Välkommen till Qvesarum!

Vår resa på Qvesarum började redan år 2000 i ett före detta mejeri. Där såg vi till att återvinna gammalt byggmaterial för att tillverka nya produkter av högsta kvalitet.

Tjänster: Designar, producerar och säljer nytillverkade fönster, dörrar, kök, orangerier, badrumsinredning, bygg- och inredningsprodukter.

Vår filosofi bygger på att vi arbetar utifrån både människa och hus. Vi tar alltid hänsyn till miljön i allt vi gör. Med våra rötter i återvinning älskar vi äkta genuina naturmaterial. Långsiktig kvalitet för en mer hållbar värld.

Läs vad 32 kunder tycker om Qvesarum 2

• 2021-10-20
    Precis köpt ett nytt kök som överträffar alla förväntningar. Blev mycket väl bemött. Hade några egna idéer som Åsa på Qvesarum dels tog hänsyn till men framförallt kom med infallsvinklar som jag förmodligen inte själv hade tänkt på. Köpte till montering av köket o ett fantastiskt gäng utförde det till min belåtenhet. Hade även mycket hjälp av Flügger Färg i Höör med val av tapeter o golv, till stor del baserat på de ideskisserna Åsa tog fram.

Så kombinationen Qvesarum o Flügger i Höör är svårslagen.
  • 2021-10-08
    Mycket professionellt bemötande från start till slut.
  • 2021-09-17
    Vi behövde byta ut hjulen i lådorna till ett badrumsskåp vi köpt för 10 år sedan och fick fantastisk service och ett kundbemötande som överträffar alla förväntningar. Qvesarum erbjöd direkt att fixa fram dessa utan kostnad och hjulen skickades hem till oss. Stort tack!
  • 2021-08-26
    Vi har renoverat två badrum på senare tid och jag har beställt i princip all inredning från Qvesarum då de har så mycket fina saker. Någon gång beställde jag fel sak och någon gång hade jag en del frågor om produkten innan jag kunde beställa och varje gång fick jag ett otroligt trevligt, kunnigt och snabbt bemötande. Till skillnad mot många andra webhandlare så kan man både ringa och maila qvesarum och alla som jobbar där är både kunniga och trevliga. Qvesarum har bra priser men det som är bäst är servicen och att det är så enkelt att få hjälp. Det tycker jag är mycket värt nu när det finns så mycket webhandlare att välja mellan.
  • 2021-07-19
    Vi fick ett trevligt bemötande i en fin miljö när vi skulle rita upp vårt efterlängtade orangeri. Duktiga hantverkare på plats och resultatet blev bättre än vi kunde föreställa oss. Mycket nöjda!
  • 2021-07-08
    Vi upptäckte Qvesarum av en händelse för ett par år sedan när vi köpte ett äldre hus som vi renoverar.

Först var det detaljer, handtag, rosettventiler m.m., som vi köpte men nu har vi även en fantastisk teakytterdörr från Qvesarum.

Bra utbud och suverän kvalitet. Ofta lägre pris för samma produkter än andra som inriktar sig på byggnadsvård. Och inspirerande showroom, både i Löberöd och Malmö.
  • 2021-07-07
    Bra kundbemötande där kunds behov är i Focus. Trots en fel leverans så hanterar man situationen på ett proffsigt sätt och tillmötesgår kund och löser problemet. Alla kan göra fel men det är hur man väljer att lösa felen som spelar roll för mig som kund. Vi är väldigt nöjda med Qvesarum man har superfina produkter och är mån om sina kunder!!
  • 2021-06-21
    Företaget utger sig att ha lite lyxigare kvalitéprodukter.
    Vi fick hem varan och den var snesågad, vinda luckor, flammigt målad, smutsig och dammig. Dom skickade en ny, som såg likadan ut! Många bilder och telefonsamtal senare - NOLL KRONOR i kompensation(!) och vi fick betala fullpris!
    Hej Linnéa! Vi vill börja med ett beklaga din upplevelse. Vi har gått igenom ditt ärende och är helt överens med dig om att den första kommoden du fick inte levde upp till den kvalitet vi ska leverera. Vi kan alla göra fel men är måna om att rätta till eventuella misstag från vår sida. Vi levererade därför en helt ny kommod som vi grundligt gått igenom innan leverans och som stämmer med den kvalitet som man kan förvänta sig av en handbyggd kommod. Det glädjer oss dock att ni kommit fram till att ni ändå vill behålla kommoden och att ni verkar nöjda med det. Vi hoppas att ni kan njuta av ert nya badrum.

Vänligen,
    Therese
  • 2021-05-27
    Ett grejer till rätt pris i rätt tid. Kanon
  • 2021-04-12
    Köpte ett fantastiskt fint bord! Trevlig, kunnig personal som höll mig uppdaterad i byggprocessen.
    Supernöjd på alla vis!
  • 2021-03-15
    Vi köpte ett kök. Fick fantastiskt bra hjälp med planeringen. Kreativa förslag som vi aldrig hade kommit på själv. Värdefullt att Qvesarum inte bara sade "ja" till alla mina idéer utan kom med egna, bättre. Det är jag tacksam för idag,är så nöjd med vårt kök. Skönt att kunna lita på riktiga proffs som kan sitt jobb. Hade höga förväntningar och fick ett högkvalitativt kök som höjer husets värde!
  • 2021-03-12
    2 st teakdörrar insatta. Trevlig personal och hantverkare
  • 2021-03-12
    Jag har handlat hos dem under många år och varit nöjd. Men den servicen jag fick idag var enastående. Imponerande!
  • 2021-03-02
    Tre ytterdörrar varav två dubbla samt två fönster. Mycket postiv, öppen och snabb kommunikation genom processen. Väldigt snabb anpassning vid avvikelser.
    Mycket prisvärt.
  • 2021-02-26
    Vi köpte en parytterdör med montage.
    Det blev precis som vi hade tänkt oss.
    Den är skitsnygg.
  • 2021-02-23
    Professionellt från början till slut.
    Fantastiskt slutresultat, ett helt underbart kök.
  • 2021-02-16
    Mycket nöjda med allt förutom de beskrivningar på var elen skulle sitta. Vi fick ha elektriker där varje kväll efter snickarna varit på plats. Om man på ett enkelt sätt talat om var man ville ha elen då hade man inte behövt dra om den varje dag. Köket är fantastiskt snickarna var super duktiga
  • 2021-02-12
    Personalen är hjälpsamma, kunniga och serviceminded och svarar snabbt på frågor och önskemål. Vi beställde nya dörrar tillverkade enligt originalritningar till vårt 100 år gamla q-märkta hus och är mycket nöjda med resultatet. Priset var dessutom långt under vad andra dörrtillverkare kunde erbjuda.
  • 2021-02-11
    Vi är otroligt nöjda med både bemötande, hantering under processen och sedan slutresultatet av våra ytterdörrar!
    Förväntningarna uppfylldes och mer därtill! Vi är tidigt i byggskedet men ser redan nu att ytterdörrarna kommer att höja hela intrycket på vårt vackra hus.

Tack Qvesarum!

/Erik & Liza
  • 2021-02-10
    Andreas och Cevin på Qvesarum har varit fantastiska i sitt bemötande och service i vårt beställning av dörrar hos de. de har tålamodigt hjälpt och bemött oss trots all strul som uppstått från vår sida!

Tack för all bra service!
  • 2021-02-09
    Altandörr och ett fönster. Båda med installation. Bra bemötande under hela resan. Det blir säkert fler inköp!
  • 2021-02-08
    Brett utbud av rätt produkter. Smidig hantering, trevlig och tillmötesgående personal.
  • 2021-01-23
    Vi köpte 2 st pardörrar i specialmått inkl. montering.
    Qvesarum bemötte oss med en snabb offert och kom till oss för måttagning.
    Leverans och montage var mycket bra och gick snabbt.
    Kan mycket väl rekommendera Qvesarum till andra.

Sven-Erik
  • 2021-01-20
    Vi köpte en ytterdörr i teak med sidoljus. När vi bestämt oss hur den skulle se ut kom det en kille och tog alla mått som behövdes. Några dagar senare fick vi en ritning för granskning. Det såg mycket bra ut.
    Efter några veckor kontaktade Qvesarum oss igen för att bestämma en tid för montering.
    Monteringen blev mycket bra, men jag hade missat att beställa lister till utsidan. När jag påpekade detta så kom de på eftermiddagen och satte upp även dessa.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med vår nya ytterdörr.
    Våra bekanta har också berömt dörrpartiet.
    Företaget verkar vara seriöst, enkelt att nå och få svar på våra frågor.
  • 2021-01-20
    Köpt en spiraltrappa och ett räcke till uteplatsen. Vidare urnor till entrén.
    Fina affärsprocesser med klart och tydligt ansvar. Mycket trevliga och professionella montörer.
  • 2021-01-19
    Vi har vid renovering av vår Skånelänga, som gått från fritidshus till åretruntboende, har vi främst beställt fönster och dörrar från Qvesarum. Det senaste projektet är ett eget ritat Orangeri där vi förutom fönster och dörrar handlat mur- och golvtegel.
    Vi har alltid haft en bra dialog där vi hittat lösningar på våra planer. Vid de fall vi inte varit helt nöjda har vi efterhand kunnat komma överens med Qvesarum. Vårt samarbete har pågått i det närmaste 15 års tid så vi kan utifrån våra erfarenheter varmt rekommendera Qvesarum Byggnadsvård som har trevlig och kompetent personal!
  • 2021-01-19
    Custom-made dörrar och fönster, gjutjärnskrukor, diverse krokar etc till hem och butiksmiljö.

Qvesarum hjälpte med sin kunskap till med utformning av dörrar och fönster för att tillse att jag fick min vision till bästa pris. Alla mina kunder har noterat hantverket och ger komplimanger för det.

Jag är mycket nöjd.
  • 2021-01-19
    Jag har köpt dörrar och fönster och är oerhört nöjd med allt rakt igenom.
  • 2021-01-19
    Köpte en altandörr samt ett halvmånefönster. Uppskattar den seriösa återkopplingen per e-post. Fick en bra och väl beskrivande offert med skisser vilket gjorde att jag fick svar på de flesta frågor. Resterande frågor besvarades snabbt och smidigt via mail-kontakt.
  • 2021-01-18
    Fantastiska produkter, grym service och de tar ansvar från start till mål.
  • 2021-01-18
    Kunnig och professionell personal som brinner för service och byggnadsvård. Som återkommande kund kan vi varmt rekommendera Qvesarum och deras produkter.
  • 2021-01-18
    Dubbel dörr, bra bemötande, vi är väldigt nöjda, ett litet minus var den långa leveranstiden