Octaviakliniken
2.4 i betyg av av
7 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag7 omdömen om Octaviakliniken
-
skrev om Octaviakliniken
I wanted to put in a formal complaint but doesn't seem like I can email or get hold of someone via their number.
I got a last-minute appointment which of course was appreciated but the experience was awful from start to finish.
Firstly, I asked to speak in English (in Swedish) but I was met with a Swedish response, asking if I spoke in Swedish. I didn't feel like I could take this conversation in Swedish therefore that's why I asked. I've spoken to a few English friends who have experienced things and it's such a strange response.
Before visiting, I knew my issue and therefore was just hoping to get examined and get medication. I'd just been through quite a stressful period in my life and told the midwife this. Out of nowhere, I got asked 'You're 34 right? Do you want Kids' to which I answered 'Yes I do want Kids', the response 'I could advise you not to wait for Kids' WHERE DID THIS COME FROM? My appointment was not at all to discuss fertility. This person had no idea of my background, financial status or even relationship so I don't think it's appropriate to ask questions like this. I'm pretty sure all women are quite aware of their 'body clock'.
I got the medication I needed but I cried the whole day and I will never visit this clinic again. I hope you can educate your staff on how to handle patients differently in the future. -
-
skrev om Octaviakliniken
Den enda personen som får mina att ge kliniken 3 reco-ringar är Gunilla, gynekologen.
Jag träffade däremot en äldre kvinna i 50+, hon hade spikrakt medellångt grått hår. Hon fick göra en VUL & strax därpå berättade hon kyligt att hon inte såg någon graviditet och jag hade nog fått missfall. Direkt därefter sa hon med en suckande ton, ”ska vi boka tid att ta bort det”. Jag talade om för henne med en gång att hon var otrevlig och känslokall och drog på mig jackan i tårar. När jag skulle gå ut ur rummet bad hon mig att vänta ett par gånger bara för att kunna säga att ”du måste ju ta bort det”. Kul att det finns människor som jobbar inom vård och samtidigt inte kan något om medkänsla eller bemötande. Jobbat själv inom akutsjukvård och har aldrig stött på maken. Denna besök var november 2020. Med hennes kompetens ligger kliniken längst ner på min lista av rekommendationen. -
skrev om Octaviakliniken
Receptionisten är fruktansvärt otrevlig, ohjälpsam, kall och oprofessionell. Ofattbart att hon är kvar efter att ha läst att recensioner som är allt annat än positiva. Byt jobb och sluta utsätt kvinnor för olustiga och obekväma samtal.
-
skrev om Octaviakliniken
Fredag, 6/9-2019 kom jag in på kliniken med tårar i ögonen och med händerna om magen då jag hade smärtor i livmodern av oklar anledning. Det var drop in mellan kl. 08-09. Jag anlände runt kl. 08:15.
Receptionisten skickade mig till ett rum bakom receptionen där jag fick träffa en kvinna. Jag förklarade för henne att jag hade jätteont och ville få hjälp. Hon sa att deras drop in tider var slut och att de redan ställt någon på kö. Jag bad om att de även skulle ställa mig på kö, men det ville hon inte. Hon hänvisade mig i stället till andra kliniker, bla till en i Solna som ligger på andra sidan stan. Jag sa att jag inte orkade ta mig dit och att jag bara ville ha hjälp då jag var trött på att bli slungad fram och tillbaka. Hon sa då "det här är som ett fullbokat hotell, det finns inga rum kvar." Kände mig så maktlös och liten. De hade kunnat hjälpa mig om jag bara var redo att vänta en stund, vilket jag var. Kvinnan hade ett kallt och professionellt bemötande. Jag hoppas verkligen att detta var en engångsföreteelse och att inte fler kvinnor ska behöva uppleva det här kyliga bemötandet. -
skrev om Octaviakliniken
Om du har behov av snabb och smidig hjälp från en engagerad läkare, gå inte hit! Läkaren skulle höra av sig med provsvar (blodprov som mäter hormonnivå/ämne som indikerar hormonförändringar) veckan efter. På måndagen (veckan efter) ringer hon visserligen men vid en tid då man inte förväntar sig sådana samtal och inte passar telefonen (vid kl.1830). Jag hade ingen möjlighet att svara på min telefon då så jag ringde mottagningen dagen efter för att fråga efter svaret. De kunde inte svara p.g.a. sekretessregler. Läkaren ringde igen vid samma tidpunkt (kl. 1840 cirka) på tisdagen (missade det samtalat också eftersom jag satt i möte i ett rum utan telefontäckning). Kliniken sa på tisdagen att svaret skulle skickas med A-post. Ingen post kom förrän på fredag eftermiddag och när jag öppnade kuvertet förstod jag att läkaren uppenbarligen inte hade lyssnat alls på vad jag sagt vid mitt besök eftersom hon bara skrev att jag "skulle fortsätta ta östrogenplåster" om jag ville. Eftersom jag då förstod det som att recept inte behövdes gick jag till apoteket men såklart man behövde recept för detta. Läkaren hade inte lagt in något recept. Denna hantering anser jag vara oacceptabelt klantig och ouppmärksam. Jag sökte ju just av den anledningen att jag trodde mig behöva ett plåster vilket jag var väldigt tydlig med. Har aldrig haft recept på det, vilket jag nämnde att jag kände mig i akut behov av. Varför skulle jag söka för ett besvär som jag redan hade fått behandling/recept för?? Hur kan en specialistläkare missa det ENDA momentet/syftet som ärendet gällde? För övrigt ringde jag kliniken onsdag, torsdag och fredag för att försöka få en ny telefontid men de hade så hög belastning att man inte kunde ställa sig på kö.
-
skrev om Octaviakliniken
Helt fantastiska i bemötande, service och kunskap. Man kände sig verkligen väl omhändertagen här och satt aldrig med några frågetecken. Många plus!
-
skrev om Octaviakliniken
Trevliga, kunniga och professionella! Ringer snabbt tillbaka! Mkt nöjd med att jag av en slump hamnade här!