Octaviakliniken

Läs vad 5 kunder tycker om Octaviakliniken

• ANDREA B

2019-12-09

ANDREA B skrev om Octaviakliniken
    Receptionisten är fruktansvärt otrevlig, ohjälpsam, kall och oprofessionell. Ofattbart att hon är kvar efter att ha läst att recensioner som är allt annat än positiva. Byt jobb och sluta utsätt kvinnor för olustiga och obekväma samtal. Läs mer
  • Sponsor
    Victoriakliniken
    4.9 / 5 i betyg — 14 omdömen
    "Jag gjorde en bröstförstoring med Dr Charles Randquist som kirurg och känner att inte kunnat vara mer nöjd över valet av klinik/kirurg! Ki"
    Rebecca S
  • 2019-09-08

Endrina G skrev om Octaviakliniken
    Fredag, 6/9-2019 kom jag in på kliniken med tårar i ögonen och med händerna om magen då jag hade smärtor i livmodern av oklar anledning. Det var drop in mellan kl. 08-09. Jag anlände runt kl. 08:15.
    Receptionisten skickade mig till ett rum bakom receptionen där jag fick träffa en kvinna. Jag förklarade för henne att jag hade jätteont och ville få hjälp. Hon sa att deras drop in tider var slut och att de redan ställt någon på kö. Jag bad om att de även skulle ställa mig på kö, men det ville hon inte. Hon hänvisade mig i stället till andra kliniker, bla till en i Solna som ligger på andra sidan stan. Jag sa att jag inte orkade ta mig dit och att jag bara ville ha hjälp då jag var trött på att bli slungad fram och tillbaka. Hon sa då "det här är som ett fullbokat hotell, det finns inga rum kvar." Kände mig så maktlös och liten. De hade kunnat hjälpa mig om jag bara var redo att vänta en stund, vilket jag var. Kvinnan hade ett kallt och professionellt bemötande. Jag hoppas verkligen att detta var en engångsföreteelse och att inte fler kvinnor ska behöva uppleva det här kyliga bemötandet. Läs mer
  • Charlotta H

2018-12-03

Charlotta H skrev om Octaviakliniken
    Om du har behov av snabb och smidig hjälp från en engagerad läkare, gå inte hit! Läkaren skulle höra av sig med provsvar (blodprov som mäter hormonnivå/ämne som indikerar hormonförändringar) veckan efter. På måndagen (veckan efter) ringer hon visserligen men vid en tid då man inte förväntar sig sådana samtal och inte passar telefonen (vid kl.1830). Jag hade ingen möjlighet att svara på min telefon då så jag ringde mottagningen dagen efter för att fråga efter svaret. De kunde inte svara p.g.a. sekretessregler. Läkaren ringde igen vid samma tidpunkt (kl. 1840 cirka) på tisdagen (missade det samtalat också eftersom jag satt i möte i ett rum utan telefontäckning). Kliniken sa på tisdagen att svaret skulle skickas med A-post. Ingen post kom förrän på fredag eftermiddag och när jag öppnade kuvertet förstod jag att läkaren uppenbarligen inte hade lyssnat alls på vad jag sagt vid mitt besök eftersom hon bara skrev att jag "skulle fortsätta ta östrogenplåster" om jag ville. Eftersom jag då förstod det som att recept inte behövdes gick jag till apoteket men såklart man behövde recept för detta. Läkaren hade inte lagt in något recept. Denna hantering anser jag vara oacceptabelt klantig och ouppmärksam. Jag sökte ju just av den anledningen att jag trodde mig behöva ett plåster vilket jag var väldigt tydlig med. Har aldrig haft recept på det, vilket jag nämnde att jag kände mig i akut behov av. Varför skulle jag söka för ett besvär som jag redan hade fått behandling/recept för?? Hur kan en specialistläkare missa det ENDA momentet/syftet som ärendet gällde? För övrigt ringde jag kliniken onsdag, torsdag och fredag för att försöka få en ny telefontid men de hade så hög belastning att man inte kunde ställa sig på kö. Läs mer
  • 2014-08-22

Linda F skrev om Octaviakliniken
    Helt fantastiska i bemötande, service och kunskap. Man kände sig verkligen väl omhändertagen här och satt aldrig med några frågetecken. Många plus! Läs mer
  • 2013-08-31

ida skrev om Octaviakliniken
    Trevliga, kunniga och professionella! Ringer snabbt tillbaka! Mkt nöjd med att jag av en slump hamnade här! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte