Riskettan

Läs vad 246 Läs vad Riskettan

• 2022-09-01 Insamlad av företaget
    Jag tyckte att riskettan var ett lärorikt tillfälle och att läraren var väldigt pedagogisk.
  • 2022-08-29 Insamlad av företaget
    Superbra! Sjukt intressant och jättebra belysande exempel
  • 2022-08-19 Insamlad av företaget
    Allt va bra o trevligt, man fick reda på intressanta saker o de var bra berättat
  • 2022-07-04 Insamlad av företaget
    Jättebra bemöt av företaget och kändes som relevant fakta samt info.

Är väl lite tråkigt och viss information hoppas man att folk ska veta "naturligt", men förstår varför behovet för riskettan finns. Tycker dock att Saltsjö Trafikskola gjorde allt de kunde för att göra det någorlunda intressant för oss deltagande :)
    Hej Emelie, kul att du kände dig bra bemött på trafikskolan och att informationen var relevant, vi hoppas att du kunde ta med dig något från kursen trots allt. Tack för ditt omdöme! Riskettan
  • 2022-07-01 Insamlad av företaget
    Jag lärde mig mycket jag inte tidigare tänkt på och tyckte att vi fördjupade oss i vanliga situationer/dilemman man ställs inför och hur man gör en riskanalys av det, t.ex. vid extrem trötthet. Jag tyckte att utbildningen var väldigt konkret om vad som kan hända om man inte gör riskanalyser och tänker ett extra varv, och att varje omkommen person i Sverige inte bara är statistik, utan en person bakom med familj, vänner och ett liv. Jag tyckte min lärare Maria var oerhört pedagogisk och tydlig med utbildningens innehåll och vad vi förväntades kunna och hur vi förväntades medverka under utbildningen. Jag hade en jättebra och lärorik upplevelse och tyckte inte alls att det var tråkigt som många som jag känner tyckt om Riskettan på andra trafikskolor. Ni gjorde det till en både lärorik och rolig upplevelse, det var kul att träffa andra elever på skolan också.
    Hej Molly, vad härligt att du lärde dig mycket och tyckte om kursens upplägg, innehåll samt läraren Maria. Tack för ditt toppomdöme, vi uppskattar din kommentar mycket! Riskettan
  • 2022-07-01 Insamlad av företaget
    Väldigt bra och engagerad lärare som höll i riskettan! Kursen var byggd på en del grupparbeten, där man t.ex. aktivt fick diskutera frågeställningar tillsammans! Även andra aktiviteter ingick som exempelvis film. Det var en bra kurs som jag tyckte gick snabbt, trots att den pågår i 3 timmar. Tack så mycket!
    Hej Linda, vad glada vi blir att du är nöjd med läraren Maria och kursen i sig. Vad härligt att det kändes som den gick snabbt också, tack för att du tog dig tid att skriva ett så fint omdöme! Riskettan
  • 2022-06-16 Insamlad av företaget
    Informativt och bra sätt att gå igenom riskettan
    Hej Alexander, vad bra att du tyckte kursen var informativ. Tack för ditt omdöme! Riskettan
  • 2022-06-12 Insamlad av företaget
    Videon om de som kört bil onyktra och förlorat en nära var väldigt nyttig men i helhet var kursen rätt seg tbh. Självklart är det svårt att faktiskt inte göra den seg och långsam med tanke på att det är en tre timmars kurs som handlar om mer eller mindre ett och samma ämne. Men jag tycker läraren gjorde det bra men kombination av olika aktiviteter såsom grupparbeten, film och där man fick välja påståenden osv.
    Hej Fredrik, vad roligt att du blev nöjd med aktiviteterna och filmerna som visades. Tyvärr kan vi inte påverka tiden då det är Transportstyrelsens regler, men förhoppningsvis fick du något utav kursen trots att den kändes långsam. Tack för ditt omdöme! Riskettan
  • 2022-06-11 Insamlad av företaget
    Min handledare under kursen var väldigt trevlig och lyssnade på vad vi tänkte. Hon var även med medveten om att vi skulle lära oss och att det inte finns ett fel svar. Vi fick lära oss att genom samtal med andra och hennes lärande vad säkerhet i trafiken är.
    Hej Elin, vad roligt att du blev nöjd med Maria som lärare. Vi uppskattar din kommentar mycket, tack för ditt fina omdöme! Riskettan
  • 2022-06-10 Insamlad av företaget
    Det var mycket givande och jag fick mycket bra information och jag lärde mig mycket.
    Hej Atefeh, vad bra att kursen var givande och lärorik. Tack för ditt omdöme! Riskettan