MTW Bygg

MTW Bygg

Ring 070-782 52 87 www.mtwbygg.se
4.3

MTW Bygg AB är ett företag som gör allt inom bygg. Vi har över 20 års erfarenhet inom byggbranschen. Vi gillar att hitta kreativa lösningar och hjälpa dig från idé till färdig lösning. Vi gillar att bygga nytt och återanvänder gärna material där så är möjligt för att hålla nere priserna och vara skonsam mot miljön. Vi har...

36 omdömen om MTW Bygg

Anna Rebecka R

Jag avråder alla som funderar på att anlita MTW bygg att göra det. De rev ner en vägg i min lägenhet och byggde upp en ny omfattning med foder och ingenting fungerade som det skulle. Jobbet var avtalat att det skulle vara klart på 2 dagar och tog totalt 5 veckor!!! Jag fick projektleda allt och se till att de killar som skulle riva väggen och som pratade knackig engelska inte sågade helt fel då byggledaren hade gett dem fel mått. Jag fick också inhandla foder etc själv samt vara där dagligen och kontrollera att det inte...

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen
BadgeFourYears

ANNA N
Skrev om MTW Bygg

Under förväntan tyvärr. Slarvigt underarbete men inget problem för målaren att fixa till så slutresultatet är vi nöjda med. Men kommunikationen (svårt att få raka svar på frågor eller återkoppling inom rimlig tid), att de inte tog med sig allt skräp och började 2 dagar senare än överenskommet drar ner betyget.

Svar från MTW Bygg

Hej Jag är ledsen att det drog ut på tiden, vi har haft många på semester just nu, Och en del jobb har hopat sig och tagit lite längre tid än beräknat. Att inte resultatet blir perfekt första gången är inte jättekonstigt, man ser slutresultatet först när färgen har torkat och då naturligtvis bättrar man till det som behövs. om vi får äran att göra fler jobb till er så ska vi se till att tidplanen hålls till punkt och pricka Mvh Tony mtw Bygg AB

Rasmus G
Skrev om MTW Bygg

Mycket bra bemötande hela vägen. Använder ordentliga avtal anpassade till konsumenter, gör det de lovar till avtalat pris och avhjälper brister snabbt och utan extra kostnad. Vi är verkligen jättenöjda och kommer definitivt att anlita MTW Bygg igen.

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Tomas J
Skrev om MTW Bygg

Vi har anlitat MTW Bygg för målning och snickerier i vårt hus. Från första kontakten via offert till utförande så har vi varit supernöjda! Kommunikationen har funkat kanon och slutresultatet blev strålande. Vi anlitar gärna MTW Bygg för framtida projekt och kan rekommendera dem varrmt.

Isidora M
Skrev om MTW Bygg

Vi dränerade om villan. Lyhörda, hög kvalitet och lätta att ha att göra med, svarade snabbt på mail/tfn. Trevligt och proffsigt bemötande! Supernöjda m resultatet.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Magnus B
Skrev om MTW Bygg

MTW byggde upp garderober, samt lite annat småfix åt oss. Allt gick mycket smidigt, blev som vi ville och till ett bra pris. De var tillmötesgående och trevliga att ha att göra med. Förstod våra önskemål och utförde det på ett bra sätt.

Per N
Skrev om MTW Bygg

Målning av vindskivor och takfot på 1,5 plansvilla i Stockholmsförort. Proffsigt och bra bemötande. Snabba svar på mailfrågor. Flexibel. Uppfyller avtalet helt enligt spec. Betalning vid godkänd leverans.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Gunnar S
Skrev om MTW Bygg

Duktiga och prisvärda hantverkare! Mycket bra.

Anita B
Skrev om MTW Bygg

Vi behövde måla om vårt sommarhus, d v s fasad i två färger, fönster utvändigt, skorsten utvändigt samt invändig öppen spis från golv till tak (tvåplan), samt invändiga altandörrar i uterum och valde MTW Bygg som leverantör eftersom de gjorde ett väldigt gott intryck redan vid de första kontakterna. Vi hade behov av att arbetet skulle vara klart vid en viss tidpunkt och även det in- friades med god marginal. Arbetena utfördes omsorgsfullt och vi är mycket nöjda med resultatet och vill ge MTW Bygg våra varmaste rekommendationer.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Elisabeth L
Skrev om MTW Bygg

Badrumsrenovering Bra bemötande av chefen Svårt att kommunicera med hantverkarna som ej kunde svenska Badrummet blev bra !

Frida Å
Skrev om MTW Bygg

Jag har ingenting att anmärka på. Det här är ett seriöst företag som, trots att vi lade till en golvslipning och kakel i köket, fick jobbet klart i tid och med bravur! Som kund kände jag mig trygg och fick löpande uppdateringar om arbetsprocessen. Vid problem diskuterade Mia och Tony med oss och vi tog beslut om åtgärder tillsammans. Det tillkom alltså inte några oväntade utgifter trots oförutsägbara hinder. Helt enkelt toppen! Supernöjd!

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 41 omdömen 4.8 av 41 omdömen

Pererik B
Skrev om MTW Bygg

Installerade en duschvägg. Bra hjälpsamhet och service.

Svante G
Skrev om MTW Bygg

MTW Bygg hjälpte oss att renovera större delar av vår övervåning i vårat nya hus. De slipade golv i tre rum, målade väggar i två rum och la nytt golv samt rev ner en inbyggd garderob i ett rum. Tidsåtgången motsvarade helt och hållet det vi överenskommit och resultatet blev precis som vi önskat. Kan varmt rekommendera MTW bygg till andra i behov av renovering. Svante Gellerskog

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Patrik G
Skrev om MTW Bygg

Snabba, kunniga och pålitliga.

Peter M
Skrev om MTW Bygg

Bra utförd målning! Utmärkt kommunikation!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Ylva B
Skrev om MTW Bygg

MTW Bygg AB har renoverat nästan hela min bostadsrättslägenhet, bortsett från kök, badrum och golv i hallen. Lagt nya golv, satt in nya dörrar, sprutlackerat och målat trasiga dörrar, rivit tapeter och målat väggar & tak och snickerier till ett mycket bra pris. MTW får 5/5 inte bara för ett utmärkt hantverksarbete, utan framförallt för deras sätt att kommunicera. Jag tog in många offerter och MTW hade den tydligaste och mest specificerade offerten där ingenting utöver tillkom som vi inte hade pratat om, från tips om hur...

Anton B

tapetsering Bra och schysst bemötande

Badrumsdröm Stockholm
5.0/5 i betyg av 33 omdömen 5.0 av 33 omdömen
Badge2023

Mycket sympatiskt företag. God dialog med Panos som alltid var tillgänglig och höll vad han lovade. Perfekt slutresultat. Rekommenderas varm

Anders G
Skrev om MTW Bygg

Renovering av altan, utbyggnad av rum samt ny dränering. Mycket bra bemötande och kreativa lösningsförslag. Höga förväntningar vilket jag mestadels tyckte att MTW levde upp till. Slutresultatet är vi mycket nöjda med. Dock så blev hela processen utdragen av olika anledningar så det tog lång tid innan det blev helt klart. Men MTW gjorde ändå sitt yttersta för att försöka få till lösningar även fast de emellanåt tampades med för få resurser. Sammanfattningsvis en bra upplevelse så jag rekomenderar absolut MTW bygg till andra.

Åsa L
Skrev om MTW Bygg

Snabb service på exakt de tider som passade mig, och lika snabb fixning när det inte blivit som vi kom överens om. Prisläge dock lite högt.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 183 omdömen 4.8 av 183 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Sofie B
Skrev om MTW Bygg

Vi är supernöjda med både bemötande, förståelse för vårt behov och med resultatet. Vi kan varmt rekommendera MTW Bygg. / Sofie Berg

Martin B
Skrev om MTW Bygg

Jag anlitade MTW Bygg för omtapetsering av ett rum. Företaget gav goda råd och de som besökte min lägenhet gjorde ett mycket pålitligt intryck. Resultatet av arbetet blev bra och i enlighet med mina förväntningar.

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Susanne S
Skrev om MTW Bygg

Bar bemötande och snabb leverans. Transparens avseende pris och tidsåtgång respekrive när jobbet kunde påbörjas. Rekommenderra dem gärna till andra och har lämnat deras kontaktuppgifter till flera kollegor.

Anne T
Skrev om MTW Bygg

Snabba svar, löpande kontakt, proffsigt arbete. Bättre kan man inte få det. Det kan definitivt bli flera uppdrag framöver.

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Fredrik K
Skrev om MTW Bygg

Trevligt och personligt bemötande. Prismässigt så ligger dom troligen helt rätt. Väldigt Proffsiga och noggranna och snyggt blev det. Dessutom gick det fort. Lätta att få kontakt med och frågar innan de gör någonting utöver det man kom överens om. Rekommenderas starkt.

Ulla J
Skrev om MTW Bygg

Hej! Vi blev mycket nöjda med reparationen hos oss. Kan varmt rekommendera firman till vänner.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Patrick A
Skrev om MTW Bygg

Proffsiga och kunniga och ingav stort förtroende. Administrativt och planeringsmässigt gav de ett väldigt seriöst intryck och slutresultatet, en ny entré och altan, bekräftade detta. Snabba var de också samt tog utan knussel hand om de få justeringar som behövde göras efter klarställande. Rekommenderas.

Svar från MTW Bygg

Hej Patrick. Mycket tack för din positiva feedback. Vi strävar efter att alltid ha 100% nöjda kunder och att man inte ska behöva betala mer än nödvändigt (rätt ska vara riktigt). Det är en självklarhet att vi tar hand om kundens detaljönskemål och fixar det så som han/hon vill ha det. För en nöjd kund ger oss på MTW Bygg AB ett glatt leende. Hoppas vi hörs snart igen. Med Vänlig Hälsningar Tony Westman

Joel D
Skrev om MTW Bygg

Det blev dubbelt så dyrt mot vad offerten var på och dom sa inte att det handlade om så mycket pengar heller. Inte en firma jag kommer anlita igen eller rekommendera.

Svar från MTW Bygg

Hej Joel. Vad tråkigt att du inte är nöjd med vårt arbete. Anledningen till att det blev dyrare än offererat berodde, som vi stämde av med dig vid flera tillfällen, på att det var stora skador efter rivning av listerna i taket samt att du ville ha extra arbeten utförda med listerna vid fönstren m.m. Vi la ner mer tid på arbetet än vi debiterade för att vi ville ge er ett fint slutresultat. Vi är ledsna att ni inte är nöjda med kostnaden men hoppas ändå att ni är nöjda med slutresultatet och att ni ska trivas i lägenheten. Med vänliga hälsningar Tony Westman

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 174 omdömen 4.7 av 174 omdömen

Fanny W

bra, trevliga, höll tidsplanen

Anna-karin A

Ommålning i 3 rum. Allt bara bra.

Moderna bad
4.5/5 i betyg av 106 omdömen 4.5 av 106 omdömen
BadgeThreeYears

Det här är andra gången jag köper deras tjänster (lägenhet och villa) och för andra gången nöjd från start till mål. Trevligt bemötande, kon

Torsten F
Skrev om MTW Bygg

Ommålning av hela fastigheten samt tapetsering och målning av hall samt diverse snickerier och gjutningen utomhus, utfördes till full belåtenhet avseende tid/kvalitet/kostnad ! De rekommenderas varmt !

Ralf J
Skrev om MTW Bygg

Fick bra kontakt för början. Vann en upphandling på bemötande inte pris. Målning av fritidshus. Byggande av en trapp med ramp. Klarade jobbet utan min närvaro. Mycket nöjd med arbetet som utförts.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 119 omdömen 4.9 av 119 omdömen

Josefine B Josefine B
Filip H
Skrev om MTW Bygg

Jag har varit nöjd, dem har varit proffesionella, samt flexibla

Vesna Z
Skrev om MTW Bygg

Snabba och trevliga! Mycket nöjd med jobbet!

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 435 omdömen 4.8 av 435 omdömen

Katarina H
Skrev om MTW Bygg

Trevligt och personligt bemötande. Effektiva men noggranna och lämnar ett snyggt arbete och en ren miljö efter sig. Lätta att få kontakt med och frågar innan de gör någonting "utöver". Väldigt bra att resonera med kring det man vill renovera. Vad som är görligt och vad som kanske är onödigt, kostsamt eller inte så praktiskt genomförbart. Väldigt bra team helt enkelt!

Elias S
Skrev om MTW Bygg

Trevlig bemötande och ett bra jobb gjort

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Charlotta A
Skrev om MTW Bygg

Jag fick ett kostnadsförslag som jag tyckte var bra och dom målade två rum,det första rummet blev jättefint med riktigt underarbete.andra rummet målades bara över gamla tapetskarvar då de ansåg att jag fått det alldeles för billigt så inget ordentligt underarbete alltså dels fick jag betala 2000:- extra för två element som egentligen inte var särkilt svårmålade samt betala extra för Elementfärg som endast användes på första elementet det andra satte dom en elev på som jag kom på att måla utan att ha rengjort elementet och...

Svar från MTW Bygg

Hej Charlotta, tack för dina kommentarer. Vi är ledsna att du inte är 100% nöjd. När vi gjorde den första offerten var det bara tapetskarvarna i sovrummet vi pratade om. Att ta bort tapetskarvar tar mer tid än ett normalt underarbete och det stämmer att du fick ett väldigt bra pris för de båda rummen. I uppdragsavtalet vi båda skrev under står det heller ingenting om några tapetskarvar. Vår lärling gjorde fel som inte rengjorde elementet och dessutom tog fel färg, vilket du påpekade. Det tackar vi för. Vi hade också...