Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag2 omdömen om Skanskabyggvaror
-
skrev om Skånska Byggvaror AB
Jag beställde uterumspartier i Feb/Mars av Skånska Byggvaror. Eftersom vi bor på en tomat med en skaftväg bad jag speciellt av säljaren att ordna så varorna kunde levereras till vår tomt. Hon kontrollerade detta och sa att det är inga problem.
När leveransen väl kom var skånska byggvarors chaufför allt annat än trevlig. Han svor och beklagade sig över hur jobbigt allt var och han försökte inre ens lämna de tunga partierna enligt överenskommelse utan lämnade dem på den större vägen. Jag fick således ta ledigt resten av dagen för att ta i sär och bära de tunga fönsterpartierna ett och ett då de stod invägen för mina grannar.
Jag har kontaktat säljaren och Skånska Byggvaror och lovats kompensation för detta men eftersom den uteblivit är jag allt annat än nöjd.
Skånska Byggvarors montage instruktioner är även relativt bristfälliga då de exempelvis bara tar upp måtten man skall ta höjd för på ena ledsen vid montage av fasta och öppningsbara fönster. Dessutom är Fönsterpartiernas verkliga öppningsbara mått markant kortare än vad som anges.
/ Besviken Kund -
skrev om Skånska Byggvaror AB
Finns ej möjlighet till minus- rating här annars hade det varit ett klar -10.
Köp: 2019-05-23
Försenad leverans 1 (1 månad sen). Klagar per telefon och sedan mail.
Leverans till fel adress 2019-06-28. Jag åker och hämtar den på en annan postort.
Fel vara har levererats. Ringer och klagar, får bekräftat per telefon att de skall skapa ett nytt ärende. Ingeting händer. Så här fortsätter det i ett par månader.
2019-10-01 Kontaktar dem igen och förklarar att de har skickat fel vara. Ärende finns nu upplagt i deras system, de hade "missat" att lägga upp ärendet i de första 4 samtalen.
Skickar ut ny vara.
Försenad leverans med 26 dagar.
2019-10-26 Varan levereras.
Fel vara anländer igen.
Klagar och upprättar ett ärende igen.
2019-11-07 först nu bekräftas att mitt ärende är mottaget.
2019-11-11 Får svar: "Ditt ärende är ej godkänt.
Detta kan beror på att din order är för gammal "
De skiter fullständigt i sina kunder. Ärendet fortsätter i domstol. Allt för något de kunde löst på 5 min och 1 gram intresse/kundservice. Toppen företag.