Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Sigtuna Rindstål Bil AB

Rindstål Bil AB

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Välkommen till Rindstål Bil.

Vi startade vår verksamhet vintern 2016 med planen att sälja uppemot 300 bilar första året. Ett halvår senare och närmare 350 sålda bilar så kunde vi se tillbaka och konstatera att vår grundidé fungerat.
Med fler än 6,000 bilaffärer i ryggsäcken känner vi det som en självklarhet att utforma verksamheten utifrån följande två fundament:

- Vår vision är att varje kund skall känna sig som vår enda kund.
- Vi står dig behjälplig såväl före, som under och efter ditt bilköp.

Detta skall borga för det mottagande som du förtjänar i samband med den stora affär som ett bilköp handlar om. Oavsett vilken prisklass bilköpet sker i.
Vi ser till att din nästa bilaffär också blir din bästa bilaffär. Vi är märkesoberoende och lämnar därför valet till dig.

Närheten till Arlanda Flygplats och goda tågförbindelser via Uppsala och Stockholm gör det enkelt för dig som vill köpa en bil och kommer utifrån. Vi hjälper dig gärna med hämtning eller vidare instruktioner.
Vi samarbetar med Santander, DNB, Trygg-Hansa och AutoConcept för att nämna några vilket gör att vi kan erbjuda alltifrån förmånlig finansiering till försäkring samt garantier vid ditt bilköp.

Du når oss under våra öppettider på telefonnummer 08-562 09 210. Välkomna att besöka vår hemsida för ytterligare information eller kom in till oss.

Hälsningar,
Personalen på Rindstål Bil AB.
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 153 kunder tycker om Rindstål Bil AB

• 2019-08-24

Dana D skrev om Rindstål Bil AB
    Väldigt bra bemötande, inga konstigheter. Hjälpsamma och serviceminded Läs mer
  • 2019-08-22

Carina W skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte en bil.
    Såg bilen på Blocket en fredag eftermiddag och ringde och frågade om de kunde ”hålla på bilen” till dagen efter eftersom jag bor 20mil från Rindstål Bil.
    Det var inga problem.
    Kom dit på lördag och fick ett trevligt bemötande av Kristoffer Wallström.
    Provkörde och ville ha bilen.
    Jag hade en bil som jag ville byta in och de gjorde en besiktning av bilen på plats och de tog in den som inbytesbil.
    Kristoffer gick noggrant igenom alla avtal för ägarbyte, finansiering och försäkring.
    Otroligt proffsigt och trevligt! Läs mer
  • Therese B

2019-08-21

Therese B skrev om Rindstål Bil AB
    En Skoda Octavia RS 4x4 -17.
    Mkt trevlig försäljare (som även bjöd mina barn på glass).
    Smidig snabb affär. Läs mer
  • Johnny Y

2019-08-20

Johnny Y skrev om Rindstål Bil AB
    Väldigt bra service och bemötande. jag köpte en bil som jag behövde hjälp med efter köpet och de ställde upp och hjälpte mig.

Tack Rindestål Läs mer
  • 2019-08-20

Jenny S skrev om Rindstål Bil AB
    Trots att de hade många kunder tog de sig tid att se till att fråga om alla fått hjälp. Man känner sig sedd och välkommen. Åkte därifrån med en ny bil som jag är mycket nöjd med 😊 Läs mer
  • 2019-08-20

Patrik S skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en begagnad BMW. Säljaren var väldigt kunnig, beskrev allt väldigt bra. Dessutom trevlig. Läs mer

Mohammed Y skrev om Rindstål Bil AB
    En seriös firma med kunden i fokus tumme upp! Läs mer
  • Johan C

2019-08-19

Johan C skrev om Rindstål Bil AB
    skickade ej bilder på alla skador.
    Dåligt Läs mer
    2019-08-20 Niklas R svarar Johan C
    Hejsan Johan,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Vi beklagar återigen att säljaren missade att fotografera och informera i förhand om den skavank som vi drar slutsatsen att det handlar om. Vi hoppas att du trots detta som helhet är nöjd då du trots allt valde att ändå genomföra affären och köpa bilen och dessutom att det justerades en del på köpeskillingen till grund av delvis detta.

Vi försöker alltid att beskriva bilen så gott som möjligt just för att förhindra denna typ av incident men med detta som underlag trycker vi än mer på vikten av att vara noggranna när vi är "kundens ögon och öron på plats".

Ulf U skrev om Rindstål Bil AB
    Smidigt och jag blev bra bemött bilen vart dom förväntat Läs mer

Leif G skrev om Rindstål Bil AB
    Väldigt trevligt och proffisionellt bemötande av Kristoffer
    Rekommenderar mer än gärna Läs mer
  • Tom B

2019-08-19

Tom B skrev om Rindstål Bil AB
    Trevlig säljare, men bilen en Chevrolet Captiva 2011 jag köpte rasade en spridare efter 150 mil efter köpet och sen en blåst intercoolerslang efter 200 mil. Och deras begagnat garanti gäller i 100 mil bara. Läs mer

Fredrik T skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemött, åtgärdar sådant som är fel. Seriösa och kan varmt rekommenderas! Läs mer

Lise-lotte W skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemötande. Väl omhändertagen. Kan verkligen rekommendera Rindstålbil Av. Läs mer

Peter S skrev om Rindstål Bil AB
    inga konsitgheter, trevlig personal dock gick det knappt att diskutera med de rabbat på 500kr. Läs mer

Victoria B skrev om Rindstål Bil AB
    En Peugeot 206+.

Personalen var trevlig, hjälpsam och kunnig Läs mer

Sabina B skrev om Rindstål Bil AB
    Bytte in min bil samt köpte en annan bil. Snabbt och smidigt Läs mer
  • Peter B

2019-07-22

Peter B skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte en bil av Rindstål förra månaden och hade inga problem med någon del av detta. De har ett trevligt och professionellt bemötande där alla eventuella problem löstes utan bekymmer. Jag kan rekommendera dom till vem som helst. Läs mer

Jan F skrev om Rindstål Bil AB
    Väldigt trevliga lovade att skicka saker och höll det 😀 Läs mer
  • 2019-07-21

Geo Bert A skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte bil.de var trevliga men berättade inte allt Läs mer
    2019-07-22 Niklas R svarar Geo Bert A
    Hejsan Geo,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Säljaren som du har varit i kontakt med kommer att kontakta dig för att försöka reda ut vad du upplever att vi inte har berättat.

Tack på förhand,

• 2019-07-19

Bo Johnny Tord A skrev om Rindstål Bil AB
    väldigt service inriktad företag, har hittills bara haft positiva upplevelser.
    // Johnny Läs mer
  • 2019-07-19

Alexandra B skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en Volvo. Mycket nöjd med den personliga servicen. Vänlig personal. Bättre än förväntat. Läs mer
  • Maria N

Maria N skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en kia rio årsmodell -16
    Blev fantastiskt bemött av säljarna då jag hade svårt att åka dit pga mitt arbete.
    Ingen fråga var för knepig att få svar på.
    Jag rekommenderar verkligen detta företag !! Läs mer
  • Patrik B

Patrik B skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en bil. Blev mycket bra bemött före och under köpet.

Blinkersen höger bak slutade fungera på vägen hem (vänster blinkers bak flimrar), upptäckte att ett hjul möjligen är skevt (bilar bakom ser att det vobblar). Mailade filmer som visar att blinkersen inte fungerar.

Om däcket är skevt är det ingen

Fick som förslag att jag skulle åka till bilprovningen för att få dem att säga om den är godkänd eller ej... Det står dock tydligt att blinkersen måste fungera för att få godkänt, så känns bara slöseri med tid och konstigt infall.

Säljaren har konstaterat att blinkersproblem är ett vanligt fel på modellen, jag har också kunnat läsa mig till det på internet efter att jag köpte bilen.

Sammanfattningsvis tyvärr svalt intresse att hjälpa till när problem uppstår, och argumentation varför nybesiktigad bil kan få sådana problem.

Har erbjudit mig att försöka laga själv (men går inte öppna blinkersenheten utan att såga upp den).

Jag föreslog att vi kan köra videosamtal (tänkte ifall de ej litar på filmerna jag skickade), då sa dom att de skulle fixa blinkers höger bak om jag kör bilen till dem.

"Efter att ha pratat med min chef så tycker vi att det är märkligt att blinkers inte funkar. Men vi får byta den lampan för det ingår i TSG som ingår i bilen.

De övriga lamporna lyser och då är det godkänt och då föreligger inget fel. Samma gäller hjulet, besiktningen har godkänt det och då skall den vara trafiksäker."

Jag hade gärna handlat fler bilar av dem, men är tyvärr tveksam när jag tänker på bemötandet efter köpet.

Jag är annars van att bli bemött med respekt och mycket stor trovärdighet.

Patrik Borgström
    Östersund Läs mer
    2019-07-23 Niklas R svarar Patrik B
    Hejsan Patrik,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Vad vi kan konstatera när vi går igenom ärendet hos oss är att det till viss del hanterats bristfälligt från vår sida. Säljaren kommer att ta en ny kontakt med dig med detta som grund och därifrån försöker vi hitta lämpliga lösningar på det du beskriver ovan och tidigare till oss.

• Jari P

Jari P skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte Volvo xc70

Känns lite stressande,men det är pga mycket kunder som ska titta på bil/provköra.Annars helt ok.

Hade förväntat en bil som skulle vara i sämre skick,än den var. Det har iaf inte dykt opp några dolda fel,än (ca 20 dagar)
    Helt ok.

Enda som man kanske ser direkt är att städning inte prioriteras, på toalett eller bilhallen...men egentligen en skitsak. Skriver det enbart så att ägaren kanske blir medveten om problemet.

Läste några andra om hur dom upplevt Rindstål AB. Att det var svårt att få telefonkontakt. Förmodlgen rätt, men jag har nog en annan syn på varför det inte svaras i telefoner,eller upptaget...

1. Kolla deras priser på bilarna som skickas ut, dom ligger ofta under andra märkeshandlare/bilhandlare.
    Så det är en enorm press på säljarna,när det uppstår situationer där allt för många vill provköra/titta och få info om en bil/ göra klart bilaffären efter att du köpt den.

2.Deras affärside,är det samma som mitt företag. Att skicka ut så många bilar,man hinner, på kortast möjliga tid.Jag skickar ut bröd å bakverk.
    Förmodligen är det inte lång lagerhållning på bilarna,utan är som försäljaren sa till mig, då bilen bara varit synlig 2 dagar.

-Ja , den lär nog gå på ett par dagar,med våra priser.

Sen kanske dom inte har koll på vad som byts in, då jag sett att en del fått problem med sin bil dom köpt.
    Det är förmodligen den som bytte in den bilen,som visste att det fanns ett fel eller 2 på. Så man ska inte alltid skylla på en bilhandlare som säljer en bil som går sönder.

Jag tror att dom inte har så mycket tid till att se över mer än rekonda,tvätta å sen till salu igen.

Jag tror fler bilföretag av den här kalibern kommer finnas i framtiden, där man har ett lite annorlunda tänk.
    Dom kanske inte tjänar 40-50 000 per bil, å säljer 3 st om dagen.

Som det såg ut då jag var där,så har dom nog ett mål att sälja 6-8, kanske 10 bilar vid en bra dag.

Och har hela tiden pengar på ingång,vid en konstant föräljning,

Kör hårt Rindstål..... köper en bil av dom vilken dag som helst igen..

Bagarn//Hudiksvall Läs mer
    2019-07-22 Niklas R svarar Jari P
    Hejsan Jari,
    Stort tack för din genomgående goda recension som på många sätt genomlyser vår verksamhet och affärsidé. Mycket riktigt siktar vi på och har en hög omsättningshastighet men för den sakens skull arbetar vi med och utbildar i att ha en hög kvalitét trots hög kvantitet.

En del av incidenterna och andra kunders besvikelse grundar sig i en högre förväntansnivå på en begagnad bil som bara kostar en bråkdel av vad den en gång gjorde som ny och som är en bra bit in i sin "livscykel" vad gäller bl.a. skick och slitage. Givetvis förenat med att bilar är komplexa och att fel kan uppstå och upplevas på olika sätt. Vi går genomgående igenom våra inkommande bilar och testar dessa på fler än 50 olika punkter i samband med provkörning av bilen som alltid görs.

Ha det fortsatt fantastiskt bra och återigen tack för en fin recension så kämpar vi på med att hålla efter toaletter och bilhall.

• 2019-07-18

Ingrid M skrev om Rindstål Bil AB
    Vi är helnöjda med vår nya bil! Det var också skönt att samtidigt bli av med den gamla på ett smidigt sätt och till ett hyfsat pris. Vi har blivit bra bemötta och fick bra råd och tips, både om besiktning av den gamla bilen och om hur vi enklast skulle få till betalningen. Tack Rindstål Bil AB, vi kommer att rekommendera er till våra vänner. Läs mer
  • 2019-07-18

Jerry K skrev om Rindstål Bil AB
    Blev mkt bra bemött, trots köp av billig bil.
    Audi A3. Åtgärdade brister innan lev, rekommenderas starkt!!! Läs mer
  • 2019-07-17

Mandus W skrev om Rindstål Bil AB
    Qwertyqwefthqwertyqwertyqwerty Läs mer
    2019-07-22 Niklas R svarar Mandus W
    Hejsan Mandus,
    Vi är tacksamma för att du tagit dig tiden att lämna en recension om oss men skulle uppskatta än mer om du kundre konkretisera vad som gör att du upplevt det såhär.

Tack på förhand,

Svelos Ab skrev om Rindstål Bil AB
    Transportbilsköp. Funkade snabbt och smidigt. Proffsigt bemötande. Läs mer

Anton S skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en bmw 520 av rindstål i maj. Förväntningarna var hög och bilen var i lika fint skick som jag trodde. snabb och smidig affär Läs mer

Li V skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemötande, snabb affär Läs mer
  • 2019-06-20

Per-eric M skrev om Rindstål Bil AB
    Trovärdig engagerad säljare, bra utbud av bilar samt snabb och trygg hantering. Läs mer
  • 2019-06-19

Magnus K skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en beg Kia, bra bemött, svårt att få ner priset dock.. Läs mer
  • 2019-06-19

Peter W skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande . När jag köpte en Volvo v 60.Av en kunnig och trevlig försäljare Marcus Lidman ! Kommer gärna tillbaka . Vid nästa bilköp . Läs mer
  • Örjan E

2019-06-17

Örjan E skrev om Rindstål Bil AB
    Kan tyvärr inte ge fullt betyg, så här har jag upplevt bilaffären vi gjort med Rindstål Bil AB:. Om vi utgår från 5 i betyg så måste jag tyvärr dra ner det ett par steg. Motivationen till detta är då följande:

-2 i betyg för en Administrativ avgift på 600:- när vi skulle skriva avtal. Här måste ni tänka om, man skall inte bestraffas för att man gör affärer med er. Motivationen var att jag kunde ju dra på mig felparkeringsavgifter eller biltullar när Rindstål Bil AB fortfarande stod som ägare till bilen innan ägarbytet gått igenom.
    Men jag ville ha just den bilen och betalade avgiften därför. Riktigt konstig avgift som jag aldrig hört talas om tidigare.
    (Betyget nu nere på 3)

-1 i betyg då en "prova på försäkring" från Trygg Hansa inte blev korrekt uppsatt utan jag fick en faktura på en helförsäkring som jag inte alls ville ha. Detta fick jag lösa genom ringa runt och be om hjälp från Rindstål och Trygg Hansa, 6 samtal och 1 månad senare så är nu fakturan makulerad.
    (Betyget nu nere på 2)

-1 i betyg då rekonditioneringen på den bil jag köpte inte var något vidare, godispapper kvar i bilen, fläckvis skitig inuti. Jag har inte reklamerat detta, kanske skulle gjort det och givit Rindstål Bil en chans att åtgärda detta men orkade inte det utan gjorde klart det själv hemma.
    (Betyg nu nere på 1)

+1 i betyg för personalen som jag var i kontakt med på Rindstål Bil har genomgående varit trevlig och tillmötesgående, all heder till er. (Betyg nu upp till 2)

+1 Bilen var bortsett från att vara mindre bra rekonditionerad helt i skick som utlovad och är hittills nöjd med den.
    (Betyg nu upp i 3)

Det är min motivation till slutbetyget 3 och det jag hoppas av detta är att företaget ser det som en kritik att ta lärdom av.
    Det är extra kul också med en helsvensk bilfirma i Märsta. Läs mer
    2019-06-21 Niklas R svarar Örjan E
    Hejsan Örjan,
    Stort tack för din konstruktiva recension. Det ger oss mycket konkret att arbeta med och utbilda kring.

Den administrativa avgiften du har fått (felaktigt) beskriven för dig är inte en schablonsdebitering för att täcka upp biltullar, felparkeringsavgifter m.m. Det handlar helt enkelt om vad det låter som, en avgift för att täcka den delen administrativt som försäljningen involverar med bl.a. registrering hos Transportstyrelsen (som debiterar oss bilhandlare vid användning av Direktanmälan, där vi digitalt administrerar detta). Vi är långt ifrån ensamma om detta. Din Bil, Möller Bil, Riddermark Bil, Dunhoff Bil m.fl. tillämpar densamma. Vi vill dessutom vara tydliga med detta och detta nämns i samtliga av våra annonser, så att det inte skall komma som en överraskning.

Vidare är det beklagligt att du haft bekymmer hos Trygg-Hansa med "Prova-på-försäkringen". Registreringen hos oss ser helt korrekt ut och då är gången att Trygg-Hansa skickar ut ett förslag om pris efter gratisperioden. Detta är utformat så att det är en faktura som kunden kan betala om man önskar fortsätta med Trygg-Hansa. Men då du behövt göra så många samtal kring detta så får jag dessvärre anta att det handlade om någonting annat än så. Här bör det ha varit vi som varit drivande i att få det åtgärdat för dig som kund och ett enda samtal till oss skulle varit tillräckligt för dig, därefter borde vi tagit över och löst det.

Gällande rekonditioneringen så vill vi självklart att vår verksamhet även skall återspeglas i hur bilarna levereras från oss. Vi kontrollerar löpande inkommande bilar (framförallt vid fotografering och annonsering) och har en tät dialog med den leverantör som tillhandahåller vår rekonditionering. Ta gärna kontakt med mig före eller efter semestern så ser vi till att snygga till bilen (när du känner att det är dags!).

Återigen, tack för en konstruktiv recension som vi tar lärdom av.

• 2019-06-17

Björn L skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte en Volvo v50 2013. När jag kom dit fick jag ett mycket trevligt bemötande. Jag åkte ända från Norrköping, när jag kom dit så visade han mig bilen och sa jag kommer tillbaka om 10 min så kan du titta på bilen i lugn och ro.
    Allt gick mycket smidigt och lätt. Dom är jätte trevliga, när det är dax att byta bil igen så åker jag dit direkt. Läs mer
  • Filip G

2019-06-17

Filip G skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemötande och fin hjälp för mitt köp av ny bil. Bra hjälp i finans och försäkringslösningar så körde härifrån med ett leende på läppanrna!👏🏼 Läs mer
  • Emanuela M

2019-06-16

Emanuela M skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en gammal Saab för 25000 hos Rindstål och efter tre veckor behövde den SKROTAS pga ett motorhaveri - att reparera var inte värt för det skulle kosta nästan dubbelt så mycket som bilen kostat initialt.
    Jag förstår att du som läsare av detta tycker att jag inte ska gnälla över att en gammal bil dör men... jo jag tycker nog det är befogat, för har du köpt bilen hos en bilhandlare gäller konsumentköplagens regler. Vissa grundläggande rättigheter finns i lagen även om bilen sålts ”i befintligt skick”. Lite längre än tre veckor borde väl en bil rulla...
    Vid kontakt med Rindstål kom jag inte riktigt någonvart först men om jag köpte en annan bil av dem skulle jag kunna få en viss rabatt. Ja OK. Hittade en Volvo för 40000 och undrade vilket pris jag skulle kunna få den för. 35000 blev svaret. 5000 i rabatt!!! Det täcker inte ens det motorhaveriet kostade mig!!!
    Näe tror inte jag ska köpa fler bilar av Rindstål! Ska nog anmäla dem till ARN istället... Läs mer
    2019-06-21 Niklas R svarar Emanuela M
    Hejsan Emanuela,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.
    Bilen i fråga köptes som ett reparationsobjekt där vi tydliggjort på varudeklarationen att den inte var konditionsdeklarerad.

Omständigheterna kring hela händelsen har som vi uppfattat det inte varit helt enkla att resonera kring då det inte varit du som brukat bilen.

Den kompensation som du och Kristoffer fört dialog om har från vår sida varit förklarad som någonting som kan variera i storlek beroende på objektet i fråga. På det nämnda fordonet handlade det om 5 000 kr.

Du får gärna ta vidare kontakt med undertecknad eller Kristoffer om du vidare anser att vi uppenbart brustit i vårt åtagande med Konsumentköplagen som grund. Väljer du att anmäla till ARN så kommer vi givetvis att följa deras utfall. Den tryggheten vill vi att alla våra köpare skall känna om vi inte är eniga vid en tvist.

• 2019-06-16

Mikael B skrev om Rindstål Bil AB
    allt funka smidigt och trevlig säljare Läs mer
  • 2019-06-15

Niklas V skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande. Köpte en förstabil till sonen. Saab 93. Läs mer
  • 2019-06-15

Tomas A skrev om Rindstål Bil AB
    Däcken fram var helt slut! Tur att det inte var polis kontroll för då hade vi fått kör förbud Läs mer
    2019-06-16 Niklas R svarar Tomas A
    Hejsan Tomas,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension.

Enligt våra uppgifter (test av 3:e part samt eget utfört test inför inköp och försäljning) så bör bilen haft 3 samt 4 mm's mönsterdjup fram respektive bak. Detta verkar även stämma överens med den besiktning som utfördes kort innan vårt köp av bilen där Bilprovningen inte lämnat någon anmärkning på däckens mönsterdjup. 3-4 mm är givetvis inte några nya däck, men likväl en bit ifrån godkända 1,6 mm och inte heller ett helt ovanligt mönsterdjup på begagnade bilar varken i vår bilhall eller hos våra branschkollegor.

Inför leveransen utfördes några åtgärder på bilen som du och säljaren varit överens om.
    Vi hoppas och tror att ett par framdäck som varit helt slut hade uppmärksammats vid provkörning och genomgång av bilen.

Kontakta gärna säljaren om du upplever att däcken mot förmodan är som du har beskrivit, så vill vi givetvis göra rätt för oss - vi vill inte förknippas med att sälja trafikfarliga fordon till kunder utan dess vetskap.

• Magnus Å

2019-06-13

Magnus Å skrev om Rindstål Bil AB
    Var på jakt efter en sommarbil och möttes av trevlig o flexibel personal. Snabb o smidig affär. Läs mer
  • 2019-06-13

Miguel C skrev om Rindstål Bil AB
    Kunnig och trevlig personal som gör sitt yttersta för att hjälpa till. Läs mer

Heléne A skrev om Rindstål Bil AB
    Vi köpte en bil i 80000-kronorsklassen . Bra bemötande och extra bra att de tog vår trasiga bil som inbytesbil, vilken de också hämtade. De uppfattade vi som en god service. Läs mer

Gunnar B skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte enAudi A3 cab. Bytte in en VW Eos. Utmärkt bemötande över hela linjen. Bra initiala kontakter. Skäligt inbytespris för inbytet och rimligt pris för köpobjetet. Bra genomförande av affären - bl a god professionell hantering av en tidsförskjutning i slutuppgörelsen. Även väl hanterat ”efterspel” då köparen av Eosen hörde av sig med synpunkter på bilens skick Läs mer

Niklas Ö skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en äldre Mazda. Bilen stämde inte alls överens med beskrivningen. Kändes som säljaren mörkade skicket på bilen. Jag hade åkt 50 mil för att titta på bilen. Han var dock beredd att sänka priset så det blev affär. Läs mer
    2019-06-12 Niklas R svarar Niklas Ö
    Hejsan Niklas,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att beskrivningen av bilen inte överensstämde med hur du upplevde den. Vi försöker i regel att vara noggranna och tydliga med hur vi beskriver bilarna på distans för att inte råka ut för missnöjda kunder, långväga som kortväga. Av affären att döma hoppas vi att du i efterhand är fortsatt nöjd med bilen.

Önskar dig en fortsatt trevlig sommar,

Pontus S skrev om Rindstål Bil AB
    Snabb affär. Påpekade fel på bilen som de hade bokat verkstadstid för, fick ner priset och snabb affär. Säljaren var väldigt tillmötesgående Läs mer

Roger W skrev om Rindstål Bil AB
    Service utöver det vanliga, dom besiktigade bilen samt även hjälpte till när motor transporten till Tyskland skulle hämta min sons bil!

Riktigt bra jobbat av Rindståls! Läs mer
  • Emilie D

2019-06-01

Emilie D skrev om Rindstål Bil AB
    Påminner om de skrupelfria bilförsäljarna som framhävs i tv-programmet Plus på SVT i. Otrevliga, oetiska, ohyfsade och opålitliga.

Återkopplar ej via mail eller telefon trots att säljaren (Johan Larsson) själv erbjudit att detta skall ske inom 1 h då han behöver tid för att se huruvida objektet jag ska ha går att samköpa med ytterligare ett objekt. Talar med otroligt nonchalant kollega vid de 3 tillfällen jag ringer och frågar efter Johan som hela tiden "sitter med kund". Han tycks road av min fråga gällande huruvida de alltid tvingar kunder vänta, ljuger om återkoppling osv. Upptäcker av en slump att objektet jag uttryckt intresse för är borttaget och enligt den nonchalanta kollegan sålt sedan imorse fastän jag talade med Johan på förmiddagen. Har tid att ta ner annonsen men ej sända mig ett mail ang detta. Johan ringer aldrig.

Efter att Google indexerat ljudklippen så finns samtliga samtal online vid sökning på detta företag via hemsidan. Söker du pålitliga försäljare som tycker att det är värt att lägga 15 sekunder av en hel arbetsdag på att återkoppla till dig som utlovat? Vill du ej bli lurad gällande vilka objekt som faktiskt finns i lager? Tycker du att det är viktigt att bli respektfullt bemött? Att söka sig till en annan bilfirma är då min rekommendation. Läs mer
    2019-06-03 Niklas R svarar Emilie D
    Hejsan Emilie,Tack för din recension. Jag hoppas att du inte tar det som opersonligt och slentrian att vi svarar likadant här som på Reco då du har lämnat samma recension på flera ställen.

Så som du har upplevt det är raka motsatsen till vad vi dagligen strävar efter och utbildar i. Vi hoppas innerligt att det hela är en fråga om en kommunikationsmiss till grund av att det varit flera olika inblandade kollegor inblandade och inte att vi faktiskt har uttryckt oss nonchalant, otrevligt, oetiskt, ohyfsat eller opålitligt. Vi tar detta på största allvar och gör vårt yttersta för att reda ut detta internt men även gentemot dig som kund, varför vi också sökte dig över telefon.

Det är alltid beklagligt när vi har flera intressenter på samma objekt då vi endast arbetar med begagnade fordon. Alla är unika och vi har inte möjlighet att sälja flera av samma. Olyckligt denna gång att vi inte hade möjlighet att hjälpa dig med ett alternativ att köpa tillsammans med det andra objektet av intresse innan en annan intressent hade köpt objektet i fråga.

Undertecknad eller Kristoffer (Försäljningschef) tar gärna emot din kontakt om du vill hjälpa oss ytterligare i vårt förbättringsarbete. Återigen, tack för din recension och jag hoppas som sagt verkligen att detta är en kommunikationsmiss som vi tar med oss internt och understryker vikten på bl.a. återkoppling och hur vi uttrycker oss.

• 2019-05-03

Susanne Ö skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte en begagnad mc.
    De höll en god kontakt innan köp och var väldigt tillmötesgående och hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-05-02

Johan L skrev om Rindstål Bil AB