskemål, alltid tillgänglig med snabba svar per epost och telefon. Under hela processen kände vi oss vara med, informerade och trygga. Försäljningen gick snabbare än förväntat, då personliga möten bokades in med presumtiva köpare som Mathias sedan hade löpande kontakt med.
    Vi är mycket nöjda med Mathias insats och ger honom våra allra bästa rekommendationer .
  • Johan
    Mathias är seriös och ger mycket stöd inför försäljningen. Trygg och vet vad han gör, Rekommenderas!
  • Andreas T
    Mycket proffsigt bemötande vid köp av lgh. Snabba återkopplingar och bra engagemang. Fanns inga frågetecken efter genomförd affär och skulle inte tveka att låta Mathias sälja vår lgh när det blir dags.
  • Klara Isabella P
    Bra, förtroendeingivande, lugn och pålitlig.
  • Magnus H
    Mycket professionellt och trevligt bemötande. Gav bra svar på de frågor man hade inför försäljningen och var hela tiden snabb på att svara via mail och samtal. Kändes som han hade bra koll på marknaden i Hägersten. Väldigt trevlig och lätt att ha att göra med vilket jag tror är positivt vid visningar och kontakter med presumtiva köpare. Jag är mycket nöjd med Mathias och kommer anlita honom igen.
  • Viktor Å
    Mathias skulle kunna användas som en mall för en bra mäklare. Jag har både sålt och köpt genom honom och varit jättenöjd båda gångerna. Det som gör honom så kompetent är att han inger ett förtroende som han lever upp till.
  • Johan S
    Mathias har ett utomordentligt kundfokus och förstår vilken resa köparen/säljaren går igenom och kan hantera processen på ett tydligt och begripligt sätt. Mathias är också tillgänglig och rak i sin kommunikation. Har man frågor kommer alltid snabba och pedagogiska svar. Mathias har en förmåga att inte skapa orealistiska förväntningar samtidigt som man upplever han står på ens sida.
    Kan varmt rekommendera Mathias.
  • Linda S
    Mathias är pålitlig och mycket professionell och jag kan varmt rekommendera han till andra! Jag har både köpt och sålt lägenhet med hjälp av Mathias och är mycket nöjd. Han är mån om att det ska kännas bra både för säljaren och köparen vilket gör att man känner sig trygg med Mathias som mäklare. Han är tydlig med information och engagerad med mycket kunskap på marknaden och området. Går du i köp eller säljtankar kontakta Mathias och du kommer bli otroligt nöjd!
  • Linda S
  • Mathias W
    Pålitlig och professionell fastighetsmäklare som vi varmt rekommenderar.
  • Elisabeth S
    Försäljning av lägenhet i Stockholmsförort.
    Mycket bra och professionellt bemötande med bra kunskap och bra information. Det enda som jag med facit i hand inser är att det är lätt att bli lurad på sättet att ta ut skyhöga mäklararvoden. Att börja med ett fast arvode upp till ett visst pris för lägenheten och sedan vilja ha 10 % på det som överstiger det angivna priset. I mitt fall ansågs lägenheten vara värd i det närmaste 1 miljon mindre än vad slutpriset blev vilket innebar ett ytterligare arvode på nästan Kr 100.000,- utöver det fasta arvodet. Detta vill mäklare ha för att pressa upp priset vilket inte behövdes. Jag anser att ett rimligt arvode skulle ha varit 10 % på de sista Kr 500.000,- för jag kan inte tro att mäklaren själv trodde att jag inte skulle få mer betalt för lägenheten. Men jag gick med på det och det är bara att bita i det sura äpplet.
    Jag kommer att kryssa i rekommenderas men jag kommer jag verkligen att varna för prissättningen av mäklararvodet.
  • Irma O
    Pålitlig, trevlig och tydlig!
    Vi är nöjda med Mathias som mäklare. Vi upplevde att han var tydlig och tillmötesgående. Vi fick en mkt bra intryck och litar på hans omdöme och kunskap.
  • Magnus H
    Mycket nöjd, från början till slut. Fick även bra återkoppling från köparna om Mathias insats.
  • Ljuba V
    Företaget och Mathias Blomqvist har sköt sig exemplariskt vid försäljningen av min lägenhet. Mathias är en väldigt kompetent person, tillmötesgående och generös med sin tid. Han är engagerad i sitt yrke på ett riktigt positivt sätt. Det är tydligt att han tycker om sitt arbete och vill hjälpa sina kunder hitta rätt bostad och få skäligt pris för den de säljer. Han har varit snabb med all kommunikation och gav mig tydlig information under alla stadier av försäljningen. Jag rekommenderar både Mathias Blomqvist och Länsförsäkringar jätte gärna.
  • Olof H
    God service och vänligt bemötande. Kändes professionellt både i förarbetet, vid visningen och i efterarbetet.
  • Eva K
    Mycket bra från start till slut. Fantastisk skräddarsydd service!
  • Olle N
    Mycket bra bemötande och god vägledning.
  • emma
    Jag hade inte kunnat önska mig bättre service eller bemötande av Mathias! Extremt proffsig och trevlig. Ger goda råd, ärliga förväntningar och har oerhört hög servicegrad! Mathias hjälpte mig med allt som rörde lägenhetsförsäljningen, då jag själv låg på bb :)

Ger Mathias mina allra bästa rekommendationer.
  • Stina
    Jag kan varmt rekommendera Mathias och jag hade faktiskt inte kunnat faa tag paa en bättre mäklare när jag saalde min lgh paa Hägerstensaasen för naagra veckor sedan. Daa jag bor utomlands och inte kunde närvara under hela försäljningsprocessen var det väldigt viktigt för mig att sälja med hjälp av en paalitlig mäklare. Mathias är inte bara paalitlig utan även kunnig, engagerad, ärlig och tillgänglig. Han aaterkopplar snabbt och jag hade inga problem att naa honom varken via telefon eller email, trots avstaandet, vilket saaklart gjorde att jag kände mig väldigt trygg genom hela processen. Ett stort tack och mina bästa rekommendationer!!
  • Andreas
    Stort tack till Mathias som sålde min lägenhet. Köpte min lägenhet via Mathias och sålde nu via honom också. Kändes tryggt från första början med bra kontakt. Ofta står ju mäklaren mycket på säljarens sida men Mathias skapar en bra känsla för både köpare och säljare.
    Sen så blev ju slutpriset väldigt bra och högre än jag trott. Stort tack!
  • Amanda N
    Jag är jättenöjd med Mathias! Gjorde ganska gedigen research innan och Mathias var verkligen den som stod ut, han var förtroende ingivande, hade stenkoll hur han skulle gå tillväga och Hägerstenområdet. Alltid lätt att få tag på och svarade på alla tänkbara frågor man kunde ha. Jag fick ut mer för min lägenhet än vad jag hade kunnat hoppas på och kan varmt rekommendera Mathias.
  • Sara O
    Mathias sålde min lägenhet. Han var otroligt aktiv och engagerad hela försäljningen igenom och väldigt lyhörd för vad jag hade att säga. Rekommenderas varmt!!
  • Malin
    Jag köpte lägenhet av Mathias 2009 och fick ett väldigt bra intryck av honom då. När jag själv skulle sälja så var det självklart att kontakta honom. Mathias är mycket proffsig och erfaren, tillgänglig, lyhörd och framför allt har han en mycket trevlig personlighet som inger förtroende både för köpare och säljare! Jag rekommenderar honom varmt!!
  • Sandra P
    Jag och min sambo har nyligen köpt en lägenhet i Telefonplan med Mathias Blomqvist som ansvarig mäklare. Vi tycker att Mathias är proffsig, förtroendeingivande, lätt tillgänglig med en varm personlighet. Vid behov av försäljning av lgh skulle vi absolut anlita honom. Mathias verkar ha stenkoll på Hägersten området.
  • Linn L
    Bra mäklare som stått ut med alla våra turer kring försäljning av lägenhet.
    Har koll på läget och känns ärlig - förmodligen den viktigaste egenskapen när man har med mäklare att göra :)Inte konstigt att våra vänner också valt att använda Mathias!
  • Jonas E
    Köpte lägenhet av Mathias för cirka 3 år sedan och då skötte han allting väldigt proffsigt. Har haft kontakt med honom sedan dess och nu har vi precis sålt lägenheten och är fortfarande toppennöjda! Han är rak och ärlig och verkar kunna marknaden kring Hägersten väldigt bra. Lätt att få tag på och återkopplar direkt. Han är även en klippa när det kommer till tips och råd nu när vi söker ny lägenhet. Kan verkligen rekommendera honom!
  • David S
    Jag kan verkligen rekommendera Mathias som mäklare och hade definitivt vänt mig till honom vid en ny försäljning i området. Han är professionell mot säljare och köpare, effektiv i sin kommunkation och sätter högst rimliga förväntningar innan samarbete inleds.
  • Sofia T
    Mathias har stöttat i alla frågor stort som smått, för att sälja men också som ett bollplank när det gällt att köpa.
    Tydlig, ärlig, lätt att få kontakt med(ringa, maila, smsa) och kan bostadsmarknaden, vet när det är bästa läge att sälja.
    Personlig och inkännande, både mot mig och köparna men även tagit personlig kontakt med styrelsen.
    Det har fått ta den tid som behövts, inte stressat på en försäljning.
    Har känts tryggt och stabilt att anlita Mathias, gör det du också :)
  • Austin D
    Mathias är väldigt effektiv,snabb, och professionell. Han har en realistik förståelse av bomarknaden och han är ärlig när man diskutera pris och förväntningar. Han var lätt att kontakta och svarade alla våra frågor under och efter bostadsrättens försäljning.
    2012-06-10 Representant för Länsförsäkringa svarar Austin D
    Tack för fina rader! Måste bara skriva att det känns speciellt för mig att ni kontaktade mig utifrån att vi träffades på en visning 1.5 år bakåt i tiden, det värmer!:) Trevlig sommar!
  • Martina och Jerker
    Professionell, driftig och tillmötesgående mäklare som vi varmt rekommenderar till alla som ska sälja!
    Mathias var lugn och noggrann, snabb och rak i kommunikationen. Framför allt väldigt engagerad och lyhörd och bra på att snabbt återkoppla när vi hade frågor eller synpunkter. Han gjorde verkligen ett kanonjobb!
    Fotografen han samarbetar med var också mycket proffsig, vi var väldigt nöjda med bilderna och hur de presenterades, både på nätet och i prospektet.
    Jag upplevde att både vi som säljare, och de som köpte vår lägenhet fick väldigt bra information och att vi alla var väldigt nöjda efter avslutad affär.
    2012-06-10 Representant för Länsförsäkringa svarar Martina och Jerker
    Underbar läsning!! Hade det dock på känn att ni blev nöjda.:) Ett klockrent samarbete helt enkelt. Trevlig sommar till er båda!
  • Ulrika S
    Mycket kompetent och trevlig mäklare.
    2012-03-29 Representant för Länsförsäkringa svarar Ulrika S
    Inte svårt att vara trevlig när jag har med dig att göra.:) Tack för ett fint omdöme.
  • Melissa A
    Tillgänglig, engagerad, driftig och kompetent. Jag skulle anlita honom igen och kommer att rekommendera honom till vänner och bekanta som ska sälja sin lägenhet.
    2012-03-29 Representant för Länsförsäkringa svarar Melissa A
    Jag blir rörd av dina fina rader. Tack snälla Melissa!:)
  • Camilla K
    Exemplarisk :)!
    2012-03-29 Representant för Länsförsäkringa svarar Camilla K
    Du är inte så tokigt du heller.:) Hoppas du mår bra o trivs i Länna.
  • Åsa k
    Mathias är en proffessionell mäklare,driftig och trevlig.Jag är mkt nöjd med hur snabbt min lägenhet blev såld. Jag kommer absolut rekomendera honom om nån jag känner ska sälja bostad.

Mvh Åsa Kajhag
    2012-03-29 Representant för Länsförsäkringa svarar Åsa k
    Ja, rekommendera mig till alla du känner! Uppskattar verkligen ditt omdöme. Tack Åsa!
  • Carolina S
    En mycket kompetent och erfaren mäklare som gör sitt yttersta för att försäljningen ska gå bra. Vi har vänt oss till honom 2 gånger när vi sålt bostad och vi är supernöjda! Dessutom är han mycket trevlig och är förtroendeingivande!
    2012-03-29 Representant för Länsförsäkringa svarar Carolina S
    Och jag är supernöjd med er! Synd att ni nu har flyttat ifrån mig.:) Hoppas ni har det toppen i Sollentuna.
  • Susanne A
    Direkt när jag fick kontakt med Mathias kände jag ett stort förtroende för honom. Min första kontakt med Mathias var när han skulle värdera min lägenhet utan några som helst tvång till något fortsatt samarbete. Nu blev det försäljning och Mathias hjälpte till med allt. Alla frågor om Bank(kontaktpersoner), styling m.m. Telefonen gick varm från mig om undringar om än det ena och än det andra. Han svarade alltid och kunde hjälpa till på ett sätt så man förstod eftersom jag inte hade någon som helst erfarenhet av lägenhetsförsäljning. Nu är det ett halvår sen jag sålde min lägenhet och känner (som jag också gjort) att jag kan fortfarande höra av mig till Mathias om jag har några funderingar. Jag vill varmt rekommendera Mathias om du har funderingar på att sälja eller köpa lägenhet.
    2012-03-29 Representant för Länsförsäkringa svarar Susanne A
    Tack snälla Susanne för mycket uppskattad läsning.:) Ja, du kan ringa mig precis när du vill och jag svarar mer än gärna. Ha det toppen!
Peter Backlund
Eddy Lloret