Orion AB

Sjöängsvägen 15, 192 72 Sollentuna — Visa karta

Vi är specialister på värmepumpar. Utöver installation av värmepumpar utför vi det mesta inom vvs och el. Kontakta oss gärna för en kostnadsfri offert!
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 16 kunder tycker om Orion AB

• Macke M
    Macke M skrev om Orion AB
    Varning för Orion AB! Oseriös och oproffsig installatör. Tillkommer massa extra pga av alla fel de gör. Undvik att ha med dem att göra.
    2014-06-18 Fredrik F svarar Macke M
    Bäste Mark Miller och Annie Seel,
    1. Vi är både seriösa och proffsiga. Det vittnar i stort sett alla andra kunder om.
    2. Vi har inte gjort ett enda fel med er anläggning. Det har Sveriges bästa experter, som har kontrollerat den, konstaterat. Alla beräkningar är korrekta. All installation är professionellt utförd. Ni har fått en toppanläggning.
    3. Det extra material och arbete, som tillkommer utöver vårt skriftliga avtal, är tillägg som ni beställt och som ligger utanför den ursprungliga överenskommelsen om installation av värmepump. Till exempel installation av vattenutkastare och varmvattencirkulation, koppla om tappvatten, isolering m.m.
    4. Som kund måste man betala sina inköp. Man kan inte bara strunta i det. Det gäller inte bara till oss, utan även de övriga stackars hantverkare som ni anlitat och som ni svält ihjäl.
    5. Som ni vet kommer era klagomål att prövas i rätten. Vi ses.
  • Kjell-Erik B
    Kjell-Erik B skrev om Orion AB
    Orion AB har varit lätt ha göra med, dels innan vi bestämde oss för projektet, även under projektets genomförande. Man har även förklarat för oss vilka ekonomiska vinster vi kommer att göra på sikt på ett förståligt sätt för oss okunniga och ointresserade.
  • Jennie D
    Jennie D skrev om Orion AB
    Bra o snabb service på värmepumpen. Trevlig personal!
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Orion AB
    Bra montörer som gjorde snygg installation av luftförflyttare mellan över- och nedervåning för att utnyttja min LLVP bättre. Lite sega när jag har beställt reservdelar till LLVP. Prisvärda
  • Dag L
    Dag L skrev om Orion AB
    Beställde byte av blandare. Efter sju (!) besök tvingades vi byta handfat, fick onödiga borrhål i kaklet, smutsigt och sktiigt, låna ut utrustning och en underleverantör som inte delgavs all information (bilder ochv video) från projektledarna (totalt tre olika kontaktytor...). Ingen uppföljning på plats när det började gå fel. Tidbokningar som ställdes in och byttes. De reglerade till slut fakturan, bra, men mycket tveksam om vi kan rekommendera dem.
  • Franz K
    Franz K skrev om Orion AB
    Mycket bra personligt omgänge,att håller vad man lovar och punktlighet
  • Namir S
    Namir S skrev om Orion AB
    best servis och respekt for kond
  • Namir S
    Namir S skrev om Orion AB
    best servis och respekt for kond
  • Eva K
    Eva K skrev om Orion AB
    Jag har bara goda erfarenheter av företaget. De har gjort ett bra jobb och hållit vad de lovat. De problem som uppstått har de försökt lösa.
  • Thor A
    Thor A skrev om Orion AB
    Rekommenderas
  • Clas D
    Clas D skrev om Orion AB
    3 Bemötandet var ok.
    2 Arbetet drog ut på tiden. Kom inte när de sa. Rörig företagsledning

3 Slutresultatet blev ok

2 Var orolig för att bolaget skulle gå i konkurs. BF ansökningar + leveranser som inte kom i tid.
  • Christer W
    Christer W skrev om Orion AB
    Allt gick väldigt smidigt.
    Tydlig offert, enkelt att lägga till förändringar.
    Bra genomgång av utrustningen.
    Snabb feedback på frågor innan och efter installationen.
    Vi känner oss riktigt nöjda med Orion AB. Det enda lilla negativa som jag kan komma på är att de monterade skyddet där bergvärmekabeln ansluter till huset dåligt.
  • Raine A
    Raine A skrev om Orion AB
    1. Bemötandet från första kontakt genom hela förfarandet var utmärkt.
    2. Mycket bra bortsett från det jag skrivit under punkt tre.
    3. Har försökt att få kontakt med montören men inte lyckats då jag har en fråga. Montören lovade att komma till mig med en rengöringsflaska men höll inte det löftet. Service-nivån blir hittills bar ok.
    4. Den bästa investeringen jag gjort till fastigheten.
    5. Den totala upplevelsen var utmärkt från början till slut
    2013-10-14 Fredrik F svarar Raine A
    Raine,
    Tack för din kommentar. Tråkigt att det inte fungerade med rengöringsflaskan på en gång. Vi skickar den till dig.
  • Claes D
    Claes D skrev om Orion AB
    Blev otroligt nöjd, trevlig och skicklig montör, lätt att prata med, väldigt informativ, blev lite strul med rotavdraget, men fick förståelse från ägaren, samt hjälp att rätta till problemet. Priset inget att säga om, fick en hög service nivå, bra kompetens. Kommer att använda Orion fler gånger, då jag fick reda på vad dom kan erbjuda för tjänster. Enbart en positiv upplevelse, kan rekommendera Orion rakt av.
  • Mats J
    Mats J skrev om Orion AB
    Jag är mycket nöjd med Orion. Bemötandet och serviceviljan var mycket bra. Jag rekommenderar gärna Orion.

Även uppföljningen efter installationen var bra och jag fick svar på alla ina frågor.
  • KG A
    KG A skrev om Orion AB
    Mycket. Servicevänligt och lätt att hålla kontakt med

Sjöängsvägen 15, 192 72 Sollentuna