Optica

Optica

Välkommen till Optica! På Bondegatan 8 i Vingåker hittar du Optica. Med en rad kompetenta optiker på plats ser vi till att matcha din ögonhälsa med din stil. Hos oss hittar du en mängd olika glas, bågar, solglasögon och linser. Med SynTrygg behöver du aldrig bekymra dig. Du får en månad på dig att bestämma om du gillar dina...

53 omdömen om Optica

Monica P
Skrev om Optica

Kontaktlinser sedan optica öppnade. Alltid professionellt, trevligt och glatt bemötande. Kunde alltid ringa med frågor och fick alltid tips och stöd. Vid problem som inte optica handlade fick jag remiss för vidare undersökning. En mycket serviceinriktad, kunnig och vänlig personal, jag kommer att sakna butiken mycket.

Lisbeth S

Köpte linser. Blev bra bemött. Företaget levde upp till förväntningarna.

Karl-erik E

Synundersökning var jag på och fick ett mycket bra intryck

Åke P
Skrev om Optica

Besökte Optica i Vingåker - Catrin Hasselgren- för synundersökning. Otroligt duktig och trevlig optiker sedan många år! Tack för all service !!

Bo S
Skrev om Optica

Du undersökning. Alltid undersökts samt köpt mina glasögon hos er. Har alltid bemöts med profesitionalism. Har alltid varit nöjd

Inger Margareta O

Köpt mina glasögon på Optica sen butiken startade. Alltid vänligt, trevligt, hjälpsamt bemött. Mycket serviceinriktat. Kommer verkligen att sakna både butik och optiker om/när den inte finns kvar.

Annelie S

Jag och min familj har varit kunder i över 20 år. Vi är både glasögon och linsbärare . Åren har präglats av varmt och personligt bemötande, yrkesskicklighet och professionellt kunnande. Man blir alltid glad av ett besök hos Catherine . Hon kommer ihåg personliga detaljer och är alltid mån om att man ska bli nöjd. Vi kommer att sakna henne och Optica enormt!!!

Håkan D
Skrev om Optica

Gjorde en synundersökning, trevligt bemötande och en väl genomförd undersökning.

Niklas Karl-henrik D

Var på en synundersökning fick ett fantastiskt bemötande och var otroligt nöjd med helheten av detta besök.

Birgit O
Skrev om Optica

Hej! Jag hoppas Birgit har kommit till sina synundersökningar och att hon tycker de har varit givande. Själv heter jag inte Birgit och har inget behov av glasögon. Däremot får jag alla Birgits sms från er. Nånstans har någon läst fel: ”Skulle gått till specsavers”?

Carina L
Skrev om Optica

En synundersökning. Hos min Optica är bemötandet alltid bra och upplever att hon har en bra profession. Hållet bra service på sina sålda varor.

Berit S
Skrev om Optica

Blir alltid bra bemött. Man känner sig alltid välkommen. Får alltid bra och proffsig hjälp.

Cecilia H

Linser Väldigt bra och smidigt

Sten Lennart A

Kontroll av ev starr vilket det var Mycket nöjd med besöket. Remiss skickad direkt och nu står jag i kö för operation. Alltid positiv upplevelse på optima i Vingåker

Lars Göran L

Först rek till ögonläkaren, gråstarrsoperationer, sedan efterkontroll hos Optika. Fick rådet att prova utan glasögon en tid, kunde ej förstärka min syn nämnvärt. Sista besöket fick hjälp att prova ut glasögon för bilkörning i mörker och tv. Har alltid blivit professionellt och vänligt bemött. Hon anses här Sveriges främsta optiker.

Lisbeth A

Har köpt glasögon Under många år varit perfekt varje gång trevligt bemötande och professionellt Katrin är bäst i Vingåker

Else-Marie O

Jag gjorde en synundersökning eftersom det är två år sedan förra gången. Jag är mycket nöjd med min optiker, hon är glad trevlig och professionell! Tråkigt nog så ska hon sluta jobba och det är tråkigt! Min syn hade inte försämrats så jag behövde inte nya glasögon än 👍 Således ett mycket positivt besök!

Berit F
Skrev om Optica

Nya glasögon progressiva, mycket nöjd med synundersökning och bemötande.

Lars-Olle S

Bra genomförd synundersökning och ett trevligt bemötande

Eva H
Skrev om Optica

Beställde undersökning för att konstatera ev. efterstarr. Bra bemötande och snabb remiss från Optica till ögonklinik för fortsatt utredning. Helt nöjd med mitt besök på Optica!

Jan E
Skrev om Optica

Jag blev väl bemött och proffsigt emottagen, de frågor Jag hade fick jag utförliga bra svar på. Jag fick den hjälp jag ville ha Jag vill gärna rekommendera Optica i Vingåker

Kerstin Birgitta L

Glasögon. Mycket bra bemötande

Sven Hugo F

Stenkoll och nya glasögon. Trevligt och proffsigt bemött.

Diana J
Skrev om Optica

Jag köpte glasögon. Väldigt vänligt bemötande. Hon levde upp till mer än förväntningarna. Väldigt vänligt bemötande och god hjälp vid val av bågar. Synd att hon ska sluta.

Camilla W

En personlig kontakt, och en engagerad optiker. En optimal helhet.

Kent P
Skrev om Optica

Jag köpte progressiva glasögon. Blev professionellt bemött och kände mig väl omhändertagen. Glasögon passar utmärkt.

Lennart J

Köpte glasögon 👓 Bra och personligt bemötande. Allt förklades utmärkt. Över förväntan. Tack Lennart

Lena Birgitta J

Synundersökning. Toppen Service

Karin Märta H

Jag köpte nya glasögon och jag är mycket nöjd med dem och ett helt fantastiskt bemötande.

Lars K
Skrev om Optica

Proffsigt och mycket väl genomfört

Håkan L
Skrev om Optica

Köpt glasögon, och fick väldigt fin hjälp och utmärkt bemötande

Lena Marie K

Synundersökning som resulterade i remiss till ögonoperation. Underbar personal och snabbt och proffsigt bemötande.

Eva K
Skrev om Optica

Alltid bra service och alltid nöjd med glasögonen. Fick prova linser gratis när de inte fungerade. Synd att det läggs ner i Vingåker.

Lars Åke K

Synundersökning Som vanligtväldigt proffsigt och trevligt Gammal stamkund blir alltid bemött på bästs sätt och kunnigt För oss kunder blir det jättetråkigt att CAtrin slutar i år.

Monica A
Skrev om Optica

Jag köpte glasögon. Det fick ta den tid som behövdes och hon som gjorde undersökningen var noggran. Tipsade när det gäller val av båge och fick låna hem över helgen för att kunna göra ett bra val. Jag är nöjd.

Bill A
Skrev om Optica

Gjorde Synundersökning och köpte nya bågar och glas. Alltid fantastisk service och bemötande av Catrin i Vingåker!

Jamile M
Skrev om Optica

Det var helt okej hon har bra temperament och är snäll och gör noga alltid.

Ulf Curtson L

Jag blev vänligt och kunnigt bemött, och fick hjälp att välja åtgärd efter synundersökning.

Ann-Britt P

Nya progressiva glasögon. Jag blev utmärkt bemött av optikern. Det är första gången på länge som jag fått glasögon som jag har varit så nöjd med.

Hans L
Skrev om Optica

Bra hjälp och en grundlig undersökning

Anders Olof L

syn koĺl. köpte nya glasögon. bra bemötande

Jane L
Skrev om Optica

Jag köpte nya glasögon. Allt var till belåtenhet, synundersökning och bemötande. Jag hade inga förväntningar alls för jag blir alltid omhändertagen på bästa sätt. Jag rekommenderar alltid Optica till mina vänner och bekanta.

Camilla A

Synundersökning med den bästa servicen man kan få.

Linda B
Skrev om Optica

Ett fantastiskt trevligt och professionellt bemötande. Jag köpte glasögon.

Adrian S

Synundersökning Jätte trevligt bemött

Camilla A

Trevlig och bra samtal och kontroll👍

Lars-Erik H

Syntest Snabbt, enkelt och bra

Maria F
Skrev om Optica

Synundersökning. Toppenservice och bra råd!

Jörgen A

Proffsigt mottagande och ytterst kompetent optiker.

Annika W
Skrev om Optica

Gjorde en synundersökning och köpte läsglasögon. Kunnig och trevlig personal. Fick bra förklaringar på mina problem.