Prima Tak & Mark

Prima Tak & Mark

Call 070-745 46 88 www.primatak.se

About company

Prima tak & mark i Stockholm AB är bland marknadens snabbast växande aktörer. Vi i Prima Tak bedriver i huvudsak takarbeten. Vi har gemensamt över 30 års erfarenhet inom takarbeten. Vi utför närmare 100 takomläggningar per år vilket gör oss till en av de större aktörerna i Storstockholm. Vår affärsidé är att ALLTID göra...

45 omdömen om Prima Tak & Mark

Jörgen F
Wrote about Prima Tak & Mark

Prima Tack var snabba på att både skicka offert samt att svara på alla frågor under projektets gång. Arbetet utfördes väldigt väl, vi hade besiktningsman två gånger på plats under projektet som bedömde jobbet mycket väl utfört. Alla frågor kring lösningar mm blev utförligt och tydligt förklarade och vi fick förslag på bättte lösningar än ursprunget som gave et bättre resultat. Vi fick både tak omlagt samt fasad ommålad och vi är väldigt nöjda med resultatet. Vi kan varmt rekommendera Prima Tak oc Mark

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Jesper L
Wrote about Prima Tak & Mark

Byggt uterum, trall, dränerat och bytt tak och de håller nu på att återställa trädgården. Fått bra och snabb hjälp med tydliga offerter och leverens av detta, som också blivit otroligt snyggt utfört. Får bra råd och tips hur man kan göra och där prima ser möjligheter. Svara ofta snabbt på sms. Väldigt nöjd kund!

Christoffer K
Wrote about Prima Tak & Mark

Proffsigt bemötande Klockrent arbete från början till slut!

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

STAFFAN S
Wrote about Prima Tak & Mark

Fasadmålning och 125 m2 nytt tak.: bra första besök, bra offert, bra pris, bra starttid, bra leverans, bra säkerhet, bra stämning i arbetslaget, bra besiktning, bra faktura.... 5-6 erfarna effektiva hantverkare på plats (istället för 1-2 som hos många andra) det blir många ögon och händer som hjälps åt! Lite problem med fasadtvättmedel på fönster som gav gråa fläckar men överlag var våra 7 dagar tillsammans välplanerade, positiva och fokuserade på att vi, kunden, skulle vara nöjda. Inga diskussioner eller krångligheter. Den fakturan betalade vi gärna!

Josefine S
Wrote about Prima Tak & Mark

Svarade ej på offertförfrågan man fyllde i på deras hemsida. Skickade sms 10 min innan avtalad tid att dom ej kunde komma. Bilden man får av företaget på hemsidan överensstämde inte alls med den man fick vid kontakt med dom. Känns inte pålitliga.

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 256 omdömen 4.7 av 256 omdömen

Åsa Johanna Marie M
Wrote about Prima Tak & Mark

Ett företag som rekommenderas starkt. Utförde ett utmärkt jobb, takbyte, väldigt fort. Bra kommunikation, lyhörda för specifika önskemål. Gjorde rent efter sig. Ett takfönster sprack under arbetet , vilket Prima Tak fixade utan snack i efterhand. Tvättade av mossa på ett tak utanför offerten.

Christer D
Wrote about Prima Tak & Mark

Prima Tak och Mark är ett av få företag som verkligen lever upp till sitt namn. Dom gör nämligen ett prima jobb. Hos oss bytte dom ca. 300 kvm betongtegeltak (2700 betongpannor) med allt vad det innebär av snörasskydd, komplett avvattningssystem, takfotsplåtar, vindskivor mm. Det tog Prima Tak och Mark 4 arbetsdagar sen var det städat och klart. Andra företag ville ha 10 arbetsdagar och mer betalt för samma jobb. Det var t.o.m. så att en erfaren fd. byggmästare blev imponerad, inte bara utav snabbheten utan även av kvaliten och noggrannheten på det utförda jobbet.

Takrenoverarna i Stockholm AB
4.5/5 i betyg av 228 omdömen 4.5 av 228 omdömen

Snabba, bra bemötande, serviceinriktade, bra arbete genomfört.

Irma F
Wrote about Prima Tak & Mark

Mycket professionellt utfört arbete och trevligt bemötande. Vi är verkligen nöjda med vår nya stenlaggda uteplats. Vi rekommenderar företaget till våra vänner och bekanta!

Jörgen  P
Wrote about Prima Tak & Mark

Prima Tak & Mark utförde arbetet bra och korrekt precis som man som kund kan förvänta sig.

RAO Tak och Bygg - Takläggare Stockholm
4.9/5 i betyg av 92 omdömen 4.9 av 92 omdömen

Blev mycket nöjd med arbetet. Trevligt bemötande😊💐 Bra genomgång av uppdraget innan det började. De höll tidsschemat. 👍

Elisabeth B Elisabeth B
Joakim G
Wrote about Prima Tak & Mark

Snabba, kunniga och effektiva. Bytte både tak och dränering med dem med ett bra resultat. Löste två problem som uppkom efter utfört arbete inom väldigt kort tid (en dag), vilket känndes mycket proffsigt.

Johan L
Wrote about Prima Tak & Mark

Prima tak har utfört uppdraget inom angiven tid och på ett effektivt sätt enligt överenskommelse. De har varit öppen för dialog och flexibilitet samt åtgärdat brister på ett naturligt. Det som var lite svårt var att få angivna starttider i god tid.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Eduardo K
Wrote about Prima Tak & Mark

Prima Tak & Mark utförde dräneringsarbete för vår länga, fyra radhus under förra vinter. Arbetet utfördes på effektiv, noggrant och inom mycket kort tid, proffsigt och vänligt. Vi samtliga blev mycket nöjda o nu planerar vi ytterligare arbete som vi kan inte tänka oss annat en att be de att utföra. Jag rekommenderar dem då jag och mina grannar är mycket nöjda med det utförda arbetet. Eduardo Figueroa-Karlström

Reyhan R och Jörgen P gillar detta
Fredrik A
Wrote about Prima Tak & Mark

Prima Tak & Mark utförde dräneringsarbete under November 2013. Arbetet utfördes i enlighet med offerten, till och med snabbare än planerat (kanske p.g.a. att marken visade sig inte innehålla några överraskningar - men ändå). Bemötandet var mycket bra och proffsigt, och vi upplevde att de försökte minimera åverkan på tomten så mycket som möjligt. Jag skulle absolut kunna rekommendera dem då vi är mycket nöjda med det utförda arbetet.

Stadstak Sthlm AB
4.3/5 i betyg av 84 omdömen 4.3 av 84 omdömen
BadgeFourYears

Proffesionellt, tydligt och punktligt

Natasha J
Wrote about Prima Tak & Mark

Vi har anlitat Prima Tak och Mark flera gånger. Professionela hantverkare som gör vad de har lovat med bästa möjliga resultat. Vi rekomenderar firman till alla som behöver hjälp!

Anne J
Wrote about Prima Tak & Mark

Mycket professionellt företag. Vi har anlitat dem upprepade gånger för diverse arbeten inomhus och utomhus på villan och de är alltid snabba med utmärkt resultat samt till ett bra pris. Rekommenderas starkt!

Vesivek Sverige AB
4.8/5 i betyg av 1080 omdömen 4.8 av 1080 omdömen

Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress. Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än e

Patrick S Patrick S
Lars S
Wrote about Prima Tak & Mark

Bra service o kunnande till ett hyfsat pris

Marika G
Wrote about Prima Tak & Mark

Vi har lagt om ett tak på vårt radhus. Jag tycker vi fått mycket bra bemötande bra förklaring till hur man gör och vilka takplattor man använder och hur arbetet skulle göras. Grabbarna som jobbade med taket var snabba och samarbetade och verkar bry sig om varandra så stämningen var trevlig mellan dem trots regn och ingen större värme utomhus . Det ser fint ut. Jag rekommenderar dem gärna till andra. Vi är mycket nöjda med jobbet liksom flera andra i vårt område.

DM TAK
4.6/5 i betyg av 190 omdömen 4.6 av 190 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Patrik N
Wrote about Prima Tak & Mark

professionella, kunniga, noggranna hantverkare. Rekommenderas!

Edit A
Wrote about Prima Tak & Mark

Pålitliga, jätteduktiga. Vi var jättenöjda med deras arbete som utfördes under hösten. De byt taket - pannor, lister.

TioTak AB
4.2/5 i betyg av 77 omdömen 4.2 av 77 omdömen

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta

Hans-Peter H Hans-Peter H
Agneta W
Wrote about Prima Tak & Mark

Vi lade om vårt tak och fick även nya takfönster isatta. Vi fick ett proffsigt och vänligt bemötande, vettigt pris och ett mycket bra resultat.

Solveig H
Wrote about Prima Tak & Mark

En firma-chef som lyssnar och anpassar om möjligt. Mycket bra, snyggt och snabbt utfört arbete. Prismässigt mycket bra. Föreslår gärna firman till vänner/bekanta.

BM Villatak & Måleri AB
4.9/5 i betyg av 251 omdömen 4.9 av 251 omdömen

Vårt projekt: ca 250 kvm valmat tak. Byte av en takstol, råspont, tegel, hängrännor och stuprör. Eftersom det är valmat så innebar det att v

Per W
Wrote about Prima Tak & Mark

Jäkligt bra killar. Har använt Prima för både takjobb (takomläggning tig EN dag!) och markjobb. De håller vad de lovar och levererar prisvärt! Jag har rekommenderat dem för vänner, och vet att också de har blivit nöjda.

Germund N
Wrote about Prima Tak & Mark

Bra utfört arbete, prisvärt. Trevliga arbetare. Snabb offert. Kommer gärna att anlita företaget igen.

Villatakexperten
4.8/5 i betyg av 363 omdömen 4.8 av 363 omdömen

Jag rekommenderar verkligen villatakexperten. De har kundservice utöver det vanliga och gör det lilla extra för att man ska bli nöjd. De byt

Thomas A
Wrote about Prima Tak & Mark

Jag beställde takomläggning av Prima Tak och jag kan rekommendera dem. De kom på utsatt tid. Blev klara snabbt och städade undan allt skräp. Fakturerade överenskommet belopp. Ett seriöst företag som jag säkert kommer att anlita igen.

Marcus H
Wrote about Prima Tak & Mark

Vi dränerade grunden på vårt hus. I arbetet ingick grävning, blästring, dubbla lager Pordrän etc. Ledning av både dagvatten och dräneringsvatten. Bemötandet var punktligt, vänligt och enligt avtalat pris. Upplevde basen, Reyhan, som kunnig, ärlig och uppriktig. Bra fotodokumentation. Jag är inte jättekunnig på området och allt jag köpt ligger under jorden... således svårt att säga hur "bra" installationen är eller hur länge den kommer hålla. Sätter en fyra enbart av den anledningen. Men med mitt förstånd, så här långt, känns det utomordentligt.

Anwar Z
Wrote about Prima Tak & Mark

Hela uppdraget utfördes på bästa sätt till väldigt bra pris, och problemen som dök upp under grävningen löstes, och ändringar sim jag gjorde i sista stund utfördes. (Dränering och gjutning av mur och trappa till källare) Prima tak & mark rekommenderas starkt

Annika K
Wrote about Prima Tak & Mark

Vi har anlitat Prima Tak och Mark många gånger nu och tänker fortsätta göra det!!! De är superproffsiga, pålitliga, ärliga och lätta att ha att göra med. Slutresultatet blir alltid över förväntan! Vi kan rekommendera de varmt!!!

Fredik I
Wrote about Prima Tak & Mark

Jag och mina grannar i radhuslängan är väldigt nöjda Prima Tak & Marks arbete. Snabba, prisvärda, nogranna och lämnade efter sig en renstädad tomt. Arbetsledaren Reyhan besitter stor kunskap och följer alla regler hur ett takbyte skall gå till. Viär gladeligen referenser åt denna Reyhan och hans mannskap. Fredrik i Saltsjö-Boo

Anders H
Wrote about Prima Tak & Mark

Vi var mycket nöjda med utförande och hantering i övrigt av våran beställning på garagetaket. Fakmannamässigt utfört. Tex snyggt och rent direkt efter utfört arbete. Lutar åt att även anlita Prima Tak o Mark till våren för hustaket.

Christer O
Wrote about Prima Tak & Mark

Prima har lagt nytt tak, dvs tegel, papp, läckt, ränna, mm. Arbetet utfördes raskt och med ett perfekt resultat. Christer Oja

Pirkko M
Wrote about Prima Tak & Mark

Vi anlitade detta företag för takomläggning i vår samfällighet. Fick ett mycket seriöst intryck redan vid första mötet, som höll hela vägen ut. Lätta att göra med och bra pris jämfört med många andra. Kommer definitivt att anlita dom vid kommande arbeten. Pirkko M

Malin C
Wrote about Prima Tak & Mark

Jobbar snabbt och är lätta att ha att göra med. Rekommenderar!

Per L

Proffsigt, snabbt och prisvärt

PETER L
Wrote about Prima Tak & Mark

Prima Tak med ägare Reyhan och hans bror, plus en rad hantlangare gjorde ett utmärkt jobb. Reyhan pratar svenska, dock inte de andra. Mina skriftliga instruktioner om val av panna, hur arbetet skulle utföras, lösningsförslag etc, togs seriöst, tex hur vattplåten skulle se ut, kapade pannor under takkupor och takfönster med stödförslag. De kom på avtalad tid och jobbade snabbt. De svarade på frågor, tex om varför 100 mm hängrännor sätts dit istället för 125. Takfönstret, som skulle bytas, kom tyvärr i en smalare variant jämfört...

Martin H
Wrote about Prima Tak & Mark

Snabba, profesionella, höll va de lovade, blev tom klara före utsatt tid. Kan starkt rekomomendera dom för alla som går i takbytar tankar.

Henrik M
Wrote about Prima Tak & Mark

Mycket nöjd! Snabbt och bra utfört jobb samt städning och bortforsling av matrial. Allt fungerade perfekt.

Pernilla F
Wrote about Prima Tak & Mark

Vi har använt Prima Tak & Mark för flera arbeten, både takomläggning och staketbygge. De är fantastiskt duktiga, har i samtliga arbeten hållit tidsplan och prisuppskattningar samt att de lämnar "byggplatsen" i städat skick. Vi vill verkligen rekommendera Prima Tak & Mark då vi aldrig tidigare varit så nöjda med några hantverkare.

Massa J
Wrote about Prima Tak & Mark

Kom i tid. Gjorde det dom skulle.

Per W
Wrote about Prima Tak & Mark

Tycker de är fantastisk bra på alla sätt. Gör bra jobb och är dessutom bra att ha att göra med. Har anlitat dem ett par-tre gånger och kanske blir det fler..........

Göran B
Wrote about Prima Tak & Mark

Kom på avtalad tid och arbetet utfört enligt avtal. Gav järnet från första dag till sista. Kan rekommendera detta företag även vid byte av kök, med samma intensitet och korrekthet. Inga problem var för svåra att lösa. Faktura med kvitton när allt arbete var klart. Jag kan varmt rekommendera detta företag, som vi kommer att anlita igen.

Raija N

Pålitlig, snabb, bra

Jaana R

Maria E
Wrote about Prima Tak & Mark

Absolut bäst! Korrekta, noggranna, höll tiden perfekt. Allt enligt ö.k. Jag kan varmt rekommendera detta företag som jag även kommer anlita igen.

J

Knut B
Wrote about Prima Tak & Mark

Man är där i avtalad tid, man kör stenhårt tills det är klart och man fakturerar exakt enligt det man kom överäns om och man har gjort ett bra jobb.