Alla kategorier Bank Stockholms län Stockholm Östermalm Marginalen Bank Bankaktiebolag

Marginalen Bank Bankaktiebolag

Valhallavägen 66, 114 27 Stockholm — Visa karta

Marginalen Bank är en ny, svensk bank som fokuserar mer på dig som kund än på våra aktieägare och egna utdelningar. Kundernas förtroende vinns aldrig med ränta. Det vinns genom att lyssna, förstå behov och hjälpa till att förverkliga drömmar.

Läs vad 7 kunder tycker om Marginalen Bank Bankaktiebolag

• A H
    A H skrev om Marginalen Bank Bankaktiebolag
    För första gången i hela mitt liv fick jag revision från Skatteverket. Har haft företaget sedan 1994. Revisionsbeslutet innebar återbetalning av 1,3 miljoner. Överklagade via Skatteadvokat Filip Savic, som är professionell och synnerlgen kunnig. Vi sökte anstånd hos Skatteverket. Fick nobben 2 dagar innan ärendet gick över till Kronofogden en torsdag. Hur snabbt ska man kunna hitta en bank som ställer upp på två dagar? På måndagen var ärendet hos Fogden. Ringde min bank som jag haft i 30 år och skött inbetalningarna där prickfritt. En av de största bankerna. Fick svaret "du är ju hos Kronofogden". Frågade om möjligheterna att få låna. Fick svaret "nej!". Ringde min revisor. Verksamheten har gått med 1 miljon i överskott förra året. Det var inget banken tog notis om. Svarade "du är i en för osäker bransch".
    Här har man skött sina betalningar under så lång tid och får ingen hjälp. Kollade upp på nätet och hittade Marginalen Bank. Fick beviljat lån där. Marginalen agerade mycket professionellt, lyssnade, kommunicerade, ringde tillbaka, återkopplade och var aktiva hela tiden. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Malin B
    Malin B skrev om Marginalen Bank Bankaktiebolag
    Mycket bra serivce och ett härligt bemötande. Bästa banken som jag använt mig av. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Marginalen Bank Bankaktiebolag
    Ursel bank Mycket dåligt service höga avgifter.Passar er att öppna konto hos de Läs mer
  • Humlan  a
    Humlan a skrev om Marginalen Bank Bankaktiebolag
    Så dåliga! Vi ansökte bohuslån på 400 000 och först misstror banken oss och tror vi ska ta hälften hos dem och hälften hos någon annan. Det finns så billiga hus, visste ni de? Tydligen inte. Efter 1 dag och fler samtal efter så säger ni att vi ska betala 50% (200 000) i kontoinsats? Hör ni hur galet det låter? Hade vi hade 200 000 i pengar hade vi nog kunnat ordna fram 200 000 till och köpt hela stället för pengar rakt i handen. Nä ni är riktigt dåliga och anledning varför: "huset är så pass billigt" spelar väl Ingen roll hur billigt huset är? Vill man ha bolån så ska man få betala 15% av summan oavsett hur stor den är! Negativt överallt får ni! Läs mer
  • roger
    roger skrev om Marginalen Bank Bankaktiebolag
    Oj! De dröjde hur länge som helst för dem att betala ut pengarna på beviljat lån! Kundservicen var oinformerad och besvärlig att få tag på. Satt i kö i en timme och fick sedan inga svar alls. De visste helt enkelt inget. Svinhög ränta också.

Kunder hos Marginalen Bank har tydligen dåligt rykte på grund av att de marknadför sig mot folk med betalningsanmärkningar så det kan bli svårt att få lån av andra banker i framtiden om man anlitar dem.

VARNING! Läs mer
  • Viktor V
    Viktor V skrev om Marginalen Bank Bankaktiebolag
    Marginalen Bank offererade lägst ränta av de erbjudande jag fick på Lendo. Läste en del bra och dåliga betyg om dem på nätet så det var lite oroligt.
    För mig gick det helt smärtfritt! Ansökan skickades in och pengarna utbetalades inom en vecka.
    Hade dock gärna sett att de erbjöd e-faktura. Läs mer
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Marginalen Bank Bankaktiebolag
    Skickade ut en förifylld låneansökan med ockerränta...
    Skulle ju räckt om någon snattat det här brevet från posten och de skulle kunna lånat pengar i mitt namn...

Totalt oseriösa och man bör alltså hålla sig långt borta från dem... Läs mer