Körsimulator

19 omdömen om Körsimulator

Sedan starten hos Reco 2013
Gerd G
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Som fullständig nybörjare, i mycket mogen ålder, har jag nu övat grunderna i bilkörning under 10 simulatorlektioner. En fantastisk möjlighet att riskfritt få testa bilkörning! Är fascinerad över att det känns nästan helt realistiskt att "köra" på detta sätt. Och pedagogiken är bra. Programmet verkar omfatta det mesta som man måste bli bekväm med. Jag har t.o.m. redan fått känna på hur det kan vara att köra på halt underlag. Konstaterar att det är många moment som kräver övning och åter övning för att de ska fastna i rörelseminnet....

Svar från Körsimulator

Tack Gerd för din fantastiska omdöme av en fantastiskt verktyg som bör upptäckas av fler. Fördelarna att öva på simulator är många. Trafiksäkerhet och miljö för att nämna några. Vi ses på skolan

Johanna Z
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Körsimulatorn hjälpte mig att våga börja övningsköra (trots att jag passerat 50). Jag körde hela 15 gånger och sen längtade jag efter att få sätta mig i en riktig bil! Hör du till dem som tror att bilkörning inte är för dig - testa att köra i simulator!

Svar från Körsimulator

Tack Johanna för din rekommendation och lycka till med körkortet???

Daniel A
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Körsimulatorn hos Ringens Bilskola lägger en bra grund till körkortet då man i princip över på samtliga körmoment (inkl. växling). Extra bra är körsimulatorn för den som är nybörjare och aldrig tidigare har kört bil, liksom för den som inte har möjlighet att övningsköra privat. Anledningen är helt enkelt att körlektionerna i simulatorn är billigare än vanliga körlektioner i riktig bil. Körsimulatorn ska dock inte ses som en ersättning utan ett komplement till vanliga körlektioner. Här kommer intressanta fakta om körsimulatorn...

Daniel A gillar detta
Svar från Körsimulator

Tack Daniel för din fina recention om vår körsimulatorn! Fler borde upptäcka fördelarna med att ersätta en del av sin körkortsutbildning med simulator. Förutom priset, så är simulator otroligt miljövänlig och säker.

Pia K
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Profsig och trevlig personal!!! Effektiv och konstruktiv utbildning som är väl anpassad utifrån kundens behov.

Svar från Körsimulator

Tack Pia för dina ord:) det uppskattas. Må väl:)

Nicklas L
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Körsimulatorn har "troligen" hjälpt mig att bli en bättre förare. Den har gjort att jag har fått öva på olika körsituationer, som har förberett mig inför liknande situationer och hur jag kan förhindra olyckor. Det har känts som att sitta i en riktig bil.

Svar från Körsimulator

Tack Nicklas för din fina rekommendation :) kul att du har upptäkt nytta med körsimulator. Lycka till

Theresia L
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Proffsiga och pedagogiska lärare. Duktiga på att leda lärandet framåt och att motivera. Bra sammanhållen utbildningsplan där andra lärare lätt kunde ta vid där föregående lektion avslutats senast. Stort tack till alla lärare jag kört med, framförallt till Krister som jag körde intensivkursen med. Krister, du är en god människokännare och det har varit otroligt kul att få ha dig som lärare. Varje enskild lektion med varenda lärare var kul och lärorikt. Inte en enda minut gick till spillo utan jag har fått valuta för varenda...

Svar från Körsimulator

Hej Theresia, tack för dina fina ord! De uppmuntrar och peppar oss till att fortsätta att jobba stenhårt för att erbjuda våra kunder riktigt bra utbildning och service. Jag önskar dig en riktigt härlig sommar. Kör försiktigt! Varma hälsningar önskar, Hela teamet på Ringens Bilskola

Karl L
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Rekommenderas starkt till körkortstagare.

Svar från Körsimulator

Hej Karl och tack för rekommendationen:)

Åsa S
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Utan någon körerfarenhet var det oklart om man gjorde rätt. Ssknade vägledning. Vissa lektioner kändes inte lärorika medan andra fungerade bättre.

Svar från Körsimulator

Vi jobbar ständigt med att bli bättre på att använda simulatorn därför är alla synpunkter välkomna och värdefulla. Tack för feedback.

Johanna S
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Ett tryggt och bra sätt att börja övningsköra. Kan varmt rekommendera detta!

Svar från Körsimulator

Hej och tack Johanna för din rekommendation. Lycka till med körkortet och tveka inte att ringa oss om det är något du undrar över:)

Fiona G
Skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola

Det var jätte bra.onska bara mycket bättre hörlurar.

Svar från Körsimulator

Tack Fiona och tack för din feedback om hörlurarna! Vi ska kolla vad vi kan göra åt det.