Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB

Hovslagarevägen 37, 192 54 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Sollentuna Bil - din Mekonomen verkstad i Edsberg!

Alla Mekonomen-anslutna bilverkstäder erbjuder reparation och service för samtliga bilmärken, med mycket kunskap och modern utrustning. Dessutom ger vi 3 års garanti på alla reservdelar och vid service hos oss ingår 1 års vägassistans.

Vi är godkända av alla försäkringsbolag, och kan därför utföra reparationer som täcks av din försäkring. Utöver det är vi också godkända av Bilprovningen, Konsumentverket samt både Motorbranschens och Motormännens Riksförbund.

Kontakta oss på Mekonomen när du behöver förstklassig service eller reparation för din bil!
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-18:00
Fre: 07:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 702 kunder tycker om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB

Lars Marcus W skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    I hemmets lugna vrå , bytte vi från vinter till sommardäck, men vänster fram gick inte att få väck .
    Men melanomens folk med sitt trevliga sätt, fixade det kvickt och lätt .

Tack för snabbt och trevlig service ! Läs mer
  • 2020-04-09

Carin Christina Z skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Ett fantastiskt kunnigt och trevligt bemötande vid reparation samt däckköp! Vi är otroligt nöjda! Läs mer
  • 2020-04-09

Anna-karin Charlotta N skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Allt var över förväntan. Trevligt mottagande, ordning och reda, bra service!! Läs mer
  • 2020-04-09

Anette Margaretha G skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Lätt att få tid. Trevligt bemötande. Snabbt jobbat! Läs mer

Bo Peter N skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra service,uppdaterad under hela servicen,bra jobb som utfördes Läs mer

Göran H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Byte från vinterdäck till sommardäck. Suveränt trevlig personal. Man känner sig alltid välkommen. Snabbt utfört arbete och under tiden blev man bjuden på kaffe. Den bästa bilverkstad jag någonsin besökt. Läs mer

Lollo Ulr I skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Supertrevligt bemötande och snabb service. Rekommenderas!! +++++ Läs mer
  • 2020-04-09

Anna Maria Elisabeth Å skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Mycket bra service och trevlig och hjälpsam personal Läs mer

Rikard G skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Basservice på en peugeot. Trevlig personal och rimliga priser Läs mer
  • 2020-03-31

Merith Birgitta L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Det uppstod ett pip tidigare när jag backade. Bromsbeläggen mm bak blev utbytta. Pipet kvarstod, men var inte lika frekvent. Har I förra veckan bytt till sommardäck och inget pip hörs längre. Reparationen kostade mig 6158:-! Vad händer i höst om pipet kommer tillbaka??
    Ber om återkoppling! Läs mer
  • 2020-03-29

Allan Fredrik L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Inkom för justering av handbroms : Det blev ett bok redan till nästa dag. Snabbt, prisvärt och därtill engagerat, trevligt bemötande. Tummen upp! Läs mer
  • 2020-03-28

Britt Caroline H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra bemötande och snabb service. Läs mer
  • 2020-03-27

Stig Martin H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Service och kam rems byte.
    Blev bra bemött.
    Upp levde som jag räknat med. Läs mer
  • 2020-03-27

Eva Gabriella Å skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag är nöjd. Blev dyrt men vet inte hur de räknar sitt timpirs och arbete. Men problemet är löst. Läs mer
  • 2020-03-26

Göran Kristofer R skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Mycket snabb service där bilen blev reparerad inom ett dygn. Läs mer
  • 2020-03-25

Jonas Sune F skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Däckskifte och förvaring av däck.
    Trevligt bemötande och bra service! Läs mer
  • 2020-03-19

Jonas K skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Lämna in på service, trevliga och snabba! Läs mer

Anna Teresa P skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jättebra bemötande och service! Läs mer
  • Veolia S

2020-03-18

Veolia S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Väldigt och då menar jag faktiskt, super snabba service tider.. kan varmt rekommendera detta. Plus att dom gör Ozon sanering vill tilläggas Läs mer

John Tobias W skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Smidig upplevelse gällande bilservice. Läs mer

Soraya D skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra service och information. Har även rekommenderat vänner & bekanta till er verkstad. Läs mer
  • Johan B

2020-03-17

Johan B skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Snabbt, smidigt och engagerat. Läs mer
  • Daniel S

2020-03-13

Daniel S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Snabb och effektiv service, god dialog kring problem och lösningar. Läs mer
  • 2020-03-13

Npd E skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Fick tid fort.
    Trevlig personal. Läs mer
  • 2020-03-12

Laila Helena A skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag är mycket nöjd med hantering, bemötande och service. Stort tack! Läs mer
  • 2020-03-11

Eva Maria H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra service och trevlig personal.
    Återkommer dit nästa gång bilen behöver lagas. Läs mer
  • 2020-03-10

Jens Ola J skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    ”Droppade in” med fel på kopplingen, halvvägs till jobbet.
    Jättetrevligt bemötande och de fixade fram en ersättningsbil till mig så jag kunde fortsätta till jobbet.
    Det blev ett stort jobb, och när jag i efterhand kom på att jag hade en försäkring som täckte en del av kostnaden hjälpte personalen på Mekonomen mig med kontakten på ett lysande sätt, inget krångel alls.
    Nästa gång det är dags för service åker jag dit.
    V70 D3 2016 Läs mer
  • Ahmad K

2019-11-04

Ahmad K skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Dom är inte bra.
    jag är inte nöjd. Läs mer
  • 2019-10-06

Hamed Z skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Service Audi A5. Väldigt bra bemötande och god kvalité på utfört arbete. Prisvärt med god kvalité i jämförelse med märkesverkstäder. Läs mer
  • 2019-10-04

Roger E skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Service bil.
    Gott bemötande och prisuppgift innan så man vet vad det kommer kosta. Läs mer
  • Stefan L

2019-10-04

Stefan L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra service från första samtalet till bilen var klar! Läs mer

Salome T skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Någon typ av service
    Bra bemötande och företaget levde upp till mina förväntningar Läs mer

Ernst E skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Oljebyte
    Väldigt bra bemött av personalen
    Bra utfört arbete. Läs mer

Lena N skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    De är alltid schyssta och ställer upp. Läs mer

Marcus L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Arbetet bra utfört men det är dyrt...... Läs mer
  • 2019-09-30

Karin B skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag behövde en genomgång av bilen. Bemötandet var professionellt och personligt, och man provåkte bilen med mig så att jag kunde berätta om problemet. Läs mer
  • 2019-09-30

Reshad I skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra service. Trevlig personal. Snabb hjälp.

Hälsningar
    Reshad Issi Läs mer
  • 2019-09-29

Johan S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    De gav en offert på 16.000kr för en reparation av avgasrör - fick också betala 800kr för ”felsökningen” i Edsberg. Jag tackade nej. De levde inte upp till mina förväntningar i service.

Jag utförde sedan reparationen av avgasröret på Mekonomen i Vallentuna för 2.800kr. En mer rimlig kostnad. Läs mer

Javier L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Fick inte reparationen full ut, snarare fick bilen tillbaka i sämre skick än när den lämnades in i verkstaden. Även fick skador, ett trasigt backspegel😖 Läs mer
    2019-09-29 Youcef Abna Aissa svarar Javier L
    Hej Javier!
  • Allan R

2019-09-27

Allan R skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Byte av startmotor, fick snabb hjälp, trevligt bemötande, tiden hölls, det förutbestämda priset hölls, en mycket positiv erfarenhet, detta blir min verkstad i fortsättningen! Läs mer
    Youcef Abna Aissa gillar detta

Karl A skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Något elfel som gjorde att batteriet tömdes. Dom klarade inte att åtgärda felet trots byte av flera delar som troligen inte var felaktiga till ett högt pris. Läs mer
    2019-09-29 Youcef Abna Aissa svarar Karl A
    Hej Karl!
    Youcef
  • Alexander H

2019-09-27

Alexander H skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Skulle få hjälp med ett avgasrör och dom skulle höra av sig men inget hände Läs mer

Sten-gunnar S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Missnöjd med utlovat pris på senaste
    reparation.
    Prisuppgiften var angiven utan moms
    vilket är fel.Privatpersoner ska alltid
    få offert med moms.
    Sten Stilling JMP 364 Läs mer
    2019-09-29 Youcef Abna Aissa svarar Sten-gunnar S
    Hej Sten!
    Youcef
  • 2019-06-04

Henry Karl-gunnar L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • 2019-06-03

Ingrid Dagmar Susan B skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    5,000milaservice. Bra bemött! Hade inga föväntningar, första gången jag anlitade Mekonomen! Hoppas att företaget levde upp till det jag förväntade mig!? Personalen var väldigt trevliga tyckte jag. Det är väldigt viktigt, för då anlitar jag Mekonomen igen! Tack för bra service! Hälsningar Susanne Bergström Läs mer
  • 2019-06-03

Saleh Shekh Ahma S skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bytte av Bromma belägg. Trevliga bilmekaniker.jag rekommenderar företaget gärna Läs mer

Erik Olof G skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Jag har alltid haft ett positivt bemötande av personalen. Detta tillsammans med att de hela tiden har strävat efter att lösa mina problem utan att öka kostnaderna gör att jag är mycket nöjd med Mekonomen Edsberg. Läs mer
  • 2019-05-23

Hans Olof Fredrik A skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Bra bemött! Men allt tog väldigt lång tid.. Läs mer
  • 2019-05-20

Jerry Johan Rodney P skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Stor renovering av bilen. Bra och snabbt jobb. Trevlig personal. Tummen upp Läs mer
  • 2019-05-20

Rosa L skrev om Mekonomen Bilverksstad Edsberg/Sollentuna Bil & Motor AB
    Allt helt ok - väldigt hjälpsamma o försökte lösa felet Läs mer

Hovslagarevägen 37, 192 54 Sollentuna