Max Flytt och Städ AB

Max Flytt och Städ AB

maxflytt.se
  • Badge2024
4.1

Välkommen till Max Flytt & Städ AB – Din Partner för Bekväma Flyttar och Fläckfria Hem Vi på Max Flytt & Städ förstår att en flytt innebär mer än att bara flytta till ett nytt hem – det handlar också om att lämna det gamla hemmet i perfekt skick. Med vår kombinerade expertis inom både flyttning och städning är vi din fullservicepartner...

42 omdömen om Max Flytt och Städ AB

Sedan starten hos Reco 2024

Bengt N
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Bra bemötande, strukturerat och med mycket väl utfört arbete/flytt. Rekommenderas med varm hand! /Jannica

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack för snälla ord och ett fint omdöme Jannica!

Romain C
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Max Flytt och Städ made my international move from Sweden to France extremely smooth. They helped me plan the volume of the truck needed for the move, and the time needed for the movers to drive down to Toulouse, southern France. The manager, Veronica, was extremely helpful, professional and available. The two movers were also very professional and kind, and they came right on time, and made the move in a quick and smooth way. They drive even quicker than planned, so I had to adjust a little with the furniture arrival but...

Svar från Max Flytt och Städ AB

We are so glad and thankful for the way you describe our staff and our service. Thats exactly what we aim for everytime. We wish you a plesent stay in France. Thank you Romain C

Björn S
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Trevligt bemötande vid sälj och för att få offert. På Reco jag hade angett en flytt av bohag från en normal 3-rumslägenhet, men när bilen väl kom var den alldeles för liten, så vi fick lämna kvar bohag. Max kunde inte erkänna att de offererat fel utan insisterade hela tiden på att jag beställt en bil av en viss storlek. Trist. De saker vi flyttade kom dock fram ok, även om först på eftermiddagen den dag vi bestämt. Vi hade tagit ledigt från jobbet för att vara på plats… Kommunikationen kunde varit bättre.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack Björn S för ditt fina omdöme vid sälj och offert. Tråkigare är att läsa det som hände vid själva flytten, i våra offerter samt bokningsbekräftelser är vi övertydliga med information för att just sådana här tråkigheter inte ska hända. Vi ser naturligtvis över hur vi kan förbättra det ytterligare.

Elise P
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Otroligt smidigt och effektivt!

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack så mycket Elise P, det värmer att höra!

Larissa L
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Kommunikationen har alltid varit jättebra, vi flyttade från Stockholm till södra Tyskland och fick hjälp av Max Flytt och Städ AB. I förfrågningsunderlaget utgår att vi har lagt in alla saker vi skulle vilja flytta och företaget skickade ett offert. Vi bokade ett lastbil på 25 kubik då det har också varit det andra företagen har bedömt. När flytten skedde har vi redan varit i Tyskland och flyttpersonal ringde och sa att de inte får med allting.. det saknades hela källarförrådet på första frakten! Företaget hämtade...

Svar från Max Flytt och Städ AB

Det är beklagligt att detta har inträffat, vi skulle varit mer tydliga från början att det handlar också om vikt, det är så lagen säger, det är väldigt svårt att avgöra vikten på förhand, både för kund och oss. Vi skickade dock två offerter, den senare avsedde bil två som ni godkände. Vi är också i kontakt med ARN för att reda ut detta på det absolut bästa sätt.

Charlotte J
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Transport från utlandet samt flytt i utlandet Mkt hög servicenivå och alltid tillgängliga för frågor mm. Allting fungerade mkt bra!

Svar från Max Flytt och Städ AB

Vi blir verkligen glada över ett så fint omdöme Charlotte J, tack så mycket för att du tog dig tid att skriva om oss.

Michael B

Allt funkade väldigt bra. Bra service. Punktliga

Svar från Max Flytt och Städ AB

Att ge bra service och vara punktliga är viktig för oss, kul att du upplever det så också. Tack Michael B för ett fint omdöme.

Maria W
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Mycket trevlig personal. Problemfri flytt och städ. Bra pris.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Va kul att höra att du blev så nöjd Maria W. Tack för fina ord!

Eva S
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Noga, försiktiga och snabba, rekommenderas som flyttfirma.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Stort tack för att du ger oss ett sånt fint omdöme Eva S.

Charbel C
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Tyvärr jag kan inte beskriva hela processen för det är ett pågående ärende efter två månader för flytten… det värsta är det enda som jag kan säga i nuläget. Mvh

Svar från Max Flytt och Städ AB

Vi ska se till Charbel C att du känner att du kan ge ett bra omdöme när processen är klar.

Susanne N
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Proffsiga hela vägen från bokning till slutförandet. Har haft hjälp med flyttning och flyttstädning. Rekommenderas, kommer att anlitas igen vid behov.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Det låter strålande Susanne N, tack för fint omdöme. Vi hjälper dig gärna igen vid behov!

Carl Johan Fredrik L
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Bra upplevelse de fixade flytten med enkelhet.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Kul att du upplevde det som en bra upplevelse Carl Johan Fredrik L, det siktar vi på till varje kund. Tack för ditt omdöme!

Ingrid L
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Hej, Tack jag blev mycket nöjd med städningen och en jätte trevlig tjej som var där och städade så fint! Kan varmt rekomendera er. Mvh Ingrid Lange

Svar från Max Flytt och Städ AB

Vi blir mycket nöjda och tacksamma för dina varma och fina ord Ingrid L. Tack!

Hanna N
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Väldigt smidigt flyttbolag, flyttat med hjälp av dem två gånger och lika nöjd varje gång.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Det va kul att höra att du är nöjd båda gångerna, kanske får vi hjälpa dig en tredje gång :)

Tilde L
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Bra! Gick hyfsat snabbt och gick för ett bra pris.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack Tilde L för ditt omdöme det är uppskattat!

Marita B
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Noggrann och försiktig så himla nöjd

Svar från Max Flytt och Städ AB

Jätte kul Marita B att du blev så nöjd! Tack för fina ord!

Jan C
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Personliga och smidiga och flexibla och bra städat dessutom

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack Jan C kul att höra att även du är nöjd!

Kerstin F
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Hej. De flyttar åt mej 30/5. Därefter kan jag betygsätta. Hoppas jag kan ge fem poäng.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Det ska vi se till att du gör Kerstin F :)

Göran H
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Min flytt utfördes av Max Flytt och genomfördes snabbt och problemfritt. Otroligt trevliga och kapabla flyttare. Noggranna och försiktiga. Kontoret av också mycket tillmötesgående.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack Göran H för ditt fina omdöme, mycket uppskattat!

Anna E
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Trots att det står på hemsidan och i de (märkligt nog) bindande offerterna de skickar via Mail att de följer Bohag 2010 så gör de ej det. De kräver full betalning även om man avbokar innan flytten är planerad, helt emot vad som gäller enligt Bohag 2010. De bryter också mot distansköplagen och marknadsföringslagen genom att ej informera om vad som gäller för tex avbokning i de initiala telefonsamtalen. De verkar helt tolka lagar, regler och riktlinjer till sin egen fördel och sen prompt hävda det mot kunde vad som än sägs...

Svar från Max Flytt och Städ AB

Anna - Jag har gått igenom hela den mejlkonversation vi har haft med dig från din offertförfrågan till den bokningsbekräftelse som du fick. Du får först ett svar via mejl på din förfrågan, därefter får du ett samtal där du tackar ja till våra tjänster. I offerten samt i bokningsbekräftelsen står det tydligt att vi ber om 7 dagars notis vid avbokning. Dagen innan vårat utförande vill du avboka?? Du ber även då om en prisgaranti, dagen innan och efter mottagen bokningsbekräftelse ?? Att du tar det så långt att vi skulle hotat dig är ytterst märkligt. Vi har också allt på mejl.

Jeanette B
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Vi är jättenöjda med Max Flytt! De slet och bar och var hur trevliga som helst. Ingenting gick i kras heller 👍🏽.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Det låter bra det Jeanette B, tack för fint omdöme!

MEHRUDIN N
Skrev om Max Flytt och Städ AB

"Vi har varit underleverantör för Max Flytt en kort tid. Under den första månaden utförde vi tre flyttstädningar åt dem och de betalade fakturan inom fem dagar. Men nästa månad, när vi fakturerade dem för åtta flyttstädningar, betalade de inte fakturan. När vi skickade en påminnelse till dem kom de med en lögn om att vi hade förstört en diskbänk för deras kund, och att de var tvungna att betala 11 000 kronor utan att meddela oss. Sedan ville de att vi skulle betala tillbaka 11 000 kronor innan de betalade vår faktura....

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tråkigt med ett annars så bra samarbete med er, det är kunden ifråga som kom till oss med informationen om att en bänkskiva hade blivit förstörd. Då vi är huvudansvarig utmot kund ligger ansvaret på oss att åtgärda alla fel som blir. Efter det städ uppdrag ni fått av oss gjordes en besiktning av kundvärden som blev underkänd, även den andra gången blev den underkänd. Tina hos er ringde och skällde ut oss för att ha förstört bänkskivan, när det va ni som hade varit där två gånger. Vi har kvar bilden som hon skickade efter...

Karolina L
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Fantastiskt bra! Snabba och trevliga!

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack Karolina L för ditt fina omdöme!

Aswan N

Trevliga personal. Det gick smidigt att flytta. Tack Max flytt

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack själv Aswan N för din fina kommentar!

Elzbieta P
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Duktiga medarbetare.Snabb flyttning.Nöjd.Kan rekommendera.Nogrann flyttstädning.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack Elzbieta P, kul att du är så nöjd med både flytten och städningen. Det är en sådan kund -nöjdhet vi alltid strävar efter.

Subhomoy H
Skrev om Max Flytt och Städ AB

My experience was not so nice. I had an appointment booked to transfer my stuff between 4-5 pm. No one came to my house. I called them several times just to confirm whether they are coming or not. They once picked up my phone, and after hearing that I was waiting for pickup, they simply dropped the call. I called them several times after that, but they didn't pick up the phone. I wrote a text asking whether they were coming or not. After 6:00 pm, I thought they were not going to come, so I left my apartment. At around 7:30,...

Svar från Max Flytt och Städ AB

We are extremely sorry to cause you extreme mental chaos Subhomoy H. We hold up our hands that we were so late to our appointment, not good at all. It was caused by a delayed move that same day. However, we should have called you striagt away, our satff was so stressed that they unfortunately didnt call you. We did a huge misstake but we learned from it. We are happy for your words about the move and our staff. Thanks!

Karl N
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Allt var bra, lite repor 2 skåp annars bra. Tyvärr hölls inte tiderna som var bestämt 1 tim sent vid flyttningen, 3,5 tim vid städningen. Inte bra.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Vi gör alltid vårt yttersta för att hålla dom tider som vi säger att vi ska komma och i dom allra flesta fall kommer vi på utsatt tid, tyvärr ibland så sker det saker som vi inte kan förutse. Vi är ledsna för det.

Håkan Å
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Snabba, effektiva, duktiga och mycket trevliga. Skulle utan tvekan välja dom igen.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Vi är glada att vi gav dig den upplevelsen Håkan A, tack för dom orden.

Linda P
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Har haft Max flytt till flera uppdrag och alltid varit mycket nöjd. Bra att man kan få fastpris. :)

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack Linda P, vi strävar alltid att göra alla våra kunder lika nöjd som du är.

Jan V

Smart. Snäll. Tävling. O bra pris

Svar från Max Flytt och Städ AB

Snälla ord Jan, Tack så mycket!

Yvonne W
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Mycket trevligt bemötande. Flytten gick snabbt, och effektivt. Flyttstädningen av huset efteråt var helt perfekt.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Vi gillar omdömen med ordet Perfekt, det är det vi alltid siktar på. Tack Yvonne W!

Ulla P
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Flyttstädning. Bra kommunikation Ett par smärre påpekade från nästa hyresgäst vilka åtgärdades snabbt.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Är det något vi behöver åtgärda så gör vi det så snabbt som möjligt och utan extra kostnad såklart! Tack för ditt omdöme Ulla P

Gunilla K
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Flytt. Och dom va bra och förstående och bra samarbete med mej.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Det höres bra ut Gunilla K, tack!

Lars R
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Bästa flyttfirman! Väldigt effektiva samtidigt som de är varsamma. Är supernöjd!

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack snälla Lars R för ditt fina omdöme!

Björn K
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Kom till adress i tid, utförde flytten föredömligt. Inga skador på våra saker Helnöjd med deras arbete.

Svar från Max Flytt och Städ AB

När du blir nöjd Björn K blir vi också nöjda, tack för fint omdöme!

Detlef A
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Jag är mycket nöjd med att jag valde Max Flytt för min flytt från Stockholm till Skåne. Överträffade alla förväntningar! Jag hämtade in flera offerter men Max Flytt var enda företaget som var seriöst intresserad att lämna bästa offerten, vi diskuterade via telefon om hur vårt bohag ser ut och hur många flyttbilar skulle användas. Våra möbler hämtades och levererades punktligt exakt på tidpunkten vi kom överens om. Trevlig och hjälpsam personal. Ingenting kom till skada under flytten. Jag varmt rekommenderar Max Flytt. Tack så mycket för en toppen service!

Svar från Max Flytt och Städ AB

Vi tackar så mycket för dina fina ord och ditt superfina omdöme. Vi gör vårt bästa för att alla våra kunder ska känna likadant som du Detlef.

Lars R
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Otroligt prisvärt. Fantastisk service och kundmottagning. Det enda aberet var att allt inte fick plats i flyttbussen utan jag fick slänga en massa saker jag hade behövt ha med mig i flytten. Sen blev det lite skavanker på vissa möbler. Men det får jag nog räkna med i en stor flytt och vissa möbler är klädda i fanér. Men summa sumarum: snabba, proffsiga, trevliga och prisvärda. 11.500 för flytt Malmö-Linköping inklusive en fantastisk professionell flyttstädning.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack för fint omdöme Lars, vi gör alltid vårt yttersta för att det inte ska bli några skavanker på något. Gällande dina saker du inte fick med är det beklagligt, kan vi på något sätt gottgöra dig?

Kristo J
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Väldigt professionellt tack för all hjälp! Mvh nöjd kund

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack för dina fina ord Kristo!

Ann B
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Blev lurad! Dom skickade en för liten bil. Så det blev 2 vändor Halmstad - Karlstad. Dubbelt så dyrt alltså!!! Offerten var på 9000kr fast pris. 2 r o k 60 kvm samt förråd. Dom skickade en bil på 20 eller 25 kubik. Fick olika info om det. Googlade då fram att man beräknar 17- 25 kubik för ett r o k. Jag varnar alla för den flyttfirman.

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tråkigt att du ser det så Ann, vi har gått in och tittat på din bokningsbekräftelse där det står tydligt att i det pris som du fick att det ingår endast 1 bil. Att det sen blev dyrare än den första offerten va pga att vi behövde då 1 extra bil som du också fick både ett samtal på och en uppdaterad offert. Vi skulle aldrig lura någon.

Rune N
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Bra bemötande av kundmottagaren på Max Flytt och Städ AB. Duktiga killar som skötte själva flytten. Förmannen som ansvarade för städningen var jätteduktig och bra+++. Det blev dock problem med beläggning på några fönsterrutor i samband med fönsterputsningen. Detta lovade man i efterhand att fixa till, vilket jag utgår ifrån att man fixat. Vi köpte flytt och städning av våran lägenhet. Vi blev nöjda med utförandet, frånsett beläggningen på några fönster. Skall vi flytta i framtiden kommer vi att anlita företaget igen

Svar från Max Flytt och Städ AB

Kul att ni blev nöjda Rune, beläggningen på fönstren såg vi naturligtvis till att rätta till någon dag senare.

Ingemar A
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Hjälpsamma, trevliga. Vi skulle valt dem igen om vi hade behövt hjälp

Svar från Max Flytt och Städ AB

Det tackar vi för Ingemar A, vi hjälper så gärna till när du flyttar igen eller om du skulle rekommendera oss till någon i din närhet.

Renathe Marschall R
Skrev om Max Flytt och Städ AB

Mycket bra firma kan varmt rekommendera dom

Svar från Max Flytt och Städ AB

Tack för din fina kommentar Renathe!