Alla kategorier Renovera badrum Skåne Lund Lunds Kakeltjänst

Lunds Kakeltjänst

Kalkstensvägen 33, 224 78 Lund — Visa karta

Varmt välkommen till Lunds Kakeltjänst en del av lundskakelvaruhus est 94
vi genomför badrumsrenoveringar och mindre byggnadsarbeten i din ort. Vi kan erbjuda egna hantverkare inom VVS, el, mureri och måleri. Vi har gjort färdigt ett badrum om dagen de senaste 20 åren. Under dessa år har vi genomfört 520 entreprenader varav 400 stycken har varit totalrenoveringar till konsumenten. Vi är ett passionerat och sammansvetsat gäng av montörer, tillsammans styr vi er totalentreprenad på både större och mindre entreprenader. Det finns flera bra anledningar att välja Lunds Kakeltjänst. Först och främst erbjuder vi en helhetslösning med egen personal istället för att hyra in. Vi har stor erfarenhet efter att ha renoverat över 7000 badrum i 046- och 040-området, dessutom har vi under hela perioden behållt samma bolagsform. Vi är certifierade och medlemmar i plattsättarnas branschorganisation, PER. På tätskiktet kan vi lämna 10 års garanti enligt de branschregler som gäller.

Med bred erfarenhet och en mängd referensjobb som vi är stolta över att visa upp hoppas vi få chansen att ta hand om din renovering. Den kanske största fördelen för dig är att du under hela renoveringen har en kontaktperson, från början till slut. Innan vi lämnar genomför vi besiktningen av badrummet gemensamt och lämnar sedan över ett kvalitetsdokument efter färdig entreprenad. Välkommen!

Läs vad 80 kunder tycker om Lunds Kakeltjänst

• Tove S
    Tove S skrev om Lunds Kakeltjänst
    Kakelvaruhuset bra bemötande och förtroende som man kan lita på.
    Populärt och mycket berömt.
  • Britt-Inger A
    Britt-Inger A skrev om Lunds Kakeltjänst
    Ett bra bemötande. Sedan gick det inte så bra,Det tog lång tid innan dom kom och rätta till fel.Kan inte rekommederadom
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Lunds Kakeltjänst
    Mycket proffsigt arbete och trevlig personal. Bortsett från lite otydlighet med tider var allt till belåtenhet. Även grannarna tyckte personalen var mycket trevlig. De flesta grannarna är trötta på allt renoveringsarbete och riktar då frustrationen mot hantverkarna. Men inte i det här fallet. Mvh Gunilla Bjurholm
  • Jörn J
    Jörn J skrev om Lunds Kakeltjänst
    Toppenbra jobb. Snabbt och noggrant. Vi är helnöjda.
  • Cenneth S
    Cenneth S skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra utfört arbete. Bra service.
  • Lena P
    Lena P skrev om Lunds Kakeltjänst
    Min upplevelse är positiv Och vänliga
  • Peer L
    Peer L skrev om Lunds Kakeltjänst
    Allt började bra. Blev väldigt trevligt bemött i butiken när jag skulle titta ut saker till vårt nya badrum samt planer på att riva väggar och göra om helt. Fick bra hjälp med planering och val av saker (toa, vask, dusch mm). Sen när arbetet drog igång så var de väldigt effektiva och skötte grundarbetet bra. Kaklaren, Rickard, vill jag ge en stor eloge till. Väldigt proffsig. Mycket hjälpsam på vilket sätt saker o ting skulle sitta och se ut. Frågade hellre en gång för mycket än en gång för lite. Bollade idéer som var mycket bra. Sen började det strula till sig lite. När det var dags för vvsaren och elektrikern så kom dom inte riktigt när dom skulle. Pga bla sjukdom och "någon" tyckte att några andra jobb var mer prioiterade. Det blev några småfel på vägen som skulle åtgärdas. 1 sak är fortfarande inte klar. Så lite strul i slutet av renoveringen blev det. Men i det stora hela är vi nöjda med resultatet.
  • Björn E
    Björn E skrev om Lunds Kakeltjänst
    Vill man ha ett proffsigt utfört arbete så vänder man sig till Lunds Kakeltjänst👍
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Lunds Kakeltjänst
    Vi bad om totalentrepenad på badrum och kök. Köket är fortfarande inte färdigt trots att man nu närmar sig dubbla tiden 5v istället för indikerade 2.5v. Badrummet är färdigt. Rent hantverksmässigt har resultatet hitintills blivit bra - de använder sig av vad jag upplever som skickliga hantverkare - men deras förmåga att kommunicera är genomusel. Ingen tidplan, inget meddelande, inget löfte har varit värt ett enda dugg fem minuter efter att det har kommunicerats. Rent säkerhetsmässigt har jag också åsikter i och med att de inte ens alltid brytt sig om att stänga barngrinden till trappan efter sig. Jag känner inget annat än stor frustration över situationen och kan på intet viss rekommendera dem, och lär inte använda mig av dem själv igen.
  • Sven Åke T
    Sven Åke T skrev om Lunds Kakeltjänst
    Allt till belåtenhet
    Jag uppskattar er omtanke om barn med sjukdomar
    Åke
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra bemötande, bra stöd vid val av material. Tidsplan hölls, lätt försening beroende på sen leverans av inredning. Mycket duktiga hantverkare som arbetade snabbt och effektivt.
    Ombyggnaden blev som vi förväntade oss, ett par små missar som endast syns i ett visst ljus - inget vi vill reklamera.
    Skäligt pris med tanke på den kvalitetsinredning vi valt.
    Vid en ev kommande renovering av nästa badrum kommer vi sannolikt att välja samma entreprenör.
  • anna kerstin l
    anna kerstin l skrev om Lunds Kakeltjänst
    Ja faktiskt blev det dåligt. När man skulle sälja in varan gick det bra, men sen.... Inte mindre än 7 namn har figurerat i be-
    handlingen o då är inte hantverkarna inräknade vilka för övrigt har gjort ett mycket bra arbete. Ingen skugga på dem. Nu svarar man inte på mail , har inte fått kvalitetssäkringen i original som vi begärt. En delägare i företaget uppförde sig mycket ohövligt. En kurs kanske???? . Arbetet påbörjades vecka 38 Nu är det vecka 47 o arbetet är inte slutfört ännu.
    Inget företag vi rekommenderar för vänner o bekanta.
    Anna K
  • Jan B
    Jan B skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra och snabbt bemötande även om det sedan fanns skiljaktigheter om själva uppdraget när det skulle genomföras men resultat av det gjordes blev mycket bra
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Lunds Kakeltjänst
    Mycket nöjd med kontakten före och under arbetet, mycket väl utfört arbete och måna om att kunden ska bli nöjd.
  • Bo S
    Bo S skrev om Lunds Kakeltjänst
    Perfekt kundomhändertagande. Kunnig personal.
  • Heléna R
    Heléna R skrev om Lunds Kakeltjänst
    mycket trevligt bemötande av uppdragssamordnare och golvläggare, svårt med snickare som inte kunde svenska, allt proffsigt utfört , dock inte inte 100 % noggrann snickare
  • Gudrun S
    Gudrun S skrev om Lunds Kakeltjänst
    Service, ett bra bemötande och ett bra arbete när vi renoverade badrummet.
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Lunds Kakeltjänst
    Sammantaget blev det ett bra resultat men ett mycket rörigt förfarande; vilket innebar oro, många telefonsamtal och att man behövde som kund vara på plats och dubbelkolla vad som gjordes och planerades framöver. Önskade att det skulle varit möte med arbetsledaren direkt första veckan. Framförde också i efterhand att vi var ej helt nöjda med snickeri-grundarbetet till väggar o tak. Blev många lager spackel innan vi fick taket slätt, vilket vi målade själv. Vissa av kakelplattorna som sattes upp hade även märken på sig från början.
    Dock tacksamma för snabb respons och bra bemötande från personal/arbetsledare.
  • Mårten F
    Mårten F skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra bemötande, proffsigt utfört inga konstigheter. Mycket nöjd med allt!
  • Mårten F
    Mårten F skrev om Lunds Kakeltjänst
    Proffsigt och bra utfört arbete med gott resultat. Mycket nöjd med allt
  • Anette G
    Anette G skrev om Lunds Kakeltjänst
    Trevlig och snabb service. Arbetet utfört enligt plan utan försening förutom att leverantör inte skickat utrustning i tid. Snyggt och väl utfört arbete. Vi är mycket nöjda.
  • Teresa E
    Teresa E skrev om Lunds Kakeltjänst
    Vi är inte särskilt nöjda. Vi beställde golvplattor i storleken 15 x 15 men fick 14.7 istället. Golvläggaren hämtade plattorna och gjorde klart badrumsgolvet när jag var på jobbet. Nu matchar de inte väggarna alls.
  • Ola H
    Ola H skrev om Lunds Kakeltjänst
    + Engagerat och bra genomgång inför starten.
    + Väl utfört arbete och mycket fint kaklat med jämna kanter.
    + Prisvärt

- Fick jaga arbetsledaren mot slutet för att få information. De hade tydligen många bollar i luften. Ringde inte upp enl. överenskommelse vid 2-3 tillfällen. Gick dock lätt att få tag på.
    - Fick fakturan på arbetet utan genomgång och utan arbetet var färdigt. Gick igenom med chefen(?) ett par dagar efter och löste det. Är dock inte helt färdigt ännu.
  • Håkan M
    Håkan M skrev om Lunds Kakeltjänst
    Kakelarbetet fungerade bra med en kompetent kakelsättare som höll tider mm. Men underentreprenörer som målare och VVS kunde jag lika väl bokat själv med deras "flexibla" hållning till tider. Målaren fick jag stöta på och VVS har ännu inte dykt upp. De har ännu inte efter 7 veckor slutfört arbetet, som inte var jättestort. Men slutfakturan har jag erhållit för företaget betraktar arbetet som "slutbesiktigat". Utan att sådan gjorts! Finns klar förbättringspotential.
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Lunds Kakeltjänst
    Badrumsrenovering. Bemötande i butiken mycket bra. Arbetet och kontakt med arbetsledare dragit ut mycket i tid. Har inte fått löpande info. Fått fakturor fast allt inte levererat och allt arbete inte klart. Ännu inte klart efter 5 1/2 vecka.
  • Dick B
    Dick B skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra service och bra bemötande.
  • Sussan L
    Sussan L skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra återkoppling, snabb åtgärd, fint utfört jobb, vi är otroligt nöjda med allt.
  • Karl S
    Karl S skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra planering tillsammans inför jobbet, trevlig och seriös personal. Snabbt utförande och bra resultat. Lite dispyt om fakturan men på det hela taget kan jag rekommendera.
  • Matthias W
    Matthias W skrev om Lunds Kakeltjänst
    Vi hade väldigt höga krav och förväntningar när vi vände oss till LKT. Men det var inga problem. Proffsig planering och projektering, mycket trevlig personal i butik som kunde vägleda oss med olika alternativ, skönt med 1 kontaktperson under hela (bygg)resan och inte en massa onödiga samtal samt otroligt nöjda med monteringen. Varma rekommendationer!
  • Björn F
    Björn F skrev om Lunds Kakeltjänst
    Vi är nöjda med jobbet! Kaklingen är mkt snyggt gjort. Allt genomfördes snabbt och snyggt!
  • Jan-eric A
    Jan-eric A skrev om Lunds Kakeltjänst
    Vi är mycket nöjda med både utförande och service!
  • Sven-olof J
    Sven-olof J skrev om Lunds Kakeltjänst
    Vi är mycket nöjda med Lunds Kakelvaruhus. De skötte arbetet mycket professionellt. De olika hantverkarna avlöste varandra smidigt. Dessutom hölls tidsschemat. De skötte också efterstädningen på bra sätt.
  • Joana H
    Joana H skrev om Lunds Kakeltjänst
    Vi var väldigt nöjda med Lunds Kakelvaruhus! Framförallt att de höll schemat för hela renoveringen- mkt uppskattat!
  • Helen R
    Helen R skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra för det mesta. När vi ringde o frågade när det var klart blev vi fåligt bemötta, men då de inte hört av sig innan tycker vi inte det är konstigt att vi undrar. Även dåligt att vi fick besked att det var klart och sen var det inte det när vi kom det.

Elektrikern gjorde fel, jordfelsbrytaren löste när ugnen sattes på. Det åtgärdades efter helgen ( vi kom på det på lördagen)

När vi bytte från spegel till skåp hanterades det väldigt bra.

När de glömt beställa handdukstork fixades den fram supersnabbt

Slutresultatet blev fantastiskt!
  • Peter J
    Peter J skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra och väl utfört. Det tog lite längre tid vad som var beräknat. Men jag är nöjd.
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Lunds Kakeltjänst
    De var mycket vänliga i början men det ändrade sig. Gillar inte när någon jag köper en tjänst av skäller ut en!! Detta var dessutom han egen personals fel. Jobbet gjordes inte under utsatt tid utan stod stilla flera dagar under vår frånvaro. Ingen slutbesiktning blev det heller.
  • Nora L
    Nora L skrev om Lunds Kakeltjänst
    Gjorde vårt badrum maj 2016 - bra kommunikation, seriösa och höll tidsplanen. Vi är supernöjda!
  • Oscar A
    Oscar A skrev om Lunds Kakeltjänst
    Mycket nöjd. Stor professionalism.
  • Erik G
    Erik G skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bästa servicen och bästa personalen
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Lunds Kakeltjänst
    Helheten var ok, och de var måna om ett gott slutresultat, men några punkter kan bli mycket bättre:
    - koordinering mellan hantverkare: onödigt många hål genom golv och källartak
    - sågade radiatorrör utan stänkskydd så att väggar och tak måste målas om
    - väldigt många fel på fakturor där det smugit sig in extraposter
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Lunds Kakeltjänst
    Snabbt, effektivt och god kvalitet.
  • Lis C
    Lis C skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra service, trevligt bemötande. En aning dyrt. Ville ej ge offert utan ta det på löpande räkning.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Lunds Kakeltjänst
    Bra hantverkare. Sämre kommunikation mellan de olika hantverkarna dock, när den ene skulle komma kom han inte vilket gjorde att den andre inte kunde fortsätta jobbet
  • Helen P
    Helen P skrev om Lunds Kakeltjänst
    Verkade bra till en början. Men ju längre arbetet fortskred desto mer visade det sej vara "mycket snack och liten verkstad". Vissa brister i kommunikation till de som utförde badrumsrenoveringen. Kunde inte slutföra viss del av arbetet. Ingen firma jag rekommenderar.
    2016-06-14 Lunds Kakeltjänst svarar Helen P
    Hej
    Ledsen att inredningarna inte kom i tid
  • Anita S
    Anita S skrev om Lunds Kakeltjänst
    Är jättenöjda med nytt badrum av bra folk som vet vad de gör pga kompetens. Vill ge en 👍
  • Anna T
    Anna T skrev om Lunds Kakeltjänst
    Killarna som var här gjorde ett mycket bra jobb. Har inget att klaga på badrummet. Däremot skulle ägren F, behöva en charmkurs och utbildning i hur man bemöter kunder.
    2016-06-14 Lunds Kakeltjänst svarar Anna T
    Hej anna
    Ja har tyvärr lite humör (:
    Är kanske lite för målinriktad i bland .. Men också drivit många badrum till ett färdigställande .
    Skicka mig en mail så skickar jag en blomma som plåster för mina ord .
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Lunds Kakeltjänst
    Hjälpsamma och trevliga, duktig sättare som gjorde klart hela vägen och involverade mig som kund i relevanta beslut samt informerade om för, nackdelar med olika saker, vad han själv tyckte och hur jag skulle göra med efterarbete när jag monterade ventilationsfläkt.
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Lunds Kakeltjänst
    Väldigt tillmötesgående när vi behövde kakla om badrummet och först kontaktade hantverkare plötsligt avbokade, kom hem till oss på en helgdag och gav offert när vi kontaktat dem kvällen innan. Arbetet blev prisvärt och väl utfört.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Lunds Kakeltjänst
    Snabbt, proffsigt, löser de frågor som uppstår, även administrativa.
    Lunds Kakeltjänst gillar detta
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Lunds Kakeltjänst
    Kunde vara bättre kommunikation mellan de olika inblandade men på det hela taget fungerade allt till belåtenhet. En eloge till alla hantverkare.
    2016-06-09 Lunds Kakeltjänst svarar Kerstin W
    Hej
    Tackar vi skall tänka på detta framöver .

Kalkstensvägen 33, 224 78 Lund