SEINT

Drottninggatan 83, 111 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Seint -- ett familjeföretag inom ventilation!

Sedan 2004 ligger det helt på fastighetsägaren att hålla sin ventilation i shack, och vi på Seint vet att du kan spara både på hälsan och plånboken genom att ha en väl fungerande ventilation i hemmet.

Vi jobbar främst med att rengöra ventilationssystem och imkanaler - ventilationen i köket - för att spara energi och minska hälsoriskerna. Vi utför även injusteringar där vi ser till att alla rum har ett bra flöde av luft så att inomhusluften hålls fräsch och frisk.

Är ni en förening eller samfällighet som behöver rengöra ventilationskanalerna? Kontakta oss så kan vi diskutera eventuell mängdrabatt!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 45 kunder tycker om SEINT

• Jan W
    Jan W skrev om SEINT
    Säljare: ohederlig. Sålde på mig orimligt dyrt jobb som inte var lämpat för min typ av hus,
    reparatör: slarvig, puttade bort huven på ventilationen så det regnade in
    Kundtjänst: oproffsig, löser inte uppkommen situation skyndsamt.
    2017-10-09 Ebba S svarar Jan W
    Hej Jan,
    Det är otroligt tråkigt att din upplevelse av oss ser ut såhär.

Efter vår mailkontakt uppfattade jag det som att det var flödesmätningen som vi bjuder på, som du uppfattade som olämplig för ditt hus. Ventilationskanaler behövs rengöras oavsett om man har mekanisk frånluft, eller som i ert fall, självdrag. Nu avböjde du denna bokade tjänst på plats, och det var inga konstigheter med det från vår sida. Du har inte fakturerats för något som ej utförts.

Du mailade oss onsdag natt, och på torsdag förmiddag försökte ansvarig tekniker kontakta dig för att komma ut och se över felet. Vi har efterfrågat information för att kunna komma och sätta tillbaks huven, men du har inte återkommit med detta.

Det är alltid tråkigt när något går fel vid ett besök, och vi vill gärna åtgärda problemet som uppstått. Vid ärenden där det brådskar rekommenderar jag att man ringer vår kundtjänst, då det går snabbare att komma fram till en lösning i samtal över telefon än e-mail.

Ser fram emot din återkoppling med den info vi efterfrågat så vi kan lösa detta.

Vänligen,
  • Kicki E
    Kicki E skrev om SEINT
    Vi tyckte att bemötandet var mycket bra hela vägen,
  • Elisabeth M
    Elisabeth M skrev om SEINT
    Jag är uppriktigt imponerad !!!!! Fantastisk, punktlig och noggrann montör. Kunnig och mycket vänlig !
    Företagets snabbhet att svara på min efterfråga, snabb tid för utförande. Äntligen är vår ventilation " frisk".
  • Kurt G
    Kurt G skrev om SEINT
    Snabb professionell treffig
    Tack Mikael
  • Marie Kristina V
    Marie Kristina V skrev om SEINT
    Rensning av luftkanaler. Han kom i tid o var trevlig. Städade efter sig .
  • Nils Anders Tomas N
    Nils Anders Tomas N skrev om SEINT
    Blev uppringd och erbjuden rengöring av köksfläkt och frånluftskanaler. Då vi inte hade låtit göra sådan service på flera år accepterade vi. Servicekillen, Micke, var mycket trevlig och utförde sitt arbete på ett utmärkt sätt. Vi kommer att ta kontakt med företaget Seint då det är dags för nästa service.
  • Lars-Göran Ragnar B
    Lars-Göran Ragnar B skrev om SEINT
    Bra information om VARFÖR rensnin av luftkanalerna behövs och HUR allt skulle gå till. Utmärkt GENOMFÖRANDE.
  • Bo Ingemar M
    Bo Ingemar M skrev om SEINT
    Företaget ringde upp mig ochutför än sig utföra rengöring av imkanal och frånluft. Jag antog anbudet att rengöra imkanalen. Tid bestämdes men tidigarelades på företagets förslag. Några dagar efter beställningen blev jag uppringd av annan säljare i företaget i samma ärende. Säljaren var ovetande om den lagda beställningen. Lite märkligt. Teknikern kom en halvtimme tidigare än bestämt. Han ringde innan och frågade om han kunde komma, vilket vi inte hade något emot. Han hade från företaget fått besked om att även frånluften skulle rengöras, vilket vi inte hade beställt? Arbetet utfördes enligt vår beställning noggrant och till vår belåtenhet. Eftersom detta var första gången vi anlitade företaget, vill jag inte sätta något betyg på företaget som helhet.
    2017-06-26 Ebba S svarar Bo Ingemar M
    Hej Bo Ingemar,
    Här har det blivit struligt från vår sida. Jag beklagar att det blivit så otydligt, verkar som att vi haft för många kockar i den här soppan...

Jag är glad att arbetet utfördes till din belåtenhet, och jag ska ta reda på vilka säljare som varit i kontakt med dig, då detta inte är ett bemötande vi vill ge våra kunder. Tack för att du tog dig tiden att beskriva din uppfattning om oss, det är endast med våra kunders omdömen vi kan bli bättre.

Önskar dig en fin sommar,
  • Sofie S
    Sofie S skrev om SEINT
    Bra bemötande. Grundligt arbete. Smutsade ner mycket dock.
  • Hans S
    Hans S skrev om SEINT
    Gillar inte sättet att mörka totala kostnaden för rengöring av kanaler. De sade vid uppringning att det skulle kosta 1 995 kronor. Senare kom bekräftelsen på mail där det står att det kostar 1 995 efter skattereduktion. Jag kollar inte tillräckligt noga utan ser bara själva beloppet, som ju verkar stämma med vad de sagt. Men den verkliga kostnaden, som de mörkar, är 3 762 kronor. Den siffran har aldrig nämnts. Ett inte helt hederligt sätt att informera tycker jag. Själva rensningen utfördes dock helt OK.
    2017-05-11 Ebba S svarar Hans S
    Hej Hans,
    Det var inte roligt att höra, skattereduktionen är information som vi vill att våra kunder ska ta del av i telefon och sedan som du fick även i mail. Jag vidarebefordrar detta till berörd mötesbokare och ber om ursäkt att du uppfattat det som vi försökt mörka något samt att du inte fått all information i telefon.

Positivt att du är nöjd med rensningen, och vi tar med oss av den konstruktiva kritiken och tackar för informationen.
    Tack för att du tog dig tid att meddela oss om detta.

Vänligen,
  • Anders Ö
    Anders Ö skrev om SEINT
    Bra bemötande.
    Bra service av ventilationen.
  • Jerzy H
    Jerzy H skrev om SEINT
    Mycket bra utfört arbete samt bemötande. Hantverkare kan sin sak.
    Företagets tjänster rekommenderas varmt!
  • Agneta L
    Agneta L skrev om SEINT
    Trevlig kille proffsigt bemötande
    Bra utfört
  • Frank Allan O
    Frank Allan O skrev om SEINT
    Har anlitat företaget för rengöring av frånluftskanaler och köksventilation.
    Personen som kom förbi i tid, var vänlig och trevlig och kunde sitt jobb väl. Det var heller inget behov av efterstädning.
    På det hela taget ett positivt bemötande och utförande av jobb. Kan rekommenderas.
  • Jan Mats C
    Jan Mats C skrev om SEINT
    Bra bemötande. Utmärkt insats från servicetekniker, mycket noggrann
  • Eva Anita E
    Eva Anita E skrev om SEINT
    Det var en trevlig kille som kom och jag visade honom vilka kanaler som aktuella. Jag tyckte han gjorde ett fint jobb. Sedan satt han med oss och gick igenom protokollet och tyckte att vi borde skaffa ett par pax-fläktar eftersom vi inte ha tillräcklig ventilation i två duschutrymmen. Något vi inte visste tidigare men som vi naturligtvis kommer att installera i närtid.
    Får ge SEINT mycket bra betyg.
  • Göran Leif M
    Göran Leif M skrev om SEINT
    Uppringd av företaget och informerades om deras tjänster.Vilket resulterade i
    en service av mitt ventilationssystem. Som utfördes av en trevlig serviceman till
    full belåtenhet .
  • Erik Martin Lif S
    Erik Martin Lif S skrev om SEINT
    Blev uppringd utan att jag hade sökt dem och var väl först lite skeptisk, som man blir. Men kollade hemsidan och ställde en del frågor, som de kunde ge bra svar på. När väl deras tekniker kom hem till mig funkade allt väldigt bra. Trevlig, proffsig och vad jag kunde bedöma med bra utrustning. Det bästa var att både få rengöring gjord samtidigt som jag även fick prata och resonera om min ventilation (funktionalitet, råd, risker osv) med någon som är yrkesverksam. Han var också noga med att göra rent efter sina maskiner. Rekommenderas!
  • Christer W
    Christer W skrev om SEINT
    Kunnigt/effektivt och noggrant, samt trevligt bemötande och bra pris
  • Lars Erland N
    Lars Erland N skrev om SEINT
    Snabbt agerat. Inga klagomål på utförandet. Trevlig personal.
  • Claes S
    Claes S skrev om SEINT
    Trevlig och kunnig personal. Gjorde jobbet utan att smutsa ner alls. Rekommenderas.
  • Lena P
    Lena P skrev om SEINT
    Det kändes bra! Blev uppringd precis som jag
    börjat fundera på ventilationen.
    Killen som kom var lugn och bra. Daniel. Gjorde rent i våra rör utan att något annatblev smutsigt.
    Så vi är nöjda.
    Lena Possne
  • Mats Henrik F
    Mats Henrik F skrev om SEINT
    telefonförsäljning som funkade. servcieinstatsen på utlovad dag och det gjorde dom bra.
  • Eva Kristina U
    Eva Kristina U skrev om SEINT
    Vi är väldig njöd med det arbete, Daniel det hantverkare toppen man.
  • Carola Irene G
    Carola Irene G skrev om SEINT
    Vi var riktigt nöjda för den prompta och vänliga servicen.
  • Torborg Lisbeth W
    Torborg Lisbeth W skrev om SEINT
    Blev uppringd och tackade ja efter viss tvekan. Det var för ca 2 år sedan vi hade motsvarande service från annat företag. Nu inser jag att vi hade kunnat vänta ett par år till.
  • Peter M
    Peter M skrev om SEINT
    Allt väldigt smidigt! kan absolut tipsa alla som bor i hus att göra detta
  • Madeleine P
    Madeleine P skrev om SEINT
    SEINT leverade sina tjänster på ett professionellt sätt. Trevlig och informativa i uppsökningen samt när de utförde själva tjänsten i vårt hus.
  • Fritz Torsten S
    Fritz Torsten S skrev om SEINT
    Arbetet utfördes rent och snyggt av en kunnig teckniker .jag tycker dock att man redan vid bokningen borde fått information om att priset gällde efter RUT ,ROT avdrag. Detta gör dock ingen skillnad för mitt omdöme när det gäller arbetet.
    Mvh Torsten
    2017-03-28 Ebba S svarar Fritz Torsten S
    Hej Torsten,
    Det var beklagligt att vi missade att informera dig om detta i telefon, våra säljare brukar vara väldigt noga med att informera om detta men här verkar vi ha brustit.
    Jag hoppas att du fick bokningsmailet och att du såg att det framkom där, så du åtminstone tog del av det innan besöket ägde rum.

Jag ber om ursäkt att vi missade att ge dig denna information men det gläder oss att du var nöjd med arbetet, jag ska framföra det till berörd tekniker.

Önskar dig en trevlig dag,
  • Carl Michael Urban W
    Carl Michael Urban W skrev om SEINT
    De har utfört en rengöring av ventilationssystemet. Bemötandet var mycket bra och han som gjorde jobbet var utomordentligt kompetent.
  • Barbro Margareta P
    Barbro Margareta P skrev om SEINT
    Bra bemötande och snabbt utfört arbete
  • Karl Jakob Mattias B
    Karl Jakob Mattias B skrev om SEINT
    Kom på utsatt tid och lämnade rent och snyggt efter sig.
  • Dennis S
    Dennis S skrev om SEINT
    Super trevliga och snabba. Rekommerar
  • Åke Johan B
    Åke Johan B skrev om SEINT
    Blev uppringd ang en ventilationskontroll som jag själv funderat på. Dvs passade utmärkt så vi bokade in det samma vecka. Kontrollanten kom punktligt som avtalat och utförde jobbet inom avtalad tid till vår fulla belåtelse.
  • Ulla A
    Ulla A skrev om SEINT
    Daniel som rengjorde imkanal gjorde ett gott och seriöst intryck
  • Lars Gustav Morgan S
    Lars Gustav Morgan S skrev om SEINT
    Trevlig personal. Kom på utsatt tid. Städade rent o fint efter sig.
  • Helge Lennart C
    Helge Lennart C skrev om SEINT
    Kontroll och resning av imkanaler och ventiler. Jobbet helt OK men kanske dyrare än det borde ha varit?.
  • Monika Z
    Monika Z skrev om SEINT
    Bemötandet har varit bra från början; en person kom och bokade tid med oss och han som skulle utföra arbetet kom på utsatt tid. Vi skulle ha genomgång/rengöring av imkanal och frånluft. Började med att göra rent i kanal till fläkten, fortsatte att titta igenom/göra rent i ventilationen på toaletten. När fläkten i badrummet var borttagen så rengjordes ventilationsröret. I tvättstugan rengjordes också ventilationsröret och råd angående insättning av fläkt gavs. Arbetet utfördes snabbt och effektivt.
  • Jennie Helena Nika E
    Jennie Helena Nika E skrev om SEINT
    Gick bra och smidigt. Skulle kunna rekommendera er. Lite dyrt bara😕
  • Bengt P
    Bengt P skrev om SEINT
    Mycket positivt bemötande. Utmärkt arbetsutförande, smidigt och proffsigt.
  • Birgitta Margaret S
    Birgitta Margaret S skrev om SEINT
    Rengöring av imkanaler.Försäljare och utförare mycket trevliga.Inte översvallande pratiga.
  • Viktoria Tabar L
    Viktoria Tabar L skrev om SEINT
    Utmärkt service, trevlig personal.
  • Susanne P
    Susanne P skrev om SEINT
    Bra, proffsigt och ordningsamma
  • Claes Magnus H
    Claes Magnus H skrev om SEINT
    Trevligt, bra och korrekt. Vi fick hjälp med att rensa ventilationen. Funkade mycket bra.
  • Nils Arne Emil R
    Nils Arne Emil R skrev om SEINT
    Rengöring av im- och frånluftkanaler i vår villa. Trevligt bemötande och bra jobb!

Drottninggatan 83, 111 60 Stockholm