Alla kategorier Takläggare Stockholms län Haninge Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson Tak & Bygg i Haninge, sid 2

Cementvägen 22, 136 50 Handen — Visa karta

Välkommen till Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB, en takläggare i Handen med hela Stockholm som arbetsfält.
Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB är ett företag som har sitt säte i Handen. Sedan starten 2010 har vi fått många nöjda kunder!

Det ska kännas tryggt att anlita oss så för bådas skull skriver vi alltid avtal. Att hålla vad vi lovar, ha höga säkerhetskrav och även se till att det är städat och snyggt på arbetsplatsen är självklart!
Vi innehar f-skatt & ansvarsförsäkring.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 120 kunder tycker om Pettersson Tak & Bygg i Haninge

• 2015-12-17

Sara A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket trevliga! Kom med kort varsel och utförde arbetet snabbt och bra. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2015-12-17

Annika J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket bra och trevligt bemötande av alla i företaget. Har bytt mina takpannor samt även gjort underarbete på taket. Läs mer
  • 2015-11-11

Tommy H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Lade om plåttak, rivning, byggt nytt undertak, avrinning, inplåtning av skorstenar, byggt nya takfötter etc. Allt utfört till belåtenhet, prydligt och snyggt. Trevlig personal, korrekt prissättning. (Inte superbilligt, men korrekt) Läs mer
  • 2015-11-04

Arne F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi fick ett mycket bra bemötande när vi bytte tak på vår villa.
    Hantverkarna var duktiga och förklarade de olika momenten.
    Nu väntar jag bara på att en lite läcka på hängrännan ska åtgärdas. Läs mer
  • 2015-10-12

Martin M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Utmärkt bemötande, bra utförande av arbetet och höll sig till budgeten.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2015-10-12

Ola H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande, bra utförande. Läs mer
  • 2015-09-09

Stefan M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabba och effektiva! Vi glömdes bort lite eftersom vi behövde hjälp under semestern men när de var hemma hos oss så var det inget skitsnack utan jobba som gällde. De tog inte onödigt mycket betalt utan bara för den tiden de skulle. Vi kommer anlita dem igen om vi skulle behöva hjälp med taket. / Stefan. Läs mer
  • 2015-08-07

Annika E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Takmålning. Min beställning glömdes bort, fick ringa och påminna vid två tillfällen. Överlag vänligt bemötande från PT&B, dock
    Visst glapp i kommunikationen mellan Pettersson Tak & Bygg och underleverantören, fick vi intryck av. Utmärkt lätt för oss att samarbeta med underleverantören. Noggranna, snabba och pålitliga Läs mer
  • 2015-07-22

Dan A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ommålning av vindskiva.
    Bra bemötande och arbetet utfört enligt plan. Läs mer
  • 2015-07-15

Nils O skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Första kontakten var ett personligt möte. Fick ett stort förtroende för företaget. Blev mycket bra informerad om företaget och dess uppbyggnad. Fick en offert redan vid första besöket. Bestämde mig omgående för att anlita företaget för omläggning av radhustak. Snabb leverans och trevlig och tillmötesgående personal på plats.
    Kan varmt rekommendera Pettersson Tak & bygg i Haninge. Läs mer
  • 2015-06-20

Anette B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande av Ronnie Pettersson. Inom ett par dagar var de på plats och jobbet blev bra utfört. Rekommenderas! Läs mer
  • 2015-06-11

Lena G skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande. Bra att killarna som var på taket tog bilder och skickade till kontoret så den killen kunde i lugn och ro gå igenom med mig, samtidigt som killarna på taket kunde jobba vidare. Läs mer
  • 2015-06-08

Asle R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande. Snabb service och flexibel hantering. Tyvärr ett mindre missförstånd kring kostnaden (då omfattningen justerades jämfört med initial offert utan att jag uppmärksammades på detta), men kompenserades för detta på schysst sätt. Läs mer
  • 2015-06-03

Jan S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Byte av taknockband ,snabbt och korrekt Läs mer
  • Lars S

2015-05-27

Lars S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag är toknöjd med Petterson tak. Jag har anlitat dem för läggande av nytt tak, snöskottning och kamininstallationsinspektion. Alltid ett proffesionellt bemötande och bra råd. En firma man vågar lita på.

:-)

Lasse Läs mer
  • Bo F

2015-05-15

Bo F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Nytt tak. Papp, läkt, pannor och plåt. Trevligt bemötande från alla.
    Dyrast av alla jag kollade med, men jag uppfattade dom som seriösast.
    Jag hade önskat att någon kunnig kom och kollade hur arbetet fortskred
    så hade det blivit mindre efterarbete. Planerad tid 10 arbetsdagar som
    blev 18 dagar. 2 av dessa var merarbete på grund av 12 m2 tak som
    var dåligt och måste bytas ut.
    Förseningen berodde enligt dom på sjukt barn, kurs och att en av takläggarna blev sjuk. Från början skulle det ta längst 10 arbetsdagar med tre man, men dom var aldrig mer en två st. Måste också bli bättre på att ringa tillbaka när man talar in på telefonsvararen, delegera detta, man kan inte ta hand om allt sådant
    bara för att man äger företaget, lita på att någon annan .hjälper till med detta Läs mer
  • 2015-05-15

Monica N skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi var radhuslänga i behov av att byta Yttertak som efter noggrann jämförelse med olika firmor valde vi Pettersson Tak & Bygg vilket vi inte ångrat, vi fick ett bra bemötande där de tog hänsyn till allas individuella önskemål.
    Trevliga killar som gjorde ett noggrant och snabbt jobb till ett bra pris.
    Jag kan varmt rekommendera Pettersson Tak & Bygg.

Mvh Monica på Vallavägen i Handen Läs mer
  • 2015-04-16

Nicklas S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande och kompetent utförande i rätt tid Läs mer
  • 2015-04-07

Per-olof C skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Omläggning av tak med betongpannor.
    Mycket bra kontakt med företaget och väl utfört arbete.
    Högsta betyg trots några mindre missar (av icke signifikant natur) i själva utförandet. Läs mer
  • 2015-04-01

Veronica P skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Hittills är jag mycket nöjd med takombyggnationen. Det har gått fort och smidigt och ser jättefint ut! Läs mer
  • 2015-02-25

Göran A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra, personligt bemötande. Omläggning av tak samt tidigare även ommålning utvändigt av hus.
    Bra utförande med hög kvalitet. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2015-02-01

Bertil J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Företaget har rivit den gamla taktäckningen och ersatt med ny yta.
    Arbetet utfördes på ett utmärkt sätt och vi är mycket nöjda.
    Snickarna visade på yrkesskicklighet och ansvar.

Irma och Bertil Johansson/fd.snickare Läs mer
  • 2015-01-26

Åsa L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    TACK FÖR ETT VÄNLIGT MOTTAGANDE, OCH ETT SNABBT ÅTGÄRDANDE AV FELET MED MITT TAK.

NU KAN JAG KÄNNA MIG LUGN. Läs mer
  • 2015-01-21

Ulla Mariann B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket tillmötesgående, tillgängliga, service minded. Skulle gärna anlita igen och rekommenderar dom till andra.
    Med vänlig hälsning,
    Mariann Läs mer
  • 2014-11-24

Mats L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Takarb. är OK,förutom slutbesiktningen som inte har blivit utförd efter plåtarbetet,ser fram emot ett sådant. Läs mer
  • 2014-11-23

Birgitta L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Det blev akut omläggning av tak bemötandet var toppen bra
    Jag som kund får ha min tillit till produkter tjänster som företaget gett mig med tilltro och belåtenhet.
    Trevliga och mycket bra killar som varit hos mig och hjälpt mig med tak jobbet Läs mer
  • Torbjörn K

2014-10-29

Torbjörn K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevliga grabbar som gör ett bra jobb
    *lyhörda som tar åt sig av kritik
    *flexibla och smidiga
    plus för snabbt svar via hemsidan
    skickade en förfrågan, och fick ett platsbesök redan dagen efter
    Tack för ett bra jobb
    Torbjörn & Carina Läs mer
  • 2014-10-27

Johan W skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande för ett litet jobb. Snabbt och effektivt utfört arbete. Läs mer
  • 2014-10-26

Eva Ö skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ett trevligt bemötande fick vi av er. Allt fungerade mycket bra. Ni satte upp s örasskydd på vårdat tak. Läs mer
  • 2014-10-23

Annelie B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt företag som levererar vad du har beställt till bra priser. Läs mer

Johan A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Omläggning av tak på villa och garage, råspont, papp, läkt, betongpannor monier. våren 2014.
    Arbetet fortlöpte enligt tidplan, bra säkerhetstänk vilket inkl ställning mm. Trevligt bemötande.
    Johan A Läs mer

Roine K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bemötandet från Pettersson Tak & Bygg Var halt fantastiskt, fanns inga problem!Byte av tak och avvattningssystam gick mycket snabbt och enl överenskommelse.
    Allt som är utbytt fungerar utan något som helst problem Läs mer

Cheryl N skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    All of them were professional, competent, hard working, loyal and very engaged with us. I would recommend them to anyone... Läs mer

Birgitta H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag har bara positivt att säga om Petterson Tak & Bygg. Ordning och reda och mycket trevliga killars som arbetade med att lägga om taket i mitt hus. Likaså bytte dom plåtar och stuprännor m.m. eftersom huset är bygg 1969 och taket inte åtgärdats sedan dess.

Prismässigt var det precis som vi kommit överens om trots och jag fick en samlad faktura på de olika jobb som ingick så jag behövde inte ha några problem heller.

Birgitta Holmen Läs mer

Birgitta J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vänligt, proffsigt bemötande både från takläggare,arbetsledning.
    Arbetet tog lite längre tid än planerat pga väderlek, men vi fick återkoppling så vi kunde planera vår tid.Prisvärt.Ja, jag skulle anlita dem igen. Läs mer
  • 2014-10-20

Laila E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bemötandet var mycket vänligt när jag beställde det snöhinder jag ville ha.
    Däremot fick jag påminna företaget p g a av att vederbörande glömt tala om för hantverkarna vad som var beställt .Det ordnade sig men inte utan extra arbete från min sida.Hur tjänsten=snöhindret fungerar får bli en senare fråga när vintern slår till. Läs mer
  • 2014-10-20

Torkel H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra företag i första kontakten. Personalen på plats var engagerade och positiva. Intryck: totalt positivt! Läs mer
  • 2014-05-02

Fredrik S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi fick önskat jobb gjort, exakt som vi bad om. Mycket trevligt och professionellt bemötande också. Läs mer
  • 2014-01-27

Cecilia B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    När jag hade ett akut takproblem ringde jag till Pettersson Tak.
    Dom kom samma eftermiddag och tittade, dagen därpå åtgärdades felet temporärt,för att slutligen repareras efter ytterligare 2 dagar.
    M.a.o
    Jag är en mycket nöjd kund Läs mer
  • 2014-01-12

Agneta H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande. Var dock inte hemma under åtgärden utan blev uppringd efter utfört arbete som jag hoppas gjordes på ett bra sätt. Rätt dyrt kan jag tycka för så liten tid som behövdes att se över taket. Läs mer
  • 2014-01-11

Sven B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bemötandet var helt ok.
    Ja det gjorde det även om det tog något längre tid till start.
    Stämningen uppfattade jag som god.
    Svårt att säga om en så udda produkt men jag tyckte priset var helt ok.
    Jag beställde och man leverade utan tjafs. Läs mer
  • 2014-01-11

Michael H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi rekommenderar Petersson Tak & Bygg i Haninge. De har bra och ärlig prissättning, de fixade vad som hade utlovats. De gjorde sitt jobb snabbt och fackmässigt. De har helt enkelt duktiga hantverkare. Vad mer ska man säga, rekommenderas varmt. :-) Läs mer

Joakim Z skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande och snabbt utförande. Fick snörasskydd uppsatta och kvaliteten inte testad med snölast, men vi har en hel del erfarenhet av hantverkstjänster under senare tid och detta var det som utfördes smidigast och utan krångel. Ser bra ut och dom som satte upp skydden tänkte klokt kring hur de skulle placeras. Läs mer

Curt S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket bra bemötande båd i butiken i Haninge, per telefon och mycket trevliga och kunniga montörer som utförde jobbet. Jobbet blev gjort och inom utsatt tid även om man inte ringde före och sa att de skulle komma som var avtalat. Blev dyrare än vad som framgick av telefonsamtal. Pga helger och bortrest har jag inte kunnat kolla upp fakturan utan bara betalt. Sammanfattningsvis har allt (utom priset) var till full belåtenhet. Läs mer

Klas J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Lite dyrt. Fick fixa lite efterjobb själv. Läs mer
  • Birgitta M

2013-10-30

Birgitta M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Villavägens garagetak är 4 st åtgärdade och vi är nöjda med support och kontakt med Ronnie Pettersson som är företagets kontaktperson . Resultatet är mycket bra man arbetade systematiskt och resultat är mycket bra. Mycket nöjd med de personer som handgripligen utförde arbetet . Tiden var satt till 2.5 veckor men var klart efter 2 veckor vilket våra garageinnehavare uppskattade, vilket är det bästa betyget man kan få. Företaget får högsta betyg för sitt arbete och vi har ytterligare garagetak som väntar på omläggning men får vänta lite. Jag som inget kan om tak och allt som detta tillför är trygg och nöjd, då det är ett stort ansvar som vilar på uppdragsgivaren axlar. Läs mer
  • 2013-10-01

Berth-Olof O skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Två trevliga och duktiga killar monterade in mitt takfönster på halva tiden som auktoriserat Velux-företag tidigare offererat mig. Trevligt bemötande från första kontakt med företaget. Proffsigt hela vägen! Läs mer
  • 2013-09-29

Lars D skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Utmärkt bemötande. Levde helt upp till mina förväntningar. Glada trevliga killar som gjorde ett bra arbete. Prisvärt! Inget att erinra. Läs mer
  • 2013-09-28

Olle J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Upplevde en bra dialog både vid offertarbetet och under själva bygget. Bra hantverk och snyggt och prydligt under och efter bygget.
    Inte det lägsta anbudet men upplevdes prisvärt.

Kan tänka mig anlita dem igen. Läs mer
  • 2013-09-20

Björn J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jättebra bemötande
    Levererade de vi kommit överens om
    Prisvärt och proffsigt Läs mer

Cementvägen 22, 136 50 Handen