Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Sollentuna Allmänna Rörjouren

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna — Visa karta

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med över 35 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar även med eljour, spolbilar(vi har egen spolbil), saneringsjour och har tillgång till grävmaskin de flesta tider på dygnet för att snabbt kunna rycka ut om olyckan är framme. Nöjda kunder är vår filosofi därför lägger vi stor vikt vid god service, rimliga priser och effektivt arbete.

Läs vad 450 kunder tycker om Allmänna Rörjouren

• Kaj E

2019-02-08

Kaj E skrev om Allmänna Rörjouren
    Michel från er var igår o bytte handfat i badrummet. En duktigare o genomtrevlig hantverkare har vi aldrig träffat. Vi vill rekommendera både honom o företaget. Tiiu o Kaj Engberg Läs mer
  • 2019-01-30

Dominic D skrev om Allmänna Rörjouren
    De tog extra betalt för en rördel på 1400 kr, och sedan så skulle de fixa med de också och sade att de skulle ta 1 timme, vilket det knappt gjorde men de tog betalt för 2 timmar. Tycker det är fult att ta mera mera betalt när ändå det kostade nästan 65 000. De berättade också innan hur lång tid det skulle ta vilket det inte riktigt gjort men nästan, så varför ta extra betalt för timmar? Sedan skitade de ner. Läs mer
  • 2019-01-25

Carina L skrev om Allmänna Rörjouren
    Min vvb började läcka i onsdags.Panik!Ringde rörjouren.Fick fantastiskt bemötande och engagemang.Kom efter en stund fram till att jag behöver köpa en ny vvb.Så blev det.2 dagar senare är den på plars.Mycket bra skött från början till slut.Tack Läs mer
  • Henrik L

2019-01-14

Henrik L skrev om Allmänna Rörjouren
    Beställde vattenmätare med både analog och digital avläsning samt ny VM konsol o ventiler. Lite udda beställning med längre leveranstid.
    Telefon och mail kontakter jättebra och rediga.
    När de till sist dök upp (låång väntan) rasslade det bara till. De rensade dessutom upp i röran under VV beredaren.
    Förväntningarna överträffade. Kan bara rekommendera företaget. Läs mer
  • 2019-01-11

Eva Å skrev om Allmänna Rörjouren
    Jättebra! Snabb service från det jag ringde och till ballofixen var installerad redan dagen efter av en mycket trevlig rörmockare! Skulle och kommer säkert rekommendera Er när någon behöver sådan tjänst! Läs mer
  • Åke H

2019-01-10

Åke H skrev om Allmänna Rörjouren
    Behövde hjälp snabbt pga läcka och via Google hittade Er nära oss och att Ni kunde komma inom en timma. Läs mer

Per F skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt och kunnigt avhjälpt fel trots helgdag Läs mer

Stig-olof V skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av kran i köket. Toppen bemötande
    Kommer att anlita dom igen Läs mer

Kerstin K skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag fick hjälp med stopp i diskbänksavlopp. Detta utfördes på ett betryggande sätt. Även den skada som uppstod reparerades hittills utan extra kostnad. Mycket nöjd med tjänsten.
    Kommer att välja företaget vid ev framtida behov. Läs mer

Nils N skrev om Allmänna Rörjouren
    Ringde veckan innan jul pga vi inte kunde stänga av det ingående vattnet. Fick snabb återkoppling om att ni skulle komma o hjälpa oss och kontakt med vår kommun var redan klar
    Jobbet genomfördes sedan helt suveränt av John på Rörjouren på fredagen och julhelgen var räddad

Nils o Ann-Christine Läs mer
  • 2019-01-09

Olav R skrev om Allmänna Rörjouren
    Problem uppstod 2 timmar efter att montören gett sig iväg då ett mycket högt knackande metallkud uppstod och vatten sprutade ut. Var ute med hunden och återkom efter 30 min och mötte en helt chockad hustru och en beredare som lät högt och med vatten sprutande. Montören borde ha upplyst om risken om luftbubbla. Ringde er och fick lösning på problemet Läs mer

Per A skrev om Allmänna Rörjouren
    Köksavloppet spolades rent snabbt och smidigt Läs mer

Jan N skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom snabbt och löste problemet Läs mer

Ulrika C skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av köksblandare. Även byte av dusch blandare. Kunde få snabb hjälp, ett datum snabbt. Kom punktligt. Trevlig personal som utförde jobbet. Sbabbt klara. Bra total upplevelse. Läs mer
  • Monica B

2019-01-08

Monica B skrev om Allmänna Rörjouren
    Allt bra! Punktlighet, bemötande, arbete. Spolning av avlopp i tvättstugan. Läs mer

Joakim S skrev om Allmänna Rörjouren
    De åtgärdade ett akut stopp i avloppet en söndagskväll. De var snabba, professionella samt serviceinriktade och jag kan rekommendera dem. Läs mer

Per L skrev om Allmänna Rörjouren
    Åtgärd efter stopp i avlopp. Bra och trevlig service man. Läs mer

Markus R skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och mycket bra service. Kostade en del men förståeligt då det var jour på helgen. Mycket kunnig och förtroendeingivande kille som fixade avloppet. Läs mer

Karl-johan F skrev om Allmänna Rörjouren
    Inga förbättringar behövs. Tack. Läs mer
  • 2018-12-28

No w skrev om Allmänna Rörjouren
    Disgusting cost for 5 minutes work! Thiefs. Läs mer
  • 2018-11-22

Jan D skrev om Allmänna Rörjouren
    Köp och installation av varmvattenberedare Läs mer

Thorsten S skrev om Allmänna Rörjouren
    Köpte ny kran till köket + installation. Trevligt och kunnigt bemötande från företaget och från installatören. Läs mer

Lars E skrev om Allmänna Rörjouren
    Allt är perfekt bra jobbat av trevliga hantverkare, inga problem med instalationerna , kommer att anlita firman igen vid behov. Läs mer

Pär E skrev om Allmänna Rörjouren
    Toastolen gick sönder. Snabbt, bra och professionellt fixat! Rekommenderas! Läs mer

Jörgen H skrev om Allmänna Rörjouren
    Super bra service
    Bra bemötande i telefon Läs mer
  • 2018-11-20

Staffan S skrev om Allmänna Rörjouren
    Köpte tjänst att byta ut en köksblandare och kulventiler. Fick leverans redan samma dag och montören var trevlig och uppfattades som kunnig.
    Fick en fråga från en granne om jag fick rotavdrag.
    Visste inte hur det gick till så jag kontaktade Allmänna Rörjouren som upplyste mig att det var jag som skulle begära ett sådant avdrag och då jag redan betalt fakturan så kunde man inte göra något i efterhand.
    Trist.
    Staffan Sundström Läs mer

Aino N skrev om Allmänna Rörjouren
    Fick hjälp med ny vattenmätare.
    Allt var Ok, utom när de hade dragit på vattnet. Då blev det översvämning. Som tur var kom det några och kunde ta upp vattnet. Läs mer

Heide E skrev om Allmänna Rörjouren
    1. Byte av vattenmätare
    2. Vänligt
    3. punktlighet, duktiga hantverkare, Ja proffsiga, vänliga

4. Kontorschefen mycket serviceminded och hjälpsam
    . Hantverkaren jobbade effektivt och bra, en kunnig man. Läs mer

Lars B skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av vattenmätare. Snabbt och välgjort arbete vid utlovad tidpunkt. Läs mer

Gunilla I skrev om Allmänna Rörjouren
    Ny varmvattenberedare. Jag fick leverans dagen efter min förfrågan. Övriga företag som jag kontaktat var antingen inte intresserade eller kunde inte leverera enligt mina önskade mått. Bra installatörer. Läs mer

Jan A skrev om Allmänna Rörjouren
    God punktlighet.
    God problemlösning.
    Snabbt och effektivt utförande.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-08-17

Olga E skrev om Allmänna Rörjouren
    Punktliga, korrekta & tydliga. Läs mer

Gunnar J skrev om Allmänna Rörjouren
    Filmning spolning avlopp.
    Bra service med en mycket duktig hantverkare. Läs mer
  • Håkan B

2018-08-16

Håkan B skrev om Allmänna Rörjouren
    Hade ett vatten läckage.
    Det vart inte olägage.
    Fick göra om jobbet själv.
    Nu är det tätt.
    Dyrt vart det.
    Till ex. 80kr för en snutt gängtejp. Läs mer

Ritva R skrev om Allmänna Rörjouren
    Behövde hjälp ang en rinnande gammal toalett.
    Bemötandet vid felanmälan samt det faktiska arbetet på plats uppskattar jag professionellt och snabbt. Anlitar gärna företaget vid behov i framtiden också. Läs mer

Sylvia J skrev om Allmänna Rörjouren
    Stopp i toaletter.Trevlig kille som kom.Allt fungerade bra blev besviken att det inte gick att göra avdrag.Men i övrikt nöjd😎 Läs mer

Benny P skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom snabbt som tusan o fixade rörjobbet.
    Kostar en del på en söndag kväll men det var det värt
    Kanon😄 Läs mer

Niklas A skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och trevlig service mitt i semestertider. Dyrt men det var förväntat i och med den korta inställelsetiden. Skulle anlita dem igen om det krisar, men jämföra priser mer noggrant på förhand om det var ett planerat arbete. Läs mer

Monica P skrev om Allmänna Rörjouren
    Det rann vatten från toaletten. Det visade sig vara packningen till spolknappen som behövde bytas. Jag fick tid samma dag hos rörjouren och killen som kom var noggrann. Det var kostsamt men det är väl det med rörmokare. Läs mer

Iréne R skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag bad om offert på tillbyggnad av hus. Än så länge har jag dock inte fått något napp, men inväntar svar. Läs mer

Barbro S skrev om Allmänna Rörjouren
    Behövde akut hjälp med att laga en ballofix i badrummet.
    Fick snabb och professionell hjälp av trevlig "röris". Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Barbro S
    Kul att höra!
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra service.
    Att montörerna är trevliga och duktiga är nånting många kunder ringer in och säger till oss på kontoret. Vilket känns väldigt roligt!

Jan G skrev om Allmänna Rörjouren
    Jourbesök och byte av varmvattenberedare gick ytterst smidigt .
    Synnerligen kunnig och trevlig personal. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Jan G
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra service

Mats L skrev om Allmänna Rörjouren
    För dyrt....4500 för att spola rör men de gjort ett bra jobb. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Mats L
    Vi har väldigt kompetent personal vilket naturligtvis sätter ribban för priset.
    Då bra yrkesfolk kostar.

Daniel E skrev om Allmänna Rörjouren
    Ockerpriser (100% påslag) på material när timarvodet (725kr ex moms) redan är högt. Bytte en grundvattenpump för 37000kr och jag jämför med ett liknande uppdrag som min pappa köpte i Loftahammar för ca 13000kr. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Daniel E
    Hej Daniel. Jämförelsen känns ganska haltande. 13000 för byte av en djupbrunnspump känns extremt billigt. Och knappast ett fackmannamässigt jämförbart pris.

Anders L skrev om Allmänna Rörjouren
    Teknikern/vvs-experten som kom ut till oss verkade kunnig och löste service av vår luftvärmepump helt ok. Däremot hade han trist attityd mot oss som beställare, bitvis direkt otrevlig och vi upplevde det som om han letade nya uppdrag för firmans räkning och försökte skrämma upp oss som kunder snarare än att ge konstruktiva råd. Vi överväger att byta ut vår värmepump inom några år och det uppdraget kommer troligen inte gå till Allmänna Rörjouren, tyvärr. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Anders L
    Hej Anders. Det var tråkigt att höra att du känner så! Och det låter som montören och ni missuppfattat varandra. Våran ambition är naturligtvis inte att försöka prångla på kunden nånting dom inte vill ha. Och känner du så, så ber vi naturligtvis från företaget om ursäkt.

Dock brukar vi ofta upplysa kunderna om byte av värmepump ibland är mera lönsamt än att reparera. framför allt då nya värmepumpar är mera kostnadseffektiva idag.

• Filip W

2018-08-14

Filip W skrev om Allmänna Rörjouren
    Otroligt bra fackman dök upp inom 2 timmar. Grottade ned sig i problemet och löste på tre timmar det som två andra ordinarie rörpularfirmor gått bet på.
    Det ÄR emellertid JOURUPPDRAG det handlar om och sånt kostar, det måste man räkna med. I vårt fall var det värt varenda krona! Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Filip W
    Kul att höra!
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra och kompetenta service

Anders E skrev om Allmänna Rörjouren
    Hade inga andra förväntningar än att stopp i diskavloppet skulle ordnas. Fick en tid för åtgärd per tel.
    Rörjouren ringde sedan och bad att få komma tidigare, bara det överraskande mot mina förväntningar, erfarenheten att inte hålla tider grusades därmed.
    Företaget skickade en MYCKET kompetent och trevlig person, som enligt min okunnighet utförde arbetet perfekt.
    Sammanfattningsvis ett bra företag med duktig utförare.
    Jag är helnöjd med jobbet och ger bästa rekommendationer till vem det vara må.
    Bästa h
    Anders Engström Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Anders E
    Kul att höra!
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra och kompetent service

Stig W skrev om Allmänna Rörjouren
    Rep av två toastolar. Bra bemötande och väl utfört arbete i rätt tid. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Stig W
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra service

Filippa H skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt svar, och snabbt åtgärdad läcka. Dessutom hjälp med att beskriva svaghet i ursprunglig konstruktion av det åtgärdade röret. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Filippa H
    Jätte trevligt att höra!

Peter T skrev om Allmänna Rörjouren
    Dyrt, hantverkaren var även tvungen att åka o hyra ett verktyg som normalt skall ingå i yrkets utövande. Givetvis fick jag betala hyran. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Peter T
    Vissa dyra maskiner tar vi hyra för. Allra helst då vi ibland hyr dom själva hos våran grossist.
    Man kan naturligtvis hävda att saker ska ingå. Men då får man alternativt lägga det på timpenningen som drabbar alla kunder. Eller läga det som hyra för dom kunder där vi faktiskt använder maskinerna, vilket jag anser är mera rättvist.

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna