PJ Parkettgolv AB

Skälderviksplan 1, 120 60 Årsta — Visa karta

Vi garanterar att du kommer bli nöjd med resultatet när du anlitar oss på PJ Parkettgolv. Oavsett om du vill lägga nya golv eller slipa och behandla dina befintliga.

Vi är specialiserade på läggning av massiva mönsterparkettgolv, så som fiskbensparkett och tiljor. Under åren har vi arbetat med de flesta typer av trägolv och behandlingar, och på så sätt har vi fått ovärderliga kunskaper. Kvaliteten på alla utförda arbeten är alltid det viktigaste för oss, för att du som kund ska vara nöjd. Inget golv är det andra likt och därför är vår erfarenhet din bästa garanti. Utöver det lämnar vi även fem års garanti på det utförda arbetet.

Självklart använder vi oss bara av erkända leverantörer med högsta kvalitet. Både när det gäller trä- och parkettgolv, slipningsmaterial och behandlingsprodukter som lacker, hårdvaxoljor och oljor.

Läs vad 153 kunder tycker om PJ Parkettgolv AB

• Fredrik N
    Fredrik N skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vi fick hjälp att lägga nytt parkettgolv och slipa befintliga golv i vårt hus. Fantastisk bra bemötande, suveränt slutresultat. Läs mer
  • Irene S
    Irene S skrev om PJ Parkettgolv AB
    Trevliga hantverkare och duktiga Läs mer
  • Therese K
    Therese K skrev om PJ Parkettgolv AB
    Väldigt proffessionella från start till slut. Fått jättebra hjälp och är så nöjd med slutresultatet. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Therese E
    Therese E skrev om PJ Parkettgolv AB
    Trevligt bemötande från början till slut. Snabb återkoppling. Snabbt jobb med tydligt utförande. Fick skötselråd efteråt till våra nyslipade golv. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • Ida B
    Ida B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Snabba svar på offertförfrågan och det gick enkelt att boka tid, framförallt gick allt väldigt snabbt från förfrågan till att arbetet blev utfört.

Vi blev jättenöjda med behandlingen av vår gamla fiskbensparkett som har mycket glipor och ojämnheter från början. Nu ser det ut som hela lägenheten fick sig ett lyft!

Offerten stämde också helt överens med vad vi sen blev fakturerade. Läs mer
  • charlotta s
    charlotta s skrev om PJ Parkettgolv AB
    PJ Parkettgolv har varit fantastiska att ha och göra med! Arbetet har gått snabbt och blivit proffsigt utfört. Det har känts tryggt hela vägen och de har varit lätta att ha att göra med från första början till avslutat uppdrag. Jag rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Christer S
    Christer S skrev om PJ Parkettgolv AB
    Jag blev mycket trevligt bemött ifrån det första samtalet och vi kom överens om en tid på en gång. Jag fick hjälp med att slipa, olja och hårdvaxa mina golv i lägenheten. Resultatet är jag riktigt nöjd med och inget skräp lämnades heller kvar. Jag fick dessutom en flaska med olja för att underhålla mina golv. Tillsammans med fakturan så skickade PJ-Parkett instruktioner om hur jag skall använda oljan på mina golv.
    Riktiga proffs som vet vad dom gör, och jag rekommenderar dom varmt. Läs mer
  • Peter D
    Peter D skrev om PJ Parkettgolv AB
    Gänget på PJ var hjälpsamma, trevliga, proffsiga och kompetenta. Det var väldigt lätt att ha att göra med dem och jobbet blev gjort på bästa sätt.

/Peter Läs mer
  • Linda H
    Linda H skrev om PJ Parkettgolv AB
    Snabba svar och bra service. Och golvet blev helt fantastiskt! Dessutom bra pris Läs mer
  • Fanny A
    Fanny A skrev om PJ Parkettgolv AB
    Jag anlitade PJ parkettgolv för att slipa och vaxa om mitt golv. Tidigare car det två olika behandlingar på golvet. Efter PJ parkett blev hela golvet enhetligt. Mycket fint slipat. Trevlig golvslipare! Läs mer
  • Per-Olov Å
    Per-Olov Å skrev om PJ Parkettgolv AB
    I våran nyköpta lägenhet såg ekparketten lite tråkig ut med ett vitt pigment. Då man ändå har tusen saker att göra vid en flytt och jag inte är av multitaskande sort så drog jag mig för att göra saker som inte var absolut nödvändiga.

Efter lite sökande på reco tog vi ändå kontakt med PJ Parkettgolv AB. Svar kom fort, tider fanns nära, förslag på behandling lät bra, lämna och hämta nycklar gjordes så smidigt vi önskade. Vips, innan man behövt lägga någon tid alls så hade vi en nyslipad, mattlackad, och tålig fiskbensparkett.

Bäst av allt dock, resultatet var så mycket bättre än jag ens kunde föreställa mig! Vi blev verkligen supernöjda.

Det finns säkert andra bra parkettslipare, men det finns ingen bättre. Nästa gång vi behöver hjälp med ett trägolv kommer vi inte leta. Vi kontaktar PJ parkettgolv direkt.

//PO Läs mer
  • Kristina A
    Kristina A skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vi är jättenöjda! Vi hade ett gammalt knarrigt och sviktande parkettgolv från sent 40-tal som vi inte riktigt visste vad vi skulle göra med. Eftersom det var nedslipat så mycket som det gick så fanns det inte någon anledning att rädda parketten men vi var osäkra på hur mycket som behövdes göras för att få bort svikten.

PJ Parkettgolv AB kom över och tittade på golvet och berättade vad vi hade för olika alternativ, varefter vi fick offert för två olika lösningar. Prisvärda och extremt snabba på att genomföra jobbet. Nu har vi ett väldigt fint och icke sviktande golv! Läs mer
  • Bengt R
    Bengt R skrev om PJ Parkettgolv AB
    Helt ok.
    Förutom att de vill ha betalt Läs mer
  • Leni G
    Leni G skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vi anlitade PJ Parkett för att slipa våra mycket slita parkettgolv i hela lägenheten och även bygga 4 nya trösklar. De svarade snabbt och kom även snabbt ut på plats för en bedömning. Vi fick sedan ett prisförslag och förslag på utförande bara några timmar senare.
    Vi är mycket nöjda med både resultatet och bemötandet. Golven och trösklarna blev mycket snygga och allt gick exakt enligt plan. Har bara beröm att ge och kan starkt rekommendera detta företag. Läs mer
  • Thomas V
    Thomas V skrev om PJ Parkettgolv AB
    Utmärkt utfört arbete ( 55 m2 ny stavparkett efter rivning av befintligt golv) av genuint trevliga o serviceinriktade proffs ut i fingerspetsarna. Läs mer
  • Marie H
    Marie H skrev om PJ Parkettgolv AB
    Proffsiga och pålitliga. Mycket nöjd! Läs mer
  • Joakim E
    Joakim E skrev om PJ Parkettgolv AB
    Parkettslipning, trevligt bemötande från första stund, arbetet utfördes med bravur, mycket nöjd Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Bra hela vägen! Fick tydliga offerter och sen en tidplan som höll, de hade flexibilitet när vi ändrade oss från slipning till rivning/omläggning i ett rum (tidsplanen höll ändå) och ett jättefint resultat! Fakturan var specad och tydlig, inga obehagliga överrraskningar! Läs mer
  • Alfred S
    Alfred S skrev om PJ Parkettgolv AB
    BRa bemötande och framförallt mycket bra intryck av PJ:s utsände golvslipare! Stod ut med lite trassel med nycklar och matbord som måste flyttas utan gnäll och dessutom ett bra utfört jobb! Läs mer
  • Lisa B
    Lisa B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Bra kommunikation och perfekt genomfört arbete!
    Golvslipning ekparkett.
    Stort tack, kan rekommenderas varmt! Läs mer
  • Karin N
    Karin N skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vänligt, kunnigt och tillgängligt bemötande. Vi fick förtroende direkt.

Tips - uppdatera hemsida så det går att få offert därifrån. Läs mer
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om PJ Parkettgolv AB
    Kontaktade PJ Parkett för att få en offert på att slipa och färga alla golven i min nya lägenhet. Fick snabbt svar, fick en tydlig offert, fick en bra tidsplan, som dessutom höll hela vägen ut. Vid slutbesiktningen hittades en liten miss som åtgärdades dagen efter, utan diskussion. Jag är mycket nöjd med allt, från början till slut. Läs mer
  • Birgitta P
    Birgitta P skrev om PJ Parkettgolv AB
    Slipning av gammalt ekparkettgolv.
    Har anlitat dem förut två gånger till min dotters lägenhet.
    Därför hade jag höga förväntningar då de skötte sig mycket bra hos henne.
    Snabb och bra första kontakt. Höll vad de lovade.
    Känns mycket pålitliga. Korrekt faktura. Inget krångel med någonting. Det är så jag vill ha det!
    Birgitta Persson Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Jag har anlitat PJ Parkettgolv AB för att renovera och komplettera ett gammalt parkettgolv med fiskbensmönster, samt lägga ett helt nytt i köket där det var plastmatta. Min kontakt med företaget har varit bra både med Tomas som chef och samordnare och Daniel som lagt golvet samt Patrik som utförde slipning och oljebehandling. Alla har varit trevliga och bra på att höra av sig och att hålla överenskomna tider vilket jag uppskattar mycket. Resultatet blev bättre än förväntat :-) Jag kommer att rekommendera företaget till andra som behöver hjälp med trägolv. Läs mer
  • Sofia U
    Sofia U skrev om PJ Parkettgolv AB
    Trevligt bemötande samt proffsigt och snabbt utfört arbete med mycket bra resultat - ett helt nytt golv på bara 7 timmar! Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om PJ Parkettgolv AB
    Otroligt trevligt bemötande! Är supernöjda med resultatet! Läs mer
  • Nina j
    Nina j skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vi anlitade PJ Parkettgolv för slipning och behandling av ekparkett i hela lägenheten. Aningen knapphändig info inför genomförandet, men resultatet blev himla bra. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Kristoffer S
    Kristoffer S skrev om PJ Parkettgolv AB
    Bra och tydlig offert. Jobbet utfördes senare utan större anmärkningar. Läs mer
  • Carin S
    Carin S skrev om PJ Parkettgolv AB
    Är mycket nöjd över kontakten med dem. Möts av ett bra bemötande och punktlighet och golvslipning och lackning av mitt vardagsrum är proffsigt utfört. Läs mer
  • David R
    David R skrev om PJ Parkettgolv AB
    Anlitade PJ Parkettgolv för att lägga fiskbensparkett i vår nyinköpta 20-talslägenhet. Snabb respons, trevliga killar och framförallt ett mycket väl utfört arbete. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Bra redigt bemötande. Ärlig offert. Snyggt utfört arbete. Tidplanen följdes. Läs mer
  • Jan U
    Jan U skrev om PJ Parkettgolv AB
    Jag fick kontakt med PJ Parkettgolv via en målare på Hammarbyhöjdens måleri. Från första telefonsamtalet till färdigt arbete har dom hållt det dom lovat hela vägen. Dom tog emot min beställning och sa att den som skulle utföra arbetet skulle kontakta mig via telefon inom en viss tid, och det gjorde dom. Trevliga och tjänstvilliga hela vägen. Jag beställde slipning av parkettgolv i vardagsrummet samt en tröskel. Jobbet, så långt jag kan bedöma, är mycket bra utfört. Det enda jag har att anmärka på är att vi har några skruvhål i golvet på ett ställe som fortfarande är kvar efter slipning. Jag har inte beställt fyllning av hålen men då det inte är självklart för mig hur ett slipjobb går till skulle jag önska en fråga från företaget om jag vill att dom fyller hålen. Detta bara för att få ett ännu bättre resultat. Men PJ Parkett har inte gjort något fel, dock hade dom visat sig än mer professionella om dom ställt frågan.

Jag hade också dagen innan dom kom för att slipa mitt golv lyckats tappa en bokhylla på ett annat parkettgolv i huset. Jag frågade om dom kunde laga det och det lovade deras representant att dom kunde, dock inte vid samma tillfälle utan dom skulle höra av sig senare. Jag väntar fortfarande på att dom ska höra av sig. Läs mer
  • Helene L
    Helene L skrev om PJ Parkettgolv AB
    Trevligt företag som snabbt svarade på förfrågan och höll igång dialogen.
    Slipningen gick fort och blev snygg. Allt utan något strul. Läs mer
  • Jan R
    Jan R skrev om PJ Parkettgolv AB
    Allt helt ok, tack! Bra jobb och tidsplanen hölls. Läs mer
  • Anna-Britta S
    Anna-Britta S skrev om PJ Parkettgolv AB
    Jag har fått ett parkettgolv slipat och lackat på rekordtid. Dagen efter mitt samtal var en hantverkare på plats 10 min före utsatt tid.
    Golvet vart väldigt bra. Jag rekommenderar verkligen detta serviceinriktade företag. Läs mer
  • Jasmin K
    Jasmin K skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vi anlitade PJ Parketgolv AB och vart mycket nöjda. Tomas svarade snabbt på våra frågor och fick in oss i sitt schema på kort varsel då vi såg att golvet va i sämre skick än förväntat när de gamla ägarna flyttat ut. Andre' kom och utförde arbetet och resultatet vart mkt bra!
    Kan verkligen rekommendera detta företag. Läs mer
  • Marit A
    Marit A skrev om PJ Parkettgolv AB
    Jag är mycket nöjd med PJ Parkettgolv. Snabb kontakt och väldigt bra service! De räddade verkligen mina slitna parkettgolv som nu ser ut som nya.
    Kan varmt rekommendera detta företag! Läs mer
  • Stefan B
    Stefan B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vi fick hjälp med att slipa originalparketten i vårt 40-talshus och sedan hårdvaxolja på (magic oil).
    Det blev supersnyggt och golvet luktar underbart. Fick även hjälp med att skrapa lister och montering av nivålister på befintligt golv.
    PJ Parkett är ett självklart val för alla golvjobb! Läs mer
  • Richard T
    Richard T skrev om PJ Parkettgolv AB
    Tydlig offert. Jobbet mycket snyggt utfört inom utlovad tid. Läs mer
  • Sarah G
    Sarah G skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vi fick en väldigt ful vattenskada på vårt originalparkettgolv. PJ parkett svarade snabbt med offer på förfrågan o kunde utföra arbetet nästan omgående. Resultatet överträffade vår förväntan. Snyggt, professionellt o knappt synbar lagning. Vi skulle anlita dem igen! Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Resultatet bliv bra efter slipning och lackning jag är mycket nöjd. Lätt att få kontakt med företaget också. Allt bra,dessutom god information från företaget om arbetet. Läs mer
  • Tobias N
    Tobias N skrev om PJ Parkettgolv AB
    Bra kontakt från början trots att jag hade en massa funderingar och ändringar. Golven blev snygga. Läs mer
  • Annika H
    Annika H skrev om PJ Parkettgolv AB
    Snabba och serviceinriktade. Fiskbensparketten blev fantastiskt fin. Läs mer
  • Sven S
    Sven S skrev om PJ Parkettgolv AB
    Smidigt, snabbt o rimlig kostnad. Trevligt bemötande och fint resultat Läs mer
  • Karl H
    Karl H skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vi är supernöjda med arbetet. Snappat och effektivt utan krångel. Läs mer
  • Mats B
    Mats B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Vår ekparkett behövde en uppfräschning. 70 kvadrat och tidspress.. Thomas och hans team var ett perfekt val- sååå snyggt. Läs mer
  • Camilla L
    Camilla L skrev om PJ Parkettgolv AB
    Anlitade PJ Parkettgolv för att slipa och lacka bokparkett i tre rum. Kontakt med företaget gick mycket smidigt och jag är mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • Lennart E
    Lennart E skrev om PJ Parkettgolv AB
    Positivt, snabbt och bra jobb vid slipning och lackning av parkett Läs mer
  • Sofia A
    Sofia A skrev om PJ Parkettgolv AB
    Väldigt proffsiga och tillmötesgående. Kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • MAts P
    MAts P skrev om PJ Parkettgolv AB
    Trevligt bemötande, bra råd och mycket bra genomfört arbete! Läs mer

Skälderviksplan 1, 120 60 Årsta