Alla kategorier Byggföretag Uppsala Uppsala Room4u AB

Room4u AB

Palmbladsgatan 2C, 754 50 Uppsala — Visa karta

Room4u arbetar med att skapa skönare hem. Vi är en komplett entreprenör och jobbar med nyproduktion, badrumsrenoveringar, markarbeten, tillbyggnader, fönsterbyten, ombyggnationer m.m. Vi åtar oss stora entreprenader såväl som mindre renoveringar.
SKEBOKVARNSVÄGEN 324, 12450, Bandhagen
Bra Projekt Sthlm AB
Åke L:
jag behövde hjälp med mitt hallgolv som jag har köpt klinkers till. Och fick tips om en firma som heter Bra Projekt STHLM AB. då dök Cezary...

Läs vad 67 kunder tycker om Room4u AB

• Olof N
    Olof N skrev om Room4u AB
    Företaget var i kontakt med mig vid ett tillfälle. Skulle sedan återkomma för att på plats besiktiga reparationsobjektet. Detta har dock inte skett. Arbetet nu utfört av annat företag.
    2016-06-20 Jeremia H svarar Olof N
    Hej Olof, tack för din feedback. Ber så mycket om ursäkt att ingen har återkopplat till dig. Vi har fått in extremt många offerförfrågningar och har inte hunnit hantera alla. Skicka mig gärna ett mail på jeremia@room4u.se med dina kontaktuppgifter så skickar vi en liten kompensation på posten. Ha en fin dag! Mvh Jeremia Hörnqvist, VD ROOM4U AB
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Room4u AB
    Kan varmt rekommendera Room4U.
    Vi renoverade vårt badrum i december. Man höll den utlovade tiden trots att det blev problem med leveransen av kakel (som inte var deras fel) och såg till att vi hade ett funktionellt badrum före jul som utlovat.
    Enkelt med kontakterna och de hörde av sig om det uppstod några frågor eller problem.
    Jag kommer att anlita Room4U fler gånger.
  • Siv A
    Siv A skrev om Room4u AB
    Vi är mycket nöjda med utfört arbetet i badrum och kök.Vänligt bemötande !!!
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Room4u AB
    Väl bemött med snabb respons.
  • Peder M
    Peder M skrev om Room4u AB
    Skickliga, trevliga och engagerade arbetare. Vi är mycket nöjda!
  • Patric S
    Patric S skrev om Room4u AB
    Mycket duktiga lyhörda byggare!
  • Tomas F
    Tomas F skrev om Room4u AB
    Jag anlitade Room4U för att totalrenovera min nyinköpta 2:a som inte hade renoverats överhuvudtaget sedan 1975, samt en badrumsrenovering i min 1:a som jag skulle sälja. Jag fick kontakt med Kent och Samuel som på ett trevligt och proffsigt sätt kom ut och tittade och gav offerter på jobben.

Room4U tog sig an hela projektet som dessutom skulle slutföras på 3 veckor före deras sommarsemester. Det enda jag behövde göra var att tala om hur jag ville ha det och sedan åka runt i butiker och beställa material.

Room4U tog helhetsansvar och utförde alla transporter och monterade till och med garderober och hatthylla. Jag är mycket nöjd med hela projektet och kan verkligen rekommendera andra att anlita företaget !
  • Thor U
    Thor U skrev om Room4u AB
    Mycket nöyd med stegläggning i vår garage uppfart. Proffsigt, punktligt og enligt avtalet.
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Room4u AB
    Vi är jättenöjda med allt det bara flöt på från dag ett till färdigt badrum vi rekommenderar room4u varm mvh fam fredlund
  • Therése J
    Therése J skrev om Room4u AB
    Känns att man har kunden i fokus och att man vill göra kunden nöjd.
    Se till att ha hantverkare som vet vad dom gör och gör ett bra jobb. Har varit skiftande kvalitet på hantverkarna. Annars kommer ni tappa kunder.
  • Per  Yvette O
    Per Yvette O skrev om Room4u AB
    Vi kan verkligen rekommendera Room4u. De har hållit sina löften och överenskommelser utöver offerten.De har handlat på ett föredömligt sätt och vi är övertygade att man kan lita på företaget.Med andra ord så överträffade de våra förväntningar med råge.
    Sammanfattningsvis så har vi aldrig varit så nöjd någon gång som nu, då vi anlitat en hantverkare
  • Sven-olof L
    Sven-olof L skrev om Room4u AB
    Mycket bra bemötande. Vi byggde ut vårt fritidshus till permanent-boende.
    Allt bra speciellt :Tomic som gjorde det mesta.; Han var mkt duktig och väldigt hänsynsfull!! Även Thomas som var projektledare som vi hade daglig kontakt med och Jeremia som engagerade sig och ringde och kom hit då och då.
    Eventuella minus är att efterarbeten inte har var varit lika bra och att det ännu inte är klart! Sven-Olof Larsson Lugnet Uppsala
  • Robin S
    Robin S skrev om Room4u AB
    Trevliga personer och snabba med jobbet. Beställde en helrenovering av badrum och var själv den slöaste delen i länken med inköp av produkter. Room4U kommunicerade väl angående arbetets gång samt vad de kunde hjälpa till med för inköp.
  • Sara Ö
    Sara Ö skrev om Room4u AB
    Trevligt bemötande och trevliga hantverkare vid renovering av mitt badrum. Jag är mycket nöjd.
    Jag hade köpt inredning och material själv och det togs väl emot.
    Snyggt jobbat med mycket begränsat stök.
  • Stina S
    Stina S skrev om Room4u AB
    Plattsättning i gångar på vår kolonistuga samt i vårt växthus. Mycket bra arbete och mycket trevlig bemötande. Arbetet gjordes helt enligt plan.
  • Leif & Monica B
    Leif & Monica B skrev om Room4u AB
    Vi är mycket nöjda med Room4yous arbeten med renoveringen av vårt badrum. Våra önskemål uppfylldes och tidsplanen höll.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Room4u AB
    Trevlig, kunnigt bemötande samt utförande! Väldigt nöjd med mitt nya golv!
  • Patrik K
    Patrik K skrev om Room4u AB
    Bedrövligt dom bygger inte ordentligt o fuskar
    2016-03-09 Jeremia H svarar Patrik K
    Hej Patrik,

Otroligt tråkigt att höra att ni är missnöjda. Har försökt hitta er i vårt kundregister men utan framgång. Vänligen kontakta mig på jeremia@room4u så att jag kan få en bättre inblick i vad som har hänt.

• Olivier M
    Olivier M skrev om Room4u AB
    Vi renoverade vårt badrum, hall och kök med hjälp av Room4U. Vi blev mycket professionellt bemötta, jobbet blev mycket bra gjort. Det som vi tyckte som var extra bra är att alla var proaktiva, från projektledaren till den person som utförde jobbet. Vi rekommenderar starkt Room4U.
  • Simon N
    Simon N skrev om Room4u AB
    Bra initialt bemötande och rimlig offert. Fakturering enligt offert.

Enormt mycket fel i arbetet där halva väggen som skulle byggas fick rivas när den i princip var klar. Hål för dosa för golvärme fick flyttas. Målningen fick göras om. Ansvariga fick komma ut och städa fredag kväll för det såg ut som en svinstia inomhus och utomhus.

Nu i efterhand har jag upptäckt efter att ha försökt sätta upp krokar att det inte är OSB bakom hela väggen trots att det var vad vi beställde. Ber ansvarig att kontakta mig så att vi får frågan löst, Simon Nordlund, 070-5734947, Lapplandsresan 20.

/// Simon
    2016-03-09 Jeremia H svarar Simon N
    Hej Simon,

Tack för informationen och feedbacken. Jag ber en av projektledarna på bygg ringa dig direkt så kan vi se vad som har gått fel.

• Margareta G
    Margareta G skrev om Room4u AB
    Stenläggning och buskplantering runt en lekstuga på Fridhemsskolan.
  • Maria W
    Maria W skrev om Room4u AB
    Mycket nöjd med sammarbetet med Room4u! Alltid trevligt bemötande, kunnig, hjälpsam och proffsig personal! Dock ett klagomål som gäller samarbetet med Höganäs (eller vart nu det brast...) som gjorde ritningen till mina båda badrum....måtten i ritningen stämde inte med verkligheten så detta ställde till det med en massa problem som innebar att jag vart tvungen att köpa viss ny inredning som i slutändan blev dubbelt så dyrt för mig och detta känns inte helt ok! Vilket oxå gjorde att slutresultatet inte exakt blev som det va tänkt. Nåt att tänka på kanske så fler slipper genomlida detta! Alltså önskan för framtida arbeten va noggrannare med att ta exakta mått!! Slutresultatet är jag dock mycket nöjd med! :-)
  • Maria J
    Maria J skrev om Room4u AB
    Bra bemötande. Snabbt jobbat. Anlitade dem vid två tillfällen och vid andra tillfället var inte hantverket så bra. De rättade dock till det efter våra synpunkter. Bra pris på stenläggning.
  • Karl Gunnar K
    Karl Gunnar K skrev om Room4u AB
    Fick ju sätta upp lite saker själv som skulle monteras. Tycker det var konstigt att man inte beräknar att det finns rör på en toalett.
    2016-03-09 Jeremia H svarar Karl Gunnar K
    Hej Karl,
    Tack för ditt omdöme. Förstår inte riktigt vad ni menar med "rör på en toalett" och att ni behövde sätta upp saker själv. Våra badrumsofferter tar alltid med uppsättning av inredning, krokar m.m. om inte det har avtalats bort av kunden själv.
    Vänligen kontakta mig på jeremia@room4u.se så kan vi se över vad som har gått fel.

Allt gott!
  • Maria C
    Maria C skrev om Room4u AB
    Bra, lite osäkert med kommunikationen och beskrivningen av jobbet på plus
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Room4u AB
    Vi fick hjälp av Room4u att bygga ett badrum och vi blev väldigt nöjda med resultatet och deras bemötande. Kan varmt rekommendera Room4u.
  • Josef H
    Josef H skrev om Room4u AB
    Bra företag! Ordning och reda samt ett trevligt bemötande!
  • Iréne O
    Iréne O skrev om Room4u AB
    Bemötandet var gott från början till dess allt arbete med duchrummet och tillhörande tvättrum var klart. Våra förväntningar uppfylldes helt.
  • Kenneth F
    Kenneth F skrev om Room4u AB
    En mycket snabb återkoppling på vår förfrågan/offert angående renovering av badrum. Vid första träffen fick vi ett mycket gott och seriöst intryck.
    Vi valde Room4u då dom även hade ett samarbete med Höganäs vilket för oss var mycket smidigt, även där fick vi ett väldigt gott mottagande där vi fick hjälp med att rita upp båda badrummen och göra en bra planlösning. Vi bestämde/bokade jobbet i maj men jobbet kom igång i september då orderingången på jobb varit stor och stundande semestrar. När jobbet påbörjades så tog arbetsledaren för just vår renovering hand om alla kontakter med Höganäs och stämde hela tiden av med oss om hur allting låg till i tid.
    Jobbet blev något försenat då vissa leveranser från Höganäs inte ankom i tid, dessa förseningar i arbetet för Room4u behövde inte vi bekosta då vi anlitat samarbetspartnern Höganäs. Renoveringen genomfördes på ett bra sätt och man plastade även in hela hallen allt för att minimera dammspridning. Alla som varit i lägenheten har varit trevliga och hjälpsamma och man kopplade in en av våra toaletter så fort det var möjligt (vilket underlättade för hela familjen...)
    Sammanfattningsvis så är vi väldigt nöjda med Room4u som genomfört renoveringen väldigt proffsigt och med stor inriktning på kunden från första mötet till sista fogen.
  • Jan S
    Jan S skrev om Room4u AB
    Bra företag ger det alla beröm😊
  • Martin S
    Martin S skrev om Room4u AB
    Bra bemötande och kunniga. Byggaren kom med förslag som blev till förbättringar. Snabba och effektiva //Martin
  • Madeleine M
    Madeleine M skrev om Room4u AB
    Höll i stort tidplan. Var lätta att nå när något gått fel. Lite för angelägna att hitta enkla lösningar.
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Room4u AB
    Fick en bra kontakt med arbetsledaren och även stensättarna. De höll utlovad tidplan och gjorde ett bra jobb. Plus för hjälpen att hitta begagnad smågatsten.
  • Jan-olow W
    Jan-olow W skrev om Room4u AB
    Badrumsrenovering med utmärkt resultat. Skickliga och trevliga. Punktliga och ordentliga!
  • Ingegerd W
    Ingegerd W skrev om Room4u AB
    Tog in anbud från flera företag på en badrumsrenovering. Room4U svarade snabbt och kom hem till mig för en gratis offert. Två man kom ut och tillsammans med mig gjorde vi upp en plan för hur det hela skulle se ut. De lyssnade på mina önskemål och jag kände förtroende. De fick uppdraget och under renoveringen var min kontaktman mycket lätt att få tag i och svarade genast på mina frågor. Jag blev mycket nöjd med resutatet och känner än idag glädje när jag går in i badrummet, bara njuter! De hörde sedan av sig ett tag efteråt och frågade om allt funkade till belåtenhet och det gör det verkligen!
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Room4u AB
    Väldigt bra bemötande från start till att allt var färdigt.
    Blev det några problem på vägen så såg ROOM4U till att lösa dom. Så en firma att verkligen rekommendera! Efter besiktningen hade jag några önskemål och det jag hade synpunkter på åtgärdades dagen efter.
  • Linda M
    Linda M skrev om Room4u AB
    Allt gick enligt plan. Trevligt bemötande. Lite otydligt med extra kostnader
  • Michael H
    Michael H skrev om Room4u AB
    Bra bemött snabb offert och ett bra jobb
  • Mehmet P
    Mehmet P skrev om Room4u AB
    Hej,
    Väldigt proffsigt bemötande med hjälp av skisserna och hjälp med att söka bygglov. Utförde jobbet väldigt bra och hade dialog hela tiden med mig och slutförde det inom överenskommen tid.
  • Maria P
    Maria P skrev om Room4u AB
    Bra bemötande och duktiga snickare!
  • Jörgen B
    Jörgen B skrev om Room4u AB
    Omtyckta av kunder, vill gärna göra om igen badrum nr 2
    effektiva löser problem
  • Christofer K
    Christofer K skrev om Room4u AB
    Bra bemötande inledningsvis och vid offerering. Projektledaren var väldigt trevlig och lättillgänglig under hela arbetet och försökte hjälpa oss med allt som uppstod under arbetets gång. Dock blev det en del missförstånd längs vägen då han inte hade vissa detaljer klart för sig. Där hade det varit att föredra om han hade fört bättre anteckningar för egen del och/eller gjort bättre avstämning mot den person som skrev offerten och som hade koll på våra tillägg/justeringsönskemål i efterhand. Lång ledtid innan arbetet kunde påbörjas pga. fullbokat schema, men det var okej.

Dock inte helt nöjd med vissa av hantverkarnas skicklighet. Flera snickare begick ett flertal misstag, som även efter korrigering inte blev helt bra. Ett handfat på gästtoaletten monterades först rejält snett, på ett fullkomligt oacceptabelt sätt och även efter ommontering blev det inte helt snyggt, men "tillräckligt bra" under omständigheterna. Dessutom sågades det bort en för stor bit för passning av vattenrör på en skåpsida, så där fick man göra en nödlösning i efterhand (men först efter påpekan från oss som kund, det var inget man hade tänkt göra frivilligt!). Detta utfördes av deras (enligt uppgift) bästa snickare (!?), som då måste ha haft en dålig dag på jobbet när han var hos oss. Flera gånger. Värst var däremot att han (utan att ringa oss för avstämning vid osäkerhet!!!) skruvade upp fästen till ett spegelskåp i badrummet med felaktig hängning, dvs att han monterade det vänsterhängt trots att skåpet var högerhängt, där det fanns en tydlig markering "HÖGER" på kartongen. Han blev tvungen att montera det upp och ner och försökte sedan dölja det genom att borra egna hål för hyllplanen. Inte ett ljud om det till oss som kund förrän vi upptäckte det själva. Otroligt dåligt och frustrerande. Förklaringen var i efterhand att han blivit förvirrad av vår tejpning på väggen med hur vi ville ha skåpet uppsatt. Som sagt, vid osäkerhet MÅSTE man ringa kunden och fråga, man får inte chansa på så viktiga detaljer.

Rörmokarens jobb blev överlag väldigt bra utfört, men där även han gjorde en miss med en toalettstol som limmades några mm snett i badrummet och som inte gick att göra så mycket åt i efterhand.

Sammanfattningsvis blev slutresultatet bra under omständigheterna med alla missar, men mycket hade kunnat undvikas med bättre kommunikation från hantverkarna.

Betyget blir en trea, men ligger farligt nära gränsen till en tvåa.
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Room4u AB
    Vi kan varmt rekommendera Room4u, efter att ha renoverat under många år så har vi stött på firmor som levererar och de som inte gör det... Room4u levererar definitivt! Jättebra bemötande, rimliga offerter som aldrig överskridits, jobbet utfört i tid och med god kvalitet.
  • Fatma K
    Fatma K skrev om Room4u AB
    Väldigt duktiga och engagerade i projekt de får samt noga med att göra oss nöjda och väldigt lösningsfokuserade. Kommer definitivt ge uppdrag till de framöver då jag känner mig väldigt trygg med ROOM4U.
  • Göte F
    Göte F skrev om Room4u AB
    Arbetet omfattade murblock och stenläggning på gång intill huset samt extra murblock ovanpå befintlig mur vid rabatt.
    Markarbeten fungerade utmärkt (mindre kompletteringar behövdes som åtgärdades snabbt). Stenläggarna var vi mycket nöjda med.
    Projektledaren (Samuel) var alldeles för otydlig med en ofullständig offert och oklara besked i allmänhet. Vi fick en offert som drogs tillbaka av honom, vi fick olika besked när vi pratade med honom i telefon, fel belopp på faktura som dessutom var otydlig och innehöll felaktigheter. P g a av detta blir totalbetyget 2 och vi kommer inte att rekommendera er.
    2016-03-09 Jeremia H svarar Göte F
    Hej Göte,
    Kul att ni är nöjda med stenläggningen och muren. Vi vill alltid ge en klar och tydlig offert som ska avspegla arbetet vi utför. Gällande ert projekt så diskuterades olika lösningar innan vi började arbetet, vilket vi hellre vill kommunicera innan vi påbörjar ett projekt så att ni själva kan ta ställning till förändringen. Arbetet blev utfört enligt godkänd offert och tilläggsarbeten enligt ök, vilket ska stämma överens med fakturan. Gällande offert och faktura får du vänligen kontakta mig på jeremia@room4u.se så kan vi reda ut alla frågetecken.

Jeremia Hörnqvist
  • Eva P
    Eva P skrev om Room4u AB
    Bra bemötande, väldigt bra logistik. Allt gick som på räls när de börjat renoveringen av vårt duschrum.
  • Patric H
    Patric H skrev om Room4u AB
    Allt fungerat som det ska..trots mer jobb än beräknat.
    Inte billigt men bra.
  • Carolina M
    Carolina M skrev om Room4u AB
    Trevliga att ha att göra med och bra pris. Snickaren George var fantastisk. Fel rättades till snabbt utan knussel och offerten hölls. MEN det var för mycket som inte var bra. Arbetet drog över tiden. Varmvattenberedaradren sprängdes pga miss med installation av överhettningsskydd (Vi blev utan varmvatten en hel helg med nyfödd bebis och tack godegud att beredaren var klen och ingen av oss var där inne). Kakelfogningen och var katastrof men blev bra när den rättades till (efter tre försök).
    2016-03-09 Jeremia H svarar Carolina M
    Hej Carolina,
    Tack för din feedback. Vi beklagar verkligen att det blev strul med varmvattenberedaren, väldigt olyckligt. Men vi hoppas att ni nu är nöjda med ert fina badrum efter att vi har åtgärdat skadan. Anledningen till att det drog ut på tiden berodde på tilläggsarbeten som tillkom. Tveka inte att kontakta oss i framtiden om ni behöver hjälp!

Allt gott!
    Jeremia Hörnqvist
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Room4u AB
    Bra och tydlig offert.
    Bra information och lägesrapporter under bygget. Det lilla som behövde lösas hanterades proffsigt och utan problem.
    Överlag proffsigt.
  • Leif N
    Leif N skrev om Room4u AB
    Room4u upplevde jag som mycket trevliga och professionella. Själva takbytet (taktegel, tjärpapp och takrännor) var av yppersta klass.
    Däremot hade man ingen kontroll av sin underentrepenör (plåtslagare). Det dröjde en månad extra i mitt tycke helt i onödan.
    Detta drar ned mitt betyg.

Palmbladsgatan 2C, 754 50 Uppsala