Legio Advokatfirma af AB

1.0

4 omdömen om Legio Advokatfirma af AB

Arto V
Skrev om Legio Advokatfirma af AB

Håll er ifrån dessa bluffadvokater för erat eget bästa. De är bara ute efter pengar. I mitt ärende utförde de inget! av det arbete jag anlitade de för. Sade till de att hitta referensfall på min nackskada. Då frågade de mig om hur man gör det. T.o.m jag som lekman vet hur detta görs. De debiterade tom för tiden då jag undervisade de om deras arbete. Sedan ville de gå till tingsrätten helt utan något förarbete då de skulle fått betalt även vid förlust, då sade jag ifrån. Som sagt SKARP VARNING FÖR DETTA BLUFFÖRETAG!!

Maja k gillar detta
Svar från Legio Advokatfirma af AB

Hej! Vi beklagar att Du inte är nöjd med handläggningen. Vi tar tacksamt emot Din feedback av vilken vi gör vårt yttersta för att förbättra oss.

Anna Rinman Familjerättsbyrå
4.9/5 i betyg av 9 omdömen 4.9 av 9 omdömen

Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det

Björn Mattias S
Skrev om Legio Advokatfirma af AB

Varning! Bluffakturor och de stämmer dig om du har invändningar. De hjälpte mig ingenting över huvud taget gentemot mitt försäkringsbolag. Det gällde ett Invaliditetsintyg. De var på semester under tiden de påstod sig ha utfört arbete. Jag bestred fakturan på 28 000 kr, de stämde mig och efter ärendet i tingsrätten är jag nu skyldig dem 83 000 kr. Jag har också bevis på deras fusk. Jag inväntar nu svar från Disciplinnämnden hos Advokatsamfundet.

Maja k gillar detta
Svar från Legio Advokatfirma af AB

Hej! Förutsättningarna för att få fortsatt biträde av en advokat är att fakturorna betalas, vilket inte gjorts i detta fall. Om så inte görs är det inte möjligt att fortsatt företräda i ärendet. Disciplinnämnden konstaterade att det ej begåtts något fel och i den efterföljande processen i domstol om arvodets skälighet noterar vi att tingsrätten bedömde att den yrkade kostnaden var skälig. Vi beklagar givetvis Din subjektiva upplevelse och hoppas att Du fick bästa möjliga utfall för det fallet du fortsatte ärenden hos annat ombud.

Cuvan B
Skrev om Legio Advokatfirma af AB

3 v före huvudförhandling 20190401 återkallar min advokat Carl Johan Wallin & de andra advokaterna på Legio sin fullmakt för att jag inte ville att de skulle förlika med försäkringsbolaget IF & istället förlika direkt med mig. Detta för att sänka kostnaderna & för att IF kom med ett skambud som Legio ville att jag skulle acceptera. Ärendet kommer att gå till advokatsamfundet och jag kommer stämma Legio på minst 2.5 miljoner kronor. Jag avråder alla att ha något med Legio Advokat byrån att göra och istället ringa advokatsamfundet...

Maja k och 2 andra gillar detta
Juristbolaget i Sverige AB
4.8/5 i betyg av 114 omdömen 4.8 av 114 omdömen

Stort tack till Juristbolaget för all hjälp med bouppteckningar. Kan verkligen rekommendera dem, proffsigt och vänligt bemötande.

Lennart N Lennart N
Greger J
Skrev om Legio Advokatfirma af AB

Den här firman är oseriös! Det enda firman är intresserad av är att ta dina pengar utan att du vinner något på att anlita dem. Det enda du får är en rejält saltad räkning utan att de engagerat sig i ditt ärende. Låt er inte luras!

Maja k och 3 andra gillar detta
Svar från Legio Advokatfirma af AB

Hej, Tack för Din återkoppling den uppskattar vi, då det alltid är värdefullt att kunna förbättra LEGIO. Vi konstaterar att Du aldrig varit klient hos oss varför Din recension dessvärre inte har någon större mening för vår del men vi vill oavsett tacka Dig för Din tid och önska Dig lycka till framgent.