Allmänna Rörjouren

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna — Visa karta

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med 40 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar även med eljour, spolbilar(vi har egen spolbil), saneringsjour och har tillgång till grävmaskin de flesta tider på dygnet för att snabbt kunna rycka ut om olyckan är framme. Nöjda kunder är vår filosofi därför lägger vi stor vikt vid god service, rimliga priser och effektivt arbete.

Läs vad 494 kunder tycker om Allmänna Rörjouren

• 2019-10-26

Anders O skrev om Allmänna Rörjouren
    Väldigt snabbt, trevligt och kunnigt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-09-25

Robert L skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och bra service av elpanna. Allt man kan begära. Läs mer
  • 2019-09-14

Eva M skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra bemötande och snabb hjälp !
    Kommer anlita dem igen när jag behöver. Läs mer

Anette F skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom snabbt, samma dag och fixade det akuta. Läs mer

Berit E skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av rör på handfat i toalett.
    Trevlig montör Läs mer

Nina F skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb hjälp och trävliga personer som kom ut 👍🏻 Läs mer

Carl B skrev om Allmänna Rörjouren
    En blandare installerades. Mycket trevlig och artig montör som gjorde ett jättebra arbete. Remmendera gärna er till vänner och bekanta. Läs mer

Nathalie B skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag svarar gärna men vill isf debitera timpennning motsvarande vad ni debiterar. Svarar då ni bekräftar detta Läs mer

Göran S skrev om Allmänna Rörjouren
    Rörspolning. Snabbt och smidigt, inget strul. Bra och informativt bemötande. Läs mer

Ulla Marie-louise I skrev om Allmänna Rörjouren
    Fungerade mycket bra med rensningen Läs mer

Susanna B skrev om Allmänna Rörjouren
    Hade stopp i avloppet i badkaret.
    Fick återkoppling av mitt samtal efter ca 15-20 min och dom var sedan där efter 40 min.
    Blev även en koll på handfatet och dess avlopp som också åtgärdades.
    Allt gick smidigt och det var ett trevligt bemötande Läs mer

Krister B skrev om Allmänna Rörjouren
    En halvtimmes resväg + en timmes jobb. Räkningen 6000 kronor. Skurkföretag! Läs mer

John L skrev om Allmänna Rörjouren
    Egentligen max- betyg på inställelsetid och utfört jobb.

Vad som drog ner betyget var att på fakturan specas t ex ca 1.000:- eller så för hyra av pressverktyg!!??
    Hyr man en rörmokare har den väl lite kopplingar, rör och de mest grundläggande verktygen med sig? Det är väl den lägsta utrustningsnivån man kan begära?
    Känns som om det lika gärna kunde stå hyra av arbetskläder också.

Och 7.000:- för ett av de enklare och snabbaste jobb en rörmokare kan göra känns lite dyrt även för helg.

Men som sagt. Inställelsetid o jobb väldigt bra. Läs mer

Carl-johan A skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt. Säkert. Proffsigt. Använder de gärna igen. Läs mer

Cecilia B skrev om Allmänna Rörjouren
    Avloppstopp
    Det gjordes ett effektiv arbete med en mycket trevlig bemötande. Läs mer

Jan-eric F skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte varmvattenberedare.
    De kom på utsatt tid.
    Duktiga gubbar - visste vad de gjorde . Läs mer

Magnus H skrev om Allmänna Rörjouren
    Lagning av vattenläcka.
    Mycket bra bemötande och förväntningarna uppfylldes till fullo. Läs mer

Stefan N skrev om Allmänna Rörjouren
    Skitdyra, 7800:- för att montera en presskoppling. På fakturan framgick att att de dessutom hyrt pressvektyget. Mao så har de rörmokare utan verktyg. Läs mer

Anna E skrev om Allmänna Rörjouren
    Väl bemött. Snabb instalation. Inget eftersrbete för mig. Läs mer

Maria O skrev om Allmänna Rörjouren
    Allmänna rörjouren verkar tro att jag heter Maria och att jag anlitat dem. Nu skickar de SMS på SMS och tjatar om att jag ska lämna ett omdöme om dem trots att jag förklarat att jag dels inte heter Maria och dels inte ens vet vilka de är, än mindre har jag anlitat den. Här kommer mitt omdöme: Allmänna rörjouren kan inte hålla reda på vilka kunder de har. De struntar också i vad man säger utan envisas med att skicka tjat-SMS. Allmänna rörjouren är ett företag som jag aldrig kommer att anlita. Ovänligen, Stefan Läs mer

Karl H skrev om Allmänna Rörjouren
    Heltäckande ledningskoll är bra.
    Alltid enkelt att boka tid.
    God service. Läs mer
  • 2019-09-10

Britta K skrev om Allmänna Rörjouren
    Jourutryckning vid vattenlekage. Installation av ballofix för att stoppa vattnet.
    Fick bra bemötande och snabbt fixat.
    Rörmokare kom snabbt på plats och uppfyllde och överträffade vår förväntan. Läs mer

Gustav I skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom snabbt och fick jobbet gjort. Trevligt bemötande av hantverkare. Snyggt gjort. Läs mer
  • Bernhard B

2019-09-09

Bernhard B skrev om Allmänna Rörjouren
    Stopp i toaavloppet pga av att hemtjänsten använt fel papper. Helg och jobbigt minst sagt. Men inga problem efter att jag kontaktat Rörjouren. Vänligt bemötande i telefon, bra och snabb service. Trevlig servicekille som kom. Seriös, gick igenom allt och lämnade inget åt slumpen. 100 % nöjd. Alla förhoppningar uppfylldes med råge!
    / En anhörig Läs mer

Gunnar W skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt på plats
    Bra kommunikation Läs mer

Catharine S skrev om Allmänna Rörjouren
    Översvämning i badrummet. De arbetade effektivt och noggrannt även om problemet inte gick att lösa. Bemöttes med positivitet och på ett lösningsfokuserat sätt. Hade en plan för fortsatt arbete som lämnades över till fastighetsägaren.
    Hade gärna anlitat er igen med ägarna bestämmer. Troligen är felet löst nu men det tog en och en halv vecka för att hitta och åtgärda felet. Läs mer

Rigmor N skrev om Allmänna Rörjouren
    STOPP I AVLOPPET, BRA JOBBAT OCH PROBLEMET LÖST, SUPER. Läs mer

Caroline N skrev om Allmänna Rörjouren
    Vi fick en akut vattenläcka i vår stuga. Jag ringde på kvällen och ville ha en rörmokare till morgonen och det fixades utan några problem. Rörmokaren kom utsatt tid på morgonen och löste problemet snabbt och smidigt. Det enda jag kan anmärka på var att de skickade en rörmokare från Sollentuna till Södertälje. Det står att de har rörmokare i Södertälje - nu behövde vi ju fixa problemet snabbt och det fanns kanske ingen i Södertälje tillgänglig men hade kunnat upplysa om detta då vi fick betala reseersättningen på en redan ganska dyr faktura... Men sammanfattningsvis var det en positiv upplevelse, blev vänligt och professionellt bemött, snabba och effektiva och kom på utsatt tid. Läs mer

Daniel S skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt på plats på en helf, åtgärdade det akuta felet. Läs mer

Andreas F skrev om Allmänna Rörjouren
    Stopp i avloppet en lördag kväll är ingen dröm... men allmänna rörjouren löste problemet på mindre än 1 1/2 timme. Fantastiskt jobbat 👍 Läs mer
  • 2019-09-07

Inga B skrev om Allmänna Rörjouren
    . Rörjouren

stopp i avloppet, vattenskador.
    .Bemötande bra
    . Förväntningar väl goda bra samarbete
    .Upplevelse snabb återkoppling och leverans av tjänsten Läs mer
  • 2019-09-06

Monica L skrev om Allmänna Rörjouren
    Stopp i avloppet i vårat radhus. Kom en kille och spolade ur systemet så att stoppet släppte. Snabb service, bra information när arbetet utfördes samt mycket trevlig personal. Mina förväntningar var såklart att ha fungerande avlopp och elsystem och det fick vi. Jag skulle absolut rekommendera er om någon behöver hjälp och jag skulle återkomma om jag skulle hamna i knipa igen 👍 Ha en bra dag 😊 Med vänliga hälsningar Monica Liljedahl Läs mer

Ebba K skrev om Allmänna Rörjouren
    En röris med erfarenhet, där man som kund känner sig trygg. Bra med en firma som har jour, d.v. s nåbara även helger och kvällar Läs mer

Margareta Ö skrev om Allmänna Rörjouren
    Avloppsrensning
    Väl bemött
    Gjorde vad jag förväntade och det behövdes mera tjänster och detta blev jag väl informerad om
    Trevliga, sakliga och väl utfört arbete. Läs mer

Lena R skrev om Allmänna Rörjouren
    Vi har behövt hjälp med rensning av avlopper i köket och även avloppet i tvättrummet flera gånger. Vi är nöjda med de som har varit här och servicen från företaget har varit bra, vi har inte behövt vänta jätte länge map att vi har haft stopp i avloppet flera gånger. Läs mer

Ida Ö skrev om Allmänna Rörjouren
    Behövde hjälp med vår bergvärmepump som läckte bryne.
    + De var snabba på plats
    - de lyckades inte diagnostisera felet rätt första gången och krävde därför betalt för dubbla reparationer.
    - vi upplevde att de dessutom saltade fakturorna kraftigt Läs mer

Heléne V skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb hjälp. Akut vattenbrist på en lördag med 25 gäster som skulle komma kl.13.00. Ringde kl.08.00 fick hjälp kl.10.00. Läs mer

Andreas S skrev om Allmänna Rörjouren
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande.
    Fick ny varmvattenberedare på bara några dagar. Läs mer
  • 2019-04-08

Lars-olof S skrev om Allmänna Rörjouren
    Akut varmvattenbereda läcka
    Bra akuthantering
    Installationen kunde varit mer noggrann

Bra akut men lite slarvigt genomfört Läs mer
  • 2019-04-05

Margareta W skrev om Allmänna Rörjouren
    Vi fick hjälp med att byta och montera upp en ny varmvattnetberedare .
    Helt ok.
    Men det var dyrt. Läs mer
  • 2019-04-05

Rose-marie N skrev om Allmänna Rörjouren
    Ny kökskran. Trevlig tekniker. Läs mer
  • 2019-04-03

Ulf S skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och effektiv. Två dagar efter jag ringde så var en ny värmepump och värmepanna installerade. Läs mer
  • Carina L

2019-04-02

Carina L skrev om Allmänna Rörjouren
    Ny vvb väldigt bra service bra snabb leverans.Allt fungerade bra trots att både elektriker vvs och leverans av ny och bortforsling av gammal vvb.Toppen service Läs mer
  • 2019-04-02

Marie N skrev om Allmänna Rörjouren
    Trevliga, pedagogiska och kompetenta! Läs mer
  • 2019-04-02

Maria L skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt och professionellt både i bemötande och utförande! Läs mer
  • 2019-03-03

Maria Bhardwaj skrev om Allmänna Rörjouren
    Anlitade Allmäna rörjoren för ett stopp i vårt köksavlopp.
    De kom och fixade på 5 min men debitera oss för 2 timmar.
    Då vi begärde rutavdrag på fakturan fick vi till svar av en väldigt oserviceminded person på deras admin att om skatteverket inte skulle godkänna ansökan skulle de debitera oss 700 kr extra i admin kostnad.
    Han ville först inte ens göra en ansökan utan gjorde det motvilligt efter vi ringt skatteverket och bekräftat.
    Sista gången vi anlitar dem! Läs mer
  • DOMINIC B

2019-01-30

DOMINIC B skrev om Allmänna Rörjouren
    De tog extra betalt för en rördel på 1400 kr, och sedan så skulle de fixa med de också och sade att de skulle ta 1 timme, vilket det knappt gjorde men de tog betalt för 2 timmar. Tycker det är fult att ta mera mera betalt när ändå det kostade nästan 65 000. De berättade också innan hur lång tid det skulle ta vilket det inte riktigt gjort men nästan, så varför ta extra betalt för timmar? Sedan skitade de ner. Läs mer
  • Henrik L

2019-01-14

Henrik L skrev om Allmänna Rörjouren
    Beställde vattenmätare med både analog och digital avläsning samt ny VM konsol o ventiler. Lite udda beställning med längre leveranstid.
    Telefon och mail kontakter jättebra och rediga.
    När de till sist dök upp (låång väntan) rasslade det bara till. De rensade dessutom upp i röran under VV beredaren.
    Förväntningarna överträffade. Kan bara rekommendera företaget. Läs mer
  • 2019-01-11

Eva Å skrev om Allmänna Rörjouren
    Jättebra! Snabb service från det jag ringde och till ballofixen var installerad redan dagen efter av en mycket trevlig rörmockare! Skulle och kommer säkert rekommendera Er när någon behöver sådan tjänst! Läs mer
  • Åke H

2019-01-10

Åke H skrev om Allmänna Rörjouren
    Behövde hjälp snabbt pga läcka och via Google hittade Er nära oss och att Ni kunde komma inom en timma. Läs mer

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna