Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Sigtuna Rindstål Bil AB

Rindstål Bil AB

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad — Visa karta

Välkommen till Rindstål Bil.

Vi startade vår verksamhet vintern 2016 med planen att sälja uppemot 300 bilar första året. Ett halvår senare och närmare 350 sålda bilar så kunde vi se tillbaka och konstatera att vår grundidé fungerat.
Med fler än 6,000 bilaffärer i ryggsäcken känner vi det som en självklarhet att utforma verksamheten utifrån följande två fundament:

- Vår vision är att varje kund skall känna sig som vår enda kund.
- Vi står dig behjälplig såväl före, som under och efter ditt bilköp.

Detta skall borga för det mottagande som du förtjänar i samband med den stora affär som ett bilköp handlar om. Oavsett vilken prisklass bilköpet sker i.
Vi ser till att din nästa bilaffär också blir din bästa bilaffär. Vi är märkesoberoende och lämnar därför valet till dig.

Närheten till Arlanda Flygplats och goda tågförbindelser via Uppsala och Stockholm gör det enkelt för dig som vill köpa en bil och kommer utifrån. Vi hjälper dig gärna med hämtning eller vidare instruktioner.
Vi samarbetar med Santander, DNB, Trygg-Hansa och AutoConcept för att nämna några vilket gör att vi kan erbjuda alltifrån förmånlig finansiering till försäkring samt garantier vid ditt bilköp.

Du når oss under våra öppettider på telefonnummer 08-562 09 210. Välkomna att besöka vår hemsida för ytterligare information eller kom in till oss.

Hälsningar,
Personalen på Rindstål Bil AB.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 64 kunder tycker om Rindstål Bil AB

• mackan h
    mackan h skrev om Rindstål Bil AB
    Köp INTE en bil utan konditionsdeklaration och garanti av denna handlare. Tittade på en bil som enligt säljaren var helt i sin ordning per telefon. Blev hämtad på stationen av en annan yngre kille i bilen jag var intresserad av. Mycket trevlig och tillmötesgående. Det som bekymrar mig är att säljaren som visade bilen och hämtade mig inte själv noterade att hela bilen vibrerade och skramlade som en slåttermaskin. Den var helt orkeslös och gick på 3 av 4 cylindrar och knackade högt! Han reagerade först när jag påpekade det hela. Jag kollade oljan och den var så svart att den förmodligen inte bytts på många år! Trots ett uppenbart kommande motorhaveri så skulle han förmodligen sälja bilen utan tvekan. Jag ringde upp säljaren som jag först talat med som bad om ursäkt och skyllde på att han varit barn ledig.. Trots detta är annonsen fortfarande kvar. VARNING FÖR SKOJARE är min spontana reaktion. Oseriöst. Hittade en fullt frisk bil till ett betydligt bättre pris hos en privatperson. Läs mer
    2018-05-03 Niklas R svarar mackan h
    Hejsan Mackan,
    Tack för din recension.
    Säljaren som du pratade med redan under måndagen (1/5) på telefon har uttryckt för dig att till dennes vetskap så var bilen i det skick man kan förvänta sig av ålder och miltal. Vi skriver redan i annonsen att den senast dokumenterade servicen utfördes 2013, så förmodligen är det precis som du skriver också att oljan inte blivit bytt på många år. Fortsatt så förklarade säljaren att han inte själv kört bilen och besvarade dina frågor om hur bilen såg ut i lack och exteriör. Säljaren hade nyligen fått tillskott i familjen och var samma dag tillbaka efter sina tio pappadagar.

Givetvis kan vi där, proaktivt agera, be att få återkomma till dig och ta en tur med bilen och känna efter. Men säljaren och du kom överens om att du själv skulle komma ut till oss på plats för att bilda dig en egen uppfattning om bilen, vilket vi tycker är mycket viktigt oavsett bilen i fråga och i synnerhet på en bil vi säljer under 30 000 SEK utan att konditionsdeklareras. Vad vi anser om en bil kan skilja sig väldigt mycket om vad en eller två andra kunder anser om densamma. Det handlar helt enkelt om en förväntansfråga.

Efter ditt samtal till oss där du rekommenderade oss att dölja annonsen så hanns det aldrig med utan vi gjorde det morgonen därpå medan vi gick igenom bilen i fråga. Vi kunde konstatera att bilen visst går på alla fyra cylindrar och oljan är som vi redan konstaterat eventuellt inte bytt sedan 2013 och vi har tagit beslutet att kosta på bilen ett oljebyte för att råda bot på detta.

Vi är glada för din skull att du hittat en bil till ett betydligt bättre pris, även om det är hos en privatperson. Vi tar med oss din kritik och får försöka vara ännu tydligare till våra framtida kunder att förväntansbilden kan skilja sig från köpare till säljare och i den bästa av världar agera proaktivt och gå igenom bilarna "åt kund" på distans och därefter ge återkoppling.

2018-05-03 mackan h svarar Niklas R
    Hej Niklas. Om du tycker att bilens maskinella skick motsvarar priset under 30000 kr (29900:-) så måste jag ifrågasätta era bilkunskaper. Bilen både gick och lät väldigt illa. Det höll ju säljaren med om efter att jag påpekat det. Är själv utbildad marinmekaniker och sysslat en hel del med både bensin och framförallt dieselmotorer. Jag skulle aldrig sälja en bil som körklar i ett sådant skick privat. Att ni som skall föreställa professionella gör det är faktiskt beklagligt. Det är ju i sådana fall bättre att köpa privat. Tryggheten är ju densamma fast priset oftast bättre. Bilen jag köpte privat är både nyare och bättre utrustad med färre mil på mätaren. Samma modell fast den större motorn och högre miljöklass, därmed billigare i skatt och 8000 kr billigare i inköp. Dessutom nära på felfri. Jag vände mig till en vad jag trodde var seriös bilhandlare för en tryggare affär. Jag insåg redan utan att ens provköra bilen själv att det skulle bli ett mycket dyrt köp. Till er som vill köpa bilar i denna prisklass vill jag återigen säga: Vänd er till en annan handlare eller köp privat och pruta rejält! Det finns mycket begagnade bilar på marknaden!
    2018-05-04 Niklas R svarar mackan h
    Hejsan igen Mackan,
    Ingen av oss på Rindstål Bil har en bakgrund som din egen så det är med stor sannolikhet att du har en bättre kunskap än oss inom ämnet. Det kan vi säga utan att skämmas. Vi är inte och har aldrig utgett oss för att vara några som har samma eller bättre kunskap än mekaniker. Det är därför vi oftast har en tät dialog med verkstaden rakt över oss om det är så att vi eller kund har några funderingar. En lösning som har fungerat tillfredställande för oss hitintills.

Jag kommer inte argumentera för att det skulle vara varken bättre eller tryggare för en kund att köpa en bil i den prisklasseen (<30,000 SEK) av oss som bilhandlare jämfört med av en privatperson. Som du säger är det i grund och botten samma rättigheter och skyldigheter förutom att vi har möjligheten att erbjuda såväl inbytesmöjlighet som finansiering vilket privatpersoner oftast inte kan.

Och eftersom vi ibland får in bilar i denna prisklass som inbyte eller inköp så behöver vi givetvis också avyttra dessa varför försäljning sker. Vidare kommer deet alltid finnas enstaka bilar som upplevs som bättre eller sämre oavsett om man tittar privat eller hos bilhandlare.

Vi tackar återigen för dina synpunkter och hoppas du är fortsatt nöjd med den bilen som du istället köpte!

VD, Rindstål Bil AB
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Lars H
    Lars H skrev om Rindstål Bil AB
    Allt var bra utom att de tog 1000:- för att administrera
    själva affären. 1000:- + det som bilen kostade alltså.
    Irriterande!! Läs mer
  • Tomas M
    Tomas M skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande! Inga konstigheter! Seriösa å bra grabbar, och hela affären gick smidigt! Läs mer
  • Martin L
    Martin L skrev om Rindstål Bil AB
    Bra Bemötande och trevlig personal. Läs mer
  • Lars-göran J
    Lars-göran J skrev om Rindstål Bil AB
    Vi köpte en Mitsubishi Outlander och fick föredömlig service och vi är supernöjda med allting! Läs mer
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Rindstål Bil AB
    Jättenöjd med mitt köp hos Rindstål bil! Trevlig säljare och snabb affär! Bilen kändes som ny fast att den var från 2013. Läs mer
  • John L
    John L skrev om Rindstål Bil AB
    Mycket bra bemötande från första kontakt till avslutad affär. Läs mer
  • Per-åke G
    Per-åke G skrev om Rindstål Bil AB
    Byte av bil
    Bra bemötande hela vägen Läs mer
  • Jonny G
    Jonny G skrev om Rindstål Bil AB
    Dom är mycket trevliga och hjälpsamma ett himla bra gäng 👍👍👍 Läs mer
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Rindstål Bil AB
    Besökte ert företag i januari. Blev trevligt bemötta av säljare och kunde utan stress titta runt på bilarna. Fick bra hjälp och relevant information.
    Det resulterade i ett bilinköp . Min son som var köpare av Audin är mycket nöjd. Läs mer
  • Ghayath A
    Ghayath A skrev om Rindstål Bil AB
    Jag önskade lämna lägre än 0 på ömdömen, men tyvärr denna är lägsta !
    Sämsta bil affär gjorde jag hos er i mitt liv, jävlig dåliga lurande säljaren, och sämsta var chefen, efter att man skriva under deras papper blir de ansvarfria, ingen respekt alls, sämsta service, och sämsta bemötande.
    Femet växel hoppar ur efter lite längre körning på motorväg, det som jag upptäkt efter att jag har fått bilen och skrivet under papperna.
    ABSOULT INGA ANSVARIG I FIRMAN, FÖRUTOM JAG SOM KUND( enligt deras policy, kunden måste veta allt om bilen själv)

Ni får aldrig tack! Ni får bara SHIT på omdöme. Läs mer
    2018-03-23 Niklas R svarar Ghayath A
    Hejsan Ghayath,
    Jag hoppas du inte misstycker när du får samma svar från oss här som på Facebook:

"Tack för din recension, om än att vi anser den vara orättvist bedömd.

Enligt din Facebook-profil är du Servicetekniker på en bilverkstad/bilhandlare i Ljungby och du har även en Enskild firma vars verksamhet är "Handla begagnade bilar" så jag blir väldigt förvånad över ditt agerande.

Inledningsvis vill jag nämna att ditt (hotfulla) beteende efter beskedet från vår sida där du bl.a. väljer att spotta mot en av våra anställda är under all kritik och tas på största allvar. Vi bedriver en seriös verksamhet vilket våra cirka 1,000 bilaffärer under drygt 18 månader vittnar om.

Bilen du köpte var utannonserad för 19,900 SEK. Bilar i den prisklassen (<30,000 SEK) säljer vi liksom dom flesta andra bilhandlarna utan garantier och vi är dessutom väldigt noggranna med våra varudeklarationer där det bl.a. tydligt framgår att bilarna säljs utan att konditionsdeklareras.

Vi överlåter det till en presumtiv köpare att ordentligt gå igenom bilen före köpet och därefter fatta ett eget beslut om man väljer att köpa bilen eller inte. Vi hade så sent som idag en kund som lät testa bilen (som han därefter köpte) under en längre stund hos bl.a. Bilprovningen.

Att du väljer att endast provköra bilen en kortare sträcka (enligt egen utsago) och därefter köper bilen och på vägen hem menar att femmans växel hoppade ut i 110-120 km/h (på motorvägen) anser jag inte att vi kan lastas för. Det finns varken avtalad bytes- eller returrätt på bilen och du har haft alla möjligheter i världen att undersöka ordentligt bilen innan du bestämmer dig för att köpa den.

Varje affär innebär en hel del administration och direkta och indirekta kostnader för oss varför vi inte kan ta tillbaka en bil på det viset.

Hoppas på din förståelse när detta har lagt sig så att vi kan lägga detta bakom oss."

• Ulrika G
    Ulrika G skrev om Rindstål Bil AB
    Supersmidig affär och väldigt nöjda med pansarvagnen. Då ses vi när nästa BMW ska bytas :-) Läs mer
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Rindstål Bil AB
    Bra mottagande och proffsigt genomförda affärer från början till slut. Både sålt och köpt bilar och är en nöjd kund! Läs mer
  • Sören J
    Sören J skrev om Rindstål Bil AB
    Jag köpte en bil. Förhållandevis snabb affär en kväll i december, kanske november. Jättebra säljare, trevligt bemötande, kunde inte allt men det hade han inga problem med att tala om. Jag hälsade på hos ett antal bilhandlare under november. Rindstål var bland de bästa i bemötande. Läs mer
    2018-03-04 Niklas R svarar Sören J
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension Sören och vi hoppas såklart att du också är fortsatt nöjd med bilen.

• Albin B
    Albin B skrev om Rindstål Bil AB
    Mycket trevligt bemötande, service i toppklass och en smidig affär. Läs mer
    2018-03-04 Niklas R svarar Albin B
    Vi tackar för din recension Albin och hoppas på fortsatt förtroende i framtiden.

• Johanna T
    Johanna T skrev om Rindstål Bil AB
    Mycket bra bemötande från början till slut. Jag fick precis den bil jag ville ha inom min budget och en väldigt bra service från alla i personalen. De hjälpte även till att fixa nya vinterdäck och sätta på dessa inför säsongen så jag var väldigt nöjd. Läs mer
    2018-03-04 Niklas R svarar Johanna T
    Vad roligt att du upplever en bra service från alla i personalen. Vi försöker alltid hjälpa såväl varandra som våra kunder så att upplevelsen vid ett eventuellt bilköp blir bästa tänkbara.

• Peter S
    Peter S skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt bemötande vid köp av bil, gäller all personal ! Läs mer
    2018-03-04 Niklas R svarar Peter S
    Vi tackar för din recension Peter och hoppas vi kan leverera service motsvarande full pott vid nästa tillfälle! :)

• Ingemar B
    Ingemar B skrev om Rindstål Bil AB
    Den första kontakten ingav förtroende direkt, inget krångel, tydlig förklaring om bilens skick etc. Vid leverans möttes jag upp av representant vid tåget, inget krångel och allt har fungerat mycket bra. Rindståls Bil kan varmt rekommenderas Läs mer
    2018-03-04 Niklas R svarar Ingemar B
    Tack för din recension Ingemar och kul att vi kunde motsvara dina förväntingar såväl servicemässigt som med bilen i fråga.

Hoppas du är fortsatt nöjd med den och att vi får en möjlighet att hjälpa dig vidare även i framtiden.

• Nicklas L
    Nicklas L skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande, som en vanlig bilhandlare ska vara. Som köpare ska man bli ”lagom” lurad Läs mer
    2018-03-04 Niklas R svarar Nicklas L
    Hejsan Nicklas,
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension med såväl ris som ros.
    Jag är väldigt intresserad av riset du lämnar och ser gärna att du kontaktar mig för att mer ingående förklara hur/varför du känner dig "lagom" lurad - det är såklart inte vår intention att man skall göra.

• Eric M
    Eric M skrev om Rindstål Bil AB
    Denna bilfirma rekomenderar jag till alla som skall köpa begagnad bil. Vilket bemötande från Jimmy och hans kollegor. Jimmys bemötande från 10.55 dvs redan innan de öppnat, var helt fenomenalt! Efter 2 timmar på plats hade vi köpt två bilar från dem. Allt detta beror på deras kundeservice nivå, wow! säger jag bara. Kommer att återkomma! Läs mer
    2018-03-04 Niklas R svarar Eric M
    Stort tack för din recension Eric. Nu blev det ju lite tråkigt som inträffade med en av bilarna kort efter leveransen men jag hoppas att verkstaden som hjälper oss med det nu ser till att bilen återigen blir vad man kan förvänta sig och att vi fortsätter vara ditt val även i framtiden.

• Jeanette H
    Jeanette H skrev om Rindstål Bil AB
    Ett mycket trevligt och professionellt bemötande från första kontakt till påskrivet köpekontrakt. Vi är mycket nöjda med vårt köp av en Kia Ceed. Kan varmt rekommendera denna bilfirma om du är ute efter att köpa/byta bil. Läs mer
  • Rickard A
    Rickard A skrev om Rindstål Bil AB
    Bilförsäljning i världsklass! Precis sånt bemötande man hoppas på. Kristoffer som hjälpte oss var trevlig, saklig, professionell och intresserade sig verkligen för oss och vårt behov. Känns som en trygg bilaffär rakt igenom!

Vi kommer vända oss till Rindstål och Kristoffer även nästa gång vi ska köpa bil, rekommenderas å det varmaste!!! Läs mer
  • Marcus Håkan K
    Marcus Håkan K skrev om Rindstål Bil AB
    WoW vilket bemötande! Så himla trevliga killar och kunniga. Jag sålde min bil genom Rindstål Bil AB. Så himla smidigt och skönt att slippa allt krångel när man ska sälja bilen privat. Utomordentlig nöjd! Nästa gång jag ska sälja min bil. Gör jag det definitivt här igen. Läs mer
    2017-12-21 Niklas R svarar Marcus Håkan K
    Vi hjälper dig gärna nästa gång också! Tack för förtroendet.

• Torsten M
    Torsten M skrev om Rindstål Bil AB
    Oengagemang, sämre service, falsk beskrivning, oväntade avgifter (administration). Läs mer
    2017-12-21 Niklas R svarar Torsten M
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna denna recension Torsten.

Vår säljare Simon som hjälpte dig på plats skickar dig ett förutsättingslöst e-mail för att ta reda på mer precist varför du upplevde enligt ovan och vi hoppas du tar dig tiden att hjälpa oss att bli ännu bättre!

• Markku K
    Markku K skrev om Rindstål Bil AB
    Jag har köpt en Skoda superb på kort varsel. Kanonjobb tack Walle!!, Läs mer
  • Per C
    Per C skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte en äldre beg bil av en ung säljare. Mycket bra bemötande och service under hela processen. Läs mer
    2017-12-21 Niklas R svarar Per C
    Det glädjer oss att läsa detta!

• Cissi L
    Cissi L skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte bil. Bra bemötande, snabb affär. Hade inga förväntningar innan men kände oss trygga med köper efteråt. Säljaren gav en klar bild av bilen vi köpte. Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Cissi L
    Tack för att du tagit dig tiden att lämna en recension och hoppas ni är fortsatta nöjda med bilen!

• Loise F
    Loise F skrev om Rindstål Bil AB
    Mycket trevlig personal och bemötande även fast vi kom vid stängningsdags en lördag. Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Loise F
    Din recension prickar precis in det vi vill ha i verksamheten - humöret alltid på topp bland personalen oavsett när våra kunder väljer/kan besöka oss. Hoppas du har det fortsatt fantastiskt med din Volvo V50.

• Göran B
    Göran B skrev om Rindstål Bil AB
    Ett köp av en SUV uppgjort över telefon via en Blocketannons. Ringde på fredag, åkte och hämtade den på lördag. Bra bemötande och en begagnad bil som egentligen överglänste det som annonserats ut. En bra bilaffär som har trevlig personal. Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Göran B
    Väldigt roligt att läsa detta Göran och gratulerar till en fantastiskt fin Touareg med härlig utrustningsnivå!

• Alexander L
    Alexander L skrev om Rindstål Bil AB
    Jag gillar stället, andra affären nu! Vill man byta bil åker man hit, sen löser sig allt om man har realistiska förväntningar på priserna! Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Alexander L
    Och du är såklart varmt välkommen tillbaka även för din tredje (och fjärde och femte...) bilaffär Alexander!

• Ema P
    Ema P skrev om Rindstål Bil AB
    Vi är otroligt nöjda med den proffsiga service vi fick av killarna på Rindstål Bil. Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Ema P
    Tack så mycket för din recension Ema och hoppas ni är fortsatt nöjda med bilen också!

• Björn R
    Björn R skrev om Rindstål Bil AB
    Bra återkoppling, fortsätta bokaffärer. Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Björn R
    Tack för din recension Björn.
    Hoppas vi kan leva upp till en femma vid nästa "bokaffär". :)

• Maria A
    Maria A skrev om Rindstål Bil AB
    Köpt två bilar, lämnade åter en och slog till på en Mercedes. Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Maria A
    Du är välkommen tillbaka för fler bilaffärer! :)

• Kjell-åke F
    Kjell-åke F skrev om Rindstål Bil AB
    Bemötandet var trevligt och okomplicerat, både på telefon och vid fysiskt möte. Köpte och bytte in bil. Som kund kändes enkelt. Dock borde jag som kund varit mer uppmärksam på skaer som borde följt med bilen, samt kontrollerat att motorvärmaren fungerade. Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Kjell-åke F
    Tack för att du tog dig tiden att lämna några rader feedback till oss.
    Säljaren har tagit kontakt med dig och fört dialogen vidare.

• Maria A
    Maria A skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande, bra service. Känner ett stort förtroende för dem Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Maria A
    Tack för din recension Maria och för att du gav oss förtroendet vid bilköpet.

• Staffan L
    Staffan L skrev om Rindstål Bil AB
    Mycket bra bemötande. En bil hittades snabbt som stämde med mina krav. Efter leverans upptäcktes ett par smärre fel som Rindstål fixade direkt via min lokala verkstad. Läs mer
    2017-12-15 Niklas R svarar Staffan L
    Tack för din recension Staffan och skönt att vi kunde rätta till småsakerna som dök upp efter leveransen.

• Pär N
    Pär N skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte bil.
    Själva köpet, var smidigt och lätt från annan ort genom bankID osv och annan person hämta den åt mig. Det var det smidigaste med affären.
    Däremot hade jag önskat att firman kontrollerat bilen mer eller överhuvudtaget innan försäljning som det inte upplevdes hade gjort för 5 öre.
    Ac systemet funkade inte. Det bekostade firman i efterhand dock som var schysst.
    Sen tex satt slangen till spolarvätskan inte på behållaren som jag märke när 5L vätska låg på marken ist för där den skulle vara, och helt ihoptorkad slang varpå den var för kort för att sätta på behållaren vilket den antagligen inte gjort på väldigt länge. Det bland annat andra småfix men väldigt irriterade saker förväntade jag mig inte att börja på meka med efter 5 minuters ägande av bilen. För mig känns inte som man öppnat huven och kollat att allt är intakt som försäljare.
    Sen var ett av vinterdäcken som följde med köpet totalt trasigt, det var kört på fälg som jag upptäckte mitt i en rondell när däcket bara lossna av fälgen. Förra ägaren har väll chansat att pumpa upp däcket och hoppas det inte skulle märka nåt men men.. det kan man ju missa. Men vilketfall livsfarligt, tur jag inte var på motorvägen när det hände.
    Var det inte för dom här sakerna skulle det blivit en 5a för bra bemötande och trevliga upplevde jag det. Men upplevelsen efter var inte bra. 'Man kan sälja ett ruttet äpple hur schysst och trevligt på alla sätt men det är fortfarande ett ruttet äpple' Läs mer
    2017-11-19 Niklas R svarar Pär N
    Hejsan Pär,
    Tack för din recension som beskriver din upplevelse.

Otäck läsning gällande vinterhjulet men som du skriver - måste vara extremt svårt (om ens möjligt?) att uppmärksamma detta om man till och med monterar på vinterhjulet på bilen utan att notera några oegentligheter.

Påfyllnaden av AC tog vi på oss, precis som du beskriver, vilket uppmärksammades först när bilen kommit upp till dig om jag minns det hela rätt.

Utöver våra kontroller på bilen så besiktigades den någon vecka före köpet men det verkar som att incidenten med spolarvätskan fallit emellan iallafall, detta då det sannolikt inte fanns någon pöl under bilen hos oss i bilhallen vilket gör det svårt att uppmärksamma - svårt att leta efter ett fel man inte upplevt. :-)

Vi hoppas att du detta till trots är nöjd med bilen och vid ytterligare funderingar är du välkommen att kontakta mig eller Kristoffer som hjälpte dig med affären.

• Tommy J
    Tommy J skrev om Rindstål Bil AB
    Trevligt och bra bemötande, lättsamma att ha att göra med.
    Inga problem alls vid bilköp, bra information om allt. Läs mer
    2017-11-19 Niklas R svarar Tommy J
    Vi uppskattar din fina recension.

• Katarina H
    Katarina H skrev om Rindstål Bil AB
    Positivt !!
    Kunde ej bestämma exakt lev dag beroende på jobbet oregelbundna tider o dagar men det var inga bekymmer !! Läs mer
    2017-11-19 Niklas R svarar Katarina H
    Stort tack för din recension och för den trevliga affären!

• Linus J
    Linus J skrev om Rindstål Bil AB
    Bra bemötande. Snabb och trygg affär med bra dialog rakt igenom! Rekommenderas verkligen. Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Linus J
    Stort tack för ditt förtroende Linus och framförallt tack för att du tar dig tiden att lämna denna recension.

• Kristina G
    Kristina G skrev om Rindstål Bil AB
    Bra o smidig bilförsäljning samt inköp av ny på samma gång. Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Kristina G
    Vi är tacksamma för din recension.

• Åke E
    Åke E skrev om Rindstål Bil AB
    Bra ärlig annons på Blocket där man redovisade de intressanta uppgifterna.
    Mycket bra bemötande av säljare . Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Åke E
    Tack för din recension Åke! Vi hoppas du ger oss nytt förtroende och att vi då kan leverera så att du då "upplever 5/5". :)

• Inger A
    Inger A skrev om Rindstål Bil AB
    Ett jättebra företag! Jag köpte en bil där utan att titta på den annat än på Blocket Jag fick en ärlig bedömning av bilens skick, hjälp med nya vinterdäck och bilen levererad till en rimlig kostnad.
    Bemötandet var väldigt bra från början till slut och jag är helnöjd! Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Inger A
    Vi är väldigt glada och stolta över att du valde att köpa bilen av oss, trots avståndet till bilhallen och att vi kunde lösa det smidigt med en leverans av bilen.

• Staffan E
    Staffan E skrev om Rindstål Bil AB
    Första kund kontakt ok.
    Lack skader som åtgärdades var Ej fackmanamesigt utfört.
    Köpte ändå bilen, för den låga milen,s skull. Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Staffan E
    Tack för dina synpunkter Staffan. Vi är medvetna om att du inte riktigt uppskattade arbetet som utfördes på bilen inför leveransen vilket du också fick möjlighet att ta ställning till före definitiv leverans. Vi har tagit åt oss av detta och bland annat valt att lämna våra lackjobb till en annan leverantör. Hoppas på återseende och att vi då kan ge dig en bättre upplevelse.

• Richard G
    Richard G skrev om Rindstål Bil AB
    Blivit proffsigt behandlad och allt gick väldigt smidigt hos Rindstål Bil
    Superproffs! Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Richard G
    Tack för din recension Richard!

• Fredrik A
    Fredrik A skrev om Rindstål Bil AB
    snabbt, lätt och trevligt. Jag är nöjd Läs mer
    2017-11-10 Niklas R svarar Fredrik A
    Om du är nöjd är vi nöjda. :)

• Sara R
    Sara R skrev om Rindstål Bil AB
    Skulle köpa bil. Tyckte dock det var en aning dåligt bemötande mot mig som kvinna när jag kunde "lite" om bilar. Medan en manlig person kom sedan för att tala åt mina vägnar, vilket då fick ett betydligt mycket bättre bemötande och köp.

I övrigt behjälpliga när jag Har funderingar kring bilen eller behöver hjälp med något. Då brukar jag kunna åka förbi. Vilket är bra! Läs mer
    2017-09-13 Niklas R svarar Sara R
    Vi är väldigt tacksamma för dina synpunkter Sara. Vår intention är givetvis att bemöta alla kunder på bästa möjliga vis, oavsett genus, kunskapsnivå eller andra parametrar. Vi tar åt oss av din ris och glädjer oss över din ros. Du är såklart alltid välkommen förbi vid funderingar!

• Oleg M
    Oleg M skrev om Rindstål Bil AB
    Hej! Jag upplever Rindstål Bil som en professionel företag, dem tyar han om sina kunder. Jag köpte em Volvo s40 hos Rindstål Bil AB och är nöjd med köpet. Hade en fråga efter några dagar om en ljud från motor så kom med bilen igen och fått förklaring att det är normalt, så låter AC sytemet på Volvo s40. Efter 2 veckor efter köpet kollade jag olja men oljestickan och det visade sin att oljestikan var tråsin så jag har fått en anna oljasticka från Rinstål Bil. Så jag har bara positiva saker att säga om Rindsål Bil och kan stark rekommendera den firma. Läs mer
    2017-09-11 Niklas R svarar Oleg M
    Stort tack för att du tagit dig tiden att lämna en recension Oleg.
    Ibland uppstår funderingar vilket vi alltid finns tillhands för att resonera kring.
    Ibland upptäcks fel och då strävar vi alltid efter att lösa det på bästa möjliga sätt.

• Andreas S
    Andreas S skrev om Rindstål Bil AB
    Köpte min senaste bil av detta företag. Blev mycket proffsigt bemött och är väldigt nöjd med både bil och pris. Läs mer
    2017-09-11 Niklas R svarar Andreas S
    Tack för din recension Andreas.
    Ha det fortsatt bra!

• Andreas S
    Andreas S skrev om Rindstål Bil AB
    2017-09-11 Niklas R svarar Andreas S
    Tack för din recension Andreas.
    Ha det fortsatt bra!

Maskingatan 7, 195 60 Arlandastad