Rindstål Bil AB

Välkommen till Rindstål Bil.

Verksamheten grundades i oktober 2016 i delad bilhall tillsammans med en annan handlare. Idag är vi 17 anställda, har förvärvat en verkstad och tagit över samt förädlat bilhallen i sin helhet.

Första verksamhetsåret summerades till 725 levererade bilar och en omsättning på drygt 50 miljoner kronor. Andra verksamhetsåret summerades till 880 levererade bilar och en omsättning på drygt 90 miljoner kronor. Tredje verksamhetsåret summerades till 1 360 levererade bilar och en omsättning på drygt 130 miljoner kronor. Fjärde verksamhetsåret summerades till 1 470 levererade bilar och en omsättning på drygt 150 miljoner kronor. Femte verksamhetsåret summerades till 1 300 levererade bilar och en omsättning på drygt 160 miljoner kronor. Våra mål för 2022 är 160 miljoner kronor i omsättning och drygt 1 600 levererade bilar.

Vi lever efter våra värderingar; Tillgängliga, Proaktiva och Professionella.
Detta skall borga för det mottagande som du förtjänar i samband med den stora affär som ett bilköp handlar om. Oavsett vilken prisklass bilköpet sker i. Vi ser till att din nästa bilaffär också blir din bästa bilaffär.

Närheten till Arlanda Flygplats och goda tågförbindelser via Uppsala och Stockholm gör det enkelt för dig som vill köpa en bil och kommer utifrån. Vi hjälper dig gärna med hämtning eller vidare instruktioner.

Du når oss under våra öppettider på telefonnummer 08-562 09 210. Välkomna att besöka vår hemsida för ytterligare information eller kom in till oss. Ring gärna för att säkerställa att bilen du är intresserad av fortfarande finns kvar!

Hälsningar,
Personalen på Rindstål Bil AB.

Läs vad 433 kunder tycker om Rindstål Bil AB 2

• 2022-09-21 Insamlad av företaget
    Säljaren Hazem var väldigt proffesionell & härlig, rekommenderas starkt!

Däremot var bilen inte rekondad invändigt vilket var en liten besvikelse, inte nog för att inte köpa bilen såklart då resterande upplevelse övervägde.

Köpte en BMW 118i
    Hejsan Martin,
    Tack för din recension och roligt att du uppskattade bemötandet från vår säljare.

Vi beklagar att bilens invändiga skick inte var till belåtenhet och tar med oss i förbättringsarbetet att i större utsträckning dels kontrollera ordentligt efter att vår leverantör av in- och utvändiga tvättar är klara med bilen samt självklart påtala vikten av att iordningställa bilarna enligt beställd tjänst.

Tack återigen för din recension och ha en fortsatt fin höst.

2022-09-12 Insamlad av företaget
    Jätte trevlig och hjälpsam personal, kunde mötas halvvägs med allt och säljaren jag förhandlade med vägrade lämna mig missnöjd, toppen grabbar!
  • 2022-09-11 Insamlad av företaget
    Grym service samt väldigt trevlig personal ! Vi på Delicacies AB är väldigt nöjda !
  • 2022-09-11 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande, snabb affär.
    Lämnade golf tsi o åkte hem med peugot 308 gti🚘
  • 2022-09-10 Insamlad av företaget
    Smidig affär. Säljaren Hazem var både tillmötesgående och serviceinriktad.
    Rindstål är en bilaffär att lita på.
    2022-09-09 Insamlad av företaget
    Jag köpte en porsche efter jag tog kontakt med Hazem, Serviceinriktad personal trevligt och proffsig. Utmärkt service. Rekommenderas starkt!
  • 2022-09-09 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd. Hade kontakt med Hazem genom hela processen. Bra kommunikation och smidigt.
  • 2022-08-31 Spontant omdöme
    Oliver, säljaren, var synnerligen proffsig och trevlig under hela processen! Webbsidan är bra och betalningen fungerade perfekt! Jag kan varmt rekommendera Rindstål och Oliver.
    2022-08-04 Spontant omdöme
    Synnerligen väl hanterat återköp av äldre bil med problem.
    Bra och professionellt bemötande genom hela processen.
    Skulle inte tveka att köpa bil här igen.
    Rekommenderas.
  • 2022-08-01 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande från början till slut. Allt gick mycket smidigt. Rekommenderar varmt.
    2022-07-24 Insamlad av företaget
    Rekommenderas starkt! Enkelt och smidigt att byta sin bil här
  • 2022-07-15 Insamlad av företaget
    Hej köpte en vw up.mycket bra bemötande å bra informationen genomgång av upplägget med krediter mm 👍.mvh juha
  • 2022-07-15 Insamlad av företaget
    Snabb och mycket bra service. Säljare Hazam rekommenderas
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Jag blev en lycklig ägare till en Skoda Fabia RS.Bemötandet man fick utmärkt. Försäljaren var väldigt professionell. Kan varmt rekommendera denna bilaffär.
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Lever upp till förväntningarna och lite till. Här får du ytterligare stjärnor för grym service Hazem!
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Vi kände oss trevligt bemötta. Utan särskild erfarenhet av bilköp sedan tidigare så var jag nog lite tveksam och kanske misstänksam på vad jag kunde förvänta mig. Men köpet kändes ärligt och bra.
    Vi köpte en Renault kombibil - vår första familjebil!
    2022-07-02 Insamlad av företaget
    Bra beskrivning av bil så man visste vad man skulle få se. Bra bemötande så det blev en smidig affär.
    2022-06-29 Insamlad av företaget
    Super bra service. Hade Hazem som säljare.
    2022-06-29 Insamlad av företaget
    Snabb och trevlig service när jag skulle byta in min gamla bil och köpa en nyare begagnad bil.
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Bästa service ever !
    stort tack till Hazem som hjälpte oss med våran fina röda passat , kommer absolut återkomma när det är dags att köpa ny bil .
    Fredrik var pricken på i:et avslutade affären på bästa sätt gick därifrån nöjd och glad
  • 2022-06-17 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande från försäljare med kaffe utburet och snabb hjälp vid ankomst.Däremot saknades kopplingsvätskan i den bil jag köpte trots att den kom från service nyss. Fick dock rabatt på vinterhjulen med anledning av detta. I stort sett ett mycket trevligt besök.
    Hejsan Maria,

Vad bra att ni kom överens om att lösa det med rabatten på vinterhjulen då verkstaden vid tillfället för ert besök hade stängt då det var under en helg. Hoppas du är fortsatt nöjd med Civic:en.

Tack återigen för din recension och ha en fortsatt fin sommar.

• Eja Maria E
    2022-06-15 Insamlad av företaget
    Proffsigt och ärligt bemötande av säljaren Hazem både på telefon och när jag kom till bilhallen.
    Gick in i detta med öppet sinne utan några förväntningar.
    Köpte en Toyota RAV4 -98 och är nöjd.
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Köpte bil av Oliver.
    Riktigt nöjd och affären kunde inte varit smidigare. Rekommenderar starkt
  • 2022-06-13 Insamlad av företaget
    Fick vänta ett bra tag för säljaren satt upptagen med någon annan. Men gick runder och kollade på bilar.

Inga större förväntningar. Som en vanlig bilhall.

Köpte en Nissan tillslut.
    Hejsan Annika,
    Tack för din recension och tråkigt att du upplevde det som att säljaren var upptagen med någon annan och att du inte riktigt fick den hjälp och uppmärksamhet som vi borde ha gett dig.

Säljarna får dagligen gå en balansgång mellan att finnas där för kunderna, ge tid och utrymme för kundernas egna reflektion utan att man ska behöva känna sig stressad av att "ha en säljare över axeln" och såklart samtidigt hjälpa våra andra kunder i bilhallen. Det skall dock aldrig upplevas som att säljaren är frånvarande och det tar vi med oss till vårt förbättringsarbete.

Tack återigen för recensionen och vi hoppas du är fortsatt nöjd med din Qashqai.
    Varmt välkommen tillbaka!

No problemo! 👍 No problemo! 👍 No problemo! 👍
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Obeskrivligt trevliga och hjälpsamma, grym personal, fina lokaler och väldigt nöjd med bilen
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Jätte trevligt personer lugnt jag så glad för att jag gjorde affär med er tack
    2022-06-05 Spontant omdöme
    Bra service ,rekommenderar varmt köpt bilen från Hazem som hjälpte mig med allt,hade lite problem med bilen 🚘 efter köpet men den åtgärdades väldigt snabbt återkommer igen vid nästa köp .
    2022-06-05 Insamlad av företaget
    Superbra service! Super nöjd med bilen!
  • 2022-06-03 Insamlad av företaget
    Underbart hanterat av Oliver både i försäljning och inköp av bil. Återkommer definitivt
  • 2022-06-02 Insamlad av företaget
    1.bra
    2. Okej
    3.köpte bil okej pris
  • 2022-06-01 Insamlad av företaget
    Flera veckor efter att vi provkört den gyllene Citroën C5:an gick mannen och trånande, men jag tyckte ändå inte den passade våra behov till 100%. Så hände något tråkigt, och mannen blev rejält nedstämd... Så jag ringde Rindstål och frågade om bilen fanns kvar, och om de i så fall ville hjälpa mig att överraska honom? Rara Hazem körde hem den till oss samma dag(!) utan att mannen fick veta något, och den glädjen när jag föreslog att vi skulle gå ett varv runt huset och den stod där.... 😁 Tack för fantastisk service, vänlighet och hjälpsamhet!
    2022-05-27 Insamlad av företaget
    Vilken fantastisk service av Hazem. Hit kommer man igen vid bilbyte. Rekommensderas starkt! :)
    2022-05-25 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med min bil. Går som en klocka och personalen var mycket kunniga och hjälpsamma. Stort tack till säljaren Oliver för hjälpen.
    2022-05-17 Insamlad av företaget
    Tack för bilköpet. Jag är super nöjd. Samt stort tack för en fantastiskt service Hazem!
  • 2022-05-16 Insamlad av företaget
    Jätte trevlig säljare och ärlig. Hade dock önskat att de hade kört bilen och kollat batteriet så man hade sluppit köpt ett nytt för 1800:- dagen efter, men allt som allt nöjd med bilen och en smidig affär.
    Hejsan Jessica Terece,
    Tack för din recension.

Efter dialog med säljaren är vi överens att du är välkommen att ta kontakt med oss om du inte tycker vi var tydliga med att det kanske inte skulle räcka med att ladda batteriet genom körning utan att det fanns en risk att batteriet behövde bytas ut och att det fanns ett samförstånd kring detta vid avtal och leverans.

Vi hoppas du är fortsatt nöjd med bilen i övrigt och tar självklart vårt ansvar och tackar för att du i sådant fall ger oss möjligheten att göra det.

2022-05-16 Insamlad av företaget
    Jag tyckte att de var bra men att det var lite stressat.
    Hejsan Pernilla,
    Tack för din recension.

Vi hoppas du är nöjd med bilen och vi beklagar att du upplevde det som lite stressat. Säljaren har efter bästa förmåga gått igenom och förklarat i lugnt och ro men tar åt sig av din recension och det tar vi med oss i vårt förbättringsarbete.

2022-05-16 Insamlad av företaget
    Jättenöjd med bemötandet och servicen jag fick av Hazem.
    Tack!
    2022-05-14 Spontant omdöme
    Mycket bra service, väldigt trevlig säljare vid namn Hazem som var ärlig och transparent genom hela försäljningen! Levde upp till förväntningarna av de bra omdömen man har läst här! Tusen tack :)
  • 2022-05-12 Spontant omdöme
    Köpte en bil med varudeklaration bilen hade stått ett halvår på firman ej städad rekondad gick ej igenom besiktning löste problemet själv då jag inte var sugen att åka 24 mil utan ersättning säljaren river fram ett friskrivnings avtal mig vetande så kan man inte friskriva sig från konsumentköplagen!! det visar sig även att en ljuddämpare saknas stod det inget om i varudeklarationen även en dag efter hämtning av bilen börjar servicelampan lysa 3 dagar till service inget man vill efter 3 dagars ägande kompensation är väl bara glömma
    Hejsan Michael,
    Tack för din recension.

Vi beklagar hur du har upplevt det hos oss.

Säljarens bild av ditt besök hos oss samt affären som helhet är att allt kändes bra vid provkörningen (förutom att du inte lyckades koppla upp och läsa ut några felkoder med din egna OBD-läsare vilket fungerade när säljaren kopplade upp sig mot bilen med vår OBD-läsare). Bilen har varit såväl städad som rekondad och fanns att beskåda bland våra bilar parkerade inomhus. Det händer såklart att besökare provsitter våra bilar och det kan då efterlämnas fotspår av enklare karaktär etc. på bilmattor m.m.

Vid besiktningen efter leveransen blev det nedslag på lambdavärde. Säljaren informerade om att komponenter för avgasrening är exkluderade (friskrivningsavtalet som nämns?) i den avtalade Trafiksäkerhetsgarantin men att vi skulle boka in bilen och se vad det handlade om. Till svars fick vi senare att det grundade sig i ett avgasläckage på avgasklämman mellan mittröret och bakre ljuddämparen och att du skulle åtgärda det själv. Det påtalades igen att du fortsatt inte kunde få någon koppling med OBD-läsaren och att det eventuellt handlade om ett fel. Bilen har nu dessutom varit hos Möller Bil (auktoriserad verkstad) som liksom oss kunde koppla upp sig mot bilen med OBD-läsare.

När bilen senast var servad m.m. gicks igenom i samband med leveransen i bilens varudeklaration. Vi beklagar om det trots detta kom som en överraskning för dig. Vad avser den saknade ljuddämparen så fick säljaren i samband med att recensionen lämnades här reda på att så eventuellt var fallet. Där inväntar vi mer information från dig för att kunna ta ställning till det.

2022-05-07 Insamlad av företaget
    Proffsigt man hade med en bra bilskojare att göra med
  • 2022-05-05 Insamlad av företaget
    Uppmärksammad vid ankomst, bra och väldigt trevligt bemötande av säljare. Gav oss tid att få titta och känna själva på bilen vi var intresserade av. Plus för att säljaren snabbt sköljde av och fräschade upp bilen innan den rullades fram till oss. Bra tydlig säljare med stor kunskap. Vi är mycket nöjda med vårt bilköp hos Rindstål Bil AB.
  • Lena B
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Mycket tillmötesgående och trevlig personal! Så nöjd med bilköpet! En Audi A6 guattro blev det!
  • 2022-05-03 Spontant omdöme
    Köpte en Passat av Hazem och har inget att klaga på.

Han gav mig snabba svar på mina frågor och höll vad han lovade.

Rekommenderas!
  • 2022-04-26 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande kunniga försäljare
  • Jessica B
    2022-04-22 Insamlad av företaget
    Vi har köpt en Audi och det har vari endel problem som vi undrat över. Då vi ringt till vår säljare har vi fått proffsig hjälp att reda ut vad felet ligger.

Även försäkran om att dem tar hand om eventuella skador eller reparationer osv.

Vi är väldigt nöjda med bemötandet!

Mvh Jessica
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    Super bra service och alltid tillgängliga för snabba svar!
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    Seriös och tillmötesgående bilhandlare!
    2022-04-13 Insamlad av företaget
    Tack Hazem för en fantastisk service!
    Vi är supernöjda med nya bilen.
    2022-04-10 Insamlad av företaget
    Jag köpte en Volvo XC70 mer eller mindre på distans och säljaren Hazem var väldigt hjälpsam och tillmötesgående. Mina frågor besvarades utan konstigheter.

Väl på plats för att hämta bilen så var det ingen skillnad. Professionellt och trevligt bemötande.

Kort sagt: Jag är mycket nöjd.