Jag skulle byta länkarm till min bil, beställde reservdelen men klarade inte av att byta den själv pga jag inte hade rätt verktyg. ME var hjälpsamma, de bytte den redan nästa dag till ett bra pris fast reservdelen var egenköpt så att säga, sedan gick jag och ombesiktade bilen. Mycket hjälpsamma och flexibla till ett bra pris på detta jobb.
Reparationen i sig var ok. Men...
Att en regskylt försvann - inte deras problem.
Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras problem.
Att de, utan att meddela, bytte torkarblad - inte deras bekymmer.
Så, nästa besök - inte deras bekymmer.
Kan verkligen inte rekommendera den här verkstaden!!! De är kan möjligen vara duktiga på att byta bromsar och skifta däck, men mitt motorhaveri på E4:an utanför Vagnhärad blev ingen rolig historia. Första bemötandet var bra och vi kunde få en hyrbil och fortsätta vår resa drygt en timme efter att bilen gav upp. Sedan började “Never ending story” rullas upp. Från början var det två st spridare som skulle bytas till en kostnad av ca 6000:-. Det blev sedan tre spridare innan man kom på att motorn troligen var slut. Till saken... hör att man inte hade instrument till att “gifta in” spridarna utan jag ordnade en kille som ställde upp och fixade detta när han körde förbi på väg hem från jobbet. Han var där flera gånger. Nåväl en “ny” motor beställdes från en skrot och den skulle vara kontrollerad och provkörd. Detta skulle gå på 29000:- Efter monteringen visade det sig att det var samma fel på den motorn och en annan motor togs fram och vi kom överens om att dela på monteringskostnaden, 35000:- stannade det på. Nästan två månader tog det och till råga på allt ville de ha tillbaka hyrbilen i förtid så vi var tvungna att hyra en hyrbil på hemorten och åka till Vagnhärad med två bilar, en sträcka på nära 110 mil. Nu var bilen hemma och efter att ha lagt ner 35000 på den så borde väl allt vara frid och fröjd? Inte då! Vid en resa i de djupa Smålandsskogarna small det till under huven och bilen gick ner i “limp home mode”. Detta visade sig senare vara en slang som inte var fastskruvad ordentligt vid motorbytet. Givetvis så koksade partikelfiltret igen av detta och vi lämnade bilen till vår hemma-verkstad för att regenerera filtret. Verkstaden ringer tillbaka när de startat bilen och säger att de inte vill köra den då vattenpumpen är helt slut. ME bilverkstad har alltså satt in en motor UTAN att byta remmar, vattenpump eller något annat som man ALLTID GÖR vid ett motorbyte. I en av remmarna var det dessutom ett stort jack så den kunde gått av när som helst. Summa summarum så gick det på 15000:- att fixa till ME-bilverkstads fel. och totalsumman för motorbytet stannade på 50000:- Som bonus fick jag dessutom en rejäl buckla på bakluckan under tiden bilen stod på ME bilservice men de bara skyllde ifrån sig och sa att bucklan fanns där när de fick bilen.