Rindstål Bil AB

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Välkommen till Rindstål Bil.

Verksamheten grundades i oktober 2016 i delad bilhall tillsammans med en annan handlare. Successivt ökade försäljningen och i maj 2017 startade första externa rekryteringen. Tre månader senare var det dags för nästa säljare att ansluta. Idag är vi 14 anställda, förvärvat en verkstad och har tagit över samt förädlat bilhallen i sin helhet.

Första verksamhetsåret summerades till 725 levererade bilar och en omsättning på drygt 50 miljoner kronor. Andra verksamhetsåret summerades till 880 levererade bilar och en omsättning på drygt 90 miljoner kronor. Tredje verksamhetsåret summerades till 1 360 levererande bilar och en omsättning på drygt 130 miljoner kronor. Våra mål för 2020 är 150 miljoner kronor i omsättning och drygt 1 500 levererade bilar.

Vi lever efter våra värderingar; Tillgängliga, Proaktiva och Professionella.
Detta skall borga för det mottagande som du förtjänar i samband med den stora affär som ett bilköp handlar om. Oavsett vilken prisklass bilköpet sker i. Vi ser till att din nästa bilaffär också blir din bästa bilaffär.

Närheten till Arlanda Flygplats och goda tågförbindelser via Uppsala och Stockholm gör det enkelt för dig som vill köpa en bil och kommer utifrån. Vi hjälper dig gärna med hämtning eller vidare instruktioner.

Du når oss under våra öppettider på telefonnummer 08-562 09 210. Välkomna att besöka vår hemsida för ytterligare information eller kom in till oss. Ring gärna för att säkerställa att bilen du är intresserad av fortfarande finns kvar!

Hälsningar,
Personalen på Rindstål Bil AB.
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 194 kunder tycker om Rindstål Bil AB

• Teddy E

2020-01-21

Teddy E skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en bil , super trevlig personal som var hjälpsam och glada , jättenöjd med bilen än Läs mer

Niclas B skrev om Rindstål Bil AB
    Volvo V70 2.5 T 2007 blev det den dagen.
    Blev bemött av en säljare som vill sälja.
    Hade inga förväntningar, bilen stod där och blev såld till mig inom 20 minuter.
    Som vanligt hos en bilfirma. Läs mer

Tobias Q skrev om Rindstål Bil AB
    Ett företag som blåser folk som har sparat länge och köper en bil för 30000kr sedan säger att det inte fins någon garanti bilen rasa på vägen hem uselt Läs mer
    2020-01-31 Niklas R svarar Tobias Q
    Hejsan Tobias,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att det reparationsobjekt som du köpte inte verkar uppnå din förväntansnivå.
    Vi har gjort vårt yttersta i samband vid försäljning och leverans att informera dig om vad som är avtalat och som alla våra kunder har du haft alla möjligheter att provköra och gå igenom bilen ordentligt före köpet.

Självklart är det tråkigt om en bil går sönder, men när bilarna är 10-15 år gamla och snart 25 000 mil så kan dessa vara i slutet av sin livscykel och har dessutom oftast ett slitage som återspeglas i priset.

Mikael R skrev om Rindstål Bil AB
    Säljer bilar utan att berätta om vilka problem bilarna har. riktiga usla bilhandlare. jag rekomenderar ingen att köpa bil hos dem. man känner sig lurad. Läs mer
    2020-01-23 Niklas R svarar Mikael R
    Hejsan Mikael,
    Tack för din recension.

Vi har försökt nå dig för att få reda på mer kring det som inträffat.
    Vi vore väldigt tacksamma om du ville ta kontakt med säljaren hos oss alternativt vår försäljningschef Kristoffer Wallström.

Tack på förhand,

Carlos C skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemötande, säljare var kunnig och trevlig, toppen betyg. Läs mer
  • 2020-01-07

Victor H skrev om Rindstål Bil AB
    Bilen gick sönder 2dagar efter jag köpt den, ljög om bilen innan köp Läs mer
    2020-01-10 Niklas R svarar Victor H
    Hejsan Victor,
    Tack för din recension.

Vi har försökt nå dig via telefon och e-mail för att stämma av vad som inträffat med bilen kort efter leveransen utan att få tag i dig.
    Givetvis är det alltid beklagligt när oturen är framme, även om det som i detta fall handlar om en snart 16 år gammal bil för drygt 10 000 SEK som köptes som ett reparationsobjekt.

Du är välkommen att återkomma till oss om du vill dela med dig ytterligare om vad som har hänt.

Joakim W skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande. Inga problem. När bilen visade fel inom hundra mil så noterades detta. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Fredrik N skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en mercedes E320cdi.
    Man kände sig först lite osynlig som kund när man kom in i hallen, men efter ett tag fick jag kontakt med Marcus som verkar vara en toppenkille.
    Tips till Marcus är att han kan vara lite mer påläst, ha lite mer info angående det bilar ni säljer, men det kommer nog med tiden.
    Tyckte även att ni skulle ha 795kr för uppläggningsavgift när man la upp lån på santander när även santander själva ska ha 995kr kändes bara onödigt, det blir för många extra avgifter som man irriterar sig på... "baka" istället in den i avansen ni har på bilarna.
    Men överlag är jag väldigt nöjd.
    MVH.
    Fredrik Nyholm Läs mer
    2019-12-30 Niklas R svarar Fredrik N
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Jag ser att du köpte bilen under en söndag hos oss och jag kan ingenting annat göra (förutom att be om ursäkt för att du som kund hos oss kände dig osynlig) än hoppas att du inte omedelbart fick ett gott bemötande till grund av högt tryck i bilhallen vilket ofta är fallet under helgerna. Oavsett så försöker vi ständigt påminna oss själva hur viktigt det är att tillgodose och säkerställa att våra kunder känner sig sedda och välkomna och i förekommande fall informera kunderna om eventuell belastning men att vi självklart återkommer så snart vi bara kan för att alla våra besökare skall få hjälp.

Vi saluför idag drygt 130-140 bilar vilket av förklarliga skäl gör det svårare för våra duktiga säljare att ha mycket och detaljerad information om våra bilar. Inköp och Försäljning är dessutom fördelat över två olika avdelningar vilket ytterligare kan förklara om det kan finnas viss ledtid mellan en fråga eller fundering från kund och innan säljare kan besvara dessa men vi strävar alltid efter att om inte omgående svara kund så tar vi reda på det som behövs - hoppas att så var fallet även denna gång.

Dessa administrativa avgifter avser olika ändamål där t.ex. Santanders är helt bortom vår kontroll. Men vi tar åt oss av din synpunkt och ser över en lösning på att i förekommande fall "baka" in den istället.

Hoppas på ett fortsatt fantastiskt ägande av din Mercedes-Benz och vi önskar dig ett gott nytt år och god fortsättning,

Johan A skrev om Rindstål Bil AB
    Snabbt och trevligt bemötande slutade med bilköp.

👍 Läs mer
  • 2019-12-21

Mats I skrev om Rindstål Bil AB
    Ung säljare som levererar!
    Har lite att lära, men det har väl i den åldern. Läs mer
    2020-01-03 Niklas R svarar Mats I
    Hejsan Mats,
    Tack för din recension och feedbacken över telefon i anknytning till denna.

Förberedelse är A och O och någonting vi i vardagen utbildar vår personal i och hoppas att detta kan bidra ytterligare till att polletten trillar ner. Härligt att höra att du utöver detta är nöjd med bemötande och bilen i fråga.

God fortsättning på det nya året,

• 2019-12-21

Sven N skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en BMW blev bra bemött mycket bilar att titta på trevlig försäljare att prata med Läs mer
  • 2019-12-20

Jonas V skrev om Rindstål Bil AB
    Mini Cooper Sport. Bra bemött och inga problem. Läs mer
  • Thomas S

2019-12-19

Thomas S skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en BMW t lång tid innan affären vart helt klar Läs mer
    2020-01-07 Niklas R svarar Thomas S
    Hejsan Thomas,
    Tack för din recension och hoppas du är fortsatt nöjd med din BMW 320d.

Dessvärre finns det faktorer vid förmedlingsuppdrag som vi inte kan kringgå, i synnerhet när det gäller objekt med leasingspärrar hos finansbolag som generellt tar något längre tid på sig för att bokföra och släppa spärren än våra samarbetspartners (bl.a. Santander som gör detta samma dag som vi informerar om lösen). Detta tillsammans med ledtider att förhålla sig till hos Transportstyrelsen gör att det faktiska ägarbytet för dig dröjde. Huvudsaken för oss är då att du som kund löpande blir informerad om detta och givetvis att bilen fortsatt är försäkrad och fullt laglig att framföra.

Ha det fortsatt bra och tack återigen för din recension,

Thomas S gillar detta
  • 2019-12-19

Ulf Ö skrev om Rindstål Bil AB
    Volvo xc90
    Bra bemötande trevlig personal.
    Lite virrigt vid leverans Läs mer
    2019-12-20 Niklas R svarar Ulf Ö
    Hejsan Ulf,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att du upplevde det som virrigt vid leveransen.
    Vi trycker dagligen på vikten av att strukturera sin vardag och det verkar fallerat denna gång med förberedelsen inför leveransen, däribland bl.a. skiftet till vinterhjulen. Vi hoppas att kaffet i loungen smakade gott under tiden ni fick vänta och hoppas du är fortsatt nöjd med bilen.

• 2019-12-19

Burim K skrev om Rindstål Bil AB
    Ni får ursäkta mitt språk, men Rindstål bil behandla mig som skit. Jag köpte en Volvo V50 av er regnum: DEP303 som la av då jag skulle från Stockholm till Eskilstuna. Jag ringde företaget dagen efter och bad dem lösa felet och till svar fick jag att det skulle hjälpa mig. Så blev det tyvärr inte i själva fallet ringde de ej mig utan fick ringa dem igen och de sa att de ej kunde hjälpa mig trots att det är deras skyldighet som företag att se till att felet åtgärdas. Det felet kosta 1460kr för urtrampningslager samt 960kr för huvudslagcylinder samt jobb 4000kr. Det totala blev 6420kr. Så i mina ögon är dem riktigt fula. När kunden behöver hjälp så är dem ej behjälpliga. Läs mer
    2020-01-07 Niklas R svarar Burim K
    Hejsan Burim,
    Tack för din recension.

Bilen i fråga, som köptes som ett reparationsobjekt, hade vid köpet passerat 25 000 mil och köpeskillingen motsvarar ungefär 10% av dess nybilspris. Detta var någonting som du och säljaren gick igenom ordentligt vid affären och vår bild av det är att du varit införstådd i detta. Detta till trots så är oturen framme kort efter ditt köp varpå du kontaktar säljaren medveten om ovan men ber ändock om hjälp. Säljaren beklagar situationen och informerar återigen om vad som är avtalat men ni kommer överens om att säljaren skall kontrollera hos oss om det är någonting vi ändå kan hjälpa till med - sagt och gjort men innan säljaren hinner återkoppla dig så har du ringt oss igen. Slutligen erbjuder vi oss att stå för nödvändig reservdel, någonting som du nekar till då du redan har införskaffat denna.

Vi beklagar givetvis situationen och tycker som alltid att det är tråkigt när bilarna inte håller. Vi gör vårt yttersta för att våra kunder skall vara medvetna om vad som är avtalat och vilka skyldigheter samt rättigheter köpare respektive säljare har och för att vi skall ha möjlighet att kunna hantera bilarna i denna prisklass är det av vikt att vi håller på detta, i synnerhet då bilarna är i slutet av sin livscykel och oftast har ett slitage som återspeglas av priset.

Rose M skrev om Rindstål Bil AB
    Vi köpte en VW up 2014
    Vi blev väldigt fint bemött av säljaren
    Vi hade ringt dagen innan och bett att de skulle hålla på den tills vi kom vilket de också gjorde
    Våra förväntningar införlivades till 100 %
    Vi behövde också dubbdäck och det fixade verkstaden på samma dag !
    Vi kan varmt rekommendera företaget .
    Rose-Marie o Lasse Läs mer

Matias P skrev om Rindstål Bil AB
    Vi köpte bilen till Finland från Rindstålbil och vi är väl nöjd med alting. Det enda minus är att när vi anlände till butiken blev vi inte hälsade först och ingen var med oss för at presentera bilen. Därför kan vi inte ge femstjärnig recension. Ändå är vi mycket glada med affären och Simon var vänlig och professionell. Läs mer
    2019-12-30 Niklas R svarar Matias P
    Hejsan Matias,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Vi beklagar att ni inte blev hälsade och omhändertagna omgående vid ankomst till vår bilhall. Detta är någonting som vi skall göra och vi strävar dagligen efter att inte fastna i telefon eller vid datorskärmarna till förmån för våra kunder som besöker oss.

Simon vill minnas att han var i telefon just vid det tillfället när ni anlände och att han så fort han hade avslutat detta slöt upp med er vid bilen och därefter verkar allting gått bra, vilket såklart är trevlig läsning.

Hoppas du är fortsatt nöjd med den fina Volkswagen Touareg som valet föll på hos oss och vi passar på att samtidigt önska ett gott nytt år och en god fortsättning,

Ola A skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte begagnad Saab
    Bra bemött och snabb service
    Rekommenderas Läs mer
  • 2019-12-17

Andreas A skrev om Rindstål Bil AB
    Vara, toyota yaris

Vid besök och köp trevligt bemött av all personal

Förväntningar, att det överskomma slutpriset gäller och inga extra kostnader tillkommer!
    Vid överenskommelse av affär och betalning av handpenning försäljaren nämner inte att en administrativ avgift tillkommer för köpet.

Förväntningar, att de åtgärder som överenskommits skall vara fixade när fordonet hämtas.
    Fordonet inte iordningställt enligt överenskommelse när det hämtades/betalas, saknade lock för motorvärmaruttag. Fick beställa egna reservdelar och montera, dock ingen stor kostnad

Förväntningar, om det uppstår problem med fordonet att det på ett relativt enkelt sätt ska gå att komma i kontakt med aktuella försäljare.
    Efter köpet svårt till mycket svårt till att komma i kontakt med aktuella försäljaren av fordonet.

Sammanfattningsvis, jag kommer välja en annan återförsäljare fortsättningsvis. Läs mer
    2019-12-18 Niklas R svarar Andreas A
    Hejsan Andreas,
    Tack för din recension.

Vi försöker vara tydliga med vår administrativa avgift varför vi nämner det bl.a. i samtliga våra annonser och även på prisskyltarna som finns på bilarna i vår bilhall. Detta just för att det inte skall bli någon överraskning för kunden. Vi beklagar att du upplever det på viset du beskriver.

Inför leverans av bilen var du och säljaren överens om att pinbulten som var trasig skulle åtgärdas, vilket också gjordes på verkstaden. Säljaren medger att ni också hade en dialog kring nämnda lock för motorvärmaruttaget men att det aldrig uttalades att vi skulle åtgärda det inför leveransen. Det är givetvis vår uppgift att säkerställa att vi är tydliga i en sådan dialog, just för att begränsa utrymmet för besvikelse hos dig som kund - det tar vi med oss och lär oss vikten av att vara tydlig i vår kommunikation.

Det du vidare beskriver kring dina förväntningar om att det på ett relativt enkelt sätt skall gå att komma i kontakt med aktuell försäljare håller jag helt och fullt med om - Tillgängliga är ett av våra ledord som vi utformar vår verksamhet efter och vi har konstaterat att säljaren dessvärre har brustit i detta - beklagar återigen för detta och tackar ödmjukast för din förståelse och förmåga att skilja på reklamationen i sig (som förhoppningsvis nu är avhjälpt utan några extra kostnader för dig) och det faktum att återkopplingen från vår sida har brustit.

• 2019-12-17

Dennis J skrev om Rindstål Bil AB
    Okunnig inköpare av min bil. De flesta bilarna va i sämre skick än annonserat Läs mer
    2019-12-20 Niklas R svarar Dennis J
    Hejsan Dennis,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att du upplevt det som du beskriver. Säljaren som du hade kontakt med hade känslan av att du vid affären och i anknytning till denna var otroligt nöjd med hela affären, som började med att du ringde samma dag för att du behövde bli av med din bil och byta in den mot en bil som du bara kunde ta dig hem med.

Ditt val föll på en drygt 15 år gammal bil som såldes som ett reparationsobjekt som du efteråt ville reklamera till ovannämnda säljare och vi hoppas att det inte är detta som spelar in på hur du har upplevt säljaren du haft kontakt med.

I samtliga våra annonser uppger vi bilarnas utrustning samt annat information om t.ex. senaste servicen, besiktning m.m. Detta ackompanjeras av minst 15 bilder (för tredörrars) och minst 17 bilder (för femdörrars) tagna ur standardvinklar för oss. Vi beskriver inte skicket närmare än så i våra annonser, men gör det givetvis för kund över telefon, e-post eller i bilhallen om så efterfrågas.

• Sanna L

2019-12-17

Sanna L skrev om Rindstål Bil AB
    Tycker det är JÄVLIGT lågt att sälja en bil för 15.000 som 1 månad senare ska lagas för 23.000. Har ringt firman och pratat med någon spydig anställd om detta. Han i sin tur hänvisar till Simon ( säljaren) och ska be honom ringa upp. Men inte har han ringt. Tvi fan för er och er oseriösa firma. Läs mer
    2019-12-18 Niklas R svarar Sanna L
    Hejsan Sanna,
    Tack för din recension.

Hade vi fått välja hade ingen bil någonsin behövts lagas. Det hade gjort vår verksamhet och vardag så mycket enklare. Dessvärre är verkligheten någon annan och faktum kvarstår att en bil som närmar sig 20 år och 20 000 mil också närmar sig slutet av sin livscykel. Givetvis finns det och kommer alltid finnas bilar som går långt mycket mer - det är mer ett riktmärke man kan ha. Vidare spelare det generella underhållet väldigt stor roll, och detta sträcker sig bakåt i tiden vilket vi såväl som våra branschkollegor har svårt att kontrollera. Allt detta återspeglas också i bilens prislapp, vilket är 5-10% av bilens nypris på dessa nivåer.

Självklart rättfärdigar inte detta att vi inte har återkopplat dig ordentligt, ej heller att du upplevt en spydig attityd hos en kollega till säljaren. Detta går rakt emot våra värderingar och hur vi dagligen strävar efter att vara främst i branschen på bl.a. tillgänglighet. Jag ber verkligen om ursäkt för detta och tackar återigen för att du uppmärksammar oss om detta.

Kristoffer tackar för samtalet idag och beklagar även han bristen på återkoppling samt den interna kommunikationen samt hoppas på en tillfredställande lösning för bägge parter.

• 2019-11-03

Fredrik D skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemött. Anser dock att arbetsgivaren ska se till så säljarna inte jobbar över för mycket.

Min säljare hade jobbat sedan tidig morgon och när jag handlade bilen drog tiden över efter stängning. Han hade varken ätit lunch eller middag.

Han var väldigt tillmötesgående och trevlig och hjälpsam så har absolut inget att klaga på annat än att personalen måste man ta hand om även om den är en yngre generation. Läs mer
    2019-12-18 Niklas R svarar Fredrik D
    Tack för din recension.

Våra dagar ser sällan likadana ut och vi vet aldrig riktigt i förhand hur dagen faller ut.

Vi har en stark "ge-och-ta-kultur" inom företaget och en tät dialog med vår personal för att säkerställa ett välbefinnande och den motivationen som behövs för att göra det arbete som gör att du blir bemött precis som du beskriver.

Självklart är det ingenting vi strävar efter att vår personal skall jobba över för mycket eller att vi inte tar hand om den yngre generationen (eller någon annan generation heller för den delen), någonting som framförallt vår avsaknad av personalomsättning vittnar om.

Vi tar givetvis med oss din reflektion för att se om det finns möjligheter till förbättringar för att säkerställa att detta undviks framgent.

• Helen M

2019-11-02

Helen M skrev om Rindstål Bil AB
    Vi har kapten bra och prisvärd Audi A6. Den har rullat problemfritt sen köpet och vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-11-02

Birgitta A skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en begagnad bil som jag är nöjd med var mycket folk så det var lite väntetid Läs mer
    2019-11-09 Niklas R svarar Birgitta A
    Hejsan Birgitta,
    Tack för din recension och kul att du är nöjd med bilen.

Vi försöker bemanna efter flera olika parametrar men dagarna då det verkligen är högt tryck räcker det dessvärre inte trots att vi kan vara uppemot fem stycken på försäljningen. Vi hoppas att väntetiden inte blev för påtaglig och på fortsatt förtroende i framtiden.

• 2019-11-02

Pernilla K skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en begagnad bil. Bemöttes mycket professionellt. Enda negativa va att dom inte ansträngde sig att fixa vinterdäck till bilen fast jag bad om det. Läs mer
  • 2019-11-01

Jonny B skrev om Rindstål Bil AB
    Jättetrevliga säljare och fina lokaler Läs mer
  • 2019-11-01

Mirsad M skrev om Rindstål Bil AB
    👍💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪 Läs mer
    2019-11-09 Niklas R svarar Mirsad M
    Hejsan Mirsad,
    Tack för din recension.

Vi hoppas på fortsatt förtroende i framtiden och att vi då kan leverera en upplevelse du värdesätter 5/5.

Cecilia L skrev om Rindstål Bil AB
    Har köpt en bil och säljaren bar trevlig och tog sig både tid att prata både vid mötet och på telefonen. Hörde av sig flera gånger via telefon innan vi skrev på alla papper och hämtade bilen. Blev även hämtade vid pendeltåget sista dagen. Läs mer
    2019-11-09 Niklas R svarar Cecilia L
    Hejsan Cecilia,
    Tack för din recension.

Vi hoppas du är fortsatt nöjd med bilen och på ditt fortsatta förtroende vid framtida bilaffärer.

Dennis F skrev om Rindstål Bil AB
    Fick hjälp direkt och säljaren var engagerad. Toppen Läs mer

Moa H skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en, trots sina år på nacken, väldigt fräsch bil. Jättetrevliga säljare med bra kompetens. Något jag uppskattade extra var att säljaren var ärlig att den ena bilen, trots att den var något äldre och billigare, var i bättre skick. Läs mer

Ingvor V skrev om Rindstål Bil AB
    Gick spontant in och bara tittade runt lite. Vi hittade en Mini Cooper som vi ville ha. Bytte in vår gamla Volvo. Jättebra service och toppennöjda. Läs mer

Fredrik E skrev om Rindstål Bil AB
    Trevlig köp process och hantering.
    Dålig uppföljning på kontakt. Ingen vettig/seriös respons på problematik kopplat till köp och ingående ”garanti”. Läs mer
    2019-11-12 Niklas R svarar Fredrik E
    Tack för din recension.

Vi har försökt att nå dig för att få klarhet i detta. Du får väldigt gärna återkomma till mig eller vår försäljningschef Kristoffer och berätta om vad som har inträffat så hoppas vi kunna hjälpa dig.

Joakim H skrev om Rindstål Bil AB
    Bra, gick att komma överens med säljaren. Han löste de problem som uppstod mycket bra. Läs mer
  • 2019-10-30

Mehmood K skrev om Rindstål Bil AB
    Bra pris /service. Läs mer
    2019-11-09 Niklas R svarar Mehmood K
    Hejsan Mehmood,

• 2019-10-30

Johan S skrev om Rindstål Bil AB
    Ett företag med trevliga klämchecka anställda, som inte verkar ha i närheten av koll på bilar öht. Trasiga bilar trots genomgått "protokoll" och bilar i "bra skick" är i princip tvättad med sandpapper. Läs mer
    2019-11-09 Niklas R svarar Johan S
    Hejsan Johan,
    Tack för din recension.

Givetvis inte helt tillfredställande läsning, men det finns underlag för oss att arbete med och ger oss möjligheter till förbättring.

Vi bemannar inte, och kommer sannolikt inte i framtiden heller, vår försäljning med personal där vi sätter krav på ingående kompetens på bilar. Vi har alla ett intresse i bilar, men på det stora hela väldigt spridda kompetensnivåer. Sedan finns det alltid olika nivåer av "koll på bilar" men att raljera att vi inte har någon koll på bilar öht känns i överkant. Till vår hjälp har vi istället folk som har den kompetensen, t.ex. verkstadspersonal som stöttar då det behövs.

Bilen i fråga hade testats av en oberoende 3:e part inför inköpet och efter det kompletterar vi med vårt interna testprotokoll som bl.a. omfattar den funktion som detta berör. Detta tillsammans med ditt uttalande om att du hade för dig att funktionen hade fungerat vid provkörningen gör att vi har hanterat reklamationen i enlighet med vad du har upplevt.

Beträffande bilens skick och tvätt så har vi i detta fall att förhålla oss till en bil som passerat drygt 17 000 mil vars pris idag är drygt 30% av nybilspriset. Detta gör att det finns en viss subjektivitet i hur skicket bedöms från person till person. Vi beklagar att du har upplevt det så, men kan försäkra dig om att varken denna bil eller någon annan bil vi saluför tvättas med sandpapper.

Vi hoppas givetvis att du efter dina två besök hos oss och ditt val att köpa bilen trots allt gör att du känner dig tillfreds med bilens skick på det stora hela.

Marcus J skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemötande av ett begagnat bilköp..
    Allt gick snabbt och smidigt. Läs mer

Sabina L skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte en begagnad bil, är helt klart super nöjd med första mötet. Trevliga, berättade hur allt gick till tydligt, gav oss förtroende. Allmänt jätte trevliga och man märkte att de ville vara på jobbet och tyckte att de var roligt. Super trevliga Läs mer

Andreas J skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en V50. Snabba och korrekta svar om bilen. Trevligt bemötande och proffsigt sätt! Enda minuset är väldigt trång gård med många bilar. Läs mer
  • 2019-09-29

Erik L skrev om Rindstål Bil AB
    Jag ringde här om dagen till dom och frågade om
    Lexus Gs 430 med regnummer WSC262 var kvar så sa dom de är kvar. Då bilen kostade 79900kr och då sa jag bilen behöver service senaste service va vid 16500mil och då bilen har gått nu 18500mil och servad för mer änn ett år sedan, sen har bilen fel med alla 4 rutor som inte fungerar som det ska.
    Dom sakerna som jag kommer att fixa kosta pengar att åtgärda det vet dom ju om att det kostar.
    Jag bjud 75000kr för bilen utan att ta ett lån eller lämna något inbyte på tänken att jag har 60 mil att åka till dom också.
    Sen fick jag ett besked att de inte går ner någonting alls i priset.
    Nu från ingenstanns har de sänkt priset till 74900kr.
    Oseriös bilhandlare!!! Läs mer
    2019-09-30 Niklas R svarar Erik L
    Hejsan Erik,
    Tack för din recension här samt på Google Review.

Vi beklagar om du har upplevt oss som en oseriös bilhandlare. Vi försöker givetvis (precis som våra branschkollegor) i den mån det går att hålla oss till våra begärda priser och i synnerhet över telefon och e-post. Vi applicerar dynamisk prissättning vilket gör att vi successivt ser över prisbilden på våra annonserade fordon och i händelse av att bilen inte säljs så ser vi över prisbilden och i många fall reducerar bilens pris.

Såhär i efterhand är det givetvis beklagligt att vi inte återkommit till dig inför denna prissänkning med ett erbjudande om att acceptera ditt bud. Förklaringen till det ligger i att vi varje månad har drygt 1 000 inkommande samtal till vårt gruppnummer för försäljningen och säljaren i fråga har dessvärre inte noterat vilket som var just ditt nummer när vi några dagar senare gjorde lagergenomgången och fastställde att en sänkning av bilens pris var nödvändig.

Du är självklart välkommen att återkomma till oss om du anser att priset nu är skäligt för dig att betala. Om inte så önskar vi dig fortsatt lycka i billetandet.

• 2019-09-01

Ulf K skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en BMW M5 E39 -99 i utmärkt orginalskick på säljuppdrag genom Rindstål Bil AB.
    Säljare Marcus hade ett lätt uppdrag då vi redan hade bestämt oss.
    Är mycket nöjd med bilen och kommer fortsätta vårda den ömt.
    Mvh / Ulf Källhus Läs mer
    2019-11-09 Niklas R svarar Ulf K
    Hejsan Ulf,
    Tack för din recension och grattis till en fantastisk bil.
    Vi hoppas på ditt framtida förtroende och att vi då lyckas leverera en upplevelse värd 5/5.

• 2019-08-25

Katrin E skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemött av bilhandlaren. Säljaren var kunnig och inte framfusig på något vis. Köpet kändes tryggt pga säljarens bemötande. Läs mer
    2019-08-28 Niklas R svarar Katrin E

Hejsan Dana,

• 2019-08-22

Carina W skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte en bil.
    Såg bilen på Blocket en fredag eftermiddag och ringde och frågade om de kunde ”hålla på bilen” till dagen efter eftersom jag bor 20mil från Rindstål Bil.
    Det var inga problem.
    Kom dit på lördag och fick ett trevligt bemötande av Kristoffer Wallström.
    Provkörde och ville ha bilen.
    Jag hade en bil som jag ville byta in och de gjorde en besiktning av bilen på plats och de tog in den som inbytesbil.
    Kristoffer gick noggrant igenom alla avtal för ägarbyte, finansiering och försäkring.
    Otroligt proffsigt och trevligt! Läs mer
  • Therese B

2019-08-21

Therese B skrev om Rindstål Bil AB
    En Skoda Octavia RS 4x4 -17.
    Mkt trevlig försäljare (som även bjöd mina barn på glass).
    Smidig snabb affär. Läs mer
  • Johnny Y

2019-08-20

Johnny Y skrev om Rindstål Bil AB
    Väldigt bra service och bemötande. jag köpte en bil som jag behövde hjälp med efter köpet och de ställde upp och hjälpte mig.

Tack Rindestål Läs mer
  • 2019-08-20

Jenny S skrev om Rindstål Bil AB
    Trots att de hade många kunder tog de sig tid att se till att fråga om alla fått hjälp. Man känner sig sedd och välkommen. Åkte därifrån med en ny bil som jag är mycket nöjd med 😊 Läs mer
  • 2019-08-20

Patrik S skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en begagnad BMW. Säljaren var väldigt kunnig, beskrev allt väldigt bra. Dessutom trevlig. Läs mer
  • 2019-08-19

Mohammed Y skrev om Rindstål Bil AB
    En seriös firma med kunden i fokus tumme upp! Läs mer
  • Johan C

2019-08-19

Johan C skrev om Rindstål Bil AB
    skickade ej bilder på alla skador.
    Dåligt Läs mer
    2019-08-20 Niklas R svarar Johan C
    Hejsan Johan,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Vi beklagar återigen att säljaren missade att fotografera och informera i förhand om den skavank som vi drar slutsatsen att det handlar om. Vi hoppas att du trots detta som helhet är nöjd då du trots allt valde att ändå genomföra affären och köpa bilen och dessutom att det justerades en del på köpeskillingen till grund av delvis detta.

Vi försöker alltid att beskriva bilen så gott som möjligt just för att förhindra denna typ av incident men med detta som underlag trycker vi än mer på vikten av att vara noggranna när vi är "kundens ögon och öron på plats".

• 2019-08-19

Ulf U skrev om Rindstål Bil AB
    Smidigt och jag blev bra bemött bilen vart dom förväntat Läs mer

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad