Aktiv på Reco.se sedan 2016-08-31

Läs vad 127 Läs vad Riskettan

• Ebba N skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-07-28

Jag har gått riskettan på Saltsjö Trafikskola

Jag blev bemött på ett bra sätt.

Mina förväntningar var att få lära mig mera och ha en bra kurs som inte blev långtråkig utan intressant där man lär sig mera.
    Jag tycker att jag lärde mig mera och fick en större förståelse över allt. Kursen var intressant och rolig också!

Sammanfattningsvis tycker jag att jag lärde mig mycket, och gick därifrån med mkt nu kunskap och förståelse. Kursen var rolig och det var ett bra koncept med både föreläsning, egna diskussioner, fyra hörn och film. Läs mer
  • Daniel L skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-07-27

Bra upplägg, bra lärare. Gjorde jobbet. Effektiv och inte slöseri med tid. Läs mer
  • Carl N skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-07-23

Välkomnande miljö.
    Berättade tydligt.
    Ja, jag har verkligen fått förståelse för trafiken och vilka risker det.
    Mycket lärorikt med mycket information, men tillräckligt fort och sammanfattat så man kunde förstå allt. Läs mer
  • Hugo M skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-07-23

Jag köpte kursen riskettan som ska förbereda och informera nya trafikanter om hur sömn, alkohol, narkotika mm. kan påverka en när man är ute i trafiken. Jag blev bemött väl med tydliga instruktioner och en trevlig föreläsare + fika. Mina förväntningar inför föreläsningen var baserade på inledningskursen som jag hade varit på innan. Den hade liknande format som riskettan, 3 timmar med varierade övningar, filmer såväl som traditionell föreläsning. Inget jag inte var beredd på.
    Min upplevelse hos Saltsjö trafikskolas Riskettan var ganska bra. Jag kan inte tänka mig att kursen riskettan kunde utföras mer smidigt. Läs mer
  • Eric S skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-06-04

Kursen som jag köpte, riskettan, var bra upplagd och mycket lärorik. Mina förväntningar är innan var att den skulle vara tydlig och lättförståelig vilket är precis vad den var. Det var även positivt med en del interaktiva övningar som automatiskt får en mer engagerad. Jag är sammanfattningsvis alltså mycket nöjd. Läs mer
  • David B skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-06-03

Även om man tror att man vet om riskerna är det bra att göra sig påmind och få kunskapen om påverkan av olika substans i trafiken. Det var också väldigt bra och informativt om trötthet.

Föreläsaren var väldigt kunnig och pedagogisk. Läs mer
  • William V skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-06-03

Riskettan var väldigt bra då det gav mig en uppfattning av det ansvar man har när man kör bil och konsekvenser som kan följa med äns beslut Läs mer
  • Wendela A skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-04-05

Allt var super kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var ingen tråkig utbildning. Jag skrattade och lärde mig massor Läs mer
  • Rebecca L skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-04-03

Jag har tagit körlektioner, samt köpt och gått riskettan och halkbana. Jag tycker att jag blivit väll bemött av både receptionisten samt lärarna på trafikskolan.
    Jag hade nog inte så stora förväntningar på riskettan mer än mycket information. Jag blev positivt överraskad över att vi elever var en så stor del av kursen genom att vi fick svara på frågor och ta ställning i olika sammanhang. Jag hade nog sett framför mig att vi skulle få sitta på en stol i tre timmar och bara lyssna. Jag anser att det är viktigt att man tar eleverna in i kursen på det sätet att elverna får diskutera, svara på frågor och tänka efter själv. Det ökar att man håller intresset kvar och inlärningsförmåga.
    Jag tycker att kursen var bra. Bra med information och bra balans mellan information och diskutera frågor. Även bra att man i början av kursen radar upp att det är det här du ska kunna när du går här ifrån idag. Det var även bra att läraren att hon hade mycket bra kontakt med oss elever som lyssande. Det var mycket ögonkontakt och sen gick hon även runt mycket vilket ger en fin kontakt tycker jag.
    Jag är mycket nöjd med Saltsjö Trafikskolas riskettan. Jag blev positivt överraskad och det är alltid bra! Läs mer
  • Tyra P skrev om Riskettan en del av Saltsjö Trafikskola

2020-02-22

Väldigt bra genomgång och bra involvering av elever! Läs mer