MOHV Luleå

MOHV Luleå

Välkommen till ett av Sveriges trendigaste och trevligaste mäklarkontor - MOHV Luleå!

Vi säljer bostäder i Luleå med omnejd och har kommit att bli ett tydligt alternativ till de traditionella mäklarkedjorna med vår höga kvalitet och kreativa profil. Våra kompetenta och engagerade mäklare träffar dig gärna för ett förutsättningslöst möte där vi går igenom en potentiell försäljning.

Är du nyfiken på vad din bostad kan vara värd? Värdera din bostad helt kostnadsfritt med oss på MOHV Luleå. Vill du sälja din gamla bostad i Bergviken, Hertsön, Gäddvik, Svartöstaden, Notviken, Karlsvik, Kallax, Bensbyn. Kontakta någon av våra duktiga mäklare så hjälper de dig på vägen mot en bra försäljning.

Läs vad 126 kunder tycker om MOHV Luleå 2

• Burströmska
    2021-06-14
    Det har varit en superbra upplevelse att jobba med Johanna och lägenheten på Burströmsvägen 50! Vi hade förväntat oss en svårare process med detta köp men Johanna har gjort detta till en enkel och rolig upplevelse! Hon har inte underskattat oss på grund av våran ålder vilket vi upplevt från andra mäklare från andra företag. Hon har varit tydlig, positiv och enkel att prata med vilket vi uppskattar otroligt mycket. Vi är supernöjda med Johanna!!
    • Mjölkudden
    2021-06-13
    Trevlig
    Hon var hjälpsam och gjorde hel processen enkel
  • sålde en tomt med hjälp av Sandra Kluwetasch en del av MOHV Luleå
    • Ersnäs
    2021-06-12
    Snabb hantering när köpparen bestämde sig för köp och ett mycket trevligt bemötande. Lycka till med komande affärer Sandra.
    2021-06-10
    Vi gjorde en supersmidig affär med Johanna! Snabba svar och otroligt hjälpsam.
    • Mjölkudden
    2021-06-09
    Sålt min första lägenhet med tjejerna på MOHV, jättebra upplevelse! Det har varit tryggt från början till slut. De har tagit hand om allting, vilket har underlättat för mig som inte har erfarenhet från detta sedan tidigare. Absolut inget att klaga på!
    • Bergnäset
    2021-06-09
    Sålde min lägenhet med hjälp av Sandra. Hon tog till vara på alla intressenter och uppdaterade mig om läget löpande. Lätt att nå och svarade på frågor även på kvällstid. Trevlig och engagerad mäklare som jag gärna anlitar igen!
    Köpt bostad.

Mäklaren hade ett vänligt bemötande.

Mäklaren ingav ett bra och proffsigt intryck.
    2021-06-05
    Kommunikativ, tydlig & engagerad, motsvarade alla mina förväntningar vid försäljningen av min lägenhet .
    2021-06-01
    - Köpt lägenhet.
    - Johanna gav ett glatt och proffsigt bemötande.
    - Hade inga förväntningar men hon levererade en positiv upplevelse och har varit hjälpsam genom hela processen.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johanna Andersson en del av MOHV Luleå
    2021-06-01
    Vi köpte hus med hjälp av Johanna, hon är trevligt att jobbar med. Riktigt snäll och mycket professionell.
  • sålde sitt hus med hjälp av Johanna Andersson en del av MOHV Luleå
    2021-05-31
    Fantastiskt bra, proffsigt och trevligt bemötande! Väldigt nöjd med jobbet under processen, tydligheten i kommunikationen och att hon var ett aktivt och uppskattat bollplank i en ganska komplicerad villaförsäljning som slutade lyckligt 😊
  • sålde sin stuga med hjälp av Emma Holm en del av MOHV Luleå
    • Jämtö-Avan
    2021-05-25
    Emma hjälpte oss att sälja fritidshuset. Från första stund kände vi ett stort förtroende för henne. Hon var lugn saklig, gav sig alltid tid att lyssna och höll oss hela tiden uppdaterade om precis allt. Hon är väldigt kunnig, snabb och professionell ut i fingerspetsarna. Kan inte tänka mig en bättre mäklare. Rekommenderar verkligen henne, naturligtvis kommer hon få uppdraget även då bostadsrätten ska säljas
    2021-05-25
    Mycket bra och förtroendeskapande säljmöte där Johanna var väl förberedd. Även införsäljningen och avslutet i säljprocessen var föredömlig.

//Patrik
    2021-05-25
    Sålde bostadsrätt och allt flöt på väldigt bra. Kommunikation mellan henne och oss fungerade toppen så jag rekommenderar Johanna och Mohv om ni har planer på att sälja.
    2021-05-12
    Jag har köpt en bostad via Sandra och jag är jätte nöjd med henne som mäklare. Jag kände att jag kunde fråga om råd och att hon var ärlig och hjälpsam. Kändes som hon hade ett bra bemötande till både mig som köpare och till säljaren.
    2021-05-07
    Trevligt bemötande och hjälpsam vid funderingar och frågor kring försäljningen.
    • Karlsvik
    2021-05-05
    Köpte en 3 rums lägenhet i karlsvik och har inte varit annat än supernöjda!
    Johanna har varit flexibel och lättillgänglig. Alltid haft svar på våra frågor och ett superfint bemötande.
    Kan absolut rekommendera henne till alla som ska köpa/sälja sin bostad!
    Nästa gång vi säljer så blir det med MOHV! 🤩👍
    Vad glad jag blir Lisa & Conny! Det har varit en fröjd att få finnas tillhands för er i denna process! Johanna Andersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Holm en del av MOHV Luleå
    • Varvet
    2021-05-04
    Köpte lägenhet med Emma som mäklare. Bemöttes bra.
  • Stina H
    sålde sin lägenhet med hjälp av Johanna Andersson en del av MOHV Luleå
    • Karlsvik
    2021-05-03
    Vi tog kontakt och träffade tre olika mäklare från olika mäklarfirmor i Luleå. Vi fastnade direkt för Johanna tack vare hennes engagemang för oss som kunder och intrycket att hon kan sin sak väl.

Vår magkänsla visade sig stämma och Johanna överträffade våra förväntningar. Hon var under hela processen engagerad, kunnig och proffsig med ett otroligt trevligt bemötande vilket gjorde att vi kände oss trygga.

Slutresultatet blev toppen för vår del - snabbt och smidigt med ett slutpris över vad vi hade förväntat oss.
    Tack så hemskt mycket Stina & Petter! Så värmande ord och glädjande att få hjälpa er! Önskar er lycka till i Guldstaden ;) Johanna Andersson
  • ILDA T
    skrev om Emma Holm en del av MOHV Luleå
    2021-04-30
    Emma helped me find a great apartment and she made it an easy and enjoyable experience. I really appreciate her help and availability to always and promptly answer my emails and phone calls. The contract signing procedure was smooth and easy thanks also to her help with translation. Great experience and highly recommended.
  • skrev om Emma Holm en del av MOHV Luleå
    2021-04-28
    Vi hade Emma Holm som mäklare och är mycket nöjda!
    Engagerad i alla delar utav försäljnings processen och lyhörd , bra återkoppling samt bra styling tips!
  • sålde sitt hus med hjälp av Johanna Andersson en del av MOHV Luleå
    2021-04-12
    Professionell & trevlig 🌟🌟🌟🌟🌟
    Tack så mycket Helena! Fint samarbete från ert håll! :) Johanna Andersson
  • skrev om Emma Holm en del av MOHV Luleå
    2021-04-07
    Evigt tacksam för den hjälp vi fick att sälja huset av Emma . Vi fick ett fantastiskt bemötande och stöd genom hela processen. Hon ingav verkligen lugn och trygghet vilket jag uppskattar enormt.
    Kan och kommer utan tvekan rekommendera henne, professionell och grym på det hon gör!!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emma Holm en del av MOHV Luleå
    2021-04-06
    Försäljning av lägenhet
    Bra bemötande, trevlig och engagerad
    Har uppträtt proffisionellt i alla lägen.
    Hanterar problem och kommer med förslag på hur saker aka hanteras utan att "trycka" på.
    Bra åtrerkoppling under hela affären

Sammantaget, mycket bra
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Holm en del av MOHV Luleå
    2021-04-02
    köpt lägenhet
    kunnig , lyhörd, god service, inget är omöjligt, hjälpsam, förtroendegivande, lovar det hon kan uppfylla.
    Helt enkelt proffs!
  • köpte sin stuga med hjälp av Emma Holm en del av MOHV Luleå
    • Kallax/Kallaxön
    2021-04-02
    Emma provided prompt communication, she arranged for a last minute viewing, the bidding was short and effective and well managed. The contract signing went smoothly and I felt well looked after.
    • Björkskatan
    2021-03-13
    Sålt en bostadsrätt.
    Väldigt bra bemötande på alla sätt: mail, sms, telefonsamtal och face-to-face.
    Tydlig vad gäller allt under hela processen.
    Mycket förtroendeingivande.
    Jag är en sån som oroar mig över det mesta men jag kände mig otroligt trygg med Johanna.
    Bra på att återkoppla och ge information.
    Jag tycker det märks att Johanna har god erfarenhet och har gjort detta många gånger förut. Hon har tänkt på allt och hon har koll på allt.
    Jag är verkligen jättenöjd och jag kommer välja Johanna ifall jag säljer bostad fler gånger.
  • köpte sitt hus med hjälp av Johanna Andersson en del av MOHV Luleå
    • Lulsundet
    2021-03-09
    Vi köpte hus av Johanna och bostadsaffären var smidig och tryggt. Vi uppskattade att budgivningen var välorganiserad och snabb.

Dock var utgångspriset för lågt, då de var 300 000 kr lägre än taxeringsvärdet i ett populärt bostadsområde. Att huset såldes för mer än 50 % över utgångspris skapade bland annat problem med banken och onödigt högt tryck på försäljningen.
    2021-03-09
    Vi har både köpt och sålt vår lägenhet med Sandra och vi tycker hon är trevlig, professionell och väldigt kunnig. De är trygg och roligt att göra bostadsaffär med Sandra.

De mest fantastiska är att hon lyckades sälja vår lägenhet (som låg på kommande) samma dag vi köpte vårt hus. Bättre mäklare kan man inte ha!
  • Erika H
    sålde sin lägenhet med hjälp av Sandra Kluwetasch en del av MOHV Luleå
    • Svartöstaden
    2021-03-04
    Sandra är både proffsig och en kunnig mäklare.
    Hon har sålt både min bostadsrätt och mina föräldrars hus.
    2021-03-03
    Har både köpt och sålt lägenhet med Sandra som mäklare och har bara positiva intryck. Professionell i sitt yrke med en härlig personlighet och väldigt tydlig i sin kommunikation.
  • sålde sitt hus med hjälp av Sandra Kluwetasch en del av MOHV Luleå
    • Södra Sunderbyn
    2021-03-01
    Sålt villa i Södra Sunderbyn
    Fick förtroende för Sandra vid första kontakten.
    Sandra och Emma var hjälpsamma med förberedelserna inför fotografering och visning.
    Fantastiskt bra arbete och engagemang genom hela säljprocessen
    Sandra är trevlig, positiv och professionell.
    • Östermalm
    2021-02-28
    Vid mitt köp av lägenhet var Johanna mycket professionell, kunnig och aktiv med regelbunden snabb återkoppling. Hennes breda kunskap gjorde att jag kände mig trygg under hela köp processen.

Jag ger Johanna högsta betyg.
  • köpte sitt hus med hjälp av Sandra Kluwetasch en del av MOHV Luleå
    • Södra Sunderbyn
    2021-02-26
    Har köpt en bostad via Sandra (och Johanna) och fått otroligt bra bemötande hela vägen. Att vi dessutom kunde skriva under kontraktet på kontoret i Umeå fast vi köpt i Luleå var ju helt fantastiskt ordnat. Professionell, trevlig och lösningsorienterad. Bara en positiv upplevelse.
    • Bergnäset
    2021-02-24
    Sålt en 1a på 33 kvm på Bergnäset, Luleå

Johanna har sedan första kontakten varit helt fantastiskt att ha att göra med. Grymt professionell och rak på sak.
    Min första tanke om henne var "hands on". Och tro mig det är hon. Hon har trixat och trollat med allt, i och med att jag bor utomlands för tillfället.
    Hon har gjort ett utmärkt arbete med allt runt min lägenhet. Känts tryggt och bra under alla steg, speciellt då jag ej kunnat fysiskt närvara.
    Jag rekommenderar henne varmt till den som tänker sälja eller köpa.
    Jag och min man har sagt flyttar vi någonsin tillbaks till Luleå så kommer vi vända oss till Johanna och MOHV för att finna ett boende.
    2021-02-23
    Sålde min lilla etta. Blev jätte nöjd med Johannas arbete.

Kommer säkert rekommendera henne.
    2021-02-18
    Vilken fin köpupplevelse jag haft! Johanna tar sig tid och är engagerad, har känt mig trygg under hela processen.
    Vad glad Sara jag blir av att höra hur du upplevt din köpprocess med oss! /Johanna Johanna Andersson
    2021-02-16
    Bostadsrätt och det gick väldigt smidigt och sälja den. Sandra är trevlig och tillmötes gående till våra krav och tog sig an att sälja lägenheten med stor engagemang. Vi är tacksamma för hennes proffsiga sätt som mäklare.
    2021-02-16
    Sandra är som mäklare trevlig, tydlig och ansvarsfull. Jag har känt mig trygg och tydligt guidad genom hela bostadsköpet.
    2021-02-14
    Sålt en Brf. Mycket professionell, höll en bra återkoppling efter visningarna och under hela säljprocessen. Levde upp till alla förväntningar.
    Rekommenderar varmt Sandra Kluwetasch och MOHV
  • Patricia
    sålde sin lägenhet med hjälp av Johanna Andersson en del av MOHV Luleå
    2021-02-04
    Vi har sålt en lägenhet och allt gick smidigt och bra. Johanna är en trevlig och målmedveten mäklare som vi gärna rekommenderar.
    Tack Patricia för detta och härligt att allt gick så bra för er med tajming av nya lägenheten! /Johanna Johanna Andersson
    2021-02-03
    Köpt en bostadsrätt av Johanna. Mycket trevligt bemötande, klart och tydligt kring allt som har med kontrakt osv att göra. Glad och trevlig person.
    Tack så mycket Linda för dom fina orden! Härligt att allt gick så bra med er försäljning! Hoppas ni ska trivas i den nya lägenheten! /Johanna Johanna Andersson
    2021-01-30
    Vi har köpt en bostadsrätt och vår mäklare Johanna Andersson på MOHV har varit fantastisk. Hon är glad och serviceinriktad, ärlig, tydlig och kunnig.

Vi märkte redan vid första kontakten att hon har en vilja att hjälpa sina kunder.
    Hej Ann-Sophie! Oj, vad tacksam jag känner mig över detta. Hoppas ni ska trivas i lägenheten! /Johanna Johanna Andersson
    2021-01-30
    Vi sålde vår lägenheten och är jättenöjda. Glad och trevlig mäklare som är lätt att ha att göra med.
    2021-01-30
    Johanna är en påhittig person, snäll och hon har erfarenhet med att sälja bostäder. Hon visade lägenheten och svarade alla frågor som vi hade. Hon pratade engleska när jag behövde, och det hjälpte mycket att förstå allt om lägeheten och betalning. Hon är en utmärkt mäklare.
    Thanks Laura! Hoppas ni ska trivas i lägenheten! /Johanna Johanna Andersson
    Hej
    Sålde min bostadsrätt med hjälp av Sandra på Movh. Sandra var lyhörd, trevlig och mycket professionell. Tät återkoppling under hela processen. Jättenöjd med valet av mäklare och skulle göra samma val igen.
    Tack Sandra!

Mvh Daniel
    2021-01-29
    Sålt lägenhet. Trevligt bemötande. Kunskap. Realistisk. Rekommenderas.
    Tack Johan för förtroendet att få hjälpa till med försäljningen! /Johanna Johanna Andersson
    2021-01-27
    Köpt lägenhet
    Mycket bra bemötande
    Vi tyckte att mäklaren levde upp till våra förväntningar.
    Mycket bra bemötande vid visning av lägenheten fick bra info kring föreningen osv.
    Ett plus för den kommunikationen vi hela tiden hade med mäklaren.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emma Holm en del av MOHV Luleå
    2021-01-20
    Sålt en lägenhet. Trevlig och kunnig mäklare. Affären gick snabbt
  • köpte sitt hus med hjälp av Sandra Kluwetasch en del av MOHV Luleå
    • Ängesträsk/Niemisel
    2020-12-10
    As an English speaker buying a property from abroad, we were naturally a bit hesitant when we initially enquired about the property.

After a few conversations with Sandra and Johannah, we quickly realised they would make everything seemless for us. They were incredibly accomodating, helpful, and friendly. I would recommend their service to anyone.

The whole process was so easy for us, and it allowed us to get excited about the property rather than having to deal with loads of admin & stress. We'll definetely speak again in the future if we're ever looking for another property.