PJ Parkettgolv AB

Skälderviksplan 1, 120 60 Årsta — Visa karta

Vi garanterar att du kommer bli nöjd med resultatet när du anlitar oss på PJ Parkettgolv. Oavsett om du vill lägga nya golv eller slipa och behandla dina befintliga.

Vi är specialiserade på läggning av massiva mönsterparkettgolv, så som fiskbensparkett och tiljor. Under åren har vi arbetat med de flesta typer av trägolv och behandlingar, och på så sätt har vi fått ovärderliga kunskaper. Kvaliteten på alla utförda arbeten är alltid det viktigaste för oss, för att du som kund ska vara nöjd. Inget golv är det andra likt och därför är vår erfarenhet din bästa garanti. Utöver det lämnar vi även fem års garanti på det utförda arbetet.

Självklart använder vi oss bara av erkända leverantörer med högsta kvalitet. Både när det gäller trä- och parkettgolv, slipningsmaterial och behandlingsprodukter som lacker, hårdvaxoljor och oljor.

Läs vad 230 kunder tycker om PJ Parkettgolv AB

• 2019-07-08

Agneta A skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Läggning av fiskbensparkett jättebra bemött och utmärkt arbete Läs mer

Christer O skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Jag beställde golvslipning och fick vid första kontakten med Thomas en bra känsla att jag kontaktat rätt företag. Jobbet gjordes på önskad tid trots att jag kom med nya önskemål som jag missat vid den första bestäällningen.
    Jättenöjd med resultatet.
    Christer Olsson Läs mer

Joakim O skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Trevlig personal och fint utfört arbete! Läs mer

Maria R skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    PJ parkett lagade en skada i parketten samt slipade hela golvet och behandlade det.
    Jag blev mycket professionellt bemött. Jag upplevde att de hade stor kunskap inom området och fick bra och informativa svar.
    De var snabba på att svara och enkla att ha att göra med.
    Resultatet översteg vida mina förväntningar!! Lagningen syns inte och golvet är otroligt vackert och underbart skönt att gå på.
    Jag är mycket nöjd med PJ parkett och har redan rekommenderat andra att anlita dem. Läs mer
  • 2019-07-06

Therese T skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Angående framtagning av gammalt trägolv + slipning och lackning.

Snabb respons på förfrågan. Trevligt bemötande från början till slut. Pålitliga. Säkra och kunniga. Bra prisnivå. Är kort sammanfattat mycket nöjd med det utförda arbetet. Rekommenderas!!! Läs mer
  • 2019-07-05

Kenneth P skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Utmärkt jobb och snabba! Kan verkligen rekommendera dom ! 👍👍 Läs mer
  • 2019-07-05

Annika V skrev om PJ Parkettgolv AB
    PJ Parkettgolv lade fiskbensparkett i mitt vardagsrum och hall för några år sen och det blev jättesnyggt! Killen som gjorde jobbet var superduktig och engagerad och jag har fått många positiva kommentarer om golvet från vänner och bekanta. PJ Parkettgolv var även flexibla och lät mig välja en annan efterbehandling än den som de brukar använda och löste också problem som dök upp på vägen. Jag skulle gärna anlita dem igen! Läs mer
    Niclas R, PJ Parkettgolv AB gillar detta
  • 2019-06-09

HANS-JÖRG Z skrev om PJ Parkettgolv AB
    Golvbyte på en hel våning. Jätteduktiga killar, vänlig, talamod och jag är absolut nöjd med resultatet. Tack för bra service! Läs mer
    Niclas R, PJ Parkettgolv AB gillar detta
  • 2019-05-14

Henrik J skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Mycket nöjd med utfört arbete. Särskilt golvläggarna är verkligen duktiga och brinner för sitt arbete. Läs mer
  • 2019-05-12

Eva L skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    "Golvet blev ju bättre" Men inte professionellt resultat, golvet är vågigt och har ränder vid kanterna. Och på vissa plankslut är det en mörkare rand. Killen som var här var dessutom rätt oförsiktigt och spillde sin lack i hallen och lutade sig mot tapeten med smutsiga arbetskläder. Och ett Hej då! När man lämnar och är klar är ju alltid trevligt.
    Hälsningar
    Eva Läs mer
    2019-05-13 PJ Parkettgolv AB svarar Eva L
    Hej Eva
    Det var väldigt tråkigt att golvet och bemötandet inte blev 100%. Vi kontaktar dig snarast. Mvh Niclas

Irene H skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipa olja lack. Mörkare golv.
    Hade fått uppfattningen via telefon att jag kunde få mörkare golv. Innan arb startade blev jag upplyst om färgen.
    Blev bra ändå!

Hade önskat ett ordererkännade med tid och plats samt orden från offerten i en pdf i nytt mail då jag beställde tjänsten.

Jobbet var 5a men innan beställningen 4a. Läs mer
  • Andreas E

2019-05-11

Andreas E skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipning av golv i en hel lägenhet. Bra svar på frågor och sliparen var jätteduktig. Väldigt nöjd. Läs mer

Martina B skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Jättenöjd med slipning och hårdvaxoljning av vårt golv. Pj parkett var lätta att kommunicera med, gjorde ett jättebra jobb snabbare än väntat och har bra prisbild! Läs mer

Jonatan J skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Bra dialog och bra resultat. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-09

Caroline A skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Bra och snabb service. Flexibla med utförandet vilket passade oss.
    Hade önskat lite med respons/ kommunikation efter att arbetet var klart. Men i det stora hela mycket bra. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-05-09

Sofie G skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    De slipade vår hala trapp. De var trevliga, punktliga och resultatet blev jättebra. Läs mer
  • Anders B

2019-04-22

Anders B skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Kollade runt lite efter olika parkettläggare och fastnade för PJ Parkettgolv då de gjort massor med (Snygga) jobb tidigare och fått bra utlåtanden sedan tidigare.
    Redan från första kontakten så var de lyhörda och förklarade vad för möjligheter och idéer man kunde bygga på. De var snabbt i lägenheten och tittade. Såg och förklarade saker som en kund inte ser eller är medveten om.
    Offerten såg bra ut och vi hade i princip bestämt oss.
    Det gick en tid och när vi var beredda på golvbytet kontaktade vi dem och vi hade då lite el-jobb som vi ville få gjort också och då berättade de att de hade ett företag som de kunde bistå med. När vi fixat någonstans att bo så flöt det bara på väldigt snabbt och utförandet var supernoggrant och snyggt gjort! Fina detaljer och lösningar. Perfekt lagda stavar. Eljobbet var exemplariskt och synkat tack vare att de kunde kommunicera med "sina egna". Gavlo heter de, förresten. Detta är själva läggningen av parketten, tillsammans med elarbetet och delar av golvsockelsättningen. Vi ville ha Kolmårdsmarmor precis vid dörren men hade inte någon leverantör klar än men vi hittade ett företag som kunde leverera. När vi väl fick hem stenen, som tog några veckor, så hörde vi av oss till PJ Parkettgolv och meddelade att vi ju naturligtvis vill att de även lägger stenen. Det gick inte lång tid förrän även detta gjordes på en dag. Golvläggaren fixade tillochmed en stensåg för att det skulle bli ett så bra jobb som möjligt, på eget initiativ! :-)
    Dagen efter kom han och satt de sista golvlisterna och bytte även ut listen i dörrkarmen till ytterdörren.
    Det är verkligen SKITSNYGGT och så perfekt gjort att det inte ens behövdes fog.
    Så vi är MER än nöjda! Snabba, Lyhörda och Noggranna! Dom erbjöd oss ett helt koncept. Helt enkelt Fantastiskt. Läs mer
  • Åse N

2019-04-16

Åse N skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Allt gick smidigt och han som gjorde arbetet var mycket trevlig och tiimötesgående och resultatet blev över all för Läs mer

Elin S skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Snabbt, enkelt, prisvärt och inga konstigheter. Framför allt ett bra resultat. Hade lätt anlitat PJ igen. Läs mer

Johan P skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Trevligt bemötande och tidsplanen hölls. Läs mer

Carl A skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    En mycket trevlig och yrkeskunnig golvläggare gjorde jobbet. Det blev bättre än jag vågat hoppats och golvet är perfekt disponerat med samma storlek på stavar och friserna blev perfekta. Priset blev vad jag räknat med trots några tillägssbeställningar från mig.

Jag är 100% nöjd. Läs mer
  • Sara C

2019-03-18

Sara C skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Golvslipning och ny oljefinish - funkade smidigt med både bokning och utförande. Vi är mycket nöjda med resultatet Läs mer
  • 2019-03-17

Sofia F skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Super snabba och bra resultat. Kontaktade dem på torsdagen och på måndagen fick jag mitt golv slipat. Mycket nöjd med resultatet och bemötandet. Läs mer
  • Irina G

2019-03-17

Irina G skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    PJ parkett slipade och behandlade golv i hela lägenheten med hårdvaxolja. Resultate blev riktigt bra! Eftersom vi flyttade i en ny lägenhet hade vi ont om tid och var oroliga att golvet inte skulle bli färdigt innan vi flyttar in med alla möbler. Men PJ parkett blev färdiga i tid, precis som de lovade. Vi är jättenöjda! Läs mer

Jens G skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Lite seg på svar innan men riktigt bra golvläggare - blev skitfint! Prisvärt också. Läs mer
  • Patrik H

2019-03-15

Patrik H skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Pålitliga, hjälpsamma och levererade enligt tidsplan! Läs mer

Patrik N skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Golvslipning och lackering av vår nedervåning. Snabbt och professionellt bemötande. Bra pris. bra utfört jobb. Tog endast två dagar och golvet blev som nytt. Anlitar gärna dom igen. Läs mer

Jonas S skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Snabbt utfört, noggrant och med oerhört bra resultat. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Nadia B

2019-03-15

Nadia B skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Vi slipade ett ljust parkettgolv och behandlade det med Monocoat till mörkare nyans. Vi är supernöjda med firman från start till slut och är förälskade i vårt ”nya” golv. Läs mer
  • 2019-02-12

JM L skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Vi kontaktade PJ för att dels lägga nytt golv och slipa en gammal originalparkett, och få dessa två golv att likna varandra så mycket som möjligt. Resultatet blev jättebra och vi är supernöjda med allt! PJ är väldigt hjälpsamma och Jakob som kom hem till oss var väldigt tillmötesgående och svarade snabbt. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-02-08

jennifer V skrev om PJ Parkettgolv AB
    Snabba, flexibla och resultatet blev jättebra! Läs mer
  • 2019-01-20

Anna Å skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Parkettslipning. Trevligt bemötande, väl utfört arbete. Läs mer
  • 2019-01-19

Gina T skrev om PJ Parkettgolv AB
    Snabbt, tydlig kommunikation och bra slutresultat Läs mer
  • Nils B

2018-12-23

Nils B skrev om PJ Parkettgolv AB
    Ett utmärkt jobb förutom en liten detalj som de fixade direkt efter kontakt. Verkar vara en seriös firma som vi gärna anlitar igen om behov uppstår Läs mer

Hanna F skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipning av original ekparkett från -69. Valde olja som behandling med kulör.
    Hade varit i kontrakt med ytligare två golvfirmor som jag tyvärr fick dålig uppfattning av. Blev väldigt bra bemött an pj parkett både på telefonen, i showroomet och av hantverkaren som utförde arbetet.
    Dessutom använde de en annan produkt än de andra golvfirmorna jag besökt, på provbitarna i showroomet skymtade inga gula eller röda toner igenom från orginalträt, detta var viktigt för oss då vi önskade ett så grått/vitt färgresultat som möjligt utan varma toner.
    Golvet var innan behandling i riktigt dåligt skick, repor, hack, någon insjunken parkettstav, samt missfärgning av vattenskador och rengöringsmedel. De kunde inte garantera att missfärgningarna skulle försvinna helt men vi kom överens om att de skulle pröva utan att reparera med nya golvbitar. Och tur var det för allt försvann, vi fick ett helt nytt golv!
    Golvet kändes ganska strävt de första 2 veckorna men nu är det mycket "mjukare".
    Service, kvalité och bra priser, kan inte begära mer än så, skulle använda pj parkett igen! Läs mer

Markus L skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Väldigt nöjd med golvslipning och lackning av vardagsrumsgolvet. Tydlig prissättning, kom i tid, trevlig och läsningsorienterad (hade med extra-stavar för att passa på att laga djupare missfärgningar). Inte minst bra resultat. Klockren 5:a. Läs mer

Ann H skrev om PJ Parkettgolv AB
    Blev bra bemött.
    Han som gjorde arbetet kändes som han kunde sin sak .
    Jag är helnöjd .
    Golvet blev jätte bra och han klarade listerna . Vilket jag är väldigt nöjd med för de är nymålade . Läs mer

Lars B skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipning och lackning av ekparkett, vardagsrum.
    Utmärkt jobb och bemötande såväl av kundtjänst, arbetsledare som hantverkaren. Läs mer
  • 2018-12-02

Eivi H skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Ett mycket proffsigt utfört arbete. Ett mycket trevligt bemötande, lätt att kommunicera via mail eller telefon. Jag har lagt en massiv stavparkett i holländskt mönster som behandlats med Magicoil 2k ego. Resultatet blev ett fantastiskt vackert golv. Jag kan bara rekommendera företaget och det arbete som görs till det bästa! Läs mer
  • 2018-11-27

Katarina D skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Har köpt slipning av parkett. Blev bemött på ett korrekt och trevligt sätt. De besvarade mina frågor snabbt och effektivt. Arbetet blev utfört inom föreskriven bestämd tid. Kan starkt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Ida K

2018-11-27

Ida K skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Mycket snabba i både återkoppling med offert och i utfört arbete. Mycket noggrann och trevlig golvläggare och riktigt fint resultat. Fakturan överensstämde mycket väl med offert och arbetet kunde både inledas och avslutas snabbt. Vi hade ett nytt snyggt golv på fyra dagar. Läs mer
  • 2018-11-24

Fredrik L skrev om PJ Parkettgolv AB
    Riktigt bra resultat och service Läs mer
  • Johanna C

2018-11-24

Johanna C skrev om PJ Parkettgolv AB
    Väldigt nöjd med resultatet på vår fiskbenspakett! Rekommenderas. Läs mer
  • Per Arne J

2018-11-22

Per Arne J skrev om PJ Parkettgolv AB
    Mycket trevlig personal. Dök upp enligt överenskommelse och utförde ett noggrant och utmärkt arbete. Rekommenderas varmt
    /Per-Arne Läs mer
  • 2018-11-22

Ronnie R skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    - Golvslipning
    - Snabbt och proffsigt bemött
    - Snabbhet och flexibilitet, vilket också blev fallet
    - Rekommenderar mycket gärna till andra Läs mer
  • John W

2018-11-05

John W skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Ersatte mitt gamla trista golv i köket med fiskbensparkett som vitbetsades. Väldigt bra bemötande från början till slut. Snabba svar och bra kommunikation. Jag har inget att klaga på. Väldigt nöjd och kan verkligen rekommendera PJ Parkettgolv. Läs mer
  • 2018-10-24

robert C skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Omslipning av ekparkett sedan med vit hårdvaxolja som skydd.
    Både anställda och chef var mycket trevliga och tillmötesgående.
    Resultatet blev jättebra.
    Det blev bara ett mindre problem efter de var klara, meddelade chefen det och dom var här direkt och ordnade det utan att tveka, de är mycket professionella och inte nöjda förens du som kund är nöjd. Läs mer
  • 2018-10-20

Johan A skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Vi är extremt glada att vi valde PJ Parkett när vi skulle lägga om vårt golv.

Vi hade köpt ny lägenhet där vi skulle lägga fiskbensparkett i hela lägenheten (70kvm) inklusive klinkers (5kvm) i hallen. Vi hade bara en vecka på oss innan inflytt och allt detta löste dem till punkt och pricka, med fantastiskt resultat!

När vi rev upp det gamla golvet upptäcktes dessutom en liten fuktskada i köket som de enkelt kunde åtgärda, vilket var skönt.

Inga konstigheter med faktureringen heller, inga dolda eller konstiga påslag, bara rättvist och schysst pris enligt offert.

I övrigt grymt duktiga och trevliga. Kan starkt rekommendera dem. Läs mer
  • 2018-10-18

Hans S skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Vi beställde ett stavparkettgolv i vårt kök efter att vår kyl/frys tinat och förstört befintligt golv. Företaget gav en bra offert på nytt golv inklusive rivning och montering med snabb leverans. Företaget levde helt upp till våra förväntningar med mycket vackert slutresultat! Läs mer
  • Peter P

2018-10-18

Peter P skrev om PJ Parkettgolv AB
    Beställde nyläggning av fiskbensparkett och fick ett sperbra bemötande och ett toppenresultat. Tidplan och överenskommet pris hölls också enligt överenskommelse. Jag rekommenderar gärna PJ Parkettgolv till andra kunder. Läs mer

Skälderviksplan 1, 120 60 Årsta