Allmänna Rörjouren

Allmänna Rörjouren

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med 40 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar även med eljour, spolbilar(vi har egen spolbil), saneringsjour och har tillgång till grävmaskin de flesta tider på dygnet för att snabbt kunna rycka ut om olyckan är framme. Nöjda kunder är vår filosofi därför lägger vi stor vikt vid god service, rimliga priser och effektivt arbete.

Läs vad 551 kunder tycker om Allmänna Rörjouren 2

• NICLAS S
    2021-07-29
    Oseriösa som saltar sina räkningar med både tid och tar betalt för samma sak flera gånger. Visst jobbet blir gjort men skall du ha ett avlopp rensat använd någon annan. Timpris 845 kr ex moms. Tar betalt fö mer tid än det tog, de tar dessutom betalt för utrustning de har med sig och kallar det hyra av utrustning samt tar betalt för bil och parkering. PArkering dessutom dubbelt.
    2021-07-16
    Helt oseriös. De kom för att bytta ett rör. Rördelar var mycket dyra (2..3 gånger dyrare än på marknaden), För att utföra 4 kapning de debuterade 2 sets av 2 sågblad 959. De har egen rörpress men de fakturerat att de har hyrt den (722 kr + 218). Jobbet var dåligt gjort. Det läckte. När de kom för backjobb ville dem fakturera igen. Jag sa att det går inte. De skickade en till faktura på 3000 kr trotts att vi hade läckage ock dem fixade inte backjobbet. Jag skrev till dem och förklarade att de hade använt fel rördelar och sa att jag kommer att ha en besiktningsman som ska kolla på jobbet. Då kom dem och fixade läckaget. Jag konfronterade rörmokaren om pressuthyrning. Man kunde se att pressen var inte uthyrd. Fick ingen svar. Undvik detta företaget. Alla positiva omdöme är insamlade av företaget
    2021-03-18
    Det är ett oseriöst och oprofessionellt företag.
    De har inte bara utfört arbetet korrekt utan även skickat en jätte faktura som jag inte kan förstå mig på .
    De har inte heller svarat på mejl, samtal efter arbete.
  • Emma Caroline J
    2021-02-09
    Behövde hjälp att sätta igen en rörkoppling i badrummet på kvällstid efter en akut läcka. Killen på journumret hos Allmänna Rörjouren hänvisade mig att ringa en vvsare som erbjuder jour.... Trodde att jag gjorde det??!
    2021-01-29
    Även om prisnivån är i överkant jämfört med konkurrenter är kundservicen snäppet bättre vilket gör att allmänna rörjouren äe ett förstahandsalternativ.
    2021-01-28
    Köpt ny vv-beredare efter vattenskada. Snabb och effektiv service med direkt utryckning efter skadeanmälan och byte beredare redan nästa dag.
    Snyggt och effektivt.
    2021-01-28
    Vi avbokade mötet så vi kan inte uttala oss tyvärr
    2021-01-28
    Killen som kom var supertrevlig. Den personen som satt på andra sidan av deras kundtjänst/support och hade hand om deras fakturor var mindre trevlig och inte så kundvänlig. Så hade inte killen som kom varit så trevlig och duktig så hade jag gett dom minus
    2021-01-28
    Kom snabbt på plats och bytte min kran i köket som gått av på en lördag!
    Räkningen i det saftigaste laget däremot.
    2021-01-27
    Jag köpte varmvattenberedare. Levereras och installerades samma dag. Det var några dagar före jul. Fantastiskt! Tack!
    2021-01-25
    Jag vill VARNA andra konsumenter att inte använda detta företag. Jag fick en faktura på 4.000kr för ett blandarbyte!
    Killen var hos mig 30minuter, debiteringen blev 2 timmar a 845kr SAMT Servicebil 725kr, utöver det har han tagit ockerpris för kopplingar. Företaget kör på en minimidebitering på 2 timmar!!!
    Förbannade TROLL !!
    2021-01-08
    Vi får betala sammanlagt 6 000 kr för byte av ballofix till vår läckande tvättmaskin samt ett 10 min återbesök då den fortfarande läckte.
    Inget ROT. Rimligt? Vi tycker inte det. Välj någon annan.
  • YLVA N
    2020-12-22
    Mycket missnöjd med företaget. Avråder starkt från att anlita detta företag då debiteringen för utförd tjänst är helt orimlig. Timtaxan för att rensa ett avlopp i köket är över 1000 Kr för utförd, förbokad tjänst; vardag dagtid. Påslag med jourbil på 1000 kr. Timdebiteringen är dessutom saltad med 1 h mer än vad som är skäligt. 3 h debitering för ett jobb på max 1 h. För att göra enkelt för sig fakturerar de heller inte med ROT-avdrag så nu måste jag gå vidare med det. Jag skulle säga att detta inte är ett seriöst företag då jag inte heller fick gehör för mina åsikter på telefon.
    2020-12-10
    Ett riktigt amatörföretag. Behövde hjälp att kolla mitt avlopp och undersöka eventuella glapp i systemet. De skickade den största kille de har, att han inte kan komma in nånstans. Han tog in huvudet under diskbänken i 10 sekunder sen konstaterade han att han har undersökt klart. Hela besöket varade i max 5 minuter och 95% av tiden pratade han om annat än det han var beställd till.
  • Martin L
    2020-12-05
    BLUFF FÖRETAG!! Förstörde golvet i vår hall under ca 1,5 timmes tid för att sedan lösa proppen på 10 minuter. Fick en faktura på NIO TUSEN KRONOR för detta som jag givetvis bestred. Jag erbjöd mig att betala en tredjedel vilket bör vara mer än rimligt trots skadan de orsakat på vårt hus eftersom jag inte orkade tvista. Men icke... de lämnade över fordran till KFM och nu domstol där jag ska få föra min talan mot det påhittade beloppet. STOR VARNING!!!!!!!!!!!!! INGET PRIS GES INNAN ARBETE UTFÖRS FAST DU EFTERFRÅGAR DET! Kolla upp företaget på LEXBASE så ser du att dom satt i system att stämma sina kunder på ockerbelopp för att kunden ska vika sig!
    2020-11-24
    VARNING FÖR OCKERPRIS, SKANDALÖST HÖGT PRIS.
    2020-11-15
    Ny varmvattenberedare
    Snabb och smidig installation och bortforsling av den gamla inkl emballaget från den nya.
    Trevliga installatörer
    Allt gick snabbare än förväntat
    2020-11-13
    De rensade avloppet snabbt och effektivt. Trevlig personal
    2020-11-13
    Proffsigt och trevligt bemötande i alla faser från första telefonsamtalet till leverans. Till det så gick allt väldigt snabbt vilket var mycket värdefullt.
    2020-11-13
    Köpte en japansk toalett. Lätt att få information om det skulle fungera med den befintliga toan, bara ett mail med uppgifter om måtten. De 2 hantverkare som behövdes för jobbet var mycket samstämda tidsmässigt.
    Jag känner mig mycket nöjd.
  • 2020-11-13
    Varmvattenberedaren fick lov att bytas ut. Inom en timme var röris på plats. Fixade inför bytet som skedde dagen efter. Fick tips och råd hur vi kunde förbättra vårt badrum. Snabbt, utmärkt jobb utfört av alla inblandade. Rekommenderar Allmänna Rörjouren !
    2020-11-10
    Bra arbete men varning för ockerpris!
    2020-09-26
    Min far behövde hjälp med läckande vatten från avloppet i köket,och jag fick ett väldigt vänligt och trevligt bemötande vid både kontakt med kundmottagaren och hantverkaren.
    Arbetet utfördes inom ett par timmar.

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med helhets-upplevelsen.
    2020-09-26
    Vår värmepump gick plötsligt sönder en söndag. Vi fick bra hjälp av en av era medarbetare men även en elektriker var tvungen att titta vid ett annat tillfälle och det blev utdraget och dyrt. Men bra att ni kom ut snabbt och gjorde en första koll.
    2020-09-25
    Spolning av samtliga avloppsrör i tre våningar
    Bra bemötande
    Snabbt avklarat ca 15 minuter
    Rent och fint när arbetet var klart
    2020-09-25
    Akut, varmvattenberedare i vår gäststuga. Det här var på kvällen, men hjälp kom och ny beredare installerades nästa dag. Jag är mycket nöjd.
    2020-09-24
    Snabb och korrekt beskrivning vad som skulle göras, fast pris. Arbetet utfördes väl och med vänlighet.
    Räkningen stämde.
    Mycket nöjd!
  • Robin W
    2020-09-24
    Nästan snabbt på plats och trevlig och duktig personal.
    2020-09-23
    Mönstren som ordnade felet uppträdde mycket proffsigt dessutom mycket trevligt.
    Ny varmvattenberedare.
    Vi fick snabb hjälp med att byta den gamla trasiga varmvattenberedaren.
    Vi ringde på en måndag och dagen efter kom två trevliga och duktiga montörer med den nya varmvattenberedaren monterade snabbt ut den gamla och in med den nya.
    Det hela gick mycket snabbare än vi trodde. Att vi skulle få hjälp redan dagen efter att vi ringde upplevde vi som väldigt positivt.
    Och vi fick ett bra bemötande både när vi ringde och av montörerna som gjorde jobbet.
    Tack för det.
    2020-09-23
    Byte av trasig ventil i pannan.
    Det gick fort att få hjälp.
    En trevlig och effektiv man var här.
    Nu funkar det som det ska igen.
    2020-09-23
    Akut byte av slang för vattenförsörjning.
    Felet avhjälptes enl. våra önskemål.
    2020-09-23
    Köpte en varmvattenberedare,snabb och bra installation samt trevligt bemötande
    Alldeles för dyra
    Jour peng på delar och ett på slag på delarna som inte är rimligt
    Annars bra jobbat
    2020-09-23
    Läcka i badrum fixades mkt bra. Dessutom fick jag en lösning för min rinnande toalett på samma besök. Topp!
    2020-09-05
    Skulle inte rekommendera för mindre åtgärder, men kan ju vara bra prismässigt för större saker såklart. Vid kontakt står inget tydligt om pris när skriver i kontaktformuläret och pris nämns inte Vid samtal, utan förmedlas direkt till en rörmokare som ringer och säger att han kommer om 30 min. När jag 10 min senare ringer rörmokaren igen för att diskutera pris (Som jag förvirrat glömde när han ringde) är han redan utanför min dörr. Vid kontakt tillbaks till första instans meddelas att det är mitt ansvar att klicka runt på webbsidan för pris, som är 2 timmar kostnad oavsett plus uppkörning. För en åtgärd som tar 10 min avbokar jag, vilket jag tror är min rätt då arbete inte påbörjats. Accepterar framkörningsavgift på 695 kr på telefon ändå då jobbigt bemötande. Faktura på 1453kr kom igår. Orkar inte bestrida men vill ändå berätta här. Rekommenderar Inte denna firma för mindre åtgärder. Min lokala firma tog betydligt mindre för att åtgärda än denna ”framkörningsavgift”. Förstår fasta priser men kan inte förstå hur man medvetet inte berättar priser för kunder som söker hjälp. Kanske hade jag uppskattat ärligheten och återkommit vid större jobb, men nu känner jag mig mycket lurad och illa bemött.
    2020-06-06
    Byte av varmvatten beredare (Focus) .Blev mycket bra bemött,hade stora förväntningar och blev inte besviken. Jobbet fixades snabbt och smidigt och vet vem jag skall vända mig till nästa gång jag har problem och rekommenderar er gärna 👍👍
    2020-06-06
    Varmvatten beredare. Utmärkt service. Snabba och höll utlovad tid. Över förväntan. Super bra
    2020-06-05
    Beställde hjälp för att åtgärda dåligt tryck
    Och rörbyte.
    Därefter spolning av igensatta områden.
    Allt fungerade mycket väl.
    2020-06-04
    Ringde Allmänna rörjouren en fredag eftermiddag pga läckande varmvattenberedare. De gav första råd över telefon, var på plats inom 45 minuter och såg till att koppla bort befintlig varmvattenberedare som också konstaterades var uttjänt. De beställde en ny som installerades måndag förmiddag av duktiga montörer. Proffsigt bemötande rakt igenom och mycket bra utfört arbete. Hoppas dock slippa ringa, men den dagen det behövs så kontaktar jag Allmänna rörjouren igen.
  • Joakim S
    2020-06-04
    Bergvärmepump
    Snabbt profsigt och smidigt
    2020-06-03
    Installation av värmepanna
    Trevligt bemötande, gjort på utsatt tid, tillgänglig vid frågor
    2020-06-02
    Tror det gällde installation av toalettstol. Då det luktade avlopp i badrummet så jag bad honom kolla. Han hittade att det saknades någon grej vi avloppet. Fem stjärnor av fem. Mvh Jan Moren
    2020-06-02
    Vi hade läckage på vår värmeåtervinning . Fantastiskt snabb service och så trevligt bemötande. Vi är så tacksamma och har redan rekommenderat er på vår samfällighets hemsida.🌹
    2020-03-12
    1teknikern kunde inte sitt jobb! Öppnade under varmvattenberedaren och tittade! Sedan kunde han inte sätta tillbaka och skruva och det tog 2 timmar! Vi fick hämta en annan kille för att stoppa vatten som rann ifrån den! 2 dagar senare fick vi en räkning på 6500kr!!!!
  • LUCAS M
    2020-02-14
    Varning varning varning

Hade fel på dushkabinen och dom bytte termostat som jag tillhandahöll

Jobbet tog ca 45 minuter

Blivit faktureras lite drygt 4000 kr

Fakturan var dessutom saltat med produkter som dom inte använt detta plockades bort senare

Oseriöst företag

Rörmokaren hade desutom mycket grundläggande kunskaper sätt mer i telefon med kollegan för instruktioner än att jobba
    Dock stämmer ju inte nånting av detta. Montören var på plats hos dig kl 10.32 och lämnade platsen kl 11.58. och utöver det var det restid på 30 minuter i vardera riktning. Allt enligt montörens GPS logg. Dessutom var fakturan betydligt billigare än vad du anger. Då den var på exakt 3416 Kronor. Det är tråkigt om du tycker att vi är dyra. Men vi kan väl åtminstone hålla oss till sanningen i kritiken om oss. Priserna speglar naturligtvis snabb service i kombination med hög kompetens i en bransch dör rörmokare är bristvara. Därför måste vi ju ta betalt speglat efter våra omkostnader. Inget konstigt med det. Finns säkert mflera firmor som är billigare. Dock brukar dom oftast ha lång väntetid och blandad kompetens. Allmänna Rörjouren
    Hej Tråkigt att ni inte kan hålla er till fakta 1) vid första kontakten med er rörmokare berättde han att han redan var i södertälje och kunde befinna sig på platsen inom 15 minuter. 2) rörmokaren var hos mig i MAX 1,5 timma Effektiv arbetstid bestod av ca 30-40 min resterande tid rådfråga kollega ( även det köper jag då man inte kan veta allt) rätta mig gärna om jag har fel men ett termostat byte av en inbygd termostat består av ca 4 arbetsmoment a) skruva bort blandare b) lossa inkommande vattenslangar c skruva på inkomnade vattenslangar i ny termostat d) skruva dit blandare fakturerar man 2.5 h för detta visar det sig vilken kompetens ni besitter:) sen att ni fakturerar för tätningsmaterial som ni inte använt är bara pinsamt. läs era övriga omdömmen och ransaka er själva lycka till med ert företag LUCAS M
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2020-02-04
    Skamlös prissättning! Undvik dem.

Mindre än en timmas arbete för en rörmokare, i en bil, och en typ av utrustning kostade över 12 000:-!
    Vid en efterkontroll med andra seriösa rörmokarfirmor som utför samma tjänster: rörinspektion och rörlokalisering, var priset mindre än hälften. Priserna angivna på hemsidan är otydliga och otillräckliga - man blir ett lätt byte för ett girigt företag som detta. Rent ocker.

Vid kontakter med ägaren i telefon, två gånger, var svaret: vi har vår prislista.
    Fast i detta fall så handlar det ju inte om tiden. Jag tror att dom flesta förstår att spolning av avlopp på ICKE ORDINARIE arbetstid.med extra beställning av filmning av avlopp samt dessutom lokalisering av var kundens ledning ligger dagen efter knappast är billigt och dessutom ej inom det tidspannet som du anger. Spolbilen var där 17.57 till 18.51 och spolade. för att sedan återkomma och filma och lokalisera ledningen dagen efter mellan 10.23 till 11.22 på det tillkommer det ca 40 minuter resa i vardera riktning både på kvällen och dagen. Dessutom har vi ju använt extremt dyr utrustning. Vilket gör att priset blir därefter enligt normal praxis i konkurens med andra firmor. Allmänna Rörjouren
  • GUNNAR M
    2020-01-16
    Varning för hutlös prissättning!

Min bergvärmepump slutade fungera.
    Jag fick anlita ett rörjourföretag och valde oturligt nog ”Allmänna Rörjouren”
    (I Sollentuna).

Rörmokaren som kom var trevlig och gjorde ett bra jobb.
    De bytte flera delar och behövde också byta ”köldbärarvätskan” i borrhålet.

När fakturan kom var den på 35.000 (+ moms).
    Arbete och material var ok förutom köldbärarvätskan.
    Företaget debiterade 17.120 för vätska som går att köpa i vanlig konsumentbutik för mindre en halva priset.

Jag ringde upp företaget och fick tala med ägaren.
    Han svarade att ”vi har vår prislista”.

”Vadå har?
    Du har upprättat en prislista med oskäligt pålägg.
    Den bör du justera så den blir rimlig”, sa jag.

Chefens svar: ”Jag vill inte diskutera med dig”.

Jag kollade med Konsumentverket och försäkringsbolaget.
    Bägge svarade att det var oskäligt med dubbla kostnaden för vätskan.
    När jag sa det till chefen svarade han att: ”vi har vår prislista”.

När jag vänligt bad honom att kolla över deras inköpspris och kolla pålägget
    svarade han att han inte ville prata mer med mig.

Jag frågade då vad inköpspriset var för företaget.
    Då la han på luren.

Denna prissättning kallas OCKER. Det är hutlöst. Se upp!

Se upp för Allmänna Rörjouren.
    2020-01-15
    Vid ny installation av varmvattenberedare och nya rör vid diskho så har allt fungerat alldeles utmärkt, mycket hög service och bra bemötande.
    2020-01-12
    Byte av vatten huvudkranen. Det gick smidigt och bra och vi är jätte nöjda. Behöver vi hjälp igen så kommer vi att använda oss av samma leverantör