Välkommen till Pribaltika!

Vi på Pribaltika står på fyra ben kan man säga. Vi hjälper dig med privatflytt, företagsflytt, flyttstädning och hemstädning. Vi är ett seriöst familjeföretag som städar rent och flyttar både stort och smått i Stockholm med omnejd. Låt våra professionella medarbetare ta hand om din städ och flytt i en vardag när du har annat för dig. Hos oss på Pribaltika får du dessutom alltid garanti på utfört arbete och vi erbjuder hem- och flyttstädning till lägsta pris.

För snabb hjälp är du varmt välkommen att höra av dig till oss eller läs vad våra kunder tycker om oss här nedanför.

Läs vad 119 kunder tycker om Pribaltika 2

2022-11-02 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda med Pribaltika. Inga problem alls. De kom i tid. De såg även till att plasta in vissa möbler lite extra som skydd under bilfärden. Fick även hjälp att slänga möbler vi inte ville ha.
    Rekommenderar dem starkt!
    2022-11-02 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med flytten. Smidigt, bra kommunikation och flyttvan personal.

Kommer användas igen i framtiden.
    2022-10-29 Insamlad av företaget
    Staff proffesional and fast. Definatelly will use their service again in future.
  • 2022-10-28 Insamlad av företaget
    Har flyttat 2 ggr med Pribaltika. Alltid fin upplevelse!
  • 2022-10-26 Spontant omdöme
    Som svar på Anastassia kommentar om min mans recension...

1. Anledningen till att jag mailade er kl 23 på kvällen var för att ni inte svarade på varken mail eller telefonsamtal från mig för att disskutera hur vi skulle gå vidare med vår trasiga frys. Detta gjordes vid kl 12 och 17 på dagen. Jag skickade då ett mail när jag kommit hem från jobbet och nattat barnen för att bestrida fakturan från er i väntan på att vi skulle gå vidare med frågan.

2. Det stämmer att kretskortet sitter på insidan av frysen och att det inte finns några synliga skador på frysen.
    Det är dock ovanligt att kretskort går sönder på frysar. Men när de väl går sönder så är en vanlig orsak fukt. Jag antar att ni städar med rengöringsmedel som då består av en hel del vätska. När man använder rengöringsmedel oaktsamt för att rengöra på frysen eller i överskåpen kan det komma in fukt i elektroniken som gör att det blir överspänning och kretskortet går sönder till följd av det.
    Vad gäller åldern på frysen så är den inte mer än 5 år gammal så gammal skulle jag inte kalla den.

3. Anledningen till att jag och min man ändå valde att betala hela fakturan och dessutom kostnaden för att reparera frysen var att summan inte blev så mycket att det var värt att bråka med er längre. Det var helt enkelt för energikrävande.

Jag kan bara hoppas att det är någon som läser vår bedömning av er och väljer att ta en annat städ/flyttfirma som är seriösa och står för sina handlingar. Dessutom ersätter skadorna de förorsakar.

P.s tips från coatchen stäng inte av frysen utan att sätta på den igen. Enligt teknikern från Siemens (som ni ljög om att ni hade pratat med. Han som "försäkrade" er om att ni omöjligt kunde ha orsakat skadan på frysen) så mår frysar inte bra av vare sig fukt eller att vara avstängd en längre tid.
    Hej Alexandra,
    Tack för din omdöme!
    Vi är glada att ni har inga anmärkningar från er eller ny ägare på vår noggrant städning!
    Vi fick samtal från er att frysen gick sönder då kom vår arbetsledare på plats på samma dag. Vår arbetsledare kollade igenom frysen med ny ägare och vi inspekterade hela frysen och såg till att det inte fanns några synliga skador . Samt vi kom överens med ny ägare att hon meddelar oss när kommer tekniken vilket hon vänligt gjorde och berättade för oss att det hade blivit utbytt av KRETSKORT SOM FINNS INUTI I FRYS. Som ni förstår kan den inte gå sönder under rengöring (därför ni föreslog att dela reparations faktura på halvan). Denna del går sönder på grund av slitage i frysen eftersom frysen är gammal . Vi ser inte att det finns städares fel här.
    Vi stänger alltid av frysen för rengöring och det bör inte leda till att frysen går sönder om allt var i sin ordning innan vi kom.Däremot tycker ni annorlunda.
    Vi tar inte emot telefonsamtal vid 23 -tiden, utan svarade till er via e-post på dagen efter, eftersom det är bekvämare att kommunicera med er.
    Allt gott till dig och lycka till med ditt nya hem!
    Med vänliga hälsningar,
    Anastassia
    Pribaltika Tjänster
    2022-10-26 Insamlad av företaget
    Fungerade mycket bra Inga som helst problem
    Till ett bra pris 👍🏻
  • 2022-10-21 Spontant omdöme
    ANLITA INTE PRIBALTIKA

Vi Anlitade pribaltika för flyttstädning.
    När de rengjorde frysen gick den sönder. Vi ringde Servicetekniker som kom och konstaterade att ett kretskortet hade gått sönder. Så Han bytte det.

Pribaltika vägrade ersätta oss för reparationen, de ljög och sa att de har kontaktat teknikern och teknikern hade försäkrat dem om att kretskortet inte kunde gå sönder i samband med deras städning.

Jag kontaktade tekniker som sa att de inte gav ut uppgifter till folk utan fakturanummer eller ordernummer så pribaltika kunde omöjligt ha blivit informerade om att det inte kunde vara deras fel samt att det var ovanligt att kretskort till strömförsörjningsmodulen går sönder men att fukt eller att frysen är avstängd en längre tid var den vanligaste orsaken. Så det var med andra ord pribaltikas fel.

Anastassia som är kundkontakten på pribaltika slutade dessutom svara när vi ringde så vi fick ringa från dolt nummer för att de skulle svara.

Anlita inte pribaltika. Går något sönder så kommer de inte att betala för det även om det går att bevisa att det är deras fel.
    Hej Johan,
    Tack för din omdöme!
    Allt gott till dig och lycka till med ditt nya hem!
    Med vänliga hälsningar,
    Anastassia
    Pribaltika Tjänster
  • 2022-09-15 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat Pribaltika för såväl flyttning som städning i samband med två flyttar och blivit lika nöjd båda gånger. De är punktliga, pålitliga, trevliga och gör ett mycket bra jobb. Skulle tveklöst anlita dem igen och kan verkligen rekommendera dem.
  • 2022-09-13 Insamlad av företaget
    Rekommenderas varmt för flytt och flyttstäd.
  • 2022-09-13 Insamlad av företaget
    Pribaltika gjorde ett jättebra jobb både vad gäller flytt och flyttstädning. Mycket proffsiga!
    2022-08-27 Insamlad av företaget
    Pribaltika flytt flyttade mina saker inom radie av 50 km. Jag upplever företaget som väldigt professionella, trevliga och med fokus på kundens behov. Det strulade till sig för mig med flyttdatum två gånger och de var väldigt flexibla och tillmötesgående. Hela flytten rymdes inom det offererade tiden och killarna jobbade snabbt trots nästan 30-gradig värme.
    Ger Pribaltika flytt högsta betyg och rekommenderar varmt deras tjänster!
  • 2022-08-06 Insamlad av företaget
    Utmärkt! Finns inget och anmärka på. Rekommenderas varmt!
  • 2022-08-02 Insamlad av företaget
    Proffesional and nice with reasonable price
    2022-08-01 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med samarbetet med Pribaltika. Vi beställde hjälp med packning, flytt och städning. Allt var perfect! Super snabbt och enkelt! Pribaltika är bästa! Recomenderar.
  • 2022-07-31 Insamlad av företaget
    Duktiga och hjälpsamma med både flytt och städ. Mycket nöjd. Prisvärt !
    2022-07-30 Insamlad av företaget
    Positive:
    - The price of the service.
    - Quick response and fast workers.

Negative:
    - They forgot to bring bubble wrap and selefon film, so packed our bed with a big plastic bag. Since our stuff were stored in a storage for two months, the madness became deformed. (Due to bad packing).

In general I recommend this company, but specifically ask for packing materials beforehand.
  • 2022-07-30 Insamlad av företaget
    Grymt nöjd! Flytten var smidig, pigga och glada flyttgubbar som inte såg några problem i röran. Rätt skönt att få det bemötande när man själv är stressad. Alla möbler plastades in noggrant och hanterades varsamt.
    Höll sig inom tidsramen och det tillkom inga oönskade utgifter. Rekommenderas varmt!
  • 2022-07-29 Insamlad av företaget
    Anlitade för flytthjälp & flyttstädning, och vi är supernöjda med båda tjänsterna! Killarna kom i tid, var snabba men även väldigt försiktiga med våra möbler och flyttlådor. Allt var smidigt och stressfritt. Även kontakt med kundservice var utmärkt, snabba svar och bra bemötande. Rekommenderas!
  • 2022-07-28 Insamlad av företaget
    I needed moving service and also required disassembling and reassembling bed and sofa from IKEA. The quality of the delivery together with assembling was excellent and done in short time and good price.The people were friendly and professional and gave me very good advice with arranging furnitures in the new apartment.
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Pribaltika erbjöd en trygg, effektiv, snabb och säker flytt av 130kvm

Vi är mer ön nöjda med arbetet och tiden det tog. Vi rekommenderar de varmt.
  • 2022-07-19 Insamlad av företaget
    Tog hjälp av Pribaltika efter rekommendation av kollega. (Packning, flytt och städ). Vi är SÅÅ nöjda!! Allt gick hur smidigt som helst. De var väldigt försiktiga med våra saker och packade och märkte upp noggrant. Städningen var fläckfri! Har verkligen inget att anmärka på.

Kan varmt rekommendera Pribaltika till alla som står inför en flytt!
  • 2022-07-04 Insamlad av företaget
    Very good moving experience, quick and professional!
    Would surely recommend it!
    2022-05-09 Insamlad av företaget
    Punctual, talkative, caring service
  • 2022-05-08 Insamlad av företaget
    Everything was great. Both the cleaning and the moving crew were very professional and well prepared.

The moving guys were very careful with our items and brought everything safely to the new place.

The cleaning team did a fantastic job with the apartment: everything was sparkling clean.

It's also worth mentioning that it was very easy to book and communicate, the company showed flexibility as needed. We would 100% book again your services!

Thank you!
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Flyttkillarna var snabba och effektiva. Rekommenderar!
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Bokade flytthjälp med kort varsel under påskhelgen. Hade tid att hjälpa inom tre dagar(helgdagar dessutom) från första kontakt.
    Snabba trots tre trappor utan hiss vid både in och utbärning. Väldigt trevligt bemötande och extremt försiktiga och noggranna vid packning och bärande. Har bara positiva saker att säga.
    Extremt bra priser också.
  • 2022-05-05 Insamlad av företaget
    Perfect service!
    Met all my expectations, they worked fast and did a great job.
    All communications have been flawless
  • 2022-04-26 Spontant omdöme
    Hjälpsam och snabb professionell kundservice, trevliga, försiktiga och effektiva flyttkillar, bra städ. Allt gjort enligt överenskommelse, och otroligt bra! Kan varmt rekommendera Pribaltika för flytt och städ!
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Enkelt och prisvärt, samt supertrevliga killar!
  • 2022-04-22 Insamlad av företaget
    Vi var jättenöjda med både flyttningen och flyttstädningen. Killarna var smidiga och snabba trots hisstid på 2 timmar. Anastasia på admin är lättillgänglig och svarar alltid på mail. Samtliga personalen är mycket trevliga och tillmötesgående. Kan verkligen rekommendera Pribaltika!
  • skrev om Städ en del av Pribaltika
    2022-04-20 Insamlad av företaget
    Bra service vid offertförfrågan, gick smidigt att boka och städningen var exemplarisk.
  • 2022-04-20 Insamlad av företaget
    Supertrevliga, hög tillgänglighet och lätta att ha att göra med. Möblerna skyddades, allting ställdes där det skulle vara och det gick fort och gjordes korrekt. Jag kan absolut rekommendera Pribaltika.
  • 2022-03-19 Insamlad av företaget
    Köpte flytt & flyttstäd och fick en super service före, under och efter flytt! Kan varmt rekommenderas!
  • 2022-03-16 Insamlad av företaget
    Proffsigt och snabb med flytten och städning!
  • 2022-02-19 Insamlad av företaget
    Alltid snabb på att svara och tillmötesgående, flyttkillarna slet som djur hela dagen och var mycket proffsiga och allt var jättebra packat!
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Perfect service, very punctual, careful, quick, ok price, definitely would recommend this company.
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Väldigt duktiga och trevliga killar. Jättelätta att ha att göra med, jag kom med lite nya grejer med kort varsel och det löste de galant. Tänkte även på grejer som jag inte tänkt på och kom med konstruktiva lösningar. Tänker absolut anlita dem igen.
  • 2022-02-10 Insamlad av företaget
    Flyttkillerna jobbade jättehårt och professionellt! Ska absolut anlita dem nästa gång om jag flyttar 👍👍👍👍👍👍👍💐💐💐
  • 2022-02-09 Insamlad av företaget
    SUPER!

- Jättesnabba i mejlkontakt.
    - Bra priser.
    - Superbra flyttstädning, ALLT skinande rent utan enda anmärkning!
    - Superbra flytt, flyttkillarna genomförde ett spontant dubbelpass för oss då vi uppskattat tiden fel, de var klara 22.30 en fredag utan minsta suck. Allt helt, inte en skada på varken möbel eller kartong.

Kan verkligen rekommendera!
    2022-02-09 Insamlad av företaget
    Fantastiska grabbar och jättebra service från första telefonsamtalet till sista lyftet
    Företaget rekommenderas varmt
    Killarna som gjorde jobbet var mkt välorganiserade och rutinerade. Dessutom noggranna och försiktiga med vårt slarvigt hoppackade bohag
    De hjälpte oss till och med att laga en soffa!
    Service och omtanke utöver det vanliga
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    Bra service från start till slut, serviceminded att hämta flyttkartonger i omgångar.

Jättenöjd och rekommenderar dem vidare
  • 2022-01-14 Spontant omdöme
    Anlitade Pribaltika för både flytthjälp och flyttstädning och vi är så otroligt nöjda med dem. Flexibla, trevliga, lösningsorienterade och mycket professionella! Tack Pribaltika teamet för mycket bra jobb och trevligt bemötande, ni är grymma!
    2022-01-13 Insamlad av företaget
    Min bästa flyttsupplevelse! Snabbt, professionellt, prisvärd.
  • 2021-12-17 Spontant omdöme
    ordered full service, packing, moving, move-in/move-out cleaning.

Fantastic, really put all our stress off, no surprise on the price.

highly recommendation.
  • skrev om Städ en del av Pribaltika
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Helt nöjd med tjänsten. Det var lätt att boka tiden, smidig kommunikation, rekommenderar gärna!
  • 2021-11-29 Spontant omdöme
    Svarade snabbt på mail, trevliga, prisvärda, försiktiga. Flytten gick superbra och skulle anlita detta företag igen. Hade även flyttstäd och fanns inget att klaga på där heller. Tummen upp!
  • 2021-11-20 Insamlad av företaget
    Bra pris, bra resultat, snabb respons på frågor och god kommunikation. Rekommenderas varmt!
  • 2021-11-17 Insamlad av företaget
    Proffsiga, snabba och super trevliga!
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Toppen killa, effektiva och trevliga. Kom i tid, var snabba och kunniga.
  • 2021-11-05 Insamlad av företaget
    Very nice service. They took care of our staff and the next day cleaned the apartment, so we dint get any complaints. We can recommend Pribaltika to everyone.