SEINT

Drottninggatan 83, 111 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Seint -- ett familjeföretag inom ventilation!

Sedan 2004 ligger det helt på fastighetsägaren att hålla sin ventilation i shack, och vi på Seint vet att du kan spara både på hälsan och plånboken genom att ha en väl fungerande ventilation i hemmet.

Vi jobbar främst med att rengöra ventilationssystem och imkanaler - ventilationen i köket - för att spara energi och minska hälsoriskerna. Vi utför även injusteringar där vi ser till att alla rum har ett bra flöde av luft så att inomhusluften hålls fräsch och frisk.

Är ni en förening eller samfällighet som behöver rengöra ventilationskanalerna? Kontakta oss så kan vi diskutera eventuell mängdrabatt!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 74 kunder tycker om SEINT

• Gunnar S skrev om SEINT
    Mycket bra bemötande vid beställning av ventilationsservice.
    Tekniker trevlig och mycket bra arbetsinsats.
    Ev. kan det bli byte av vår Rexovent värmeåtervinningsaggregat som kommit till åren, vilket Seint kommer att skicka oss en offtert.
    Gunnar med familj Läs mer
    2018-11-12 Ebba S svarar Gunnar S
    Hej Gunnar,
    Stort tack för fint betyg. Vi ser fram emot att lämna förslag på lösning för ert ventilationssystem.
    Ha en riktigt härlig dag,
  • Mikael J
    Mikael J skrev om SEINT
    Jag upphandlade installationen av ett FTX-ventilationssystem till vår villa som haft självdrag tidigare. Jag valde SEINT för att de var tydliga, prisvärda och lätta att ha att göra med. De besvarade alla mina frågor kompetent och snabbt. Under installationen var montörerna lyhörda och måna om att skapa den bästa lösningen för just vår installation. Jag är mycket glad att jag valde dem som leverantör då de överträffade alla mina förväntningar. Jag kan varmt rekommendera dem! Läs mer
    2018-10-29 Ebba S svarar Mikael J
    Stort tack för dina ord, Mikael. Ger dig gärna en fempoängare tillbaka, det här varit otroligt kul att jobba hos dig.

Allt gott och på återseende,
  • KRISTINA F skrev om SEINT
    Mkt trevligt bemötande
    Proffsigt utfört arbete Läs mer
    2018-08-08 Ebba S svarar KRISTINA F
    Härligt att läsa din rekommendation, Kristina. Exakt såhär vill vi att våra kunder ska känna, stort tack för din feedback!
    Ha en underbar sommar,
  • Christian S skrev om SEINT
    Bra, trevilg och kunnig personal. Läs mer
    2018-08-08 Ebba S svarar Christian S
    Tack för fint betyg, Christian!
    Hoppas du får en härlig sommar,
  • Peo A skrev om SEINT
    Kom på utsatt tid. Var väldigt noggran och gjorde ett mycket bra jobb. Tusen tack för arbetsinsatsen! Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar Peo A
    Tack för fint betyg, Peo! Ska se till att berömmet kommer till rätt person.
    Ha en fortsatt härlig sommar,
  • KENNETH B skrev om SEINT
    Rengöring av ventilation i privatbostad. Trevlig och kunnig servicetekniker som gjorde vad jag uppfattade som ett bra jobb. Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar KENNETH B
    Härligt att höra att du är nöjd med besöket, Kenneth!
    Tack för fint betyg och hoppas du får en fortsatt fin sommar,
  • Anne F skrev om SEINT
    Rengöring av köksventilation.
    Mycket bra bemötande och arbetsinsats. Om jag behöver rengöring av resterande kanaler ska jag definitivt ringa dom igen. Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar Anne F
    Hej Anne,
    Stort tack för fin feedback, vi kommer gärna när det är dags igen.
    Ha en fortsatt fin sommar,
  • Yvonne T skrev om SEINT
    Genomgång av ventilationen. Bemöttes mycket trevligt. Jag har svårt att bedöma "förväntningarna" men jag utgår från att det blev mycket bra gjort. De går gärna återkomma om 4-5 år.

Trevliga sommarhälsningar från Yvonne Tollhagen Läs mer
    2018-06-11 Ebba S svarar Yvonne T
    Tack för härlig sommarhälsning och fint betyg, Yvonne!
    Vi återkommer gärna när det är dags igen.
    Hoppas du får en underbar sommar,
  • Mikael S skrev om SEINT
    Dom höll vad dom lovade! Aviserade tid innan besök och kom i tid för att göra rent ventilationkanaler och imkanal! Trevlig teckniker och trevlig kontorspersonal! Tror också att pris för tjänsten var konkurenskraftigt! Läs mer
    2018-06-09 Ebba S svarar Mikael S
    Stort tack för fin recension, Mikael! Nöjda kunder är det bästa vi vet 😊
    Ha en fantastisk sommar,
  • EVA T skrev om SEINT
    Jag blev uppringd av Seint som var i området och sökte fler uppdrag. Jag var något motvillig men damen i telefon var trevlig och tillmötesgående och faktiskt...visste jag att jag behövde tjänsten. Daniel kom på utsatt tid och gjorde jobb på beräknad tid. Trevlig, hjälpsam! Jättenöjd! Läs mer
    2018-06-09 Ebba S svarar EVA T
    Tack för fin rekommendation, Eva! Härligt att höra att du är nöjd med vår service, det är precis den här upplevelsen vi önskar att ge våra kunder.
    Önskar dig en riktigt fin sommar,
  • ULF J skrev om SEINT
    Rensning av im-kanaler kökskanaler
    Bra bemötande
    Förväntningarna var höga, SEINT levde upp till dessa.
    Kan rekomenderas. Läs mer
    2018-06-08 Ebba S svarar ULF J
    Tack för fint betyg, Ulf!
    Det glädjer oss att höra att vi levde upp till dina förväntningar.
    Ha en riktigt fin sommar,
  • PETER FRITZ S skrev om SEINT
    Proffsig och avspänt. Höll tider bra och lätta att prata med. Gott jobb! Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar PETER FRITZ S
    Hej Peter,
    Tack för fin feedback!
    Önskar dig en underbar sommar,
  • FREDDY K skrev om SEINT
    Rengöring av ventilation.
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete. Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar FREDDY K
    Tack Freddy!
    Härligt att du är nöjd med de delar vi tycker är viktiga i vårt arbete.
    Hoppas du får en fantastisk sommar,
  • Gun Monica O skrev om SEINT
    trevlig och saklig försäljare i telefon
    service killen tog sig tid att göra mer än vad jag hade bokat för
    snyggt och städat efteråt,syntes inte att ngn varit här!
    Rekommenderar dom gärna Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar Gun Monica O
    Tack för fin feedback, Gun!
    Hinner vi hjälpa till med något extra så gör vi gärna det, kul att Daniel hade tid över hemma hos dig att ge lite extra service och ändå hinna städa som han ska.
    Ha en ljuvlig sommar,
  • Patrik P skrev om SEINT
    Bara positivt, inget krångel eller något oklart. Bra och rent blev det Läs mer
    2018-04-10 Ebba S svarar Patrik P
    Härligt Patrik, precis som det ska va då!
    Hoppas du får en härlig vår, och stort tack för feedback!
  • Magnus E
    Magnus E skrev om SEINT
    Ganska envisa telefonsäljare, men det berodde mest på att jag var upptagen med skidsemester och annat.
    Lugn, ordentlig kille som utförde jobbet. Tog lite drygt 3 timmar för en ganska stor villa. Läs mer
    2018-03-26 Ebba S svarar Magnus E
    Tack för det fina betyget Magnus! Skidsemester lät härligt, hoppas luften hemma känns lika frisk nu som den i skidbacken!
    Trevlig vår önskar vi dig,
  • Susanne L skrev om SEINT
    Jag bokade uppdraget via en telefonförsäljare. Seints/ Daniel kom på överenskommen tid. Jag fick imkanalen rengjord. Sen fick jag även hjälp med mina fläktar och ventiler. Mycket trevligt samtal med bra information om ventilation. Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Susanne L
    Tack för fin feedback, Susanne!
    Kul att ni hade ett bra samtal och att du fick information om ventilation.
    Hoppas vi ses igen,
  • Anders B skrev om SEINT
    Rengörning av imkanal. Bra och smidigt. Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Anders B
    Tack för din feedback, Anders. Härligt att du är nöjd med besöket, önskar dig en fantastisk dag!
  • Andreas N skrev om SEINT
    Rensning av utt och in kanaler bra bemöt säljan som ringde var lite tjatig men killen på plats och utförde jobbet vägde upp de bra effektiv trevlig och saklig Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Andreas N
    Hej Andreas,
    Stort tack för din feedback, ska prata med ansvarig säljare för tjata vill vi inte göra. Härligt att Daniel lämnade dig med ett gott intryck! Ha en härlig dag,
  • Peter N skrev om SEINT
    Kändes familjärt och trevligt i allt från telefon, mail och killen som kom och jobbade. Han gjorde ett bra jobb och smutsade inte.
    Rekomenderas verkligen. Läs mer
    2018-03-08 Ebba S svarar Peter N
    Vilken härlig återkoppling, Peter! Det är exakt den känslan vi vill lämna våra kunder med, stort tack för din feedback.
    Ha en härlig dag,
  • Anders P skrev om SEINT
    Professionellt från bokning till genomförande. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Anders P
    Tack för din återkoppling, Anders. Härligt att ni är nöjda!
  • Jennie S skrev om SEINT
    Vi är mycket nöjda. Snabb återkoppling vid kontakt och snabb bokning för åtgärd.
    Vänligt, proffsigt och smidigt. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Jennie S
    Tack Jennie,
    Din feedback betyder mycket för vårt arbete.
    En fin dag önskar vi på SEINT
  • Daniel F skrev om SEINT
    Det kom hem världens trevligastete kille till mig (Micke) Efter att ha blivit uppringd så tackade jag ja. Jag hade länge tänkt på att behov fans att få ventilationen rengjort men inte riktigt tagit mig för det, så det var bara positivt att jag blev kontaktad samt att det var lätt och smidigt att hitta en tid som passade. Bra bemötande av alla inblandade och ett bra utfört jobb. Får max betyg av mig och kan varmt rekommendera till andra. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Daniel F
    Hej Daniel,
    Härligt att Micke gjorde ett så fint intryck, vi gillar honom också!
    Tack för din återkoppling!
  • Diana J skrev om SEINT
    Bra bemötande och väl utfört jobb, skönt att slippa städa efteråt. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Diana J
    Tack Diana,
    Visst är det skönt att slippa städa efter andra? :)
    Tack för fint betyg och ha en härlig dag!
  • Wille R skrev om SEINT
    Fick service av våran ventilation, bra bemötande av bokningspersonal och service kille. Ventilationen låter mindre nu. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Wille R
    Hej Wille,
    Stort tack för feedback, skönt att ni har mindre buller hemma!
    En härlig dag önskar vi på SEINT
  • Nina S skrev om SEINT
    Rengjorde vår ventilation, trevlig kille som var här, som kändes kunnig. Vi är nöjda med utförd service. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Nina S
    Tack Nina,
    Härligt att ni är nöjda med besöket, hoppas vi ses igen när det är dags för nästa service.
    Ha en fin dag!
  • Linda L skrev om SEINT
    Blev uppringd och efter att ha kollat upp företaget valde vi att boka tid för rengöring av ventilationen. Teknikern kom på utsatt tid och var väldigt noggrann och kunnig. Positivt med fast pris på tjänsten så man vet vad det kommer kosta.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Linda L
    Hej Linda,
    Kul att du uppskattade vår punktlighet, det är något vi själva sätter stor vikt vid. Lovar att komma i lika god tid när det är dags för service igen!
    Ha en fin dag!
  • KATARINA Ö skrev om SEINT
    Blev uppringd av företaget och vi bokade tid för rengöring av imkanal och ventilationskanalerna. Teknikern kom punktligt och tog god tid på sig. Tyvärr glömdes rengöring av en kanal bort, men företaget kom tillbaka en annan dag för att slutföra arbetet. Proffsigt bemötande och ett företag jag kan rekommendera! Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar KATARINA Ö
    Hej Katarina,
    Tack för fina ord här och även era muntliga rekommendationer. Det gör oss extra glada!
    En underbar dag önskar vi från SEINT
  • THERESE INGRID MARIA A skrev om SEINT
    I telefonsamtalet med försäljare sades att vi skulle få nytt ventilationsfilter, vilket också var en avgörande faktor för oss att köpa tjänsten då vi inte bytt filtrerat någon gång under de dryga fem år vi bott här. Men i protokollet efter åtgärden framgick att ni inte bytt filter så vi var givetvis besvikna. Nu har vi haft mkt att stå i och därför glömt ringa och återkoppla detta till er. Så lämnar den synpunkten här. Läs mer
    2017-11-29 Ebba S svarar THERESE INGRID MARIA A
    Hej Therese,
    Det här är tråkigt att höra. Vi byter gärna filter om man har nya hemma. Vad sägs om att vi hör av oss nästa gång vi är i ert område så kan vi skicka förbi en tekniker som byter filter åt er? Hör gärna av dig till mig på ebba@seint.se om det är något ni önskar.

• Jan W
    Jan W skrev om SEINT
    Säljare: ohederlig. Sålde på mig orimligt dyrt jobb som inte var lämpat för min typ av hus,
    reparatör: slarvig, puttade bort huven på ventilationen så det regnade in
    Kundtjänst: oproffsig, löser inte uppkommen situation skyndsamt. Läs mer
    2017-10-09 Ebba S svarar Jan W
    Hej Jan,
    Det är otroligt tråkigt att din upplevelse av oss ser ut såhär.

Efter vår mailkontakt uppfattade jag det som att det var flödesmätningen som vi bjuder på, som du uppfattade som olämplig för ditt hus. Ventilationskanaler behövs rengöras oavsett om man har mekanisk frånluft, eller som i ert fall, självdrag. Nu avböjde du denna bokade tjänst på plats, och det var inga konstigheter med det från vår sida. Du har inte fakturerats för något som ej utförts.

Du mailade oss onsdag natt, och på torsdag förmiddag försökte ansvarig tekniker kontakta dig för att komma ut och se över felet. Vi har efterfrågat information för att kunna komma och sätta tillbaks huven, men du har inte återkommit med detta.

Det är alltid tråkigt när något går fel vid ett besök, och vi vill gärna åtgärda problemet som uppstått. Vid ärenden där det brådskar rekommenderar jag att man ringer vår kundtjänst, då det går snabbare att komma fram till en lösning i samtal över telefon än e-mail.

Ser fram emot din återkoppling med den info vi efterfrågat så vi kan lösa detta.

• Kicki E skrev om SEINT
    Vi tyckte att bemötandet var mycket bra hela vägen, Läs mer
  • Elisabeth M skrev om SEINT
    Jag är uppriktigt imponerad !!!!! Fantastisk, punktlig och noggrann montör. Kunnig och mycket vänlig !
    Företagets snabbhet att svara på min efterfråga, snabb tid för utförande. Äntligen är vår ventilation " frisk". Läs mer
  • Kurt G skrev om SEINT
    Snabb professionell treffig
    Tack Mikael Läs mer
  • Marie Kristina V skrev om SEINT
    Rensning av luftkanaler. Han kom i tid o var trevlig. Städade efter sig . Läs mer
  • Nils Anders Tomas N skrev om SEINT
    Blev uppringd och erbjuden rengöring av köksfläkt och frånluftskanaler. Då vi inte hade låtit göra sådan service på flera år accepterade vi. Servicekillen, Micke, var mycket trevlig och utförde sitt arbete på ett utmärkt sätt. Vi kommer att ta kontakt med företaget Seint då det är dags för nästa service. Läs mer
  • Lars-Göran Ragnar B skrev om SEINT
    Bra information om VARFÖR rensnin av luftkanalerna behövs och HUR allt skulle gå till. Utmärkt GENOMFÖRANDE. Läs mer
  • Bo Ingemar M skrev om SEINT
    Företaget ringde upp mig ochutför än sig utföra rengöring av imkanal och frånluft. Jag antog anbudet att rengöra imkanalen. Tid bestämdes men tidigarelades på företagets förslag. Några dagar efter beställningen blev jag uppringd av annan säljare i företaget i samma ärende. Säljaren var ovetande om den lagda beställningen. Lite märkligt. Teknikern kom en halvtimme tidigare än bestämt. Han ringde innan och frågade om han kunde komma, vilket vi inte hade något emot. Han hade från företaget fått besked om att även frånluften skulle rengöras, vilket vi inte hade beställt? Arbetet utfördes enligt vår beställning noggrant och till vår belåtenhet. Eftersom detta var första gången vi anlitade företaget, vill jag inte sätta något betyg på företaget som helhet. Läs mer
    2017-06-26 Ebba S svarar Bo Ingemar M
    Hej Bo Ingemar,
    Här har det blivit struligt från vår sida. Jag beklagar att det blivit så otydligt, verkar som att vi haft för många kockar i den här soppan...

Jag är glad att arbetet utfördes till din belåtenhet, och jag ska ta reda på vilka säljare som varit i kontakt med dig, då detta inte är ett bemötande vi vill ge våra kunder. Tack för att du tog dig tiden att beskriva din uppfattning om oss, det är endast med våra kunders omdömen vi kan bli bättre.

Önskar dig en fin sommar,
  • Sofie S skrev om SEINT
    Bra bemötande. Grundligt arbete. Smutsade ner mycket dock. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om SEINT
    Gillar inte sättet att mörka totala kostnaden för rengöring av kanaler. De sade vid uppringning att det skulle kosta 1 995 kronor. Senare kom bekräftelsen på mail där det står att det kostar 1 995 efter skattereduktion. Jag kollar inte tillräckligt noga utan ser bara själva beloppet, som ju verkar stämma med vad de sagt. Men den verkliga kostnaden, som de mörkar, är 3 762 kronor. Den siffran har aldrig nämnts. Ett inte helt hederligt sätt att informera tycker jag. Själva rensningen utfördes dock helt OK. Läs mer
    2017-05-11 Ebba S svarar Hans S
    Hej Hans,
    Det var inte roligt att höra, skattereduktionen är information som vi vill att våra kunder ska ta del av i telefon och sedan som du fick även i mail. Jag vidarebefordrar detta till berörd mötesbokare och ber om ursäkt att du uppfattat det som vi försökt mörka något samt att du inte fått all information i telefon.

Positivt att du är nöjd med rensningen, och vi tar med oss av den konstruktiva kritiken och tackar för informationen.
    Tack för att du tog dig tid att meddela oss om detta.

• Anders Ö skrev om SEINT
    Bra bemötande.
    Bra service av ventilationen. Läs mer
  • Jerzy H skrev om SEINT
    Mycket bra utfört arbete samt bemötande. Hantverkare kan sin sak.
    Företagets tjänster rekommenderas varmt! Läs mer
  • Agneta L skrev om SEINT
    Trevlig kille proffsigt bemötande
    Bra utfört Läs mer
  • Frank Allan O skrev om SEINT
    Har anlitat företaget för rengöring av frånluftskanaler och köksventilation.
    Personen som kom förbi i tid, var vänlig och trevlig och kunde sitt jobb väl. Det var heller inget behov av efterstädning.
    På det hela taget ett positivt bemötande och utförande av jobb. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Jan Mats C skrev om SEINT
    Bra bemötande. Utmärkt insats från servicetekniker, mycket noggrann Läs mer
  • Eva Anita E
    Eva Anita E skrev om SEINT
    Det var en trevlig kille som kom och jag visade honom vilka kanaler som aktuella. Jag tyckte han gjorde ett fint jobb. Sedan satt han med oss och gick igenom protokollet och tyckte att vi borde skaffa ett par pax-fläktar eftersom vi inte ha tillräcklig ventilation i två duschutrymmen. Något vi inte visste tidigare men som vi naturligtvis kommer att installera i närtid.
    Får ge SEINT mycket bra betyg. Läs mer
  • Göran Leif M
    Göran Leif M skrev om SEINT
    Uppringd av företaget och informerades om deras tjänster.Vilket resulterade i
    en service av mitt ventilationssystem. Som utfördes av en trevlig serviceman till
    full belåtenhet . Läs mer
  • Erik Martin Lif S skrev om SEINT
    Blev uppringd utan att jag hade sökt dem och var väl först lite skeptisk, som man blir. Men kollade hemsidan och ställde en del frågor, som de kunde ge bra svar på. När väl deras tekniker kom hem till mig funkade allt väldigt bra. Trevlig, proffsig och vad jag kunde bedöma med bra utrustning. Det bästa var att både få rengöring gjord samtidigt som jag även fick prata och resonera om min ventilation (funktionalitet, råd, risker osv) med någon som är yrkesverksam. Han var också noga med att göra rent efter sina maskiner. Rekommenderas! Läs mer
  • Christer W
    Christer W skrev om SEINT
    Kunnigt/effektivt och noggrant, samt trevligt bemötande och bra pris Läs mer
  • Lars Erland N skrev om SEINT
    Snabbt agerat. Inga klagomål på utförandet. Trevlig personal. Läs mer
  • Claes S
    Claes S skrev om SEINT
    Trevlig och kunnig personal. Gjorde jobbet utan att smutsa ner alls. Rekommenderas. Läs mer

Drottninggatan 83, 111 60 Stockholm