Realwork AB

Rallarvägen 23, 184 40 Åkersberga — Visa karta

Det kan ta emot att starta en renovering. Det du kan göra då är att kontakta oss för att få den där renoveringen gjord som du har tänkt på. Du kommer vara nöjd när du ser att det är klart. Är du intresserad av att veta mer? Hör av dig till oss så får du ta del av våra referenser!
Hallandsgatan 48, 11857, STOCKHOLM

Byggföretag nära Realwork AB:

Spånlötsvägen 83, Åkersberga
Välkommen till VNP bygg! Vi erbjuder allt inom bygg, badrum- och köksrenoveringa... Läs mer ›
Kevin:
Valentin är lösningsorienterad, mycket trevlig och har ett lugn som gör en trygg. Drog ut lite på tiden men i slutändan blev vi nöjda!

Trälhavsvägen 30, ÅKERSBERGA
Vid förfrågan åtar vi oss totalentreprenaden där vi sköter kontakten med ... Läs mer ›
Kristofer K:
Seriöst och uppriktigt företag som håller vad de lovar. Nu råkade semestrar och andra oförutsedda händelser att jobbet tog längre tid än vad...

Måttbandsvägen 12, TÄBY
Hör gärna av dig till oss om du har något du tycker borde förbättras! Vi komm... Läs mer ›
Mikael S:
Hantverkarna var både mycket tillmötesgående och proaktivt. Resultatet blev toppen. Vi kan varmt rekommendera företaget.

Ullna Allé 45, Täby
Välkommen till oss på Särelinds Bygg Ab! Vi levererar trygga entreprenader med h... Läs mer ›
Hampus D:
Trevligt bemötande genom hela processen. Gör ett snyggt arbete och bygget gediget. Kommer med förslag och lösningar på uppkomna problem. ...

Läs vad 15 kunder tycker om Realwork AB

• J
    J skrev om Realwork AB
    Riktigt Usel projektledning, Oacceptabelt dålig kostnadskontroll.
  • Dan J
    Dan J skrev om Realwork AB
    Slutresultatet blev mycket bra. Samarbetet har fungerat ganska bra överlag, men det finns en känsla av att man behöver vara väldigt närvarande för att kostnaderna inte ska skena. Projektledningen är ibland lite bristande, men förståelsen för god service finns definitivt och gör att det går att ha lite överseende med lite sämre projektledning. De har mitt fulla förtroende så länge projekten är tydligt beskrivna och hoppas att vi kommer samarbeta snart igen.
  • Vibeke W
    Vibeke W skrev om Realwork AB
    Usel projektledning, duktiga hantverkare. Oacceptabelt dålig kostnadskontroll. Trots upprepade frågor och extra möten ang kostnadsbilden fick vi oväntade fakturor på drygt 50.000:- avseende materialkostnader och nedlagd arbetstid man inte hade kontroll över. När vi ifrågasatte detta blev projektledaren förbannad, avslutade samtalet genom att lägga på luren och tog hem hantverkarna utan att avsluta arbetet. Dessutom orimligt höga materialkostnader då företaget inte verkar ha några egna verktyg alls - man hyr t o m skottkärror ...
    2013-08-20 Jenny H svarar Vibeke W
    Det är tråkigt att höra att ni tycker projektledningen inte varit bra.
    Vi skickade till er en uppskattad offert där materialkostnaden var löpande. Ni har godkänt denna offert. Tilläggsarbeten har uppkommit för att vi ska kunna utför det som vi har offererat er. Ni åkte iväg på semester. Vi hade ett möte och gick igenom tilläggsarbetet. Det kom ett mail från er där ni sa att ni inte ville betala något mer innan ni fick all information. Vi skickade er det och ni har fortfarande inte betalt. Därför har vi som företag rätt att stoppa jobb enligt konsumenttjänstlagen.
    Ni får alla fakturor som vi får från leverantörerna gällande vad som handlas och hyrts med varje materialfaktura.
    Jenny
    Realwork AB
    2013-08-20 Vibeke W svarar Jenny H
    Detta är inte korrekt. Vi hade som sagt ett möte och där specificerades alla kostnader som skulle tillkomma efter det. Detta bekräftades skriftligen. Trots det har ytterligare kostnader på ca 50.000:- tillkommit. Ni drog tillbaka era hantverkare innan vi skrev att vi tänkte avvakta med betalning. Det är fullkomligt rimligt att begära att ni kan redogöra för ofakturerad arbetstid och utestående materialkostnader. Det har ni inte kunnat.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Johan L
    Johan L skrev om Realwork AB
    Vi är mycket nöjda med det arbete som Realwork utfört åt oss, och då inte minst för att man alltid lätt kunnat nå Jenny på kontoret (som alltid varit snabb att svara/återkomma).
    Vi kommer att anlita Realwork igen!
  • Göran P
    Göran P skrev om Realwork AB
    Snabbt och pålitligt, hantverkare på plats och gjorde jobbet bara några få dagar efter första kontakten med dem. Pris och kvalitet helt OK.
  • A
    A skrev om Realwork AB
    Helt nöjd med resultatet. Bitvis t.o.m över förväntan.

Som andra också skriver här, det är en nackdel att de inte talar svenska. De förstår dock vad man menar, och de kan många facktermer på svenska så det går att kommunicera ändå.

Trots språkproblemet upplevde jag de som mycket lyhörda för vad man önskar.

Jag har anlitat dem för två olika jobb, båda gångerna med bra resultat. Det var samma personer vid båda mina renoveringar.

Vid båda renoveringarna var de två personer, så det blev tidseffektivt då de kunde köra parallellt med olika delar av renoveringen.
    2013-04-11 Jenny H svarar A
    Hej A,
    Kul att du är nöjd med vårt arbete. Vi tar till oss att killarna inte kan svenska och många har börjat gå språk kurs nu.
    /Realwork
  • Jasmine H
    Jasmine H skrev om Realwork AB
    Pålitliga och kunniga hantverkare samt snabb hjälp med önskat arbete . Omsorg om de anställdas säkerhet från företagets sida är ett plus.
  • Per Erik Ä
    Per Erik Ä skrev om Realwork AB
    Bra bemötande. Bra rådgivning inför renovering. Utmärkt hantverk.
  • Ulla-Carin H
    Ulla-Carin H skrev om Realwork AB
    Slutresultatet blev mycket bra. Viktigt att notera är att det krävdes visst engagemang och närvaro från vår sida under jobbets gång. Det vore bra om flera av jobbarna talade bättre engelska. Projektledarens deltagande var bra.
  • Knut L
    Knut L skrev om Realwork AB
    Då Marioz arbetade själv med sina gubbar för ett par år sedan gjorde dom många arbeten hos oss med mycket goda resultat. Då det blev flera delägare av företaget blev det slarvigt och oproffsigt. Nu då han är tillbaka som egen har vi inte behövt någon hjälp men jag inbillar mig att det kommer att bli bra igen. Därför ger jag bara 3 pluppar nedan, kan säkert bli fler efter nästa jobb.
  • Mr
    Mr skrev om Realwork AB
    Jobbigt att det inte gick att kommunicera med de som arbetade. Halvdålig städning. Helt ok slutresultat. Killarna var rätt trevliga i allafall.
  • ulf h
    ulf h skrev om Realwork AB
    God kvalitet på arbetet. Använder endast bra byggmaterial av god kvalitet.
    deras slogan "hantverkare som får det gjort" passar bra.
    jag är en nöjd kund.
  • Lars D
    Lars D skrev om Realwork AB
    Kommer när de lovar. Bra kvalitet på utfört arbete. Självständig snickare som hade egna lösningar.
  • Eric S
    Eric S skrev om Realwork AB
    Enkelt att få tag på. Tydliga strukturer för offerter, nyckelhantering, tidsredovisning och projektledning. Snabba på återkoppling och åtgärder. Vi är mkt nöjda och rekommenderar Realwork till våra vänner.
  • Bianka M
    Bianka M skrev om Realwork AB
    Som sagt: Handverkare som får det gjort!

Rallarvägen 23, 184 40 Åkersberga