Körsimulator

118 61 Stockholm — Visa karta

Läs vad 18 kunder tycker om Körsimulator

• Johanna Z
    Johanna Z skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hjälpte mig att våga börja övningsköra (trots att jag passerat 50). Jag körde hela 15 gånger och sen längtade jag efter att få sätta mig i en riktig bil!
    Hör du till dem som tror att bilkörning inte är för dig - testa att köra i simulator! Läs mer
    2017-05-17 Teresa . svarar Johanna Z
    Tack Johanna för din rekommendation och lycka till med körkortet🙏👍🏿
  • Daniel A skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn hos Ringens Bilskola lägger en bra grund till körkortet då man i princip över på samtliga körmoment (inkl. växling). Extra bra är körsimulatorn för den som är nybörjare och aldrig tidigare har kört bil, liksom för den som inte har möjlighet att övningsköra privat. Anledningen är helt enkelt att körlektionerna i simulatorn är billigare än vanliga körlektioner i riktig bil. Körsimulatorn ska dock inte ses som en ersättning utan ett komplement till vanliga körlektioner.

Här kommer intressanta fakta om körsimulatorn från tillverkaren:

"A recent study under 23.000 old students showed that not only lessons on road were replaced 1:1, they needed 3,5 hours less for getting the license. In total it replaced 10 hours on the Dutch average of 43 hours. The students who followed crossing lessons with view recognition have 32% higher passing rate on first exam and are 59% less involved in accident in the first 12 months after licensing." Läs mer
    2017-05-06 Teresa . svarar Daniel A
    Tack Daniel för din fina recention om vår körsimulatorn! Fler borde upptäcka fördelarna med att ersätta en del av sin körkortsutbildning med simulator. Förutom priset, så är simulator otroligt miljövänlig och säker.
    Daniel A gillar detta
  • Pia K skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Profsig och trevlig personal!!! Effektiv och konstruktiv utbildning som är väl anpassad utifrån kundens behov. Läs mer
    2016-10-21 Teresa . svarar Pia K
    Tack Pia för dina ord:) det uppskattas. Må väl:)
  • Nicklas L skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Körsimulatorn har "troligen" hjälpt mig att bli en bättre förare. Den har gjort att jag har fått öva på olika körsituationer, som har förberett mig inför liknande situationer och hur jag kan förhindra olyckor. Det har känts som att sitta i en riktig bil. Läs mer
    2016-08-02 Teresa . svarar Nicklas L
    Tack Nicklas för din fina rekommendation :) kul att du har upptäkt nytta med körsimulator. Lycka till
  • Theresia L skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Proffsiga och pedagogiska lärare. Duktiga på att leda lärandet framåt och att motivera. Bra sammanhållen utbildningsplan där andra lärare lätt kunde ta vid där föregående lektion avslutats senast. Stort tack till alla lärare jag kört med, framförallt till Krister som jag körde intensivkursen med. Krister, du är en god människokännare och det har varit otroligt kul att få ha dig som lärare. Varje enskild lektion med varenda lärare var kul och lärorikt. Inte en enda minut gick till spillo utan jag har fått valuta för varenda krona. Dessutom underbar och charmerande administrativ personal i receptionen. Ni tilltalade mig vid namn från dag ett, visste vem jag var när jag ringde och var alltid redo att hjälpa och fixa, alltid breda leenden. Superbea service! Jag hade inte suttit bakom en ratt på 15 år och fixade körkortet på mindre än 5 veckor. Jag rekommenderar varmt Ringens körskola!! Läs mer
    2016-06-26 Teresa . svarar Theresia L
    Hej Theresia, tack för dina fina ord! De uppmuntrar och peppar oss till att fortsätta att jobba stenhårt för att erbjuda våra kunder riktigt bra utbildning och service.

Jag önskar dig en riktigt härlig sommar. Kör försiktigt!

Varma hälsningar önskar,

Hela teamet på Ringens Bilskola
  • Karl L skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Rekommenderas starkt till körkortstagare. Läs mer
    2016-03-07 Teresa . svarar Karl L
    Hej Karl och tack för rekommendationen:)
  • Åsa S skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Utan någon körerfarenhet var det oklart om man gjorde rätt. Ssknade vägledning. Vissa lektioner kändes inte lärorika medan andra fungerade bättre. Läs mer
    2016-02-10 Teresa . svarar Åsa S
    Vi jobbar ständigt med att bli bättre på att använda simulatorn därför är alla synpunkter välkomna och värdefulla. Tack för feedback.
  • Johanna S skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Ett tryggt och bra sätt att börja övningsköra.
    Kan varmt rekommendera detta! Läs mer
    2016-02-29 Teresa . svarar Johanna S
    Hej och tack Johanna för din rekommendation. Lycka till med körkortet och tveka inte att ringa oss om det är något du undrar över:)
  • Fiona G skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Det var jätte bra.onska bara mycket bättre hörlurar. Läs mer
    2016-02-09 Ringens Bilskola svarar Fiona G
    Tack Fiona och tack för din feedback om hörlurarna! Vi ska kolla vad vi kan göra åt det.
  • Joel B skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Simulatorn är ett bra komplement till vanliga bilkörningen. Man kan träna allt utan att behöva ha stressen från att köra på riktigt. Simulatorn ger en verklig körkänsla och tack vare att det är simulerat kan man fokusera på det man vill träna och strunta i resten, vilket är omöjligt i verkligheten. Läs mer
    2016-02-09 Ringens Bilskola svarar Joel B
    Hej Joel!
    Roligt att du tyckte om att köra i vår körsimulator. Tack för din feedback!
  • Anne S skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Positivt: att öva utan risk

Negativt: att inte få förklarat i stunden vad jag gjorde fel, svårt att få "känsla" för körningen,kommentarer och poäng borde ges på svenska Läs mer
    2016-02-09 Ringens Bilskola svarar Anne S
    Hej Anne!
    Tack för din feedback!
  • Adriane Van S skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Upplevelsen var väldigt långt ifrån verkligheten. Jag upplevde det mer som ett datorspel än en övning i bilkörning. Växelspaken, koppling och broms, gaspedalen dessa känns inte som i en riktig bil. Man kunde lära sig hur man fick bra betyg i simulatorn men det kunde jag inte översätta till en riktig bil. Tyvärr låter det bättre än vad det är. Läs mer
    2016-02-09 Ringens Bilskola svarar Adriane Van S
    Hej Adriene!
    Tack för din feedback. Tråkigt att du inte upplevde de fördelar som simulatorn har.
  • Sofia P skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Det va inte speciellt bra då det va många buggar och tråkigt. Läs mer
    2016-02-09 Ringens Bilskola svarar Sofia P
    Hej Sofia!
    Tråkigt att du råkade ut för simulatorns barnsjukdomar. Det är inte alltid lätt med teknikens under.
  • Lise-lotte R
    Lise-lotte R skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Jag har kört i simulator och kör "vanliga" lektioner nu.

Jag tycker att receptionen är kanonbra, hjälper till bra med bokning av pass, förklarar bra hur körskolan funkar. Väldigt lättsamma och ger bra service.

Körsimulatorn var väldigt bra, det kändes bra att få göra saker utan dom reella riskerna. Det kändes som att jag fick en del körvana före jag började med dom "riktiga" lektionerna.

Min körlärare är kanonbra, jag tycker att hon puschar på i lagom takt, hon ser när jag kan gå framåt snabbare, och hon har bra sätt att förklara saker. Jag känner mig trygg med henne som lärare.

Jag tycker att skolans upplägg med vad man ska gå igenom också ger mig en trygghetskänsla, jag känner mig säker på att dom kommer att gå igenom allt jag behöver för att klara av en uppkörning. Läs mer
    2015-10-22 Ringens Bilskola svarar Lise-lotte R
    Vi är glada över att du har fått erfara lika så simulatorn som körlektioner och fått en bra start. Vi ser fram emot att hjälpa dig med allt vi kan tills du nått ditt mål.
  • Thelma S
    Thelma S skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Jättetrevligt bemötande. Tillmötesgående, glada och trevliga i receptionen.
    Fick som present ett antal körsimulatorlektioner. Det var lite krångligt att boka in lektioner på den gamla hemsidan, men på den nya är det superlätt. Enkelt att se hur många lektioner man har kvar också osv.
    Har endast kört i simulatorn så har inte så mycket mer att komma med, men bilskolan känns bra och jag går alltid dit med ett leende på läpparna. Det är en trevlig och seriös skola, och jag skulle rekommendera den till andra. Läs mer
    2015-10-22 Ringens Bilskola svarar Thelma S
    Tack Thelma för dina fina ord. Va roligt att du gillar den nya hemsidan.
  • Adam W skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Väldigt nöjd med körskolan. Körlektionerna givande med duktiga lärare och körsimulatorn är bra komplement till "riktiga" lektioner. Simulatorn kan ha lite svårt att uppfatta vart man kollar så den ibland säger att man kollar fel, men annars perfekt för att lära sig en svår situation eftersom man kan köra situationen om och om igen. Läs mer
    2015-10-15 Ringens Bilskola svarar Adam W
    Vad roligt att höra att du är nöjd med oss och att du tycker om simulatorn!
  • Nicole F
    Nicole F skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    För någon månad sedan fick jag mitt efterlängtade körkort som jag tagit med hjälp av personalen på Ringens Bilskola.
    Jag skulle inte ha kunnat haft en roligare tid och/eller bättre miljö att ta mitt körkort i, och det tack vare dom fina människorna som arbetar på Ringens Bilskola.
    Du blir alltid bemött med ett leende när du kommer dit och du blir väl omhändertagen av receptionisterna Hannah och Nancy som svarar på alla frågor du kan tänkas ha och styr ditt schema så att det passar dig! Nancy och Hannah ger dig alltid ett gott skratt och peppar dig inför teoriplugg och körning.

Stort tack till min körlärare Johnny som lärde mig allt och gjorde att jag kände mig trygg bakom ratten och som såg till att jag tog mitt körkort på bara några månader!

Jag körde också Körsimulatorn som Ringens bilskola har, vilket jag varmt kan rekommendera för dig som ska börja köra. Genom att använda simulatorn får du bra rutin på växling och blinkers samt spegelrutin. JÄTTE bra för alla nybörjare där ute, speciellt om man är skraj för att börja köra!

Jag kan faktiskt säga att saknar all den tiden och timmarna jag spenderade på Ringens Bilskola i arbetet för körkortet!

Sammanfattningsvis så kan jag varmt rekommendera Ringens Bilskola till alla er där ute som längtar efter ett körkort och vill ha det väldigt kul på vägen! Läs mer
    2014-04-10 Ringens Bilskola svarar Nicole F
    Tack Nicole för att du tagit dig tiden att skriva en så otroligt fin Reco. Det värmer verkligen!
    Vi saknar dig på!

Kram från oss alla.
  • H skrev om Körsimulator en del av Ringens Bilskola
    Perfekt bilskola för den som vill övningsköra i Stockholm!
    Hur trevlig och kunnig personal som helst och med nära avstånd till alla tänkbara bilvägar så som landsväg och motorväg är det här en allt-i-allo bilskola. Rekommenderar varmt!

Läste nyligen att de har installerat körsimulator, hur perfekt som helst för den som inte känner sig redo att köra på vägarna än. Läs mer
    2013-12-16 Ringens Bilskola svarar H
    Tack H! Hoppas det går bra med körningen.
    Ha en underbar jul och ett fantastiskt nytt år!
Handledarutbildning
Riskettan