Välkommen till Qvesarum!

Vår resa på Qvesarum började redan år 2000 i ett före detta mejeri. Där såg vi till att återvinna gammalt byggmaterial för att tillverka nya produkter av högsta kvalitet.

Tjänster: Designar, producerar och säljer nytillverkade fönster, dörrar, kök, orangerier, badrumsinredning, bygg- och inredningsprodukter.

Vår filosofi bygger på att vi arbetar utifrån både människa och hus. Vi tar alltid hänsyn till miljön i allt vi gör. Med våra rötter i återvinning älskar vi äkta genuina naturmaterial. Långsiktig kvalitet för en mer hållbar värld.

Läs vad 38 kunder tycker om Qvesarum 2

• 2022-11-29 Insamlad av företaget
    Super trevligt service team med Kjell i spetsen
  • 2022-07-10 Spontant omdöme
    Kvalitet i hantverk och kundkontakt

Vi har köpt en måttbeställd glasveranda från Qvesarum. Sammantaget är vi mycket nöjda. Qvesarum har varit mycket behjälpliga i hela processen, från rådgivning vid utformning och framtagande ritningar, diskussion med byggfirma för att hamna rätt i alla detaljer samt vid diskussion kring leverans och slutlig byggnation.

Kvaliteten på produkterna är mycket hög. Fönstren håller i stort samma kvalitet som motsvarande tillverkerade av lokala fönsterhantverkare (undantaget möjligheten att få fönstren målade i linoljefärg). För den som söker ett gott hantverk till ett rimligt pris kan Qvesarum således mycket varmt rekommenderas.

Smolket i bägaren är leveransfirman som lämnade fönsterpartier på gatan utan ansträngning eller erbjudande om att få upp kollin på uppfarten, vilket åsamkade en del besvär och sedermera en skadad ruta. Men sammantaget ett mycket gott helhetsintryck alltså. Vi trivs mycket bra i vår vackra veranda som har blivit vårt nya vardagsrum.
  • 2022-03-25 Spontant omdöme
    Till Qvesarum;

Att vända från minus till plus med extra plus!!!
    Det började lite oturligt med leveransstrul o försvunna pallar,vilket medförde att vi fått vänta på vårt orangeri nästan ett år; men nu med facit i hand; DET VAR VÄRT DETTA! Är så glad att vi inte tjurade ihop och beställde huset nån annanstans! Det har nu levererats, monterats av 3 superduktiga, effektiva hantverkare och det är fantastiskt!!! Vi beställde ett 24 m2 orangeri i teak och det är så fint och det kommer att ge oss så mycket glädje i många år. Qvesarum har verkligen gjort sitt yttersta för att kompensera för den försening som blev och all kred till ledningen och alla inblandade!
    Så i och med detta kan vi verkligen rekommendera Qvesarum för sin goda kvalite’ och sin service samt good will .
    Tror inte vi lyckats hitta motsvarande produkt nån annanstans .
    Så ser fram emot att fortsättningsvis med förtroende kunna vända oss till företaget.
    Nu väntar inredning och läggande av ett superfint handhugget tegelgolv, som också detta köpts in hos Qvesarum!
    Tack för att ni vände detta till en positiv upplevelse på alla sätt!!
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
  • 2022-03-21 Insamlad av företaget
    vi har köpt ett fantastiskt matbord i teak. vi fick all hjälp vi behövde för att beställa. När bordet kom var det en liten repa, men det fixades lätt av kitet vi fick.

vi har ett fantastiskt bord som alla beundrar
  • 2022-01-27 Insamlad av företaget
    Mycket kundvänligt och professionellt bemötande. Tidigare upplevelse av Qvesarum har varit genom inrednings tidningar och annonser. Med tanke på att Qvesarum är ett kvalitetsvarumärke hade jag höga förväntningar. Detta infriades med råge. Mycket nöjd med produkterna, leveransen och montering samt kontakterna med bolaget under processen. Jag köpte dörrar och fönster samt golvtegel.
  • 2021-12-02 Spontant omdöme
    I fjol köpte vi ett orangeri från Qvesarum. Vi valde Amanda med förhöjda takstolar för att kunna isolera taket. Tillsammans med golvvärme under marktegel och kopplade 2+1 fönster har vi nu ett åretrunthus för odling och social samvaro.
    Vi är väldigt nöjda med kvaliteten men bästa betyget måste vara att ett antal personer helt spontant har svängt in till vår fastighet bara för att få titta på vårt fina orangerie!
  • 2021-10-20 Insamlad av företaget
    Precis köpt ett nytt kök som överträffar alla förväntningar. Blev mycket väl bemött. Hade några egna idéer som Åsa på Qvesarum dels tog hänsyn till men framförallt kom med infallsvinklar som jag förmodligen inte själv hade tänkt på. Köpte till montering av köket o ett fantastiskt gäng utförde det till min belåtenhet. Hade även mycket hjälp av Flügger Färg i Höör med val av tapeter o golv, till stor del baserat på de ideskisserna Åsa tog fram.

Så kombinationen Qvesarum o Flügger i Höör är svårslagen.
  • 2021-10-08 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt bemötande från start till slut.
  • 2021-09-17 Insamlad av företaget
    Vi behövde byta ut hjulen i lådorna till ett badrumsskåp vi köpt för 10 år sedan och fick fantastisk service och ett kundbemötande som överträffar alla förväntningar. Qvesarum erbjöd direkt att fixa fram dessa utan kostnad och hjulen skickades hem till oss. Stort tack!
  • 2021-08-26 Insamlad av företaget
    Vi har renoverat två badrum på senare tid och jag har beställt i princip all inredning från Qvesarum då de har så mycket fina saker. Någon gång beställde jag fel sak och någon gång hade jag en del frågor om produkten innan jag kunde beställa och varje gång fick jag ett otroligt trevligt, kunnigt och snabbt bemötande. Till skillnad mot många andra webhandlare så kan man både ringa och maila qvesarum och alla som jobbar där är både kunniga och trevliga. Qvesarum har bra priser men det som är bäst är servicen och att det är så enkelt att få hjälp. Det tycker jag är mycket värt nu när det finns så mycket webhandlare att välja mellan.
  • 2021-07-19 Insamlad av företaget
    Vi fick ett trevligt bemötande i en fin miljö när vi skulle rita upp vårt efterlängtade orangeri. Duktiga hantverkare på plats och resultatet blev bättre än vi kunde föreställa oss. Mycket nöjda!
  • 2021-07-08 Insamlad av företaget
    Vi upptäckte Qvesarum av en händelse för ett par år sedan när vi köpte ett äldre hus som vi renoverar.

Först var det detaljer, handtag, rosettventiler m.m., som vi köpte men nu har vi även en fantastisk teakytterdörr från Qvesarum.

Bra utbud och suverän kvalitet. Ofta lägre pris för samma produkter än andra som inriktar sig på byggnadsvård. Och inspirerande showroom, både i Löberöd och Malmö.
  • 2021-07-07 Insamlad av företaget
    Bra kundbemötande där kunds behov är i Focus. Trots en fel leverans så hanterar man situationen på ett proffsigt sätt och tillmötesgår kund och löser problemet. Alla kan göra fel men det är hur man väljer att lösa felen som spelar roll för mig som kund. Vi är väldigt nöjda med Qvesarum man har superfina produkter och är mån om sina kunder!!
  • 2021-06-21 Spontant omdöme
    Företaget utger sig att ha lite lyxigare kvalitéprodukter.
    Vi fick hem varan och den var snesågad, vinda luckor, flammigt målad, smutsig och dammig. Dom skickade en ny, som såg likadan ut! Många bilder och telefonsamtal senare - NOLL KRONOR i kompensation(!) och vi fick betala fullpris!
    Hej Linnéa! Vi vill börja med ett beklaga din upplevelse. Vi har gått igenom ditt ärende och är helt överens med dig om att den första kommoden du fick inte levde upp till den kvalitet vi ska leverera. Vi kan alla göra fel men är måna om att rätta till eventuella misstag från vår sida. Vi levererade därför en helt ny kommod som vi grundligt gått igenom innan leverans och som stämmer med den kvalitet som man kan förvänta sig av en handbyggd kommod. Det glädjer oss dock att ni kommit fram till att ni ändå vill behålla kommoden och att ni verkar nöjda med det. Vi hoppas att ni kan njuta av ert nya badrum.

Vänligen,
    Therese
  • 2021-05-27 Insamlad av företaget
    Ett grejer till rätt pris i rätt tid. Kanon
  • 2021-04-12 Insamlad av företaget
    Köpte ett fantastiskt fint bord! Trevlig, kunnig personal som höll mig uppdaterad i byggprocessen.
    Supernöjd på alla vis!
  • 2021-03-15 Insamlad av företaget
    Vi köpte ett kök. Fick fantastiskt bra hjälp med planeringen. Kreativa förslag som vi aldrig hade kommit på själv. Värdefullt att Qvesarum inte bara sade "ja" till alla mina idéer utan kom med egna, bättre. Det är jag tacksam för idag,är så nöjd med vårt kök. Skönt att kunna lita på riktiga proffs som kan sitt jobb. Hade höga förväntningar och fick ett högkvalitativt kök som höjer husets värde!
  • 2021-03-12 Insamlad av företaget
    2 st teakdörrar insatta. Trevlig personal och hantverkare
  • 2021-03-12 Insamlad av företaget
    Jag har handlat hos dem under många år och varit nöjd. Men den servicen jag fick idag var enastående. Imponerande!
  • 2021-03-02 Insamlad av företaget
    Tre ytterdörrar varav två dubbla samt två fönster. Mycket postiv, öppen och snabb kommunikation genom processen. Väldigt snabb anpassning vid avvikelser.
    Mycket prisvärt.
  • 2021-02-26 Insamlad av företaget
    Vi köpte en parytterdör med montage.
    Det blev precis som vi hade tänkt oss.
    Den är skitsnygg.
  • 2021-02-23 Insamlad av företaget
    Professionellt från början till slut.
    Fantastiskt slutresultat, ett helt underbart kök.
  • 2021-02-16 Insamlad av företaget
    Mycket nöjda med allt förutom de beskrivningar på var elen skulle sitta. Vi fick ha elektriker där varje kväll efter snickarna varit på plats. Om man på ett enkelt sätt talat om var man ville ha elen då hade man inte behövt dra om den varje dag. Köket är fantastiskt snickarna var super duktiga
  • 2021-02-12 Insamlad av företaget
    Personalen är hjälpsamma, kunniga och serviceminded och svarar snabbt på frågor och önskemål. Vi beställde nya dörrar tillverkade enligt originalritningar till vårt 100 år gamla q-märkta hus och är mycket nöjda med resultatet. Priset var dessutom långt under vad andra dörrtillverkare kunde erbjuda.
  • 2021-02-11 Insamlad av företaget
    Vi är otroligt nöjda med både bemötande, hantering under processen och sedan slutresultatet av våra ytterdörrar!
    Förväntningarna uppfylldes och mer därtill! Vi är tidigt i byggskedet men ser redan nu att ytterdörrarna kommer att höja hela intrycket på vårt vackra hus.

Tack Qvesarum!

/Erik & Liza
  • 2021-02-10 Insamlad av företaget
    Andreas och Cevin på Qvesarum har varit fantastiska i sitt bemötande och service i vårt beställning av dörrar hos de. de har tålamodigt hjälpt och bemött oss trots all strul som uppstått från vår sida!

Tack för all bra service!
  • 2021-02-09 Insamlad av företaget
    Altandörr och ett fönster. Båda med installation. Bra bemötande under hela resan. Det blir säkert fler inköp!
  • 2021-02-08 Insamlad av företaget
    Brett utbud av rätt produkter. Smidig hantering, trevlig och tillmötesgående personal.
  • 2021-01-23 Insamlad av företaget
    Vi köpte 2 st pardörrar i specialmått inkl. montering.
    Qvesarum bemötte oss med en snabb offert och kom till oss för måttagning.
    Leverans och montage var mycket bra och gick snabbt.
    Kan mycket väl rekommendera Qvesarum till andra.

Sven-Erik
  • 2021-01-20 Insamlad av företaget
    Vi köpte en ytterdörr i teak med sidoljus. När vi bestämt oss hur den skulle se ut kom det en kille och tog alla mått som behövdes. Några dagar senare fick vi en ritning för granskning. Det såg mycket bra ut.
    Efter några veckor kontaktade Qvesarum oss igen för att bestämma en tid för montering.
    Monteringen blev mycket bra, men jag hade missat att beställa lister till utsidan. När jag påpekade detta så kom de på eftermiddagen och satte upp även dessa.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med vår nya ytterdörr.
    Våra bekanta har också berömt dörrpartiet.
    Företaget verkar vara seriöst, enkelt att nå och få svar på våra frågor.
  • 2021-01-20 Insamlad av företaget
    Köpt en spiraltrappa och ett räcke till uteplatsen. Vidare urnor till entrén.
    Fina affärsprocesser med klart och tydligt ansvar. Mycket trevliga och professionella montörer.
  • 2021-01-19 Insamlad av företaget
    Vi har vid renovering av vår Skånelänga, som gått från fritidshus till åretruntboende, har vi främst beställt fönster och dörrar från Qvesarum. Det senaste projektet är ett eget ritat Orangeri där vi förutom fönster och dörrar handlat mur- och golvtegel.
    Vi har alltid haft en bra dialog där vi hittat lösningar på våra planer. Vid de fall vi inte varit helt nöjda har vi efterhand kunnat komma överens med Qvesarum. Vårt samarbete har pågått i det närmaste 15 års tid så vi kan utifrån våra erfarenheter varmt rekommendera Qvesarum Byggnadsvård som har trevlig och kompetent personal!
  • 2021-01-19 Insamlad av företaget
    Custom-made dörrar och fönster, gjutjärnskrukor, diverse krokar etc till hem och butiksmiljö.

Qvesarum hjälpte med sin kunskap till med utformning av dörrar och fönster för att tillse att jag fick min vision till bästa pris. Alla mina kunder har noterat hantverket och ger komplimanger för det.

Jag är mycket nöjd.
  • 2021-01-19 Insamlad av företaget
    Jag har köpt dörrar och fönster och är oerhört nöjd med allt rakt igenom.
  • 2021-01-19 Insamlad av företaget
    Köpte en altandörr samt ett halvmånefönster. Uppskattar den seriösa återkopplingen per e-post. Fick en bra och väl beskrivande offert med skisser vilket gjorde att jag fick svar på de flesta frågor. Resterande frågor besvarades snabbt och smidigt via mail-kontakt.
  • 2021-01-18 Insamlad av företaget
    Fantastiska produkter, grym service och de tar ansvar från start till mål.
  • 2021-01-18 Insamlad av företaget
    Kunnig och professionell personal som brinner för service och byggnadsvård. Som återkommande kund kan vi varmt rekommendera Qvesarum och deras produkter.
  • 2021-01-18 Insamlad av företaget
    Dubbel dörr, bra bemötande, vi är väldigt nöjda, ett litet minus var den långa leveranstiden