Ölbaronerna

Österlånggatan 28, 111 31 Stockholm — Visa karta

4.2 i betyg av av 9 omdömen

Vi ordnar öl- och whiskyprovningar med diverse olika teman. En öl- och whiskyprovning tar normalt sätt cirka 2h, en lyxwhiskyprovningen kan dock ta lite längre tid. Vi strävar efter att sprida kultur och kunskap kring öl och whisky samt att låta våra besökare njuta av goda drycker.

Läs vad 9 kunder tycker om Ölbaronerna

• 2019-03-10

Tony Hast skrev om Ölbaronerna
    Ris och Ros

Bra och trevlig tillställning där Anders berättade och gjorde det intressant och kul.

MEN MEN.... När vi sätter oss till bords så ser vi glasen på bordet som skall användas till en smakresa.
    Glasen är Så skitiga med smuts och rester från tvätt och sköljmedel. Jag har sett fenomenet på en campingplats där alla använder samma storköksdiskmaskin utan att byta vatten. TYVÄRR tog detta udden av tillställningen. Jag har tidigare varit på liknande ölprovning där man betonade just detta med att glas skall vara rena från kemikalier för att dessa inte ska lösas upp i ölen som just skulle vara en smakresa. Nu kändes det bara ofräscht.

Ställer mig även tveksam till att det bara gick att betala kontant på plats, Citat från Anders: Swish är inte till för företag.
    Det är väl just det som är bra för redovisningen med Swish. Hur man redovisar kontanter på bättre sätt utan kassasystem vet inte jag....
    https://www.getswish.se/foretag/vara-erbjudanden/ Läs mer
  • Sponsor
    Utbildningslandslaget AB
    4.6 / 5 i betyg — 8 omdömen
    "Jag var där och gjorde 3 olika kurs (säkra lift, fall skydd och mobila arbetsplataformer). Jag hade ingen förväntningar, måste säga att inst"
  • 2015-02-01

Lars P skrev om Ölbaronerna
    Fantastiskt bra whiskyprovning med kunnig o rolig presentation! Lars P
    . Läs mer

Leif F skrev om Ölbaronerna
    Blir väldigt intressant med en kunnig föredrags
    hållare
    Toppen Läs mer
  • Reco tipsar!
    Berlitz
    4.6 / 5 i betyg — 150 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag har genomgått en 5-dagars 1-till-1 intensivutbildning på heltid i avancerad affärsengelska. Jag är imponerad av kvaliteten på utbidlning"

Lotta J skrev om Ölbaronerna
    Hej
    Mycket trevlig och intressanta ölsorter. Läs mer

Urban B skrev om Ölbaronerna
    Våran whiskeyprovning var en intressant upplevelse Läs mer

Peter S skrev om Ölbaronerna
    Mycket trevlig kväll som lärde mig mer om whiskey:) Läs mer

Bert K skrev om Ölbaronerna
    Mycket bra, kunnig, rolig och entuasmerande. Läs mer

Daniel L skrev om Ölbaronerna
    Trevlig upplevelse! Roligt och informativt! Läs mer
  • Per S

2009-09-09

Per S skrev om Ölbaronerna
    Professionell guidning och provning får man om man bokar en provning med Ölbaronerna. Han kör även Whiskyprovningar och jag hade förmånen att delta på en 'Exklusiv Whisky' provning i april 2009. Intrycken bestod länge efteråt och lokalen var mysig och trevligt läge i Gamla Stan. Ingen kommer att bli besviken av en sån här upplevelse! Vi provade en 50 årig Whisky - bara det! Läs mer

Bästa Vuxenutbildningarna nära Ölbaronerna:

Berlitz (1.6km)