Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna — Visa karta

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med 40 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar även med eljour, spolbilar(vi har egen spolbil), saneringsjour och har tillgång till grävmaskin de flesta tider på dygnet för att snabbt kunna rycka ut om olyckan är framme. Nöjda kunder är vår filosofi därför lägger vi stor vikt vid god service, rimliga priser och effektivt arbete.

Läs vad 516 kunder tycker om Allmänna Rörjouren

• 2020-09-05

MAJA C skrev om Allmänna Rörjouren
    Skulle inte rekommendera för mindre åtgärder, men kan ju vara bra prismässigt för större saker såklart. Vid kontakt står inget tydligt om pris när skriver i kontaktformuläret och pris nämns inte Vid samtal, utan förmedlas direkt till en rörmokare som ringer och säger att han kommer om 30 min. När jag 10 min senare ringer rörmokaren igen för att diskutera pris (Som jag förvirrat glömde när han ringde) är han redan utanför min dörr. Vid kontakt tillbaks till första instans meddelas att det är mitt ansvar att klicka runt på webbsidan för pris, som är 2 timmar kostnad oavsett plus uppkörning. För en åtgärd som tar 10 min avbokar jag, vilket jag tror är min rätt då arbete inte påbörjats. Accepterar framkörningsavgift på 695 kr på telefon ändå då jobbigt bemötande. Faktura på 1453kr kom igår. Orkar inte bestrida men vill ändå berätta här. Rekommenderar Inte denna firma för mindre åtgärder. Min lokala firma tog betydligt mindre för att åtgärda än denna ”framkörningsavgift”. Förstår fasta priser men kan inte förstå hur man medvetet inte berättar priser för kunder som söker hjälp. Kanske hade jag uppskattat ärligheten och återkommit vid större jobb, men nu känner jag mig mycket lurad och illa bemött. Läs mer
  • 2020-06-06

Benita E skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av varmvatten beredare (Focus) .Blev mycket bra bemött,hade stora förväntningar och blev inte besviken. Jobbet fixades snabbt och smidigt och vet vem jag skall vända mig till nästa gång jag har problem och rekommenderar er gärna 👍👍 Läs mer
  • 2020-06-06

Christina L skrev om Allmänna Rörjouren
    Varmvatten beredare. Utmärkt service. Snabba och höll utlovad tid. Över förväntan. Super bra Läs mer
  • 2020-06-05

Fredrik E skrev om Allmänna Rörjouren
    Beställde hjälp för att åtgärda dåligt tryck
    Och rörbyte.
    Därefter spolning av igensatta områden.
    Allt fungerade mycket väl. Läs mer
  • 2020-06-04

Björn F skrev om Allmänna Rörjouren
    Ringde Allmänna rörjouren en fredag eftermiddag pga läckande varmvattenberedare. De gav första råd över telefon, var på plats inom 45 minuter och såg till att koppla bort befintlig varmvattenberedare som också konstaterades var uttjänt. De beställde en ny som installerades måndag förmiddag av duktiga montörer. Proffsigt bemötande rakt igenom och mycket bra utfört arbete. Hoppas dock slippa ringa, men den dagen det behövs så kontaktar jag Allmänna rörjouren igen. Läs mer
  • Joakim S

2020-06-04

Joakim S skrev om Allmänna Rörjouren
    Bergvärmepump
    Snabbt profsigt och smidigt Läs mer
  • 2020-06-03

Kristina S skrev om Allmänna Rörjouren
    Installation av värmepanna
    Trevligt bemötande, gjort på utsatt tid, tillgänglig vid frågor Läs mer
  • 2020-06-02

Jan M skrev om Allmänna Rörjouren
    Tror det gällde installation av toalettstol. Då det luktade avlopp i badrummet så jag bad honom kolla. Han hittade att det saknades någon grej vi avloppet. Fem stjärnor av fem. Mvh Jan Moren Läs mer
  • 2020-06-02

Daisy A skrev om Allmänna Rörjouren
    Vi hade läckage på vår värmeåtervinning . Fantastiskt snabb service och så trevligt bemötande. Vi är så tacksamma och har redan rekommenderat er på vår samfällighets hemsida.🌹 Läs mer
  • 2020-03-12

Shiva N skrev om Allmänna Rörjouren
    1teknikern kunde inte sitt jobb! Öppnade under varmvattenberedaren och tittade! Sedan kunde han inte sätta tillbaka och skruva och det tog 2 timmar! Vi fick hämta en annan kille för att stoppa vatten som rann ifrån den! 2 dagar senare fick vi en räkning på 6500kr!!!! Läs mer
  • LUCAS M

2020-02-14

LUCAS M skrev om Allmänna Rörjouren
    Varning varning varning

Hade fel på dushkabinen och dom bytte termostat som jag tillhandahöll

Jobbet tog ca 45 minuter

Blivit faktureras lite drygt 4000 kr

Fakturan var dessutom saltat med produkter som dom inte använt detta plockades bort senare

Oseriöst företag

Rörmokaren hade desutom mycket grundläggande kunskaper sätt mer i telefon med kollegan för instruktioner än att jobba Läs mer
    2020-02-16 Almänna Rörjouren svarar LUCAS M
    Dock stämmer ju inte nånting av detta. Montören var på plats hos dig kl 10.32 och lämnade platsen kl 11.58. och utöver det var det restid på 30 minuter i vardera riktning. Allt enligt montörens GPS logg. Dessutom var fakturan betydligt billigare än vad du anger. Då den var på exakt 3416 Kronor. Det är tråkigt om du tycker att vi är dyra. Men vi kan väl åtminstone hålla oss till sanningen i kritiken om oss.
    Priserna speglar naturligtvis snabb service i kombination med hög kompetens i en bransch dör rörmokare är bristvara. Därför måste vi ju ta betalt speglat efter våra omkostnader. Inget konstigt med det. Finns säkert mflera firmor som är billigare. Dock brukar dom oftast ha lång väntetid och blandad kompetens.
    2020-02-16 LUCAS M svarar Almänna Rörjouren
    Hej

Tråkigt att ni inte kan hålla er till fakta

1) vid första kontakten med er rörmokare berättde han att han redan var i södertälje och kunde befinna sig på platsen inom 15 minuter.
    2) rörmokaren var hos mig i MAX 1,5 timma

Effektiv arbetstid bestod av ca 30-40 min resterande tid rådfråga kollega ( även det köper jag då man inte kan veta allt)

rätta mig gärna om jag har fel men ett termostat byte av en inbygd termostat består av ca 4 arbetsmoment

a) skruva bort blandare
    b) lossa inkommande vattenslangar
    c skruva på inkomnade vattenslangar i ny termostat
    d) skruva dit blandare

fakturerar man 2.5 h för detta visar det sig vilken kompetens ni besitter:)

sen att ni fakturerar för tätningsmaterial som ni inte använt är bara pinsamt.

läs era övriga omdömmen och ransaka er själva

lycka till med ert företag
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-02-04

EVA-KARIN S skrev om Allmänna Rörjouren
    Skamlös prissättning! Undvik dem.

Mindre än en timmas arbete för en rörmokare, i en bil, och en typ av utrustning kostade över 12 000:-!
    Vid en efterkontroll med andra seriösa rörmokarfirmor som utför samma tjänster: rörinspektion och rörlokalisering, var priset mindre än hälften. Priserna angivna på hemsidan är otydliga och otillräckliga - man blir ett lätt byte för ett girigt företag som detta. Rent ocker.

Vid kontakter med ägaren i telefon, två gånger, var svaret: vi har vår prislista. Läs mer
    2020-02-16 Almänna Rörjouren svarar EVA-KARIN S
    Fast i detta fall så handlar det ju inte om tiden. Jag tror att dom flesta förstår att spolning av avlopp på ICKE ORDINARIE arbetstid.med extra beställning av filmning av avlopp samt dessutom lokalisering av var kundens ledning ligger dagen efter knappast är billigt och dessutom ej inom det tidspannet som du anger. Spolbilen var där 17.57 till 18.51 och spolade. för att sedan återkomma och filma och lokalisera ledningen dagen efter mellan 10.23 till 11.22 på det tillkommer det ca 40 minuter resa i vardera riktning både på kvällen och dagen. Dessutom har vi ju använt extremt dyr utrustning. Vilket gör att priset blir därefter enligt normal praxis i konkurens med andra firmor.
  • GUNNAR M

2020-01-16

GUNNAR M skrev om Allmänna Rörjouren
    Varning för hutlös prissättning!

Min bergvärmepump slutade fungera.
    Jag fick anlita ett rörjourföretag och valde oturligt nog ”Allmänna Rörjouren”
    (I Sollentuna).

Rörmokaren som kom var trevlig och gjorde ett bra jobb.
    De bytte flera delar och behövde också byta ”köldbärarvätskan” i borrhålet.

När fakturan kom var den på 35.000 (+ moms).
    Arbete och material var ok förutom köldbärarvätskan.
    Företaget debiterade 17.120 för vätska som går att köpa i vanlig konsumentbutik för mindre en halva priset.

Jag ringde upp företaget och fick tala med ägaren.
    Han svarade att ”vi har vår prislista”.

”Vadå har?
    Du har upprättat en prislista med oskäligt pålägg.
    Den bör du justera så den blir rimlig”, sa jag.

Chefens svar: ”Jag vill inte diskutera med dig”.

Jag kollade med Konsumentverket och försäkringsbolaget.
    Bägge svarade att det var oskäligt med dubbla kostnaden för vätskan.
    När jag sa det till chefen svarade han att: ”vi har vår prislista”.

När jag vänligt bad honom att kolla över deras inköpspris och kolla pålägget
    svarade han att han inte ville prata mer med mig.

Jag frågade då vad inköpspriset var för företaget.
    Då la han på luren.

Denna prissättning kallas OCKER. Det är hutlöst. Se upp!

Se upp för Allmänna Rörjouren. Läs mer
  • 2020-01-15

Gudrun P skrev om Allmänna Rörjouren
    Vid ny installation av varmvattenberedare och nya rör vid diskho så har allt fungerat alldeles utmärkt, mycket hög service och bra bemötande. Läs mer
  • 2020-01-12

Helén B skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av vatten huvudkranen. Det gick smidigt och bra och vi är jätte nöjda. Behöver vi hjälp igen så kommer vi att använda oss av samma leverantör Läs mer
  • Lars Mattias L

2020-01-12

Lars Mattias L skrev om Allmänna Rörjouren
    Trevlig rörmokare, slutade i enbart rådgivning. 20 minuters besök. Kostnad 2906 kr.
    De borde upplysa att minimidebiteringen är 2 timmar. 1019 kronor per timma, samt att du måste betala för servicebilen 869 kronor. Läs mer
  • 2020-01-12

Cecilia H skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom när de sagt.
    Gjorde vad som avtalats. Läs mer

Rose-marie J skrev om Allmänna Rörjouren
    Vi har bytt varmvattenberedare.
    Mycket bra bemött
    Bra service och duktiga killar
    Vi är mycket nöjda Läs mer

Karl F skrev om Allmänna Rörjouren
    Inget att anmärka på. Smidig kontakt och offert via telefon och problemet åtgärdades snabbt. Läs mer

Anna-lena R skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och proffsig installation av vår nya Nibe varmvattenberedare! Läs mer
  • 2019-12-30

ÅSA T skrev om Allmänna Rörjouren
    Trevlig rörmokare som tog bort ett stopp i toaletten. 1 knapp timmes jobb. Men debiterad för 3 timmar, +659 kr exta för att använda våtdamsugaren och +bil. Slutade på 4569kr. Dubbelt så dyrt som annat företag vi anlitat tidigare. Skäms Läs mer
    2019-12-30 Almänna Rörjouren svarar ÅSA T
    Fakturan speglar ju den tiden det tog enligt GPS loggen i bilen. Man var ju även tvungen att använda vattensugen då eran wc pump var igensatt. Naturligtvis är det ju även så att vattensugen var tvungen att saneras när den ankom till verkstan. Då vi inte kan åka runt med felikalier från eran pump till andra kunder. Således tar vi naturligtvis betalt för detta. Vilket jag tror ni förstår när jag förklarar detta.

Mvh Jan Hammar
  • 2019-12-26

ELIN B skrev om Allmänna Rörjouren
    Behövde hjälp med att laga spolknapp på WC. Killen som kom bad innan om en bild på toaletten för att se vad han behövde ha med sig för delar. Trots detta var han tvungen att åka iväg i nästan en timme för att handla delar som han inte hade med sig. Klampade runt i hela huset med leriga skor och tog privatsamtal. Fakturan landande på 7000 SEK för en trasig spolknapp... Hade jag vetat detta hade jag givetvis valt att byta ut hela toalettstolen, vilket jag tycker att han kunde ha föreslagit. Kommer inte anlita dessa igen och rekommenderar ingen annan att göra det heller. Läs mer
    2019-12-27 Almänna Rörjouren svarar ELIN B
    Nu stämmer ju varken beskrivningen av att det bara skulle röra sig om en knapp. Samt summan på fakturan som är betydligt lägre än vad du anger. Vilket vi tycker är tråkigt att det inte framkommer.
    Vi tycker naturligtvis att det är tråkigt om du som kund inte är nöjd. Dock blir det svårt att göra annat än vad som är möjligt efter dom förutsättningar som finns. Vad jag kan se så har fördelaren samt spolanordningen bytts. Vi har ej vad jag kan se lagat någon spolknapp överhuvudtaget.
    Således så var det befogat att åka iväg till en grossist för att inhämta dom delar som behövdes. Då vi vanligtvis inte har dom delar som det handlade om i bilen.
    det gick ej att förutse heller. Då den enda felbeskrivning vi fått är IFÖ toalett som läcker.

Mvh Jan hammar
    2019-12-27 ELIN B svarar Almänna Rörjouren
    Hej Jan,

Fint försvarstal. Du säger att summan jag angav inte stämmer. Då får du nog kolla igen. Det totala beloppet innan skattereduktion på en tusenlapp landar beloppet på härliga 7168 SEK. Det kan säkert vara så som du säger att ni vanligtvis inte har dessa delar med er i bilen men det jag tycker är högst anmärkningsvärt är att du valde att inte meddela mig om vad kalaset skulle landa på. Jag tycker att det är högst oseriöst att du inte meddelade mig att det hade varit bättre att byta ut hela WC stolen istället då ingen vettig människa väljer att renovera en toalettstol från 90-talet för närmare 7000 SEK.

Och du Jan, ta av dig skorna nästa gång. Det brukar uppskattas.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-10-26

Anders O skrev om Allmänna Rörjouren
    Väldigt snabbt, trevligt och kunnigt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-09-25

Robert L skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och bra service av elpanna. Allt man kan begära. Läs mer
  • 2019-09-14

Eva M skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra bemötande och snabb hjälp !
    Kommer anlita dem igen när jag behöver. Läs mer

Anette F skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom snabbt, samma dag och fixade det akuta. Läs mer

Berit E skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av rör på handfat i toalett.
    Trevlig montör Läs mer

Nina F skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb hjälp och trävliga personer som kom ut 👍🏻 Läs mer

Carl B skrev om Allmänna Rörjouren
    En blandare installerades. Mycket trevlig och artig montör som gjorde ett jättebra arbete. Remmendera gärna er till vänner och bekanta. Läs mer

Nathalie B skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag svarar gärna men vill isf debitera timpennning motsvarande vad ni debiterar. Svarar då ni bekräftar detta Läs mer

Göran S skrev om Allmänna Rörjouren
    Rörspolning. Snabbt och smidigt, inget strul. Bra och informativt bemötande. Läs mer

Ulla Marie-louise I skrev om Allmänna Rörjouren
    Fungerade mycket bra med rensningen Läs mer

Susanna B skrev om Allmänna Rörjouren
    Hade stopp i avloppet i badkaret.
    Fick återkoppling av mitt samtal efter ca 15-20 min och dom var sedan där efter 40 min.
    Blev även en koll på handfatet och dess avlopp som också åtgärdades.
    Allt gick smidigt och det var ett trevligt bemötande Läs mer

Krister B skrev om Allmänna Rörjouren
    En halvtimmes resväg + en timmes jobb. Räkningen 6000 kronor. Skurkföretag! Läs mer

John L skrev om Allmänna Rörjouren
    Egentligen max- betyg på inställelsetid och utfört jobb.

Vad som drog ner betyget var att på fakturan specas t ex ca 1.000:- eller så för hyra av pressverktyg!!??
    Hyr man en rörmokare har den väl lite kopplingar, rör och de mest grundläggande verktygen med sig? Det är väl den lägsta utrustningsnivån man kan begära?
    Känns som om det lika gärna kunde stå hyra av arbetskläder också.

Och 7.000:- för ett av de enklare och snabbaste jobb en rörmokare kan göra känns lite dyrt även för helg.

Men som sagt. Inställelsetid o jobb väldigt bra. Läs mer

Carl-johan A skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt. Säkert. Proffsigt. Använder de gärna igen. Läs mer

Cecilia B skrev om Allmänna Rörjouren
    Avloppstopp
    Det gjordes ett effektiv arbete med en mycket trevlig bemötande. Läs mer

Jan-eric F skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte varmvattenberedare.
    De kom på utsatt tid.
    Duktiga gubbar - visste vad de gjorde . Läs mer

Magnus H skrev om Allmänna Rörjouren
    Lagning av vattenläcka.
    Mycket bra bemötande och förväntningarna uppfylldes till fullo. Läs mer

Stefan N skrev om Allmänna Rörjouren
    Skitdyra, 7800:- för att montera en presskoppling. På fakturan framgick att att de dessutom hyrt pressvektyget. Mao så har de rörmokare utan verktyg. Läs mer

Anna E skrev om Allmänna Rörjouren
    Väl bemött. Snabb instalation. Inget eftersrbete för mig. Läs mer

Maria O skrev om Allmänna Rörjouren
    Allmänna rörjouren verkar tro att jag heter Maria och att jag anlitat dem. Nu skickar de SMS på SMS och tjatar om att jag ska lämna ett omdöme om dem trots att jag förklarat att jag dels inte heter Maria och dels inte ens vet vilka de är, än mindre har jag anlitat den. Här kommer mitt omdöme: Allmänna rörjouren kan inte hålla reda på vilka kunder de har. De struntar också i vad man säger utan envisas med att skicka tjat-SMS. Allmänna rörjouren är ett företag som jag aldrig kommer att anlita. Ovänligen, Stefan Läs mer

Karl H skrev om Allmänna Rörjouren
    Heltäckande ledningskoll är bra.
    Alltid enkelt att boka tid.
    God service. Läs mer
  • 2019-09-10

Britta K skrev om Allmänna Rörjouren
    Jourutryckning vid vattenlekage. Installation av ballofix för att stoppa vattnet.
    Fick bra bemötande och snabbt fixat.
    Rörmokare kom snabbt på plats och uppfyllde och överträffade vår förväntan. Läs mer

Gustav I skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom snabbt och fick jobbet gjort. Trevligt bemötande av hantverkare. Snyggt gjort. Läs mer
  • Bernhard B

2019-09-09

Bernhard B skrev om Allmänna Rörjouren
    Stopp i toaavloppet pga av att hemtjänsten använt fel papper. Helg och jobbigt minst sagt. Men inga problem efter att jag kontaktat Rörjouren. Vänligt bemötande i telefon, bra och snabb service. Trevlig servicekille som kom. Seriös, gick igenom allt och lämnade inget åt slumpen. 100 % nöjd. Alla förhoppningar uppfylldes med råge!
    / En anhörig Läs mer

Gunnar W skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt på plats
    Bra kommunikation Läs mer

Catharine S skrev om Allmänna Rörjouren
    Översvämning i badrummet. De arbetade effektivt och noggrannt även om problemet inte gick att lösa. Bemöttes med positivitet och på ett lösningsfokuserat sätt. Hade en plan för fortsatt arbete som lämnades över till fastighetsägaren.
    Hade gärna anlitat er igen med ägarna bestämmer. Troligen är felet löst nu men det tog en och en halv vecka för att hitta och åtgärda felet. Läs mer

Rigmor N skrev om Allmänna Rörjouren
    STOPP I AVLOPPET, BRA JOBBAT OCH PROBLEMET LÖST, SUPER. Läs mer

Caroline N skrev om Allmänna Rörjouren
    Vi fick en akut vattenläcka i vår stuga. Jag ringde på kvällen och ville ha en rörmokare till morgonen och det fixades utan några problem. Rörmokaren kom utsatt tid på morgonen och löste problemet snabbt och smidigt. Det enda jag kan anmärka på var att de skickade en rörmokare från Sollentuna till Södertälje. Det står att de har rörmokare i Södertälje - nu behövde vi ju fixa problemet snabbt och det fanns kanske ingen i Södertälje tillgänglig men hade kunnat upplysa om detta då vi fick betala reseersättningen på en redan ganska dyr faktura... Men sammanfattningsvis var det en positiv upplevelse, blev vänligt och professionellt bemött, snabba och effektiva och kom på utsatt tid. Läs mer

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna