Beställde en rengöring av imkanal och frånluft på rekomendation av mina väldigt nöjda föräldrar.
Vi har verkligen betalat för två olika utföranden tyvärr.
Ringde och beställde en tid i slutet av Januari, en tekniker kom ut och utförde arbetet utmärkt tyckte jag, kom även överens med teknikern att dom skulle kolla på vår fläkt vi har på vinden som samarbetar med vår alliance fläkt i köket.
Fläkten på vinden fungerade inte riktigt som den skulle och dom skulle återkoppla om detta.
Återkopplingen va väl inte jättebra, satt jag tog in en annan Ventilationsfirma som kolla på problemet.
När denna tekniker va här upptäcktes det att att min ventilation upp till vinden inte ens va rengjord och fortfarande skitig som bara den och även mitt problem med fläkten löstes.
Tog då kontakt med Seint och fick tillslut ett svar att rengöringen självklart skulle åtgärdas.
Tillslut fick jag en tid i mitten på mars när detta skulle fixas, då hade man ju väntat en tag.
14e Mars va teknikern här och slutförde ett arbete jag betalat för minst en månad tidigare, jag trodde allt gick bra(hade lite svårt att gå upp på vinden med min lilla dotter som jag va ensam hemma med).
När jag nån dag senare går upp på vinden så mötts jag av nån slags damm överallt, och det e inte lite heller!.
Jag förstår att det kan bli lite dammigt, men mötts av en mindre soptipp.
E ganska konfunderad då eftersom jag erbjudit att ta fram en dammsugare när teknikern sa att han blev lite dammig, men fick till svar att detta inte behövdes!?.
I mejlen efter detta får jag till svar att dom e ledsna över att jag inte e nöjd och att detta ska tas upp, och hänvisar till en länk i ett första mejl som förövrigt aldrig har fungerat, men där det antagligen står att det kan bli lite dammigt och att man ska ta undan sånt man e rädd om, men detta va som sagt inte LITE damm.
Står att jag betalar för Imkanalen rengörs med fettlösande medel och viska, frånluften rengörs med viska, dammfälla och vi mäter och protokollför era luftflöden samt gör mindre injusteringar vid behov.
Det som användes av detta va Viskan, mindre justeringar gjordes också med våra luftventiler.
Såg inte röken av nåt Fettlösande medel, Dammfälla eller att det mättes några luftflöden.
Orkar inte skriva allt, har ju bilder på hur röret och min vind lämnades känns trist bara.
Frågade i ett avslutande mejl vart den mesta av skiten som vispas loss ska ta vägen?, har svårt att tänka mej att den ska blåsas ut i huset igen som det blev hos oss, men väntar fortfarande på svar 2 veckor senare.
Hos mina föräldrar rengjorde teknikern efter sig och dammsög upp med egen dammsugare.
Läs mer
2019-04-08
Ebba S
svarar Kim L
Hej Kim,
Tack för din input, det är alltid kul att läsa när våra kunder är nöjda, men sådan här information är faktiskt ännu viktigare för oss att ta del av.
Först och främst vill jag be om ursäkt att ditt utblås missades vid första besöket. Så ska det inte vara, vi ska naturligtvis rengöra hela systemet och det är inget som ska behöva kontrolleras i efterhand.
Jag har gått igenom den mailkonversation som finns mellan dig och vår kundtjänst och vad jag kan se har vi svarat dig angående frågan om damm, samt erbjudit att ringa upp dig vid passande tillfället för att gå genom eventuella frågor. På samtliga mail du har skickat har vi svarat samma dag, även det sista som du säger att du väntar svar på.
Jag har tagit del av bilderna från din vind, tyvärr är detta en plats vi inte kan koppla på dammfällan, MEN vi har absolut brustit i städningen. Dammet som sprider sig är svårt att hindra, men det ska inte se ut som det gjorde bredvid ditt aggregat. Jag tar upp detta med berörd tekniker, för det utförandet är inte på en nivå som vi kan stå för.
På frågan om fettlösande medel, det är inte alltid det är bäst att använda sig av detta, som vi tidigare har förklarat på mail. Vad jag förstår så ska vi även ha sett över detta när vi var ute för att rengöra utblåset?
Dammfälla ska enligt teknikern ha använts första gången vi var ute. Du ska även ha fått ett protokoll på luftflöden. Det går inte att göra injusteringar på donen om man inte mäter flöden, så här vet jag inte om det har blivit något missförstånd.
Jag är ledsen att vi inte levde upp till förväntningarna du hade efter vårt besök hos dina föräldrar. Finns det något jag kan göra för dig får du gärna kontakta oss direkt.
Åter igen, tack för din feedback.
Allt gott,
Ebba Seilitz
Verksamhetsansvarig
2019-04-19
Kim L
svarar Ebba S
Protokollet har jag, så där va det fel att jag skrev att jag sakna det, trodde luftflödet skulle mätas, så det missuppfattde jag.
Nej ingen dammfälla användes första gången, enbart borrmaskinen med vispen.
Nej jag har väntat, en del har ju tagits över telefon och allt finns ju inte i denna mejlkonversation.
Nej ingen svarade på mitt sista mejl, då får ni gärna skicka det igen.
Jag hade nog väntat mej att nån ringde mig om pratade över telefon förklarade och bad om ursäkt när det skitit sig 2 ggr, istället har ju jag varit drivande hela tiden i konversationen.
Varför erbjuds det inte att städa upp all skit efter om man lämnat det så här?.
2019-04-21
Ebba S
svarar Kim L
Hej Kim,
Du fick ett svar 2019-03-25 15:54, jag ber Maria skicka det igen på tisdag när hon jobbar. I det mailet bad vi att få ringa upp vid tillfälle som passar dig, just för att kunna reda ut vad vi kunde göra för att ordna upp så gott vi kunde i efterhand.
Det är lätt hänt att man missar dammfällan, vissa gånger ställs den på en plats och blir stående där under hela besöket. Jag har pratat med Andro som var ute hos dig och han säger att han använde den under första besöket.
Har du fått ett protokoll så har en mätning gjorts, där står samtliga flöden. Vi reserverar oss ju i bokningen för mätning där våra verktyg inte ryms, men det verkar inte ha varit fallet hos dig.
Jag ser till att du blir kontaktad i veckan som kommer så kan vi reda ut alla frågetecken på telefon istället.
Hoppas du får en fortsatt härlig påsk,
Ebba
2019-04-21
Kim L
svarar Ebba S
Hej Ebba tack för svar.
Det mejlet har jag aldrig sett, måste hamnat fel annars hade vi inte varit här tyvärr.
Tack så mycket för att jag blir kontaktat nu.
Desamma angående Påsken. Kim
Läs mer genom att expandera tråden +
Ebba S
gillar detta