Rindstål Bil AB

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Välkommen till Rindstål Bil.

Verksamheten grundades i oktober 2016 i delad bilhall tillsammans med en annan handlare. Successivt ökade försäljningen och i maj 2017 startade första externa rekryteringen. Tre månader senare var det dags för nästa säljare att ansluta. Idag är vi 14 anställda, förvärvat en verkstad och har tagit över samt förädlat bilhallen i sin helhet.

Första verksamhetsåret summerades till 725 levererade bilar och en omsättning på drygt 50 miljoner kronor. Andra verksamhetsåret summerades till 880 levererade bilar och en omsättning på drygt 90 miljoner kronor. Tredje verksamhetsåret summerades till 1 360 levererande bilar och en omsättning på drygt 130 miljoner kronor. Våra mål för 2020 är 150 miljoner kronor i omsättning och drygt 1 500 levererade bilar.

Vi lever efter våra värderingar; Tillgängliga, Proaktiva och Professionella.
Detta skall borga för det mottagande som du förtjänar i samband med den stora affär som ett bilköp handlar om. Oavsett vilken prisklass bilköpet sker i. Vi ser till att din nästa bilaffär också blir din bästa bilaffär.

Närheten till Arlanda Flygplats och goda tågförbindelser via Uppsala och Stockholm gör det enkelt för dig som vill köpa en bil och kommer utifrån. Vi hjälper dig gärna med hämtning eller vidare instruktioner.

Du når oss under våra öppettider på telefonnummer 08-562 09 210. Välkomna att besöka vår hemsida för ytterligare information eller kom in till oss. Ring gärna för att säkerställa att bilen du är intresserad av fortfarande finns kvar!

Hälsningar,
Personalen på Rindstål Bil AB.
Öppet just nu

Svarar snabbt på meddelande
    Följer upp affären Läs mer
  • 2020-06-03

Olof A skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte mercedes som jag är nöjd med,
    jag blev bra bemött, allt kring köpet gick bra.
    Olof Läs mer
  • 2020-06-03

Jimmy H skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte begagnad bil. Trevligt bemötande som levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-06-02

Ryan R skrev om Rindstål Bil AB
    jag köpte en bil, var bemött på dåligt sätt. Läs mer
  • 2020-06-02

Lars F skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande och fick därmed förtroende och ett snabbt avslut. Läs mer

Ingrid N skrev om Rindstål Bil AB
    Jag hittade pärla nr 2, en ljusgrön Skoda, Fabia som jag är mycket nöjd med. Tack vare försäljaren Läs mer

Kenny S skrev om Rindstål Bil AB
    Professionellt bemötande och god service! Läs mer

Henrik S skrev om Rindstål Bil AB
    Jag har köpt både MC och bil från Rindstål. Vid båda tillfällena har de varit tillmötesgående och hjälpsamma.

Jag har alltid känt mig trygg med mitt köp. Rekommenderas. Läs mer

Robert P skrev om Rindstål Bil AB
    Trevliga och enkla att ha att göra med Läs mer
  • 2020-04-27

Mauricio F skrev om Rindstål Bil AB
    har köpt en bil och lämnade min gamla som inbytes Läs mer
  • Sandra A

2020-04-26

Sandra A skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en begagnad Passat Alltrack. Bilen motsvarade mina förväntningar och Rindstål var öppna,, bra att ha kontakt med, gav bra service och gjorde det hela till en smidig affär.
    Skulle använda dem igen. Läs mer
  • 2020-04-26

Marcelo V skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en bil och blev väldigt väl bemött
    Mina förväntningar var att göra en riktigt bra bil affär vilket jag verkligen tyckte att vi gjorde rekommenderar varmt denna bil firma med många +++++++++ Läs mer

Mattias L skrev om Rindstål Bil AB
    Trevlig personal.
    Kändes som en seriös bilförsäljare.
    Bilen var testad å uppfyllde alla krav som som skrivet i beskrivningen. Läs mer
  • Andres E

2020-04-25

Andres E skrev om Rindstål Bil AB
    Pålitlig företag, jag köpte min bil på Rindstål AB, fort, smidigt affär och bra priser. Läs mer

Annette N skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte bil. Blev väl bemött. Jag är kvinna och vet inte mycket om bilar, det jag saknade var lite mer info om den bil jag ville köpa och sedan köpte. Hur allt fungerar i bilen, radio, inställningar, ja allt det där lilla kuriosa som gör det lilla extra. Läs mer
    2020-04-29 Niklas R svarar Annette N
    Hejsan Anette,
    Tack för din recension.

Vi hoppas att du är fortsatt nöjd med bilen du köpte hos oss. Vi försökte nå dig i samband med denna recension för att se om vi kan vara behjälpliga med att förklara någon av bilens funktioner, du är välkommen att höra av dig till oss om så är fallet!

Tack för din feedback kring genomgång av bilen, vi tar med oss det och påminner varandra om vikten av att våra kunder känner sig trygga och bekväma med bilen och alla dess funktionaliteter som kan finnas.

Bashir S skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte en begagnade bil(mitsubishi colt).
    Jag var i stor behov av bil och tyckte om denna modell. De förstod detta och utnyttjade situationen!
    Om jag kunde vänta lite grand och köpte från privat säljare, kunde jag köpa bättre bil(mindre fel och brister) för samma pris. Läs mer
    2020-04-28 Niklas R svarar Bashir S
    Hejsan Bashir,
    Tack för din recension.

Vid tillfället för överenskommelsen hos oss var ni och säljaren överens om att bilen skulle levereras nybesiktigad (vilket gjordes utan anmärkning) och med en nybytt vindruta. Precis som säljaren gick igenom med dig kring vår prissättning så placerar vi oss redan inledningsvis till mycket konkurrenskraftiga priser och därför anser vi inte att man "måste" gå ner i pris.

Som köpare har man alltid valet att avstå en affär om man inte är nöjd med den och vi hoppas verkligen inte att vi på något sätt har påtvingat eller manipulerat oss till en försäljning genom att utnyttja situationen du nämner.

Vi hoppas du är nöjd med bilen och affären nu i efterhand, med vatten under broarna.

• 2020-04-24

Mikael J skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande i telefon första gången man ringde för att höra om bilen man var intresserad av fanns kvar, vänlig och trevligt bemötande i övrigt när man kom till plats. Efter köp var från min sida mindre bra då säljaren jag kom överens om en dag för leverans av bilen och säljaren sa att han skulle höra av sig, dock hörde man aldrig av säljaren och när man väl fick tag på personen så visste han inget om hur det låg till med bilen. En bättre fullföljning från köp till leverans kunde vara bättre, att säljaren ringde upp och sa att bilen blir tyvärr försenad så jag som kund visste.. Annars bra bilfirma Läs mer
    2020-04-28 Niklas R svarar Mikael J
    Hejsan Mikael,
    Tack för din recension.

Vi tar med oss din feedback kring återkoppling och vikten av en tydlig och bra dialog mellan köpare och säljare.

• 2020-04-24

Camilla Å skrev om Rindstål Bil AB
    Köpt en VW Golf, mycket bra bemötande av trevlig säljare Läs mer
  • Bengt A

2020-04-23

Bengt A skrev om Rindstål Bil AB
    Helt okej. När R. Bil lade in dubbade vinterdäck I bagaget så repades inredningen i bagageluckan. Trevlig säljare. Minus för att när vi väl bokade dag för titt så bokades det om med motivering att det är mycket just nu. Vissa saker kunde ha förtydligas ngt. 3 av 5. Inte bra inte dålig. Läs mer
    2020-04-28 Niklas R svarar Bengt A
    Hejsan Bengt,
    Tack för din recension.

Vi beklagar verkligen om inredningen i bagageutrymmet har skadats av vinterhjulen. Detta är en av anledningarna till varför vi inte längre har kvar samtliga tillhörande vinterhjul i bilen under tiden som bilen saluförs i hallen hos oss, för att minimera riskerna för skador vid t.ex. provkörning eller dylikt. Vi tar med oss detta och ser över våra rutiner vid in- och ur lastning i bilarna.

Säljaren behövdes dessvärre boka om er tid för visning för att kunna leverera bästa möjliga service till er då det helt enkelt blev mycket kunder som hade önskemål om leverans/presentation av bil samma dag. Vi tar med oss detta och ser över hur vi kommunicerar sådant då det självklart inte skall upplevas som någonting negativt för kunden i fråga.

• 2020-04-23

Per W skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en bil för 90.000:-. Såg den på budbil.com. Talade med försäljaren jag fick kompletterande bilder och bestämde mig inom tio minuter för att köpa bilen. Väl framme hos säljaren så blev jag bra bemött. Bilen var bra recondad. Affären gjordes upp snabbt och jag gick därifrån men en bra känsla. Läs mer
    2020-04-28 Niklas R svarar Per W
    Hejsan Per,
    Tack för din recension.

Vad roligt att du har en bra känsla efter affären, det är alltid ett bra kvitto för oss.

Hoppas du är fortsatt nöjd med din bil och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka när det är dags att byta bil igen.
    Vi kommer göra vårt yttersta för att du då blir "fem av fem"-nöjd.

• 2020-04-16

Heidi V skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en VW polo av säljaren Johan.
    Han var toppen och lyssnade och svarade på mina frågor. Han återkopplade fort på det jag hade frågor på.
    Är super nöjd med min lilla pärla. Läs mer
  • 2020-03-06

Joakim K skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en Volvo v50 d2.0 2009 årsmodel.
    Blev bemött på ett väldigt trevligt och professionellt sätt utav personalen.
    Vid köptillfället lyste det ett fel meddelande i instrument panelen, rindstål bil åtog sig att åtgärda felet utan diskussion eller krångel. När bilen hade varit inne på service så genomfördes sedan köpet. Bilen har funkat fel fritt sedan köpet. Läs mer

Tuija H skrev om Rindstål Bil AB
    Bra service med söndagsöppet. Personalen var trevlig och hjälpsam. Köpte en Ww Polo. Läs mer
    2020-03-06 Niklas R svarar Tuija H
    Hejsan Tuija,
    Tack för din recension.

Vad roligt att du uppskattar att vi har öppet även under söndagar. Vi ser det som en självklarhet att finnas tillgängliga när många andra är lediga och då har möjlighet att besöka vår bilhall.

Hoppas du är fortsatt nöjd med din Volkswagen Polo och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka när det är dags att byta bil igen. Vi kommer göra vårt yttersta för att du då blir "fem av fem"-nöjd.

Michel B skrev om Rindstål Bil AB
    Kändes bra
    Fick vänta lite länge bara Läs mer
    2020-03-07 Niklas R svarar Michel B
    Hejsan Michel,
    Tack för din recension.

Vissa dagar kan viss väntetid uppstå, något vi självklart inte strävar efter men ser som ett nödvändigt ont då vi är medvetna om att vi erbjuder attraktiva priser på bilmodeller som tenderar att vara populära.

Vi tackar för att du tog dig tiden och väntade, och önskar dig ett fortsatt trevligt bilägande.

Lars L skrev om Rindstål Bil AB
    Galant möte. Inget tjafs, trovärdigheten godkänd och afgären genomförd enlugt ö.k.
    🏆🏅 till Marcus, som genomförde affären.
    Klart Slut! Läs mer

Mikael P skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte bil på Rindstål. Lämnade min gamla bil i inbyte. Trevlig säljare som var trevlig dom gånger vi träffade honom. De Bemötte mig som kund bra. Affären gick smidigt igenom och kan varmt rekommendera de till andra spekulanter. Läs mer
  • 2020-03-02

Anders L skrev om Rindstål Bil AB
    ok köpa begagnad bil....men jag tror säljaren var mer medveten än jag om dom stenskott som satt i rutan
    jag såg dom försent Läs mer
    2020-03-07 Niklas R svarar Anders L
    Hejsan Anders,
    Tack för din recension.

Då vi saluför begagnade bilar så återfinns det alltid ett visst slitage på dessa, liksom hos våra branschkollegor.
    Vi hoppas du inte känner dig alltför missnöjd med stenskotten du nämner och att du känner dig tillfreds med bilens skick i sin helhet.

• Teddy E

2020-01-21

Teddy E skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en bil , super trevlig personal som var hjälpsam och glada , jättenöjd med bilen än Läs mer

Niclas B skrev om Rindstål Bil AB
    Volvo V70 2.5 T 2007 blev det den dagen.
    Blev bemött av en säljare som vill sälja.
    Hade inga förväntningar, bilen stod där och blev såld till mig inom 20 minuter.
    Som vanligt hos en bilfirma. Läs mer

Tobias Q skrev om Rindstål Bil AB
    Ett företag som blåser folk som har sparat länge och köper en bil för 30000kr sedan säger att det inte fins någon garanti bilen rasa på vägen hem uselt Läs mer
    2020-01-31 Niklas R svarar Tobias Q
    Hejsan Tobias,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att det reparationsobjekt som du köpte inte verkar uppnå din förväntansnivå.
    Vi har gjort vårt yttersta i samband vid försäljning och leverans att informera dig om vad som är avtalat och som alla våra kunder har du haft alla möjligheter att provköra och gå igenom bilen ordentligt före köpet.

Självklart är det tråkigt om en bil går sönder, men när bilarna är 10-15 år gamla och snart 25 000 mil så kan dessa vara i slutet av sin livscykel och har dessutom oftast ett slitage som återspeglas i priset.

Mikael R skrev om Rindstål Bil AB
    Säljer bilar utan att berätta om vilka problem bilarna har. riktiga usla bilhandlare. jag rekomenderar ingen att köpa bil hos dem. man känner sig lurad. Läs mer
    2020-01-23 Niklas R svarar Mikael R
    Hejsan Mikael,
    Tack för din recension.

Vi har försökt nå dig för att få reda på mer kring det som inträffat.
    Vi vore väldigt tacksamma om du ville ta kontakt med säljaren hos oss alternativt vår försäljningschef Kristoffer Wallström.

Tack på förhand,

Carlos C skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemötande, säljare var kunnig och trevlig, toppen betyg. Läs mer
  • 2020-01-07

Victor H skrev om Rindstål Bil AB
    Bilen gick sönder 2dagar efter jag köpt den, ljög om bilen innan köp Läs mer
    2020-01-10 Niklas R svarar Victor H
    Hejsan Victor,
    Tack för din recension.

Vi har försökt nå dig via telefon och e-mail för att stämma av vad som inträffat med bilen kort efter leveransen utan att få tag i dig.
    Givetvis är det alltid beklagligt när oturen är framme, även om det som i detta fall handlar om en snart 16 år gammal bil för drygt 10 000 SEK som köptes som ett reparationsobjekt.

Du är välkommen att återkomma till oss om du vill dela med dig ytterligare om vad som har hänt.

Joakim W skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande. Inga problem. När bilen visade fel inom hundra mil så noterades detta. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Fredrik N skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en mercedes E320cdi.
    Man kände sig först lite osynlig som kund när man kom in i hallen, men efter ett tag fick jag kontakt med Marcus som verkar vara en toppenkille.
    Tips till Marcus är att han kan vara lite mer påläst, ha lite mer info angående det bilar ni säljer, men det kommer nog med tiden.
    Tyckte även att ni skulle ha 795kr för uppläggningsavgift när man la upp lån på santander när även santander själva ska ha 995kr kändes bara onödigt, det blir för många extra avgifter som man irriterar sig på... "baka" istället in den i avansen ni har på bilarna.
    Men överlag är jag väldigt nöjd.
    MVH.
    Fredrik Nyholm Läs mer
    2019-12-30 Niklas R svarar Fredrik N
    Hejsan Fredrik,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Jag ser att du köpte bilen under en söndag hos oss och jag kan ingenting annat göra (förutom att be om ursäkt för att du som kund hos oss kände dig osynlig) än hoppas att du inte omedelbart fick ett gott bemötande till grund av högt tryck i bilhallen vilket ofta är fallet under helgerna. Oavsett så försöker vi ständigt påminna oss själva hur viktigt det är att tillgodose och säkerställa att våra kunder känner sig sedda och välkomna och i förekommande fall informera kunderna om eventuell belastning men att vi självklart återkommer så snart vi bara kan för att alla våra besökare skall få hjälp.

Vi saluför idag drygt 130-140 bilar vilket av förklarliga skäl gör det svårare för våra duktiga säljare att ha mycket och detaljerad information om våra bilar. Inköp och Försäljning är dessutom fördelat över två olika avdelningar vilket ytterligare kan förklara om det kan finnas viss ledtid mellan en fråga eller fundering från kund och innan säljare kan besvara dessa men vi strävar alltid efter att om inte omgående svara kund så tar vi reda på det som behövs - hoppas att så var fallet även denna gång.

Dessa administrativa avgifter avser olika ändamål där t.ex. Santanders är helt bortom vår kontroll. Men vi tar åt oss av din synpunkt och ser över en lösning på att i förekommande fall "baka" in den istället.

Hoppas på ett fortsatt fantastiskt ägande av din Mercedes-Benz och vi önskar dig ett gott nytt år och god fortsättning,

Johan A skrev om Rindstål Bil AB
    Snabbt och trevligt bemötande slutade med bilköp.

👍 Läs mer
  • 2019-12-21

Mats I skrev om Rindstål Bil AB
    Ung säljare som levererar!
    Har lite att lära, men det har väl i den åldern. Läs mer
    2020-01-03 Niklas R svarar Mats I
    Hejsan Mats,
    Tack för din recension och feedbacken över telefon i anknytning till denna.

Förberedelse är A och O och någonting vi i vardagen utbildar vår personal i och hoppas att detta kan bidra ytterligare till att polletten trillar ner. Härligt att höra att du utöver detta är nöjd med bemötande och bilen i fråga.

God fortsättning på det nya året,

• 2019-12-21

Sven N skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en BMW blev bra bemött mycket bilar att titta på trevlig försäljare att prata med Läs mer
  • 2019-12-20

Jonas V skrev om Rindstål Bil AB
    Mini Cooper Sport. Bra bemött och inga problem. Läs mer
  • Thomas S

2019-12-19

Thomas S skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en BMW t lång tid innan affären vart helt klar Läs mer
    2020-01-07 Niklas R svarar Thomas S
    Hejsan Thomas,
    Tack för din recension och hoppas du är fortsatt nöjd med din BMW 320d.

Dessvärre finns det faktorer vid förmedlingsuppdrag som vi inte kan kringgå, i synnerhet när det gäller objekt med leasingspärrar hos finansbolag som generellt tar något längre tid på sig för att bokföra och släppa spärren än våra samarbetspartners (bl.a. Santander som gör detta samma dag som vi informerar om lösen). Detta tillsammans med ledtider att förhålla sig till hos Transportstyrelsen gör att det faktiska ägarbytet för dig dröjde. Huvudsaken för oss är då att du som kund löpande blir informerad om detta och givetvis att bilen fortsatt är försäkrad och fullt laglig att framföra.

Ha det fortsatt bra och tack återigen för din recension,

Thomas S gillar detta
  • 2019-12-19

Ulf Ö skrev om Rindstål Bil AB
    Volvo xc90
    Bra bemötande trevlig personal.
    Lite virrigt vid leverans Läs mer
    2019-12-20 Niklas R svarar Ulf Ö
    Hejsan Ulf,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att du upplevde det som virrigt vid leveransen.
    Vi trycker dagligen på vikten av att strukturera sin vardag och det verkar fallerat denna gång med förberedelsen inför leveransen, däribland bl.a. skiftet till vinterhjulen. Vi hoppas att kaffet i loungen smakade gott under tiden ni fick vänta och hoppas du är fortsatt nöjd med bilen.

• 2019-12-19

Burim K skrev om Rindstål Bil AB
    Ni får ursäkta mitt språk, men Rindstål bil behandla mig som skit. Jag köpte en Volvo V50 av er regnum: DEP303 som la av då jag skulle från Stockholm till Eskilstuna. Jag ringde företaget dagen efter och bad dem lösa felet och till svar fick jag att det skulle hjälpa mig. Så blev det tyvärr inte i själva fallet ringde de ej mig utan fick ringa dem igen och de sa att de ej kunde hjälpa mig trots att det är deras skyldighet som företag att se till att felet åtgärdas. Det felet kosta 1460kr för urtrampningslager samt 960kr för huvudslagcylinder samt jobb 4000kr. Det totala blev 6420kr. Så i mina ögon är dem riktigt fula. När kunden behöver hjälp så är dem ej behjälpliga. Läs mer
    2020-01-07 Niklas R svarar Burim K
    Hejsan Burim,
    Tack för din recension.

Bilen i fråga, som köptes som ett reparationsobjekt, hade vid köpet passerat 25 000 mil och köpeskillingen motsvarar ungefär 10% av dess nybilspris. Detta var någonting som du och säljaren gick igenom ordentligt vid affären och vår bild av det är att du varit införstådd i detta. Detta till trots så är oturen framme kort efter ditt köp varpå du kontaktar säljaren medveten om ovan men ber ändock om hjälp. Säljaren beklagar situationen och informerar återigen om vad som är avtalat men ni kommer överens om att säljaren skall kontrollera hos oss om det är någonting vi ändå kan hjälpa till med - sagt och gjort men innan säljaren hinner återkoppla dig så har du ringt oss igen. Slutligen erbjuder vi oss att stå för nödvändig reservdel, någonting som du nekar till då du redan har införskaffat denna.

Vi beklagar givetvis situationen och tycker som alltid att det är tråkigt när bilarna inte håller. Vi gör vårt yttersta för att våra kunder skall vara medvetna om vad som är avtalat och vilka skyldigheter samt rättigheter köpare respektive säljare har och för att vi skall ha möjlighet att kunna hantera bilarna i denna prisklass är det av vikt att vi håller på detta, i synnerhet då bilarna är i slutet av sin livscykel och oftast har ett slitage som återspeglas av priset.

Rose M skrev om Rindstål Bil AB
    Vi köpte en VW up 2014
    Vi blev väldigt fint bemött av säljaren
    Vi hade ringt dagen innan och bett att de skulle hålla på den tills vi kom vilket de också gjorde
    Våra förväntningar införlivades till 100 %
    Vi behövde också dubbdäck och det fixade verkstaden på samma dag !
    Vi kan varmt rekommendera företaget .
    Rose-Marie o Lasse Läs mer

Matias P skrev om Rindstål Bil AB
    Vi köpte bilen till Finland från Rindstålbil och vi är väl nöjd med alting. Det enda minus är att när vi anlände till butiken blev vi inte hälsade först och ingen var med oss för at presentera bilen. Därför kan vi inte ge femstjärnig recension. Ändå är vi mycket glada med affären och Simon var vänlig och professionell. Läs mer
    2019-12-30 Niklas R svarar Matias P
    Hejsan Matias,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Vi beklagar att ni inte blev hälsade och omhändertagna omgående vid ankomst till vår bilhall. Detta är någonting som vi skall göra och vi strävar dagligen efter att inte fastna i telefon eller vid datorskärmarna till förmån för våra kunder som besöker oss.

Simon vill minnas att han var i telefon just vid det tillfället när ni anlände och att han så fort han hade avslutat detta slöt upp med er vid bilen och därefter verkar allting gått bra, vilket såklart är trevlig läsning.

Hoppas du är fortsatt nöjd med den fina Volkswagen Touareg som valet föll på hos oss och vi passar på att samtidigt önska ett gott nytt år och en god fortsättning,

Ola A skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte begagnad Saab
    Bra bemött och snabb service
    Rekommenderas Läs mer
  • 2019-12-17

Andreas A skrev om Rindstål Bil AB
    Vara, toyota yaris

Vid besök och köp trevligt bemött av all personal

Förväntningar, att det överskomma slutpriset gäller och inga extra kostnader tillkommer!
    Vid överenskommelse av affär och betalning av handpenning försäljaren nämner inte att en administrativ avgift tillkommer för köpet.

Förväntningar, att de åtgärder som överenskommits skall vara fixade när fordonet hämtas.
    Fordonet inte iordningställt enligt överenskommelse när det hämtades/betalas, saknade lock för motorvärmaruttag. Fick beställa egna reservdelar och montera, dock ingen stor kostnad

Förväntningar, om det uppstår problem med fordonet att det på ett relativt enkelt sätt ska gå att komma i kontakt med aktuella försäljare.
    Efter köpet svårt till mycket svårt till att komma i kontakt med aktuella försäljaren av fordonet.

Sammanfattningsvis, jag kommer välja en annan återförsäljare fortsättningsvis. Läs mer
    2019-12-18 Niklas R svarar Andreas A
    Hejsan Andreas,
    Tack för din recension.

Vi försöker vara tydliga med vår administrativa avgift varför vi nämner det bl.a. i samtliga våra annonser och även på prisskyltarna som finns på bilarna i vår bilhall. Detta just för att det inte skall bli någon överraskning för kunden. Vi beklagar att du upplever det på viset du beskriver.

Inför leverans av bilen var du och säljaren överens om att pinbulten som var trasig skulle åtgärdas, vilket också gjordes på verkstaden. Säljaren medger att ni också hade en dialog kring nämnda lock för motorvärmaruttaget men att det aldrig uttalades att vi skulle åtgärda det inför leveransen. Det är givetvis vår uppgift att säkerställa att vi är tydliga i en sådan dialog, just för att begränsa utrymmet för besvikelse hos dig som kund - det tar vi med oss och lär oss vikten av att vara tydlig i vår kommunikation.

Det du vidare beskriver kring dina förväntningar om att det på ett relativt enkelt sätt skall gå att komma i kontakt med aktuell försäljare håller jag helt och fullt med om - Tillgängliga är ett av våra ledord som vi utformar vår verksamhet efter och vi har konstaterat att säljaren dessvärre har brustit i detta - beklagar återigen för detta och tackar ödmjukast för din förståelse och förmåga att skilja på reklamationen i sig (som förhoppningsvis nu är avhjälpt utan några extra kostnader för dig) och det faktum att återkopplingen från vår sida har brustit.

• 2019-12-17

Dennis J skrev om Rindstål Bil AB
    Okunnig inköpare av min bil. De flesta bilarna va i sämre skick än annonserat Läs mer
    2019-12-20 Niklas R svarar Dennis J
    Hejsan Dennis,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att du upplevt det som du beskriver. Säljaren som du hade kontakt med hade känslan av att du vid affären och i anknytning till denna var otroligt nöjd med hela affären, som började med att du ringde samma dag för att du behövde bli av med din bil och byta in den mot en bil som du bara kunde ta dig hem med.

Ditt val föll på en drygt 15 år gammal bil som såldes som ett reparationsobjekt som du efteråt ville reklamera till ovannämnda säljare och vi hoppas att det inte är detta som spelar in på hur du har upplevt säljaren du haft kontakt med.

I samtliga våra annonser uppger vi bilarnas utrustning samt annat information om t.ex. senaste servicen, besiktning m.m. Detta ackompanjeras av minst 15 bilder (för tredörrars) och minst 17 bilder (för femdörrars) tagna ur standardvinklar för oss. Vi beskriver inte skicket närmare än så i våra annonser, men gör det givetvis för kund över telefon, e-post eller i bilhallen om så efterfrågas.

• Sanna L

2019-12-17

Sanna L skrev om Rindstål Bil AB
    Tycker det är JÄVLIGT lågt att sälja en bil för 15.000 som 1 månad senare ska lagas för 23.000. Har ringt firman och pratat med någon spydig anställd om detta. Han i sin tur hänvisar till Simon ( säljaren) och ska be honom ringa upp. Men inte har han ringt. Tvi fan för er och er oseriösa firma. Läs mer
    2019-12-18 Niklas R svarar Sanna L
    Hejsan Sanna,
    Tack för din recension.

Hade vi fått välja hade ingen bil någonsin behövts lagas. Det hade gjort vår verksamhet och vardag så mycket enklare. Dessvärre är verkligheten någon annan och faktum kvarstår att en bil som närmar sig 20 år och 20 000 mil också närmar sig slutet av sin livscykel. Givetvis finns det och kommer alltid finnas bilar som går långt mycket mer - det är mer ett riktmärke man kan ha. Vidare spelare det generella underhållet väldigt stor roll, och detta sträcker sig bakåt i tiden vilket vi såväl som våra branschkollegor har svårt att kontrollera. Allt detta återspeglas också i bilens prislapp, vilket är 5-10% av bilens nypris på dessa nivåer.

Självklart rättfärdigar inte detta att vi inte har återkopplat dig ordentligt, ej heller att du upplevt en spydig attityd hos en kollega till säljaren. Detta går rakt emot våra värderingar och hur vi dagligen strävar efter att vara främst i branschen på bl.a. tillgänglighet. Jag ber verkligen om ursäkt för detta och tackar återigen för att du uppmärksammar oss om detta.

Kristoffer tackar för samtalet idag och beklagar även han bristen på återkoppling samt den interna kommunikationen samt hoppas på en tillfredställande lösning för bägge parter.

• 2019-11-03

Fredrik D skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemött. Anser dock att arbetsgivaren ska se till så säljarna inte jobbar över för mycket.

Min säljare hade jobbat sedan tidig morgon och när jag handlade bilen drog tiden över efter stängning. Han hade varken ätit lunch eller middag.

Han var väldigt tillmötesgående och trevlig och hjälpsam så har absolut inget att klaga på annat än att personalen måste man ta hand om även om den är en yngre generation. Läs mer
    2019-12-18 Niklas R svarar Fredrik D
    Hejsan Fredrik,
    Tack för din recension.

Våra dagar ser sällan likadana ut och vi vet aldrig riktigt i förhand hur dagen faller ut.

Vi har en stark "ge-och-ta-kultur" inom företaget och en tät dialog med vår personal för att säkerställa ett välbefinnande och den motivationen som behövs för att göra det arbete som gör att du blir bemött precis som du beskriver.

Självklart är det ingenting vi strävar efter att vår personal skall jobba över för mycket eller att vi inte tar hand om den yngre generationen (eller någon annan generation heller för den delen), någonting som framförallt vår avsaknad av personalomsättning vittnar om.

Vi tar givetvis med oss din reflektion för att se om det finns möjligheter till förbättringar för att säkerställa att detta undviks framgent.

• Helen M

2019-11-02

Helen M skrev om Rindstål Bil AB
    Vi har kapten bra och prisvärd Audi A6. Den har rullat problemfritt sen köpet och vi är supernöjda! Läs mer

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad