SEINT

Drottninggatan 83, 111 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till SEINT – ett företag med hög servicekänsla!

Vill du installera ett nytt ventilationssystem, serva det du har eller installera en luftvärmepump är det oss du ska ringa!

Sedan 2016 har vi med hög personlig service hjälpt kunder att förbättra deras inomhusmiljö. Vi är ett företag med kunden i fokus, vi ser gärna att du får hjälp så snart som möjligt. Av oss får du en skräddarsydd lösning för just ert hem, anpassat efter era önskemål och budget.

Vi gör nyinstallationer av FTX, installerar F-system, förbättrar befintlig ventilation och installerar luftvärmepumpar. Vi servar befintliga aggregat, gör flödesmätningar och injusteringar. Förutom ventilation och värme/kyla har vi även elektriker i företaget som hjälper till med felsökningar, installationer och andra servicearbeten.

Vill du installera en luftvärmepump hjälper vi till med inköp, montering och service.

Läs gärna våra omdömen och tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor, vi ser fram emot att hjälpa er!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 84 kunder tycker om SEINT

• 2019-05-31

Annika E skrev om SEINT
    Installation av en AC
    Blev trevligt bemött av kunniga tekniker
    Ja, nogranna och duktiga
    Trots en lite knepig installation upp genom taket blev resultatet toppen Läs mer
    2019-05-31 Ebba S svarar Annika E
    Tack för fint betyg, Annika!
    Kul att du blev nöjd med installationen där hemma, nu hoppas vi på mycket värme i sommar så du får användning av pumpen.
  • 2019-05-29

Stefan S skrev om SEINT
    Mycket proffsigt bemötande. Nöjd med installation. Allt gick smidigt. Läs mer
    2019-05-30 Ebba S svarar Stefan S
    Kul att höra, Stefan! Hoppas ni blir nöjda med er nya luftvärmepump.
    Ha en härlig helg,
  • 2019-05-07

Jacob Lars Urban H skrev om SEINT
    Behövde FTX installation och kontaktade SEINT, de återkom blixtsnabbt och kunde skicka ut en som kom dagen efter och tittade på jobbet. Han som kom ut kändes väldigt proffsig och seriös och verkade veta vad han höll på med. Sedan var det ganska dött i kommunkationen trots att jag frågade hur offerten gick. Fick flera gånger svar att de snart skulle återkomma med offert. Tyvärr blev det aldrig så och arbetet rann ut i sanden. Om man inte känner att man klarar av eller vill ha ett typ av jobb är det ganska bättre att säga det från början till kunden, istället för att lura kunden att vänta på något som aldrig kommer. Läs mer
    2019-05-07 Ebba S svarar Jacob Lars Urban H
    Hej Jacob,
    Det är tråkigt att du känner såhär, trots att vi förklarat att vi inte kan lämna en offert då vi inte har tillgång till vår vvsare på flera månader och du vill ha ett ftx-aggregat med kylbatteri. Däremot kan jag ärligt säga att när en potentiell kund hotar med att skriva en dålig recension här på reco för att en offert inte lämnas inom önskad tidsram, så känns inte starten på ett eventuellt samarbete särskilt positiv.
    Däremot tar jag åt mig av kritiken att du önskat snabbare information, det hade vi absolut kunnat ge dig. Hoppas du hittar ett företag som bättre möter dina förväntningar.
  • Håkan V

2019-05-07

Håkan V skrev om SEINT
    Köpt en installation av luftvärmepump på Runmarö. Utmärkt bra och trevlig kontakt med kundservice. Trevligt och personligt bemötande av killarna som gjorde installationen igår den 6 maj. Läs mer
    2019-05-07 Ebba S svarar Håkan V
    Härligt, Håkan!
    Tack snälla för fint betyg, ser till att berörda parter tar del av detta.
  • Björn

2019-04-24

Björn skrev om SEINT
    Oerhört trevligt bemötande, SEINT vet vad det innebär med kunden i fokus. Ebba, Maria och Daniel var en fröjd att jobba med. Lyhörda och snabba med besök och därefter offert. Installerade ett nytt ventilations system (SWEGON CASA R5 SMART) och det smidigt genomfört och allt var städat efteråt. Jag samlade in tre offerter och valet föll på SEINT, pga av deras kunskap, bra lösningar för ventilation och sist men inte minst priset. Inga överraskningar och de håller vad det lovar plus lite till. Ställer gärna upp som referens om ni vill veta mer. Kan varmt rekommendera. Hälsar Björn i Täby Läs mer
    2019-04-25 Ebba S svarar Björn
    Tack för ett fint betyg och ett väldigt trevligt samarbete, Björn. Vi hoppas på att få komma tillbaks när det är dags för service.
    Björn , Ebba S gillar detta
  • 2019-04-20

Anders W skrev om SEINT
    Installation av luftvärmepump.
    Installatören hade glömt Wifi delen och sade att den skulle skickas alternativt att de skulle komma och installera. Installationen genomfördes den 5 april och fortfarande inte ett ljud från installatören angående den saknade Wifi delen. I veckan kommer jag att vidta åtgärder. Mycket besviken. Läs mer
    2019-04-20 Ebba S svarar Anders W
    Hej Anders,
    Din wifi las på lådan i veckan, är jätteledsen att den glömdes vid installationen. Den bör komma fram på tisdag.
    Önskar dig en härlig påskhelg,
  • 2019-04-18

Ann-Kristin W skrev om SEINT
    Killen som installerade min luftvärmepump var trevlig och bra på alla sätt! Han verkade kunna sin sak . Kom enl överenskommelse/ tid. Bästa betyg. Telefonkontakten med företaget innan var väl ok men kanske inte högsta poäng! Läs mer
    2019-04-18 Ebba S svarar Ann-Kristin W
    Hej Ann-Kristin,
    Stort tack för fint betyg! Härligt att installationen var till er belåtenhet. Om du orkar och har lust tar jag gärna feedback på vad vi kunde gjort bättre i telefon. Isåfall får du gärna maila mig på ebba@seint.se
    Önskar dig en riktigt härlig påskhelg,
  • 2019-04-08

KIM L skrev om SEINT
    Beställde en rengöring av imkanal och frånluft på rekomendation av mina väldigt nöjda föräldrar.
    Vi har verkligen betalat för två olika utföranden tyvärr.

Ringde och beställde en tid i slutet av Januari, en tekniker kom ut och utförde arbetet utmärkt tyckte jag, kom även överens med teknikern att dom skulle kolla på vår fläkt vi har på vinden som samarbetar med vår alliance fläkt i köket.
    Fläkten på vinden fungerade inte riktigt som den skulle och dom skulle återkoppla om detta.
    Återkopplingen va väl inte jättebra, satt jag tog in en annan Ventilationsfirma som kolla på problemet.
    När denna tekniker va här upptäcktes det att att min ventilation upp till vinden inte ens va rengjord och fortfarande skitig som bara den och även mitt problem med fläkten löstes.
    Tog då kontakt med Seint och fick tillslut ett svar att rengöringen självklart skulle åtgärdas.
    Tillslut fick jag en tid i mitten på mars när detta skulle fixas, då hade man ju väntat en tag.
    14e Mars va teknikern här och slutförde ett arbete jag betalat för minst en månad tidigare, jag trodde allt gick bra(hade lite svårt att gå upp på vinden med min lilla dotter som jag va ensam hemma med).
    När jag nån dag senare går upp på vinden så mötts jag av nån slags damm överallt, och det e inte lite heller!.
    Jag förstår att det kan bli lite dammigt, men mötts av en mindre soptipp.
    E ganska konfunderad då eftersom jag erbjudit att ta fram en dammsugare när teknikern sa att han blev lite dammig, men fick till svar att detta inte behövdes!?.
    I mejlen efter detta får jag till svar att dom e ledsna över att jag inte e nöjd och att detta ska tas upp, och hänvisar till en länk i ett första mejl som förövrigt aldrig har fungerat, men där det antagligen står att det kan bli lite dammigt och att man ska ta undan sånt man e rädd om, men detta va som sagt inte LITE damm.

Står att jag betalar för Imkanalen rengörs med fettlösande medel och viska, frånluften rengörs med viska, dammfälla och vi mäter och protokollför era luftflöden samt gör mindre injusteringar vid behov.

Det som användes av detta va Viskan, mindre justeringar gjordes också med våra luftventiler.
    Såg inte röken av nåt Fettlösande medel, Dammfälla eller att det mättes några luftflöden.

Orkar inte skriva allt, har ju bilder på hur röret och min vind lämnades känns trist bara.

Frågade i ett avslutande mejl vart den mesta av skiten som vispas loss ska ta vägen?, har svårt att tänka mej att den ska blåsas ut i huset igen som det blev hos oss, men väntar fortfarande på svar 2 veckor senare.

Hos mina föräldrar rengjorde teknikern efter sig och dammsög upp med egen dammsugare. Läs mer
    2019-04-08 Ebba S svarar KIM L
    Hej Kim,
    Tack för din input, det är alltid kul att läsa när våra kunder är nöjda, men sådan här information är faktiskt ännu viktigare för oss att ta del av.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ditt utblås missades vid första besöket. Så ska det inte vara, vi ska naturligtvis rengöra hela systemet och det är inget som ska behöva kontrolleras i efterhand.

Jag har gått igenom den mailkonversation som finns mellan dig och vår kundtjänst och vad jag kan se har vi svarat dig angående frågan om damm, samt erbjudit att ringa upp dig vid passande tillfället för att gå genom eventuella frågor. På samtliga mail du har skickat har vi svarat samma dag, även det sista som du säger att du väntar svar på.

Jag har tagit del av bilderna från din vind, tyvärr är detta en plats vi inte kan koppla på dammfällan, MEN vi har absolut brustit i städningen. Dammet som sprider sig är svårt att hindra, men det ska inte se ut som det gjorde bredvid ditt aggregat. Jag tar upp detta med berörd tekniker, för det utförandet är inte på en nivå som vi kan stå för.

På frågan om fettlösande medel, det är inte alltid det är bäst att använda sig av detta, som vi tidigare har förklarat på mail. Vad jag förstår så ska vi även ha sett över detta när vi var ute för att rengöra utblåset?

Dammfälla ska enligt teknikern ha använts första gången vi var ute. Du ska även ha fått ett protokoll på luftflöden. Det går inte att göra injusteringar på donen om man inte mäter flöden, så här vet jag inte om det har blivit något missförstånd.

Jag är ledsen att vi inte levde upp till förväntningarna du hade efter vårt besök hos dina föräldrar. Finns det något jag kan göra för dig får du gärna kontakta oss direkt.

Åter igen, tack för din feedback.

2019-04-19 KIM L svarar Ebba S
    Protokollet har jag, så där va det fel att jag skrev att jag sakna det, trodde luftflödet skulle mätas, så det missuppfattde jag.
    Nej ingen dammfälla användes första gången, enbart borrmaskinen med vispen.
    Nej jag har väntat, en del har ju tagits över telefon och allt finns ju inte i denna mejlkonversation.
    Nej ingen svarade på mitt sista mejl, då får ni gärna skicka det igen.
    Jag hade nog väntat mej att nån ringde mig om pratade över telefon förklarade och bad om ursäkt när det skitit sig 2 ggr, istället har ju jag varit drivande hela tiden i konversationen.
    Varför erbjuds det inte att städa upp all skit efter om man lämnat det så här?.
    2019-04-21 Ebba S svarar KIM L
    Hej Kim,
    Du fick ett svar 2019-03-25 15:54, jag ber Maria skicka det igen på tisdag när hon jobbar. I det mailet bad vi att få ringa upp vid tillfälle som passar dig, just för att kunna reda ut vad vi kunde göra för att ordna upp så gott vi kunde i efterhand.

Det är lätt hänt att man missar dammfällan, vissa gånger ställs den på en plats och blir stående där under hela besöket. Jag har pratat med Andro som var ute hos dig och han säger att han använde den under första besöket.

Har du fått ett protokoll så har en mätning gjorts, där står samtliga flöden. Vi reserverar oss ju i bokningen för mätning där våra verktyg inte ryms, men det verkar inte ha varit fallet hos dig.

Jag ser till att du blir kontaktad i veckan som kommer så kan vi reda ut alla frågetecken på telefon istället.

Hoppas du får en fortsatt härlig påsk,
    2019-04-21 KIM L svarar Ebba S
    Hej Ebba tack för svar.
    Det mejlet har jag aldrig sett, måste hamnat fel annars hade vi inte varit här tyvärr.
    Tack så mycket för att jag blir kontaktat nu.
    Desamma angående Påsken. Kim
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-03-05

Anton V skrev om SEINT
    Installation av luftvärmepump. Punktliga, trevliga och bra utfört jobb. Läs mer
    2019-03-05 Ebba S svarar Anton V
    Hej Anton,
    Tack för fint betyg! Hoppas du gillar din nya värmepump lika mycket som vi gillade din feedback ?
    SEINT
  • 2019-01-18

Henrik T skrev om SEINT
    Tyvärr så kan jag inte rekomendera dessa. Beställde en luftluft från Polarpumpen och SEINT var de som skötte installationen.

Tyvärr kunde jag inte själv vara hemma under installationen utan min man fick vara det istället.
    Trots förfrågan att sätta borrhålet på ett ställe övertygades han att gå med på ett annat. Vilket innebar en mer synlig installation och en del fasadskador som troligen hade kunnat undvikas.
    Utedelen av luftluftpumpen sattes snett trots att det enkelt kan justeras in så det blir rakt. Känns bara som lathet att inte justera in det.
    Ett dräneringstråg glömdes att tas med så vi fick inte möjligheten att montera på det på stativet själva och nu kommer det kosta att gå det ditsatt (inte så pepp på att lyfta av utedelen själv) för att montera dit det.
    Även ett hörnskydd missades men ingen information gavs på plats utan fick reda på efter kontaktat dem att delen varit "slut" i bilen och att skulle kommit tillbaka med en till del senare.

Vid genomgång av inne-delen så missades att det var en lös del hindrade en annan del att fullt fällas ut vilket innebar att all luft gick upp i taket. Enkelt fixat men ska väl kunna räkna med att allt ska funka som det ska efter en installation?

Så ett tips till företaget. Be era installatörer prata mer med kunderna, Vad har de för förväntningar, åsiker om placering osv och låt dem få tid att göra en snygg installation. Enkel sak att göra för att undvika missförstånd.
    Alla har inte så lätt för att ställa krav. Speciellt inte när det är i ett område man inte kan något om och vill lita på installatören.

Min lösning kommer vara att försöka ta in en annan installationfirma som får göra om och göra rätt. Trist och dyrt för mig men då får jag en snygg installation jag är nöjd med. Läs mer
    2019-01-18 Ebba S svarar Henrik T
    Hej Henrik,
    Stort tack för din feedback. Vi vill alltid bli bättre och det här är ett bra sätt för oss att utvecklas.

Våra installatörer har alltid en diskussion med våra kunder innan de startar en installation, vilket jag förstått även var fallet hemma hos er tillsammans med din man. Vi lyssnar alltid på våra kunder, men kommer även med vår professionella åsikt om placering och liknande. Tråkigt att ni upplever att ni inte kunnat stå upp för era önskemål om placering. Jag har samtalat med berörd tekniker och han hade uppfattningen om att ni var överens om var pumpen skulle sitta och hur rören skulle dras. Han hade även uppfattningen om att håltagningen var godkänd från er.

Det var tråkigt att hörndelen inte sattes på plats vid installationen igår, däremot fick jag uppfattningen om att du var nöjd med att det gjordes idag, samtidigt som utedelen rättades till, och att allt var utrett med vår kundtjänst.

Dräneringstråget hade inte skickats från polarpumpen och kördes ut till er så snart vi fick det, däremot ingår ingen installation av extra tillbehör i en standardinstallation från Polarpumpen, vilket framgår i den tekniska specifikationen. Eftersom vi inte mottagit det i tid kunde vi inte heller hjälpa till med installationen av det vid vårt besök.

Sammantaget tråkigt att ni hellre tar ut en ny firma än att hålla en fortsatt dialog med oss, men jag hoppas att de ni tar in bättre möter era förväntningar än vad vi lyckades göra.

Önskar er en trevlig helg,
    2019-01-18 Henrik T svarar Ebba S
    Hej

Tack för ett väldigt snabbt svar.
    Ja, rörande placeringen av hålet så är det en brist på kommunikation som är skälet helt klart.
    Men en fråga rörande valet av placeringen. Jag kan inte förstå hur man väljer att placera hålet i teglet precis ovanför dörren.
    Tegel är poröst och har en stor risk att spricka, vilket också hände och delar av teglet lossnade (detta skulle åtgärdas idag med att fylla med någon fog).
    Så jag kan ärligt talat inte förstå hur man kan välja den placeringen. Speciellt inte när hörnet nämnts av min man.
    Men som du säger, Er tekniker kommer med sin professionella åsikt och som kund har man väldigt svårt att säga något annat då man litar på installatören.
    Vad jag förstår så ska det inte spela någon roll om rördragningen sker på utsida eller insida rent funktionellt men för oss så hade vi kunnat dölja dragning inomhus på ett helt annat sätt.
    Gällande placering så tror jag inte jag är ensam om att vilja ha en så diskret installation som möjligt och det jag har fått, ja, i mina ögon så känner det som att man satt den så den syns som mest.
    Men det är bara min personliga åsikt. Det estetiska är i stort sätt det enda skälet till varför jag kommer försöka hitta en firma som kan dra om rören. Om det är möjligt eller om någon ens vill göra det, ja det är en annan fråga.

När det kommer till dräneringstråget få för jag en "dialog" med polarpumpen om det. De är inte speciellt tydliga med att installationen av detta ska debiteras separat eller något de informerade om i telefonsamtalet innan köp.
    De nämner tak och skydd. Sen försöker de friskriva sig med "eller liknande" vilket jag inte köper för då kan de kasta in precis vad som helst där som de känner för. Tydlighet är A och O. Speciellt när dränering är en valbar produkt när man köper hos dem.
    Men när det kommer till leveransen, om den hade kommit i tid så hade min man haft möjlighet att montera på det direkt istället för som nu, att vi får lossa på ute-delen för att montera själva.
    Detta då tråget (enligt) polarpumpen har vibrationsdämpare i sig likställda med de man kan köpa separat.
    Men förstår inte heller varför man väljer att åka ut på installation när alla delar inte är levererade.

Rörande täckdelen för hörnet, det är nog den del som enklast kunnat undvikas om man sagt till innan man åkt men inget sas utan det är bara nått jag ser när jag kommer hem.
    Men som du säger, detta är löst och ska ha blivit åtgärdade under dagen.

Henrik Törnqvist
    2019-01-18 Ebba S svarar Henrik T
    Hej Henrik,

Nu har jag inte varit på plats och sett installationen men med största sannolikhet beror placeringen av hålet på att pumpen ska få rätt avrinning. Vad jag har förstått av teknikern hade han inte hört något om en hörna.

Det har ingen betydelse för pumpens funktion om rören är dragna inne eller ute, däremot är det vanligaste alternativet att man drar rören ute. Jag tycker det är jättetråkigt att det har missats i kommunikationen angående detta, och vill du ser vi gärna över en lösning för er.

Om ni kan ge er till tåls med tråget och kan vänta tills vi har möjlighet, så skickar jag gärna ut en tekniker som hjälper er att få tråget på plats. Detta utan extra debitering naturligtvis, då jag är uppriktigt ledsen över att installationen inte levde upp till era förväntningar. Maila isåfall mig på ebba@seint.se så ser jag i schemat när det skulle vara.

Trevlig kväll,
    2019-01-18 Henrik T svarar Ebba S
    Hejsan Ebba

Tack för alla svaren.

Skriver ihop ett mail här underkvällen så kan vi ta det vidare där.

Tummen upp för ett supertrevlig bemötande.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-09

Gunnar S skrev om SEINT
    Mycket bra bemötande vid beställning av ventilationsservice.
    Tekniker trevlig och mycket bra arbetsinsats.
    Ev. kan det bli byte av vår Rexovent värmeåtervinningsaggregat som kommit till åren, vilket Seint kommer att skicka oss en offtert.
    Gunnar med familj Läs mer
    2018-11-12 Ebba S svarar Gunnar S
    Hej Gunnar,
    Stort tack för fint betyg. Vi ser fram emot att lämna förslag på lösning för ert ventilationssystem.
    Ha en riktigt härlig dag,
  • Mikael J

2018-10-28

Mikael J skrev om SEINT
    Jag upphandlade installationen av ett FTX-ventilationssystem till vår villa som haft självdrag tidigare. Jag valde SEINT för att de var tydliga, prisvärda och lätta att ha att göra med. De besvarade alla mina frågor kompetent och snabbt. Under installationen var montörerna lyhörda och måna om att skapa den bästa lösningen för just vår installation. Jag är mycket glad att jag valde dem som leverantör då de överträffade alla mina förväntningar. Jag kan varmt rekommendera dem! Läs mer
    2018-10-29 Ebba S svarar Mikael J
    Stort tack för dina ord, Mikael. Ger dig gärna en fempoängare tillbaka, det här varit otroligt kul att jobba hos dig.

Allt gott och på återseende,
  • 2018-08-08

KRISTINA F skrev om SEINT
    Mkt trevligt bemötande
    Proffsigt utfört arbete Läs mer
    2018-08-08 Ebba S svarar KRISTINA F
    Härligt att läsa din rekommendation, Kristina. Exakt såhär vill vi att våra kunder ska känna, stort tack för din feedback!
    Ha en underbar sommar,
  • 2018-08-08

Christian S skrev om SEINT
    Bra, trevilg och kunnig personal. Läs mer
    2018-08-08 Ebba S svarar Christian S
    Tack för fint betyg, Christian!
    Hoppas du får en härlig sommar,

Peo A skrev om SEINT
    Kom på utsatt tid. Var väldigt noggran och gjorde ett mycket bra jobb. Tusen tack för arbetsinsatsen! Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar Peo A
    Tack för fint betyg, Peo! Ska se till att berömmet kommer till rätt person.
    Ha en fortsatt härlig sommar,

KENNETH B skrev om SEINT
    Rengöring av ventilation i privatbostad. Trevlig och kunnig servicetekniker som gjorde vad jag uppfattade som ett bra jobb. Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar KENNETH B
    Härligt att höra att du är nöjd med besöket, Kenneth!
    Tack för fint betyg och hoppas du får en fortsatt fin sommar,

Anne F skrev om SEINT
    Rengöring av köksventilation.
    Mycket bra bemötande och arbetsinsats. Om jag behöver rengöring av resterande kanaler ska jag definitivt ringa dom igen. Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar Anne F
    Hej Anne,
    Stort tack för fin feedback, vi kommer gärna när det är dags igen.
    Ha en fortsatt fin sommar,
  • 2018-06-11

Yvonne T skrev om SEINT
    Genomgång av ventilationen. Bemöttes mycket trevligt. Jag har svårt att bedöma "förväntningarna" men jag utgår från att det blev mycket bra gjort. De går gärna återkomma om 4-5 år.

Trevliga sommarhälsningar från Yvonne Tollhagen Läs mer
    2018-06-11 Ebba S svarar Yvonne T
    Tack för härlig sommarhälsning och fint betyg, Yvonne!
    Vi återkommer gärna när det är dags igen.
    Hoppas du får en underbar sommar,
  • 2018-06-09

Mikael S skrev om SEINT
    Dom höll vad dom lovade! Aviserade tid innan besök och kom i tid för att göra rent ventilationkanaler och imkanal! Trevlig teckniker och trevlig kontorspersonal! Tror också att pris för tjänsten var konkurenskraftigt! Läs mer
    2018-06-09 Ebba S svarar Mikael S
    Stort tack för fin recension, Mikael! Nöjda kunder är det bästa vi vet ?
    Ha en fantastisk sommar,
  • 2018-06-09

EVA T skrev om SEINT
    Jag blev uppringd av Seint som var i området och sökte fler uppdrag. Jag var något motvillig men damen i telefon var trevlig och tillmötesgående och faktiskt...visste jag att jag behövde tjänsten. Daniel kom på utsatt tid och gjorde jobb på beräknad tid. Trevlig, hjälpsam! Jättenöjd! Läs mer
    2018-06-09 Ebba S svarar EVA T
    Tack för fin rekommendation, Eva! Härligt att höra att du är nöjd med vår service, det är precis den här upplevelsen vi önskar att ge våra kunder.
    Önskar dig en riktigt fin sommar,
  • 2018-06-08

ULF J skrev om SEINT
    Rensning av im-kanaler kökskanaler
    Bra bemötande
    Förväntningarna var höga, SEINT levde upp till dessa.
    Kan rekomenderas. Läs mer
    2018-06-08 Ebba S svarar ULF J
    Tack för fint betyg, Ulf!
    Det glädjer oss att höra att vi levde upp till dina förväntningar.
    Ha en riktigt fin sommar,

PETER FRITZ S skrev om SEINT
    Proffsig och avspänt. Höll tider bra och lätta att prata med. Gott jobb! Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar PETER FRITZ S
    Hej Peter,
    Tack för fin feedback!
    Önskar dig en underbar sommar,

FREDDY K skrev om SEINT
    Rengöring av ventilation.
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete. Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar FREDDY K
    Tack Freddy!
    Härligt att du är nöjd med de delar vi tycker är viktiga i vårt arbete.
    Hoppas du får en fantastisk sommar,

Gun Monica O skrev om SEINT
    trevlig och saklig försäljare i telefon
    service killen tog sig tid att göra mer än vad jag hade bokat för
    snyggt och städat efteråt,syntes inte att ngn varit här!
    Rekommenderar dom gärna Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar Gun Monica O
    Tack för fin feedback, Gun!
    Hinner vi hjälpa till med något extra så gör vi gärna det, kul att Daniel hade tid över hemma hos dig att ge lite extra service och ändå hinna städa som han ska.
    Ha en ljuvlig sommar,
  • 2018-04-10

Patrik P skrev om SEINT
    Bara positivt, inget krångel eller något oklart. Bra och rent blev det Läs mer
    2018-04-10 Ebba S svarar Patrik P
    Härligt Patrik, precis som det ska va då!
    Hoppas du får en härlig vår, och stort tack för feedback!
  • Magnus E

2018-03-21

Magnus E skrev om SEINT
    Ganska envisa telefonsäljare, men det berodde mest på att jag var upptagen med skidsemester och annat.
    Lugn, ordentlig kille som utförde jobbet. Tog lite drygt 3 timmar för en ganska stor villa. Läs mer
    2018-03-26 Ebba S svarar Magnus E
    Tack för det fina betyget Magnus! Skidsemester lät härligt, hoppas luften hemma känns lika frisk nu som den i skidbacken!
    Trevlig vår önskar vi dig,

Susanne L skrev om SEINT
    Jag bokade uppdraget via en telefonförsäljare. Seints/ Daniel kom på överenskommen tid. Jag fick imkanalen rengjord. Sen fick jag även hjälp med mina fläktar och ventiler. Mycket trevligt samtal med bra information om ventilation. Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Susanne L
    Tack för fin feedback, Susanne!
    Kul att ni hade ett bra samtal och att du fick information om ventilation.
    Hoppas vi ses igen,

Anders B skrev om SEINT
    Rengörning av imkanal. Bra och smidigt. Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Anders B
    Tack för din feedback, Anders. Härligt att du är nöjd med besöket, önskar dig en fantastisk dag!

Andreas N skrev om SEINT
    Rensning av utt och in kanaler bra bemöt säljan som ringde var lite tjatig men killen på plats och utförde jobbet vägde upp de bra effektiv trevlig och saklig Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Andreas N
    Hej Andreas,
    Stort tack för din feedback, ska prata med ansvarig säljare för tjata vill vi inte göra. Härligt att Daniel lämnade dig med ett gott intryck! Ha en härlig dag,
  • 2018-03-08

Peter N skrev om SEINT
    Kändes familjärt och trevligt i allt från telefon, mail och killen som kom och jobbade. Han gjorde ett bra jobb och smutsade inte.
    Rekomenderas verkligen. Läs mer
    2018-03-08 Ebba S svarar Peter N
    Vilken härlig återkoppling, Peter! Det är exakt den känslan vi vill lämna våra kunder med, stort tack för din feedback.
    Ha en härlig dag,
  • 2018-02-11

Anders P skrev om SEINT
    Professionellt från bokning till genomförande. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Anders P
    Tack för din återkoppling, Anders. Härligt att ni är nöjda!
  • 2018-02-07

Jennie S skrev om SEINT
    Vi är mycket nöjda. Snabb återkoppling vid kontakt och snabb bokning för åtgärd.
    Vänligt, proffsigt och smidigt. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Jennie S
    Tack Jennie,
    Din feedback betyder mycket för vårt arbete.
    En fin dag önskar vi på SEINT
  • 2018-02-07

Daniel F skrev om SEINT
    Det kom hem världens trevligastete kille till mig (Micke) Efter att ha blivit uppringd så tackade jag ja. Jag hade länge tänkt på att behov fans att få ventilationen rengjort men inte riktigt tagit mig för det, så det var bara positivt att jag blev kontaktad samt att det var lätt och smidigt att hitta en tid som passade. Bra bemötande av alla inblandade och ett bra utfört jobb. Får max betyg av mig och kan varmt rekommendera till andra. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Daniel F
    Hej Daniel,
    Härligt att Micke gjorde ett så fint intryck, vi gillar honom också!
    Tack för din återkoppling!
  • 2018-02-03

Diana J skrev om SEINT
    Bra bemötande och väl utfört jobb, skönt att slippa städa efteråt. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Diana J
    Tack Diana,
    Visst är det skönt att slippa städa efter andra? :)
    Tack för fint betyg och ha en härlig dag!

Wille R skrev om SEINT
    Fick service av våran ventilation, bra bemötande av bokningspersonal och service kille. Ventilationen låter mindre nu. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Wille R
    Hej Wille,
    Stort tack för feedback, skönt att ni har mindre buller hemma!
    En härlig dag önskar vi på SEINT

Nina S skrev om SEINT
    Rengjorde vår ventilation, trevlig kille som var här, som kändes kunnig. Vi är nöjda med utförd service. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Nina S
    Tack Nina,
    Härligt att ni är nöjda med besöket, hoppas vi ses igen när det är dags för nästa service.
    Ha en fin dag!

Linda L skrev om SEINT
    Blev uppringd och efter att ha kollat upp företaget valde vi att boka tid för rengöring av ventilationen. Teknikern kom på utsatt tid och var väldigt noggrann och kunnig. Positivt med fast pris på tjänsten så man vet vad det kommer kosta.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Linda L
    Hej Linda,
    Kul att du uppskattade vår punktlighet, det är något vi själva sätter stor vikt vid. Lovar att komma i lika god tid när det är dags för service igen!
    Ha en fin dag!
  • 2018-01-12

KATARINA Ö skrev om SEINT
    Blev uppringd av företaget och vi bokade tid för rengöring av imkanal och ventilationskanalerna. Teknikern kom punktligt och tog god tid på sig. Tyvärr glömdes rengöring av en kanal bort, men företaget kom tillbaka en annan dag för att slutföra arbetet. Proffsigt bemötande och ett företag jag kan rekommendera! Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar KATARINA Ö
    Hej Katarina,
    Tack för fina ord här och även era muntliga rekommendationer. Det gör oss extra glada!
    En underbar dag önskar vi från SEINT
  • 2017-11-29

THERESE INGRID MARIA A skrev om SEINT
    I telefonsamtalet med försäljare sades att vi skulle få nytt ventilationsfilter, vilket också var en avgörande faktor för oss att köpa tjänsten då vi inte bytt filtrerat någon gång under de dryga fem år vi bott här. Men i protokollet efter åtgärden framgick att ni inte bytt filter så vi var givetvis besvikna. Nu har vi haft mkt att stå i och därför glömt ringa och återkoppla detta till er. Så lämnar den synpunkten här. Läs mer
    2017-11-29 Ebba S svarar THERESE INGRID MARIA A
    Hej Therese,
    Det här är tråkigt att höra. Vi byter gärna filter om man har nya hemma. Vad sägs om att vi hör av oss nästa gång vi är i ert område så kan vi skicka förbi en tekniker som byter filter åt er? Hör gärna av dig till mig på ebba@seint.se om det är något ni önskar.

• Jan W

2017-10-08

Jan W skrev om SEINT
    Säljare: ohederlig. Sålde på mig orimligt dyrt jobb som inte var lämpat för min typ av hus,
    reparatör: slarvig, puttade bort huven på ventilationen så det regnade in
    Kundtjänst: oproffsig, löser inte uppkommen situation skyndsamt. Läs mer
    2017-10-09 Ebba S svarar Jan W
    Hej Jan,
    Det är otroligt tråkigt att din upplevelse av oss ser ut såhär.

Efter vår mailkontakt uppfattade jag det som att det var flödesmätningen som vi bjuder på, som du uppfattade som olämplig för ditt hus. Ventilationskanaler behövs rengöras oavsett om man har mekanisk frånluft, eller som i ert fall, självdrag. Nu avböjde du denna bokade tjänst på plats, och det var inga konstigheter med det från vår sida. Du har inte fakturerats för något som ej utförts.

Du mailade oss onsdag natt, och på torsdag förmiddag försökte ansvarig tekniker kontakta dig för att komma ut och se över felet. Vi har efterfrågat information för att kunna komma och sätta tillbaks huven, men du har inte återkommit med detta.

Det är alltid tråkigt när något går fel vid ett besök, och vi vill gärna åtgärda problemet som uppstått. Vid ärenden där det brådskar rekommenderar jag att man ringer vår kundtjänst, då det går snabbare att komma fram till en lösning i samtal över telefon än e-mail.

Ser fram emot din återkoppling med den info vi efterfrågat så vi kan lösa detta.

• 2017-10-06

Kicki E skrev om SEINT
    Vi tyckte att bemötandet var mycket bra hela vägen, Läs mer
  • 2017-10-04

Elisabeth M skrev om SEINT
    Jag är uppriktigt imponerad !!!!! Fantastisk, punktlig och noggrann montör. Kunnig och mycket vänlig !
    Företagets snabbhet att svara på min efterfråga, snabb tid för utförande. Äntligen är vår ventilation " frisk". Läs mer
  • 2017-09-07

Kurt G skrev om SEINT
    Snabb professionell treffig
    Tack Mikael Läs mer
  • 2017-07-04

Marie Kristina V skrev om SEINT
    Rensning av luftkanaler. Han kom i tid o var trevlig. Städade efter sig . Läs mer
  • 2017-07-03

Nils Anders Tomas N skrev om SEINT
    Blev uppringd och erbjuden rengöring av köksfläkt och frånluftskanaler. Då vi inte hade låtit göra sådan service på flera år accepterade vi. Servicekillen, Micke, var mycket trevlig och utförde sitt arbete på ett utmärkt sätt. Vi kommer att ta kontakt med företaget Seint då det är dags för nästa service. Läs mer
  • 2017-06-30

Lars-Göran Ragnar B skrev om SEINT
    Bra information om VARFÖR rensnin av luftkanalerna behövs och HUR allt skulle gå till. Utmärkt GENOMFÖRANDE. Läs mer
  • 2017-06-26

Bo Ingemar M skrev om SEINT
    Företaget ringde upp mig ochutför än sig utföra rengöring av imkanal och frånluft. Jag antog anbudet att rengöra imkanalen. Tid bestämdes men tidigarelades på företagets förslag. Några dagar efter beställningen blev jag uppringd av annan säljare i företaget i samma ärende. Säljaren var ovetande om den lagda beställningen. Lite märkligt. Teknikern kom en halvtimme tidigare än bestämt. Han ringde innan och frågade om han kunde komma, vilket vi inte hade något emot. Han hade från företaget fått besked om att även frånluften skulle rengöras, vilket vi inte hade beställt? Arbetet utfördes enligt vår beställning noggrant och till vår belåtenhet. Eftersom detta var första gången vi anlitade företaget, vill jag inte sätta något betyg på företaget som helhet. Läs mer
    2017-06-26 Ebba S svarar Bo Ingemar M
    Hej Bo Ingemar,
    Här har det blivit struligt från vår sida. Jag beklagar att det blivit så otydligt, verkar som att vi haft för många kockar i den här soppan...

Jag är glad att arbetet utfördes till din belåtenhet, och jag ska ta reda på vilka säljare som varit i kontakt med dig, då detta inte är ett bemötande vi vill ge våra kunder. Tack för att du tog dig tiden att beskriva din uppfattning om oss, det är endast med våra kunders omdömen vi kan bli bättre.

Önskar dig en fin sommar,
  • 2017-05-11

Sofie S skrev om SEINT
    Bra bemötande. Grundligt arbete. Smutsade ner mycket dock. Läs mer
  • Hans S

2017-05-11

Hans S skrev om SEINT
    Gillar inte sättet att mörka totala kostnaden för rengöring av kanaler. De sade vid uppringning att det skulle kosta 1 995 kronor. Senare kom bekräftelsen på mail där det står att det kostar 1 995 efter skattereduktion. Jag kollar inte tillräckligt noga utan ser bara själva beloppet, som ju verkar stämma med vad de sagt. Men den verkliga kostnaden, som de mörkar, är 3 762 kronor. Den siffran har aldrig nämnts. Ett inte helt hederligt sätt att informera tycker jag. Själva rensningen utfördes dock helt OK. Läs mer
    2017-05-11 Ebba S svarar Hans S
    Hej Hans,
    Det var inte roligt att höra, skattereduktionen är information som vi vill att våra kunder ska ta del av i telefon och sedan som du fick även i mail. Jag vidarebefordrar detta till berörd mötesbokare och ber om ursäkt att du uppfattat det som vi försökt mörka något samt att du inte fått all information i telefon.

Positivt att du är nöjd med rensningen, och vi tar med oss av den konstruktiva kritiken och tackar för informationen.
    Tack för att du tog dig tid att meddela oss om detta.

• 2017-05-11

Anders Ö skrev om SEINT
    Bra bemötande.
    Bra service av ventilationen. Läs mer

Drottninggatan 83, 111 60 Stockholm