Sea Events

Strandvägen, Kaj plats 17, 114 56 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Sea Events!

Med ribbåt i Stockholms skärgård och på Mälaren skapar vi fantastiska naturupplevelser, attraktiva event, spännande konferenser och aktiv turism. Med vår långa erfarenhet kan vi vår skärgård och känner dess alla intressanta personer. Allt kryddat med äventyr och den speciella energi man får ombord på en ribbåt.

We shape your experiences. Our skill is to customize your RIB event. We know the Archipelago
and the interesting people. We promise an unforgettable experience.
By our 5 RIB´s the conference or the dinner will turn into an unforgettable memory.
Share our love to the Sea, welcome!
Öppet just nu
Mån-Sön: 07:00-00:00

Läs vad 72 kunder tycker om Sea Events

• 2019-06-26

Esa A skrev om Sea Events
    Vi hade beställt en RIB tur till Ingmarsö. Sea events kom i tid, bra info om resan, säkerhet mm.
    Maten på Ingmarsö var supergod. Hemresan på ett nästan spegelblankt vatten var magisk.
    Mina gäster från övriga norden var supernöjda. Det var en mycket bättre upplevelse än jag förväntat mig. Läs mer
  • 2019-06-20

Sven M skrev om Sea Events
    Vi köpte en rib-tur ut till Ingmarsö Krog. Bra planerad tur, en trevlig kapten, fantastisk middag och fint väder= Succé Läs mer
  • Ulf T

2019-06-20

Ulf T skrev om Sea Events
    Vårt nordiska säljteam fick en förstklassig upplevelse med RIB båt, sälsafari, middag på bryggan och övernattning på en ö i skärgården. Helt enkelt magiskt bra dagar med service på absolut toppnivå och svårslagna upplevelser. Dessutom bra mötes möjligheter i härlig miljö. Kan bara ge en rekommendation - Boka! Läs mer
  • Charlotte F

2019-06-19

Charlotte F skrev om Sea Events
    Ribbåtstur i skärgården. Mycket bra bemötande och trevlig och kunnig personal. Om man ska klaga på något så var det att kaffet var kallt, en ganska kylig och lite småregnig eftermiddag :) Tips är att investera i en bättre termos ;) Annars topp! Läs mer
  • 2019-06-19

Lena A skrev om Sea Events
    Alltid kanonservice från början till slut! Har vid ett flertal gånger anlitat Sea Events med olika upplägg och har alltid varit nöjd.
    Rekommenderas varmt! Läs mer

Marcus F skrev om Sea Events
    Bokade en transport med Ribbåt till en svensexa. Snabb återkoppling, allt gick välsigt smidigt Rekommenderas! Läs mer

Erik C skrev om Sea Events
    Sea Events hjälpte mig genomföra en konferens för mina medarbetare. Blev mycket proffsigt bemött och dagen var lyckad. Läs mer

Adrian L skrev om Sea Events
    Fantastisk färd med ribbåt i skärgården. Mycket bra kapten. Läs mer
  • Anders H

2019-06-17

Anders H skrev om Sea Events
    Helt fantastisk dag, Robban på Sea Events var helt super! Läs mer
  • 2019-06-17

Susanne W skrev om Sea Events
    Vi använde Sea Events för ett kundevent och allt blev så lyckat. Proffsigt mottagande och väldigt tillmötesgående utifrån våra önskemål. Stort tack för en härlig upplevelse! Läs mer
  • 2019-06-17

Annika T skrev om Sea Events
    Ribbåt ut i Stockholms skärgård, underbart! Supertrevlig personal, tryggt och roligt. Läs mer
  • Andreas B

2019-06-17

Andreas B skrev om Sea Events
    Vi åkte RIB tur och retur Ingmarsökrog i Stockholmsskärgård. Det var ett bra upplägg med lagom mängd upplevelse, spänning, vacker miljö & middag. Väldigt trevliga och tillmötesgående kaptener. Oväntat bra mat på Ingmarsökrog. Toppklass! Läs mer
  • 2019-06-16

Coco T skrev om Sea Events
    Jättefint bemötande, superfräscha overaller Läs mer
  • 2019-06-10

Lisa K skrev om Sea Events
    Ribbåtstur 1 h, från Strandvägen till Lidingö. Möhippa. Mycket trevligt och professionellt bemötande från Kapten Hasse från första kontakt till själva båtturen. Tack! Läs mer
  • Virpi H

2019-05-27

Virpi H skrev om Sea Events
    Vi bokade en ribbåtstur för en grupp på 15 pers. Servicen vid bokning var utmärkt och fantastiskt hjälpsam och flexibel när vi behövde ändra. Själva turen var över all förväntan med 15 glada och nöjda deltagare trots dåligt väder tack vare att vi blev så väl omhändertagna av våra proffsiga kaptener. Tack! Läs mer
  • Ivan P

2019-05-27

Ivan P skrev om Sea Events
    Köpte en ribtur. Vi blev mycket trevligt bemötta, fick bra en mycket trevlig tid där alla inblandade var mycket nöjds. Stark rekommendation.

Hls

Ivan Pino Läs mer
  • 2019-05-27

Kristian A skrev om Sea Events
    Hans körde ribb under en svensexa jag anordnade. Allt var toppen Hans tog säkert hand om oss. Läs mer
  • Tony J

2019-05-20

Tony J skrev om Sea Events
    Jag och hela gänget är jättenöjda med upplevelsen. Hasse var proffsig och fixade en riktig kul förmiddag för oss. Mycket humor ihop med spännande fakta om skärgården, sen skadar det ju inte att båten går riktigt fort också! Jag rekommenderar varmt Sea Events till alla som vill prova prova något riktigt häftigt och annorlunda. Läs mer
  • 2018-09-12

Anton S skrev om Sea Events
    Ribbåtstur ut i skärgården med heldag för svensexa. Destinationen var en fin plats med bastu mm. Himla trevligt. Läs mer
  • 2018-09-10

Hannes skrev om Sea Events
    Vår kickoff sköttes mycket bra av Sea Event som var både lyhörda och närvarande för allt som behövdes samt bra bollplank för aktiviteter. Vi fick en genuint trevlig upplevelse i skärgården. Läs mer
  • Klara G

2018-09-03

Klara G skrev om Sea Events
    Vi fick en magisk tur in till Stockholm från Vaxholm. Då vädret varit lite ostadigt under dagen erbjöd sig vår kapten Leo att komma in med overallerna till restaurangen, så vi slapp stå i regnet och göra oss klara. Vilken service! Jag kan varmt rekommendera Seaevents och kommer garanterat komma tillbaka som kund- tack! Läs mer
  • 2018-09-03

Øyvind E skrev om Sea Events
    Var en flott opplevelse. Hele gruppen hadde en flott og morsom tur. Läs mer
  • 2018-09-01

Yuwei Z skrev om Sea Events
    Tack Hasse för en riktigt kul upplevelse, och att du var så flexibel och tålmodig med våra tusen ändringar av starttiden. Du var noggrann med att få oss ombord på ett bra sätt och tog bra hand om oss. Läs mer
  • 2018-08-31

Martynas S skrev om Sea Events
    It was a great overall experience including lots of fun, professional attitude and most importantly - bonding the team together. Highly recommended for everyone, building winning teams and partnerships. Läs mer
  • 2018-08-27

Petra J skrev om Sea Events
    Vi hade bokat transport med ribbåt kombinerat med sälsafari. Båtarna och all utrustning var i gott skick, kapten Hasse var både kunnig och trevlig och framför allt så var det oerhört roligt. Läs mer
  • 2018-07-13

Charlotte S skrev om Sea Events
    Jag köpte en ribbåtur ut till Ingmarsö för ett företags sommarfest. Vi blev väldigt väl bemötta av trevliga och kunniga förare. Från det att jag fick offert till att vi åkte ribbåt har Sea Events svarat på alla mina frågor och gått mina önskemål till mötes. Jag är väldigt nöjd och jag har bara hört gott om vår sommarfest från alla anställda. Om någon inte var bekväm när vi åkte båt skulle vi inte vara rädda att säga till för ingen skulle behöva må dåligt under resan och då sakta man ner. Jag tycker att det var väldigt bra för då kunde alla känna sig trygga. Sea Events och Calle från 59 North Adventure kommer jag att rekommendera till vänner och bekanta som vill åka ribbåt:)!!! Tack så mycket för den härliga upplevelsen! Läs mer
  • 2018-07-04

Andreas N skrev om Sea Events
    Superbra, allt klaffade från början till slut. Vi var 12 man på svensexa, proffsiga båtförare och bra bemötande. Definitivt ett bolag jag skulle vända mig till igen. Läs mer
  • 2018-07-01

Anna H skrev om Sea Events
    Great fun and fast! But all the same, as a passenger, you feel safe and secure in the boat. Have a go at this. Our captain, Hans, took very good care of the whole team. I highly recommend Sea Events, for having an exclusive - and fun - time with your colleaugues.
    Anna, qualified guide in Stockholm. Läs mer
  • 2018-06-30

Katja B skrev om Sea Events
    Rib båt tur och retur - fantastisk upplevelse
    Konferens på Gillinge hos Olle en hel dag, med hemlagat och god dryck
    Vi fick möjligheten att basta och bada i en fantastisk vik
    Företaget bemöttes oss exemplaridkt
    Vi fick en mycket bra dag och mycket gjort i vårt arbete Läs mer

Alexander H skrev om Sea Events
    Båtttur Ekerö, mycket bra bemötande och kapten, båt lite mindre än förväntat, men mycket bra och lyckat event för vårt bolag. Läs mer

Ida L skrev om Sea Events
    Magiskt bra! Vi hade en helt fantastisk dag i Skärgården med sälsafari, lunch på underbara Ingmarsö Krog och ett avslutande dopp i havet - en perfekt mix av hög fart och relax. Vår franska gäst var smått lyrisk! Kan varmt rekommendera Sea Events både för privata turer och för företag. Stort tack till vår excellenta kapten Leo. 5 stjärnor! Läs mer

Ida L skrev om Sea Events
  • jonatan R

2018-06-28

jonatan R skrev om Sea Events
    En fantastisk upplevelse! Vi på Scrive är oerhört nöjda med både smidig dialog inför bokningen och flexibilitet i hur vi ville ha upplägget. Blev perfekta kombinationen av upplevelse och dessutom i vårt fall transport. Stort tack! Läs mer
  • Jacob Ö

2018-06-14

Jacob Ö skrev om Sea Events
    En timmes försening vilket gjorde hela dagen stressad. Läs mer
    2018-06-14 Hans B svarar Jacob Ö
    Hej Jacob, Vi beklagar naturligtvis att du inte är fullt ut nöjd. Det är första gången i vår historia som vi inte klarade utsatta tider. Jag hade aviserat ett dygn i förväg att det skulle kunna bli förseningar då schemat var tight. Stämningen ombord var god och det var ingen som uttryckte att förseningen var ett problem. Jag hoppas att ni ändå gillade den magiska färd ni fick.
    Hasse
  • Nikolas G

2018-06-13

Nikolas G skrev om Sea Events
    Trevligt och proffsig bemötande i god tid på avtalad plats.
    Vi åkte med tre RIB:ar till Djurönäset i bästa tänkbara väder.
    Inga incidenter eller annat att erinra! Full pott! Läs mer
  • 2018-06-12

Sofie B skrev om Sea Events
    Företagsevent med heldag i skärgården inkl lunch på Ingmarsö Krog. Allt var toppen och vi fick både god lunch och hittade sälar ute vid Möja. Läs mer
  • 2018-05-28

Christine G skrev om Sea Events
    Super bra service, trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-05-27

Odd M skrev om Sea Events
    RIB tur 2 båtar samt middag hos ö-kocken på Svartsö
    Bemötandet var bra, de är professionella, trevliga och lätta att kommunicera med.
    Jag hade ganska höga förväntningar eftersom priset är ganska högt, men mina gäster var mycket nöjda så det blev en riktigt bra kväll. Läs mer
  • 2018-05-21

Kalle E skrev om Sea Events
    Kapten Hans tog oss på en ribbåtstur i Stockholms skärgård, vi var 100% nöjda! kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2018-05-21

Anna L skrev om Sea Events
    Vi åkte ribbåt med ett gäng unga ledare. Det var helt underbart! Vi bokade två båtar och en gick lite saktare och en åkte på för fullt. Allt var perfekt. :) Läs mer
  • 2018-05-09

Niclas G skrev om Sea Events
    Vi hade en fantastisk tur under ledning av Leo. Kändes väldigt tryggt och säkert med hög service. Stort tack! Läs mer
  • 2018-05-08

Helene H skrev om Sea Events
    Superhärlig båttur och proffsigt ordnat! Läs mer
  • 2018-05-06

Angelika G skrev om Sea Events
    Stockholm skärgård med RIB

En underbar upplevelse med bästa crew i vackra Stockholm som jag kan rekommendera varmt. Läs mer
  • 2018-05-04

Hiller C skrev om Sea Events
    Mycket trevlig och bra service vid beställning av rib-transfers för holländsk kund.
    Stort tack! Läs mer
  • 2017-09-11

Jesper L skrev om Sea Events
    Bra service! Vänlig och kunnig personal. Allt flöt på mycket bra enligt tidsschema och alla var glada, speciellt när båtarna åkte några extra varv på öppet vatten. Kan rekommenderas. Mvh, Jesper Läs mer
  • 2017-09-11

Eric N skrev om Sea Events
    Bra och tydligt bemötande. Flexibla.
    Sammantaget ett väldigt gott intryck! Läs mer
  • 2017-09-06

Madeleine B skrev om Sea Events
    Sälsafari med lunch på Ingnarsö krog
    Planerad i samråd med Kapten.
    Vi var 10 förväntansfulla vänner som den 20 augusti drog på sälsafari . De flesta hade aldrig provat rib förut. Det blev en solig och mycket lyckad dag även om det blåste för mycket för sälarna som vi bara såg nosarna på. Vår kapten hade sett till att även de som varit lite oroliga innan färden kände sig trygga och väl nformerafe om säkerheten och vad som väntade. Han guidade oss också under färden med stort och smått av intresse. Efter ett par timmar till sjöss var det dags för en mycket god lunch på Ingmarsö. Härifrån följde en något stökig hemfärd i motvind men vår kapten förde oss tryggt och säkert i hamn. Läs mer
  • 2017-09-05

Jonas B skrev om Sea Events
    Jag har köp RIB transporter och RIB upplevelser.

Alltid trevlig och proffsig personal. roliga körningar med kul båtar Läs mer
  • 2017-08-31

Darko B skrev om Sea Events
    Bra kontakt i positiv anda, bra uppföljning innan ankomst.
    Mycket vänlig Personal och bra bemötande vid ankomst och ända fram till avslut av aktivitet. Läs mer
  • Alexandra A

2017-08-28

Alexandra A skrev om Sea Events
    Vi bokade Ribbåtar med Sea Event för en tidig morgontur från Strandvägen till Vaxholms Kastell. Vädret var emot oss men det glömde vi snabbt bort då Hans och hans kollegor gjorde vår tidiga morgon till ett nöje.
    Med ett varmt välkomnande samt grundlig säkerhetsinformation, fick vi sedan ett kitt med mössa, glasögon samt overall att ta på oss för att sedan göra oss bekväma i båtarna.
    Låt mig även säga att vi var nästan 70 personer, vilket inte alltid är enkelt att organisera. Men det gick som på räls denna gång!

Från offertförfrågan till utförande gick allt smidigt och bra. Snabb återkoppling och bra avstämning dagen innan av Hans.

Jag kan varm rekommendera Sea Event's och vet att det är vårt förstahandsval till nästa gång.

Tack från oss!

Alexandra Ahlin