PJ Parkettgolv AB

Skälderviksplan 1, 120 60 Årsta — Visa karta

Vi garanterar att du kommer bli nöjd med resultatet när du anlitar oss på PJ Parkettgolv. Oavsett om du vill lägga nya golv eller slipa och behandla dina befintliga.

Vi är specialiserade på läggning av massiva mönsterparkettgolv, så som fiskbensparkett och tiljor. Under åren har vi arbetat med de flesta typer av trägolv och behandlingar, och på så sätt har vi fått ovärderliga kunskaper. Kvaliteten på alla utförda arbeten är alltid det viktigaste för oss, för att du som kund ska vara nöjd. Inget golv är det andra likt och därför är vår erfarenhet din bästa garanti. Utöver det lämnar vi även fem års garanti på det utförda arbetet.

Självklart använder vi oss bara av erkända leverantörer med högsta kvalitet. Både när det gäller trä- och parkettgolv, slipningsmaterial och behandlingsprodukter som lacker, hårdvaxoljor och oljor.

Läs vad 275 kunder tycker om PJ Parkettgolv AB

• 2020-04-01

Per J skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipningen i vardagsrum och nyinläggning i köket blev mycket bra. Läs mer
  • 2020-03-30

Ted E skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Riktigt bra och trevlig service. De svarade snabbt och tog kontakt i god tid innan med hämtning av nycklar osv. Väldigt proffsiga och seriösa. Arbetet blev utomordentligt. Kan varmt rekommendera PJ Parkettgolv. Läs mer
  • 2020-03-30

Ulf E skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Beställde slipning av ekparkett med UV hårdvaxolja. Resultatet blev väldigt bra och golvet gick att använda direkt, professionellt bemötande av företaget. Läs mer
  • 2020-03-27

Olivia S skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Golvslipning med pigmentering. Blev bemött på ett trevligt sätt och var väldigt nöjd med resultatet. Har ett gammalt parkettgolv, men dom lyckades slipa fram dess charmiga karaktär till ett rimligt pris. Läs mer
  • 2020-03-26

GUSTAV A skrev om PJ Parkettgolv AB
    Anlitade dem för att slipa och behandla golvet i tre rum.
    De hade tid snabbt efter att de fick jobbet och arbetet gick fort.
    Det fanns några småmissar som jag påpekade och utan problem åtgärdades dessa inom en vecka,
    därav min rekommendation.
    Ska jag göra liknande arbeten igen tvekar jag inte att anlita dem för det! Läs mer
  • 2020-03-24

Kerstin B skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Mycket bra utfört arbete på avtalad tid. Bra bemötande från start. Läs mer
  • Martina N

2020-03-21

Martina N skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipning och pigmentering av olika typer av golv. Golven blev jättefina, bättre än vi hade hoppats på. Trevliga och punktliga som utförde jobbet. Läs mer
  • 2020-03-20

Annika A skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Inga konstigheter! Bra jobb till bra pris! Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-03-20

Maria H skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Beställde golvslipning.Trevligt personal duktig handverkare.Jag själv är månad givare till Cancerfonden det glädjer mig att er företag hjälper de behövande. Läs mer
  • 2020-03-12

Raul B skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Väl utfört arbete, trevlig personal och den lilla restpunkten hanterades snabbt. Läs mer
  • 2020-03-10

Helena B skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Arbetet utfördes utmärkt. Det blev minst lika fint som jag hade förväntat mig. Och arbetet utfördes på den tid som de hade sagt. Läs mer
  • 2020-02-28

Lars E skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Snyggt jobb och bättre än jag förväntat! Läs mer
  • 2020-02-24

Frida P skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipade och behandlade ekparkettgolv, ca 60 kvm.

Resultatet blev superfint och vi är nöjda med all kontakt vi hade innan jobbet utfördes. De var snabba, trevliga och utförde jobbet på utsatt tid, verkligen punktliga. Dock fick vi otydliga instruktioner angående om vi skulle förbereda något eller om vi kunde gå på golvet samma dag, vilket vi inte kunde och resulterade i att vi en natt oväntat fick ta in på hotell. Hade önskat tydlighet kring detta. Läs mer
  • 2020-02-19

Eliya L skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Friktionsfritt. Höll vad de lovade och levererade ett snyggt slutresultat. Läs mer
  • 2020-02-17

Amanda D skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Underhållsoljning av parkettgolv. Otydlig kontakt med Tomas. De skulle först komma en vecka men hörde sedan aldrig av sig. Inför besök fick vi inga instruktioner om hur långt tid behandlingen skulle ta, om vi skulle förbereda något eller om vi kunde gå på golvet samma dag.

Golven rengjordes inte före behandlingen vilket har gjort att ”smågrus” har torkat tillsammans med oljan.

I övrigt blev resultatet okej. Läs mer
    2020-02-18 PJ Parkettgolv AB svarar Amanda D
    Hej Amanda

Vi får be om ursäkt för att kontakten inte blivit 100% i ditt fall. Vi eftersträvar alltid att allt ska flyta på bra, men det har inte riktigt klaffat i er fall tyvärr. Angående första kontakten så hade ingen tid bokats till er utan vi hade bara meddelat att tider fanns en viss vecka och sen bokades tid, vilket tog lite för lång tid vilket vi håller med om. Vi tar till oss kritiken. /Niclas
  • 2020-02-02

Eva B skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Läggning av parkettgolv i kök. Proffsiga trevliga hantverkare som gjorde ett jättebra jobb, golvet blev så snyggt! Bra kommunikation mellan hantverkare och oss (ringde när de var sena). Läs mer
  • 2020-01-29

Inger B skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Lite svårt att ge klara besked när de kunde börja och kom inte på utsatt dag (utan att meddela). När jobbet gjordes var de jätteduktiga, trevliga och allt blev jättebra! Jobbet gjordes till offererat pris. Vi blev väldigt nöjda och kan rekommendera dem! Läs mer
  • Tobias S

2020-01-29

Tobias S skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    PJ Parkettgolv har utfört ett ytterst bra jobb. De var inte billigast men sedan allra första kontakten har de varit fantastiskt professionella, trevliga och ärliga. Man får som kund ett naturligt förtroende för dem. Ett förtroende som de förtjänar. Bra jobbat Tomas och teamet! Läs mer
  • 2019-12-27

Sylvia R skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Snabba svar både på offertfrågor och övriga frågor Läs mer
  • 2019-12-12

Martina S skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Trevliga golvläggare och slutresultatet blev toppen Läs mer
  • 2019-12-10

Fredrik C skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipade ca 120 kvm parkettgolv och behandlade med hårdvaxolja. André som slipade var en toppenkille - duktig, trevlig och hjälpsam. Bra bemötande vid beställning också. Läs mer
  • Per S

2019-11-26

Per S skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Stort tack till Tomas & PJ Parkettgolv som gjorde ett oerhört bra arbete med hög kvalitet.

Vi träffade flera hantverkare där Tomas definitivt var den mest kunnige. Efter att ha bollat idéer några varv valde vi PJ då allt ifrån pris, referenser och magkänslan var rätt.

På utsatt tid dök Leo från PJ upp för att starta med golvrivningen. Vi fick många bra tips av Leo under renoveringen kring hur vi skulle tänka när man t.ex skulle varva de olika mönstren i den enstaviga parketten för att få bästa resultat.

Hela renoveringen var klar i tid och med ett utmärkt resultat.

Hantverkarna var även väldigt uppskattade av grannarna då de var trevliga, höll det städat både i trappen, i lägenheten och utanför på gatan.

Stort tack till PJ, vi är väldigt nöjda & kommer använda er igen.

Vi ger PJ våra starkaste rekommendationer.

/ Per Sydäng Läs mer
  • 2019-11-18

Johan I skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Allt fungerade klockrent och resultatet vart super! Läs mer

Marcus M skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Hade fått ett hål i golvet som PJ Parkettgolv lagade åt mig. Golvet var i ek med pigmenterad olja. De bytte ut de trasiga stavarna med nya pigmenterade stavar. Var inte billigt men tycker resultatet blev riktigt bra. Läs mer

Dan W skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipning av parkettgolv. Grymt bra resultat. Trevlig kille. Rekommenderas! Läs mer

Andreas S skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    BLEV MKT BRA .VI VILLE HA SÅ BLANKT GOLV SOM MÖJLIGT O DET FICK VI Läs mer
  • Göran H

2019-11-13

Göran H skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipning av parkettgolv.
    Allt till belåtenhet och högsta betyg.
    MVH Göran Holmqvist
    Västerhaninge. Läs mer
  • 2019-11-07

Maja G skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Jag har fått mitt golv slipat och behandlat med vax. Jag är väldigt nöjd både med utförandet av arbetet, kontakten till PJ Parkettgolv - och framför allt resultatet. Golvet blev så fint. Läs mer
  • 2019-11-04

Andreas S skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Bra bemötande med snabba svar på frågor och väl utfört arbete! Läs mer
  • Stina L

2019-11-04

Stina L skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Bra kommunikation, höll tidsplanen som fanns och gjorde ett jättefint jobb. Extra nöjd över att pigmenteringen på det golvet som slipades blev väldigt likt det nya golv vi köpt till anslutande rum. Rekommenderar gärna PJ till andra! Läs mer
  • 2019-11-04

Louise A skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Har fått superbra, effektiv och trevlig service från dag ett och golvet blev precis så som vi önskade! Läs mer

Yvonne D skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Väldigt nöjd med inläggning av ekparkett samt slipning och lackning av äldre parkettgolv. Bra och trevligt bemötande med hållen tidsplan. Rekommenderar gärna! Läs mer

CRISTINA H skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    OMG SÅ FINT DET BLEV!! VILKEN KILLE! Fixade köket i vår 1:a, HELT PERFEKT!! SÅ HIMLA SNYGGT!! Ska använda till resten av lgh'tens rum med! Helt klart värt varenda kr! <3 Läs mer

Odd S skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    De la in parkettgolv, bra och snabbt bemötande och ett professionellt jobb!
    Proffs! Läs mer
  • 2019-10-08

Carl Michael J skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    A) Rengöring och oljning av ekparkett
    1) Svarade på offert som kom snabbt efter förfrågan
    2) Blev mycket vänligt och korrekt bemött, bokade tid
    3) Arbetet utfördes med gott resultat och de frågor som uppkom efter ett par dagar besvarades med besök på plats
    4) Andra delen av arbetet, sedan möbler flyttats, utfördes på ett utmärkt sätt varvid de som utförde arbetet var noga med att upplysa om arbetets olika moment och materiel som kom till användning.
    B) Företaget levde upp till förväntningarna och jag kommer att anlita dem igen, när tillfälle ges Läs mer
  • 2019-10-03

Gösta O skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Proffsigt arbete. Trevlig kille. Läs mer
  • 2019-10-02

Angelica S skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Lite otydlighet med tidsåtgången. De sa 4-6h men var bara hoss oss 1h och 45min. Läs mer
  • 2019-10-02

Fredrik F skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Slipade mitt trägolv och behandlade det med PJ och resultatet var mycket bra. Jag är nöjd både med hur golvet blev men även att dom gjorde snabbt och till ett bra pris. Läs mer
  • Klas H

2019-09-30

Klas H skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Superproffsigt från början till slut. Perfekt utfört arbete på tid. Riktiga hantverkare. Tänk om det alltid kunde fungera såhär...
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-09-17

Linda E skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Bytte parkettgolv i två rum. Supersnabbt gick det och så snyggt blev det. Väldigt nöjd och rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2019-09-12

Johan S skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Trevligt bemötande från start och trevlig personal. Resultatet blev väldigt bra. Läs mer
  • 2019-09-12

Tomas J skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Snabbt genomfört arbete och snyggt resultat. Väldigt serviceinriktade. De kunde ha fått 5 stjärnor men en matta utomhus blev nedsölad med olja och fick kastas och det var lite oljestänk på diskmaskinen som är svårt att få bort så det drog ner till 4. Leverantören rekommenderas hur som! Läs mer
  • 2019-09-10

Sofi W skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Har använt mig av PJ Parkett ett flertal tillfällen för golvläggning och golvslipning. Alltid trevligt bemötande och snabb respons. Har varit supernöjd med resultatet varje gång. Läs mer
  • 2019-09-10

Göran L skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    *Slipning o hårdvaxolja,
    *Bra bemött, ok Tidplan
    *Inte helt nöjd med slipfinich, olika slippapper mellan den stora maskinen och kantslipen, orkar ej klaga då det blev bökigt med möbel logistiken så jag godkände. Läs mer
    2019-09-11 PJ Parkettgolv svarar Göran L
    Hej Göran
    Synd att vi aldrig fick komma och titta på det som du ansåg vara fel, Vi hade ju en kommunikation där vi framförde att vi gärna hade velat se vad som inte såg bra ut för möjlig åtgärd. Angående kornstorlek på kantmaskin och bandmaskin, så avslutar man med olika kornstorlek i och med att kantmaskinens slipning blir finare. Detta gör att det alltid slipas med ett steg grövre korn på kantmaskinen.
    /Niclas
  • 2019-08-05

Mia N skrev om PJ Parkettgolv AB
    Flexibla, snabb återkoppling och väl utfört jobb! Rekommenderas starkt 😊👍 Läs mer
  • 2019-07-08

Agneta A skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Läggning av fiskbensparkett jättebra bemött och utmärkt arbete Läs mer

Christer O skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Jag beställde golvslipning och fick vid första kontakten med Thomas en bra känsla att jag kontaktat rätt företag. Jobbet gjordes på önskad tid trots att jag kom med nya önskemål som jag missat vid den första bestäällningen.
    Jättenöjd med resultatet.
    Christer Olsson Läs mer

Joakim O skrev om Golvläggning en del av PJ Parkettgolv AB
    Trevlig personal och fint utfört arbete! Läs mer

Maria R skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    PJ parkett lagade en skada i parketten samt slipade hela golvet och behandlade det.
    Jag blev mycket professionellt bemött. Jag upplevde att de hade stor kunskap inom området och fick bra och informativa svar.
    De var snabba på att svara och enkla att ha att göra med.
    Resultatet översteg vida mina förväntningar!! Lagningen syns inte och golvet är otroligt vackert och underbart skönt att gå på.
    Jag är mycket nöjd med PJ parkett och har redan rekommenderat andra att anlita dem. Läs mer
  • 2019-07-06

Therese T skrev om Golvslipning en del av PJ Parkettgolv AB
    Angående framtagning av gammalt trägolv + slipning och lackning.

Snabb respons på förfrågan. Trevligt bemötande från början till slut. Pålitliga. Säkra och kunniga. Bra prisnivå. Är kort sammanfattat mycket nöjd med det utförda arbetet. Rekommenderas!!! Läs mer

Skälderviksplan 1, 120 60 Årsta