Alla kategorier Byggföretag Uppsala Knivsta Sfeab AB

Morby Moralund 204D, 755 98 Uppsala — Visa karta

Läs vad 24 kunder tycker om Sfeab AB

• Alina G
    Alina G skrev om Sfeab AB
    Ble anbefalt Sfeab av bekjente som hadde brukt dem til flere renoverigner. Vi brukte Sfeab til renovering av vår leilighet og til å bygge nytt bad. Vi hadde kort tidsfrist, men Sfeab gjorde en super jobb og ble ferdig innen tidsfristen, og til budsjettert kostnad. Veldig god og tydelig kommunikasjon underveis, og helt supert resultat, akkurat som vi ønsket. Meget godt håndtverk. Jeg vil definitivt bruke dem igjen til nye prosjekter. Anbefales! Läs mer
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Sfeab AB
    Anlitat Sfeab för bygge av staket. Har tidigare anlitat dem för badrumsrenovering, trädgårdsanläggning mm. Mycket nöjd igen! Resultatet blev precis som vi hoppats, stadigt och snyggt. Killarna jobbar effektivt och håller rent och snyggt runt sig. Dessutom mycket bra kommunikation från bolaget om arbetstider, pris etc. De är one of a kind inom byggbranschen. Ordning och reda. Vettiga priser och bra resultat. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Sfeab AB
    Jag anlitade Sfeab AB för att måla om ett hus i Sollentuna. Jag fick en tydlig offert till fastpris och tidsplan. Arbetet satte igång enligt överenskommelse utan något som helst krångel. Under hela arbetsperioden höll grabbarna väldigt rent och snyggt runt huset. Målningen utfördes noggrant, fackmannamässigt och utan spill. Ändringar och förslag på mindre extraarbete (byte av trasiga fasadpaneler) kommunicerades och stämdes av med mig i förväg. Jag fick inga överraskningar, utan man höll vad man lovade. Det bästa av allt var att arbetet blev klart före utsatt tid – detta har jag aldrig varit med om när det kommer till hantverkare. Rekommenderar detta bolag starkt, kommer definitivt anlita dem igen i framtiden. Läs mer
  • Sandra C
    Sandra C skrev om Sfeab AB
    I år är andra sommaren vi har anlitad Sfeab. Vi vet att de levererar. Jag kan bara instämma med alla de positiva omdömen som har getts. Något annat som utmärker de är deras gedigna kompetens. De har bland annat byggt en mur i natursten som inte många skulle klara av med ett sådant fantastiskt resultat. Läs mer
  • Jørn H
    Jørn H skrev om Sfeab AB
    Jag anlitade Sfeab till renovering av mitt tak. Byte av papp, läkt, betongpannor och takavattning.
    Dom började på måndags morgon med att bygga ställning och riva.
    På tisdag var halva taket klart med papp. Sen rullade det bara på i ett fantastisk tempo.
    När jag kom hem på lunch på fredag tyckte jag att det var något som fattades på huset. Upptäcker då att ställningen, alt bygg skräp er borta och killarna er helt klara med hela taket.
    Fantastisk och grymt jobbad.
    Rekommenderar dom alla dagar i veckan !

/Jörn Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om Sfeab AB
    Vi anlitade Sfeab AB för renovering av vårt hus inkl nya golv, väggar (rivning, uppsättning, målning, tapet) och innertak. Hela teamet var otroligt professionella, duktiga och snabba - som dessutom höll huset rent och snyggt under hela tiden. Kommunikationen funkade kanon och om problem uppstod kom dom med förslag på åtgärder. Det är det första hantverkar teamet som vi anlitat där vi känt oss helt trygga med allt dom gjort! Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Milda T
    Milda T skrev om Sfeab AB
    We have hired Sfeab AB to do an apartment makeover, which included repainting, construction of a new wall, door move, related electricity work, as well as bathtub installation. We were extremely impressed by the professionalism from the company's side. Communication was smooth and clear, we were always given advice which we found useful. The work was done quickly and in high quality. Will definitely trust Sfeab with our next home project. Läs mer
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Sfeab AB
    Sfeab AB byggde vårt dröm hus. vi är supernöjda med hur hela bygget har sköts från första spadtag till sista penseldraget. vi kan med gott samvete rekommendera detta företag. Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Sfeab AB
    Vi anlitade Sfeab AB för säkert 10'e gången för ett ganska avancerat och stort altanbygge. Innan jag accepterade offerten så hade jag tackat nej till tre andra firmor, inte bara pga priset utan också bemötandet och slarvet i och runt processen. Som jag nämnde så var detta säkert 10'e gången vi anlitat Sfeab AB, dom har gjort allt från tvättstuga och relaxavdelning (den rekommendationen finns nedan) till hela entreplanet, målat huset utvändigt, lagt stengångar, tapetserat etc. Förutom priset som såklart är viktigt så slutar det alltid med att vi anlitar Dennis och hans team pga:
    - Dom kommer när dom säger att dom ska komma, dom är kvar på ett och samma ställe under hela projektet, hoppar inte runt som man har hört att många andra gör.
    - Dennis är alltid tillgänglig, följer upp under hela projektet
    - Jag sa till Dennis under altanbygget att det jag gillar mest med dig är att oavsett ändringar eller vad jag säger så det första som kommer ur din mun är "No Problem"
    - Allt dom gör är otroligt gediget, aldrig en genväg eller fusk.
    - Resultatet har gång på gång överträffat våra förväntningar
    - Arbetsmoralen för Sfeabs snickare (i detta fallet) är enorm, kommer 7.30 och åker runt 19.00, längre om det behövs
    - Varje dag städar dom upp efter sig så det ser snyggt och prydligt ut
    - Kort och gott väldigt duktiga hantverkare, otroligt noga och proffsiga

Jag kan utan tvekan rekommendera Sfeab och jag har säkerligen 5-7 kompisar och grannar som kan göra samma sak. Jag kommer att fortsätta att använda Sfeab till alla mina kommande byggprojekt. Jag hoppas dom lägger ut bilder på altanen på deras hemsida, den blev galet bra och vi är som vanligt supernöjda. Läs mer
  • Ralf  L
    Ralf L skrev om Sfeab AB
    Vi valde Sfeab AB för att bygga vårt uterum inklusive en isolerad betongplatta. Innan vi anlitade Sfeab AB var vi i kontakt med ett antal lokala byggfirmor som hade väldigt svårt att uppskatta den totala kostnaden och tidsplanen. Det kändes nästan som att de inte var intresserade på grund av att vi inte skulle bygga ett helt nytt hus. Sfeab AB kontaktade oss inom 24 timmar från vår offertförfrågan på deras hemsida, lämnade en offert strax därefter, levererade exakt enligt tidsplanen väl inom budget med hög kvalité. Jag kommer alltid att ringa dem först när vi behöver få något gjort och rekommenderar Sfeab AB till alla som vill slippa obehagliga överraskningar med oseriösa och okunniga hantverkare. Läs mer
  • Ann D
    Ann D skrev om Sfeab AB
    Mycket nöjda med lägenhetsrenoveringen!
    Vi anlitade Sfeab AB efter att ha läst andras omdömen och kan instämma i det allmänna berömmet. Dennis och hans team installerade ett kök och renoverade alla ytskikt i vår lägenhet och vi är mycket nöjda. Arbetet löpte på smidigt med bra kontakt under tiden och resultatet blev precis som vi ville ha det, till ett rimligt pris. Vi kommer gärna att anlita Sfeab AB igen! Läs mer
  • Ulrika
    Ulrika skrev om Sfeab AB
    Vi har anlitat Sfeab AB för tre projekt till vår sommarstuga precis innan sommaren; Altanbygge, Parkeringsplats och Diverse småjobb (ventilation, taktvätt, mm). Det har gått i snabb takt och med löpande avstämningar samt skickade bilder på bygget varje dag (då det var vid sommarstugan och vi inte kunde vara på plats). Vi kan rekommendera Sfeab AB, de arbetar snabbt och professionellt. Vi har alltid fått snabbt svar tillbaka när vi undrat över något, de håller vad de lovar och missar de något så fixar de det snabbt i efterhand. Vi är mycket nöjda och planerar redan nya projekt tillsammans med dem. Läs mer
  • Leif R
    Leif R skrev om Sfeab AB
    Ombyggnad av hel ovanvåning i villa. Tilläggsisolering, ytskikt, och badrum. Arbetet gick bra både i utförande och budget. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera denna firma till andra. Läs mer
  • Erik N
    Erik N skrev om Sfeab AB
    Vi lät måla om vårt hus med hjälp av Sfeab AB. De var mycket noggranna och gjorde ett mycket bra arbete. Vi beställde även renskrapning vilket utfördes mycket noga och till ett bra pris. Båda gångerna vi anlitat Sfeab AB har vi fått fastprisofferter vilket är en trygghet. En av de bästa sakerna med Sfeab AB är att de aldrig lämnar en röra efter sig utan städar och plockar undan efter sig varje dag. De stämmer även av alla ändringar och tillägg noga innan de utför dem så att det inte blir några överraskningar på fakturan Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Sfeab AB
    Vi anlitade Sfeab AB för en mer omfattande renovering av vårt hus. Det handlade om både utom- och inomhusarbeten. Tak, grund, kök och toaletter gjordes om. Efter att projektet nu är klart kan vi konstatera att allt har fungerat mycket bra. Under Dennis Dodos ledning genomfördes arbetet på ett sätt och med ett resultat som vi är mycket nöjda med. Vi hölls hela tiden informerade om arbetets fortskridande och vad som skulle ske härnäst. På så sätt fick vi löpande både insyn och kontroll i projektet. Det uppkom därför inte heller några praktiska eller ekonomiska överraskningar. De frågor vi hade, och de saker som dök upp (när vi kom på något nytt som behövde göras) hanterades snabbt och bra av Sfeab AB. De förslag till lösningar som kom från företaget är vi nöjda med. Arbetslaget som genomförde projektet var duktiga, trevliga och höll dessutom genomgående utlovade tider och var på plats enligt överenskommelse!

Utifrån våra gjorda erfarenheter kan vi starkt rekommendera Dennis och hans företag.

Jan och Marie Lindvall, Uppsala. Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Sfeab AB
    Vi har för fjärde gången anlitat Sfeab AB och för andra gången målat om ett hus (inte samma hus). Denna gång ingick även taktvätt, något vi verkligen kan rekommendera. Taket blir som nytt,
    borta är inte bara mossan utan även det svarta sotet.
    De är väldigt nogranna med förarbetet, tar ned takrännor och stuprör, tvättar och skrapar varje planka. Lite snack och mycket verkstad är vad som gäller. Arbetet fortgick utan avbrott tills arbetet var slutfört d v s huset var färdigmålat och taket skinande blankt. Chefen Dennis följde upp projektet och stämde av att allt var till belåtenhet.
    Kan verkligen rekommendera Sfeab. De kommer när man ringer, visar intresse för arbetet, och sätter igång arbetet snarast. Läs mer
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Sfeab AB
    Vi har anlitat Sfeab AB vid ett flertal tillfällen till badrumsrenovering, altanbygge, dränering, husmålning mm och har alltid blivit mycket nöjda. Förutom att Sfeab AB alltid agerar professionellt, känns prisvärda, kommer med egna kreativa lösningar på problem och håller vad dom lovar, har vi uppskattat att dom är lätta att komma i kontakt med (både på telefon och mail). Jag är så trött på att jaga hantverkare som inte kan hålla tiden eller inte återkommer på vare sig telefon eller mail. Detta har aldrig varit något problem med Sfeab och Dennis som alltid återkopplar och självmant ger löpande uppdateringar under projektets gång. Vi kan utan tvekan rekommendera Sfeab för både avancerade och enkla jobb! Läs mer
  • Arne A
    Arne A skrev om Sfeab AB
    En byggfirma som satsar på kvalitet utan att det kostar skjortan. Specialister på badrum (renoverade vår källarvåning med utmärkt resultat för ett par år sedan), och gjorde nyligen ett förstklassigt jobb med att måla om vårt hus också. Kompetent och pålitligt folk som kommer när de ska och stannar tills jobbet är färdigt. Skönt med bra hantverkare som inser att nöjda kunder är den bästa rekommendationen. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Sfeab AB
    Vi har tre gånger anlitat Sfeab AB, för: -Altanbygge,
    -Omålning av hus
    och nu senast
    -Installation av ett komplett kök + läggning av laminatgolv. Kan verkligen rekommendera Sfeab AB, de arbetar snabbt och nogrant, ofta till sent på kvällarna om det krävs. De städar efter sig varje dag och tar bort allt skräp när arbetet är slutfört. De är mycket lyhörda och frågar hellre om hur man vill ha det istället för att köra efter eget huvud. Vi är mycket nöjda och kommer att använda dem igen om tilfälle ges. Läs mer
  • Lennart A
    Lennart A skrev om Sfeab AB
    Vi har anlitat Sfeab AB för två byggprojekt i vårt hus i Norra Ängby.
    Det första gällde renovering av badrum och tvättstuga.
    (bila upp, isolera och gjuta källargolv, installera vattenburen golvvärme, rördragningar, kakling osv...)
    Det andra handlade om att öppna upp till större vardagsrum.
    Tilläggsisolering, riva bärande vägg, byte av alla fönster samt golvvärme.
    Vår samlade erfarenhet är mycket bra av företaget.
    När man renoverar ett gammalt hus dyker det alltid upp överraskningar och problem.
    (ofta för att man själv inte tänkt igenom alla detaljer ock krav)
    I de situationerna har Sfeab agerat föredömligt och varje gång seriöst försökt hitta lösningar så att vi som kund skulle bli nöjda.
    Jag rekommenderar gärna företaget, speciellt till badrumsprojekt.

/Lennart och Kristina, Bromma Läs mer
  • Joakim
    Joakim skrev om Sfeab AB
    Jag kom ihag att jag sag och laste alla dessa mail nar vi skulle renovera varan tvattstuga och relax i kallaren. Nagot tveksam blev jag kanske men vi beslutade iaf for att ga pa Sfeab AB, jag lovade mig sjalv att nar dom ar klar sa ska jag skriva om resultatet. Jag raknar med att dom kommer att lagga upp bilder pa hemsidan snart for varan relax och tvattstuga ar nog det snyggaste i Stockholms omradet. Vad som slog mig framst i borjan var att ingenting var problematiskt "inga problem, det fixar vi" attityd, nagot som holl i sig hela vagen till avslutat projekt. Det var extra markbart vid slutklammen och alla smadetaljer skulle pa plats. Jag har haft med Svenska hantverkare att gora och jag sager; aldrig mer. Sfeab AB gav den billigaste offerten (vilket inte nodvandigtvis ar bra) Dom (Dennis) holl oss hela tiden underattade och kom med egna ideer och forlsag. Tex sa satt dom upp en ny vagg pga att han inte kunde sta for kvaliten om detta inte gjordes, dom gravde ner en halvmeter under grunden sa att vi skulle slippa sa lag takhojd da vi ville ha spotlights. Efter varje avslutat arbetsdag sa stadade dom upp efter sig sa att det var rent och snyggt (i mojligaste man) Nagra klinkerplattor hamnade snett, dom kopte nya och gjorde om. Dom jobbade bra manga mer timmar an dom fakturerade (det blev ett mycket stort projekt, dar vi andrade oss lite under resans gang)

Jag kan ocksa tillagga att man marker ganska tydligt om hantverkare vet vom dom haller pa med, Dom som var hos oss var otroligt duktiga, forsynta och valdigt trevliga.

Om jag ska vara nagot kritisk sa var berakningen av arbetsmaterial i underkant, detta finner jag ok da det var material som anda skulle kopas, som vi fick kvitton pa dar dom inte la pa en krona. Det var ocksa pengar dom lag ute med ganska lange (en manad + vissa ganger) Sa det var mao inte for egen vinning.

Vi hade fatt ritningar pa allt av en extern firma innan och det ar otroligt imponerande att allt blev exakt sa som vi ville ha det.

Jag har kort pa allting fran forsta spadtaget till sista "klammen" Jag ar inte slakt med nagon av dom...;-) jag ar bara en forbannat nojd kund som ar otroligt nojd att varan jatteinvestering pa over 400,000 kr blev exakt sa bra som vi bara hade hoppats pa.

For den som vill ha bilder och/eller mer information kan skriva till joakimps@yahoo.com sa kan ni dels fa mitt telefonnummer och sa manga bilder ni vill. Den tjansten ger jag dom garna. Skickar mer nagra bilder (om det funkar)

-Joakim (jag har ett Eng tangentbort och ursaktar avsaknaden av prickar..) Läs mer
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Sfeab AB
    Passa er för dessa. Sprider en massa lögner på webben under falska namn. Många av deras jobb utförs av icke utbildade och folk utan arbetstillstånd. Läs mer
  • Maja J
    Maja J skrev om Sfeab AB
    Sfeab AB hjälpta mig när jag byggde ut mitt hus. Professionelt och snyggt utfört arbete. Det var dessutom till ett bra pris. Sfeab AB AB for ett högt betyg från mig. Läs mer
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Sfeab AB
    Jag vill rekommendera Sfeab AB för att de gjorde ett så bra jobb när de renoverade mitt badrum. Läs mer

Bästa byggföretagen i Knivsta:

Magnus M Magnus M tycker:
“Otroligt drivna och effektiva,...” Läs mer

Lyftkransvägen 3, 14250, Skogås