Läs vad 68 Läs vad Yvonne Ulvegren

• 2021-01-18
    Jag sålde min trerumslägenhet i Tensta med hjälp av Yvonne från Mäklarhuset. Då lägenheten var i dåligt skick var jag orolig om den ens skulle gå att sälja och vad jag skulle få för den. Givetvis ville jag ha så mycket som möjligt då jag behövde köpa en ny. Jag uppskattar att Yvonne körde med raka rör från början istället för att komma med nåt fantasipris för att locka in mig. Tack vare hennes erfarenhet och kontaktnät kom hon fram till ett rimligt pris och hittade en köpare nästan direkt. Efter det gick det som på räls. Försäljningen kunde inte ha gått bättre! Stort tack till Yvonne och Mäklarhuset för deras engagemang! Bästa hälsningar Erik & Olle
    Tack för fina omdömet, hoppas vi ses igen vid deklarationen!

• 2021-01-15
    Yvonne Ulvegren har, med sin vidsträckta erfarenhet inom området, omhändertagit försäljningen av min bostadsrätt med allt som ingår i detta, på ett ytterst kompetent och personligt sätt. Det kändes tryggt och säkert att guidas av henne i min första bostadsförsäljning, från första dag till kommande deklarationsanvisningar. Som vi säger i min familj, "det var topp!"
    Hej, JC och tack för ditt fina omdöme!

• 2020-12-30
    Första gången sålde vi vårat radhus i Hässelby.
    Andra gången sålde jag min mammas brf-lägenhet.

Yvonne är en pigg, kunnig och helt okomplicerad mäklare.
    Det finns inga problem, bara lösningar.
    Tack Mikael, kul att hjälpa dig igen. Ha ett gott nytt år och hälsa.

• 2020-12-29
    Bästa mäklaren, trevliga och kunnig
    Tack Abir, hoppas ni trivs i huset. Ha ett gott nytt år och hälsa.

• 2020-12-29
    Köpt bostadsrätt och sålt villa. Kunnig, engagerad, lyssnande pch gav goda råd. Dessutom trevlig och god lokalkännedom. Mkt lätt att få kontrakt med under hela processen.
    Hej och tack för gott omdöme. Tyckte det var jätteroligt att hjälpa er.

• 2020-12-29
    Först köpte vi vårat fritidshus 2009 av Yvonne. Sedan var det dags å sälja det 2020. Självklart var det Yvonne som fick sälja det. Å vi är jättenöjda Yvonne är alltid glad å positiv som säljare. Å paret som köpte utav oss var oxå nöjda med affären. Så var rädd om Våran mäklarYvonne Mvh Mona o Stig Jansson
    Hej och tack för ert omdöme. Fantastiskt att hjälpa er igen. Vi hörs efter nyår.

• 2020-12-29
    Yvonne Ulvegren sålde vårt hus i maj 2020 och vi är mycket nöjda med vårt val av mäklare. Yvonne vägledde oss genom hela processen på ett proffsigt sätt. Yvonne är erfaren och kunnig vilket skapade trygghet genom hela affären. Det kändes också väldigt bra att hon tog hand om våra köpare på ett mycket bra sätt.
    Hej och tack för gott omdöme. Hoppas ni har det fint i nya boendet.

• 2020-03-16
    Den mest oförskämda mäklare vi mött!

Vi är i 30-årsåldern, jag arbetar som konsult inom bank och frun är framgångsrik företagare. Vi har varit gifta i snart 10 år och har tre barn. Bor redan i området där huset hade visning - och tittar nu efter större villa.

Vi upptäckte huset ganska sent och frun bestämde sig under kvällen för att ta en promenad för att besöka visningen.

Mäklaren ifrågasatt varför min fru var där och böjde sig framåt och frågade med en översittande ton ”vart hennes föräldrar var”. Min fru är i 30-års åldern - det är omöjligt att missta henne för en 20-åring, eller en 15-åring. Ett oerhört otrevligt bemötande. Obergripligt!

Vidare anklagade mäklaren min fru för att ”inte ha råd” med fastigheten och ”bara vara där för att hon var nyfiken”. Inget av dessa orimligt otrevliga berömmandet tillika påhopp stämmer ö.h.t.

Mäklaren beteende gjorde oss oerhört förnärmade och jag vill förtydliga detta oerhört dåliga beteende och ge en varningssignal till alla som funderar på att anlita denna mäklare. Har aldrig någonsin mött en mäklare som ens varit i närheten av en så otroligt otrevlig attityd. Läser man här nedan på Reco verkar fler haft liknande erfarenheter. Tycker främst synd som säljarna som riskerar att förlora potentiella köpare av denna oerhört otrevliga mäklare.
    Varför respekterar man inte att anmälan skall ske. Och din fru kan vara glad att jag trodde hon var så ung. Om ni var intresserade varför var inte du med?

Yvonne Ulvegren

Jag tror det här svaret är ett perfekt bevis för alla som funderar på att anlita dig. Noll självinsikt. Borde inte ens bemöta ditt svar - alla ser hur du hanterar intressenter, och det var det jag ville informera omvärlden. Men: 1) ”Kan vara glad att jag trodde hon var så ung”. Så ung att hon skulle kommit med sina föräldrar? Obegripligt. 2) ”Om ni var intresserade” - såklart vi var. Måste båda gå på visning för att man ska vara intresserade? 3) Varför jag inte följde med? Det angår inte dig överhuvudtaget. Jag kanske var sjuk? Jobbade sent? Jag litar för övrigt helt på min frus omdöme. Men om du behöver veta vi har tre barn i som går i skola och förskola som behöver sova. Hade du uppskattat mer om barnen följde med? 4) Vi respekterar att anmälan ska ske och du kunde givetvis informera om att det visningen var stängd och inte tillåtit henne att komma in. Vi upptäckte huset i sista minut, bor i närheten och gjorde en chansning. Hade varit helt OK om du nekade henne att komma in och krävde att vi bokade privat visning. Istället var du extremt otrevlig. Vilket du med ovanstående svar tydligt bekräftar för alla som kommer besöka din Reco sida. Tråkigt, att du bemöter intressenter med en så oartig attityd.

Joel Eric S

Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-12-19
    Verifierad kundrelation
    Jag mejlade Yvonne (två gånger) samma morgon som radhuset blev annonserad på hemnet och visade stort intresse. Hon ringde tillbaka men jag kunde ej ta samtalet i det ögonblicket. Sedan ringde jag tillbaka och nämnde att jag var väldigt intresserad av att radhuset som hon annonserade upp på hemnet. Jag fick ett nonchalant svar: "Vad har du för förutsättningar av att köpa radhuset?".

Jag kan förstå om Yvonne frågade mig om jag har ett lånelöfte (vilket jag hade) men att hon frågar mig vilka förutsättningar jag har för att köpa radhuset har hon ingenting med att göra. Till en början gjorde jag inte en stor grej av det och helt enkelt ignorerade att svara på den frågan, hon bad mig sedan att återkomma trots att jag sa i telefon att jag vill boka ett personligt face-to-face möte med henne för att diskutera mer detaljer kring radhuset för att annonsen var inte så informativ.

Vi båda la på och jag fick en dålig känsla av att hon var jävligt osugen på att sälja till mig, trots jag jag närmade mig henne med en trevlig ton. Jag började fundera över varför hon frågade mig om mina förutsättningar. Var det pga mitt namn som ledde till att hon ställde en sån konstig fråga? Varför är hon så osugen på att sälja till mig? Vad kan det vara undrade jag?

Så jag ringde tillbaka, återigen med en trevlig ton och sa att jag är väldigt intresserad av detta radhus, svaret jag fick var:
    - Yvonne "Du vet väl om att det är många som har ringt och är intresserade, kanske 15 har ringt och är intresserade".

- Jag "Eeehh ok, jag och min fru är nu en av dem då, dessutom anmälde jag intresse minuten du la upp annonsen vad är det du vill få sagt här egentligen?"

- Jag frågade sedan: "Vad menade du när du frågade hur mina förutsättningar ser ut?"

- Yvonne: "Hur ser din ekonomi ut?"

- Jag: "Det är mellan mig och min bank" svarade jag.

- Jag "Jag skulle vilja boka ett möte med dig för att diskutera detaljerna kring radhuset"

- Yvonne "Njaaaee, jag är väldigt fullbokad men ring mig nästa vecka på måndag"

Vi båda la sedan på och min dåliga känsla i magen kvarstod att hon var jävligt osugen på att sälja till mig av någon anledning som jag ej är medveten av. Det slutade med att jag ej ringde henne på måndagen pga detta. Jag vill bara att folk ska veta vad det här är för typ av mäklare om ni någonsin råkar ut för samma behandling av henne så vet ni nu varför.

Mvh.
    skrev om Yvonne Ulvegren en del av Mäklarhuset Spånga
  • 2019-09-27
    Yvonne har min sin otroliga kunskap och erfarenhet både hjälpt oss till ett tryggt köp och efter det en trygg försäljning. En mäklare med en härlig personlighet som varmt rekommenderas!!

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte