Läs vad 258 kunder tycker om Rindstål Bil AB 2

• 2021-01-18
    Bra bemöttande tills bilen var köpt. Men så fort problemen med bilen uppstod slutade Rindstål Bil svara. Efter flera samtal och mejl senare får en fortfarande inget svar.
    Hejsan Emelie Lina, Tack för din recension. Vi lyckas dessvärre inte få ut vilken bil det gäller av den information vi får ut här. Vi ber dig därför att ta kontakt med vår försäljningschef Kristoffer för att ge oss möjligheten att se efter vad som har inträffat. Tack på förhand, Hälsningar, Niklas Rindstål, VD, Rindstål BIl

• 2021-01-05
    Allt fungerade bra. Köpte en Mercedes GLK
  • 2020-12-10
    Köpte en BMW 1-serie och från första samtal tills att köpet var klart gav säljarna på plats ett lugnt, proffesionellt och förtroendeingivande intryck. Frågorna vi hade gicks igenom med ärliga svar och jag upplevde att man ”hade tid” för oss vilket många andra firmor haft svårt för då man gärna stressar lite för att hinna hjälpa flera. Kan starkt rekommendera Rindstål till alla som uppskattar bra service och ansvarstagande!
    Niklas R
  • 2020-11-30
    Bra service och bra telefonkontakt med Johan där han ärligt berättade allt om bilen jag var intresserad av.
    Åkte från Göteborg med min inbytesbil, smidig affär och trevligt bemötande.

Nöjd Audi ägare.

Rekommenderas varmt!
  • 2020-11-30
    Marcus hade ett fint bemötande och var kundfokuserad för att göra mig nöjd. 😁
    Karin B
  • 2020-11-29
    People didnt give much attention because i wasnt swedish and they look at the outside and they thought i dont have money and am not goning to buy. If i didnt need to buy the car i wouldnt have bought it from there
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hi Saif, Thank you for the review. We're very sorry to hear about your experience with us. This particular Sunday there was alot of customers and the salesforce at the scene was doing its best to assist everyone. From what the responsible salesman you were in contact with can recall at first you got some time to inspect the car by yourself since there was many others coming in and out of the shop. This resulted in you liking the car and wanting to proceed. Before the test drive the financials was settled (taking some time) and when you returned from the test drive the salesman was once again busy with another customers and informed you he'd assist you as soon as possible. We take alot of pride in offering the whole range from cheaper cars to the more expensive ones and usually knows not to judge a book by its cover. Along with this response we will also contact you making sure wether or not our point of view correspond with yours. Regards Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-11-27
    Allt bra. Inga konstigheter. Hittills väldigt nöjd med mitt köp och bemötande.
  • 2020-11-27
    Vi fick proffesionellt bemötande! Säljaren var kunnig och hade respekterade avstånd och gav personlig tid att titta över objekten även vid provkörning.

Kan starkt rekommendera att köpa bil på Rindstål Bil AB.

// Angelica och Eddy
    Angelica B
  • 2020-11-16
    Var intresserade av en bil och pratade med en säljare, han var så otrevligt och ointresserad att sälja bilen. Tycker jättemycket om bilen men bemötande var så dålig och otrevlig som gjorde vi åkte därifrån.
    Riktigt uselt och säljaren behöver verkligen byta jobb.
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hejsan Yan, Tack för din recension. Vi har förhört oss bland personalen hos oss och inte lyckats placera dig. Vi ser mycket allvarligt på hur du dessvärre tycks ha upplevt det hos oss och önskar därför vidare kontakt med dig för att få reda på mer. Tack på förhand, Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-11-04
    Jag var intresserad av en hybridbil de hade till salu. Kontaktade först per telefon och blev trevligt och väl bemött. Då bilen uppfyllde de krav jag och övriga familjen hade, så kom vi överens att besöka affären och kolla bilen.

Försäljningschefen kom med bilen, som jag var intresserad av till mitt jobb och hämtade mig för provkörning. Ingen brådska, jag fick köra en ordentlig runda på olika vägar.

Affären var fräsch på alla sätt, bilarna i butiken var rena och fina -bra ordning! Jag fick kolla bilen mer noggrant bilen i lugn och ro.

Jag bekräftade affären några dagar senare med handpeng.
    Köpebrevet och övriga administrativa fixade vi smidigt när jag hämtade bilen. Köpet inkluderade bilförsäkring, laddat batteri och full tank av bensin.

Det kändes bra, att allt var förberett väl. Inget väntande, bilen var i skick, pappren klara. Toppen!
  • 2020-11-01
    Köpte en begagnad bil.
    Blev bemött väl.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Det blev bra och jag är nöjd.
  • 2020-11-01
    They should make sure that they have contact details from the costumer.
    Other than that it was good .
    skrev om Rindstål Bil AB
    Dear Rachita, Thank you for the review. We hope that you thought it was okay that we contacted you regarding this and from what we've learned it was mainly the 3:rd part workshop that this comment about contact details was appointed to. Please don't hesitate to contact us if anything further. Regards Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-10-28
    Good cooperation from Marcus!!
  • 2020-10-28
    Super nöjd över service bemötande och köp av bil. Klockrent!
  • 2020-10-27
    Suveränt bra service från Marcus när jag köpte min bil.
    Kan varmt rekommendera denna bilhandel för alla som söker en bättre begagnad bil.
  • 2020-10-27
    Köpte en bil från 2016 och efter ca 200 mil tändes motorlampan. Ska in på verkstad nu med den, känns inte ok för en så ny bil. Osäkert om det omfattas av garantin... Fick även fylla på adblue, spolarvätska och olja den första veckan. Små saker som är lätta att kontrollera och åtgärda som bilhandlare kan man tycka...
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hejsan Johan, Tack för din recension. Vi har försökt nå dig via telefon och SMS utan framgång för att ta reda på mer vad som har inträffat. Vi ser gärna att du tar kontakt med säljaren alternativt Kristoffer hos oss som är ansvarig för försäljningen. Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-10-26
    Köpte en Volvo. Väldigt bra bemött. Hade inga förväntningar men det blev bra till slut. Kan rekommendera firman till nån bekant som söker bil
  • 2020-10-26
    Säljarens bemötande var inte så bra, han vägrade låta mig provköra bilen tills man blev beviljad lånet av banken.
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hejsan Adem, Tack för din recension. Vi beklagar att du upplevde att säljarens bemötande inte var så bra. Vi försöker ständigt att överträffa våra kunders förväntningar vilket vi inte tycks ha lyckats med denna gång dessvärre. Vad gäller provkörning av bilen så har vi gemensamt inom företaget arbetat fram en process och ett tillvägagångssätt där provkörningen av bilen oftast bara behöver vara den sista pusselbiten för kunden där allting annat redan fallit på plats. Detta är bland annat en följd av att vi många gånger möts av kunder efter provkörning som inte är nöjda med sådant som bilens färg, priset på bilen samt avslag på kreditansökningar vilket förhindrar fortsatt affär. Vi tar med oss din feedback och diskuterar internt hur vi i framtiden kan förmedla detta på ett sätt som i bästa fall kan uppfattas positivt av våra besökare i bilhallen. Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-10-26
    Köpte en Volvo v40 t5 awd.
    Suveränt bra service o trevligt mottagande. Kommer definitivt kunna göra fler bilaffärer här!
    Fredric S
    Bil med finansering.
    Säljaren var uppvaktande, inte som andra bilhus där man ordagrant fick jaga efter en säljare och fick intrycket att de inte ville sälja.
    I det stora hela är jag nöjd.
    Hejsan Christoffer, Tack för din recension. Kul att du uppskattar säljarens agerande och bemötande, det glädjer oss. Hoppas du är fortsatt nöjd med bilen! Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-10-26
    De kunde inte fixa min skada, utan fick forsla vidare till en märkesverkstad. Det kan man ju såklart inte göra något åt. Dom hade gärna fått återkoppla mer frekvent, alla de gånger vi pratade var det på mitt initiativ och bilen var ändå där i mer än en vecka, men när vi väl pratade var alla mycket trevliga och tillmötesgående, svarade på dumma frågor osv.
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hejsan Lowe, Tack för din recension. Jag förstod det på min kollega som att det framförallt varit verkstaden i Uppsala som bilen först lämnades till som önskemål om återkoppling m.m. avsåg. Ibland går verkstäderna dessvärre bet (gäller även märkesverkstäderna vissa gånger.. :)) och det är en följd av att bilarna blir alltmer komplexa i sin konstruktion. Bra att det slutligen löste sig och vi hoppas att du får fortsättningsvis njuta av ett bekymmersfritt bilägande framöver. Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-09-23
    Trevliga och tillmötesgående före, under och efter köp. Bilen var i fint skick och vi är väldigt nöjda med den. Rekommenderas!
    CATARINA C
  • 2020-09-17
    Bil
    Perfekt (Kristoffer)
    Absolut
    Mycket väl hanterad kund
  • 2020-09-15
    Kanon trevliga och vänliga, absolut toppen bilköp. Rekommenderas!
    Elio J
  • 2020-09-13
    Fick ett väldigt ärligt bemötande. Rak och klart genomförd affär. Väldigt nöjd med allt. Tack
  • 2020-09-11
    Köpte en bil.
    Tycker att servicen inte var så bra PGA det verkar som att dom inte ville sälja bilen utan att man var i vägen.
    På bilen har jag hittat några små fel som säljaren inte hade upplyst mej om.
    Kommer inte att rekommendera dom.
    Inger L
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hejsan Inger, Tack för din recension. Vi har uppenbarligen inte lyckats med att leverera den service och kundupplevelse vi strävar efter. Vi beklagar verkligen detta! Vi har försökt att nå dig ett flertal gånger för att få mer information om vad som inträffat då vi inte hört någonting från dig utöver recensionen ovan sedan leveransen av bilen. Du är välkommen att kontakta oss för att ge oss möjligheten att försöka hjälpa dig. Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-09-10
    Jag köpte en bil

Blev bemött med respekt och omtanke.
  • 2020-09-10
    Köpte en bil, en Volvo V70 D3 My11 aut Summum. En jättetrevlig, tillmötesgående, kunnig och hjälpsam försäljare (Marcus) hämtade mig vid tågstationen ty jag åkte 60 mil från Skåne för att köpa bilen. Den är min 14:e bil genom åren, men den var den bästa köpupplevelsen genom alla år. Inte formell, utan väldigt vänskaplig, utan att vara påträngande, kommunikation.
    Stort tack för köpet!
  • 2020-09-09
    Mycket nöjd med mitt bilköp. Trevligt bemötande och utmärkt service.
  • 2020-09-08
    jag har köpt en volvo s40 och är väldig nöjd, Professionella personal, , bra bemötande också...
  • 2020-09-08
    Vi köpte en Skoda . Väldigt nöjda med service.
  • 2020-07-26
    Köpte en Ford focus. När jag besökte er för att titta på den första gången , upptäckte jag ett stenskott på framrutan! Den bytte ni innan leverans, vilket jag uppskattade. Bra bemötande
  • 2020-07-24
    Snabb och smidig affär av av en professionell bilhandlare
  • 2020-07-22
    Hej. Jag köper en Opel Insignia och böt in min Citroën C5. Allt gick smidigt och bra så jag är nöjd med bemötandet på Rindstål bil. J-E Svensson.
  • 2020-07-22
    Köp av begagnad bil. Bra och kunnigt bemötande.
  • 2020-07-06
    Hade jag kunnat ge lägre än en stjärna…
    Hade jag kunnat ge lägre än en stjärna så hade jag gjort det.
    Att man känna sig ovälkomen genom att man hoppar över oss till andra kunder och inte ens fråga oss är så härpnadsväckande!

Sen att man ser så ner på folk som är mörkare och behandlar de illa såg man direkt, eftersom lokalen var full med folk och vi var de enda mörka som fick ta emot otrevligheter.

Att jag efter ca 40 minuter väntan gick fram och sa att vi kommer att gå om inte de vill hjälpa oss då vart det lite mer fart på de men attityden helt otrevlig, till skillnad mot andra kunder.

Till bilen vi testade, jag har mekat bilar hela mitt liv nästan, och den bilen hade så många fel dessutom har den varit länge osåld hos de. Att de har mage att ljuga först när vi frågade om den själva då sa han som arbetade där "Ah, det finns folk som tittar på den nu", det gick ca 1 timme och vi var där ingen rörde bilen, och de som var där såg vi att de var intresserade av helt andra bilar.
    Efter testet visade de inga tecken på service eller ens brydde sig om oss. Han skrek från typ 30 meter till oss "Hur gick det här?" istället för att ta in oss till kontoret. När jag svarade att jag vill diskutera man fick höra att man inte kunde ens diskutera priset och att bilen har fel och de visste det.

I stort sätt "Vi vill inte sälja till, vi vill inte ha er här" så tolkade vi det.

Jag har varit med om sådana beteenden och det är inte första gången, men vill hjälpa andra att inte gå dit och speciallt de som anses "icke svenskar" enligt de som arbetar där!

Gå inte dit!
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hejsan Sam, Tack för din recension. Vi ser mycket allvarligt på din recension och hur du beskriver att vi ser ner på och behandlar "folk som är mörkare" illa. Säljaren som du har varit i kontakt med har tagit väldigt illa vid sig och är oförstående till anklagelsen att han skulle agerat med rasfientlig uppsåt. Han medger att ni fick vänta en del - det var, som du själv nämnde i recensionen du lämnade på Google, mycket folk i rörelse i bilhallen denna lördag vilket givetvis kan medföra en del väntetid för våra kunder, allt beroende på när man anländer till bilhallen. Våra säljare gör sitt yttersta för att alla skall känna sig sedda och hjälper därefter till i den utsträckning tiden tillåter. Säljaren vill understryka att han absolut inte haft någon rasistisk framtoning och beklagar om ni på något sätt upplevde det så. Bilen i fråga hade just när ni anlände varit på en provkörning och efter en stunds funderade valde den kunden att avvakta varpå ni fick möjligheten att provköra bilen. Efter provkörningen uppfattade säljaren det som uppenbart att ni hade för avsikt att diskutera priset i samband med att bilens slitage nämndes och säljaren informerade då om att priset är vad vi begär - vi har haft ett tjugotal intressenter på bilen sedan annonseringen i slutet av maj vilket vittnar om ett stort intresse - dock ingen köpare ännu men det ger oss signalen om att vi begär ett marknadsmässigt pris för bilen. Vi tar med oss hur vi bör kommunicera detta med våra kunder så att det finns en förståelse för varför vi väljer att stå trygga i vår prissättning och för att förhindra att kunderna skall känna sig illa behandlade när vi avstår en prisreduktion. Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-07-06
    De är ok. Synd bara att den bilen jag köpte av dem var en förmedling från en privatperson, vilket gör att de inte tar något ansvar. Efter ca tre veckor startade inte bilen när det blev -7. Batteriet klarade inte det. Lite klent på en tre år gammal bil. Någon form av kompensation hade jag förväntat mig av dem för batteribytet, men inte då. Tiger ihjäl ärendet.
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hejsan Anna, Tack för din recension. Jag beklagar att hanteringen av din reklamation och utbetalning inte varit tillfredsställande. Jag har gått igenom korrespondensen som varit och har dessvärre ingen bättre ursäkt än att vi fortfarande saknar ett kvitto från er för att betala ut överenskommet belopp. Vi har inte haft för avsikt att bortse från denna reklamation för att bilen i fråga var ett s.k. förmedlingsuppdrag - vi är väl medvetna om att våra skyldigheter mot kund är densamma oavsett vart bilen vi säljer kommer från. Du blir kontaktad av oss inom kort för att se till att utbetalningen blir av enligt överenskommet. Tack återigen för att du tog dig tiden och gav oss chansen att rätta till vårt misstag. Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-06-25
    Även om inte det blir 100% nöjda kunder så har Rindstål en sådan strävan. Därför bemöter man kunderna som ger låga betyg/är missnöjda. Det gör inte alla som säljer bilar. Köpte bil från kvd.se och det var en mardröm.
    / En som inte köpt bil från Rindstål, än.
  • 2020-06-04
    Volvo C30-08
    Bra mottagande
    Svarar snabbt på meddelande
    Följer upp affären
  • 2020-06-03
    Jag köpte mercedes som jag är nöjd med,
    jag blev bra bemött, allt kring köpet gick bra.
    Olof
  • 2020-06-03
    Köpte begagnad bil. Trevligt bemötande som levde upp till mina förväntningar.
  • 2020-06-02
    jag köpte en bil, var bemött på dåligt sätt.
    skrev om Rindstål Bil AB
    Hejsan Ryan, Tack för din recension. Vi beklagar att du fick vänta en liten stund innan du fick hjälp av den säljare du haft telefonkontakt med innan ditt besök hos oss. Som Kristoffer och du gick igenom över telefonen så hoppas vi att du har förståelse varför vi helst ser att respektive säljare har hela processen med kund. Av telefonsamtalet att tolka uppfattar vi framförallt att du är blev besviken över att du inte erbjöds någon reducering av bilens pris men att du trots detta valde att fullfölja affären och köpa bilen. Vi var medvetna redan vid annonsering att bilens pris var väldigt konkurrenskraftigt (vilket hela vår affärsidé bygger på) och hos oss gör man som kund en bra affär även på våra begärda priser. Vi tar med oss din feedback kring hur vi bör kommunicera med våra kunder för att efterköpskänslan skall bli så god som möjligt och hoppas du är fortsatt nöjd med din bil. Hälsningar Niklas, VD, Rindstål Bil AB

• 2020-06-02
    Bra bemötande och fick därmed förtroende och ett snabbt avslut.
  • 2020-06-01
    Jag hittade pärla nr 2, en ljusgrön Skoda, Fabia som jag är mycket nöjd med. Tack vare försäljaren
  • 2020-06-01
    Professionellt bemötande och god service!
  • 2020-06-01
    Jag har köpt både MC och bil från Rindstål. Vid båda tillfällena har de varit tillmötesgående och hjälpsamma.

Jag har alltid känt mig trygg med mitt köp. Rekommenderas.
  • 2020-06-01
    Trevliga och enkla att ha att göra med
  • 2020-04-27
    har köpt en bil och lämnade min gamla som inbytes
  • 2020-04-26
    Köpte en begagnad Passat Alltrack. Bilen motsvarade mina förväntningar och Rindstål var öppna,, bra att ha kontakt med, gav bra service och gjorde det hela till en smidig affär.
    Skulle använda dem igen.
    Sandra A
  • 2020-04-26
    Köpte en bil och blev väldigt väl bemött
    Mina förväntningar var att göra en riktigt bra bil affär vilket jag verkligen tyckte att vi gjorde rekommenderar varmt denna bil firma med många +++++++++