SEINT

Drottninggatan 83, 111 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till SEINT – ett företag med hög servicekänsla!

Vill du installera ett nytt ventilationssystem, serva det du har eller installera en luftvärmepump är det oss du ska ringa!

Sedan 2016 har vi med hög personlig service hjälpt kunder att förbättra deras inomhusmiljö. Vi är ett företag med kunden i fokus, vi ser gärna att du får hjälp så snart som möjligt. Av oss får du en skräddarsydd lösning för just ert hem, anpassat efter era önskemål och budget.

Vi gör nyinstallationer av FTX, installerar F-system, förbättrar befintlig ventilation och installerar luftvärmepumpar. Vi servar befintliga aggregat, gör flödesmätningar och injusteringar. Förutom ventilation och värme/kyla har vi även elektriker i företaget som hjälper till med felsökningar, installationer och andra servicearbeten.

Vill du installera en luftvärmepump hjälper vi till med inköp, montering och service.

Läs gärna våra omdömen och tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor, vi ser fram emot att hjälpa er!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 101 kunder tycker om SEINT

• Hans B

2019-11-16

Hans B skrev om SEINT
    Installation av luftvärmepump.

Trevligt bemötande både från kontor och installatörer.
    Kunniga installatörer.
    Otydligt pris vid beställning.
    Försenad installation pga sjukdom.

Jag är nöjd med Seint tack vare trevligt bemötande. Läs mer
    2019-11-19 Ebba S svarar Hans B
    Tack för fint betyg, Hans!

Hörde att det blivit lite otydligheter kring vad som skulle ha gjorts innan, och därmed även med priset. Hoppas du kände dig nöjd med lösningen på detta. Både kontor och tekniker har uppskattat kontakten med dig innan, under och efter installationen.

• 2019-10-26

Toni P skrev om SEINT
    Hade frågor och funderingar om min luftvärmepump och eventuellt ett nytt fläkt system till huset, kom fram på en gång till kundtjänst och fick svar på det jag ville av kunnig och trevlig personal.
    Kommer nu få ett nytt fläkt system installerat till huset.
    Bra service och bra priser. Läs mer
    2019-10-28 Ebba S svarar Toni P
    Tack för fint betyg, Toni!
    Härligt att du fick hjälp med luftvärmepumpen, vi ser fram emot att förbättra ventilationen också.

• 2019-10-25

Kaisu A skrev om SEINT
    Fick hjälp med inköp och installation av luftvärmepump från Samsung. Allt gick smidigt med bra konsultation via telefon och installatörer som kom på utsatt tid. Är nöjd med hela upplevelsen! Läs mer
    2019-10-25 Ebba S svarar Kaisu A
    Tack för fint betyg, Kaisu!
    Härligt att du är nöjd med våra tjänster.

• 2019-10-25

Toni P skrev om SEINT
    Hade frågor och funderingar om min luftvärmepump och eventuellt nytt fläkt system till huset, kom fram direkt till kundtjänst och fick svar på det jag ville av kunnig personal.
    Kommer nu få ett helt nytt FTX system installerat till huset.
    Bra service och prisvärda. Läs mer
  • 2019-10-24

Bror S skrev om SEINT
    Var i behov av ventilationsrengöring och sökte med ljus o lykta efter ett företag på internet. Hittade då seint. Jämförde lite priser som man gör, de är inte dom billigaste men nu i efterhand efter att ventilationsrengöringen är gjord så är jag mycket nöjd med mitt beslut att anlita detta företag! Så noga! Städade ordentligt efter sig, och nu har vi fräscha ventilationskanaler i hela huset redo inför vintern då man tillbringar så mycket tid inne! Super trevlig kontakt allt från första samtalet tills vi sa hejdå till den duktiga teknikern. Vår bostadsrättsförening har nu bestämt sig för att anlita seint för ventilationsrengöring till samtliga fastigheter. Det lönar sig att var duktig på det man gör! Högsta betyg! Här stämmer verkligen : man får vad man betalar för. Kommer verkligen att rekommendera detta företag i framtiden Läs mer
    2019-10-24 Ebba S svarar Bror S
    Vilket härligt betyg, Bror! Tack snälla! Vi ser fram emot att göra samma intryck hos grannarna.

Ha en underbar höst,
    Ebba S, Maria gillar detta
  • 2019-10-18

Cecilia N skrev om SEINT
    Hej! SEINT installerade min luftvärmepump och jag är mkt nöjd med arbetet och bemötandet! Allt gick smidigt o installatörerna var flexibla o tillmötesgående.

Bästa hälsningar!
    Cecilia Andréasson, Mölnbo Läs mer
    2019-10-18 Ebba S svarar Cecilia N
    Tack snälla Cecilia för fint betyg (och trevligt samtal innan installationen)!

Önskar dig en härlig höst med barnbarnen!
  • 2019-10-13

Ingrid Ulrika Marianne B skrev om SEINT
    Vi är mycket nöjda med installationen av vår luft- luft värmepump Läs mer
    2019-10-14 Ebba S svarar Ingrid Ulrika Marianne B
    Tack för fint betyg, Ingrid!
    Vad härligt att ni är nöjda med installationen, hoppas pumpen ger en massa härlig värme nu i rusket.

Önskar er en härlig höst,
  • 2019-10-11

John M skrev om SEINT
    Vår frånluftsfläkt hade gått sönder och därför köpte vi en ny och installation samt intrimning av ventilationen från SEINT. Vi kontaktade flera alternativ men redan från första kontakten var SEINT den mest professionella, kompetenta och levererade med hög kvalitet. Teknikern som besökte oss intialt var också samme person som genomförde jobbet och vi är över förväntan nöjda. Vi är fast!!!! Nästa gång vi har något vet vi vart vi skall vända oss! Läs mer
    2019-10-11 Ebba S svarar John M
    Wow, vilken underbar feedback! Ska se till att teknikern får en fin start på helgen med detta beröm.
    Tack snälla för fint betyg, glada kunder är det allra bästa vi vet. Vi kommer gärna igen om ni behöver mer hjälp.

Ha en underbar helg,
  • Jonatan Isak Björn D

2019-10-02

Jonatan Isak Björn D skrev om SEINT
    Supernöjd med SEINT vid installation av fläkt i kök. Supersnabba, bra service, väl utfört arbete och jobb/timmar enligt överenskommelse. Läs mer
    2019-10-02 Ebba S svarar Jonatan Isak Björn D
    Tack för fint betyg, Jonatan!
    Önskar dig en riktigt härlig höst,
  • 2019-09-16

Hans G skrev om SEINT
    Bra information innan installation av luftvärmepump,trevliga installatörer,
    snabbt och korrekt utfört arbete.
    Genomgång hur pumpen fungerar.
    Vill vi anlita SEINT igen? Självklart!!! Läs mer
    2019-09-16 Ebba S svarar Hans G
    Tack Hans för härligt omdöme, och för att du även tog dig tiden att ringa in till oss och berätta. Killarna fick beröm direkt!

Ha en riktigt härlig höst!
    Varma hälsningar,
  • 2019-09-02

Robert Dennis S skrev om SEINT
    En vanlig dusch installation som blev en Nightmare. Dusch dörren bleve fel monterat, dörren stängs inte rakt, Installatörer borrade fel och fick 6 plattor skadade och nu vill dem bara fixa hålet med silikon. Verkligen oseriös helt otroligt. Läs mer
    2019-09-02 Ebba S svarar Robert Dennis S
    Hej Robert,
    Vad tråkigt att du känner såhär. Vi har erbjudit att ordna de hål som blev fel samt de hål som redan fanns sedan den gamla installationen. Det är däremot svårt att ordna på det vis som du önskar, och den lagning vi erbjudit är en fullgod lösning och hade inte varit synlig. Att dörren inte skulle hänga rakt framkommer tyvärr inte på de bilder du skickat in?

Det är som sagt tråkigt att det blev fel, vi vill gärna åtgärda, men kan inte skuldbeläggas för de hål som redan fanns sedan tidigare.
    Vi har försökt att hitta ett sätt att lösa detta med dig, men vi kan tyvärr inte göra mer än det som erbjudits. Att du uppfattar oss som oseriösa tycker jag är jättetråkigt, men nya kakelplattor och alla pengar tillbaka är inte en helt rättvis lösning enligt vår bedömning.

• 2019-08-22

Mattias N skrev om SEINT
    Luftvärmepumpar inköpta från Bauhaus. Läs mer
  • 2019-08-09

Con A skrev om SEINT
    Värme pump. vänligt bemötande. istallerat utan problem - effektivt och snabbt - positivt intryck av företaget Läs mer
    2019-08-09 Ebba S svarar Con A
    Tack för fint betyg!
    Ha en riktigt härlig helg,
  • Rickard L

2019-07-26

Rickard L skrev om SEINT
    Seint löste snabb installation av värmepump i semestertider. Stort engagemang från Maria på kundtjänst och trevlig installatör som kom med bra tips på bästa placering. Läs mer
    2019-07-26 Ebba S svarar Rickard L
    Hej Rickard,
    Tack för fint omdöme, både Maria och Damian är riktiga klippor 😊
    Hoppas du får en härlig sommar!
  • 2019-07-20

Kennet S skrev om SEINT
    Beställt installation av luft-luft-VP.

Positivt: Mycket bra bemötande av installatörerna som var både tjänstvilliga, öppna för olika lösningar och proffsiga.
    Montörerna kom på avtalad dag/tid vilket faktiskt är ovanligt.

Negativt: kommunikationen mellan installatörer och bokningspersonal kunde vara bättre. Den kommunikation jag haft med bokningspersonal verkade inte ha vidarebefordrats.

Sammanfattningsvis blev installationen bättre än förväntat men lite dyrare. För en Installation med två inomhusdelar borde det ingå mera från start. Efter kommunikation med Polarpumpen fick jag intrycket av att man räknade annorlunda. Läs mer
    2019-07-20 Ebba S svarar Kennet S
    Hej Kennet,
    Vad härligt att du är nöjd med din installation, och med de montörer som utförde den! De tyckte att det var väldigt trevligt att arbeta hemma hos dig.

Vi har ju särskilda avtal med polarpumpen angående vad som ska ingå i det arbetet vi utför åt dem, och skickar med vår prislista för att man ska kunna få en tydlig bild av vad som ingår och vad som tillkommer. Allt framgår även i den tekniska specifikationen man får i samband med sitt köp.

Om det var något väsentligt som missades i kommunikationen tar jag gärna feedback på det så vi kan lära oss och bli bättre, min mail är isf ebba@seint.se

Tack för att du tog dig tid att skriva en fin recension, det hjälper oss i vår utveckling.

Ha en underbar sommar,
  • 2019-07-10

Ida R skrev om SEINT
    VÄLJ ETT ANNAT FÖRETAG

All kontakt inför arbetet och själva arbetet gick superbra, vi fick en tid för installation väldigt snabbt och personen som var här och installerade värmepumpen var duktig och trevlig! Men när de senare skulle skicka fakturan så lägger de på avgifter som inte alls stämmer överens med det som står i deras prislista som de skickade ut innan vi accepterade offerten.

De ljög om hur högt upp arbetet utfördes och la på ett risktillägg som egentligen inte alls ska vara där, och dessutom höjde de risktillägget från 1000kr till 1500kr utan förklaring. I prislistan står det nämligen att eventuellt risktillägg kostar "från 1000kr", men det står ingenting om vilka arbetshöjder det gäller.

Enligt dem så har de arbetat på 4 meters höjd (enligt oss var det dock MAX 3,5m upp eftersom vi har mätt i efterhand och även såg personen som installerade pumpen hela tiden), och 4m är tydligen maxhöjden innan det anses vara riskfyllt arbete (återigen, ingen information om detta i deras prislista). Men ändå så lägger de på ett risktillägg på 1500kr. Då undrar man ju vad för typ av arbete som "bara" leder till ett risktillägg på 1000kr?

Hade vi vetat innan att det skulle tillkomma ytterligare kostnader utöver själva installationen så hade vi valt ett annat företag som i slutändan hade blivit billigare för oss.

Nej, vi som kunder känner oss extremt lurade och är inte alls nöjda med deras bemötande efter att arbetet väl hade utförts, så vi skulle ALDRIG rekommendera detta företag till någon annan. Läs mer
    2019-07-10 Ebba S svarar Ida R
    Hej Ida,
    Tråkigt att ni känner som ni gör. Vi upplever vår prislista som tydlig, samt att den skickats innan installation för att man ska kunna ställa eventuella frågor.
    Vi har försökt att vara tillmötesgående och ha en dialog med er angående detta, samt förklara hur kostnader för risktillägg fungerar. Jag har även förklarat för dig vilka typer av arbeten som kostar 1000 kr, och att arbete på stege över 4 meter startar på 1500 kr. Att ni tycker att montören stått på en annan höjd är ju tråkigt, men vi hittar inte på kostnader och hade inte tagit en så långdragen diskussion som detta nu blivit om vi inte ansåg att vi har rätt i sak.
    Jag är glad att ni var nöjda med montören och hans arbete, och får nog vid det här laget bara acceptera att vi inte kan göra mer för er än vi redan gjort. Vår intention är aldrig någonsin att kunder ska känna sig lurade, men att det blir såhär starka reaktioner för en kostnad som står tydligt är tyvärr lite utanför min kontroll.

2019-07-20 Ida R svarar Ebba S
    Hej Ebba!

Jag tror att vi helt enkelt bara får acceptera att vi har totalt olika uppfattning om hur saker och ting har gått till. Vi står fast vid det vi har sagt.

/Ida
  • 2019-07-06

Antonios P skrev om SEINT
    Jag hade blivit rekommenderad SEINT via en nära vän. Då jag är väldigt noggrann med vilka jag anlitar till mitt hem så hade jag höga förväntningar på bolaget och dess personal. Jag möttes redan från början av en snabb och effektiv kundtjänst. När sedan SEINT kom hem till mig för AC installationen så möttes jag åter igen av ett mycket professionellt och kunnigt team. SEINT hade även lösningar på sånt som jag inte hade beställt från början utan uppkom under arbetets gång.

Jag rekommenderar varmt SEINT och dess kunniga personal vidare! Läs mer
    2019-07-10 Ebba S svarar Antonios P
    Tack för fint betyg, Antonios. Härligt att du är nöjd med installationen.

Önskar dig en härlig sommar,
    Ebba S, Maria gillar detta
  • 2019-05-31

Annika E skrev om SEINT
    Installation av en AC
    Blev trevligt bemött av kunniga tekniker
    Ja, nogranna och duktiga
    Trots en lite knepig installation upp genom taket blev resultatet toppen Läs mer
    2019-05-31 Ebba S svarar Annika E
    Tack för fint betyg, Annika!
    Kul att du blev nöjd med installationen där hemma, nu hoppas vi på mycket värme i sommar så du får användning av pumpen.
  • 2019-05-29

Stefan S skrev om SEINT
    Mycket proffsigt bemötande. Nöjd med installation. Allt gick smidigt. Läs mer
    2019-05-30 Ebba S svarar Stefan S
    Kul att höra, Stefan! Hoppas ni blir nöjda med er nya luftvärmepump.
    Ha en härlig helg,
  • 2019-05-07

Jacob Lars Urban H skrev om SEINT
    Behövde FTX installation och kontaktade SEINT, de återkom blixtsnabbt och kunde skicka ut en som kom dagen efter och tittade på jobbet. Han som kom ut kändes väldigt proffsig och seriös och verkade veta vad han höll på med. Sedan var det ganska dött i kommunkationen trots att jag frågade hur offerten gick. Fick flera gånger svar att de snart skulle återkomma med offert. Tyvärr blev det aldrig så och arbetet rann ut i sanden. Om man inte känner att man klarar av eller vill ha ett typ av jobb är det ganska bättre att säga det från början till kunden, istället för att lura kunden att vänta på något som aldrig kommer. Läs mer
    2019-05-07 Ebba S svarar Jacob Lars Urban H
    Hej Jacob,
    Det är tråkigt att du känner såhär, trots att vi förklarat att vi inte kan lämna en offert då vi inte har tillgång till vår vvsare på flera månader och du vill ha ett ftx-aggregat med kylbatteri. Däremot kan jag ärligt säga att när en potentiell kund hotar med att skriva en dålig recension här på reco för att en offert inte lämnas inom önskad tidsram, så känns inte starten på ett eventuellt samarbete särskilt positiv.
    Däremot tar jag åt mig av kritiken att du önskat snabbare information, det hade vi absolut kunnat ge dig. Hoppas du hittar ett företag som bättre möter dina förväntningar.
  • Håkan V

2019-05-07

Håkan V skrev om SEINT
    Köpt en installation av luftvärmepump på Runmarö. Utmärkt bra och trevlig kontakt med kundservice. Trevligt och personligt bemötande av killarna som gjorde installationen igår den 6 maj. Läs mer
    2019-05-07 Ebba S svarar Håkan V
    Härligt, Håkan!
    Tack snälla för fint betyg, ser till att berörda parter tar del av detta.
  • Björn

2019-04-24

Björn skrev om SEINT
    Oerhört trevligt bemötande, SEINT vet vad det innebär med kunden i fokus. Ebba, Maria och Daniel var en fröjd att jobba med. Lyhörda och snabba med besök och därefter offert. Installerade ett nytt ventilations system (SWEGON CASA R5 SMART) och det smidigt genomfört och allt var städat efteråt. Jag samlade in tre offerter och valet föll på SEINT, pga av deras kunskap, bra lösningar för ventilation och sist men inte minst priset. Inga överraskningar och de håller vad det lovar plus lite till. Ställer gärna upp som referens om ni vill veta mer. Kan varmt rekommendera. Hälsar Björn i Täby Läs mer
    2019-04-25 Ebba S svarar Björn
    Tack för ett fint betyg och ett väldigt trevligt samarbete, Björn. Vi hoppas på att få komma tillbaks när det är dags för service.
    Maria, Björn , Ebba S gillar detta
  • 2019-04-20

Anders W skrev om SEINT
    Installation av luftvärmepump.
    Installatören hade glömt Wifi delen och sade att den skulle skickas alternativt att de skulle komma och installera. Installationen genomfördes den 5 april och fortfarande inte ett ljud från installatören angående den saknade Wifi delen. I veckan kommer jag att vidta åtgärder. Mycket besviken. Läs mer
    2019-04-20 Ebba S svarar Anders W
    Hej Anders,
    Din wifi las på lådan i veckan, är jätteledsen att den glömdes vid installationen. Den bör komma fram på tisdag.
    Önskar dig en härlig påskhelg,
  • 2019-04-18

Ann-Kristin W skrev om SEINT
    Killen som installerade min luftvärmepump var trevlig och bra på alla sätt! Han verkade kunna sin sak . Kom enl överenskommelse/ tid. Bästa betyg. Telefonkontakten med företaget innan var väl ok men kanske inte högsta poäng! Läs mer
    2019-04-18 Ebba S svarar Ann-Kristin W
    Hej Ann-Kristin,
    Stort tack för fint betyg! Härligt att installationen var till er belåtenhet. Om du orkar och har lust tar jag gärna feedback på vad vi kunde gjort bättre i telefon. Isåfall får du gärna maila mig på ebba@seint.se
    Önskar dig en riktigt härlig påskhelg,
  • 2019-04-08

Kim L skrev om SEINT
    Beställde en rengöring av imkanal och frånluft på rekomendation av mina väldigt nöjda föräldrar.
    Vi har verkligen betalat för två olika utföranden tyvärr.

Ringde och beställde en tid i slutet av Januari, en tekniker kom ut och utförde arbetet utmärkt tyckte jag, kom även överens med teknikern att dom skulle kolla på vår fläkt vi har på vinden som samarbetar med vår alliance fläkt i köket.
    Fläkten på vinden fungerade inte riktigt som den skulle och dom skulle återkoppla om detta.
    Återkopplingen va väl inte jättebra, satt jag tog in en annan Ventilationsfirma som kolla på problemet.
    När denna tekniker va här upptäcktes det att att min ventilation upp till vinden inte ens va rengjord och fortfarande skitig som bara den och även mitt problem med fläkten löstes.
    Tog då kontakt med Seint och fick tillslut ett svar att rengöringen självklart skulle åtgärdas.
    Tillslut fick jag en tid i mitten på mars när detta skulle fixas, då hade man ju väntat en tag.
    14e Mars va teknikern här och slutförde ett arbete jag betalat för minst en månad tidigare, jag trodde allt gick bra(hade lite svårt att gå upp på vinden med min lilla dotter som jag va ensam hemma med).
    När jag nån dag senare går upp på vinden så mötts jag av nån slags damm överallt, och det e inte lite heller!.
    Jag förstår att det kan bli lite dammigt, men mötts av en mindre soptipp.
    E ganska konfunderad då eftersom jag erbjudit att ta fram en dammsugare när teknikern sa att han blev lite dammig, men fick till svar att detta inte behövdes!?.
    I mejlen efter detta får jag till svar att dom e ledsna över att jag inte e nöjd och att detta ska tas upp, och hänvisar till en länk i ett första mejl som förövrigt aldrig har fungerat, men där det antagligen står att det kan bli lite dammigt och att man ska ta undan sånt man e rädd om, men detta va som sagt inte LITE damm.

Står att jag betalar för Imkanalen rengörs med fettlösande medel och viska, frånluften rengörs med viska, dammfälla och vi mäter och protokollför era luftflöden samt gör mindre injusteringar vid behov.

Det som användes av detta va Viskan, mindre justeringar gjordes också med våra luftventiler.
    Såg inte röken av nåt Fettlösande medel, Dammfälla eller att det mättes några luftflöden.

Orkar inte skriva allt, har ju bilder på hur röret och min vind lämnades känns trist bara.

Frågade i ett avslutande mejl vart den mesta av skiten som vispas loss ska ta vägen?, har svårt att tänka mej att den ska blåsas ut i huset igen som det blev hos oss, men väntar fortfarande på svar 2 veckor senare.

Hos mina föräldrar rengjorde teknikern efter sig och dammsög upp med egen dammsugare. Läs mer
    2019-04-08 Ebba S svarar Kim L
    Hej Kim,
    Tack för din input, det är alltid kul att läsa när våra kunder är nöjda, men sådan här information är faktiskt ännu viktigare för oss att ta del av.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ditt utblås missades vid första besöket. Så ska det inte vara, vi ska naturligtvis rengöra hela systemet och det är inget som ska behöva kontrolleras i efterhand.

Jag har gått igenom den mailkonversation som finns mellan dig och vår kundtjänst och vad jag kan se har vi svarat dig angående frågan om damm, samt erbjudit att ringa upp dig vid passande tillfället för att gå genom eventuella frågor. På samtliga mail du har skickat har vi svarat samma dag, även det sista som du säger att du väntar svar på.

Jag har tagit del av bilderna från din vind, tyvärr är detta en plats vi inte kan koppla på dammfällan, MEN vi har absolut brustit i städningen. Dammet som sprider sig är svårt att hindra, men det ska inte se ut som det gjorde bredvid ditt aggregat. Jag tar upp detta med berörd tekniker, för det utförandet är inte på en nivå som vi kan stå för.

På frågan om fettlösande medel, det är inte alltid det är bäst att använda sig av detta, som vi tidigare har förklarat på mail. Vad jag förstår så ska vi även ha sett över detta när vi var ute för att rengöra utblåset?

Dammfälla ska enligt teknikern ha använts första gången vi var ute. Du ska även ha fått ett protokoll på luftflöden. Det går inte att göra injusteringar på donen om man inte mäter flöden, så här vet jag inte om det har blivit något missförstånd.

Jag är ledsen att vi inte levde upp till förväntningarna du hade efter vårt besök hos dina föräldrar. Finns det något jag kan göra för dig får du gärna kontakta oss direkt.

Åter igen, tack för din feedback.

2019-04-19 Kim L svarar Ebba S
    Protokollet har jag, så där va det fel att jag skrev att jag sakna det, trodde luftflödet skulle mätas, så det missuppfattde jag.
    Nej ingen dammfälla användes första gången, enbart borrmaskinen med vispen.
    Nej jag har väntat, en del har ju tagits över telefon och allt finns ju inte i denna mejlkonversation.
    Nej ingen svarade på mitt sista mejl, då får ni gärna skicka det igen.
    Jag hade nog väntat mej att nån ringde mig om pratade över telefon förklarade och bad om ursäkt när det skitit sig 2 ggr, istället har ju jag varit drivande hela tiden i konversationen.
    Varför erbjuds det inte att städa upp all skit efter om man lämnat det så här?.
    2019-04-21 Ebba S svarar Kim L
    Hej Kim,
    Du fick ett svar 2019-03-25 15:54, jag ber Maria skicka det igen på tisdag när hon jobbar. I det mailet bad vi att få ringa upp vid tillfälle som passar dig, just för att kunna reda ut vad vi kunde göra för att ordna upp så gott vi kunde i efterhand.

Det är lätt hänt att man missar dammfällan, vissa gånger ställs den på en plats och blir stående där under hela besöket. Jag har pratat med Andro som var ute hos dig och han säger att han använde den under första besöket.

Har du fått ett protokoll så har en mätning gjorts, där står samtliga flöden. Vi reserverar oss ju i bokningen för mätning där våra verktyg inte ryms, men det verkar inte ha varit fallet hos dig.

Jag ser till att du blir kontaktad i veckan som kommer så kan vi reda ut alla frågetecken på telefon istället.

Hoppas du får en fortsatt härlig påsk,
    2019-04-21 Kim L svarar Ebba S
    Hej Ebba tack för svar.
    Det mejlet har jag aldrig sett, måste hamnat fel annars hade vi inte varit här tyvärr.
    Tack så mycket för att jag blir kontaktat nu.
    Desamma angående Påsken. Kim
  • 2019-03-05

Anton V skrev om SEINT
    Installation av luftvärmepump. Punktliga, trevliga och bra utfört jobb. Läs mer
    2019-03-05 Ebba S svarar Anton V
    Hej Anton,
    Tack för fint betyg! Hoppas du gillar din nya värmepump lika mycket som vi gillade din feedback ?
    SEINT
  • 2019-01-18

Henrik T skrev om SEINT
    Tyvärr så kan jag inte rekomendera dessa. Beställde en luftluft från Polarpumpen och SEINT var de som skötte installationen.

Tyvärr kunde jag inte själv vara hemma under installationen utan min man fick vara det istället.
    Trots förfrågan att sätta borrhålet på ett ställe övertygades han att gå med på ett annat. Vilket innebar en mer synlig installation och en del fasadskador som troligen hade kunnat undvikas.
    Utedelen av luftluftpumpen sattes snett trots att det enkelt kan justeras in så det blir rakt. Känns bara som lathet att inte justera in det.
    Ett dräneringstråg glömdes att tas med så vi fick inte möjligheten att montera på det på stativet själva och nu kommer det kosta att gå det ditsatt (inte så pepp på att lyfta av utedelen själv) för att montera dit det.
    Även ett hörnskydd missades men ingen information gavs på plats utan fick reda på efter kontaktat dem att delen varit "slut" i bilen och att skulle kommit tillbaka med en till del senare.

Vid genomgång av inne-delen så missades att det var en lös del hindrade en annan del att fullt fällas ut vilket innebar att all luft gick upp i taket. Enkelt fixat men ska väl kunna räkna med att allt ska funka som det ska efter en installation?

Så ett tips till företaget. Be era installatörer prata mer med kunderna, Vad har de för förväntningar, åsiker om placering osv och låt dem få tid att göra en snygg installation. Enkel sak att göra för att undvika missförstånd.
    Alla har inte så lätt för att ställa krav. Speciellt inte när det är i ett område man inte kan något om och vill lita på installatören.

Min lösning kommer vara att försöka ta in en annan installationfirma som får göra om och göra rätt. Trist och dyrt för mig men då får jag en snygg installation jag är nöjd med. Läs mer
    2019-01-18 Ebba S svarar Henrik T
    Hej Henrik,
    Stort tack för din feedback. Vi vill alltid bli bättre och det här är ett bra sätt för oss att utvecklas.

Våra installatörer har alltid en diskussion med våra kunder innan de startar en installation, vilket jag förstått även var fallet hemma hos er tillsammans med din man. Vi lyssnar alltid på våra kunder, men kommer även med vår professionella åsikt om placering och liknande. Tråkigt att ni upplever att ni inte kunnat stå upp för era önskemål om placering. Jag har samtalat med berörd tekniker och han hade uppfattningen om att ni var överens om var pumpen skulle sitta och hur rören skulle dras. Han hade även uppfattningen om att håltagningen var godkänd från er.

Det var tråkigt att hörndelen inte sattes på plats vid installationen igår, däremot fick jag uppfattningen om att du var nöjd med att det gjordes idag, samtidigt som utedelen rättades till, och att allt var utrett med vår kundtjänst.

Dräneringstråget hade inte skickats från polarpumpen och kördes ut till er så snart vi fick det, däremot ingår ingen installation av extra tillbehör i en standardinstallation från Polarpumpen, vilket framgår i den tekniska specifikationen. Eftersom vi inte mottagit det i tid kunde vi inte heller hjälpa till med installationen av det vid vårt besök.

Sammantaget tråkigt att ni hellre tar ut en ny firma än att hålla en fortsatt dialog med oss, men jag hoppas att de ni tar in bättre möter era förväntningar än vad vi lyckades göra.

Önskar er en trevlig helg,
    2019-01-18 Henrik T svarar Ebba S
    Hej

Tack för ett väldigt snabbt svar.
    Ja, rörande placeringen av hålet så är det en brist på kommunikation som är skälet helt klart.
    Men en fråga rörande valet av placeringen. Jag kan inte förstå hur man väljer att placera hålet i teglet precis ovanför dörren.
    Tegel är poröst och har en stor risk att spricka, vilket också hände och delar av teglet lossnade (detta skulle åtgärdas idag med att fylla med någon fog).
    Så jag kan ärligt talat inte förstå hur man kan välja den placeringen. Speciellt inte när hörnet nämnts av min man.
    Men som du säger, Er tekniker kommer med sin professionella åsikt och som kund har man väldigt svårt att säga något annat då man litar på installatören.
    Vad jag förstår så ska det inte spela någon roll om rördragningen sker på utsida eller insida rent funktionellt men för oss så hade vi kunnat dölja dragning inomhus på ett helt annat sätt.
    Gällande placering så tror jag inte jag är ensam om att vilja ha en så diskret installation som möjligt och det jag har fått, ja, i mina ögon så känner det som att man satt den så den syns som mest.
    Men det är bara min personliga åsikt. Det estetiska är i stort sätt det enda skälet till varför jag kommer försöka hitta en firma som kan dra om rören. Om det är möjligt eller om någon ens vill göra det, ja det är en annan fråga.

När det kommer till dräneringstråget få för jag en "dialog" med polarpumpen om det. De är inte speciellt tydliga med att installationen av detta ska debiteras separat eller något de informerade om i telefonsamtalet innan köp.
    De nämner tak och skydd. Sen försöker de friskriva sig med "eller liknande" vilket jag inte köper för då kan de kasta in precis vad som helst där som de känner för. Tydlighet är A och O. Speciellt när dränering är en valbar produkt när man köper hos dem.
    Men när det kommer till leveransen, om den hade kommit i tid så hade min man haft möjlighet att montera på det direkt istället för som nu, att vi får lossa på ute-delen för att montera själva.
    Detta då tråget (enligt) polarpumpen har vibrationsdämpare i sig likställda med de man kan köpa separat.
    Men förstår inte heller varför man väljer att åka ut på installation när alla delar inte är levererade.

Rörande täckdelen för hörnet, det är nog den del som enklast kunnat undvikas om man sagt till innan man åkt men inget sas utan det är bara nått jag ser när jag kommer hem.
    Men som du säger, detta är löst och ska ha blivit åtgärdade under dagen.

Henrik Törnqvist
    2019-01-18 Ebba S svarar Henrik T
    Hej Henrik,

Nu har jag inte varit på plats och sett installationen men med största sannolikhet beror placeringen av hålet på att pumpen ska få rätt avrinning. Vad jag har förstått av teknikern hade han inte hört något om en hörna.

Det har ingen betydelse för pumpens funktion om rören är dragna inne eller ute, däremot är det vanligaste alternativet att man drar rören ute. Jag tycker det är jättetråkigt att det har missats i kommunikationen angående detta, och vill du ser vi gärna över en lösning för er.

Om ni kan ge er till tåls med tråget och kan vänta tills vi har möjlighet, så skickar jag gärna ut en tekniker som hjälper er att få tråget på plats. Detta utan extra debitering naturligtvis, då jag är uppriktigt ledsen över att installationen inte levde upp till era förväntningar. Maila isåfall mig på ebba@seint.se så ser jag i schemat när det skulle vara.

Trevlig kväll,
    2019-01-18 Henrik T svarar Ebba S
    Hejsan Ebba

Tack för alla svaren.

Skriver ihop ett mail här underkvällen så kan vi ta det vidare där.

Tummen upp för ett supertrevlig bemötande.
  • 2018-11-09

Gunnar S skrev om SEINT
    Mycket bra bemötande vid beställning av ventilationsservice.
    Tekniker trevlig och mycket bra arbetsinsats.
    Ev. kan det bli byte av vår Rexovent värmeåtervinningsaggregat som kommit till åren, vilket Seint kommer att skicka oss en offtert.
    Gunnar med familj Läs mer
    2018-11-12 Ebba S svarar Gunnar S
    Hej Gunnar,
    Stort tack för fint betyg. Vi ser fram emot att lämna förslag på lösning för ert ventilationssystem.
    Ha en riktigt härlig dag,
  • Mikael J

2018-10-28

Mikael J skrev om SEINT
    Jag upphandlade installationen av ett FTX-ventilationssystem till vår villa som haft självdrag tidigare. Jag valde SEINT för att de var tydliga, prisvärda och lätta att ha att göra med. De besvarade alla mina frågor kompetent och snabbt. Under installationen var montörerna lyhörda och måna om att skapa den bästa lösningen för just vår installation. Jag är mycket glad att jag valde dem som leverantör då de överträffade alla mina förväntningar. Jag kan varmt rekommendera dem! Läs mer
    2018-10-29 Ebba S svarar Mikael J
    Stort tack för dina ord, Mikael. Ger dig gärna en fempoängare tillbaka, det här varit otroligt kul att jobba hos dig.

Allt gott och på återseende,
  • 2018-08-08

Kristina F skrev om SEINT
    Mkt trevligt bemötande
    Proffsigt utfört arbete Läs mer
    2018-08-08 Ebba S svarar Kristina F
    Härligt att läsa din rekommendation, Kristina. Exakt såhär vill vi att våra kunder ska känna, stort tack för din feedback!
    Ha en underbar sommar,
  • 2018-08-08

Christian S skrev om SEINT
    Bra, trevilg och kunnig personal. Läs mer
    2018-08-08 Ebba S svarar Christian S
    Tack för fint betyg, Christian!
    Hoppas du får en härlig sommar,

Peo A skrev om SEINT
    Kom på utsatt tid. Var väldigt noggran och gjorde ett mycket bra jobb. Tusen tack för arbetsinsatsen! Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar Peo A
    Tack för fint betyg, Peo! Ska se till att berömmet kommer till rätt person.
    Ha en fortsatt härlig sommar,

Kenneth B skrev om SEINT
    Rengöring av ventilation i privatbostad. Trevlig och kunnig servicetekniker som gjorde vad jag uppfattade som ett bra jobb. Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar Kenneth B
    Härligt att höra att du är nöjd med besöket, Kenneth!
    Tack för fint betyg och hoppas du får en fortsatt fin sommar,

Anne F skrev om SEINT
    Rengöring av köksventilation.
    Mycket bra bemötande och arbetsinsats. Om jag behöver rengöring av resterande kanaler ska jag definitivt ringa dom igen. Läs mer
    2018-08-07 Ebba S svarar Anne F
    Hej Anne,
    Stort tack för fin feedback, vi kommer gärna när det är dags igen.
    Ha en fortsatt fin sommar,
  • 2018-06-11

Yvonne T skrev om SEINT
    Genomgång av ventilationen. Bemöttes mycket trevligt. Jag har svårt att bedöma "förväntningarna" men jag utgår från att det blev mycket bra gjort. De går gärna återkomma om 4-5 år.

Trevliga sommarhälsningar från Yvonne Tollhagen Läs mer
    2018-06-11 Ebba S svarar Yvonne T
    Tack för härlig sommarhälsning och fint betyg, Yvonne!
    Vi återkommer gärna när det är dags igen.
    Hoppas du får en underbar sommar,
  • 2018-06-09

Mikael S skrev om SEINT
    Dom höll vad dom lovade! Aviserade tid innan besök och kom i tid för att göra rent ventilationkanaler och imkanal! Trevlig teckniker och trevlig kontorspersonal! Tror också att pris för tjänsten var konkurenskraftigt! Läs mer
    2018-06-09 Ebba S svarar Mikael S
    Stort tack för fin recension, Mikael! Nöjda kunder är det bästa vi vet ?
    Ha en fantastisk sommar,
  • 2018-06-09

Eva T skrev om SEINT
    Jag blev uppringd av Seint som var i området och sökte fler uppdrag. Jag var något motvillig men damen i telefon var trevlig och tillmötesgående och faktiskt...visste jag att jag behövde tjänsten. Daniel kom på utsatt tid och gjorde jobb på beräknad tid. Trevlig, hjälpsam! Jättenöjd! Läs mer
    2018-06-09 Ebba S svarar Eva T
    Tack för fin rekommendation, Eva! Härligt att höra att du är nöjd med vår service, det är precis den här upplevelsen vi önskar att ge våra kunder.
    Önskar dig en riktigt fin sommar,
  • 2018-06-08

Ulf J skrev om SEINT
    Rensning av im-kanaler kökskanaler
    Bra bemötande
    Förväntningarna var höga, SEINT levde upp till dessa.
    Kan rekomenderas. Läs mer
    2018-06-08 Ebba S svarar Ulf J
    Tack för fint betyg, Ulf!
    Det glädjer oss att höra att vi levde upp till dina förväntningar.
    Ha en riktigt fin sommar,

Peter fritz S skrev om SEINT
    Proffsig och avspänt. Höll tider bra och lätta att prata med. Gott jobb! Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar Peter fritz S
    Hej Peter,
    Tack för fin feedback!
    Önskar dig en underbar sommar,

Freddy K skrev om SEINT
    Rengöring av ventilation.
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete. Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar Freddy K
    Tack Freddy!
    Härligt att du är nöjd med de delar vi tycker är viktiga i vårt arbete.
    Hoppas du får en fantastisk sommar,

Gun Monica O skrev om SEINT
    trevlig och saklig försäljare i telefon
    service killen tog sig tid att göra mer än vad jag hade bokat för
    snyggt och städat efteråt,syntes inte att ngn varit här!
    Rekommenderar dom gärna Läs mer
    2018-06-07 Ebba S svarar Gun Monica O
    Tack för fin feedback, Gun!
    Hinner vi hjälpa till med något extra så gör vi gärna det, kul att Daniel hade tid över hemma hos dig att ge lite extra service och ändå hinna städa som han ska.
    Ha en ljuvlig sommar,
  • 2018-04-10

Patrik P skrev om SEINT
    Bara positivt, inget krångel eller något oklart. Bra och rent blev det Läs mer
    2018-04-10 Ebba S svarar Patrik P
    Härligt Patrik, precis som det ska va då!
    Hoppas du får en härlig vår, och stort tack för feedback!
  • Magnus E

2018-03-21

Magnus E skrev om SEINT
    Ganska envisa telefonsäljare, men det berodde mest på att jag var upptagen med skidsemester och annat.
    Lugn, ordentlig kille som utförde jobbet. Tog lite drygt 3 timmar för en ganska stor villa. Läs mer
    2018-03-26 Ebba S svarar Magnus E
    Tack för det fina betyget Magnus! Skidsemester lät härligt, hoppas luften hemma känns lika frisk nu som den i skidbacken!
    Trevlig vår önskar vi dig,

Susanne L skrev om SEINT
    Jag bokade uppdraget via en telefonförsäljare. Seints/ Daniel kom på överenskommen tid. Jag fick imkanalen rengjord. Sen fick jag även hjälp med mina fläktar och ventiler. Mycket trevligt samtal med bra information om ventilation. Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Susanne L
    Tack för fin feedback, Susanne!
    Kul att ni hade ett bra samtal och att du fick information om ventilation.
    Hoppas vi ses igen,

Anders B skrev om SEINT
    Rengörning av imkanal. Bra och smidigt. Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Anders B
    Tack för din feedback, Anders. Härligt att du är nöjd med besöket, önskar dig en fantastisk dag!

Andreas N skrev om SEINT
    Rensning av utt och in kanaler bra bemöt säljan som ringde var lite tjatig men killen på plats och utförde jobbet vägde upp de bra effektiv trevlig och saklig Läs mer
    2018-03-20 Ebba S svarar Andreas N
    Hej Andreas,
    Stort tack för din feedback, ska prata med ansvarig säljare för tjata vill vi inte göra. Härligt att Daniel lämnade dig med ett gott intryck! Ha en härlig dag,
  • 2018-03-08

Peter N skrev om SEINT
    Kändes familjärt och trevligt i allt från telefon, mail och killen som kom och jobbade. Han gjorde ett bra jobb och smutsade inte.
    Rekomenderas verkligen. Läs mer
    2018-03-08 Ebba S svarar Peter N
    Vilken härlig återkoppling, Peter! Det är exakt den känslan vi vill lämna våra kunder med, stort tack för din feedback.
    Ha en härlig dag,
  • 2018-02-11

Anders P skrev om SEINT
    Professionellt från bokning till genomförande. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Anders P
    Tack för din återkoppling, Anders. Härligt att ni är nöjda!
  • 2018-02-07

Jennie S skrev om SEINT
    Vi är mycket nöjda. Snabb återkoppling vid kontakt och snabb bokning för åtgärd.
    Vänligt, proffsigt och smidigt. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Jennie S
    Tack Jennie,
    Din feedback betyder mycket för vårt arbete.
    En fin dag önskar vi på SEINT
  • 2018-02-07

Daniel F skrev om SEINT
    Det kom hem världens trevligastete kille till mig (Micke) Efter att ha blivit uppringd så tackade jag ja. Jag hade länge tänkt på att behov fans att få ventilationen rengjort men inte riktigt tagit mig för det, så det var bara positivt att jag blev kontaktad samt att det var lätt och smidigt att hitta en tid som passade. Bra bemötande av alla inblandade och ett bra utfört jobb. Får max betyg av mig och kan varmt rekommendera till andra. Läs mer
    2018-02-15 Ebba S svarar Daniel F
    Hej Daniel,
    Härligt att Micke gjorde ett så fint intryck, vi gillar honom också!
    Tack för din återkoppling!

Drottninggatan 83, 111 60 Stockholm