Alla kategorier Takläggare Stockholms län Haninge Pettersson Tak & Bygg i Haninge
Rekommenderat företag 2016 - Pettersson Tak & Bygg i Haninge
Rekommenderat företag 2015 - Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Pettersson Tak & Bygg i Haninge

Kilowattvägen 9, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB, en takläggare i Handen med hela Stockholm som arbetsfält.
Pettersson Tak & Bygg i Haninge AB är ett företag som har sitt säte i Handen. Sedan starten 2010 har vi fått många nöjda kunder!

Det ska kännas tryggt att anlita oss så för bådas skull skriver vi alltid avtal. Att hålla vad vi lovar, ha höga säkerhetskrav och även se till att det är städat och snyggt på arbetsplatsen är självklart!
Vi innehar f-skatt & ansvarsförsäkring.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 89 kunder tycker om Pettersson Tak & Bygg i Haninge

• Ulla F
    Ulla F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bemötandet från företaget kan jag verkligen rekommendera. Omläggning av tak med nytt asfaltpapp plus ny takkupol även det till belåtenhet. Allt har gått snabbt och smidigt dessutom kunniga hantverkare. Kan verkligen rekommendera dom för mina grannar. Med utmärkt beröm godkänt
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevliga tak-killar med en seriös ledning. Takbytet har gått smidigt, lagom färdigt innan vintern då stora prövningen kommer
  • Christina J
    Christina J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabb och bra service när det läckte vid vår ventilations utgång. Jag ringde på måndagen och de fixade på tisdagen.
  • Kicki R
    Kicki R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra information och bemötande.
  • Pia L
    Pia L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi rekommenderar Pettersson&bygg till andra. Speciellt de som måste installera taklucka efter besiktning av brandförsvaret.
  • Claes S
    Claes S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vid inspektion av brandskyddsmyndighet fick vi föreläggande om att öka säkerheten för brandskyddspersonal/sotare vid arbete på taket och även att det pg av skorstenskåpans utformning inte gick att inspektera alla rökkanaler.
    Vi kontaktade Petterssons Tak&Bygg. Ronnie kom ut till oss och han berättade vad man måste göra ”by the book”, vilket var mindre och billigare än vad man kunde förstå av brandskyddsprotokollet.
    Detta var i semestertider och vi ringde några ggr därefter och blev alltid väl bemötta. Man hade full koll på ”dead-line”datum. Först kom takläggarna och några dagar därefter plåtslagarna.
    Vid återkontroll sa inspektören att det är sällan man ser att brister åtgärdas så bra och noggrant. Dock uttryckte han farhågor för att skyddspanelen mot fåglar hade för små hål, det kunde bli ev bli stopp och förhindra att rökgaserna drog ut. Han var inte säker, men hade aldrig sett ”så små hål” förut. Jag ringde Ronnie och utan diskussion tog han tag i saken och plåtslagarna kom och bytte ut gallret.
    Kontakten med Petterssons Tak&Bygg har bara varit positiv och jag har fått uppfattningen att man gjort allt för att hålla ner kostnaderna för kunden, att inte göra mer än vad som är nödvändigt.
  • Johan V
    Johan V skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Väldigt snabb och smidig service.
    Fick hjälp med allt som behövdes utan problem
  • Amanda H
    Amanda H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra service, duktiga hantverkare.
  • Karl H
    Karl H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    bra service, bra jobb ,trevligt personall
    Vi är jättenöjda. tack
  • Anna A
    Anna A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabbt och trevligt bemötande vid första kontakten. Pedagogiska och snabba, till rimligt pris. Kommer definitivt att anlita dem igen, när behov uppstår!
  • Eric H
    Eric H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ett företag med kompetent personal och bra ledning. utförde takomläggning av villatak och fönsterbyte samt nytt altantak. Håller tider och rent ofint runt om.
    Bemötande mycket bra. levererade vad vi beställt.
  • Nezmi A
    Nezmi A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra arbete.Bra service.Trevligt personal.
  • Annie B
    Annie B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande på telefonen fick hjälp med att sätta upp steg och gångbrygga på taket , det gjordes snabbt behövde inte vänta på att få det gjort
  • Hans J
    Hans J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ett bemötande med bravur utöver det vanliga och med en extra eloge till plåtslagarna. Takläggningen utfördes med glädje ända in till slutklämmen.
    Men det finns ju alltid ett men, därför inte en femma.
    Tack från Hasse Ann-Mari Ove.
  • Diana K
    Diana K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi är jätte nöjda med vårt nya tak och de övriga byggen som Pettersson Tak har gjort för oss.
  • Maria R
    Maria R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt och proffsigt. De svarande snabbt och gav återkoppling, åtgärdade bra.
  • David S
    David S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabba och proffsiga. Kan rekomenderas.
  • Kenneth B
    Kenneth B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Pettersson Tak & Bygg bytte vårt tak. Bemötandet och arbetet var toppen från första till sista dagen.
  • Toni P
    Toni P skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra utfört trevliga anställda kan med gott samvete rekommendera ptb till andra.
  • Sara A
    Sara A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket trevliga! Kom med kort varsel och utförde arbetet snabbt och bra. Mycket nöjd!
  • Annika J
    Annika J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket bra och trevligt bemötande av alla i företaget. Har bytt mina takpannor samt även gjort underarbete på taket.
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Lade om plåttak, rivning, byggt nytt undertak, avrinning, inplåtning av skorstenar, byggt nya takfötter etc. Allt utfört till belåtenhet, prydligt och snyggt. Trevlig personal, korrekt prissättning. (Inte superbilligt, men korrekt)
  • Arne F
    Arne F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi fick ett mycket bra bemötande när vi bytte tak på vår villa.
    Hantverkarna var duktiga och förklarade de olika momenten.
    Nu väntar jag bara på att en lite läcka på hängrännan ska åtgärdas.
  • Martin M
    Martin M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Utmärkt bemötande, bra utförande av arbetet och höll sig till budgeten.
    Rekommenderas starkt!
  • Ola H
    Ola H skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande, bra utförande.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Snabba och effektiva! Vi glömdes bort lite eftersom vi behövde hjälp under semestern men när de var hemma hos oss så var det inget skitsnack utan jobba som gällde. De tog inte onödigt mycket betalt utan bara för den tiden de skulle. Vi kommer anlita dem igen om vi skulle behöva hjälp med taket. / Stefan.
  • Annika E
    Annika E skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Takmålning. Min beställning glömdes bort, fick ringa och påminna vid två tillfällen. Överlag vänligt bemötande från PT&B, dock
    Visst glapp i kommunikationen mellan Pettersson Tak & Bygg och underleverantören, fick vi intryck av. Utmärkt lätt för oss att samarbeta med underleverantören. Noggranna, snabba och pålitliga
  • Dan A
    Dan A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ommålning av vindskiva.
    Bra bemötande och arbetet utfört enligt plan.
  • Nils O
    Nils O skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Första kontakten var ett personligt möte. Fick ett stort förtroende för företaget. Blev mycket bra informerad om företaget och dess uppbyggnad. Fick en offert redan vid första besöket. Bestämde mig omgående för att anlita företaget för omläggning av radhustak. Snabb leverans och trevlig och tillmötesgående personal på plats.
    Kan varmt rekommendera Pettersson Tak & bygg i Haninge.
    2015-07-20 Sussi svarar Nils O
    Vi tackar ödmjukast för dessa fina rekommendationer. Glädjande att vi fick göra er så nöjda!
    Trevlig Sommar från oss!
  • Anette B
    Anette B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande av Ronnie Pettersson. Inom ett par dagar var de på plats och jobbet blev bra utfört. Rekommenderas!
    2015-07-15 Sussi svarar Anette B
    Tack för rekommendationen! Glädjande att du blev så nöjd. Trevlig sommar från oss på P-Tak.
  • Lena G
    Lena G skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande. Bra att killarna som var på taket tog bilder och skickade till kontoret så den killen kunde i lugn och ro gå igenom med mig, samtidigt som killarna på taket kunde jobba vidare.
    2015-06-11 Sussi svarar Lena G
    Det glädjer oss att du är nöjd med vårt arbete hos dig.
    Trevlig sommar!
  • Asle R
    Asle R skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt bemötande. Snabb service och flexibel hantering. Tyvärr ett mindre missförstånd kring kostnaden (då omfattningen justerades jämfört med initial offert utan att jag uppmärksammades på detta), men kompenserades för detta på schysst sätt.
    2015-06-11 Sussi svarar Asle R
    Glädjande att höra att du är nöjd med utförandet. Och att vi kunde lösa missförståndet på ett bra sätt. Trevlig sommar!
  • Jan S
    Jan S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Byte av taknockband ,snabbt och korrekt
  • Lars S
    Lars S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Jag är toknöjd med Petterson tak. Jag har anlitat dem för läggande av nytt tak, snöskottning och kamininstallationsinspektion. Alltid ett proffesionellt bemötande och bra råd. En firma man vågar lita på.

:-)

Lasse
    2015-06-03 Sussi svarar Lars S
    Tack Lars för din positiva beskrivning. Vårt mål är ju att jobba mot den kvaliteten. Det har varit ett lika stort nöje för oss att ha dig som kund.
  • Bo F
    Bo F skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Nytt tak. Papp, läkt, pannor och plåt. Trevligt bemötande från alla.
    Dyrast av alla jag kollade med, men jag uppfattade dom som seriösast.
    Jag hade önskat att någon kunnig kom och kollade hur arbetet fortskred
    så hade det blivit mindre efterarbete. Planerad tid 10 arbetsdagar som
    blev 18 dagar. 2 av dessa var merarbete på grund av 12 m2 tak som
    var dåligt och måste bytas ut.
    Förseningen berodde enligt dom på sjukt barn, kurs och att en av takläggarna blev sjuk. Från början skulle det ta längst 10 arbetsdagar med tre man, men dom var aldrig mer en två st. Måste också bli bättre på att ringa tillbaka när man talar in på telefonsvararen, delegera detta, man kan inte ta hand om allt sådant
    bara för att man äger företaget, lita på att någon annan .hjälper till med detta
    2015-05-21 Sussi svarar Bo F
    Vi ber om ursäkt för att ni blev utsatta för vår personals sjukfrånvaro som krockade med annan frånvaro. Detta påverkar tyvärr våra arbeten då vi är ett litet företag. Vi jobbar mot att förbättra och i största möjliga mån förhindra att våra arbeten drar ut på tid, för allas bästa. Viktigaste för oss är dock att vi vet att vi lämnat ett kvalitetstak så att ni kan känna er trygga.
  • Monica N
    Monica N skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Vi var radhuslänga i behov av att byta Yttertak som efter noggrann jämförelse med olika firmor valde vi Pettersson Tak & Bygg vilket vi inte ångrat, vi fick ett bra bemötande där de tog hänsyn till allas individuella önskemål.
    Trevliga killar som gjorde ett noggrant och snabbt jobb till ett bra pris.
    Jag kan varmt rekommendera Pettersson Tak & Bygg.

Mvh Monica på Vallavägen i Handen
    2015-05-21 Sussi svarar Monica N
    Tack för fin rekommendation! Vi är glada att vi kunde möta era önskemål.
  • Nicklas S
    Nicklas S skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande och kompetent utförande i rätt tid
  • Per-olof C
    Per-olof C skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Omläggning av tak med betongpannor.
    Mycket bra kontakt med företaget och väl utfört arbete.
    Högsta betyg trots några mindre missar (av icke signifikant natur) i själva utförandet.
  • Veronica P
    Veronica P skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Hittills är jag mycket nöjd med takombyggnationen. Det har gått fort och smidigt och ser jättefint ut!
  • Göran A
    Göran A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra, personligt bemötande. Omläggning av tak samt tidigare även ommålning utvändigt av hus.
    Bra utförande med hög kvalitet. Mycket nöjd.
  • Bertil J
    Bertil J skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Företaget har rivit den gamla taktäckningen och ersatt med ny yta.
    Arbetet utfördes på ett utmärkt sätt och vi är mycket nöjda.
    Snickarna visade på yrkesskicklighet och ansvar.

Irma och Bertil Johansson/fd.snickare
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    TACK FÖR ETT VÄNLIGT MOTTAGANDE, OCH ETT SNABBT ÅTGÄRDANDE AV FELET MED MITT TAK.

NU KAN JAG KÄNNA MIG LUGN.
  • Ulla Mariann B
    Ulla Mariann B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Mycket tillmötesgående, tillgängliga, service minded. Skulle gärna anlita igen och rekommenderar dom till andra.
    Med vänlig hälsning,
    Mariann
  • Mats L
    Mats L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Takarb. är OK,förutom slutbesiktningen som inte har blivit utförd efter plåtarbetet,ser fram emot ett sådant.
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Det blev akut omläggning av tak bemötandet var toppen bra
    Jag som kund får ha min tillit till produkter tjänster som företaget gett mig med tilltro och belåtenhet.
    Trevliga och mycket bra killar som varit hos mig och hjälpt mig med tak jobbet
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevliga grabbar som gör ett bra jobb
    *lyhörda som tar åt sig av kritik
    *flexibla och smidiga
    plus för snabbt svar via hemsidan
    skickade en förfrågan, och fick ett platsbesök redan dagen efter
    Tack för ett bra jobb
    Torbjörn & Carina
  • Johan W
    Johan W skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Bra bemötande för ett litet jobb. Snabbt och effektivt utfört arbete.
  • Eva Ö
    Eva Ö skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Ett trevligt bemötande fick vi av er. Allt fungerade mycket bra. Ni satte upp s örasskydd på vårdat tak.
  • Annelie B
    Annelie B skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Trevligt företag som levererar vad du har beställt till bra priser.
  • Johan A
    Johan A skrev om Pettersson Tak & Bygg i Haninge
    Omläggning av tak på villa och garage, råspont, papp, läkt, betongpannor monier. våren 2014.
    Arbetet fortlöpte enligt tidplan, bra säkerhetstänk vilket inkl ställning mm. Trevligt bemötande.
    Johan A

Kilowattvägen 9, 136 44 Handen