Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Sollentuna Allmänna Rörjouren

Allmänna Rörjouren

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna — Visa karta

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med över 35 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar även med eljour, spolbilar(vi har egen spolbil), saneringsjour och har tillgång till grävmaskin de flesta tider på dygnet för att snabbt kunna rycka ut om olyckan är framme. Nöjda kunder är vår filosofi därför lägger vi stor vikt vid god service, rimliga priser och effektivt arbete.

Läs vad 326 kunder tycker om Allmänna Rörjouren

• Josephine H
    Josephine H skrev om Allmänna Rörjouren
    VARNING!!!!! Mina föräldrar anlitade, olyckligt nog, detta företag pga stopp i avloppet i deras villa. Det skulle de INTE ha gjort. Tre besök och en total kostnad på över 21.000 kronor. När de försökte bestrida summan på den sista fakturan, som avsåg besök nr tre och som var att se på som en reklamation av tidigare besök, blev företaget hotfulla och MYCKET otrevliga. De insinuerade att mina föräldrar ljög alternativt hade drabbats av alzeimers. JAG REKOMMENDERAR INTE detta oseriösa företag till någon. VARNING!!
    2017-10-04 Almänna Rörjouren svarar Josephine H
    Ni har stopp som vi konstaterar efter filmning att det är rötter i ledning som går ut från huset. Vi fräser bort rötterna och får då avloppet att fungera. Några dagar senare ringer man och säger att man har stopp igen fast nu fungerar det hur bra som helst när man spolar i tvättstugan. Men det är stopp i en annan del av huset. Vi skickar spolbilen och spolar upp stoppet. Och konstaterar att stoppet ligger under golvet i huset denna gång. Och beror på defekta rör. Ni vill då trots vad ni själva påstått hävda att stoppen hör ihop. Fast dom är på 2 olika ställen.
    Det verkar som man totalt glömt bort vad man sagt själv om stoppet några dagar tidigare. Jag bifogar inspelningen på det för att påminna och bestyrka om att dom 2 utsagorna från er själva går isär. Vi kan ej ha garanti på avloppstopp och än mindre då dom inte ens är relaterade till varandra (ej är i samma ledning)

Mvh Jan Hammar
    Allmänna Rörjouren
    2017-10-05 Josephine H svarar Almänna Rörjouren
    Hej Jan!

Att vara oense om omständigheter och föra en seriös konversation med god ton är att förvänta av ett företag som ert.

Att ni bemöter era kunder, som sakligt och med god ton, ifrågasätter utfört arbete och debitering, med en mycket otrevlig ton, rena påhopp och hot är inte okej och tecken på ett företag av mycket oseriös karaktär.

Min kommentar avseende ert bemötande gentemot kunder är inte ensam i sitt slag på nätet avseende er firma, tyvärr.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Daniel H gillar detta
  • Mona F
    Mona F skrev om Allmänna Rörjouren
    Vänligt bemötande med snabb telefonkontakt och därefterblev allt fixat och klart . Arbetet gällde taksteg för sotare .
  • Gittan L
    Gittan L skrev om Allmänna Rörjouren
    Ett bra bemötande med trevlig personal! Men eftersom han inte kunde utföra jobbet yrkesmässigt, så fick han lov att göra det på mitt sätt! Det handlar om ett kyl& frysskåp med vatten funktion. Bor i en hyreslägenhet, så därför kunde han inte få borra i kaklet som han ville. Så jag gav lov att lägga vattenslangen på golvet och dra igenom en sockel bara och in till vattenlåset under diskbänken. Så han vägrade förstås stå för det! Så jag fick skriva att det var på eget ansvar! Lite dåligt faktiskt! Men jag har själv löst det med en kopparsockel ( tror jag det heter) över slangen. Man får lyfta på fötterna bara! Så jag är nöjd ändå för utförandet! Tack! Vh: Gittan
  • Johan P
    Johan P skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag är jättenöjd. De fixade ett akut problem snabbt. Kom efter 1 dag och bytte ut min trasiga varmvattenberedare.
  • Björn K
    Björn K skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb leverans med tanke på helg. Bra arbete även om han missade tätningen och fick komma tillbaka och göra om.
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Allmänna Rörjouren
    Är nöjd med snabb service då akut skada inträffade......................
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt och trevligt bemötande. Jobbet blev åtgärdat till belåtenhet
  • Klas A
    Klas A skrev om Allmänna Rörjouren
    Servicemannen rensade avloppet helt ok. Priset som firman sedan ville fakturera var dubbelt så mycket som konkurrenter skulle tagit, insåg jag efter snabb rundringning. Den affärsansvarige hänvisade till finstilt på hemsidan. Jag borde naturligtvis mer noggrant förhört mig om pris innan. Firman hade juridiskt rätt att ta betalt som de gjorde men jag väljer en annan firma nästa gång och rekommenderar dem inte. Kanske framförallt för att den affärsansvarige var aggressiv och ovänlig på telefon när jag ifrågasatte priset.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt på plats och bra service när vi fick stopp i rören.
  • Jan A
    Jan A skrev om Allmänna Rörjouren
    2700 kronor för ca 10 minuter. Har vittne som också anser det som ocker.
  • Hans H
    Hans H skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra kille snabb service om jag behoever ny kontakt
  • Ali m
    Ali m skrev om Allmänna Rörjouren
    Fick hjälp samma dag och slapp översvämning i hemmet! Dock något dyrt för att det var på en jourtid.
  • Christer P
    Christer P skrev om Allmänna Rörjouren
    Kontaktade Allmänna Rörjouren i juli då min toalett läckte på landet. De skulle först komma samma dag, men ringde sedan och meddelade att de skulle komma dagen eftersom då de skulle vara i mina trakter.

Inga problem, jag frågade även vilka kostnader som skulle tillkomma och fick då veta att de alltid debiterar två timmar även om jobbet ofta går betydligt snabbare och att en kostnad på 595 kr för jourbil skulle tillkomma.

Totalt skulle det gå på c:a 3.000 kr.

Rörmokaren kom dagen efter, gjorde jobbet på en halvtimme och åkte sedan vidare.

Sen kom fakturan på drygt 5.000 kr där ytterligare avgifter tillkom, som kilometeravgift utanför Stockholm. Jag mejlade Allmänna Rörjouren samma dag och meddelade att jag bestred dessa ytterligare kostnader, som vi inte avtalat om, och att jag skulle komma att betala in knappt 4.000 kr - dvs. den summa jag accepterat och jag blivit informerad om initialt.

Allmänna Rörjouren svarar inte på mejlet. Jag mejlar igen en vecka senare. Inget svar nu heller. Istället kommer en betalningspåminnelse på den dryga tusenlapp som återstod av fakturan (dvs. den del jag bestridit).

Jag mejlar igen och skickar även ett brev med min bestridan. Inget svar nu heller.

En vecka senare kommer istället ett inkassokrav.

Totalt fem mejl till kundtjänst senare har jag gett upp och inser att Allmänna Rörjouren inte har någon fungerande kundtjänst och inte kommer svara.

Om min toalett fungerar? Absolut, det var inget stort fel och den fungerar som den ska nu.

Om jag skulle anlita Allmänna Rörjouren igen? Aldrig.

Om jag skulle rekommendera någon annan att använda Allmänna Rörjouren? Aldrig.
  • Osvaldo L
    Osvaldo L skrev om Allmänna Rörjouren
    Undvik detta företag om du inte vill bli helt lurat. Ingen information om sina hutlösa avgifter vid telefonkontakt och sedan en jätteräkning för 15 minuters jobb.
    Dessutom helt otrevligt bemötande när man försöker diskutera med dem om deras faktura.
    Daniel H gillar detta
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Allmänna Rörjouren
    Dubbla timpengar på grävmaskin (tyckte att 1600:-tim är ok??)samt undermåligt markarbete ser ut som en skyttegrav trots att det skulle göras klart för asfaltering... en föga intresserad "kontakt" svarar i Athen att han har semester, det tror jag det ...Tack å hej..lycka till i framtiden (förmodligen massor av rekommendationer) är nog ett vinnande koncept...???
    2017-08-07 Jan H svarar Daniel H
    Att du skulle komma tillbaka idag från din egen semester och ringa min mobil istället för företagets officiella nummer, är ju nånting jag knappast kan anpassa min semester till. Dock är det desto märkligare när du i din recension beklagar dig över att arbetet skulle vara undermåligt gjort, när du inte nämnde ett ord om detta när du ringde mig tidigare idag. Trots att jag var på semester så svarade jag så gott jag kunde på dina frågor. Kan knappast åminna mig att jag verkat ointresserad.
    Har du några klagomål på jobbet så vore det bra om dessa framfördes direkt till företaget, i annat fall blir det ju mest pajkastning utan värde alls.

Mvh Janne Allmänna Rörjouren
    2017-10-11 Daniel H svarar Jan H
    En del av mina "klagomål"jag framförde var timpeng på 1600:- /tim för 4 tons grävmaskin med förare ?
    Tror inte man vinner SM i offerter med den debiteringen..marknadsmässigt är typ hälften... vilket jag framförde.
    Skulle såklart tagit in offert .. vart tight om tid före semestrar samt kändes smidigt eftersom ni hade känningar på som kunde hjälpa till att gräva..
    /Danne
    Har fortfarande ..flera månader efter utfört arbete problem med mark som sjunker pga undermåligt, men svindyrt markarbete..
    Återfyllt med gamla massor, tagit betalt x2 för ett fackmannamässigt arbete som har "ganska" mycket kvar att önska
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Jan J
    Jan J skrev om Allmänna Rörjouren
    Löste de små problem som dök upp galant
    Priset redan uppgjort så inga överraskningar
    Städning efter demontering / montering minimal
    Med beröm godkänt
  • Lillemor W
    Lillemor W skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra bemötande. Hade en värmepump som tanken läckte vatten. Snabb hjälp med en ny.
  • Göran N
    Göran N skrev om Allmänna Rörjouren
    Allmänt bra utfört arbete särskilt av montören Jon som utfört arbetet med mycket gott resultat även som han hade lite bekymmer med sina knän.
    Vi är mycket nöjda
  • Agneta W
    Agneta W skrev om Allmänna Rörjouren
    Mycket bra och snabb service och mycket trevligt bemötande. Jag blev väldigt nöjd.
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt hjälp, bra bemötande, noggrant arbete.
    Vet ännu inte, om produkten håller - en varmvattenberedare.
  • Lars K
    Lars K skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt, trevligt och precis som beställt
  • Lars P
    Lars P skrev om Allmänna Rörjouren
    100 % nöjd med byte av tryckkärl i mitt enskilda vattensystem.
  • Claes P
    Claes P skrev om Allmänna Rörjouren
    Hade en trasig köksblandare. AR köpte och installerade en ny samma dag. 👍
  • Pia F
    Pia F skrev om Allmänna Rörjouren
    Stor varning för det här företaget! Googla på dom innan ni funderar på att anlitar dom. Extremt dyra. Det är den korta versionen.
  • Sofia D
    Sofia D skrev om Allmänna Rörjouren
    Hutlöst dyrt och otrevlig kontakt efter jobbet var utfört. Det verkar som att de dubbelfakturerar sina kunder. Skulle inte rekommendera dessa och kommer inte välja att anlita dem igen.
  • Jan-mikael B
    Jan-mikael B skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra..............................................................
  • Toumas U
    Toumas U skrev om Allmänna Rörjouren
    Trevlig personal, utmärkt utfört arbete.
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb hjälp vid stopp i avloppet. Proffsigt jobbat.
  • Kari H
    Kari H skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt och smidigt :) en kunnig reparatör är ett måste .
  • Per T
    Per T skrev om Allmänna Rörjouren
    Det var en kille o tjej som spolade huvudstammen i grunden. De var proffsiga och städade efter sig.

Tyvärr kom stoppet tillbaka sex dagar senare vilket var snöpligt men det var bra när de spolat.
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt och smidigt med trevlig personal
  • Robert W
    Robert W skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra bemötande, snabb åtgärd av utbyte av varmvattenberedare - trasig ena dagen och ny installerad å klar inom ett dygn...
    Bra jobbat!
  • Christian V
    Christian V skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom avtalad tid och gjorde jobbet bra. Bara det gör att de kan rekommenderas.
  • Bert K
    Bert K skrev om Allmänna Rörjouren
    Kompetent personal som kunde komma med kort varsel
  • Martin K
    Martin K skrev om Allmänna Rörjouren
    Mycket snabb service när min varmvattenberedare gått sönder. Allt var bytt o klart inom 4 h efter jag ringde. Erfaren rörmokare utförde jobbet!
  • Sofie W
    Sofie W skrev om Allmänna Rörjouren
    123456789012345678890123jjfbdbjekwlfkkdkfkf
  • Dagmar S
    Dagmar S skrev om Allmänna Rörjouren
    Trevligt bemötande och åtgärd av kunnig rörmokare.
  • Paul A
    Paul A skrev om Allmänna Rörjouren
    Riktigt bra och snabb service
  • Piotr B
    Piotr B skrev om Allmänna Rörjouren
    Det ända företaget som bytte våran läckande varmvattenberedare dagen innan julafton. Bra och snabb service.
  • Inga-lill A
    Inga-lill A skrev om Allmänna Rörjouren
    De kom snabbt och nyinstallationen av VB gick snabbt
  • Susanne W
    Susanne W skrev om Allmänna Rörjouren
    Kunnig och trevlig. Inget att anmärka !!
  • Christer L
    Christer L skrev om Allmänna Rörjouren
    Ordet "jour" i företagsnamnet var inte rättvisande eftersom det tog flera dagar innan förläggaren kom men, å andra sidan, var det ingen stor läcka. Arbetet utfördes helt perfekt.
  • Åke
    Åke   skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och profsig rörmokare. Materialdelarna var dock anmärkningsvärt dyra.
  • Nordberg J
    Nordberg J skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och bra service, vänligt bemötande
  • Tor A
    Tor A skrev om Allmänna Rörjouren
    Vi fick snabb hjälp .............
  • Kaj W
    Kaj W skrev om Allmänna Rörjouren
    Ett av de mest oseriösa företag jag har haft att göra med. De bytte en gummiring vilket tog 10 minuter och debiterade nästan 3 000 kr.
  • David J
    David J skrev om Allmänna Rörjouren
    Jätta, jätta bra servis. De var här snabbt och var väldigt hjälpsam Rekomernderade
  • Peder N
    Peder N skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb hjälp från första början när vi drabbades av ett akut läckage från varmvattenberedaren på lördagskvällen. Lösningen med montage av ny panna på direkten och värmepump senare i vår var också helt OK. Synd bara att varmvattnet kallnade ett tag på grund av missad avluftning. Åtgärdades dock snabbt.
  • Gunnar T
    Gunnar T skrev om Allmänna Rörjouren
    toppservice Snabbt professionellt trevligt högsta betyg
  • Henrik C
    Henrik C skrev om Allmänna Rörjouren
    Det kom en kille han var på plats i 12 minuter.
    Det kostade 5000,
    Jag bad honom spola en gång till vilket han gjorde efter att jag tjatat.

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna