MTW Bygg

PALANDERS VÄG 9, 123 48 Vega — Visa karta

MTW Bygg AB är ett företag som gör allt inom bygg. Vi har över 20 års erfarenhet inom byggbranschen. Vi gillar att hitta kreativa lösningar och hjälpa dig från idé till färdig lösning.

Vi gillar att bygga nytt och återanvänder gärna material där så är möjligt för att hålla nere priserna och vara skonsam mot miljön.

Vi har renoverat flertalet lägenheter, radhus och villor de senaste åren med goda förtjänster vid försäljning.
Vi har ansvarsförsäkring genom Vardia och gällande F-skatt.

Läs vad 13 kunder tycker om MTW Bygg

• Fredrik K
    Fredrik K skrev om MTW Bygg
    Trevligt och personligt bemötande. Prismässigt så ligger dom troligen helt rätt. Väldigt Proffsiga och noggranna och snyggt blev det. Dessutom gick det fort. Lätta att få kontakt med och frågar innan de gör någonting utöver det man kom överens om. Rekommenderas starkt.
  • Ulla J
    Ulla J skrev om MTW Bygg
    Hej!
    Vi blev mycket nöjda med reparationen hos oss.
    Kan varmt rekommendera firman till vänner.
  • Patrick A
    Patrick A skrev om MTW Bygg
    Proffsiga och kunniga och ingav stort förtroende. Administrativt och planeringsmässigt gav de ett väldigt seriöst intryck och slutresultatet, en ny entré och altan, bekräftade detta. Snabba var de också samt tog utan knussel hand om de få justeringar som behövde göras efter klarställande. Rekommenderas.
    2016-06-21 Tony W svarar Patrick A
    Hej Patrick.
    Mycket tack för din positiva feedback.
    Vi strävar efter att alltid ha 100% nöjda kunder och att man inte ska behöva betala mer än nödvändigt (rätt ska vara riktigt). Det är en självklarhet att vi tar hand om kundens detaljönskemål och fixar det så som han/hon vill ha det. För en nöjd kund ger oss på MTW Bygg AB ett glatt leende.
    Hoppas vi hörs snart igen.
    Med Vänlig Hälsningar
    Tony Westman
    Tony W gillar detta
  • Joel D
    Joel D skrev om MTW Bygg
    Det blev dubbelt så dyrt mot vad offerten var på och dom sa inte att det handlade om så mycket pengar heller.

Inte en firma jag kommer anlita igen eller rekommendera.
    2016-03-09 Tony W svarar Joel D
    Hej Joel.
    Vad tråkigt att du inte är nöjd med vårt arbete.
    Anledningen till att det blev dyrare än offererat berodde, som vi stämde av med dig vid flera tillfällen, på att det var stora skador efter rivning av listerna i taket samt att du ville ha extra arbeten utförda med listerna vid fönstren m.m.
    Vi la ner mer tid på arbetet än vi debiterade för att vi ville ge er ett fint slutresultat.
    Vi är ledsna att ni inte är nöjda med kostnaden men hoppas ändå att ni är nöjda med slutresultatet och att ni ska trivas i lägenheten.

Tony Westman
    2016-03-09 Joel D svarar Tony W
    Vi pratade om lite extra inte nästan 100% ökning på priset!
    Och jag tycker att man ska ta upp det tydligare med kunden att det handlar om dubbelt så mycket pengar.
    2016-03-09 Tony W svarar Joel D
    Vi tyckte vi var tydlig i avstämningarna med dig och är ledsna att du inte uppfattade det på samma sätt.
    Vi tar till oss det och ska verkligen tänka på det inför framtida kundkontakter.
    Tack för att du tog dig tid att ge oss denna feedback, det uppskattar vi.

Tony
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Fanny W
    Fanny W skrev om MTW Bygg
    bra, trevliga, höll tidsplanen
  • Anna-karin A
    Anna-karin A skrev om MTW Bygg
    Ommålning i 3 rum. Allt bara bra.
  • Torsten F
    Torsten F skrev om MTW Bygg
    Ommålning av hela fastigheten samt tapetsering och målning av hall samt diverse snickerier och gjutningen utomhus, utfördes till full belåtenhet avseende tid/kvalitet/kostnad !
    De rekommenderas varmt !
  • Ralf J
    Ralf J skrev om MTW Bygg
    Fick bra kontakt för början. Vann en upphandling på bemötande inte pris. Målning av fritidshus. Byggande av en trapp med ramp. Klarade jobbet utan min närvaro. Mycket nöjd med arbetet som utförts.
  • Filip H
    Filip H skrev om MTW Bygg
    Jag har varit nöjd, dem har varit proffesionella, samt flexibla
  • Vesna Z
    Vesna Z skrev om MTW Bygg
    Snabba och trevliga! Mycket nöjd med jobbet!
  • Katarina H
    Katarina H skrev om MTW Bygg
    Trevligt och personligt bemötande. Effektiva men noggranna och lämnar ett snyggt arbete och en ren miljö efter sig. Lätta att få kontakt med och frågar innan de gör någonting "utöver". Väldigt bra att resonera med kring det man vill renovera. Vad som är görligt och vad som kanske är onödigt, kostsamt eller inte så praktiskt genomförbart. Väldigt bra team helt enkelt!
  • Elias S
    Elias S skrev om MTW Bygg
    Trevlig bemötande och ett bra jobb gjort
  • Charlotta A
    Charlotta A skrev om MTW Bygg
    Jag fick ett kostnadsförslag som jag tyckte var bra och dom målade två rum,det första rummet blev jättefint med riktigt underarbete.andra rummet målades bara över gamla tapetskarvar då de ansåg att jag fått det alldeles för billigt så inget ordentligt underarbete alltså dels fick jag betala 2000:- extra för två element som egentligen inte var särkilt svårmålade samt betala extra för Elementfärg som endast användes på första elementet det andra satte dom en elev på som jag kom på att måla utan att ha rengjort elementet och måla med träfärgen som användes till snickerier.deras svar var att jag fått det så billigt .orkade inte bråka utan visade mitt missnöje trots detta gjordes inte jobbet om korrekt.bemötandet var trevligt men jag träffade kvinnan först och gjorde upp om priset ( hennes offertbedömning) när det kom till diskussioner ang pris,uteblivet underarbeta extrakostnader osv var det mannen Tony som tog över och han var mkt bestämd.Mvh Lotta
    2015-12-17 Tony W svarar Charlotta A
    Hej Charlotta,
    tack för dina kommentarer.
    Vi är ledsna att du inte är 100% nöjd.
    När vi gjorde den första offerten var det bara tapetskarvarna i sovrummet vi pratade om. Att ta bort tapetskarvar tar mer tid än ett normalt underarbete och det stämmer att du fick ett väldigt bra pris för de båda rummen.
    I uppdragsavtalet vi båda skrev under står det heller ingenting om några tapetskarvar.
    Vår lärling gjorde fel som inte rengjorde elementet och dessutom tog fel färg, vilket du påpekade. Det tackar vi för. Vi hade också sett det när vi kontrollerade hans jobb. Naturligtvis fick han göra om, rengöra elementet, slipa och måla det med rätt elementfärg. Arbetet och slutresultatet kontrollerade vi som vi gör med alla våra lärlingar.
    Vi är väldigt noga med att göra rätt saker rätt och blir det fel ser vi naturligtvis till att rätta till det.
    Vi ber än en gång om ursäkt att du inte är helt nöjd, hoppas att du inte helt tappat förtroendet för oss utan att vi någon gång i framtiden får äran att se dig som vår kund och visa att vi kan och håller vad vi lovar.
    Tony
    MTW Bygg AB