Alla kategorier Fotograf Blekinge Karlshamn Photomic

Boktryckargatan 3, 374 32 Karlshamn — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Photomic

• marianne j
    marianne j skrev om Photomic
    Konstig hemsida. När man loggat in och klickat på en bild ser man en varukorg fylld med 5 bilder för över 500 spänn! Man måste få hem hela serien och sedan skicka tillbaka de man inte vill ha. Varför kan man inte bara beställa de bilder man vill ha. Fult säljtrick tycker jag. När jag ska trycka på "avbryt köp" händer inget. Nu hoppas jag att inga bilder kommer, för att jag inga bilder vill ha.
    2013-10-11 Representant för Photomic AB svarar marianne j
    Hej Marianne! Tack för dina synpunkter. Det som visas i varukorgen är vårt grundpaket vi erbjuder till påseende. Önskar ni själv designa ert paket och välja enstaka bilder/produkter ur erbjudandet så väljer ni fliken designa ert paket och kan där ändra innehållet i er beställning. Vänligen återkom till oss vid ytterligare frågor. Mvh Kundservice
  • Henrik M
    Henrik M skrev om Photomic
    Undrar om dessa är seriösa. Bilderna är dyra, av halvdåligt kvalitet, men framförallt är deras största bild inte i standard storlek. Vilken tur att de själva säljer en ram som man kan köpa. Inte en chans.

Kundtjänsten skyller ifrån sig och säger att det klart och tydligt står vilken storlek. Hade det inte varit bättre om de följt standard, så hade alla ramar eller passpartou passat.
  • Monika B
    Monika B skrev om Photomic
    Var med på en skolfotografering av 6-åringar i Mölndal. Fotografen var helt ovan vid barnfotografering. Tricket för att få dem att le var att be dem visa tänderna. Samma uppmaning 45 gånger i rad. Datorerna strulade så att barnen fick stå länge uppställda och vänta. Hemsidan funkade varken i IE, Firefox eller Chrome utan att bugga. Priset jag såg på hemsidan vid beställningen var drygt 300kr, i bekräftelsemailet stod det nästan 500kr och när bilderna väl dök upp var summan några tior under mailpriset. Det värsta var dock att bilderna var så undermåligt frilagda att vårt barn hade stora vita fläckar på båda sidor om halsen (bakgrunden var sönderkomprimerat, flammigt grått) och turkosa skuggor längs armarna. Behöver jag nämna att gruppfotot var en katastrof?
  • Henrik I
    Henrik I skrev om Photomic
    Min sons första fotografering och min första kontakt med det här gamla företaget på drygt 20 år. Fotograferingen gick bra och fotografen var riktigt duktig.

Sen kom det hem lappar om påseende. Tänk att de inte utvecklat sin affär på alla dessa år? Konstigt tycker jag. Besöker deras sajt för man kan tydligen beställa där, med en kod man fick på påseendelappen. Det funkade skapligt men beställningsflödet skulle behöva en rejäl översyn. Otydligt och krångligt. Det känns att webben är något dom gör för att dom måste. Ingen kärlek där inte!

Nåväl, beställde hela serien för dyra pengar och skulle då få en bild direkt till mobilen som någon slags bonus. Vad får jag? En pixlig jävla skitbild som är totalt sönderkomprimerad. VARFÖR VARFÖR VARFÖR? Vad vill ni uppnå med det? Inte fasen vill jag ha en skitdålig bild på min son. Jag vill ha en superskarp bild. Är det så svårt att förstå? Ni sänker ju ert anseende på fem röda genom att skicka en så risig bild.

Så oerhört dumt.

Boktryckargatan 3, 374 32 Karlshamn