Rör-Anders Bad & Värme

Välkommen till Rör Anders Bad & Värme!

Med bred kompetens och hög servicenivå guidar vi dig när det är dags att renovera badrummet, kök eller byta ut en trasig eller omodern inredning. Vi kan hjälpa dig med allt inom VVS och energi, såsom värmepumpar, badrum, fjärrvärme, kakel, vattenfilter, nyinstallation och mycket mer.

Du kan antingen välja att besöka vår butik för att få lite inspiration och tips eller be om en offert direkt för att se vilken lösning vi kan erbjuda.

Hos oss på Rör Anders Bad & Värme hittar du även bastutillbehör, tvättställ, kranar/blandare, kakel, duschtillbehör samt mycket mer.

332 omdömen om Rör-Anders Bad & Värme

Sedan starten hos Reco 2019
    2022-12-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande o snabbt en tid då hantverkaren kom
    2022-11-20 Insamlad av företaget
    Bemötande bra. Arbetet helt OK utfört.
    Byte av kranar till vattenmätaren, delarna till dessa uppfattas
    som mycket dyra. Debeterat 3 timmars arbetstid vilket jag
    tycker är åtminstånende 1 timme för lång tid. Klagat på
    detta men ej fått någon respons. Detta drar ner betyget.

PS Rör-Anders har utfört arbete åt mej tidigare som har varit
    bra och till full belåtenhet.
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    Trevlig montör av kökskran. Kranen fungerar utmärkt. Fick dock ringa och påminna om beställningen och då skedde arbetet snabbt.
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Snabb kontakt, snabbt bokade tider för åtgärder eller inspektion. Alltid helnöjd med utfört arbete
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Torbjörn är kunnig och professionell. Renoverat badrummet, hantverkarna gjorde ett utmärkt jobb.
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Jag fick snabb och professionell hjälp med varmvattenberedare och nya rör i sommarstugan! Toppenbra!
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Bemötande mkt över det förväntade!
    Beställning av värmepanna och värmepump. Ej levererade ännu. Fått låna en varmvattenberedare, kanon!
    Köpte en kökskran och utkastare levererade och monterade snabbt och perfekt.
    Bra bemötande på allt, kan verkligen rekommendera företaget!
    Bemötandet+
    Toastol installerad samma dag som beställning!!!
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Servicen är bra. Butiken använder vi sällan - för att vi inte har behov av det.
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Första kontakten med firman var mycket positiv (Carina Johansson). Därefter levde firman inte alls upp till den servicenivå man kan begära. Vi blev lovade kontakt för att boka tid för installation vid ett flertal tillfällen. Ingen hörde dock av sig utan vi fick veta att installatören prioriterade älgjakt i stället för att kontakta oss. När vi vid ett flertal tillfällen besökte butiken för att höra vad som händer blev vi upplysta om att man minsann inte kan kontakta alla kunder som undrar när man skall bli just kontaktad. Ett ganska märkligt förhållningssätt. Att man dessutom blir snäsigt bemött gör inte saken bättre.
    Ett telefonsamtal tar inte mer tid än ett par minuter. Här behöver firman skärpa till sina rutiner och inte strunta i sina kunder. Lovar man att ringa så ringer man.
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Vi anlitade rör-Anders Bad & Värme för att renovera vårt duschutrymme till badrum. Världens trevligaste att ha att göra med, lätta att få tag i och lyhörda för önskemål. Det jag också tyckte var skönt var deras yrkeskunnighet och stolthet samt att jag kunde be de om råd kring vad som blir bäst i längden att göra. Kan varmt rekommendera de!
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Vi fick bra hjälp att beställa element och även snabb hjälp med demontering av det gamla och montering av det nya. Inget att klaga på.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande, och noggrant utfört arbete.
    Vi drog om rör till värmepump, och det gick smidigt.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, snabbt avklarat och rimligt pris. Kommer att anlita igen vid behov av rörmokare.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Det tog bara ett par timmar från det vi kontaktade dem så hade de löst vårt problem och installerat en ny toalettstol.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Rörmokaren som kom hit för att fixa
    nya rör till vattenmätare, arbetade snabbt och bra.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Snabbt o fort. Trevlig personal i butik o montörer
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Rör-Anders gav mig snabb och precis hjälp i ett trängt läge. Stort plus och tack för den prompta hjälpen jag fick.
    Stort plus också för det bemötande jag fick av personalen som installerade utrustningen i mitt hus. Noggranna och positiva.

På minussidan:
    - kommunikationen med kundmottagare var stundtals lite trög (mejl , SMS och telefon är nog inte deras starkaste sida). Jag väntade ofta på besked om tid och planering. Vid något tillfälle valde jag att åka in till butiken istället. för att få det personliga mötet. Det kändes ibland som mina frågor liksom efterfrågad återkoppling glömdes bort och jag fick "tjata" en del för att få beskeden. Jag kände mig i de lägen ganska "besvärlig".
    - vid montering av vvberedaren noterades att det inte gick att lufta den korrekt pga en tät luftnippel. Några veckor senare efter att jag själv kontaktat/rådfrågat tillverkaren Borö (som underströk vikten av att detta måste göras) fick jag be Rör-Anders komma tillbaka och utföra detta rätt. Detta gjorde de också utan extrakostnad för mig. Kanske tycker jag att montörerna borde ha vetat/gjort detta redan vid första installationstillfället.
    - Jag skulle köpa trådlösa WiFi-termostater till några radiatorer. Jag fick dock aldrig något riktigt besked, om pris och leveranstid, så jag bestämde mig till slut (efter att kontaktat/diskuterat på plats i Rör-Anders butik) att köpa dem själv via Internet istället. Oavsett blev nog detta en billigare lösning för mig, så jag kanske skulle gjort så redan från början.

Summa summarum skulle jag nog välja Rör-Anders igen ändå, för den snabba leveransen i slutet av sommaren , där det var svårt att hitta någon leverantör alls och att installatörerna kändes trygga.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Mycke duktiga hantverkare .Men att jobbet tar 9 veckor ???.På tok för länge . Lars
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Jag behövde byta en sönderfrusna vattenutkastare. Vid demonteringen av den gamla gick den yttre panel brädan sönder, varför reparatören fick åka hem och återkomma dagen efter när jag satt i en ny panelbräda. Reparatören var hos mig knappt en halv timme vid varje tillfälle men jag debiterades 3 timmar plus 2 X bilkostnad. Helt oacceptabelt och alldeles för mycket för en så enkel reparation. 3590 kr efter rotavdrag.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra. Köpte toalettstol och blandare till köket.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Vi fick bytt en vattenblandare mycket förnämligt
    2022-05-24 Insamlad av företaget
    Affären på luft vatten värmepumpen gick bra. Alla installatörer var trevliga. Men installationen tog alldeles för lång tid. En måndag och tisdag var rörmokare här ca 2tim/dag. Elektrikern kom måndag veckan efter och drog typ 2 kablar, sen kom han onsdag och slutförde och fredag kom nästa firma och fyllde och körde igång pumpen. Alltså efter 10 arbetsdagar så var pumpen igång. Hade gått smidigare om inbokningen av installationen hade matchat alla firmor, då hade installationen tagit typ 3 arbetsdagar och vi hade sluppit elda i vedpannan (hade bara 17grader inne).
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Duschvägg. Jag fick de råd och den hjälp som behövdes för att kunna välja den produkt som passade bäst.
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Snabb och trevlig vvs-kille som installerade vattenutkastare till oss!
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    God hjälp att lösa problem som uppstod.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Lätta att få tag på och ger hjälp inom en väldigt rimlig tid jmf med andra inom samma bransch. Trevligt och professionellt
    Proffsigt o snabbt
    Trevlig personal
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Helt nöjda. Vi kunde kanske fått lite bättre besked om när jobbet skulle utföras.
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Ett mycket bra bemötande av personalen. De var mycket hjälpsamma och trevliga.
    Vi rekommenderar alla vi känner att åka till rör-Anders
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött på ett mycket positivt sätt,både i butik och i hemmet..
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Beställde och fick en takdusch installerad. Snabbt och bra utfört. Montören tog med sig allt skräp efteråt vilket var ett extra plus.
    Hej!
    Har inget att klaga på, är jättenöjd på jobbet som utförts och på dom nya grejerna.
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Bra service och snabba leveranser
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Jag fick tag på en gammal detalj till min vask i köket.
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Installationen av duschväggarna skedde mycket smidigt med två trevliga montörer. Finns inget att klaga på!
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabb service! Både i telefon och på plats i butiken.
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Snabba att få tag på och snabb hjälp med problemet! Respektfullt bemötande. Fick hjälp med varmvatten som försvann.
    Så jävla dyrt, nästan 2000 kr för och sätta ihop plaströr under tvättstället
    Tog 20 min.. Det var sista gången jag anlitar Röranders.
    Hej Hans!
    Vi har debiterat dig 1500 kr. Detta står tydligt på vår hemsida och i butik. Ja vi kanske bara var hemma 20 minuter hos dig. Men vi har även kört hem till dig samt övrig hanteringstid med faktura etc.

Startavgift 1 500 kr inkl. moms I den ingår 1,5 tim arbetskostnad inkl. framkörning, konsultation, arbete på plats, administrativt arbete och även 1 servicebil inkl el- och handverktyg (vissa maskiner debiteras separat).
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Liten kund är desamma som stor
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Ett mycket trevligt o gott bemötande!
    Arbetet är mycket noggrant utfört!
    RörAnders har kommit med mycket kloka och kreativa förslag som jag tacksamt tagit emot.
    Jag anlitar alltid Rör Anders när jag behöver VVS tjänster
    2022-03-25 Insamlad av företaget
    Köpt 2st Mitsubishi luftvärmepumpar. Bra bemötande och info, samt rabatt vid köp av 2.
    Mkt lång leveranstid, dock ej deras fel.
    Ej nöjd med installation pga ny tekniker.

Ej nöjd med extra kostnader, och hantering efter. Fortfarande ej överens. .
    2022-02-12 Insamlad av företaget
    Har redan svarat! Hoppas det kommit fram om inte behöver ni inte höra av er igen.
    2022-02-12 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande i butik och via mejlkontakter!
    2022-02-10 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande
    Snabbt och bra utfört arbete
    Mycket nöjd
    Sprider hörna detta hos mina bekanta
    2022-02-10 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande.
    Avintallation av gammal panna.
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    2022-02-09 Insamlad av företaget
    Alltid bra bemött och uppskattar mycket deras kunnande.
    Strålande! Reklamerade varan, den var bytt två dagar efter! 👍🏻
    2022-02-08 Insamlad av företaget
    Vi blev bemötta på ett korrekt och trevligt sätt.
    Vi hoppades att renoveringen skulle bli bra utförd och det blev den verkligen. Mycket duktiga hantverkare och ett väl utfört arbete. Det gällde renovering av grovkök och toalett. Vi blev mycket nöjda med resultatet.
    Toppenföretag
    Snabb service