Allmänna Rörjouren

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med 40 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar även med eljour, spolbilar(vi har egen spolbil), saneringsjour och har tillgång till grävmaskin de flesta tider på dygnet för att snabbt kunna rycka ut om olyckan är framme. Nöjda kunder är vår filosofi därför lägger vi stor vikt vid god service, rimliga priser och effektivt arbete.

Läs vad 599 kunder tycker om Allmänna Rörjouren 2

2022-07-24 Spontant omdöme
    OSERIÖS FÖRETAG
    2022-07-14 Spontant omdöme
    Jag skulle få en packning till min Tapwell dusch bytt så den slutade droppa. Beställde ett icke akut jobb. Rörmokaren kom och tittade på duschen ca 30min och åkte sedan till Tapwell och köpte ny packning. Jag kunde inte själv för jag går på kryckor. Två timmar senare återkommer han och byter packningen på 30min. Inget fel på jobbet eller rörmokaren. Får sedan en räkning på 7,700kr för jobbet, 6,300kr efter skatteavdrag. De har fakturerat 4 timmars jobb á 920k/timme, 1,200kr för packningen och 1,200kr för servicebil. Har försökt kontakta firman för att bestrida fakturan men ingen svara på mitt mail eller kan ta frågan när jag ringer. Kanske får man svar i på reco.se. Håll er borta från Allmänna Rörjouren! Mvh Eva Fredriksson
    Det håller jag med om. Det tar inte 2 timmar från Östermalm till Tapwell och tillbaka. Utan det tog 1 timme och 8 minuter för att vara exakt. Varav 27 minuter spenderade montören hos Tapwell (dom hade väl kö eller något?) klockan 8.28-9.36. Övrig tid var på plats hos dig. Samt restid till och från dig.
    All tid finns loggad i bilens GPS.
    Angående uteblivna svar berodde ju det på att berörd personal hade semester. Vilket gjorde att det inte gick att ge något svar tidigare.

Allmänna rörjouren
    2022-07-01 Spontant omdöme
    Sex ventiler skulle bytas till modernare varianter. Inte akut på något sätt. 14000 spänn och ett läckande element var det jag fick förutom nya ventiler.

Ingen som helst prisuppgift utan bara 900 spänn löpande. Kommer aldrig någonsin anlita dem igen kan jag ju säga.
    Nu är ju detta inte hela sanningen. Vi har bytt ventilerna först. 2 dagar senare. Går ditt sönderrostade element sönder i garaget. Det är ju knappast så att detta rostat på 2 dagar. Utan var dåligt redan innan. När vi fyllt i färskt vatten. Så var ju detta bara droppen dom fick bägaren att flöda över för elementet.
    Skadan på elementet fanns således redan innan vi kom dit.Bara det att den inte syntes. Då elementet har rostat innifrån. Inte ovanligt att detta händer om man tappar ur och fyller på värmesystemet. Då det bara synliggjör en befintlig skada på elementet. därav fick vi åka ut 2 gånger. Och ska naturligtvis få betalt för detta. Då ett befintlig sönderrostat element knappast kan omfattas av garanti.
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Toppen bemötande. Hjälpte mig med läckande panna. Akutjobb slappt hjälp med tillfällig lösning
    Vi försöker göra kunder så nöjda vi kan.Tack för ditt omdöme!

Allmänna Rörjouren.
    Bra bemött.
    Kom dagen efter och åtgärdade problemen.
    Härligt Monica. Vi försöker få våra könder nöjda. Allmänna Rörjouren
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Fick snabbt kontakt och rätt hjälp.
    Tydlig prisuppgift.
    Dock ganska nochalant och " kantig" montör. Ville inte svara på frågor. Med andra ord inget vidare bemötande. Men jobbet var helt ok utfört
    Vi är ledsna och beklagar om du upplevde montören som kantig. Om du vill beställa ytterligare jobb någon gång. Så kan du gärna påpeka detta. Så skickar vi en annan montör. Allmänna Rörjouren
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, snabb service. Dock bör ni vara tydligare med att ni förutom jouravgift, bil också debiterar minst två timmar även om jobbet tar 15min.
    Det känns positivt att du upplever oss som trevliga. Frågar man om priset så upplyser vi om det. Dock blir det fel att hela tiden tala om kostnader. Då vi ej kan garantera att en minidebitering räcker. Och det kan lika lätt uppfattas åt andra hållet. Då vi ej ger fasta priser på löpande jobb. Där vi ej från början kan uppskatta tidsåtgången. Minidebitering inkluderar även restid mm som går åt i ärendet och runt omkring tjänsten.

Mvh Jan Hammar Allmänna Rörjouren
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Snabb och bra service. Reparatörer mkt erfaren.
    Tack Elisabeth! Vi har bra montörer som varit med länge. Allmänna Rörjouren
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    bra och effektivt arbete till en rimligkostnad
    Kul att höra! Vi försöker hålla så hög standard vi kan på våra jobb.

2022-06-07 Spontant omdöme
    Undvik.
    Ringde en söndag då jag hade problem med en värmepanna.
    Efter ca en timmes felsökning så kunde dom inte hjälpa mig.

Fick en faktura på 6.450 :-

INTE OK

SÅ UNDVIK DETTA FÖRETAG
    Man kan inte begära samma materialtillgång mm på en söndag som en vardag. I många fall får vi även beställa delar. Som varken vi eller våra grossister kan ha hemma.
    Därav blir inte alltid resultatet vad man skulle önska sig.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig och duktig rörmokerska som läste problemet snabbt!
    Vi tackar för att vi fick förtroende att besöka dig!

2022-05-05 Insamlad av företaget
    Snabbt utfört och korrekt helt okej 👍🐩
    Tack så mycket Klas!

2022-05-05 Insamlad av företaget
    Vi hade ett företag som skulle byta avlopp. De låg inte där ritningarna visade och inte på djupet son kommunen sa. Med hjälp ac rörjouren. Hittade de rören på 10 min och där sparade Vi in flera dagars arbete.
    Våran lokaliserings tjänst är nånting som vi erbjuder ganska unikt. Då det precis som du skriver handlar om att spara pengar och tid på onödig grävning. Vi tackar för förtroendet.

2022-05-04 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med bemötande och prompt service
    och skulle inte tveka att rekommendera Allmänna Rörjouren till andra kunder.
    Tack så mycket Lars!

2022-05-03 Insamlad av företaget
    Toaletten gick sönder och det läckte vatten, två timmar senare ny toalett på plats och han tog med sig den gamla toaletten. Perfekt
    Tack så mycket Roland!

Byte av varmvattenberedare.
    Snabbt och effektivt.
    Tack så mycket Magnus!

Trevligt och kompetent bemötande
    Tack så mycket Marlene!

2022-04-12 Spontant omdöme
    Vilken service. John och hans kollega som dök förbi på ett akut uppdrag då ritningarna för avloppet inte stämmer i sammanband med renovering och tillbyggnad. Vi hade fått gräva i flera dagar för att hitta men med hjälp av teknisk utrustning och kunskap hittade de våra avlopp och vi kunde fortsätta vårt bygge och renovering. Trevligt bemötande från första samtal till avslut.
    Tack så mycket Carl!

2022-01-29 Spontant omdöme
    Detta företag lurar kunder på pengar genom att lägga till kostnader för saker som INTE specificerats eller överenskommits i förväg!

Mina föräldrar fick ett akut problem med sin bergvärmepump en lördag. Ett enkelt eltillskottsfel som kan åtgärdas på några minuter, enligt de flesta. Jag ringer Allmänna Rörjouren och kommer i kontakt med en tjej på kundtjänsten samt även VVS-killen Robert. Jag frågar vad det kommer att kosta och de säger ~4000 kr, och då är det 2 timmar som ingår. Allt utöver 2 timmar kostar mer. Vilket är helt ok enligt mig.

På plats väljer Robert självmant att göra extra koll på värmepumpen för att se så att allt är som det ska. Han nämner ingenting om att detta kommer att kosta extra, och frågar inte om vi är ok med att det kommer kosta extra. Vilket vi såklart inte hade godkänt. Vi bad dem ju komma och endast fixa det akuta felet, inget annat.

Hela besöket tar mindre än 2 timmar såklart, inklusive all extrakoll han själv väljer att göra.

Fakturan vi sedan får är plötsligt på över 4000 kr. Företaget har lagt på dolda avgifter för spilltid/restid, något som ingen informerade om i förväg. Uppenbarligen har Robert behövt över 1 timme på sig att åka sträckan Sollentuna-Väsby tur & retur, trots att det är en sträcka som tar 20 minuter tur & retur med bil.... Fantastiskt.

Dessutom har de lagt på massa kostnader för den extra koll Robert själv valde att göra, trots att han aldrig frågade oss om vi ville ha denna koll, och inte heller informerade oss om att det skulle kosta extra. Kundservice vägrar dessutom lyssna när vi klagar utan skyller ifrån sig och kommer med konstiga, ologiska argument .

Kommer såklart aldrig att anlita dem igen.
    Nu kan ju jag bara tala i generella termer. Då jag inte har någon kund med ditt ID här.
    Vi tar betalt för den totala tiden som ingår i det uppdrag som montören utför. I detta ingår naturligtvis restiden som mäts av GPS tracker i bilen. Tiden som gått åt är således den verkliga tiden som montören lägger i ärendet. När montören ringer upp. Så informerar han naturligtvis om det minsta det kostar. Går det ytterligare tid i ärendet så kostar naturligtvis detta extra utanför minidebiteringen.

2022-01-20 Insamlad av företaget
    Inget att klaga på
    Trevligt bemötande bra jobbat
    Kul att höra Ann-Charlotte! Allmänna Rörjouren
    2022-01-18 Insamlad av företaget
    Ett snabbt byte av trasig varmvattenberedareredare. Gick smärtfritt o bra. Tack för snabbt o serviceinriktad jobb
    Alltid trevligt med tacksamma kunder! Allmänna Rörjouren
  • Edina D
    2021-12-11 Spontant omdöme
    Ringde hill Allmäna rörjouren för hjälp med värmen. Vi hade 16C inne. De hade massa lediga tider. Servicekille undersökte okulärt vår Nibe pump och konstaterade att alla värden var korrekt inställda. Han hade ingen verktygslåda med sig och inte heller viljan /kunskapen att hitta fel. Efter 10 min var han klar. Jag uppehöll honom i 10 min till med frågor och krav på att de ska hjälpa oss med att få värme i huset.
    Faktura kom snabbt: 3900:-. På fakturan stod det: "fel på ventillation"., fast han aldrig öppnat en ventillationslucka hos oss. När jag ringer och klagade fick jag följande svar: "vi har utfört service. Vi kan inte Nibe. Vi är en rörfirma"
    Våran montör har konstaterat att det är fel på eran ventilation. Inte värmepumpen. Därför har vi hänvisat dig till en ventilations firma som åtgärdar denna typ av fel.
    Vi kan ju knappast förväntas att laga saker som inte ligger inom vårat yrkesområde.

2021-12-07 Insamlad av företaget
    Lätt att komma i kontakt med! Snabb handläggning vid byte av läckande kökskran. Mycket nöjd!
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    RJ kom ganska snabbt efter beställningen. Utförde byte av brinevätska och bytte båda expansionskärl.det tog 2 dygn innan bervärmepumpen gav god värme i huset.
    Kul att hör att allt gått bra! Allmänna Rörjouren
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Snabbt, kunnigt, bra information för att undvika framtida problem
    Vi försöker alltid vara till tjänst med våra kunniga montörer. Allmänna Rörjouren
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Allt utfört med belåtenhet och god service.
    Tack! Allmänna Rörjouren
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Jobbade hårt, lyhört och självständigt med bra resultat.
    Vårat mål är att få nöjda kunder genom att ge bra kvalitet på våra jobb. Tack! Allmänna Rörjouren
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Bra akutmottagning i telefon samt besök
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Trevlig och förtroendeingivande rörmokare.
    2021-12-01 Insamlad av företaget
    Utmärkt jobb, men orimligt dyrt!
    2021-10-10 Insamlad av företaget
    Behövde hjälp med en läckande panna
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    Läckande blandare i kök och badrum. I köket byttes reservdelar, men i badrummet satt ett okänt fabrikat så blandare och bottenventil i handfatet måste bytas. Trevlig reparatör som gjorde ett bra jobb snabbt. Kostnaden högre än beräknat delvis beroende på lång körväg.
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande
    Förväntningarna infriades
    Fick bra hjälp med värmepumpen
    2021-10-06 Insamlad av företaget
    Snabb och proffsig hjälp. Trevlig rörmockare. Tack ska ni ha.
    2021-10-05 Insamlad av företaget
    Ett bra bemötande. Snabbt jouringripande och en varmvattenberedare dagen efter! Snabbt, proffsigt och trevligt! Och så fick jag också tipset att kolla med försäkringsbolaget om ersättning från dem. Ett tips värt 14 000 kr!
  • Roger H
    2021-10-05 Insamlad av företaget
    Kanonkille var här hos oss!!!
    Trevlig.,..kunnig….snabb!!
    Mvh Roger Hessling
    2021-10-05 Insamlad av företaget
    Trevlig kille som kom snabbt, kunde sitt jobb och inte hånade mig för min klumpighet med filterbytet (vilket i och för sig hade varit fullt förståeligt!)
    Så jag är så nöjd så!
    2021-10-05 Insamlad av företaget
    Bra utfört jobb men onödigt dyra.
    2021-09-09 Insamlad av företaget
    Vattenläcka från varmvattenberedaren. En snabb utryckning på söndagen och på måndag em en ny vvb! Sbabbt, proofsigt och trevligt bemötande. Och, sist men inte minst, hade de inte frågat mig om det kunde gå på hemförsäkringen hade jag nog inte tänkt på det. Där sparade vi in 14 000 kr som försäkringsbolaget betalade ut!
    Så jag rekommenderar verkligen Allmänna Rörjouren!
    2021-09-09 Insamlad av företaget
    Smabb hjälp och trevlig personal. Fick en ny varmvattenberedare installerad och den gamla bortforslad
    2021-08-30 Insamlad av företaget
    Professionell arbete och bemötande.
    2021-08-29 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött och jag är nöjd med jobbet som gjordes
    2021-08-29 Insamlad av företaget
    Snabbt och kompetens. Städade efter sig och tog hand om avfallet.
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Snabb jourhjälp, skickliga och trevliga montörer och kontorspersonal.
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Kostade en slant men perfekt o snabb service👍
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Bästa rörmokarna! Snabb hjälp vid problem och mycket bra installation av ny värmepump.
  • Sam B
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Har detta år haft två översvämningar i källaren och det kostade mig två nya pannor .Rörjourens all personal har varit helt otroliga och ställt upp med allt
    Om alla firmor vore som dom så skulle livet leka
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Snabb och bra service. Noggranna och duktiga.
  • NICLAS S
    2021-07-29 Spontant omdöme
    Oseriösa som saltar sina räkningar med både tid och tar betalt för samma sak flera gånger. Visst jobbet blir gjort men skall du ha ett avlopp rensat använd någon annan. Timpris 845 kr ex moms. Tar betalt fö mer tid än det tog, de tar dessutom betalt för utrustning de har med sig och kallar det hyra av utrustning samt tar betalt för bil och parkering. PArkering dessutom dubbelt.
    2021-07-16 Spontant omdöme
    Helt oseriös. De kom för att bytta ett rör. Rördelar var mycket dyra (2..3 gånger dyrare än på marknaden), För att utföra 4 kapning de debuterade 2 sets av 2 sågblad 959. De har egen rörpress men de fakturerat att de har hyrt den (722 kr + 218). Jobbet var dåligt gjort. Det läckte. När de kom för backjobb ville dem fakturera igen. Jag sa att det går inte. De skickade en till faktura på 3000 kr trotts att vi hade läckage ock dem fixade inte backjobbet. Jag skrev till dem och förklarade att de hade använt fel rördelar och sa att jag kommer att ha en besiktningsman som ska kolla på jobbet. Då kom dem och fixade läckaget. Jag konfronterade rörmokaren om pressuthyrning. Man kunde se att pressen var inte uthyrd. Fick ingen svar. Undvik detta företaget. Alla positiva omdöme är insamlade av företaget