Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Sigtuna Rindstål Bil AB

Rindstål Bil AB

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Välkommen till Rindstål Bil.

Vi startade vår verksamhet vintern 2016 med planen att sälja uppemot 300 bilar första året. Ett halvår senare och närmare 350 sålda bilar så kunde vi se tillbaka och konstatera att vår grundidé fungerat.
Med fler än 6,000 bilaffärer i ryggsäcken känner vi det som en självklarhet att utforma verksamheten utifrån följande två fundament:

- Vår vision är att varje kund skall känna sig som vår enda kund.
- Vi står dig behjälplig såväl före, som under och efter ditt bilköp.

Detta skall borga för det mottagande som du förtjänar i samband med den stora affär som ett bilköp handlar om. Oavsett vilken prisklass bilköpet sker i.
Vi ser till att din nästa bilaffär också blir din bästa bilaffär. Vi är märkesoberoende och lämnar därför valet till dig.

Närheten till Arlanda Flygplats och goda tågförbindelser via Uppsala och Stockholm gör det enkelt för dig som vill köpa en bil och kommer utifrån. Vi hjälper dig gärna med hämtning eller vidare instruktioner.
Vi samarbetar med Santander, DNB, Trygg-Hansa och AutoConcept för att nämna några vilket gör att vi kan erbjuda alltifrån förmånlig finansiering till försäkring samt garantier vid ditt bilköp.

Du når oss under våra öppettider på telefonnummer 08-562 09 210. Välkomna att besöka vår hemsida för ytterligare information eller kom in till oss.

Hälsningar,
Personalen på Rindstål Bil AB.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 34 kunder tycker om Rindstål Bil AB

• Björn R
    Björn R skrev om Rindstål Bil AB
    Bra återkoppling, fortsätta bokaffärer. Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Rindstål Bil AB
    Köpt två bilar, lämnade åter en och slog till på en Mercedes. Läs mer
  • Kjell-åke F
    Kjell-åke F skrev om Rindstål Bil AB
    Bemötandet var trevligt och okomplicerat, både på telefon och vid fysiskt möte. Köpte och bytte in bil. Som kund kändes enkelt. Dock borde jag som kund varit mer uppmärksam på skaer som borde följt med bilen, samt kontrollerat att motorvärmaren fungerade. Läs mer
  • Maria A
    Maria A skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande, bra service. Känner ett stort förtroende för dem Läs mer
  • Staffan L
    Staffan L skrev om Rindstål Bil AB
    Mycket bra bemötande. En bil hittades snabbt som stämde med mina krav. Efter leverans upptäcktes ett par smärre fel som Rindstål fixade direkt via min lokala verkstad. Läs mer
  • Pär N
    Pär N skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte bil.
    Själva köpet, var smidigt och lätt från annan ort genom bankID osv och annan person hämta den åt mig. Det var det smidigaste med affären.
    Däremot hade jag önskat att firman kontrollerat bilen mer eller överhuvudtaget innan försäljning som det inte upplevdes hade gjort för 5 öre.
    Ac systemet funkade inte. Det bekostade firman i efterhand dock som var schysst.
    Sen tex satt slangen till spolarvätskan inte på behållaren som jag märke när 5L vätska låg på marken ist för där den skulle vara, och helt ihoptorkad slang varpå den var för kort för att sätta på behållaren vilket den antagligen inte gjort på väldigt länge. Det bland annat andra småfix men väldigt irriterade saker förväntade jag mig inte att börja på meka med efter 5 minuters ägande av bilen. För mig känns inte som man öppnat huven och kollat att allt är intakt som försäljare.
    Sen var ett av vinterdäcken som följde med köpet totalt trasigt, det var kört på fälg som jag upptäckte mitt i en rondell när däcket bara lossna av fälgen. Förra ägaren har väll chansat att pumpa upp däcket och hoppas det inte skulle märka nåt men men.. det kan man ju missa. Men vilketfall livsfarligt, tur jag inte var på motorvägen när det hände.
    Var det inte för dom här sakerna skulle det blivit en 5a för bra bemötande och trevliga upplevde jag det. Men upplevelsen efter var inte bra. 'Man kan sälja ett ruttet äpple hur schysst och trevligt på alla sätt men det är fortfarande ett ruttet äpple' Läs mer
    2017-11-19 Niklas R svarar Pär N
    Hejsan Pär,
    Tack för din recension som beskriver din upplevelse.

Otäck läsning gällande vinterhjulet men som du skriver - måste vara extremt svårt (om ens möjligt?) att uppmärksamma detta om man till och med monterar på vinterhjulet på bilen utan att notera några oegentligheter.

Påfyllnaden av AC tog vi på oss, precis som du beskriver, vilket uppmärksammades först när bilen kommit upp till dig om jag minns det hela rätt.

Utöver våra kontroller på bilen så besiktigades den någon vecka före köpet men det verkar som att incidenten med spolarvätskan fallit emellan iallafall, detta då det sannolikt inte fanns någon pöl under bilen hos oss i bilhallen vilket gör det svårt att uppmärksamma - svårt att leta efter ett fel man inte upplevt. :-)

Vi hoppas att du detta till trots är nöjd med bilen och vid ytterligare funderingar är du välkommen att kontakta mig eller Kristoffer som hjälpte dig med affären.

• Tommy J
    Tommy J skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt och bra bemötande, lättsamma att ha att göra med.
    Inga problem alls vid bilköp, bra information om allt. Läs mer
    2017-11-19 Niklas R svarar Tommy J
    Vi uppskattar din fina recension.

• Katarina H
    Katarina H skrev om Rindstål Bil AB
    Positivt !!
    Kunde ej bestämma exakt lev dag beroende på jobbet oregelbundna tider o dagar men det var inga bekymmer !! Läs mer
    2017-11-19 Niklas R svarar Katarina H
    Stort tack för din recension och för den trevliga affären!

• Linus J
    Linus J skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande. Snabb och trygg affär med bra dialog rakt igenom! Rekommenderas verkligen. Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Linus J
    Stort tack för ditt förtroende Linus och framförallt tack för att du tar dig tiden att lämna denna recension.

• Kristina G
    Kristina G skrev om Rindstål Bil AB
    Bra o smidig bilförsäljning samt inköp av ny på samma gång. Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Kristina G
    Vi är tacksamma för din recension.

• Åke E
    Åke E skrev om Rindstål Bil AB
    Bra ärlig annons på Blocket där man redovisade de intressanta uppgifterna.
    Mycket bra bemötande av säljare . Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Åke E
    Tack för din recension Åke! Vi hoppas du ger oss nytt förtroende och att vi då kan leverera så att du då "upplever 5/5". :)

• Inger A
    Inger A skrev om Rindstål Bil AB
    Ett jättebra företag! Jag köpte en bil där utan att titta på den annat än på Blocket Jag fick en ärlig bedömning av bilens skick, hjälp med nya vinterdäck och bilen levererad till en rimlig kostnad.
    Bemötandet var väldigt bra från början till slut och jag är helnöjd! Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Inger A
    Vi är väldigt glada och stolta över att du valde att köpa bilen av oss, trots avståndet till bilhallen och att vi kunde lösa det smidigt med en leverans av bilen.

• Staffan E
    Staffan E skrev om Rindstål Bil AB
    Första kund kontakt ok.
    Lack skader som åtgärdades var Ej fackmanamesigt utfört.
    Köpte ändå bilen, för den låga milen,s skull. Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Staffan E
    Tack för dina synpunkter Staffan. Vi är medvetna om att du inte riktigt uppskattade arbetet som utfördes på bilen inför leveransen vilket du också fick möjlighet att ta ställning till före definitiv leverans. Vi har tagit åt oss av detta och bland annat valt att lämna våra lackjobb till en annan leverantör. Hoppas på återseende och att vi då kan ge dig en bättre upplevelse.

• Richard G
    Richard G skrev om Rindstål Bil AB
    Blivit proffsigt behandlad och allt gick väldigt smidigt hos Rindstål Bil
    Superproffs! Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Richard G
    Tack för din recension Richard!

• Akbar B
    Akbar B skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bilaffär. Korrekt personal. Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Akbar B
    Tack för din recension Akbar!

• Fredrik A
    Fredrik A skrev om Rindstål Bil AB
    snabbt, lätt och trevligt. Jag är nöjd Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Fredrik A
    Om du är nöjd är vi nöjda. :)

• Sara R
    Sara R skrev om Rindstål Bil AB
    Skulle köpa bil. Tyckte dock det var en aning dåligt bemötande mot mig som kvinna när jag kunde "lite" om bilar. Medan en manlig person kom sedan för att tala åt mina vägnar, vilket då fick ett betydligt mycket bättre bemötande och köp.

I övrigt behjälpliga när jag Har funderingar kring bilen eller behöver hjälp med något. Då brukar jag kunna åka förbi. Vilket är bra! Läs mer
    2017-09-13 Niklas R svarar Sara R
    Vi är väldigt tacksamma för dina synpunkter Sara. Vår intention är givetvis att bemöta alla kunder på bästa möjliga vis, oavsett genus, kunskapsnivå eller andra parametrar. Vi tar åt oss av din ris och glädjer oss över din ros. Du är såklart alltid välkommen förbi vid funderingar!

• Oleg M
    Oleg M skrev om Rindstål Bil AB
    Hej! Jag upplever Rindstål Bil som en professionel företag, dem tyar han om sina kunder. Jag köpte em Volvo s40 hos Rindstål Bil AB och är nöjd med köpet. Hade en fråga efter några dagar om en ljud från motor så kom med bilen igen och fått förklaring att det är normalt, så låter AC sytemet på Volvo s40. Efter 2 veckor efter köpet kollade jag olja men oljestickan och det visade sin att oljestikan var tråsin så jag har fått en anna oljasticka från Rinstål Bil. Så jag har bara positiva saker att säga om Rindsål Bil och kan stark rekommendera den firma. Läs mer
    2017-09-11 Niklas R svarar Oleg M
    Stort tack för att du tagit dig tiden att lämna en recension Oleg.
    Ibland uppstår funderingar vilket vi alltid finns tillhands för att resonera kring.
    Ibland upptäcks fel och då strävar vi alltid efter att lösa det på bästa möjliga sätt.

• Andreas S
    Andreas S skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte min senaste bil av detta företag. Blev mycket proffsigt bemött och är väldigt nöjd med både bil och pris. Läs mer
    2017-09-11 Niklas R svarar Andreas S
    Tack för din recension Andreas.
    Ha det fortsatt bra!

• Andreas S
    Andreas S skrev om Rindstål Bil AB
    2017-09-11 Niklas R svarar Andreas S
    Tack för din recension Andreas.
    Ha det fortsatt bra!

• Tommy H
    Tommy H skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande, bra uppföljning Läs mer
    2017-08-02 Niklas R svarar Tommy H
    Kul att höra Tommy.
    Ha en fortsatt härlig sommar!

• Andreas A
    Andreas A skrev om Rindstål Bil AB
    Trevlig ägare o säljare!
    Lätt att göra affär med! Läs mer
    2017-07-13 Niklas R svarar Andreas A
    Tack för din rekommendation Andreas.
    Ha en fortsatt härlig sommar!

• Lizette P
    Lizette P skrev om Rindstål Bil AB
    Helt suveräna, serviceminded, supertrevliga och allmänt helt fantastiska! Läs mer
    2017-07-12 Niklas R svarar Lizette P
    Otroligt roligt att läsa din recension Lizette. Hoppas den härliga röda Citroën:en gör sitt jobb hos er! :)

• Ivan V
    Ivan V skrev om Rindstål Bil AB
    En trevlig och underbart bil företag! Högsta rekommenderar! Läs mer
    2017-07-12 Niklas R svarar Ivan V
    Tack detsamma Ivan för en härlig bilaffär!

• Leif A
    Leif A skrev om Rindstål Bil AB
    Hej,
    Trevlig bemötande när jag kom dit. gjorde bilaffären med Kristoffer säljaren,proffsigt agerande av honom, talade hela tiden om vad som skulle ske vid affären bara positivt rekommenderar denna bilfirma. Läs mer
    2017-07-07 Niklas R svarar Leif A
    Tack för din rekommendation Leif.
    Hoppas på ditt fortsatta förtroende i framtiden!

• Jim A
    Jim A skrev om Rindstål Bil AB
    Känner mig besviken på företaget och uppföljning Läs mer
    2017-07-12 Niklas R svarar Jim A
    Tack för din recension Jim. Detta gav oss möjligheten att kontakta dig och lösa det lilla missförstånd som inträffat.
    Emotser ditt fortsatta förtroende!

• Ingemar M
    Ingemar M skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemötande och smidig affär, helt enligt våran överenskommelse.. bara plus från mig. Läs mer
    2017-07-03 Niklas R svarar Ingemar M
    Stort tack för att du tog dig tiden att rekommendera oss Ingemar.
    Vi hoppas kunna leverera en upplevelse värd hela skalan nästa gång! :)

• Fredrik P
    Fredrik P skrev om Rindstål Bil AB
    Bra service, alltid kunden först! Läs mer
    2017-07-12 Niklas R svarar Fredrik P
    Tack Fredrik. Kul att du känner så!

• Mattias E
    Mattias E skrev om Rindstål Bil AB
    Kungligt bemötande från A till Ö. Läs mer
    2017-07-03 Niklas R svarar Mattias E
    Tack Mattias, för din rekommendation!

• Ivan S
    Ivan S skrev om Rindstål Bil AB
    Köpt bil
    Bemötandet från start till slut var utmärkt. Läs mer
    2017-07-03 Niklas R svarar Ivan S
    Tack Ivan, för din rekommendation!

• Örjan N
    Örjan N skrev om Rindstål Bil AB
    Mycket trevligt bemötande och blixtsnabba svar via mail.
    Precis lika trevliga när man väl är på plats för provkörning och affär.
    Fräsch anläggning och bra utbud/priser!
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
    2017-07-02 Niklas R svarar Örjan N
    Stort tack för din rekommendation Örjan. Hoppas bilen är till belåtenhet, vilket vi absolut tror med tanke på det fina skick den är i.

• Patrik L
    Patrik L skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande, bra personal. Smidigt med inbyte och bra pris för bilen. Rekommenderas. Läs mer
    2017-07-02 Niklas R svarar Patrik L
    Tack detsamma Patrik! Vi är alltid lika glada för ett inbyte. Utan dessa skulle det vara tomt i hallen!

• Tony L
    Tony L skrev om Rindstål Bil AB
    Jag har köpt en bil, och än så länge funkar den perfekt.
    Fick ett bra bemötande, vänlig och trevlig personal. Läs mer
    2017-06-30 Niklas R svarar Tony L
    Det glädjer mig att läsa Tony. Det är precis vad vi strävar efter att våra kunder skall uppleva.

• Patrik H
    Patrik H skrev om Rindstål Bil AB
    Från början till leverans av bilköp så har jag bara bemötts positivt & med en otrolig service från såväl ledning som personal. Rindstål Bil levde utan tvekan upp till mina förväntningar och jag kan bara varmt rekommendera alla som letar bil- äldre eller nyare-att besöka dem. Toknöjd med bilen & toknöjd med bemötandet-kan det bli bättre?:-) Läs mer
    2017-06-30 Niklas R svarar Patrik H
    Vi tackar för din rekommendation Patrik och hoppas på ett fortsatt förtroende!

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad