Philita

Philita

Ring 08-652 30 60 philita.se
3.5

Välkommen till Philita AB! Vi är din målare på Kungsholmen som utför alla typer av målning. Vi hjälper dig med allt från tapetsering, fasadmålning, dörrmålning och fönstermålning till trapphusmålning, lagning av väggskador, bredspackling, mindre snickeriarbeten samt mycket mer. Vi står för tydlig kommunikation, väl utförda...

8 omdömen om Philita

Karin Lovisa R

VILL KRAFTIGT AVRÅDA FÅN DETTA BOLAG. De överdebiterar med flera hundra procent från avtalad offert när man sedan ifrågasätter detta blir man stämd.

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen
BadgeFourYears

Anna-carin B Anna-carin B
Mikaela P
Skrev om Philita

Vill AVRÅDA ALLA att anlita detta företag på grund av misstänkt stöld! Detta är en pågående polisutredning som pågått sedan maj. Med facit i hand så skulle jag inte rekommendera detta företag till min värsta fiende!

Kim Andrea B

Tar upp konsumenttjänstlagen angående offert och prissättning. Mer info finns på https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/konsumenttjanstlagen/, samt www.lagen.nu * En offert är ett juridiskt bindande dokument. Offerten blir bindande för den som lämnar den i samma ögonblick som den kommer fram till mottagaren. Mottagaren blir bunden av det eventuellt kommande avtalet först då denne lämnar ett antagande svar på offerten - en accept. * Du som kund ska betala det pris som du och företaget...

Svar från Philita

Jag informerade redan i dec 2018 att det kommer inte bli några överraskningar, vi loggar alla timmar på ditt fönster, så du kan följa arbetet dag för dag. På samma sätt som i lägenheten där du träffade oss alla, i dec 2018. Du har själv direkt till målarna lagt på spackling av väggar och tak, som jag tänkte att vi skulle tala om, på plats då vi ses. (inte på nätet) Själva målningen och snickeriet låg inom offerten eller hur ? (se vår logg) och då var du mycket nöjd med arbetet. Skickat: den 27 mars 2019 & den 27maj 2019...

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Leif T
Skrev om Philita

Vi är mycket nöjda med Philita AB som har utfört ett proffsigt målningsarbete i vår våning med fast pris och leveranstid . Kan rekommenderas !

Axel M
Skrev om Philita

Efter att vi haft besvär med andra byggarbetare var vi väldigt nog med vilka vi valde för att hjälpa oss med köket. Vi hade själva reglat och gipsat och ville vi ha hjälp med spackling och målning. Philip är vänlig, kunnig och på bara några timmar hade han gjort ett platsbesök och skickat offert. Arbetet utfördes på tid, offerten stämde och resultatet blev mycket bra. Vi rekommenderar Philita AB.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Henrik F
Skrev om Philita

Philita gav från start ett väldigt seriöst och ambitiöst intryck. De var punktliga och jobbet utfördes helt enligt önskemål. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera deras tjänster.

Git L
Skrev om Philita

Mycket pålitligt och serviceinriktat företag. De gör ett jättefint målningsjobb och har utmärkt kontaktnät med skickliga kollegor i närliggande branscher t.ex snickeri och el.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Michael N
Skrev om Philita

Vi anlitade Philita för målning av vår lägenhet på 74kvadrat (Sovrum, Vardagsrum, kök och hall.) Philip och arbetsledare var mycket professionella från den första kontakten och var med hela vägen till att projektet var klart. Vi fick rådgivning i val av färg och utförandet gick väldigt fort. Vi fick en offert innan arbetet utfördes som även reviderades då det vart färre timmar än beräknat. Trots att projektet utfördes på bara ett par dagar var måleriarbetet perfekt utfört. Allt sammantaget ett seriöst företag som håller...