Sea Events

Sea Events

Välkommen till Sea Events!

Med ribbåt i Stockholms skärgård och på Mälaren skapar vi fantastiska naturupplevelser, attraktiva event, spännande konferenser och aktiv turism. Med vår långa erfarenhet kan vi vår skärgård och känner dess alla intressanta personer. Allt kryddat med äventyr och den speciella energi man får ombord på en ribbåt.

We shape your experiences. Our skill is to customize your RIB event. We know the Archipelago
and the interesting people. We promise an unforgettable experience.
By our 5 RIB´s the conference or the dinner will turn into an unforgettable memory.
Share our love to the Sea, welcome!

Läs vad 131 kunder tycker om Sea Events 2

• 2021-07-25
    En härligt fartfylld guidning för mig,min familj och vänner i Stockholms södra skärgård. Trevligt bemötande och bra tips och personlig guidning av kaptenen! Proffsigt och personligt.
    / Robban
  • 2021-07-12
    De är proffsiga och flexibla, samt bra med kunder och har kunskap och kontakter i hela skärgården.
  • 2021-07-07
    Superbra och trevligt bemötande. Bokar gärna igen.
    Trevlig sommar
  • 2021-07-06
    Trevlig och serviceminded personal.

Underbart tur i skärgården, det var över förväntningarna.

Bästa ribbåtturen på länge.
  • 2021-07-06
    Vi blev bemötta på absolut bästa sätt och det var riktigt bra service, kommunikation och bemötande från första samtalet. Båtturen var helt otroligt rolig och vi kunde inte varit gladare! STORT TACK!!
  • 2021-07-06
    Vi fick ett mycket bra och proffsigt bemötande från all personal i alla kontakter och blev supernöjda med åkturen! RIB-båt med Sea Events var inte bara fartfyllt och spännande utan även intressant då "chauffören" passade på att berätta om sevärdheter längs vägen. Adrenalinkick i sin bästa form.
  • 2021-07-05
    Med väldigt kort framförhållning löste SeaEvents en klockren del av vår svensexa med Ribtur Stockholm - lunch - Vaxholm. Extra tack till kapten Hans!
  • 2021-07-01
    Vi genomförde ett företagsvenent tillsammans med Sea Events, Eventet var väldigt uppskattat och vår kapten Hasse var fantastisk! Han var serviceminded (upphämtning på flera ställen och informerade oss längst vägen om olika byggnader/händelser) och var otrolig erfaren vilket gjorde oss trygga under färden! Jag rekommenderar Hasse och Sea Events till alla och kommer verkligen boka via dem igen!
  • 2021-06-30
    Jag tycker de var tillmötesgående och flexibla
  • 2021-06-24
    Förstklassig service och känsla från första samtalet, kommer absolut åka med Seaevents igen!!
  • 2021-06-22
    Allting var toppen! Vi fick fantastiskt bra service och Se Events var väldigt tillmötesgående med våra önskemål. Vi är mycket nöjda med vår bokning av ribbåtar och allting därtill.

De var även prisvärda jämfört med andra konkurrenter
  • 2021-06-21
    Klockrent rakt igenom. Från första kontakt tills vi gick av båten tillbaka i stan. Leo är grym!
  • 2021-06-18
    Vi är jättenöjda med Sea Events - själva bokningen gick smidig, båtarna var bra och de som körde kändes trygga att åka med. De var väldigt bra att ha att göra med över lag och som sagt de såg till att vi fick en oförglömlig upplevelse på havet. Alla uppskattade resan med båtarna.
    Min enda negativa feedback var någon kundtjänst jag pratade med för att fråga om vi behövde vindjackor. Personen svarade att vi absolut måste ta med egna vindjackor, vantar och mössor - att det inte fanns sånt i båten - att man på grund av Corona inte kan dela ut jackor. .. skumt svar. Som tur var fick jag sedan ett smssvar (eftersom jag också sms-ade till den jag bokade eventet med) som bekräftade att det visst fanns jackor mm i båten. LIte dubbla budskap, men det blev jättebra och vi är nöjda!
  • 2021-06-18
    Vi skulle ha sommarfest i skärgården och fick ”skjuts” av Hans. Otroligt trevlig man med massor av intressant guidning i skärgården och otroligt rolig båttur!
  • 2021-06-14
    Proffsigt och mycket lyckat. Kändes tryggt med kontakten innan.
  • 2021-06-14
    Topnotch från första samtal till avlämning vid bryggan!
  • 2021-06-14
    Trevlig personal, fantastisk rutt och supernöjda kunder.
  • 2021-06-08
    En härlig dag för klassen med sjätteklassare, fylld av fart och skratt. Fantastisk personal som var med och gjorde dagen oförglömlig.
  • 2021-06-08
    Vi bokade in en timmes RIB-tur med min sons klass. Han går i 6an och hade skolresa. Det var superlyckat och Sea Events gjorde ett kanonjobb med bra service och riktigt roligt båtåkande.

Rekommenderar dem varmt!
  • 2021-05-18
    Snabbt och professionellt bemötande på våran förfrågan för ett event och även proffsigt genomförande av själva eventet.
  • 2020-10-16
    Super flexibla och lösningsorienterade kring bokning & planering och likaså en proffsigt & kul genomförd upplevelse!
  • 2020-10-13
    Vi anlitade SeaEvents för en höstkonferens i skärgården. Mycket bra anordnat och vi kände oss trygga och väl omhändertagna av Leo. Vi kommer tillbaka för framtida events.
  • 2020-09-30
    Vi åkte på en tur med ribb båtarna 2 st ,ut till Svartsö och fikade .
    Väldigt trevligt bemötande och trevlig ,säker åktur.
    :-)
  • 2020-09-25
    Vi köpte en båttransport mellan ett antal olika destinationer runt Mörkö i Södertälje skärgård.

Allt var väldigt proffsigt och trevligt arrangerat på alla sätt! Kan varmt rekommendera det här företaget!
  • 2020-09-23
    En härlig, snabb och säker ribbåtstur från Nynäshamn till Landsort och åter, som en del av vår konferens, blev en oförglömlig upplevelse.

Dessutom mycket kunniga och trevliga förare, som även bjöd på intressant guidning om den delen av Stocholms skärgård.

Kan verkligen rekommendera dem.
  • 2020-09-21
    Ett stort tack till Kapten Hasse & Leo för ett proffsigt och trevligt bemötande. Är ni sugna på en Ribbtur i Sthlm skärgård så är Sea Events 👍👍👍
  • 2020-09-21
    Ribbåt till Svartsö och lunch hemma hos ökocken Lena. Bra och enkel bokning med snabb återkoppling. Trevlig att bli uppringd. Kapten Hasse var trevlig och kunnig, både i att köra båt och berätta om öar och hus vi passerade. Tack
  • 2020-09-07
    Det va kanon! Kan varmt rekommendera Sea Events!
  • 2020-09-03
    Bästa servicen och bästa upplevelsen
    Topp 5 plus med guldstjärna
  • 2020-08-16
    Väldigt trevlig upplevelse som innehöll mer än bara rib-resan.
  • 2020-08-10
    Jag bokade Ribtur och övernattning på Björkholmen för en svensexa och det vart så lyckat! Utmärkt och personlig service från Robert. Kunde inte blivit bättre!
  • 2020-07-30
    Andra gången jag anlitar sea event och även denna gång så leverade dom en fantastisk dag med grym service.
    Tack
  • 2020-07-19
    Korrekt information, flexibelt och trevligt
  • 2020-07-11
    Flexibla och lyhörda för vad familjen ville få ut från upplevelsen. Mycket bra service och en kul dag!
  • 2020-07-06
    Vi tog en tripp från Strandvägen till Angedrommen och såg en säl som låg och chillade på ett skär. Därefter till Möjas nyrenoverade värdshus för lite vätskepåfyllning innan vi åkte tillbaka mot stan.

Supertrevligt bemötande av kapten och spännande upplevelse att åka rib genom stockholms skärgård i 45 knop vilket ingen av oss tidigare gjort.

Helnöjda landade vi enligt utsatt tid på Rest J där vi avslutade dagen med en fantastisk middag.
  • 2020-07-02
    Den var super trevlig tur med ribbåt och vidare ut till en skärgårdsö med god middag
  • 2020-07-02
    Vi hyrde skeppare och ribbåt i skärgården privat och blev mycket nöjda. Bra trevlig skeppare som visade och berättade intressanta saker om skärgården. Bra start; punktlig, säkerhetsinstruktioner, bra utrustning.
    Säker och stabil båttur i fantastiskt väder.
    Administration och betalning fungerade smidigt. Vi fick det vi beställde.
  • 2020-07-01
    Vi hade en fantastiskt lagaktivitet i Skärgården med Sea Events! 24 st spelare i IFK Stocksund F17 åkte ribbåt, grillade, körde 5-kamp, badade och hade kul ute på vackra Björkholmen!
  • 2020-06-28
    Riktigt bra på alla plan och väldigt härlig kapten.
  • 2020-06-18
    Mycket bra.
    Alla nöjda. Anpassat efter våra önskemål och tider
  • 2020-06-12
    Åkte ribbåt med företaget. Vår kapten hade var proffsig, tillmötesgående och trevlig. Allt i allt, väldigt bra!
  • 2020-06-10
    Köpte en två timmarstur med ribbåt med familjen. Såklart lite dyrt för så få personer, men dels fick vi åka längre, dels var själva upplevelsen toppen. 100% bra.
    Superfin "slottstur", kul att det inte bara är att åka fort utan att se lite i staden, det var verkligen mysigt.
    Uppskattade hämtning och lämning där vi önskade, blev nära hemmet vilket kändes enkelt och positivt.
    Kaptenen Leo var toppen från mailkontakt till upplevelsen, åkte med barnen så är också noga med att det är fortåkning men med sjövett vilket det verkligen var. Det uppskattar jag också.
    Har redan rekommenderat vidare till de som frågat.
  • 2020-06-08
    Ribbåttur i skärgården. Bemötes på ett hjälpsamt och professionellt sätt, både på telefon och på båten. Det var en fin dag. Bra beskrivning av omgivningarna. Jag hade velat åka runt och hoppat lite mer.
  • 2020-06-08
    Event för svensexa. Trevlig personal och tillmötesgående när det gällde att anpassa stopp och aktiviteter efter våra önskemål och tider.
  • 2019-10-10
    Vi blev oerhört bra bemött av personalen. Ribbåt-turen var också en succe. Rekommenderas!!
  • 2019-09-28
    Jag beställde ursprungligen en transport mellan två punkter i Stockholms innerstad med en tur i innerskärgården.
    Fick snabb och proffsig hjälp.

Turen i säg var superbt genomförd och mina gäster var mycket nöjda.

Säkert och mysigt.

Tusen tack.
  • 2019-09-23
    Vi på HOSS-Agency bokade in en ribb färd ifrån Stockholm till Djurönäset i Stockholm för ett event den 15/9. Vi fick bra hjälp inför planeringen av resan och perfekt bemötande under eventet.

Vi är super nöjda med samarbetet.

Med vänlig hälsning,
    Cecilia
    HOSS Agency
  • 2019-09-19
    Rib tur för att visa delar av Stockholms vackra skärgård.
  • 2019-09-07
    Häftig upplevelse. Strålande kundbemötande. Rekommenderas varmt.
  • 2019-09-02
    Vi anlitade Sea events för att hitta ett roligt team-event som både inkluderade skärgård och matlagning. De tog oss med ribbåt fram och tillbaka i skärgården och planerade upp hela vistelsen i skärgården hos kocken Lena och hennes team där vi på Svartsö fick laga mat. Fantastiskt roligt, bra uppstyrt!

Hans var väldigt snabb på att återkomma med offertförslag och det var enkel och smidig kommunikation hela vägen