Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Cementvägen 22, 136 50 Handen — Visa karta

Välkommen till Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB, en takläggare i Handen med hela Stockholm som arbetsfält.
Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB är ett företag som har sitt säte i Handen. Sedan starten 2010 har vi fått många nöjda kunder!

Det ska kännas tryggt att anlita oss så för bådas skull skriver vi alltid avtal. Att hålla vad vi lovar, ha höga säkerhetskrav och även se till att det är städat och snyggt på arbetsplatsen är självklart!
Vi innehar f-skatt & ansvarsförsäkring.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 120 kunder tycker om Pettersson Tak & Bygg i Haninge

• 2019-01-01

Rickard N skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Omläggning av takpannor.
    Vi blev mycket bra bemötta.
    Gjorde ett mycket bra jobb och arbetet blev klart på två veckor som dom sa.
    Hoppas att dom återkopplar med dom kompletterande arbetena som vi frågade om. Läs mer
  • 2018-12-09

Mia L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Helt nytt tak med rek förändring. Toppen i bemötande och utförande av alla inblandade parter. Bra kommunikation i våra frågor och önskemål och deras rekommendationer. Service på alla sätt. Läs mer
  • 2018-12-02

Jeanette D skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Önskade en besiktning av taket med anledning av att huset skulle säljas. Fick Bra bemötande och ett kostnadsförslag. Läs mer
  • 2018-11-20

Gunnel E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Takomläggning med trevliga och kunniga montörer. Tog lite längre tid än jag hade förväntat mig. Det var jobbigt att ha byggnadsställning runt huset över en månad. Har fått nytt undertak med duk under pannorna samt nya vindskivor och hängrännor. Läs mer
  • Åke R

2018-11-19

Åke R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Felbyggt tak av huslevrantören år 2002.
    Mycket trevligt bemött och trevliga och duktiga medarbetare på företaget.
    Mycket nöjd med företaget. Läs mer
  • 2018-11-18

Knut Ö skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi är mycket nöjda med de takarbeten som Pettersson Tak & Bygg utfört på vårt hus, mycket proffsiga och trevliga takläggare - plåtslagare, vi skulle utan tvekan vid behov anlita dom igen. Läs mer
  • 2018-11-17

Sepideh S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabb och bra service. Duktiga kompetenta personal stort tack Läs mer
  • 2018-01-30

Bo A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Nytt tak på radhuset och bra jobb av takfirman. Lite stök kring byggställningsarbetet och att ställningsbyggarna inte pratade vare sig svenska eller engelska. Men det uppvägdes av Pettersson Tak&Bygg som var väldigt kommunikativa och kompetenta. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2018-01-05

Ivar D skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi fick ett bra bemötande.
    Killarna som gjorde jobbet var duktiga allmänt trevliga.Arbetet flöt bra slutresultatet snyggt, nu får tiden utvisa resten. Läs mer
  • 2018-01-05

Malin R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Fick hjälp med att lägga om vårt tak, snabbt och smidigt utfört. Läs mer
  • 2018-01-04

Arne H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Byt tak och isolering toppen jobb bra personal högsta betyg
    . Läs mer
  • 2018-01-02

Martin D skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra genomförande men var tvungna att jaga dem flera veckor för att få jobbet inbokat. Läs mer
  • Hamidi R

2018-01-02

Hamidi R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Effektiva och snabba, väl utfört arbete. Läs mer
  • Per S

2018-01-02

Per S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Taksäkerhet.
    Vänligt och proffsigt bemötande. Snabb leverans till rätt pris. Läs mer
  • 2018-01-02

Inger L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag köpte aläggning av gammalt taktegel på ett gammalt torp. Arbetet utfördes av kunniga takläggare och resultatet blev enligt förväntan. Läs mer
    2018-01-05 Ronnie P svarar Inger L
    Det är alltid lite extra roligt att få försöka bevara äldre byggnader, huset var tidigt 1700 tal och 1- kupiga tegelpannorna äldre än så.
    Kul att resultatet uppfyllde din förväntan. / Ronnie P
  • 2017-11-16

Mikael K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag kontaktade Petterson tak och bygg för att undersöka ett tak läckage. Dom "undersökte" i totalt 45 min med enda åtgärden att rensa hängrännorna.

För detta fick jag en faktura på 4400:-, seriöst bolag? Läs mer
    2017-11-17 Ronnie P svarar Mikael K
    Hej.
    Jag informerar alltid våra kunder gällande servicearbete att våran minsta debitering är 2*4timmar, annars går vi back, i ditt var fall var vi osäkra på om den tiden skulle räcka då du har ett något krångligare tak.

Finns inget arbete som tar oss 45min, vi pratar givetvis genom vad det är för tak och kollar/fyller på bilen med rätt servicematerial för den typen/färgen av tak och sedan är det en transport tur & retur från verkstaden.
  • 2017-05-13

Roger G skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Allt var till belåtenhet, kunniga och trevliga Läs mer
  • 2017-05-12

Robert E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Takomläggningar av tegeltak samt installation av 4 nya takfönster. Företaget var lätta att ha att göra med från början till slut. De gjorde ett proffsigt arbete och vi är väldigt nöjda med val av hantverkare. Det kändes även bra att de kör med egen personal och ej använder underleverantörer. Läs mer
  • 2017-05-11

Lena W skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabb och proffsig respons. Glada och trevliga killar! Läs mer
  • 2017-03-31

Erik R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Pettersson tak har gjort ett bra jobb och varit bra att ha att göra med hela vägen med omläggningen av vårt tak. Enda plumpen i protokollet, som delvis var mitt fel, var att byte av vindskivor inte ingick i offerten, vilket vi inte upplystes om. Självklart borde jag tänkt på det själv, men eftersom det ingick i alla andra firmors offerter tog vi det för självklart, åtminstone att Pettersson tak kunde upplyst oss som konsument om att det inte ingick.

Att nu byta dem skulle kosta ca 15 tkr och med den nya totalsumman är det sannolikt att vi övervägt annan entreprenör.

Men som sagt, i övrigt ett väl utfört arbete. Läs mer
  • 2017-02-25

Kurt J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi upplever att vi fått ett mycket trevligt bemötande från företaget och edra medarbetare på plats. Vi har beställt och fått monterat en plattform på taket enligt föreläggande från Brandskyddet. Tyvärr så visar det sig efter en förnyad inspektion att dom inte är nöjda. Jag har påpekat för Brandskyddet att dpm varit otydliga i sina krav på åtgärder vilket dom menar inte är riktigt. Hur som helst så har vi nya krav på åtgärder som vi måste bekosta. Jag är tacksam för ert erbjudande som minskar våra kostnaden Läs mer
    2017-03-20 Ronnie P svarar Kurt J
    Hej Kurt.
    Vi har efter samråd med besiktningsmannen från Södertörns Brandförsvarsförbund vart ute och kompletterat eran taksäkerhet och har fått höra att den nu är godkänd.
    Det är mycket nya regler gällande taksäkerhet och vi försöker alltid att montera minimalt av det som krävs för att kunna hålla nere kostnader samt bevara husets karaktär.
  • 2017-02-23

Ioanna C skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket bra bemötande och service. Vi har fått snabba svar på alla funderingar från början till slut. Läs mer
  • 2017-02-23

Börje Å skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi är mycket nöjda med de arbeten som blev utförda på boningshuset. Vad gäller omläggning av taket på friggeboden är också nöjaktigt, men vi är mindre nöjda med reparationen av skadan på den utskjutande takdelen som initierade själva takdelen på friggeboden. Läs mer
  • 2017-02-22

Robert M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi hade takläckage på vårt radhus och kontaktade därför Pettersson tak för en besiktning och åtgärd. Företaget var snabbt på plats och konstaterade att det var en spricka runt skorstenen. Sprickan lagades samma dag. Läs mer
  • 2017-02-22

Dan A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Utan att ha synat monteringen av arbetsplattformen vid skorstenen i detalj så ser det bra ut. Läs mer
  • 2017-02-21

Kristina G skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande, mycket trevlig personal, helt nöjd Läs mer
  • 2017-02-21

Ewa R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag har tidigare varit i kontakt med Pettersson Tak&Bygg.
    Har då liksom nu fått bra besked om priser och vad som skall göras.
    Nu gällde det omläggning av tak.
    Arbetet utfördes i tid och till belåtenhet. Läs mer

Staffan S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Lätt att beställa och arbetet blev snabbt utfört. Ett frågetecken på utföandet då kommunens besiktingsman inte var helt nöjd med åtgärderna på skorstenet, men jag vet ej vad som inte var ok. Läs mer
    2017-03-20 Ronnie P svarar Staffan S
    Hej Staffan.

Charlotte E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Pettersson Tak & Bygg har lagt om taken på våra 2 hus. Vi har blivit mycket väl bemötta från första besöket och under hela arbetets gång. Mycket trevliga och duktiga takläggare samt plåtslagare. Vi är helnöjda med hela affären och rekommenderar absolut Pettersson Tak & Bygg.
    Bernt L Läs mer

Stefan N skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag är jätte glad att jag ringde till Pettersson Tak & Bygg i Haninge fick hjälp samma dag som jag ringde, jag behövde en nockmatta tjejen o killen var snabba trevliga och ett bra jobb blev utfört!

Janne! Läs mer

Daniel H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket proffsiga och enkla att göra med! Skulle anlita de igen. Läs mer
  • 2016-11-13

Ulla F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bemötandet från företaget kan jag verkligen rekommendera. Omläggning av tak med nytt asfaltpapp plus ny takkupol även det till belåtenhet. Allt har gått snabbt och smidigt dessutom kunniga hantverkare. Kan verkligen rekommendera dom för mina grannar. Med utmärkt beröm godkänt Läs mer
  • 2016-11-01

Elisabeth K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevliga tak-killar med en seriös ledning. Takbytet har gått smidigt, lagom färdigt innan vintern då stora prövningen kommer Läs mer
  • Christina J

2016-10-28

Christina J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabb och bra service när det läckte vid vår ventilations utgång. Jag ringde på måndagen och de fixade på tisdagen. Läs mer
  • 2016-10-28

Kicki R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra information och bemötande. Läs mer
  • 2016-10-28

Pia L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi rekommenderar Pettersson&bygg till andra. Speciellt de som måste installera taklucka efter besiktning av brandförsvaret. Läs mer
  • Claes S

2016-10-27

Claes S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vid inspektion av brandskyddsmyndighet fick vi föreläggande om att öka säkerheten för brandskyddspersonal/sotare vid arbete på taket och även att det pg av skorstenskåpans utformning inte gick att inspektera alla rökkanaler.
    Vi kontaktade Petterssons Tak&Bygg. Ronnie kom ut till oss och han berättade vad man måste göra ”by the book”, vilket var mindre och billigare än vad man kunde förstå av brandskyddsprotokollet.
    Detta var i semestertider och vi ringde några ggr därefter och blev alltid väl bemötta. Man hade full koll på ”dead-line”datum. Först kom takläggarna och några dagar därefter plåtslagarna.
    Vid återkontroll sa inspektören att det är sällan man ser att brister åtgärdas så bra och noggrant. Dock uttryckte han farhågor för att skyddspanelen mot fåglar hade för små hål, det kunde bli ev bli stopp och förhindra att rökgaserna drog ut. Han var inte säker, men hade aldrig sett ”så små hål” förut. Jag ringde Ronnie och utan diskussion tog han tag i saken och plåtslagarna kom och bytte ut gallret.
    Kontakten med Petterssons Tak&Bygg har bara varit positiv och jag har fått uppfattningen att man gjort allt för att hålla ner kostnaderna för kunden, att inte göra mer än vad som är nödvändigt. Läs mer

Johan V skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Väldigt snabb och smidig service.
    Fick hjälp med allt som behövdes utan problem Läs mer

Amanda H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra service, duktiga hantverkare. Läs mer

Karl H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    bra service, bra jobb ,trevligt personall
    Vi är jättenöjda. tack Läs mer

Anna A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabbt och trevligt bemötande vid första kontakten. Pedagogiska och snabba, till rimligt pris. Kommer definitivt att anlita dem igen, när behov uppstår! Läs mer
  • 2016-05-24

Eric H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ett företag med kompetent personal och bra ledning. utförde takomläggning av villatak och fönsterbyte samt nytt altantak. Håller tider och rent ofint runt om.
    Bemötande mycket bra. levererade vad vi beställt. Läs mer
  • 2016-04-22

Nezmi A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra arbete.Bra service.Trevligt personal. Läs mer
  • 2016-04-21

Annie B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande på telefonen fick hjälp med att sätta upp steg och gångbrygga på taket , det gjordes snabbt behövde inte vänta på att få det gjort Läs mer
  • 2016-04-20

Hans J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ett bemötande med bravur utöver det vanliga och med en extra eloge till plåtslagarna. Takläggningen utfördes med glädje ända in till slutklämmen.
    Men det finns ju alltid ett men, därför inte en femma.
    Tack från Hasse Ann-Mari Ove. Läs mer
  • 2016-03-21

Diana K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi är jätte nöjda med vårt nya tak och de övriga byggen som Pettersson Tak har gjort för oss. Läs mer
  • 2016-03-21

Maria R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt och proffsigt. De svarande snabbt och gav återkoppling, åtgärdade bra. Läs mer
  • 2016-02-04

David S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabba och proffsiga. Kan rekomenderas. Läs mer
  • 2016-02-02

Kenneth B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Pettersson Tak & Bygg bytte vårt tak. Bemötandet och arbetet var toppen från första till sista dagen. Läs mer
  • 2016-01-21

Toni P skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra utfört trevliga anställda kan med gott samvete rekommendera ptb till andra. Läs mer

Cementvägen 22, 136 50 Handen