Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Sollentuna Allmänna Rörjouren

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna — Visa karta

Allmänna Rörjouren är ett serviceföretag inom VVS med över 35 år i branschen. Vi arbetar med värmepannor, varmvattensberedare, byten/installationer av värmeservice, renovering av kök, badrum avloppsrensning och mycket mer. Med flera rörmokare och servicebilar runt om i Stockholm dygnet runt är vi alltid anträffbara, vi samarbetar även med eljour, spolbilar(vi har egen spolbil), saneringsjour och har tillgång till grävmaskin de flesta tider på dygnet för att snabbt kunna rycka ut om olyckan är framme. Nöjda kunder är vår filosofi därför lägger vi stor vikt vid god service, rimliga priser och effektivt arbete.

Läs vad 430 kunder tycker om Allmänna Rörjouren

• Jan D skrev om Allmänna Rörjouren
    Köp och installation av varmvattenberedare Läs mer
  • Thorsten S skrev om Allmänna Rörjouren
    Köpte ny kran till köket + installation. Trevligt och kunnigt bemötande från företaget och från installatören. Läs mer
  • Lars E skrev om Allmänna Rörjouren
    Allt är perfekt bra jobbat av trevliga hantverkare, inga problem med instalationerna , kommer att anlita firman igen vid behov. Läs mer
  • Pär E skrev om Allmänna Rörjouren
    Toastolen gick sönder. Snabbt, bra och professionellt fixat! Rekommenderas! Läs mer
  • Jörgen H skrev om Allmänna Rörjouren
    Super bra service
    Bra bemötande i telefon Läs mer
  • Staffan S skrev om Allmänna Rörjouren
    Köpte tjänst att byta ut en köksblandare och kulventiler. Fick leverans redan samma dag och montören var trevlig och uppfattades som kunnig.
    Fick en fråga från en granne om jag fick rotavdrag.
    Visste inte hur det gick till så jag kontaktade Allmänna Rörjouren som upplyste mig att det var jag som skulle begära ett sådant avdrag och då jag redan betalt fakturan så kunde man inte göra något i efterhand.
    Trist.
    Staffan Sundström Läs mer
  • Aino N skrev om Allmänna Rörjouren
    Fick hjälp med ny vattenmätare.
    Allt var Ok, utom när de hade dragit på vattnet. Då blev det översvämning. Som tur var kom det några och kunde ta upp vattnet. Läs mer
  • Heide E skrev om Allmänna Rörjouren
    1. Byte av vattenmätare
    2. Vänligt
    3. punktlighet, duktiga hantverkare, Ja proffsiga, vänliga

4. Kontorschefen mycket serviceminded och hjälpsam
    . Hantverkaren jobbade effektivt och bra, en kunnig man. Läs mer
  • Lars B skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av vattenmätare. Snabbt och välgjort arbete vid utlovad tidpunkt. Läs mer
  • Gunilla I skrev om Allmänna Rörjouren
    Ny varmvattenberedare. Jag fick leverans dagen efter min förfrågan. Övriga företag som jag kontaktat var antingen inte intresserade eller kunde inte leverera enligt mina önskade mått. Bra installatörer. Läs mer
  • Jan A skrev om Allmänna Rörjouren
    God punktlighet.
    God problemlösning.
    Snabbt och effektivt utförande.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • Olga E skrev om Allmänna Rörjouren
    Punktliga, korrekta & tydliga. Läs mer
  • Gunnar J skrev om Allmänna Rörjouren
    Filmning spolning avlopp.
    Bra service med en mycket duktig hantverkare. Läs mer
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Allmänna Rörjouren
    Hade ett vatten läckage.
    Det vart inte olägage.
    Fick göra om jobbet själv.
    Nu är det tätt.
    Dyrt vart det.
    Till ex. 80kr för en snutt gängtejp. Läs mer
  • Ritva R skrev om Allmänna Rörjouren
    Behövde hjälp ang en rinnande gammal toalett.
    Bemötandet vid felanmälan samt det faktiska arbetet på plats uppskattar jag professionellt och snabbt. Anlitar gärna företaget vid behov i framtiden också. Läs mer
  • Sylvia J skrev om Allmänna Rörjouren
    Stopp i toaletter.Trevlig kille som kom.Allt fungerade bra blev besviken att det inte gick att göra avdrag.Men i övrikt nöjd😎 Läs mer
  • Benny P skrev om Allmänna Rörjouren
    Kom snabbt som tusan o fixade rörjobbet.
    Kostar en del på en söndag kväll men det var det värt
    Kanon😄 Läs mer
  • Niklas A skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb och trevlig service mitt i semestertider. Dyrt men det var förväntat i och med den korta inställelsetiden. Skulle anlita dem igen om det krisar, men jämföra priser mer noggrant på förhand om det var ett planerat arbete. Läs mer
  • Monica P skrev om Allmänna Rörjouren
    Det rann vatten från toaletten. Det visade sig vara packningen till spolknappen som behövde bytas. Jag fick tid samma dag hos rörjouren och killen som kom var noggrann. Det var kostsamt men det är väl det med rörmokare. Läs mer
  • Iréne R skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag bad om offert på tillbyggnad av hus. Än så länge har jag dock inte fått något napp, men inväntar svar. Läs mer
  • Barbro S skrev om Allmänna Rörjouren
    Behövde akut hjälp med att laga en ballofix i badrummet.
    Fick snabb och professionell hjälp av trevlig "röris". Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Barbro S
    Kul att höra!
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra service.
    Att montörerna är trevliga och duktiga är nånting många kunder ringer in och säger till oss på kontoret. Vilket känns väldigt roligt!
  • Jan G skrev om Allmänna Rörjouren
    Jourbesök och byte av varmvattenberedare gick ytterst smidigt .
    Synnerligen kunnig och trevlig personal. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Jan G
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra service
  • Mats L skrev om Allmänna Rörjouren
    För dyrt....4500 för att spola rör men de gjort ett bra jobb. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Mats L
    Vi har väldigt kompetent personal vilket naturligtvis sätter ribban för priset.
    Då bra yrkesfolk kostar.

• Daniel E skrev om Allmänna Rörjouren
    Ockerpriser (100% påslag) på material när timarvodet (725kr ex moms) redan är högt. Bytte en grundvattenpump för 37000kr och jag jämför med ett liknande uppdrag som min pappa köpte i Loftahammar för ca 13000kr. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Daniel E
    Hej Daniel. Jämförelsen känns ganska haltande. 13000 för byte av en djupbrunnspump känns extremt billigt. Och knappast ett fackmannamässigt jämförbart pris.

• Anders L skrev om Allmänna Rörjouren
    Teknikern/vvs-experten som kom ut till oss verkade kunnig och löste service av vår luftvärmepump helt ok. Däremot hade han trist attityd mot oss som beställare, bitvis direkt otrevlig och vi upplevde det som om han letade nya uppdrag för firmans räkning och försökte skrämma upp oss som kunder snarare än att ge konstruktiva råd. Vi överväger att byta ut vår värmepump inom några år och det uppdraget kommer troligen inte gå till Allmänna Rörjouren, tyvärr. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Anders L
    Hej Anders. Det var tråkigt att höra att du känner så! Och det låter som montören och ni missuppfattat varandra. Våran ambition är naturligtvis inte att försöka prångla på kunden nånting dom inte vill ha. Och känner du så, så ber vi naturligtvis från företaget om ursäkt.

Dock brukar vi ofta upplysa kunderna om byte av värmepump ibland är mera lönsamt än att reparera. framför allt då nya värmepumpar är mera kostnadseffektiva idag.

• Filip W
    Filip W skrev om Allmänna Rörjouren
    Otroligt bra fackman dök upp inom 2 timmar. Grottade ned sig i problemet och löste på tre timmar det som två andra ordinarie rörpularfirmor gått bet på.
    Det ÄR emellertid JOURUPPDRAG det handlar om och sånt kostar, det måste man räkna med. I vårt fall var det värt varenda krona! Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Filip W
    Kul att höra!
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra och kompetenta service
  • Anders E skrev om Allmänna Rörjouren
    Hade inga andra förväntningar än att stopp i diskavloppet skulle ordnas. Fick en tid för åtgärd per tel.
    Rörjouren ringde sedan och bad att få komma tidigare, bara det överraskande mot mina förväntningar, erfarenheten att inte hålla tider grusades därmed.
    Företaget skickade en MYCKET kompetent och trevlig person, som enligt min okunnighet utförde arbetet perfekt.
    Sammanfattningsvis ett bra företag med duktig utförare.
    Jag är helnöjd med jobbet och ger bästa rekommendationer till vem det vara må.
    Bästa h
    Anders Engström Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Anders E
    Kul att höra!
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra och kompetent service
  • Stig W skrev om Allmänna Rörjouren
    Rep av två toastolar. Bra bemötande och väl utfört arbete i rätt tid. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Stig W
    Vi har alltid ambitionen att ge kunden bra service
  • Filippa H skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabbt svar, och snabbt åtgärdad läcka. Dessutom hjälp med att beskriva svaghet i ursprunglig konstruktion av det åtgärdade röret. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Filippa H
    Jätte trevligt att höra!
  • Peter T skrev om Allmänna Rörjouren
    Dyrt, hantverkaren var även tvungen att åka o hyra ett verktyg som normalt skall ingå i yrkets utövande. Givetvis fick jag betala hyran. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Peter T
    Vissa dyra maskiner tar vi hyra för. Allra helst då vi ibland hyr dom själva hos våran grossist.
    Man kan naturligtvis hävda att saker ska ingå. Men då får man alternativt lägga det på timpenningen som drabbar alla kunder. Eller läga det som hyra för dom kunder där vi faktiskt använder maskinerna, vilket jag anser är mera rättvist.

• Jonas L skrev om Allmänna Rörjouren
    Mycket snabb service till ett mycket högt pris! Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Jonas L
    Priset speglas naturligtvis av snabbheten och bra kompetenta montörer som ger bra service.

• Jan G
    Jan G skrev om Allmänna Rörjouren
    Vatten behållaren till toaletten sprack efter en olycka. På måndag morgon ringer jag Allmäna Rörjoren och på eftermiddagen sitter en ny toalettstol där. Detta trotts under semester tider. Jag är verkligen imponerad av den snabba servicen. Trevlig och tillmötes gående personal i telefon och mycket trevlig och noga montör. Kan varmt rekommendera Allmäna Rörjoren. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Jan G
    Roligt att höra!
    Allmänna Rörjouren.
  • Lucy W skrev om Allmänna Rörjouren
    De gjorde jobbet och han var trevlig, men fakturan gick på 2500kr och han var bara där i 10 min. Så de tar betalt för resan dit och tillbaka, samt en avgift för bilen. Läs mer
  • Filip W skrev om Allmänna Rörjouren
    Rörmokaren som kom till mig var hos mig en halvtimme. Det kostade 5000 kr. Det är helt för dyrt. Rörmokaren som kom var inte särskilt kommunikativ och kunde inte lösa grundproblemet utan bara symptomen. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Filip W
    Vad jag kan se så vart jobbet utfört på icke ordinarie arbetstid som naturligtvis är dyrare än under ordinarie arbetstid. Vad jag även kan se är att montören upplyste dig om priset innan han åkte ut, vilket du sa var ok.
  •  christina G skrev om Allmänna Rörjouren
    Hade totalstopp i badrummet och fick hjälp med hötrycksspolning. Mycket väl utfört av en trevlig person via er. Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar  christina G
    Mycket roligt att höra. Och våran personal får ofta beröm av kunder på samma sätt.
  • Christian I skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabba, duktiga. Morgonpigga. Bra responstid och villiga att hjälpa Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Christian I
    Jätte roligt att höra

• Peter B skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra bemötande, lätta att få tag på. Jag trodde mig ha en vattenläcka på tomten, de fixade fram en grävkille inom 1 dag för att titta på det. Fick rådet att mäta hur mycket det läckte genom att kolla mätaren och inte använda vattnet innan de började något arbete. Det visade det sig att vattnet kom från grannen :). Det rådet sparade mycket pengar... Läs mer
    2018-08-16 Almänna Rörjouren svarar Peter B
    Roligt att höra, Då vi har ambitionen att vara så proffesionella, vilket även inbegriper bedömningar så vi ej får något uppdrag av kunden. :)

• Eva N skrev om Allmänna Rörjouren
    Byte av läckande kram och rör i ett toalettutrymme. Sökte upp företaget på nätet. Fick bra bemötande och mycket snabb hjälp. Mycket nöjd kund. Läs mer
    2018-08-02 Jan H svarar Eva N
    Jätte roligt att höra Eva!
    Med vänliga hälsningar Janne Allmänna Rörjouren
  • Christina M skrev om Allmänna Rörjouren
    Jag är mycket nöjd.
    Bra o effektivt bemötande. Snabbt levererat.
    Utmärkt genomfört arbete.
    Byte av blandare i duschen. Läs mer
  • Mikael G skrev om Allmänna Rörjouren
    Tyckte det var bra inställningstid då jag ringde på kvällen på valborgsmässoafton och hade en rörmokare här efter tre timmar :) Dessutom hittade och fixades felet på flv-pumpen 👍🏼 Läs mer
  • Björn L skrev om Allmänna Rörjouren
    Köpte byte till en ny elpannna inkl. allt arbete.

Är mycket nöjd med företagets bemötande ; snabb service och leverans o installation på utlovade tidpunkter.

Tyckte dock att priset var något för högt. Läs mer
  • Siv L skrev om Allmänna Rörjouren
    Bemötandet var det inget fel på, MEN att betala 7.800:- för tre timmars jobb och en ”insats” till toalettstolen, vilket han var tvungen att åka två ggr och handla......
    Det hade blivit billigare och köpt en ny toalett! Läs mer
  • Mikael S skrev om Allmänna Rörjouren
    Tveksamma villkor som ej kommunicerades tydligt när jag beställde tjänsten via telefon.
    Usel kundtjänst som totalt saknade känsla för hur man skall bemöta kunder.
    Kommer aldrig använda dem igen och kommer påverka mina vänner att använda andra firmor. Läs mer
    2018-06-27 Almänna Rörjouren svarar Mikael S
    Jag tycker att det är tråkigt att höra att du upplever våran kundtjänst i negativa ordalag. Då Du i efterhand har haft invändningar mot våran minidebitering på 2 timmar. Vilket Mats förklarat för dig på ett sakligt vis varför vi tar. Vilket naturligtvis handlar om att vi är tvungen att upprätthålla för att våran affärsidé att erbjuda snabb och bra service, och även gå runt. Vi kan ju naturligtvis lägga en lägre ribba vad gäller minidebiteringar. Dock skulle detta medföra att vi var tvungna att som många andra firmor i första hand satsa på större jobb. Vilket skulle omöjlig göra hela affärsidén att kunna ge snabb hjälp till kunder.
    Då detta naturligtvis blir en hel del ställtid för vissa montörer för att kunna ha dom snabbt tillgängliga när kunder ringer och vill ha hjälp snabbt. Vilket då utspeglar sig på priset.

Det går alltid att få ett lägre pris om man kan tänka sig en firma som ger lägre servicegrad. Dock är detta inte våran affärsidé.
    Utan våran affärsidé är att ge en bra och snabb service till dom kunder som vill ha det, vilket jag hoppas att du trots priset ansett dig fått?

• Per Ö skrev om Allmänna Rörjouren
    Bra insats inom några timmar, kanske lite väl dyrt för den simpla insatsen. Kommer inte ringa er nästa gång men ni löste problemet på ett bra sätt Läs mer
    2018-06-27 Almänna Rörjouren svarar Per Ö
    Hej Per. Jag är naturligtvis glad för att du anser att vi gjort ett bra jobb. Kan konstatera att vårat jobb hos dig utförts under icke ordinarie arbetstid, då det är dyrt vilken firma som du än ringer (våra priser är ganska lika med andra firmor samma tid). Jag hoppas att du kan omvärdera utifrån dessa kriterier och kan ändå tänka dig att ringa oss igen. Då ett arbete under ordinarie arbetstid naturligtvis är mycket billigare. Även om jag har full respekt för att oförutsedda utgifter alltid svider.

Med vänlig hälsning Jan hammar
    Allmänna Rörjouren.
  • Anders B skrev om Allmänna Rörjouren
    problemet snabbt fixat precis innan det var dags för gäster att komma. kanonbra. Läs mer
    2018-06-27 Almänna Rörjouren svarar Anders B

• Ethel S skrev om Allmänna Rörjouren
    En ny dusch o bemötandet var jättebra Läs mer
    2018-06-27 Almänna Rörjouren svarar Ethel S

• Madelaine O skrev om Allmänna Rörjouren
    Fick snabbt hjälp med perfekt resultat Läs mer
    2018-06-27 Almänna Rörjouren svarar Madelaine O

• Anders P skrev om Allmänna Rörjouren
    Reparation och installation av såväl vatten och avlopp på en ö Stockholms skärgård .
    Kom på utlovad tid, kunniga montörer. Och ett mycket proffsigt bemötande. Vi kommer att hålla oss till Rörjouren . Kan inte bli bättre service.
    Tack för all hjälp när det krisat!
    Anders Pernås Läs mer
    2018-06-27 Almänna Rörjouren svarar Anders P
    Jätteroligt att höra. Vi hoppas att få höra av er igen om ni behöver hjälp.

• Anja S skrev om Allmänna Rörjouren
    Skulle fixa läckande diskho, jobbet tog en timme men fick betala för två timmar plus jourbil, alltså tre timmers jobb. På tok för dyrt, även om jobbet i sig bar helt ok. Läs mer
  • Helena K skrev om Allmänna Rörjouren
    Snabb service och en lösning på problemet trevligt bemötande Läs mer
    2018-06-27 Almänna Rörjouren svarar Helena K

Postvägen 2B, 192 66 Sollentuna