Live It Södermalm
1.9 i betyg av av
34 omdömen
Den perfekta presenten
Med över 500 upplevelser i hela landet erbjuder Live it ett fantastiskt utbud av oförglömliga presenter i samarbete med Sveriges bästa arrangörer.
Med över 500 upplevelser i hela landet erbjuder Live it ett fantastiskt utbud av oförglömliga presenter i samarbete med Sveriges bästa arrangörer.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag34 omdömen om Live It Södermalm
-
skrev om Live It Södermalm
Vi fick ett presentkort av våra döttrar för en upplevelse på Musikbåten. Under pandemin så säger Live.it över telefon till oss att de kommer återuppta Musikbåten efter pandemin. När pandemin är slut och musikbåten inte kommer tillbaka och vi undrar hur vi skall göra (boka annan upplevelse) så säger de att värdebeviset är för gammalt. Otroligt jävla dåligt att bara lura folk på pengar genom att oärligt få det att framstå som att en upplevelse tillfälligt är inställt.och sedan bara successivt säga till folk att de pengar man betalt till företaget kan man bara glömma. STOR VARNING för detta företag!
-
-
skrev om Live It Södermalm
Besviken på kort utgångstid på presentkortet.(1år)
Företaget live it förlorar inte något på att ha längre löptider på korten, men de vinner på att kunderna inte kommer i håg/ inte har tid / inte har möjlighet pga tex pandemi.
Riktigt dålig kundservice. -
skrev om Live It Södermalm
Fick presentkort i 50 årspresent av min arbetsgivare, men inte ens mitt under brinnande pandemi förlänger Live it automatiskt den ovanligt korta giltighetstiden på 1 år och när man sedan kontaktar dem är det blankt nej.
Men när man tittar det klena utbudet av upplevelser och betygen det som finns har fått, behöver man ändå inte känna sig ledsen... -
skrev om Live It Södermalm
Jag är mycket missnöjd med er tjänst. Jag fick ett presentkort hos er under pandemin. Av olika skäl hade jag inte möjlighet att nyttja det under giltighetstiden (missade dessutom att den bara var 1 år). När jag bad om förlängning efter att det året fick jag tvärt nej, och fick inte förlänga eftersom giltighetstiden hade gått ut.
-
skrev om Live It Södermalm
Ingen hänsyn till Coronapandemin och ingen förlängning, 👎
-
skrev om Live It Södermalm
Oj vad dåligt. Samma här som för många andra ser jag. Fick ett presentkort från jobbet på 2000 kr i maj 2020 som jag tänkte använda nu hösten 2021 när det lättar på pandemi restriktioner.
Nope. Presentkortet har gått ut och dom behåller pengarna. -
skrev om Live It Södermalm
Jag köpte ett presentkort till min biltokige 8-årige son. Han vill mest av allt i hela världen åka lamborghini. Vi bokade in en körning den 4 juli. Samma vecka fick jag ett sms där de sa att lamorghinin var på service. Vi bokade in ett nytt datum, den 6 augusti, och samma vecka fick jag ett sms att lamborghinin hade gått sönder. Nu finns de inga fler datum att boka i Göteborg innan säsongen är slut. Tjejen jag pratade med sa att hon har satt upp mig på en väntelista där jag kommer att få ett mejl när de har släppt tiderna för att boka in ny en körning nästa år. Jag frågade vad som händer om tiderna kommer efter det att mitt presentkort gått ut vilket det gör i mitten av maj. Då får vi försöka ordna det. Försöka?! Mycket dåligt när det är företaget som ställt in de två körningar vi har bokat. Köp inte något av detta företag! / Anna
-
skrev om Live It Södermalm
Otroligt dåligt som företag att inte ta hänsyn till pandemin. De borde som många andra företag, ha automatiskt förlängt giltighetstiden. Då de har vart svårt att boka samt att man tagit sitt ansvar i denna pandemi. Tråkigt måste jag säga då det är väldigt många som har drabbats. Så ett företag som endast verkar bry sig om att få in pengarna.
-
skrev om Live It Södermalm
Som många nämnt, dåligt företag som inte tar hänsyn till Pandemin när det kommer till förlängning av presentkort. Trotts att de som företag redan har fått betalt, kan de inte förlänga presentkorten... Storvinst då de behåller pengarna när inga upplevelser/aktiviteter kan bokas.
-
skrev om Live It Södermalm
Den sämsta servicen man kan tänka sig. Som många tidigare omdömen påpekat så går Live It presentkort ut inom ett år och företaget tar ingen hänsyn till om det går att utnyttja eller ej. Bara detta borde vara en anledning till att aldrig använda Live it. När man sedan beställer en upplevelse och upptäcker att den är betydligt billigare direkt hos organisatören så ger Live it heller ingen möjlighet att byta utan hänvisar istället till organisatören. Detta är ett service bolag som helt saknar service och existensberättigande.
-
skrev om Live It Södermalm
Det kan inte bli enklare!
Perfekt och enkel hemsida. Smidig service på telefon, som mail och chatt.
Fick ett presentkort i 30-års present, skapade ett konto på hemsidan, registrerade presentkortet, bytte ut det till en övernattning med spa och fick mailadress och telefonnummer till hotell, ringde in och bokade.
Hur smidigt? Kan inte annat än tala gott om utbudet, servicen och bokningen! Önskar man kunde ge mer än 5 stjärnor!! -
skrev om Live It Södermalm
Ingen själ i detta företag! Hjälper inte till att förlänga presentkort som gått ut under pandemin. Alla andra företag gör sitt bästa för att anpassa sig till sina kunders bästa under denna period vi gått igenom, men inte Live it. Känner mig absolut rånad på min 30-årspresent som betydde otroligt mycket för mig. Men enligt dem skulle man tydligen haft en tanke på att gå och boka en upplevelse mitt i pandemin. Kommer aldrig tillbaks hit med sådant bemötande!
-
skrev om Live It Södermalm
Köp inget från live it. Deras service är den sämsta jag upplevt. De svarar inte på mail och man måste vänta i telefonkö väldigt länge. Lyckades aldrig få svar i tid så mitt presentkort gick ut. Den fanns det inget överseende med att hjälpa till. 'Värdebeviset har inaktiverats'. De tjänar alltså pengar på att göra det extremt svårt för folk att använda sin upplevelse.
-
skrev om Live It Södermalm
Hade fått ett presentkort på en helikoptertur över Stockholm i 40 års present i september 2019.
Planen var att få uppleva helikopterturen under våren 2020, men så kom covid. Därför hoppades vi på att kunna nyttja presentkortet till hösten istället. Till vår förvåning var utgångsdatumet endast 1 år, vilket vi missat när vi tog kontakt med LiveIt.
Det fanns noll intresse från LiveIt att vara behjälpliga och förlänga pga att vi missat datumet, men de svalde glatt de 3000 kr min familj betalt in för presentkortet. Hade kunnat betalt en admin avgift för merarbetet, men de var principfasta, pinsamt.
I dessa tider borde man vara mån om sina kunder. Brukade ofta köpa LivIt boxar, men aldrig mer varken privat eller som gåva när anställd fyllt år. Tar man inte hand om sina kunder bättre än så, ja då finns det andra leverantörer. -
skrev om Live It Södermalm
Min man blev så glad för sitt presentkort. Han registrerade sitt presentkort på Live it och tyckte det var enkelt att boka. Hoppas jag får följa med :)
-
skrev om Live It Södermalm
Riktigt bra utbud med många unika upplevelser som inte går att hitta nån annanstans.
Bra att deras kundservice finns både på chatt, mail och telefon.
Blandade ihop koderna en gång men fick snabb och proffsig hjälp av kundservice som hjälpte mig att boka.
Kommer handla där fler gånger! -
skrev om Live It Södermalm
Brett utbud av roliga, minnesvärda och unika upplevelser. Rekommenderas som present eller om man vill göra något ovanligt själv. Enkelt att genomföra köp på siten och bra butiker med kunnig personal.
-
skrev om Live It Södermalm
Super trevlig personal i butikerna! Har köpt många upplevelser genom åren och har alltid varit super nöjd. Ett stort plus i kanten är kundtjänsten! Bästa är att dom har 1 års bytesrätt!
-
skrev om Live It Södermalm
En ansvarig för företagets kundservice hörde av sig och ordnade upp detta, så därför ändrar jag i min recension från 1 till 3. Nedan är vad jag skrev före det.
//Kan bara instämma med tidigare recensioner, tyvärr. En del i affärsidén hos detta företag är att göra det svårt att kunna utnyttja en present man fått, eller göra det omöjligt att hitta en lämplig "leverantör" i rätt tid inom giltighetstiden. Jag talade med en tidigare försäljare för bolaget som bekräftar att en stor del av vinsten ligger i just outnyttjade värdebevis. Har försökt få kontakt via mail, men där ignorerades upprepat min fråga om att få tala med någon ansvarig. Vid telefonkontakt från min sida ( 2 ggr) uppgavs att den kundserviceansvariga skulle ringa upp. Vad hennes fullständiga namn var fick de inte lämna ut. När jag själv sökte henne kände inte den som svarade till henne. Bad att få tala med VD Stefan Osmund istället, men fick till svar att han tar inte kundsamtal. Kan ju bara hoppas att någon hör av sig och rättar till detta, så ska jag gladeligen redigera min recension, men mina förhoppningar är små. Gör ett eget presentkort istället till din käresta/vän som då också får uppleva det du vill ge. Stor varning på detta!// -
skrev om Live It Södermalm
Om ni tänker köpa ett presentkort i från detta företaget för att ge bort i födelsedagspresent så tänk på att inte beställa det för långt i förväg. Deras så kallade ångerperiod på 14 dagar tog slut innan jag ens fick min present och ville ångra mig. Dessutom kan jag lösa samma upplevelse för halva priset genom ett samtal.
-
skrev om Live It Södermalm
Riktigt trevliga och utomordentlig service. Rekommenderas.
Mvh
Fredrik Jonsson
SBK Moving -
skrev om Live It Södermalm
Egentligen är det för högt betyg att sätta en "plupp" på denna tjänst. Företaget lever på att leverera ingenting. Mycket begränsat med tillfällen då man kan utnyttja presentkortet, dessutom prissätter man evenemangen extra högt. Vi åkte till Stockholm för att hoppa fallskärm. Det visade sig att hoppet skulle ske drygt 10 mil norr om staden. Till slut, efter mycket väntan, blev hoppet inställt pga dåligt väder. Bara att köra hem till Skåne igen...Då vi skulle boka om presentkortet visade det sig att man hade registrerat det som använt...Det känns som att det är företaget själv som betygsätter tjänsterna högt och att det är vi köpare som sätter låga betyg. KÖP INTE DESSA PRESENTKORT såvida du inte vill bli lurad, ge bort pengar istället!
-
skrev om Live It Södermalm
Live it (och andra presentboxföretag) lever gott på att de förmedlar presentkort till andra företag och inte minst att folk inte utnyttjar sitt presentkort i tid (vilket dom tar 50 kr extra per månad för om man vill förlänga giltighetstiden).
Det är både billigare och bättre att gå direkt och boka eller köpa presentkort hos det företag man tänkt sig eller bara köpa ett vanligt grattiskort och skriva i att man bjuder på tex Folkrace en dag som ni kommer överens om. Varför betala extra för ingenting liksom?
Redigera -
skrev om Live It Södermalm
Trist. Live-IT är inte en upplevelseleverantör som ger mersmak. Hade läkarintyg då jag inte kunde vara med på inbokad aktivitet. Blev sjuk och hade läkarintyg. Fick ändå inte pengar tillbaka eller ny upplevelse. Istället tråkupplevelse....Varning.
-
skrev om Live It Södermalm
Akta er för live it. Jättekrångligt. Bättre att få pengar i present och kunna välja. Bor i Umeå. Få upplevelser finns att boka i Umeå Där finns inga mat och vinupplevelse. Vi måste åka till Stockholm och då finns det mesta under veckan, inte på helgen. Svårt att få datum för upplevelsen. Fick ringa många samtal till live it och de var dåliga på att åtrtkoppla, dålig service men duktig på att skicka extra räkningar innan vi bestämt oss för upplevelsen som vi var tvungna att betala trots att vi inte ville uppgradera oss. Blev till slut massage i Umeå för tusen kronor. Vi fick betala 180kr extra för allt strul som de orsakat. Svårt att fatta. Tummen ner. Stor besvikelse. Eva o Mats från Umeå
-
skrev om Live It Södermalm
De kräver att man ska betala innan man kan se tillgängliga bokningsdatum för upplevelsen. Nu fanns det ingen tid som passade mig på ett företag, så jag bytte upplevelse. På den nya upplevelsen fungerade inte boknings systemet, och gick inte heller att få tag på företaget som höll i upplevelsen varken via telefon eller mejl. Så jag bytte en tredje gång, på den här upplevelsen var jag tvungen att ringa företaget och boka tid, den här upplevelsen kostade 995 kr för mig via liveit men hos företaget kostade det mindre än 895kr! Hon sa så här via telefon "Du kommer få ett kvitto via en annan "bokningsite" som det står 895kr men det är i själva verket ännu billigare" !!
Jag blev då förbannad och tog kontakt med liveIt om att jag ville ha tillbaka mellanskillnaden för att jag var tvungen att betala ett högre pris via dem i onödan. Då svara de följande
"Hej Jakob, tack för din kontakt.
Anledningen till att vissa upplevelser är billigare om man går direkt via dem beror b la på att de själva håller i det.
Live it är en mellanhand och helt separat bolag som samlar olika upplevelser av alla slag från arrangörer som utför olika aktiviteter. Vi erbjuder också upplevelsen i hela Sverige.
Vi utför inte någon upplevelse själva.
Vidare har vi en giltighetstid på 1 år och fri bytesrätt om du köper via Live it samt försäkring vilket också är tjänster som kostar." -
skrev om Live It Södermalm
Dyrt och måste avboka minst 14 dagar innan.
-
skrev om Live It Södermalm
Liveit är ett skojarföretag. VARNING för dem! De tar ockerbatalt för tjänster som kostar nästan hälften om man bokar själv. Sedan är de direkt otrevliga vid kontakt och det kostar 300kr att förlänga ett presentkort 6 månader .. Sjukt dålig service!
-
skrev om Live It Södermalm
Fick ett presentkort på 1000 kr som skull gälla ett år. Tyvärr fick jag upplevelsen (köra bil) sent på hösten och det gick ut på våren. Tyvärr hann det gå ut innan jag bokade. Skulle få betala 600 kr extra för att kunna utnyttja upplevelsen = 1600:-. Konkurrenterna är ca 30-50% billigare så valet var mycket lätt. Tyvärr så blir dom som köpte upplevelsen lika besvikna som jag!
Varning för Liveit!!!! Gå direkt till leverantören i stället och spar en massa pengar! Personalen är inte direkt trevliga heller... -
skrev om Live It Södermalm
-
skrev om Live It Södermalm
Fick ett presentkort på 2000:-,beställde en upplevelse och fick betala ytterligare 1025:-.Själva upplevelsen visade sig kosta endast 2400:- ,är mellanskillnaden på 625:- ren vinst för liveit? Ocker kallas det. Det är billigare att önska sig en upplevelse direkt, utan mellanhand.
-
skrev om Live It Södermalm
Riktigt dåligt!! Missade sista datumet marginellt och då var man helkörd och de behöll pengarna de hade fått in av boxen utan att behöva leverera, smart affärsidé men mycket tråkigt för den som "fått" upplevelsen.Håller med tidigare inlägg beställ direkt av leverantören istället
-
skrev om Live It Södermalm
Fick ett precent kort på 1700 bokade ett evenemang som kostade 1500 ringer å frågar om jag har mina 200 hundra tillgodo? Får ett spydigt svar att det inte funkar så utan då skulle jag ha bokat något som kostade 1700! Arg som jag blev så ringde jat till leverantören av evenemanget å kollade vad dom tog för upplevelsen .. fick då pris uppgiften 1100. Fy fan Liveit rånade mig på på 600 och var dessutom spydiga å otrevliga i telefon. Fyra dagar innan evenmanget ska gå av stapeln så bryter jag armen och ringer för att boka om datumet. Får då till svars att ombokningar måste ske en månad i förväg och att jag borde läst deras boknings policy bättre. Blir då djävligt irreterad å får då svaret att jag får skylla mig själv om jag går å rammlar! Fy fan vilket skit företag Beställ inget här ifrån gå dirrekt på leverantören istället!
-
skrev om Live It Södermalm
Verkar vara slut på allt man vill gå på och det öppetköpdatum gäller från det att den som gett gåvan köpt den. Ganska usel behandling av dem också.