MTW Bygg

PALANDERS VÄG 9, 123 48 Vega — Visa karta

MTW Bygg AB är ett företag som gör allt inom bygg. Vi har över 20 års erfarenhet inom byggbranschen. Vi gillar att hitta kreativa lösningar och hjälpa dig från idé till färdig lösning.

Vi gillar att bygga nytt och återanvänder gärna material där så är möjligt för att hålla nere priserna och vara skonsam mot miljön.

Vi har renoverat flertalet lägenheter, radhus och villor de senaste åren med goda förtjänster vid försäljning.
Vi har ansvarsförsäkring genom Vardia och gällande F-skatt.

Läs vad 28 kunder tycker om MTW Bygg

• Anita B skrev om MTW Bygg
    Vi behövde måla om vårt sommarhus, d v s fasad i två färger,
    fönster utvändigt, skorsten utvändigt samt invändig öppen spis från golv till tak (tvåplan), samt invändiga altandörrar i uterum och valde MTW Bygg som leverantör eftersom de gjorde ett väldigt gott intryck redan vid de första kontakterna. Vi hade behov av att arbetet skulle vara klart vid en viss tidpunkt och även det in-
    friades med god marginal. Arbetena utfördes omsorgsfullt och
    vi är mycket nöjda med resultatet och vill ge MTW Bygg våra
    varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Elisabeth L skrev om MTW Bygg
    Badrumsrenovering
    Bra bemötande av chefen
    Svårt att kommunicera med hantverkarna som ej kunde svenska
    Badrummet blev bra ! Läs mer
  • Frida Å skrev om MTW Bygg
    Jag har ingenting att anmärka på. Det här är ett seriöst företag som, trots att vi lade till en golvslipning och kakel i köket, fick jobbet klart i tid och med bravur! Som kund kände jag mig trygg och fick löpande uppdateringar om arbetsprocessen. Vid problem diskuterade Mia och Tony med oss och vi tog beslut om åtgärder tillsammans. Det tillkom alltså inte några oväntade utgifter trots oförutsägbara hinder. Helt enkelt toppen! Supernöjd! Läs mer
  • Pererik B skrev om MTW Bygg
    Installerade en duschvägg. Bra hjälpsamhet och service. Läs mer
  • Svante G
    Svante G skrev om MTW Bygg
    MTW Bygg hjälpte oss att renovera större delar av vår övervåning i vårat nya hus. De slipade golv i tre rum, målade väggar i två rum och la nytt golv samt rev ner en inbyggd garderob i ett rum.

Tidsåtgången motsvarade helt och hållet det vi överenskommit och resultatet blev precis som vi önskat.

Kan varmt rekommendera MTW bygg till andra i behov av renovering.

Svante Gellerskog Läs mer
  • Patrik G skrev om MTW Bygg
    Snabba, kunniga och pålitliga. Läs mer
  • Peter M skrev om MTW Bygg
    Bra utförd målning! Utmärkt kommunikation! Läs mer
  • Ylva B
    Ylva B skrev om MTW Bygg
    MTW Bygg AB har renoverat nästan hela min bostadsrättslägenhet, bortsett från kök, badrum och golv i hallen. Lagt nya golv, satt in nya dörrar, sprutlackerat och målat trasiga dörrar, rivit tapeter och målat väggar & tak och snickerier till ett mycket bra pris. MTW får 5/5 inte bara för ett utmärkt hantverksarbete, utan framförallt för deras sätt att kommunicera. Jag tog in många offerter och MTW hade den tydligaste och mest specificerade offerten där ingenting utöver tillkom som vi inte hade pratat om, från tips om hur använda ROT-avdrag bäst, till materialval, hjälp vid flytt av möbler och sluträkningen. Och de kunde framförallt erbjuda alla tjänster så jag slapp ha flera firmor inne. Så tänkt på det när ni jämför offerterna! Pga av utlandsvistelse har hela renoveringen skett med enbart min inneboende närvarande och annars via Skype, Messenger, mejl och sms. Och det har gått utmärkt! När missförstånd uppstod, så hade vi alltid en respektfull kommunikation där allt löstes praktiskt och ekonomiskt till min fördel. Min erfarenhet är att de flesta, kanske i huvudsak kvinnor, tvekar att anlita hantverkare pga att det kan uppstå olika tolkningar om vad som överenskommelsen var och hur det ska lösas när tolkningen av avtal skiljer sig. DET behöver ni inte vara oroliga för när ni anlitar MTW och framförallt pratar med Mia! Men det förutsätter att du själv är tydlig i din kravspecifikation, när du jämför offerter, och vid avtalsskrivning, och kommer överens om hur och när ni ska lösa frågor när tolkningsutrymme finns. Inte ens MTW Bygg är tankeläsare 😉 För självklart måste du själv vara en trevlig och kommunikativ kund – tror jag uppfyllde de kraven då jag t.o.m fick Trevlig kund rabatt 😊 Jag kan varmt rekommendera MTW Bygg. Läs mer
  • Anton B skrev om MTW Bygg
    tapetsering
    Bra och schysst bemötande Läs mer
  • Anders G skrev om MTW Bygg
    Renovering av altan, utbyggnad av rum samt ny dränering.

Mycket bra bemötande och kreativa lösningsförslag.

Höga förväntningar vilket jag mestadels tyckte att MTW levde upp till. Slutresultatet är vi mycket nöjda med. Dock så blev hela processen utdragen av olika anledningar så det tog lång tid innan det blev helt klart. Men MTW gjorde ändå sitt yttersta för att försöka få till lösningar även fast de emellanåt tampades med för få resurser.

Sammanfattningsvis en bra upplevelse så jag rekomenderar absolut MTW bygg till andra. Läs mer
  • Åsa L skrev om MTW Bygg
    Snabb service på exakt de tider som passade mig, och lika snabb fixning när det inte blivit som vi kom överens om. Prisläge dock lite högt. Läs mer
  • Sofie B
    Sofie B skrev om MTW Bygg
    Vi är supernöjda med både bemötande, förståelse för vårt behov och med resultatet. Vi kan varmt rekommendera MTW Bygg. / Sofie Berg Läs mer
  • Martin B skrev om MTW Bygg
    Jag anlitade MTW Bygg för omtapetsering av ett rum. Företaget gav goda råd och de som besökte min lägenhet gjorde ett mycket pålitligt intryck.

Resultatet av arbetet blev bra och i enlighet med mina förväntningar. Läs mer
  • Susanne S
    Susanne S skrev om MTW Bygg
    Bar bemötande och snabb leverans. Transparens avseende pris och tidsåtgång respekrive när jobbet kunde påbörjas. Rekommenderra dem gärna till andra och har lämnat deras kontaktuppgifter till flera kollegor. Läs mer
  • Anne T
    Anne T skrev om MTW Bygg
    Snabba svar, löpande kontakt, proffsigt arbete. Bättre kan man inte få det. Det kan definitivt bli flera uppdrag framöver. Läs mer
  • Fredrik K skrev om MTW Bygg
    Trevligt och personligt bemötande. Prismässigt så ligger dom troligen helt rätt. Väldigt Proffsiga och noggranna och snyggt blev det. Dessutom gick det fort. Lätta att få kontakt med och frågar innan de gör någonting utöver det man kom överens om. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Ulla J skrev om MTW Bygg
    Hej!
    Vi blev mycket nöjda med reparationen hos oss.
    Kan varmt rekommendera firman till vänner. Läs mer
  • Patrick A
    Patrick A skrev om MTW Bygg
    Proffsiga och kunniga och ingav stort förtroende. Administrativt och planeringsmässigt gav de ett väldigt seriöst intryck och slutresultatet, en ny entré och altan, bekräftade detta. Snabba var de också samt tog utan knussel hand om de få justeringar som behövde göras efter klarställande. Rekommenderas. Läs mer
    2016-06-21 Tony W svarar Patrick A
    Hej Patrick.
    Mycket tack för din positiva feedback.
    Vi strävar efter att alltid ha 100% nöjda kunder och att man inte ska behöva betala mer än nödvändigt (rätt ska vara riktigt). Det är en självklarhet att vi tar hand om kundens detaljönskemål och fixar det så som han/hon vill ha det. För en nöjd kund ger oss på MTW Bygg AB ett glatt leende.
    Hoppas vi hörs snart igen.
    Med Vänlig Hälsningar
    Tony Westman
  • Joel D
    Joel D skrev om MTW Bygg
    Det blev dubbelt så dyrt mot vad offerten var på och dom sa inte att det handlade om så mycket pengar heller.

Inte en firma jag kommer anlita igen eller rekommendera. Läs mer
    2016-03-09 Tony W svarar Joel D
    Hej Joel.
    Vad tråkigt att du inte är nöjd med vårt arbete.
    Anledningen till att det blev dyrare än offererat berodde, som vi stämde av med dig vid flera tillfällen, på att det var stora skador efter rivning av listerna i taket samt att du ville ha extra arbeten utförda med listerna vid fönstren m.m.
    Vi la ner mer tid på arbetet än vi debiterade för att vi ville ge er ett fint slutresultat.
    Vi är ledsna att ni inte är nöjda med kostnaden men hoppas ändå att ni är nöjda med slutresultatet och att ni ska trivas i lägenheten.

Tony Westman
    2016-03-09 Joel D svarar Tony W
    Vi pratade om lite extra inte nästan 100% ökning på priset!
    Och jag tycker att man ska ta upp det tydligare med kunden att det handlar om dubbelt så mycket pengar.
    2016-03-09 Tony W svarar Joel D
    Vi tyckte vi var tydlig i avstämningarna med dig och är ledsna att du inte uppfattade det på samma sätt.
    Vi tar till oss det och ska verkligen tänka på det inför framtida kundkontakter.
    Tack för att du tog dig tid att ge oss denna feedback, det uppskattar vi.

Tony
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Fanny W skrev om MTW Bygg
    bra, trevliga, höll tidsplanen Läs mer
  • Anna-karin A skrev om MTW Bygg
    Ommålning i 3 rum. Allt bara bra. Läs mer
  • Torsten F skrev om MTW Bygg
    Ommålning av hela fastigheten samt tapetsering och målning av hall samt diverse snickerier och gjutningen utomhus, utfördes till full belåtenhet avseende tid/kvalitet/kostnad !
    De rekommenderas varmt ! Läs mer
  • Ralf J skrev om MTW Bygg
    Fick bra kontakt för början. Vann en upphandling på bemötande inte pris. Målning av fritidshus. Byggande av en trapp med ramp. Klarade jobbet utan min närvaro. Mycket nöjd med arbetet som utförts. Läs mer
  • Filip H skrev om MTW Bygg
    Jag har varit nöjd, dem har varit proffesionella, samt flexibla Läs mer
  • Vesna Z skrev om MTW Bygg
    Snabba och trevliga! Mycket nöjd med jobbet! Läs mer
  • Katarina H
    Katarina H skrev om MTW Bygg
    Trevligt och personligt bemötande. Effektiva men noggranna och lämnar ett snyggt arbete och en ren miljö efter sig. Lätta att få kontakt med och frågar innan de gör någonting "utöver". Väldigt bra att resonera med kring det man vill renovera. Vad som är görligt och vad som kanske är onödigt, kostsamt eller inte så praktiskt genomförbart. Väldigt bra team helt enkelt! Läs mer
  • Elias S skrev om MTW Bygg
    Trevlig bemötande och ett bra jobb gjort Läs mer
  • Charlotta A skrev om MTW Bygg
    Jag fick ett kostnadsförslag som jag tyckte var bra och dom målade två rum,det första rummet blev jättefint med riktigt underarbete.andra rummet målades bara över gamla tapetskarvar då de ansåg att jag fått det alldeles för billigt så inget ordentligt underarbete alltså dels fick jag betala 2000:- extra för två element som egentligen inte var särkilt svårmålade samt betala extra för Elementfärg som endast användes på första elementet det andra satte dom en elev på som jag kom på att måla utan att ha rengjort elementet och måla med träfärgen som användes till snickerier.deras svar var att jag fått det så billigt .orkade inte bråka utan visade mitt missnöje trots detta gjordes inte jobbet om korrekt.bemötandet var trevligt men jag träffade kvinnan först och gjorde upp om priset ( hennes offertbedömning) när det kom till diskussioner ang pris,uteblivet underarbeta extrakostnader osv var det mannen Tony som tog över och han var mkt bestämd.Mvh Lotta Läs mer
    2015-12-17 Tony W svarar Charlotta A
    Hej Charlotta,
    tack för dina kommentarer.
    Vi är ledsna att du inte är 100% nöjd.
    När vi gjorde den första offerten var det bara tapetskarvarna i sovrummet vi pratade om. Att ta bort tapetskarvar tar mer tid än ett normalt underarbete och det stämmer att du fick ett väldigt bra pris för de båda rummen.
    I uppdragsavtalet vi båda skrev under står det heller ingenting om några tapetskarvar.
    Vår lärling gjorde fel som inte rengjorde elementet och dessutom tog fel färg, vilket du påpekade. Det tackar vi för. Vi hade också sett det när vi kontrollerade hans jobb. Naturligtvis fick han göra om, rengöra elementet, slipa och måla det med rätt elementfärg. Arbetet och slutresultatet kontrollerade vi som vi gör med alla våra lärlingar.
    Vi är väldigt noga med att göra rätt saker rätt och blir det fel ser vi naturligtvis till att rätta till det.
    Vi ber än en gång om ursäkt att du inte är helt nöjd, hoppas att du inte helt tappat förtroendet för oss utan att vi någon gång i framtiden får äran att se dig som vår kund och visa att vi kan och håller vad vi lovar.
    Tony
    MTW Bygg AB