Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB

Hovslagarevägen 37, 192 54 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Sollentuna Bil - din Mekonomen verkstad i Edsberg!

Alla Mekonomen-anslutna bilverkstäder erbjuder reparation och service för samtliga bilmärken, med mycket kunskap och modern utrustning. Dessutom ger vi 3 års garanti på alla reservdelar och vid service hos oss ingår 1 års vägassistans.

Vi är godkända av alla försäkringsbolag, och kan därför utföra reparationer som täcks av din försäkring. Utöver det är vi också godkända av Bilprovningen, Konsumentverket samt både Motorbranschens och Motormännens Riksförbund.

Kontakta oss på Mekonomen när du behöver förstklassig service eller reparation för din bil!
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-18:00
Fre: 07:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 841 kunder tycker om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB

• 2020-11-24

Per Jöran Gustaf G skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Snabbt avhjälpt med precis vad jag efterfrågade. Bra kundmottagare Läs mer
  • 2020-11-24

Lena Sofia Margaret H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Mycket trevligt bemötande och snabbt åtgärdad bil 🚙 Läs mer
  • 2020-11-22

Elisabeth Helena K skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Däckbyte. Smidigt och mkt trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-11-22

Claes Peter D skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra service och trevlig personal och coronaanpassat Läs mer
  • 2020-11-20

Jonas Karl Ernst P skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Lämnade in min bil tidigt på morgonen för justering och alternativ reparation av framljusen. Snabbt och smidigt fixat, bilen hämtades ut samma dag och gick igenom besiktningen utan problem! Stort tack! Läs mer
  • 2020-11-19

Kirsi Birgitta B skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Snabba, tydliga och trevliga.
    Kommer tillbaka fler gånger Läs mer
  • 2020-11-18

Karin Elisabeth L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Däckbyte och service
    Supertrevliga och alltid lika tillmötesgående

Och plus för att jag fick en liten handspritfaska

Toppenställe 👍 Läs mer
  • 2020-11-17

Nf F skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Djfbeiwbdbdkdkwkdbdjeowkdbdkdowodbdbskdj Läs mer
  • 2020-11-17

Karl Henrik K skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag beställde byte av lås i dörr o de bytte det utan problem.
    Det som sänker betyget är den bristande kommunikationen. Jag lämnade in på torsdag, skulle hämta fredag men då jag kom dit var den inte klar... 10min före stängning. Detta hade de kunnat meddela så jag sluppit stressa dit före 16.00.
    Jag fick återkomma efter helgen o då var den klar. Läs mer
  • Faride N

2020-11-16

Faride N skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag bytte däck och lämnade de till nästa säsong.
    Bemötande var fantastisk och han hjälpte direkt och jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-11-15

Sven Göran A skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Trevligt o raskt bemötande. Telefonsignal om arbetet. Avtvättning av bilen "på köpet". Priset helt OK. Läs mer
  • 2020-11-15

Yu H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jättebra upplevelse, de ta hand om allt de till och med hjäper mig med bilprovningen Läs mer
  • 2020-11-13

Robin Jens A skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Behövde akut hjälp med felsökning/reparation och fick lämna in bilen redan samma dag som jag ringde.
    Fick ett pris dagen efter och kunde hämta ut bilen samma vecka, väldigt snabb och bra service! Trevligt bemött blev man också! Läs mer
  • 2020-11-11

Nima Alexander D skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Snabb och bra service. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-11-10

Carola Madeleine Maria T skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra kundbemötande, tydlig information, fick bokningstid snabbt. Rimlig prisnivå. Läs mer
  • Bernt V

2020-11-09

Bernt V skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Däckbyte. Blir alltid trevligt bemött. Läs mer
  • 2020-11-08

Jonny Björn Christia L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Vänlig och professionell personal. Snabb service. Läs mer
  • 2020-11-06

Malin Therese S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag lämna in min bil för att den drog och skakade. Fick en jättebra service av hon i receptionen och när dom ringde upp så hjälpte hon mig med nya däck och allt. Jag väldigt nöjd och glad! Läs mer
  • 2020-10-28

Karl Jonas Gabriel H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Service och vinterdäck. Trevligt bemötande och bra jobb Läs mer
  • 2020-10-28

Claes Thomas M skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Gjorde en service. Fick tillbaka bilen efter önskemål. Glad och trevlig personal. Läs mer
  • 2020-10-25

Ellen Maria U skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bemötandet var jättebra och tydligt vad som var fel med bilen. Läs mer
  • 2020-10-25

David N skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Hjulskifte. Mycket trevlig personal. Läs mer

Karl Henry L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Extra fin bemötande och service. Läs mer

Christina H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Toppen bemötande och bra service! Läs mer

Camilla Kim A skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Väl utfört arbete. Ringde vid anmärkning. Noterat även på kvittot. Sms när bilen var klar. Kan inte begära mera. Är nöjd.
    Verkligen trevlig personal båda två.
    Rekommenderas Läs mer
  • 2020-10-22

Giuseppe I skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Good service but bad listening Läs mer
  • 2020-10-16

Viggo Karl Bertil W skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Tydligt med vad som behöver åtgärdas och de har gått igenom allt som behövs vid service. Läs mer
  • 2020-10-16

Silvar Y skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jätte bra bemötande och service Läs mer
  • 2020-10-09

Ester Birgitta S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Mycket bra jobbat i Coronatider! Läs mer
  • 2020-10-01

Ab W skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Gjorde oljebyte blev trevligt bemött.
    Tyckte att den lilla doftgranen de hängt in i bilen luktade alldeles för starkt, tänk på parfymallergiker👍 Läs mer
  • 2020-10-01

Katina Liselott P skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Min bil hade problem med motorn. Bilen hade garanti via Solid försäkring. Servicerådgivare gav ett förslag för reparation men försäkringsbolaget tyckte att det var dyrt, så bilen flyttades till en annan verkstad!!! Läs mer
  • 2020-09-30

Aboud Mohammad M skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    De har gjort vad de har lovat i tid och professionell. Läs mer
  • 2020-09-27

Daniella Eva Birgitt H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Lämnade in min bil för reparation via bilhandlare på garanti. Tog 4 veckor och jag fick själv kontakta Mekonomen hela tiden för att få information om vad som hände. Jobbet har jag inget att säga om, för det blev säkert bra. Men 4 veckor känns som orimligt lång tid! Dock väldigt trevlig personal! Läs mer
  • 2020-09-25

Anders W skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Trevlig personal och de gjorde ett bra arbete. Läs mer
  • 2020-09-24

Filip Karl Adam T skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Varmt och otroligt trevligt mottagande Läs mer
  • 2020-09-21

mania l skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag hade min bil på årlig service. Precis som tidigare år blev jag bemött på ett proffsigt sätt, både när bilen lämnades och när jag hämtade den.
    Att jobbet utförts korrekt kan jag inte bedöma men jag har aldrig haft några klagomål.
    Jag åker hellre hit än till MBs märkesverkstäder i Stockholmsområdet. Läs mer
  • 2020-09-18

Eija Aulin L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Proffsig personal! Lämna in bilen på service. Allt gick smidigt till.. Läs mer
  • 2020-09-17

Eva I skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Snabb service . Bra pris. Trevlg personal bra med lånebil Läs mer
  • 2020-09-16

Eva Birgitta A skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Alltid toppen både i bemötande, service och pris Läs mer
  • 2020-09-11

Tomas Sven Anders S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Trevligt bemötande snabb diagnos
    Att något kan gå fel är mänskligt men när det rättas till så snabbt då blir jag glad
    För mig som har Astma är det viktigt att klimatanläggningen fungerar och det gör den nu Tack
    Och den läckande kylaren bytte ni också tack Läs mer
  • 2020-09-10

Mr R skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Blev proffsigt bemött. Allt gick smidigt och utan problem. Läs mer
  • 2020-09-09

Jessica Charlotte S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jättebra bemötande och jobbet blev snabbt utfört! Dessutom ordnade de alltid med lånebil och det är ju ett jätteplus! Läs mer
  • 2020-09-09

Helene Simone G skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag lämnade bilen på 1000 milaservice. Mycket trevligt och informativt bemötande I kassan. Jag fortsätter gärna som stamkund. Läs mer
  • 2020-08-30

Susann M skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Gjort servis på bilen, blev bemött på ett bra sett, arbete utfört på ett korrekt sett, lånebilen kunde varit renare inuti men men man kan inte få allt i livet. Iaf dit kommer jag gå igen. Mvh💐 Läs mer
  • 2020-08-30

Helena Margareta T skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Väldigt trevlig personal!

Fick superbra hjälp! Läs mer
  • 2020-08-26

Dina S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Perfekt service och trevlig personal Läs mer
  • 2020-08-22

I Cathar J skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra bemötande. Snabba. Vänliga. Praktiska. Coronaanpassade. Läs mer
  • 2020-08-21

Fredrik Anto J skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Trevligt bemötande, gjorde deras grej medan jag väntade, gick snabbt! Nöjd. Läs mer
  • 2020-08-21

Hans Esbjörn R skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    För dålig framförhållning på reservdelar Läs mer
  • 2020-08-19

Leaseplan S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Service bromsbyte standard nöjd utan problem alls. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte