Alla kategorier Bank Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Skandiabanken AB (publ)

Skandiabanken AB (publ)

Lindhagensgatan 86, 112 18 Stockholm — Visa karta

SkandiaBanken

Banker nära Skandiabanken AB (publ):

Sveavägen 24-26, STOCKHOLM
Välkommen till Allra, ett av Sveriges ledande rådgivningsföretag inom privatekon... Läs mer ›
Petra Q:
Pratade med Adam och han var bäst trevlig och rolig.

Läs vad 10 kunder tycker om Skandiabanken AB (publ)

• Stefan B
    Stefan B skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Deras "rådgivare" lurar kunder på "besparingsprogram".
  • Robert N
    Robert N skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Har haft Skandiabanken sedan November 2007 då Handelsbanken beslutade sig för att suga upp min dåvarande bank Stadshypotek bank, som jag hade haft i 7 år. Då jag inte gillar storbankerna så bytte jag. Jag är väldigt nöjd, känner inte igen dem problem som beskrivs här, under mina 4 år har jag kanske haft problem 3-4 gångar men det har alltid kunnat lösas via kundtjänst. Mycket bra och imponerande service och väldigt låga avgifter. Erbjuder idag istortsett ett komplett sortiment och är därmed en fullservicebank. Jag skulle dock vilja ha insättningsautomater på fler ställen, det är väl det enda negativa jag har att säga att det är lite krångligt med insättningar.
  • Lars K
    Lars K skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Nu har deras internetbank och telefonbank stått stilla i princip hela dagen, och den var nere några dagar i förra veckan.
    Det är ju helt hopplöst och oförlåtligt.
  • GOGO T
    GOGO T skrev om Skandiabanken AB (publ)
    SKANDIABANKEN!

I min tro att det inte är som i sagorna, att man lever för alltid, så erbjuds jag en gång i världen att teckna en traditionell pensionsförsäkring av Skandiabanken. Har jag inte helt fel beslutade jag att betala in 200 kronor per månad till denna pensionsförsäkring. Under denna tid var jag också en tacksam kund i den bemärkelsen att jag hade en fast och stabil inkomst varje månad. Inbetalningar görs till Skandias traditionella pensionsförsäkring år efter år och vid ett tillfälle under min levnadstid bestämmer jag mig för att låta försäkringen vara vilande.

Åren går och efter lite research blir jag upplyst av att den försäkring jag en gång tecknat och skulle se till att jag kunde njuta lite extra av den skördade frukt jag sått under mina arbetade levnadsår, är att jag inte kan skörda utan att innan fylla 90 år. Det fanns dock ett undantag och det är vid dödsfall då en engångssumma betalas ut dock utan att jag inte har behövt betala för att få ut pengarna vid dödsfall. Enligt SCB statistik baserat på nyckeltal för ”EU 25 länder” är medelåldern för män, avrundat uppåt, 75 år. Slutsatsen blir att om min kropp klarar den fysiska belastningen att arbeta 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan, 40 veckor per år i 40 år (40*40*(40)) 64 000 timmar delat på 24 timmar = 2667 dagar sammanlagt. När jag har arbetat i 40 år eller konstant i 2667 dagar är jag 65 år och har min rätt till min inarbetade inkomstbaserade pension, får jag vänta ytterligare 25 år på att få ut min privata tecknade pensionsförsäkring från Skandiabanken.

Ja, man önskade att det var som i sagorna, att man kunde sova i 100 år som Törnrosa eller teckna ytterligare en försäkring som garanterar en livslängd över 90 år. Och om jag nu blir 90 år måste jag nog teckna en försäkring till som ger mig tillgång till nya organ som gör att jag kan gå, på egen maskin, och hämta ut mina sparade pengar, hos Skandiabanken. Går det att teckna ytterligare en trygghetsförsäkring som garanterar mig mitt sparade kapital mot konkurs eller utbetalda bonus till VD. Ramstedt, Petterson, Spång och Ramqvist är några namn som klingar i mitt huvud när det gäller Skandiaaffärer. Kanske min affär om sparpengar sitter i en av de lyxsanerade väggarna i Stockholms innerstads lägenheter eller i väggarna på Hotell Gripen. Annars är jag nöjd med Skandiabanken eftersom de kom till insikt att marknadsföra sig i kombination med grisar i deras PR på TV, som en ursäkt för sina egna pensionsförsäkringar.
    Raket-Evert, Tobias H, Ningjing C, Tobias B gillar detta
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Har haft Skandiabanken i flera års tid och det har alltid fungerat bra. Gillar deras räntepolicy och den är klart bättre än hos många andra banker. Internetbanken är enkel att använda och logga in på. En av de bättre ögonblicken är när jag sent en lördagkväll strax innan jag ska ut på krogen (22-tiden) upptäcker att ett flygbolag dragit pengar för en dyr flygbiljett två gånger och därmed kört mitt konto i botten för den månaden. Jag ringer Skandiabankens kundtjänst som svarar kl 22 en lördagkväll och förklarar vad som har hänt. De bekräftar att så verkar vara fallet och sätter tillbaks motsvarande summa på mitt konto omedelbart och tar hand om kontakten med kortbolag/flygbolag. Kvällen var räddad :)
  • Kim A
    Kim A skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Jag rekomenderar INTE skadiabanken. En sämre bank får man leta efter. Vid finanskrisen höll de en av våra löner inne. Kunde inte betala ut pengarna till vårt konto, för att det var kris (jobbar INTE hos dem). Dålig service. Hittar på egna svar, som inte är sanningsenliga. Vi fick vänta ytterligare en månad på att få vår lön, till VÅRT konto. Överföringar via internet, till hyror, betalningar osv, har inte kommit fram. De har liksom "fastnat" emellan kontorna. Jävligt dålig service, när man vill ha hjälp med det. Överföringar via konton, är också världelöss. Istället för EN bankdag, som de själva säger. Har det istället tagit oss över en månad för att få pengarna skickade.

Jag blir helt matt av att bara tänka på banken. Om man kan svartlista en bank, så skulle jag GÄRNA svartlista Skandiabanken.
  • Philip A
    Philip A skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Skandiabanken är bland det bättre bankerna jag har haft, och jag har även SKB idag, men det känns ibland när man kontaktar kundservice, att det ibland (långtifrån alltid) tar till sig det man har att anmärka på, utan det blir ett slentrianmässigt svar, och man bemöter inte det man skriver utan enbart det där svaret. Det finns brister i internetbanken, samt när man ringer till deras telefonbank, för att bli kopplad till deras medarbetare, så är man tvungen att vänta att alla konton mm ska läsas igenom. Det är enerverande, sedan har det många positiva delar, som gör att jag är kund, det positiva överväger. Priserna är bra. Dock det mesta som är kopplat till Skandia liv är hutlöst dyrt. Men man kan välja det positiva delarna. Så tar man det andra på det platser där det är mer gynnsamma.
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Jag har haft Skandiabanken i flera år nu, mest på grund av den vettiga internetbanken och telefontjänsterna. Jag har nästan aldrig haft behov av ett kontor att besöka utan gillar att de kan hålla nere kostnader av den anledningen.
  • Ylla M
    Ylla M skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Skandiabanken via telefon håller utmärkt kvalité och man får snabbt svar, dygnet runt. De är både kunniga och trevliga att prata med. Internetbanken fungerar bra och tillhandahåller alla tjänster som man skulle kunna önska sig. Bra upplägg med överblick och smidigt att själv kunna öppna extra bankkonton, beställa nytt kort och betala räkningar. Lika hög ränta till alla är också positivt, man måste inte vara miljonär för att få bra avkastning, som med de stora bankerna.
    Man slipper uttagsavgift på kortet när man är utomlands.
  • Michaela
    Michaela skrev om Skandiabanken AB (publ)
    Har smidig internet- och telefonbank, inga uttagsavgifter i utlandet och fria insättningar på Svensk kassaservice. Gratis studentkonto m kort. Negativt att de inte har några kontor och att de lägger på en procentsats på växlingskursen i utlandet. Totalt dock mkt nöjd sen många år.

Lindhagensgatan 86, 112 18 Stockholm