Alla kategorier Takläggare Stockholms län Haninge Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Kilowattvägen 9, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB, en takläggare i Handen med hela Stockholm som arbetsfält.
Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB är ett företag som har sitt säte i Handen. Sedan starten 2010 har vi fått många nöjda kunder!

Det ska kännas tryggt att anlita oss så för bådas skull skriver vi alltid avtal. Att hålla vad vi lovar, ha höga säkerhetskrav och även se till att det är städat och snyggt på arbetsplatsen är självklart!
Vi innehar f-skatt & ansvarsförsäkring.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 104 kunder tycker om Pettersson Tak & Bygg i Haninge

• Roger G
    Roger G skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Allt var till belåtenhet, kunniga och trevliga
  • Robert E
    Robert E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Takomläggningar av tegeltak samt installation av 4 nya takfönster. Företaget var lätta att ha att göra med från början till slut. De gjorde ett proffsigt arbete och vi är väldigt nöjda med val av hantverkare. Det kändes även bra att de kör med egen personal och ej använder underleverantörer.
  • Lena W
    Lena W skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabb och proffsig respons. Glada och trevliga killar!
  • Erik R
    Erik R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Pettersson tak har gjort ett bra jobb och varit bra att ha att göra med hela vägen med omläggningen av vårt tak. Enda plumpen i protokollet, som delvis var mitt fel, var att byte av vindskivor inte ingick i offerten, vilket vi inte upplystes om. Självklart borde jag tänkt på det själv, men eftersom det ingick i alla andra firmors offerter tog vi det för självklart, åtminstone att Pettersson tak kunde upplyst oss som konsument om att det inte ingick.

Att nu byta dem skulle kosta ca 15 tkr och med den nya totalsumman är det sannolikt att vi övervägt annan entreprenör.

Men som sagt, i övrigt ett väl utfört arbete.
  • Kurt J
    Kurt J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi upplever att vi fått ett mycket trevligt bemötande från företaget och edra medarbetare på plats. Vi har beställt och fått monterat en plattform på taket enligt föreläggande från Brandskyddet. Tyvärr så visar det sig efter en förnyad inspektion att dom inte är nöjda. Jag har påpekat för Brandskyddet att dpm varit otydliga i sina krav på åtgärder vilket dom menar inte är riktigt. Hur som helst så har vi nya krav på åtgärder som vi måste bekosta. Jag är tacksam för ert erbjudande som minskar våra kostnaden
    2017-03-20 Ronnie P svarar Kurt J
    Hej Kurt.
    Vi har efter samråd med besiktningsmannen från Södertörns Brandförsvarsförbund vart ute och kompletterat eran taksäkerhet och har fått höra att den nu är godkänd.
    Det är mycket nya regler gällande taksäkerhet och vi försöker alltid att montera minimalt av det som krävs för att kunna hålla nere kostnader samt bevara husets karaktär.
  • Ioanna C
    Ioanna C skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket bra bemötande och service. Vi har fått snabba svar på alla funderingar från början till slut.
  • Börje Å
    Börje Å skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi är mycket nöjda med de arbeten som blev utförda på boningshuset. Vad gäller omläggning av taket på friggeboden är också nöjaktigt, men vi är mindre nöjda med reparationen av skadan på den utskjutande takdelen som initierade själva takdelen på friggeboden.
  • Robert M
    Robert M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi hade takläckage på vårt radhus och kontaktade därför Pettersson tak för en besiktning och åtgärd. Företaget var snabbt på plats och konstaterade att det var en spricka runt skorstenen. Sprickan lagades samma dag.
  • Dan A
    Dan A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Utan att ha synat monteringen av arbetsplattformen vid skorstenen i detalj så ser det bra ut.
  • Kristina G
    Kristina G skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande, mycket trevlig personal, helt nöjd
  • Ewa R
    Ewa R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag har tidigare varit i kontakt med Pettersson Tak&Bygg.
    Har då liksom nu fått bra besked om priser och vad som skall göras.
    Nu gällde det omläggning av tak.
    Arbetet utfördes i tid och till belåtenhet.
  • Staffan S
    Staffan S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Lätt att beställa och arbetet blev snabbt utfört. Ett frågetecken på utföandet då kommunens besiktingsman inte var helt nöjd med åtgärderna på skorstenet, men jag vet ej vad som inte var ok.
    2017-03-20 Ronnie P svarar Staffan S
    Hej Staffan.
  • Charlotte E
    Charlotte E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Pettersson Tak & Bygg har lagt om taken på våra 2 hus. Vi har blivit mycket väl bemötta från första besöket och under hela arbetets gång. Mycket trevliga och duktiga takläggare samt plåtslagare. Vi är helnöjda med hela affären och rekommenderar absolut Pettersson Tak & Bygg.
    Bernt L
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag är jätte glad att jag ringde till Pettersson Tak & Bygg i Haninge fick hjälp samma dag som jag ringde, jag behövde en nockmatta tjejen o killen var snabba trevliga och ett bra jobb blev utfört!

Janne!
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket proffsiga och enkla att göra med! Skulle anlita de igen.
  • Ulla F
    Ulla F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bemötandet från företaget kan jag verkligen rekommendera. Omläggning av tak med nytt asfaltpapp plus ny takkupol även det till belåtenhet. Allt har gått snabbt och smidigt dessutom kunniga hantverkare. Kan verkligen rekommendera dom för mina grannar. Med utmärkt beröm godkänt
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevliga tak-killar med en seriös ledning. Takbytet har gått smidigt, lagom färdigt innan vintern då stora prövningen kommer
  • Christina J
    Christina J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabb och bra service när det läckte vid vår ventilations utgång. Jag ringde på måndagen och de fixade på tisdagen.
  • Kicki R
    Kicki R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra information och bemötande.
  • Pia L
    Pia L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi rekommenderar Pettersson&bygg till andra. Speciellt de som måste installera taklucka efter besiktning av brandförsvaret.
  • Claes S
    Claes S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vid inspektion av brandskyddsmyndighet fick vi föreläggande om att öka säkerheten för brandskyddspersonal/sotare vid arbete på taket och även att det pg av skorstenskåpans utformning inte gick att inspektera alla rökkanaler.
    Vi kontaktade Petterssons Tak&Bygg. Ronnie kom ut till oss och han berättade vad man måste göra ”by the book”, vilket var mindre och billigare än vad man kunde förstå av brandskyddsprotokollet.
    Detta var i semestertider och vi ringde några ggr därefter och blev alltid väl bemötta. Man hade full koll på ”dead-line”datum. Först kom takläggarna och några dagar därefter plåtslagarna.
    Vid återkontroll sa inspektören att det är sällan man ser att brister åtgärdas så bra och noggrant. Dock uttryckte han farhågor för att skyddspanelen mot fåglar hade för små hål, det kunde bli ev bli stopp och förhindra att rökgaserna drog ut. Han var inte säker, men hade aldrig sett ”så små hål” förut. Jag ringde Ronnie och utan diskussion tog han tag i saken och plåtslagarna kom och bytte ut gallret.
    Kontakten med Petterssons Tak&Bygg har bara varit positiv och jag har fått uppfattningen att man gjort allt för att hålla ner kostnaderna för kunden, att inte göra mer än vad som är nödvändigt.
  • Johan V
    Johan V skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Väldigt snabb och smidig service.
    Fick hjälp med allt som behövdes utan problem
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra service, duktiga hantverkare.
  • Karl H
    Karl H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    bra service, bra jobb ,trevligt personall
    Vi är jättenöjda. tack
  • Anna A
    Anna A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabbt och trevligt bemötande vid första kontakten. Pedagogiska och snabba, till rimligt pris. Kommer definitivt att anlita dem igen, när behov uppstår!
  • Eric H
    Eric H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ett företag med kompetent personal och bra ledning. utförde takomläggning av villatak och fönsterbyte samt nytt altantak. Håller tider och rent ofint runt om.
    Bemötande mycket bra. levererade vad vi beställt.
  • Nezmi A
    Nezmi A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra arbete.Bra service.Trevligt personal.
  • Annie B
    Annie B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande på telefonen fick hjälp med att sätta upp steg och gångbrygga på taket , det gjordes snabbt behövde inte vänta på att få det gjort
  • Hans J
    Hans J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ett bemötande med bravur utöver det vanliga och med en extra eloge till plåtslagarna. Takläggningen utfördes med glädje ända in till slutklämmen.
    Men det finns ju alltid ett men, därför inte en femma.
    Tack från Hasse Ann-Mari Ove.
  • Diana K
    Diana K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi är jätte nöjda med vårt nya tak och de övriga byggen som Pettersson Tak har gjort för oss.
  • Maria R
    Maria R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt och proffsigt. De svarande snabbt och gav återkoppling, åtgärdade bra.
  • David S
    David S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabba och proffsiga. Kan rekomenderas.
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Pettersson Tak & Bygg bytte vårt tak. Bemötandet och arbetet var toppen från första till sista dagen.
  • Toni P
    Toni P skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra utfört trevliga anställda kan med gott samvete rekommendera ptb till andra.
  • Sara A
    Sara A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket trevliga! Kom med kort varsel och utförde arbetet snabbt och bra. Mycket nöjd!
  • Annika J
    Annika J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket bra och trevligt bemötande av alla i företaget. Har bytt mina takpannor samt även gjort underarbete på taket.
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Lade om plåttak, rivning, byggt nytt undertak, avrinning, inplåtning av skorstenar, byggt nya takfötter etc. Allt utfört till belåtenhet, prydligt och snyggt. Trevlig personal, korrekt prissättning. (Inte superbilligt, men korrekt)
  • Arne F
    Arne F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi fick ett mycket bra bemötande när vi bytte tak på vår villa.
    Hantverkarna var duktiga och förklarade de olika momenten.
    Nu väntar jag bara på att en lite läcka på hängrännan ska åtgärdas.
  • Martin M
    Martin M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Utmärkt bemötande, bra utförande av arbetet och höll sig till budgeten.
    Rekommenderas starkt!
  • Ola H
    Ola H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande, bra utförande.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabba och effektiva! Vi glömdes bort lite eftersom vi behövde hjälp under semestern men när de var hemma hos oss så var det inget skitsnack utan jobba som gällde. De tog inte onödigt mycket betalt utan bara för den tiden de skulle. Vi kommer anlita dem igen om vi skulle behöva hjälp med taket. / Stefan.
  • Annika E
    Annika E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Takmålning. Min beställning glömdes bort, fick ringa och påminna vid två tillfällen. Överlag vänligt bemötande från PT&B, dock
    Visst glapp i kommunikationen mellan Pettersson Tak & Bygg och underleverantören, fick vi intryck av. Utmärkt lätt för oss att samarbeta med underleverantören. Noggranna, snabba och pålitliga
  • Dan A
    Dan A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ommålning av vindskiva.
    Bra bemötande och arbetet utfört enligt plan.
  • Nils O
    Nils O skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Första kontakten var ett personligt möte. Fick ett stort förtroende för företaget. Blev mycket bra informerad om företaget och dess uppbyggnad. Fick en offert redan vid första besöket. Bestämde mig omgående för att anlita företaget för omläggning av radhustak. Snabb leverans och trevlig och tillmötesgående personal på plats.
    Kan varmt rekommendera Pettersson Tak & bygg i Haninge.
    2015-07-20 Sussi svarar Nils O
    Vi tackar ödmjukast för dessa fina rekommendationer. Glädjande att vi fick göra er så nöjda!
    Trevlig Sommar från oss!
  • Anette B
    Anette B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande av Ronnie Pettersson. Inom ett par dagar var de på plats och jobbet blev bra utfört. Rekommenderas!
    2015-07-15 Sussi svarar Anette B
    Tack för rekommendationen! Glädjande att du blev så nöjd. Trevlig sommar från oss på P-Tak.
  • Lena G
    Lena G skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande. Bra att killarna som var på taket tog bilder och skickade till kontoret så den killen kunde i lugn och ro gå igenom med mig, samtidigt som killarna på taket kunde jobba vidare.
    2015-06-11 Sussi svarar Lena G
    Det glädjer oss att du är nöjd med vårt arbete hos dig.
    Trevlig sommar!
  • Asle R
    Asle R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande. Snabb service och flexibel hantering. Tyvärr ett mindre missförstånd kring kostnaden (då omfattningen justerades jämfört med initial offert utan att jag uppmärksammades på detta), men kompenserades för detta på schysst sätt.
    2015-06-11 Sussi svarar Asle R
    Glädjande att höra att du är nöjd med utförandet. Och att vi kunde lösa missförståndet på ett bra sätt. Trevlig sommar!
  • Jan S
    Jan S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Byte av taknockband ,snabbt och korrekt
  • Lars S
    Lars S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag är toknöjd med Petterson tak. Jag har anlitat dem för läggande av nytt tak, snöskottning och kamininstallationsinspektion. Alltid ett proffesionellt bemötande och bra råd. En firma man vågar lita på.

:-)

Lasse
    2015-06-03 Sussi svarar Lars S
    Tack Lars för din positiva beskrivning. Vårt mål är ju att jobba mot den kvaliteten. Det har varit ett lika stort nöje för oss att ha dig som kund.
  • Bo F
    Bo F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Nytt tak. Papp, läkt, pannor och plåt. Trevligt bemötande från alla.
    Dyrast av alla jag kollade med, men jag uppfattade dom som seriösast.
    Jag hade önskat att någon kunnig kom och kollade hur arbetet fortskred
    så hade det blivit mindre efterarbete. Planerad tid 10 arbetsdagar som
    blev 18 dagar. 2 av dessa var merarbete på grund av 12 m2 tak som
    var dåligt och måste bytas ut.
    Förseningen berodde enligt dom på sjukt barn, kurs och att en av takläggarna blev sjuk. Från början skulle det ta längst 10 arbetsdagar med tre man, men dom var aldrig mer en två st. Måste också bli bättre på att ringa tillbaka när man talar in på telefonsvararen, delegera detta, man kan inte ta hand om allt sådant
    bara för att man äger företaget, lita på att någon annan .hjälper till med detta
    2015-05-21 Sussi svarar Bo F
    Vi ber om ursäkt för att ni blev utsatta för vår personals sjukfrånvaro som krockade med annan frånvaro. Detta påverkar tyvärr våra arbeten då vi är ett litet företag. Vi jobbar mot att förbättra och i största möjliga mån förhindra att våra arbeten drar ut på tid, för allas bästa. Viktigaste för oss är dock att vi vet att vi lämnat ett kvalitetstak så att ni kan känna er trygga.

Kilowattvägen 9, 136 44 Handen