Rindstål Bil AB

Välkommen till Rindstål Bil.

Verksamheten grundades i oktober 2016 i delad bilhall tillsammans med en annan handlare.
Idag är vi 14 anställda, förvärvat en verkstad och har tagit över samt förädlat bilhallen i sin helhet.

Första verksamhetsåret summerades till 725 levererade bilar och en omsättning på drygt 50 miljoner kronor. Andra verksamhetsåret summerades till 880 levererade bilar och en omsättning på drygt 90 miljoner kronor. Tredje verksamhetsåret summerades till 1 360 levererande bilar och en omsättning på drygt 130 miljoner kronor. Fjärde verksamhetsåret summerades till 1 470 levererande bilar och en omsättning på drygt 150 miljoner kronor. Våra mål för 2021 är 150 miljoner kronor i omsättning och drygt 1 500 levererade bilar.

Vi lever efter våra värderingar; Tillgängliga, Proaktiva och Professionella.
Detta skall borga för det mottagande som du förtjänar i samband med den stora affär som ett bilköp handlar om. Oavsett vilken prisklass bilköpet sker i. Vi ser till att din nästa bilaffär också blir din bästa bilaffär.

Närheten till Arlanda Flygplats och goda tågförbindelser via Uppsala och Stockholm gör det enkelt för dig som vill köpa en bil och kommer utifrån. Vi hjälper dig gärna med hämtning eller vidare instruktioner.

Du når oss under våra öppettider på telefonnummer 08-562 09 210. Välkomna att besöka vår hemsida för ytterligare information eller kom in till oss. Ring gärna för att säkerställa att bilen du är intresserad av fortfarande finns kvar!

Hälsningar,
Personalen på Rindstål Bil AB.

Läs vad 287 kunder tycker om Rindstål Bil AB 2

2021-09-04
    Nöjd över bemötandet inga problem vad jag tyckte
    2021-09-02
    Har varit och tittat på några objekt den senaste tiden men blivit besviken varje gång. Jag får inte ett gott helhetsinryck av bilarna då jag tycker det läggs för lite tid på rekond. Väldigt repiga, mycket skav och annat som drar ner helheten. Begagnade bilar har repor, men man kan anstränga sig lite för att höja skicket och bättra på första känslan hos en kund.
    Antar att allt handlar om att minska tiden bilen står i hallen för att få lite omsätttning i utbudet såklart, men jag tror man kan säkerligen höja kvaliten en smula genom att lägga lite mer tid på rekond innan bilarna ställs ut i hallen.
    Hejsan Filip,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att du inte får ett gott helhetsintryck av bilarna vi har i vårt sortiment. Vi lämnar samtliga inkommande fordon på rekonditionering och i förekommande fall även polering om det är någonting vi upplever som nödvändigt. Vi försöker i den mån det går att inte stifta upp och göra s.k. "quick-fix" på bilar för att dölja sådant som då inte syns hos oss i bilhallen men som kommer fram senare efter köpet vilket kan medföra en missnöjd kund av den anledningen.

Vi gör i varje enskilt fall en bedömning utifrån vad man med fog kan förvänta sig av en begagnad bil till en bråkdel av dess nypris och väger detta tillsammans med ledtider hos lackverkstäder, efterfrågan på just den bilmodellen m.m.

Vi hoppas du kommer tillbaka även i framtiden och om du hittar något specifikt fordon hos oss som du är intresserad av men där du inte anser skicket vara representabelt sett till bilens ålder, mätarställning och pris så är vi alltid öppna för en dialog tillsammans med en av våra säljare för att hitta en bra lösning tillsammans med dig.

2021-08-31
    Omotiverad säljare.
    Om jag sålt bilar hade jag engagerat mig mer så att när man har råd med en ny bil besöker samma återförsäljare. Det kommer jag inte göra nu.
    Hejsan Henrik,
    Tack för din recension. Vi beklagar upplevelsen du haft hos oss.

Säljaren som i regel brukar få goda vitsord om sitt engagemang verkar dessvärre inte ha levererat utefter dina förväntningar denna gång tyvärr. Vår målsättning är att varje kund skall få en positivt upplevelse och framförallt vilja komma tillbaka till oss.

Återigen, tack för recensionen och vi tar det med oss i vårt förbättringsarbete.

• Per
    2021-08-30
    Jag har köpt bil hos totalt tre bilhandlare i mitt liv, och Rindstål Bil gav det sämsta intrycket tyvärr. Säljaren var trevlig men min känsla är att de inte gör någon större kontroll av fordonen innan försäljning och att det inte är mycket säkrare att köpa bil av dem än att köpa privat.

De gav ett väldigt snålt intryck genom hela försäljningen, men det som ringde störst varningsklocka var att de bråkade om ett helt solklart garantifel som uppkom bara någon dag efter köpet. Det kostade bara drygt 500 kronor att laga men de tjafsade ändå rejält (även om de tillslut gav med sig och betalade).

Nu köpte jag en ganska billig bil av dem som jag i värsta fall har råd att skrota utan ersättning och kan köpa en ny likadan. Men jag skulle nog inte våga köpa en dyrare bil av Rindstål Bil, då jag är ganska säker på att man hade fått bråka och förmodligen ta till rättsliga åtgärder för att få någon form av ersättning vid ett dyrare garantifel, reklamation eller liknande.
    Hejsan Per,
    Tack för din recension.
    Vi testar och går igenom våra fordon på minst 50 olika punkter beroende på hur man vill räkna dessa. Däribland den elhiss till sidorutan som denna recension bl.a. handlar om, utan att vi till 100% kan konstatera precis vilken bil detta avser då vi sålt till ett flertal Pär/Per.

Självklart finns det och kommer alltid att finnas sådant som missas vid en genomgång både av oss och av våra branschkollegor. Det är oundvikligt. I fallet med din reklamation dagar efter köpet som du beskriver som ”solklart garantifel” – avtalat mellan köpare och säljare var en Trafiksäkerhetsgaranti, i denna täcks sådant som äventyrar trafiksäkerheten, i korthet någonting som en besiktningsman gör nedslag på. Vilket inte är fallet för en elhiss. Som du också blev varse då bilen besiktigades två dagar efter leverans utan någon anmärkning.

Det finns dessutom dokumenterat dels i testprotokoll, dels från vår fotografering och annonsering av fordonet att elhissen fungerade, då vi fotograferar alla våra fordon med framrutorna nere. Därav ville vi luta oss på att felet inte varit ursprungligt och därför inte bör reklameras som ett sådant. Lägg därtill att man vid fastställande av ett köprättsligt fel eller inte också tar i beaktning varans pris, mätarställning och ålder för att fastställa vad en köpare med fog kan förvänta sig.

Återigen, tack för din recension och vi tar med oss av feedbacken och kommer ta med oss till vårt förbättringsarbete att oavsett inställning till en reklamation eller annat som uppdagas efter leverans göra vårt allra yttersta för att inte köparen skall uppleva det som att vi ”tjafsar rejält”, det är inte vår intention och för ingenting gott med sig.

2021-07-13
    Hade kollat in en bil hos Rindstål som jag var intresserad av och ville provköra. Väl vid bilen ställde jag en fråga till säljaren om bilen som han sa att han skulle gå in för att få svar på. Säljaren gick iväg men kom aldrig tillbaka. Där stod jag och väntade och väntade… Slutade med att jag åkte vidare till Arlanda stad bil istället och fick ett supergott bemötande!
    Hejsan Monique,
    Tack för din recension. Vi beklagar upplevelsen du haft hos oss.

Säljaren som hjälpte till borde i detta fall varit mer uppmärksam på att återkomma till er för att ”kolla läget” efter att ni först i lugn och ro fick gå igenom bilen. Vi har agerat för passivt i detta fall och med påslag av mycket kunder samtidigt i hallen missat att inom rimlig tid återkomma till er för att kolla läget och stämma av om det dykt upp några frågor eller funderingar.

En del kunder uppskattar en säljare som är med en hela tiden och andra kunder uppskattar att i lugn och ro få gå igenom bilen för att sedan på eget initiativ ta det vidare med säljaren. Säljaren beklagar att han inte var med er ordentligt och såg till att ni inte upplevde er lämnade utan hjälp.

2021-07-08
    Mycket nöjd!
    Allt man kan önska av en bilhandlare. Påpekar själv skavanker, avsätter tid för frågor och proffsigt bemötande. Kristoffer hjälpte mig med mitt köp och när en motorlampa tändes inom garantin var det inget snack om vem som skulle ta det ens innan vi visste vad det var. (Var vanligt slitage, inget fuffens)

Rekommenderas varmt!
    2021-06-30
    VARNING, Ett riktigt bluff företag. Står inte för fel som uppdagas bara ett par dagar efter köpet utan man är tvungen att gå via ARN. Sen går det bara någon vecka då vi lämnar in bilen på en felsökning som rindstål bil begärt i och med anmälan till ARN, då upptäcker firman som gör felsökning att den nybytta kamremmen som rindstål bil garanterat att de precis bytt inte alls är bytt utan att den är i princip av vilket innebär att bilen inte får köras en meter innan den är bytt. Tycker de kan byta namn till Buffel och båg bil.
    Hejsan Susanne,
    Tack för din recension.

Mycket riktigt så kontaktades säljaren hos oss om ett ljud som enligt köparen uppdagades ungefär en vecka och 120 mil efter köpet. Exakt vad det är för fel är ännu inte fastställt. Självklart behöver det göras ett utlåtande av en sakkunnig (läs: verkstad) för att fastställa dels vad det är och i förlängningen vad som behöver göras åt det. Därav den felsökning som säljaren uppmanat er att utföra. Det som köparen i första hand har krävt är att vi förutsättningslöst skall stå för samtliga kostnader, innan det ens är konstaterat vad det är för fel eller vad som krävs för att åtgärda det.

Vid den felsökningen kunde verkstaden fastställa det av er uppmålade missljudet. Däremot kunde man konstatera ett missljud som härrör från kamrem vilket gjorde att man upptäckte att vid monteringen av den nya kamremssatsen (som vår verkstad definitivt bytt, vilket du påstår att denna inte skulle ha gjort) tycks ha återmonterat plastkåpan felaktigt vilket inneburit att denna legat mot kamrem och slitit ut denna. Tack och lov hann denna upptäckas innan kamrem brast och vi har självklart tagit fullt ansvar för detta och kommer att stå för kostnaden för byte av kamrem. När kamrem är bytt så är verkstaden informerad om er reklamation och kommer att fortsätta sin felsökning för att se om ytterligare ett fel föreligger och om så är fallet kommer vi att hantera det beroende på vad man kan fastställa.

• 2021-05-25
    Jag ringde till Rindstål Bil Ab eftersom jag var intresserad av en bil.
    Efter överenskomelse med säljaren så swishades 5% av värdet på bilen så att den skulle reserveras.
    Allting var klart så flygbiljett m.m inköptes då handpenningen var överförd till företaget.
    Efter ett tag ringer säljaren upp och säger att hans VD har sålt bilen på export utan att meddela honom.
    Det är givetvis inte säljarens fel, men dom borde kanske kommunicera lite bättre.
    Jag förklarar då att flygbiljett är beställd och att jag inte har något avbokningsskydd varpå säljaren ber att få återkomma.
    Säljaren återkommer och jag säger att jag ska flyga med SAS men har bokat via en annan sida där det antagligen inte går att avboka.
    Det kostade mig 990kr att avboka, jag ringer och lämnar ett meddelande till säljaren och ber han ringa upp mig.
    Säljaren hör aldrig av sig.
    Så jag kan inte rekommendera detta företaget tyvärr.
    Hejsan Lars Daniel,
    Tack för din recension. Vi beklagar din upplevelse med oss.

Bilen i fråga var dessvärre såld till en återkommande kund på export och inväntade leverans när du via säljaren hos oss reserverade bilen. Så snart detta uppdagades så informerade vi dig för att begränsa skadan och du fick tillbaka din handpenning. Säljaren fick då informationen från dig att flygbokningen var hos SAS (som enligt uppgift har 24 timmars öppet köp) och du uppmanades att kostnadsfritt avboka resan.

Att resan var bokad via en 3:e part är ny information för oss och säljaren har dessvärre inte tagit emot något meddelande från dig varför han heller inte har hört av sig igen. Ta gärna kontakt med honom alternativt direkt med mig så skall vi självklart ordna upp detta.

I och med detta hoppas vi självklart att din bild av oss förändras och att du om möjligheten finns vill ge oss en chans till.

VD, Rindstål Bil
    2021-05-19
    Bra bemötande när jag hämtade bilen - krångelfritt! Däremot så köpte jag en bil med lätta vibrationer i ratten, som jag tänkte kunde justeras med en däcksbalansering. Det visade sig att det istället var hjulinställningarna som var helt feljusterade vilket också innebar att däcken var så snedslitna att corden kommit fram på insidan. Fick lov att hantera detta samt införskaffa fyra(4!) nya däck. Köpte således en bil som inte var trafiksäker, någonting som firman borde ha kollat och åtgärdat innan försäljning och leverans.
    Hejsan Johan,
    Tack för din recension.

Om vi lyckats sondera ut vilken bil detta avser så kan inte säljaren minnas att det varit någon kontakt kring detta efter leveransen. Således har det varit svårt för oss att agera på detta.

I samband med köpet så går vi igenom en varudeklaration med våra kunder där det bl.a. säkerställs att köparen har gått igenom och godkänner konditionen på samtliga hjul tillhörande bilen. Så även i ditt fall. Därmed inte sagt att vi har för avsikt att sälja några bilar som inte är trafiksäkra.

Ta gärna kontakt med säljaren hos oss om det är så att du inte varit det och redogör ytterligare för vad som hänt så kan vi se om det finns någon möjlighet för oss att i efterhand göra att du har en bättre upplevelse från oss.

2021-05-14
    Både sålt och köpt bil av Rindstål Bil. Rekommenderar starkt. Superbra service och har överträffat alla förväntningar.
    2021-05-10
    Rekommenderas. Trevlig personal som inte är påflugen. Åtgärdade ett mindre fel som täcktes av 100-milsgarantin snabbt och smidigt, utan något krångel. Kan absolut tänka mig att göra även framtida bilköp här.
    2021-05-07
    Jag köpte en liten VW och blev väl bemött.
    2021-05-07
    Köpte en bil
    God service och bra bemött
    2021-05-06
    Proffsig och effektiv hantering av försäljningen av min bil. Bra känsla för marknadsvärdet gav en snabb affär.
    2021-05-06
    Bra bemötande, inga konstigheter.
    2021-05-05
    Snabb service, trevlig och kompetent personal, bra rekommendationer rörande hanteringen av min bil
  • GORAN S
    2021-04-29
    Varning ⛔️
    Köp aldrig från dem.
    Köpte en Audi A6 från dem och jag blev blåst i den.
    Mycket förståelse men inga lösningar...
    De undanhöll information om kamrem och växellåda och säljaren sa till mig att kamrem är bytt fast han inte visade mig papper på den utan han hänvisade mig till en webbsida han hade framför sig och jag var dum att jag trodde på honom.
    De förnekade att de sa att kamrem är bytt efter köpet och de sa till mig sen att de ej vet.
    Jag fick betala 20 tusen för service och kamrembyte iallafall och de skett totalt i mig.
    Tänk tusen varv till innan du köper deras bilar..
    Hejsan Goran,
    Tack för din recension, om än kan vi tycka att den är vinklad en del. Vi är dock medvetna om att ett mynt alltid har två sidor.

Säljaren (och även en kollega till säljaren har det visat sig i efterhand) har förklarat för dig att vi inte har några uppgifter på att kamrem är bytt sedan tidigare. Det kan vara gjort men det är ingenting som är dokumenterat. Detta framgår även av bilens varudeklaration som signerades vid leveranstillfället där ”Kamrem bytt” är markerad med ett kryss i rutan för ”vet ej”.

Vi har erbjudit dig våra interna rabatter för byte av kamrem men kan inte hållas ansvariga för om någon annan verkstad matchar dessa priser eller i förekommande fall till och med erbjuder ett lägre pris. Vi har aldrig utgett oss för att kunna erbjuda marknadens lägsta verkstadspriser och detta gäller varken internt som externt.

Vi beklagar om det hela grundar sig i ett missförstånd och tar med oss att om möjligt vara än mer tydliga i vår kommunikation med våra kunder.

2021-03-19
    Köpte bil,blev bra bemött av hjälpsam personal
    2021-03-19
    Snabb och smidig bilaffär.

En del dolda fel på bilen samt ett ej åtgärdat fel från senaste besiktningen trots att detta var ägarens ansvar att ordna. Nedslaget var en saknad reflex i höger bak. Detta hade dom kunnat informera om så hade jag sluppit ombesiktning pga en reflex för 30:-
    Hejsan Anna,
    Tack för din recension.

Vad roligt att du upplevde bilaffären som snabb och smidig.

Vad avser dolda fel samt ett ej åtgärdat fel från senaste besiktningen så har vi nu försökt att nå dig för att föra vidare en dialog kring detta och höra mer om vad som inträffat, då säljaren hos oss inte kan minnas någon kontakt efter leveransen kring detta.

2021-03-17
    Köpte bilen i Arlanda-stad. Ok bemötande, ok hjälp men ingen jag som sticker ut. Är dock mycket nöjd med bilen.
    Hejsan Stephanie,
    Tack för din recension.

Vad roligt att du är mycket nöjd med bilen. Kristoffer, ansvarig för försäljningen hos oss, har försökt att nå dig via telefon och även mailat dig och vi hoppas på kontakt för att få ytterligare feedback från dig då vi strävar efter att leverera en upplevelse som är mer än OK. :-)

2021-03-17
    Kommer inte att köpa någon mer bil där!!!!
    Hejsan Tomas,
    Tack för din recension.

Vi lyckas dessvärre inte få ut vilken bil det gäller av den information vi får ut här. Vi ber dig därför att ta kontakt med vår försäljningschef Kristoffer för att ge oss möjligheten att se efter vad som har inträffat.

2021-03-17
    Köpte en beg bil och affären var rak och saklig. Fick info om vad som inte ingår i garanti. Tex batteri och däck mm.
    Bilen var fint recondad.
    Det gick dock inte att pruta en krona trots bromskivor/hjullager som lät illa, 10 år gamla däck. Säljaren var seriös och saklig o jag beslutade köpa bilen trots att jag förstod att det kommer kostnader med den.
    Fick rätt omgående byta Bilbatteri samt samtliga glödstift (dieselbil) och Hjullager vä fram
    Men bilen går super efter det och jag är på det hela taget väldigt nöjd. Upplever Rindstål ärliga o raka, där köper jag gärna fler bilar.
    Vi har besökt deras firma ca 5ggr under 2019/2020 o letat bilar, upplevt dem lika seriösa varje gång. Rekommenderas varmt.
    2021-03-16
    En Landrover från 2011. Dom var trevliga och enkla.
    2021-03-15
    Jag fick ett riktigt uselt bemötande när jag besökte er idag, om jag kunde gett 0/5 i betyg så hade jag gjort det. Jag var väldigt intresserad av en Volkswagen golf som låg ute på hemsidan, när jag ringde för att komma och kolla på den pratade jag med Marcus. När jag väl frågar om jag skulle kunna provköra den, får jag till svar "Om du provkör den så förutsätter jag att du köper den". Jag förklarar då att jag inte kan garantera att jag köper den då jag måste provköra den först, men han fortsatte säga att om jag vill provköra den då ska jag köpa den. Säljaren talade väldigt otrevligt och på ett nedlåtande sätt som fick mig att välja att åka hem, trots att jag verkligen gillade bilen. Kommer absolut inte besöka igen!
    Hejsan Heba,
    Tack för din recension. Vi beklagar att du upplevde att säljarens bemötande inte var så bra.

Vi försöker ständigt att överträffa våra kunders förväntningar vilket vi inte tycks ha lyckats med denna gång dessvärre. Vad gäller provkörning av bilen så har vi gemensamt inom företaget arbetat fram en process och ett tillvägagångssätt där provkörningen av bilen oftast bara behöver vara den sista pusselbiten för kunden där allting annat redan fallit på plats. Detta är bland annat en följd av att vi många gånger möts av kunder efter provkörning som inte är nöjda med skicket på bilen, dess pris eller annat som vi har för avsikt att göra klart kring innan provkörningen.

Givetvis skall man som presumtiv köpare få chansen att prova bilen innan man tar ett definitivt beslut - vi försöker bara att göra klart så mycket som möjligt kring affären innan provkörningen. I ditt fall har genom säljaren uppfattat det som att du dels skulle kolla på en annan bil och därefter dels ville diskutera bilens pris, vilket är sådant som vi strävar efter att avtala om innan provkörning - förutsatt att ingenting oförutsett dyker under provkörningen vid såklart.

Kristoffer, ansvarig för försäljningen hos oss, har för avsikt att ta kontakt med dig under morgondagen för att ta ytterligare feedback på hur vi borde hanterat detta. Vi tar med oss din feedback och diskuterar internt hur vi i framtiden kan förmedla detta på ett sätt som i bästa fall kan uppfattas positivt av våra besökare i bilhallen.

• 2021-03-11
    Bra o prisvärd bil
    Blev väl bemött när ja kom dit och under köpet
    2021-03-10
    Väldigt bra bemötande. Tyvärr uppfyllde inte bilens status den förväntade. Dieselvärmaren fungerar inte. Båda bakbromsarna behövde bytas efter en månad. Nu efter drygt två månader är det dags för byte av ett framhjulslager.
    Hejsan Christer,
    Tack för din recension och vi tycker det är roligt att att du uppskattade vårt bemötande.

Vi beklagar att bilen inte uppfyller din förväntansnivå. Den dieselvärmare som du inte fungerade var heller ingenting som vi marknadsfört bilen med och det får sedermera ses som en ren bonus huruvida funktionen på den varit OK.

Vi har bedömt skicket utifrån att bilen är 10 år gammal och vid leveransen hade passerat 25 000 mil. Bromsarnas och hjullagrets funktion har vid genomgång av bilen (och sannolikt även vid provkörningen från din sida) varit fullgott och därefter har slitaget blivit påtagligt och underhåll nödvändigt.

Som bekant avtalades det om en månad dock max 100 mils Trafiksäkerhetsgaranti vid köpet och Kristoffer som du tidigare varit i kontakt med hos oss tar tacksamt emot samtal från dig om du upplever att ovannämnda slitage uppenbarat sig innan dess att denna garanti passerat.

Återigen, tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension och belyser sådant vi kan göra bättre.

2021-03-10
    Köpt begagnad bil.
    Trevligt bemötande av säljare.
    Inga problem kring köpet.
    Bytte till vinterhjul och dåligt batteri på bilen utan extra betalning.
    2021-03-02
    Jag var intresserad av en bil hos Rindståhl. Jag har ringt, mailat, chattat med dom (bor 3 timmar bort). Min första kontakt via telefon med dom var någon vecka in i februari. När jag ringde fick jag ett bra bemötande, säljaren var trevlig och jag upplevde att informationen jag fick från säljaren var ärlig. Han påtalade de brister på bilen som han kände till. Det framkom dock att det saknas 2 vinterdäck, trots att det står i annonsen att det finns. De skulle försöka leta fram de rätta däcken.

Under tiden jag väntade på att de skulle hitta däcken fick jag ett inbytespris på min nuvarande bil via mail. Även där var kontakten och bemötande bra. Min sista fråga via mail var den 17 februari om de har hittat vinterdäcken, och fick till svar att de ska undersöka detta. Sedan har jag inte hört från dom.

Mailade igen den 1 mars och frågade om vinterdäcken har återfunnits. Inget svar, men väntade mig heller inget svar bums.
    När jag själv ringde idag till dom idag, den 2 mars fick jag veta att vinterdäcken som finns, inte passar på bilen.
    Svaret i telefon var "Jo det finns däck, men dom passar inte på den bilen"....(?!)

Alltså går den inte att provköra under vintersäsong. och det ingår inte rätt däck.

Hade uppskattat om dom själva hade kunnat återkomma till mig med den informationen tidigare.
    Hejsan Paula,
    Tack för din recension.
    Jag beklagar din kundupplevelse hos oss. Det är undermåligt agerande (eller rättare sagt bristen på agerande) från vår sida som gjort att du ännu inte haft möjligheten att provköra bilen hos oss på vinterhjul.

Kortfattat så konstaterade vi när vi skulle skifta till vinterhjulen inför en provkörning att den uppsättning som medföljde bilen vid inköpet inte passade framtill. Därefter har detta hamnat mellan stolarna, trots dina upprepade kontakter med oss och det är beklagligt.

Jag har säkerställt att Kristoffer följer upp kontakten med dig och att du får möjligheten till att provköra och förhoppningsvis en bättre upplevelse av oss så snart som möjligt.

Niklas Rindstål,
  • 2021-01-28
    Super bra service! Tack till Markus, affären va klar på 30 minuter!
  • 2021-01-18
    Bra bemöttande tills bilen var köpt. Men så fort problemen med bilen uppstod slutade Rindstål Bil svara. Efter flera samtal och mejl senare får en fortfarande inget svar.
    Hejsan Emelie Lina,

Niklas Rindstål,
    2021-01-05
    Allt fungerade bra. Köpte en Mercedes GLK
  • Niklas R
    2020-12-10
    Köpte en BMW 1-serie och från första samtal tills att köpet var klart gav säljarna på plats ett lugnt, proffesionellt och förtroendeingivande intryck. Frågorna vi hade gicks igenom med ärliga svar och jag upplevde att man ”hade tid” för oss vilket många andra firmor haft svårt för då man gärna stressar lite för att hinna hjälpa flera. Kan starkt rekommendera Rindstål till alla som uppskattar bra service och ansvarstagande!
    2020-11-30
    Bra service och bra telefonkontakt med Johan där han ärligt berättade allt om bilen jag var intresserad av.
    Åkte från Göteborg med min inbytesbil, smidig affär och trevligt bemötande.

Nöjd Audi ägare.

Rekommenderas varmt!
  • Karin B
    2020-11-30
    Marcus hade ett fint bemötande och var kundfokuserad för att göra mig nöjd. 😁
    2020-11-29
    People didnt give much attention because i wasnt swedish and they look at the outside and they thought i dont have money and am not goning to buy. If i didnt need to buy the car i wouldnt have bought it from there
    Hi Saif,
    Thank you for the review.

We're very sorry to hear about your experience with us.

This particular Sunday there was alot of customers and the salesforce at the scene was doing its best to assist everyone. From what the responsible salesman you were in contact with can recall at first you got some time to inspect the car by yourself since there was many others coming in and out of the shop. This resulted in you liking the car and wanting to proceed. Before the test drive the financials was settled (taking some time) and when you returned from the test drive the salesman was once again busy with another customers and informed you he'd assist you as soon as possible.

We take alot of pride in offering the whole range from cheaper cars to the more expensive ones and usually knows not to judge a book by its cover. Along with this response we will also contact you making sure wether or not our point of view correspond with yours.

Regards Niklas,
    2020-11-27
    Allt bra. Inga konstigheter. Hittills väldigt nöjd med mitt köp och bemötande.
  • Angelica B
    2020-11-27
    Vi fick proffesionellt bemötande! Säljaren var kunnig och hade respekterade avstånd och gav personlig tid att titta över objekten även vid provkörning.

Kan starkt rekommendera att köpa bil på Rindstål Bil AB.

// Angelica och Eddy
    2020-11-16
    Var intresserade av en bil och pratade med en säljare, han var så otrevligt och ointresserad att sälja bilen. Tycker jättemycket om bilen men bemötande var så dålig och otrevlig som gjorde vi åkte därifrån.
    Riktigt uselt och säljaren behöver verkligen byta jobb.
    Hejsan Yan,
    Tack för din recension.

Vi har förhört oss bland personalen hos oss och inte lyckats placera dig.
    Vi ser mycket allvarligt på hur du dessvärre tycks ha upplevt det hos oss och önskar därför vidare kontakt med dig för att få reda på mer.

2020-11-04
    Jag var intresserad av en hybridbil de hade till salu. Kontaktade först per telefon och blev trevligt och väl bemött. Då bilen uppfyllde de krav jag och övriga familjen hade, så kom vi överens att besöka affären och kolla bilen.

Försäljningschefen kom med bilen, som jag var intresserad av till mitt jobb och hämtade mig för provkörning. Ingen brådska, jag fick köra en ordentlig runda på olika vägar.

Affären var fräsch på alla sätt, bilarna i butiken var rena och fina -bra ordning! Jag fick kolla bilen mer noggrant bilen i lugn och ro.

Jag bekräftade affären några dagar senare med handpeng.
    Köpebrevet och övriga administrativa fixade vi smidigt när jag hämtade bilen. Köpet inkluderade bilförsäkring, laddat batteri och full tank av bensin.

Det kändes bra, att allt var förberett väl. Inget väntande, bilen var i skick, pappren klara. Toppen!
  • 2020-11-01
    Köpte en begagnad bil.
    Blev bemött väl.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Det blev bra och jag är nöjd.
    2020-11-01
    They should make sure that they have contact details from the costumer.
    Other than that it was good .
    Dear Rachita,
    Thank you for the review.

We hope that you thought it was okay that we contacted you regarding this and from what we've learned it was mainly the 3:rd part workshop that this comment about contact details was appointed to.

Please don't hesitate to contact us if anything further.

Regards Niklas,
    2020-10-28
    Good cooperation from Marcus!!
    2020-10-28
    Super nöjd över service bemötande och köp av bil. Klockrent!
  • 2020-10-27
    Suveränt bra service från Marcus när jag köpte min bil.
    Kan varmt rekommendera denna bilhandel för alla som söker en bättre begagnad bil.
    2020-10-27
    Köpte en bil från 2016 och efter ca 200 mil tändes motorlampan. Ska in på verkstad nu med den, känns inte ok för en så ny bil. Osäkert om det omfattas av garantin... Fick även fylla på adblue, spolarvätska och olja den första veckan. Små saker som är lätta att kontrollera och åtgärda som bilhandlare kan man tycka...
    Hejsan Johan,
    Tack för din recension.

Vi har försökt nå dig via telefon och SMS utan framgång för att ta reda på mer vad som har inträffat.
    Vi ser gärna att du tar kontakt med säljaren alternativt Kristoffer hos oss som är ansvarig för försäljningen.

2020-10-26
    Köpte en Volvo. Väldigt bra bemött. Hade inga förväntningar men det blev bra till slut. Kan rekommendera firman till nån bekant som söker bil
    2020-10-26
    Säljarens bemötande var inte så bra, han vägrade låta mig provköra bilen tills man blev beviljad lånet av banken.
    Hejsan Adem,
    Tack för din recension.

Vi beklagar att du upplevde att säljarens bemötande inte var så bra. Vi försöker ständigt att överträffa våra kunders förväntningar vilket vi inte tycks ha lyckats med denna gång dessvärre. Vad gäller provkörning av bilen så har vi gemensamt inom företaget arbetat fram en process och ett tillvägagångssätt där provkörningen av bilen oftast bara behöver vara den sista pusselbiten för kunden där allting annat redan fallit på plats.

Detta är bland annat en följd av att vi många gånger möts av kunder efter provkörning som inte är nöjda med sådant som bilens färg, priset på bilen samt avslag på kreditansökningar vilket förhindrar fortsatt affär. Vi tar med oss din feedback och diskuterar internt hur vi i framtiden kan förmedla detta på ett sätt som i bästa fall kan uppfattas positivt av våra besökare i bilhallen.

• Fredric S
    2020-10-26
    Köpte en Volvo v40 t5 awd.
    Suveränt bra service o trevligt mottagande. Kommer definitivt kunna göra fler bilaffärer här!
  • 2020-10-26
    Bil med finansering.
    Säljaren var uppvaktande, inte som andra bilhus där man ordagrant fick jaga efter en säljare och fick intrycket att de inte ville sälja.
    I det stora hela är jag nöjd.
    Hejsan Christoffer,
    Tack för din recension.

Kul att du uppskattar säljarens agerande och bemötande, det glädjer oss.
    Hoppas du är fortsatt nöjd med bilen!

2020-10-26
    De kunde inte fixa min skada, utan fick forsla vidare till en märkesverkstad. Det kan man ju såklart inte göra något åt. Dom hade gärna fått återkoppla mer frekvent, alla de gånger vi pratade var det på mitt initiativ och bilen var ändå där i mer än en vecka, men när vi väl pratade var alla mycket trevliga och tillmötesgående, svarade på dumma frågor osv.
    Hejsan Lowe,
    Tack för din recension.

Jag förstod det på min kollega som att det framförallt varit verkstaden i Uppsala som bilen först lämnades till som önskemål om återkoppling m.m. avsåg. Ibland går verkstäderna dessvärre bet (gäller även märkesverkstäderna vissa gånger.. :)) och det är en följd av att bilarna blir alltmer komplexa i sin konstruktion.

Bra att det slutligen löste sig och vi hoppas att du får fortsättningsvis njuta av ett bekymmersfritt bilägande framöver.