Alla kategorier Dator Stockholms län Stockholm Kungsholmen Millennium Computer Systems AB

Millennium Computer Systems AB

Sankt Eriksgatan 46, 112 34 Stockholm — Visa karta

Årstavägen 29, 12052, Stockholm
Fredrik G:
När jag tappade datorn i golvet blev Datorreparation.se räddaren i nöden. Bra bemötande hela vägen, när jag anmält skadan via hemsidan blev...

Företag inom dator nära Millennium Computer Systems AB:

Strandbergsgatan 61, Stockholm
Välkommen! Läs mer ›
O. Haag Vent-kontroll:
Jag kunde inte ladda in gratisversionen av windows 10 i min dator, Köpte en ned- laddningsbar usb från webbhallen men det fungerade inte he...

Årstavägen 29, Stockholm
Vi erbjuder fast pris! Läs mer ›
Fredrik G:

Läs vad 3 kunder tycker om Millennium Computer Systems AB

• J
    J skrev om Millennium Computer Systems AB
    En kvinna vid namn "Siv" ringde och påstod att någon i mitt företag haft kontakt med en säljare hos dem som misskött sig och nu fått sparken, och nu ringde de runt för att avsluta alla hennes kundkonton...

Tydligen hade en nu pensionerad kollega till mig för en massa år sedan signat upp sig på ett "startpaket" med toners hos dem (hittade en gammal faktura från september 2012 på en toner som man betalat ca tredubbla priset på), men sedan fanns inget mer trots att de skulle haft "tät kontakt". Nu hade vi kvar på avtalet 6 st toners till två skrivarmodeller, men ett företag i Österåker (...) kunde tänka sig att ta tre av dem, så jag skulle bara behöva ta tre själv. Hon skulle genast sända över bekräftelse på detta och även bekräftelse på att allting var helt avslutat från deras sida.

Uppfattade det som att de redan var betalda, men är "Sivs" sekreterare ringde upp för att bekräfta adressen var hon mkt kort i tonen och undrade "vad tvekar du på" när jag bad om att se vad vi skrivit under och hur avtalet såg ut. De skulle dessutom kosta knappt 4000 kr st plus moms). Hon slänger på luren.

"Siv" ringer upp igen och menar att de under februari 2012 (alltså ett halvår innan fakturan skickats ut) skulle ha skickat ut tre brev på 2,5 v med en kod man skulle ange på deras hemsida för att avbryta prenumerationen. Efter ett år skulle resterande toners i "startpaketet" gå ut automtiskt (vilket ju isf inte skett). Hon skulle GENAST maila ut kontrakt samt korrespondens som skett. Har ännu inte hört något dagen efter.

Oseriöst företag som kör med ockerpriser och fula knep.
  • P
    P skrev om Millennium Computer Systems AB
    Jag har blivit utsatt för det här företaget inom mina två senaste anställningar och jag har aldrig vart med om något liknande.

De som arbetar där borde skämmas för att de stödjer den formen av bluff-verksamhet. Ringer någon från "Millennium Computer Systems AB" försök om möjligt att spela in samtalen och säg nej till precis allt som de har att komma med.

De använder ofta en taktik om att du har en liggande order hos dom. Fulare fiskar finns nog inte!
  • Annika T
    Annika T skrev om Millennium Computer Systems AB
    Detta företag måste vara ett bluff företag? Har googlat dom och fick samma resultat där folk har blivit lurade på samma sätt som min kollega just blev.
    Dom ringer först och frågar vem som har ansvaret som får beställa in kontorsvaror just nu var frågan om toners till skrivare. Sedan tackar dom för sig sedan ringer dom tillbaka och påstår att man har varit med i en marknadsundersökning för 3 månader sedan och som tack får man en "present" i detta fall en check från H&M. Sedan försöker dom pracka på en toners som det låter som att det vore gratis men som självfallet det inte är och dom vill skicka en faktura. Sedan när man säger att man är inte intresserad av deras tjänster och vill inte ha ngt och ställer dom till svars uoch undrar vad dom håller på med lägger dom på luren? Akta er för att lämna er adress osv..

Sankt Eriksgatan 46, 112 34 Stockholm