Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Sollentuna Allmänna Rörjouren

Allmänna Rörjouren

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna — Visa karta

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med över 35 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar även med eljour, spolbilar(vi har egen spolbil), saneringsjour och har tillgång till grävmaskin de flesta tider på dygnet för att snabbt kunna rycka ut om olyckan är framme. Nöjda kunder är vår filosofi därför lägger vi stor vikt vid god service, rimliga priser och effektivt arbete.

Läs vad 365 kunder tycker om Allmänna Rörjouren

• Bengt Ö
    Bengt Ö skrev om Allmänna Rörjouren
    Obehaglig upplevelse rakt igenom. Rörmokaren kom utan delar trots att dessa specificerades vid beställningen. Inget arbete utfördes, de fakturerar ändå 2.600 inkl servicebil, restid och arbetstid. Bestrider fakturan direkt, bemöts otrevligt. Föreslår en kompromiss, inget svar. De ansöker hos kronofogden! Utan att ens lyfta luren och prata med kunden! Har byggt och renoverat tre villor men aldrig varit med om liknande, katastrof, UNDVIK Läs mer
  • Gustav S
    Gustav S skrev om Allmänna Rörjouren
    Alldeles för dyrt, tar betalt för 2 timmar trots begränsad tid på plats. Tar överpriser för reservdelar. Otrevlig kundhantering Läs mer
  • Robert D
    Robert D skrev om Allmänna Rörjouren
    Allmänna Rörjouren hjälpte mig med att ansluta vatten och avlopp till ett pentry. Allt gick mycket smidigt från beställningen till utförande. Jobbet gjordes mycket proffesionellt och med hög kvalitet. Uppskattar speciellt att montören valde att göra en snygg och genomtänkt lösning. Jag är med andra ord mycket nöjd och kommer anlita dem igen! Läs mer
  • Maud H
    Maud H skrev om Allmänna Rörjouren
    Trevligt bemötande bra service bra ordning kommer när dom säger. Har bytt toalettsits vid två tillfällen och rensning av avloppet en gång. Vi har verkligen varit nöjda med bemötande och utförande av arbetet. Läs mer
  • Inger B
    Inger B skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag beställde och fick en renspolning av rörledningarna från främst våt utrymmen, jobbet gjordes vad jag kan bedöma väl. Jag fick också lite tips att tänka på vid en ev renovering av badrum. Problemet jag hade med rör som var igensatta vart åtgärdat. Tiderna som var avtalade hölls och jag fick ett vänligt bemötande, jag är nöjd. Läs mer
  • Susanne T
    Susanne T skrev om Allmänna Rörjouren
    De svarade fort i telefonen och på ca 1 timma var de på plats, det gjorde att vi kunde fortsätta att planera vår julafton här, då vi fick vatten igen ! 👍😊 mvh Beatrice Läs mer
  • Laila Z
    Laila Z skrev om Allmänna Rörjouren
    Mycket nöjd!
    Trevlig och kunnig personal ! Läs mer
  • Per O
    Per O skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag fick hjälp med att byta en wc- stol som hade slutat att fungera. Fungerade alldeles utmärkt. Fick arbetet gjort redan samma dag som jag ringde. Grabben som var här gjorde ett strålande jobb och var väldigt artig och trevlig. Läs mer
  • Ylva
    Ylva   skrev om Allmänna Rörjouren
    Ringde en söndag då vi fick stopp i avloppen. Vi fick kontakt och hjälp inom en timma. Mycket bra!
    Rören rensades från trädgrenar så vi fick igång avloppen. Läs mer
  • J S Produktion Ab
    J S Produktion Ab skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb akututryckning
    Kunnig personal
    Bra utfört jobb Läs mer
  • Torkel B
    Torkel B skrev om Allmänna Rörjouren
    Fantastiskt bra mottagande i telefon och suveränt duktig rörmokare som löste problemet och gav bra tips.
    Klart över förväntan. Läs mer
  • Anna P
    Anna P skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb hantering av värt ärende och mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • David W
    David W skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb respons!
    Fixade problemet ute i skärgården från första samtal till fullfört arbete under 5 timmar.
    Snyggt jobbat! Läs mer
  • Samuel B
    Samuel B skrev om Allmänna Rörjouren
    Har anlittad företaget att rensa avlöp eftir c 3 veckor forstop samma avlöpbrun det er inte normal Läs mer
    2018-01-17 Almänna Rörjouren svarar Samuel B
    Vi kan ju naturligtvis aldrig garantera att kunden inte får stopp i avloppet igen efter att vi varit där och spolat. Det vanligaste felet till att det blir stopp i avloppet beror på defekter i rörsystemet. Och det krävs då ofta större åtgärder än en avloppspolning för detta. Dock är detta inget som kan ses genom att bara spola avloppet. Då detta endast syftar till att ta bort det som blockerar i röret och ej ordna orsaken till stoppet.
    Har man återkommande stopp i ett gammalt rörsystem så finns det stor anledning att misstänka att röret är defekt. Allra helst om kunden vet med sig att inget otillbörligt spolats ner i avloppet någon av gångerna.
  • Anna-karin B
    Anna-karin B skrev om Allmänna Rörjouren
    Lätt att få kontakt med, snabb och smidig service. Trevligt bemötande. Lite dyrt. Läs mer
  •  per M
     per M skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra och snabb service. Ringde före för att säkra att de tog med sig rätt prylar. Läs mer
  • Bill P
    Bill P skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag fick hjälp med en CTC panna. Blev glad att ni kunde hjälpa så snabbt. Det var första gången för mig. Våra förening behöver ibland hjälp med våra värmepannor.
    Tack för hjälpen.
    M. V. H.
    Bill Persson Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra och trevligt bemötande dessutom snabba Läs mer
  • Reidar P
    Reidar P skrev om Allmänna Rörjouren
    Läckande rör, trasigt expansionskärl o cirkpump. Kunnigt, personligt och bra! Läs mer
  • Rose-marie C
    Rose-marie C skrev om Allmänna Rörjouren
    Installerat en dusch och duschblandre.
    Ringer och bokar tid med mig. Ställer inga kontroll frågor hur jag får vatten till lägenheten. Säger när
    Han kommer att inte kan utföra arbetet, pågrund av jag inte har tagit reda på vilken kran som går till min lägenheten att jag inte hade meddelat grannarna att vattnet skulle stängas av + att han måste installera badyfix. +att jag skulle betala för att jobbet som inte utfördes och att han måste komma tillbaka en annan dag.
    Otrevlig Karl allt detta kunde ha undviks om rörmokaren hade ställt kontroll frågar i telefon.
    Känns som att företaget vill tjäna extra pengar på en Läs mer
  • Hans I
    Hans I skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb åtgärd som gav önskat resultat. Städade upp efteråt. Nöjd med tjänsten. Läs mer
  • Jan N
    Jan N skrev om Allmänna Rörjouren
    Hjälp med en Nibe värmepump som läckte.
    Snabb, proffsig o trevlig hjälp Läs mer
  • Annicka L
    Annicka L skrev om Allmänna Rörjouren
    Kanonservice. Snabbt på plats, noggrann!! Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabba, hjälpsamma och trevliga Läs mer
  • Mats P
    Mats P skrev om Allmänna Rörjouren
    Reparation av läckande wc-stol. Snabbt fixat utan problem. Läs mer
  • Eva C
    Eva C skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb o proffsig service när min värmepump strejkade mitt i överlåtelse av huset! Läs mer
  • Märtha E
    Märtha E skrev om Allmänna Rörjouren
    Allt funkade bra och smidigt.Vi hade fått stopp i avloppet och en spolbil kom snabbt och rensade. Läs mer
  • Marie E
    Marie E skrev om Allmänna Rörjouren
    Svarade direkt, kunde snabbt komma o åtgärda trasig badkarsblandare och läckande kökskran. Trevligt bemötande, snabbt åtgärdat så vi är mkt nöjda Läs mer
  • Rolf D
    Rolf D skrev om Allmänna Rörjouren
    Avloppsspolning. Er hjälp var mycket bra snabb hjälp. Jobbet utfördes proffsigt. Läs mer
  • Janet M
    Janet M skrev om Allmänna Rörjouren
    Mycket snabba och seriösa. Prisvärda och gott bemötande
    Janet Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om Allmänna Rörjouren
    Vi hade stopp i avloppet i köket och ringde flera firmor som hade jour. Allmänna Rörjouren tog omedelbart emot felanmälan och la ut jobbet till nästa morgon. En VVS kille dök upp på avtalad tid och löste problemet. Visst kostade det en del men det är precis så här man vill bli bemött. Läs mer
  • Annis L
    Annis L skrev om Allmänna Rörjouren
    Supernöjd, snabbt snyggt och prisvärt. Rekomenderar Er med nöje Läs mer
  • Anne B
    Anne B skrev om Allmänna Rörjouren
    Mycket snabbt och bra jobbar super nöjd Läs mer
  • Per J
    Per J skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra bemötande och bra service. Behandlade mitt ärende snabbt och jag hade en ny elpanna installerad tre dagar senare. Läs mer
  • Catharina F
    Catharina F skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag har fått jättebra hjälp och bra bemötande. Läs mer
  • Hans B
    Hans B skrev om Allmänna Rörjouren
    De hjälpe mig med att byta min havererade elpanna mot en ny. Onsdag morgon felsökning och konstaterande att pannan måste bytas. Fredag EM var nya pannan installerad och i drift. Snabbt och bra jobbat. Läs mer
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Allmänna Rörjouren
    Mycket trevligt och bra bemötande. Hjälpsam med upplysningar om ett annat fel. Läs mer
  •  tommy S
     tommy S skrev om Allmänna Rörjouren
    Ny köksblandare. Fick snabb hjälp av en duktig säljare och montör. Läs mer
  • Carro
    Carro skrev om Allmänna Rörjouren
    Rekommenderas inte, tar för alldeles för mkt betalt för minimalt jobb Läs mer
  • Josephine H
    Josephine H skrev om Allmänna Rörjouren
    VARNING!!!!! Mina föräldrar anlitade, olyckligt nog, detta företag pga stopp i avloppet i deras villa. Det skulle de INTE ha gjort. Tre besök och en total kostnad på över 21.000 kronor. När de försökte bestrida summan på den sista fakturan, som avsåg besök nr tre och som var att se på som en reklamation av tidigare besök, blev företaget hotfulla och MYCKET otrevliga. De insinuerade att mina föräldrar ljög alternativt hade drabbats av alzeimers. JAG REKOMMENDERAR INTE detta oseriösa företag till någon. VARNING!! Läs mer
    2017-10-04 Almänna Rörjouren svarar Josephine H
    Ni har stopp som vi konstaterar efter filmning att det är rötter i ledning som går ut från huset. Vi fräser bort rötterna och får då avloppet att fungera. Några dagar senare ringer man och säger att man har stopp igen fast nu fungerar det hur bra som helst när man spolar i tvättstugan. Men det är stopp i en annan del av huset. Vi skickar spolbilen och spolar upp stoppet. Och konstaterar att stoppet ligger under golvet i huset denna gång. Och beror på defekta rör. Ni vill då trots vad ni själva påstått hävda att stoppen hör ihop. Fast dom är på 2 olika ställen.
    Det verkar som man totalt glömt bort vad man sagt själv om stoppet några dagar tidigare. Jag bifogar inspelningen på det för att påminna och bestyrka om att dom 2 utsagorna från er själva går isär. Vi kan ej ha garanti på avloppstopp och än mindre då dom inte ens är relaterade till varandra (ej är i samma ledning)

Mvh Jan Hammar
    Allmänna Rörjouren
    2017-10-05 Josephine H svarar Almänna Rörjouren
    Hej Jan!

Att vara oense om omständigheter och föra en seriös konversation med god ton är att förvänta av ett företag som ert.

Att ni bemöter era kunder, som sakligt och med god ton, ifrågasätter utfört arbete och debitering, med en mycket otrevlig ton, rena påhopp och hot är inte okej och tecken på ett företag av mycket oseriös karaktär.

Min kommentar avseende ert bemötande gentemot kunder är inte ensam i sitt slag på nätet avseende er firma, tyvärr.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Daniel H gillar detta
  • Mona F
    Mona F skrev om Allmänna Rörjouren
    Vänligt bemötande med snabb telefonkontakt och därefterblev allt fixat och klart . Arbetet gällde taksteg för sotare . Läs mer
  • Gittan L
    Gittan L skrev om Allmänna Rörjouren
    Ett bra bemötande med trevlig personal! Men eftersom han inte kunde utföra jobbet yrkesmässigt, så fick han lov att göra det på mitt sätt! Det handlar om ett kyl& frysskåp med vatten funktion. Bor i en hyreslägenhet, så därför kunde han inte få borra i kaklet som han ville. Så jag gav lov att lägga vattenslangen på golvet och dra igenom en sockel bara och in till vattenlåset under diskbänken. Så han vägrade förstås stå för det! Så jag fick skriva att det var på eget ansvar! Lite dåligt faktiskt! Men jag har själv löst det med en kopparsockel ( tror jag det heter) över slangen. Man får lyfta på fötterna bara! Så jag är nöjd ändå för utförandet! Tack! Vh: Gittan Läs mer
  • Johan P
    Johan P skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag är jättenöjd. De fixade ett akut problem snabbt. Kom efter 1 dag och bytte ut min trasiga varmvattenberedare. Läs mer
  • Björn K
    Björn K skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb leverans med tanke på helg. Bra arbete även om han missade tätningen och fick komma tillbaka och göra om. Läs mer
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Allmänna Rörjouren
    Är nöjd med snabb service då akut skada inträffade...................... Läs mer
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt och trevligt bemötande. Jobbet blev åtgärdat till belåtenhet Läs mer
  • Klas A
    Klas A skrev om Allmänna Rörjouren
    Servicemannen rensade avloppet helt ok. Priset som firman sedan ville fakturera var dubbelt så mycket som konkurrenter skulle tagit, insåg jag efter snabb rundringning. Den affärsansvarige hänvisade till finstilt på hemsidan. Jag borde naturligtvis mer noggrant förhört mig om pris innan. Firman hade juridiskt rätt att ta betalt som de gjorde men jag väljer en annan firma nästa gång och rekommenderar dem inte. Kanske framförallt för att den affärsansvarige var aggressiv och ovänlig på telefon när jag ifrågasatte priset. Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt på plats och bra service när vi fick stopp i rören. Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om Allmänna Rörjouren
    2700 kronor för ca 10 minuter. Har vittne som också anser det som ocker. Läs mer
  • Hans H
    Hans H skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra kille snabb service om jag behoever ny kontakt Läs mer

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna