Alla kategorier Blommor Stockholms län Stockholm Östermalm Skickablommor

Karlavägen 24, 114 31 Stockholm — Visa karta

Läs vad 41 kunder tycker om Skickablommor

• Zacharias L
    Zacharias L skrev om Skickablommor
    I sent some flowers yesterday. It worked fine and the flowers were beautiful, but as I see it, there are two big flaws in this service that makes me want to use another service next time.

1. StickaBlommor sends a text to the reciever saying that they are going to get flowers delivered and asks them to confirm their address.

The surprise is in the text message rather than the actual flowers. It's just like saying what's in the birthday gift, before it's unwrapped.

2. There is a lot of branding and text in the bottom of the postcard that was attached.

Is it StickaBlommor who is sending a message to the reciever of the postcard or is it me? StickaBlommor comes off as desperate, thinking about conversion rate rather than providing an elegant experience.

Conclusion: They delivered what they promised, but it seems like a business rather than a service. That's how brands die in 2015.
  • Inger S
    Inger S skrev om Skickablommor
    Jag har köpt blommor m medföljande presenter (choklad & doftljus) via nätet. Allt har fungerat enligt mina önskemål, aldrig stött på problem.
    Mottagarna har fått sina gåvor på utsatt tid och enligt deras utsago har blommorna varit mycket vackra (och presenterna väldigt uppskattade).
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Skickablommor
    Har använt mig av deras tjänster flera gånger. Lätt att beställa och smidigt att betala. De jag har skickat till har varit väldigt nöjda och sagt att buketterna varit fina, speciellt mormor som sa att de stod sig länge ??
    Låg fraktkostnad är bra då man vill lägga pengarna på blommorna inte frakten. Rekommenderas starkt!
  • Khalil A
    Khalil A skrev om Skickablommor
    Jag köpte en bukett blommor för leverans till min fru då jag var på jobbresa utomlands - allt gick smidigt och hon blev nöjd och glad för blommorna!
  • Birgitta
    Birgitta skrev om Skickablommor
    Utmärkt service, mottagaren tyckte buketten var jättefin.
  • petra b
    petra b skrev om Skickablommor
    Har budat blommor och presenter vid ett flertal tillfällen och de jag skickat till har blivit jättenöjda! snabbt enkelt och bekvämt. Verkligen att rekommendera!
  • petra b
    petra b skrev om Skickablommor
    jätefina blommor och underbar service
  • Hilde A
    Hilde A skrev om Skickablommor
    Tydlig produktbeskrivning. trevligt bemötande per mejl och i telefon. Frascha blommor.
    tack från nöjd kund
  • Marirose W
    Marirose W skrev om Skickablommor
    Mycket bra service !!! ++++++++++
  • Malin L
    Malin L skrev om Skickablommor
    Bra bemötande och service. Super nöjd!
  • Caroline V
    Caroline V skrev om Skickablommor
    Bara bra! Ingen annan kommentar!
  • Michael A
    Michael A skrev om Skickablommor
    har beställt på nätet och det fungerade bra.
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Skickablommor
    Mycket nöjd! Snabb leverans och vacker bukett!
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Skickablommor
    Negativt var att deras telefonnummer inte fungerade
  • Kajsa H
    Kajsa H skrev om Skickablommor
    Bra bemötande.Höstbukett levererad till sons och dennes tjejs butik.
    Vacker bukett, uppskattades mycket.
    Något sent levererat men ok ändå.
  • Madeleine H
    Madeleine H skrev om Skickablommor
    Bra & snabb kontakt/service !
  • Henrietta B
    Henrietta B skrev om Skickablommor
    Snabbt och effektivt! Blommorna såg fina ut när jag fick se bild. Kan tänka mig att använda er igen.
  • Catharina S
    Catharina S skrev om Skickablommor
    Snabb och smidig leverans. Mycket vackra blommor som fortfarande är fina, fick jag veta idag, en vecka efter leveransen.
  • Josefine P
    Josefine P skrev om Skickablommor
    Allt var bara bra. Lätt och snabbt.
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Skickablommor
    De ordnade fina blommor och snabb leverans!
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om Skickablommor
    Kanon bra service.
    Alla parter nöjda.
  • Per F
    Per F skrev om Skickablommor
    Jag bor i Japan och behovde skicka blommor till en 50-aring utanfor Uppsala. Allt funkande utmarkt utom en liten grej. Vi skrev Grattis pa kinesiska och min hustrus namn pa japanska, men pa kortet blev det bara ???????? Detta maste ni andra pa i en global marknad
  • linda o
    linda o skrev om Skickablommor
    Bilden på buketten innehöll minst 8 rosor och några lila blommor, buketten innehöll 4 rosor och några lila! ( jag beställde då den dyrare buketten som bilden visade) Jag var noga med att buketten ej fick lämnas vid dörren, både på beställningsformulären och som meddelande till budet. Buketten lämnades ändå vid dörren, vilket helt var emot min ide med att skicka blombudet. Jag var mycket besviken och talade om detta för en tjej på deras kundservice, hon svarade irriterat att dom ska anteckna mitt missnöje. Sen har jag inget hört på en månad.
    2015-06-02 Representant för Skickablommorst svarar linda o
    Hej Linda! Vad tråkigt att du fått den upplevelsen av oss. Vi hanterar alla ärenden som kommer in till oss och följer upp vad som kan ha hänt. Du får gärna skicka en bild på buketten som levererades och ange ditt ordernummer så att vi kan se vad som kan ha hänt. Känner inte till att vi har någon bukett för närmare 1000 kr, som endast innehåller 8 rosor. Kan det har blivit något missförstånd i din order?
    Angående om blommorna hängs på dörren trots att du inte godkänt det är för att vi kollar av med mottagaren om det är ok. De flesta kan inte hålla sig hemma under våra leveranstider som är mellan 8,30-17 normala dagar och då är det alternativet det bästa för att undvika en leveransförsening.
    Vänliga hälsningar Skickablommorstockholm.se
    2015-06-02 linda o svarar Representant för Skickablommorst
    Ordernummer 9415. Jag beställde buketten stilfull i klass "elegant" Jag såg nu när jag tittade på ordern att den kostade 522:- min upplevelse var dock att jag slösat bort pengar i onödan, antagligen därför jag estimerade kostnaden till mer. Mottagaren har inte betalat för blommorna och bör därför inte få avgöra den saken, särskilt inte när man noga påpekar att den inte ska lämnas. Jag har laddat upp en bild, den stora föreställer buketten som levererades med 4 rosor och den lilla är produktbilden med ett tiotal.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Kay K
    Kay K skrev om Skickablommor
    Blommorna levererades på utsatt tid, mottageren blev glad, buketten var vacker
  • Joanna D
    Joanna D skrev om Skickablommor
    Ingen erfarenhet, det var första gången. Det gick bra.
  • Karin J
    Karin J skrev om Skickablommor
    Blommor. 3/5, alla blommor var inte så fina men ni ersatte med en annan gåva vilket var snyggt gjort.
  • Julia F
    Julia F skrev om Skickablommor
    Snabbt smidigt och finfint. Prisvärt alternativ till de större kedjorna.
  • Lennart G
    Lennart G skrev om Skickablommor
    Fungerade mycket bra och professionellt
  • Eva L
    Eva L skrev om Skickablommor
    Beställda blommor levererades till mottagaren.
  • Maritha R
    Maritha R skrev om Skickablommor
    Beställde rosor och de kom dagen efter till jubilaren, Buketten var jättevacker och blomsterbudet hade ett mycket professionellt och trevligt bemötande. Jag skulle absolut rekommendera andra att använda tjänsten
  • Anna-lena L
    Anna-lena L skrev om Skickablommor
    Det var lätt att beställa på nätet. Jag beställde en Rosmarin med kruka och en cigarr. Cigarren kunde inte levereras men ersattes med en annan efter samtal med mig. Personalen var trevlig.
    Leveransen skulle hängas på dörren och budet fick portkoden men paketet lämnades in i en butik på gatan. Tur att butiken inte hann stänga för dagen.
    Krukan var snygg men växten började till viss del torka rätt snabbt vilket var tråkigt.
  • Representant för Skickablommorst
    Representant för Skickablommorst skrev om Skickablommor
    grym service och roligt utbud, helt klart den bästa blomsterhandlaren på nätet just nu.
  • Maria H
    Maria H skrev om Skickablommor
    Allt fungerade toppen! Är nöjd med allt.
  • Minna F
    Minna F skrev om Skickablommor
    Toppen, enkel, smidigt och fint!
  • Terence H
    Terence H skrev om Skickablommor
    Allt fungerade utan problem eller svårigheter.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Skickablommor
    Toppen! Snabbt och effektivt. Över förväntan. Bra sortiment, och roliga extraorodukter som komplement till blommorna.
  • Kristina V
    Kristina V skrev om Skickablommor
    Underbart vacker bukett, mycket uppskattad!
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Skickablommor
    Snabb och enkel service. Fick snabbt svar på mail. Väldigt personligt bemötande och blommorna kom fram! :)
  • Mimmie S
    Mimmie S skrev om Skickablommor
    Sådär, blommorna var inte riktigt så fina som på bilden. Bra och snabb leverans dock.
    2015-06-02 Representant för Skickablommorst svarar Mimmie S
    Hej Mimmie
    Buketterna som vi fotograferar är alltid mer utslagna än de som vi skickar ut. Detta för att man ska se hur blommorna ser ut efter några dagar när dom är som vackrast. Vi har nästan bara knoppiga blommor, då vi vill hålla en högre kvalite på våra blommor och inte skicka ut sådant som inte håller sig.
    Vänliga Hälsningar Skickablommorstockholm.se
  • Rebecca L
    Rebecca L skrev om Skickablommor
    Snabbt och smidigt! Rekommenderas verkligen!
  • Linda J
    Linda J skrev om Skickablommor
    Fantastiskt fin service och underbara blommor :)

Karlavägen 24, 114 31 Stockholm