Körsimulator
Aktiv på Reco.se sedan 2013

Läs vad 19 kunder tycker om Körsimulator

• Gerd G skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Som fullständig nybörjare, i mycket mogen ålder, har jag nu övat grunderna i bilkörning under 10 simulatorlektioner. En fantastisk möjlighet att riskfritt få testa bilkörning! Är fascinerad över att det känns nästan helt realistiskt att "köra" på detta sätt. Och pedagogiken är bra. Programmet verkar omfatta det mesta som man måste bli bekväm med. Jag har t.o.m. redan fått känna på hur det kan vara att köra på halt underlag. Konstaterar att det är många moment som kräver övning och åter övning för att de ska fastna i rörelseminnet. Att få börja med träning av dessa i simulatorn passar min inlärning så bra. Nu ser jag fram emot ytterligare 10 lektioner, innan det kanske blir dags att öva i verkligheten :-).
    /Gerd Läs mer
    2018-10-26 Teresa . svarar Gerd G
    Tack Gerd för din fantastiska omdöme av en fantastiskt verktyg som bör upptäckas av fler. Fördelarna att öva på simulator är många. Trafiksäkerhet och miljö för att nämna några. Vi ses på skolan
  • Johanna Z
    Johanna Z skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hjälpte mig att våga börja övningsköra (trots att jag passerat 50). Jag körde hela 15 gånger och sen längtade jag efter att få sätta mig i en riktig bil!
    Hör du till dem som tror att bilkörning inte är för dig - testa att köra i simulator! Läs mer
    2017-05-17 Teresa . svarar Johanna Z
    Tack Johanna för din rekommendation och lycka till med körkortet🙏👍🏿
  • Daniel A skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hos Ringens Bilskola lägger en bra grund till körkortet då man i princip över på samtliga körmoment (inkl. växling). Extra bra är körsimulatorn för den som är nybörjare och aldrig tidigare har kört bil, liksom för den som inte har möjlighet att övningsköra privat. Anledningen är helt enkelt att körlektionerna i simulatorn är billigare än vanliga körlektioner i riktig bil. Körsimulatorn ska dock inte ses som en ersättning utan ett komplement till vanliga körlektioner.

Här kommer intressanta fakta om körsimulatorn från tillverkaren:

"A recent study under 23.000 old students showed that not only lessons on road were replaced 1:1, they needed 3,5 hours less for getting the license. In total it replaced 10 hours on the Dutch average of 43 hours. The students who followed crossing lessons with view recognition have 32% higher passing rate on first exam and are 59% less involved in accident in the first 12 months after licensing." Läs mer
    2017-05-06 Teresa . svarar Daniel A
    Tack Daniel för din fina recention om vår körsimulatorn! Fler borde upptäcka fördelarna med att ersätta en del av sin körkortsutbildning med simulator. Förutom priset, så är simulator otroligt miljövänlig och säker.
    Daniel A gillar detta
  • Pia K skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Profsig och trevlig personal!!! Effektiv och konstruktiv utbildning som är väl anpassad utifrån kundens behov. Läs mer
    2016-10-21 Teresa . svarar Pia K
    Tack Pia för dina ord:) det uppskattas. Må väl:)
  • Nicklas L skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn har "troligen" hjälpt mig att bli en bättre förare. Den har gjort att jag har fått öva på olika körsituationer, som har förberett mig inför liknande situationer och hur jag kan förhindra olyckor. Det har känts som att sitta i en riktig bil. Läs mer
    2016-08-02 Teresa . svarar Nicklas L
    Tack Nicklas för din fina rekommendation :) kul att du har upptäkt nytta med körsimulator. Lycka till
  • Theresia L skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Proffsiga och pedagogiska lärare. Duktiga på att leda lärandet framåt och att motivera. Bra sammanhållen utbildningsplan där andra lärare lätt kunde ta vid där föregående lektion avslutats senast. Stort tack till alla lärare jag kört med, framförallt till Krister som jag körde intensivkursen med. Krister, du är en god människokännare och det har varit otroligt kul att få ha dig som lärare. Varje enskild lektion med varenda lärare var kul och lärorikt. Inte en enda minut gick till spillo utan jag har fått valuta för varenda krona. Dessutom underbar och charmerande administrativ personal i receptionen. Ni tilltalade mig vid namn från dag ett, visste vem jag var när jag ringde och var alltid redo att hjälpa och fixa, alltid breda leenden. Superbea service! Jag hade inte suttit bakom en ratt på 15 år och fixade körkortet på mindre än 5 veckor. Jag rekommenderar varmt Ringens körskola!! Läs mer
    2016-06-26 Teresa . svarar Theresia L
    Hej Theresia, tack för dina fina ord! De uppmuntrar och peppar oss till att fortsätta att jobba stenhårt för att erbjuda våra kunder riktigt bra utbildning och service.

Jag önskar dig en riktigt härlig sommar. Kör försiktigt!

Varma hälsningar önskar,

Hela teamet på Ringens Bilskola
  • Karl L skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Rekommenderas starkt till körkortstagare. Läs mer
    2016-03-07 Teresa . svarar Karl L
    Hej Karl och tack för rekommendationen:)
  • Åsa S skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Utan någon körerfarenhet var det oklart om man gjorde rätt. Ssknade vägledning. Vissa lektioner kändes inte lärorika medan andra fungerade bättre. Läs mer
    2016-02-10 Teresa . svarar Åsa S
    Vi jobbar ständigt med att bli bättre på att använda simulatorn därför är alla synpunkter välkomna och värdefulla. Tack för feedback.
  • Johanna S skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Ett tryggt och bra sätt att börja övningsköra.
    Kan varmt rekommendera detta! Läs mer
    2016-02-29 Teresa . svarar Johanna S
    Hej och tack Johanna för din rekommendation. Lycka till med körkortet och tveka inte att ringa oss om det är något du undrar över:)
  • Fiona G skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Det var jätte bra.onska bara mycket bättre hörlurar. Läs mer
    2016-02-09 Ringens Bilskola svarar Fiona G
    Tack Fiona och tack för din feedback om hörlurarna! Vi ska kolla vad vi kan göra åt det.
Handledarutbildning
Riskettan