Alla kategorier AC Service Stockholms län Täby Speedy Speedy Bilservice Täby

Speedy Bilservice Täby

Kemistvägen 16, 183 79 Täby — Visa karta

Välkommen till Speedy Bilservice och oss i Täby!

Här kan du få allt från hela reparationer av din bil till enstaka fix som däck eller bromsar. Våra kunniga bilmekaniker gör allt för kundnöjdheten och din bil är alltid i trygga händer hos oss. Vad du än vill få hjälp med i bilväg, dokumenterar vi alltid processen. På så sätt sker inga missförstånd. Dessutom får du alltid veta priset i förväg.

Vi erbjuder tre års garanti, avbetalning och har både bokningsbara tider och drop-in-tider. Tillgängligheten är därför mycket hög. Vi på Speedy tycker nämligen att det ska vara smidigt att fixa bilen.

Kontakta oss för att veta mer om hur vi jobbar!

Läs vad 288 kunder tycker om Speedy Bilservice Täby

• Ove A
    Ove A skrev om Speedy Bilservice Täby
    Via telefon bokade tid fick samma dag lämnade bilen blev sedan uppringd när det var färdigt Läs mer
  • Pia E
    Pia E skrev om Speedy Bilservice Täby
    Har alltid blivit bra bemött! Träffade dock en annan mekaniker sist som hade lite dålig koll, glömde dessutom sätta på ett lock efter
    Oljebyte. Men går tillbaka ändå!! En gång! Ingen gång, Bra o proffsiga killar Läs mer
  • Barbro H
    Barbro H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Effektivt, fick direkt tid, sonen road och trevligt bemötande samt bra slutpris!!👍🏼 Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Byte av bromsar fram, snabbt, bra service och bra pris Läs mer
  • Berocho Aktiebolag
    Berocho Aktiebolag skrev om Speedy Bilservice Täby
    Däckbyte bl.a vi återkommer varje år pga jättetrevligt bemötande och professionel service Läs mer
  • Nils R
    Nils R skrev om Speedy Bilservice Täby
    Fick hjälp med byte av Fjäder bägge sidor framvagn +fjäderbenslagringar
    Samt ett oljebyte.
    Speedy gjorde som vanligt ett kanon jobb.kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Eva C
    Eva C skrev om Speedy Bilservice Täby
    Köpt nya vinterdäck. Bra bemötande och nöjd kund. Läs mer
  • Claes T
    Claes T skrev om Speedy Bilservice Täby
    Fick hjälp med styrstag. Snabbt och bra. Läs mer
  • Siv B
    Siv B skrev om Speedy Bilservice Täby
    Fått hjälp att bedöma problem med en gammal SAAB. Problemet åtgärdades på ett bra sätt. Läs mer
  • Per Göran Philip R
    Per Göran Philip R skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabb och bra service.
    Ett företag som fattat det där med kundvård Läs mer
  • Gisela Christina J
    Gisela Christina J skrev om Speedy Bilservice Täby
    Trevligt bemötande och snabbt fixat jobb. Läs mer
  • Eva Louise H
    Eva Louise H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Gjorde oljebyte. Det var smidigt att boka, bra pris och oljebytet gjordes medan jag väntade! Rekommenderas! Läs mer
  • Karl Robert Christopher O
    Karl Robert Christopher O skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabbt,enkelt och billigt.
    Märkesverkstäderna borde kolla på speedy vad saker ska kosta. Läs mer
  • Lars Erling S
    Lars Erling S skrev om Speedy Bilservice Täby
    Avslappnat och proffesionellt! Läs mer
  • Kai Rita L
    Kai Rita L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Servicen är bra.
    Arbetet utfördes snabbt.
    Oljebyte och lampbytegenomfördes.
    Tyvärr så skruvades lampan in fel så det blev en anmärkning vid bilbesiktningen. Halvljuset lyste för högt. Läs mer
    2017-09-08 Speedy Bilservice Täby svarar Kai Rita L
    Hej.
    Det var ju himla tråkigt att det blev så men om du nu inte redan har fixat lampan själv så hör gärna av dig så ordnar vi till det!
  • Jan Paul S
    Jan Paul S skrev om Speedy Bilservice Täby
    Allt gick mycket bra, felet med bilen blev löst och mannen som hjälpte mig var väldigt serviceminded. Lyckades klämma in mitt ärende med kort framförhållning. Stort tack! Läs mer
  • Margareta Agnes Elisabet B
    Margareta Agnes Elisabet B skrev om Speedy Bilservice Täby
    kortkort väntetid 1 dagm
    Snabb åtgärd 1 tim väntetid
    Kul personal snäll chef
    Bromsskivor backar verkar ok från spec på amerikanare
    Halva priset mot svenska bil ! Läs mer
  • Lars Olof E
    Lars Olof E skrev om Speedy Bilservice Täby
    Mycket snabbt och korrekt genomfört byte av bakre bromsklossar på en BMW 520d till ett rimligt pris. Läs mer
  • Maud Anette K
    Maud Anette K skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bytte växellåda, fick ett mycket trevligt bemötande både vid inlämning och hämtning av bilen. Nya växellådan känns än så länge helt ok. Dit åker jag nästa gång jag behöver hjälp med bilen/Anette Läs mer
  • Claes Mikael T
    Claes Mikael T skrev om Speedy Bilservice Täby
    Mycket bra bemötande av personal. Ingen lång väntetid , tog kortare tid än jag hade förväntat mig 1 1/2 timme bra jobbat. Det var byte av bromsskivor o backar Läs mer
  • Abbas Ali A
    Abbas Ali A skrev om Speedy Bilservice Täby
    Sbabb mottagande och leverans. I samma dag. Väldigt bra.
    Mindra bra själva jobbet. Det kollas inte ordentligt att hitta felet som är i behov av åtgärd. Läs mer
  • Knut Gunnar Robert J
    Knut Gunnar Robert J skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bra bemötande kunnig personal Läs mer
  • Goran M
    Goran M skrev om Speedy Bilservice Täby
    Hade problem med skakande ratten vid inbromsning och fick hjälp redan nästa dag med att dem byte bromsskivor, klossar och givare fram på bilen. Trevligt bemötande och snabb service. Läs mer
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bra och trevligt bemötande. Det blev dessutom billigare än vad offerten visade vilket dom var ärliga med. Det gjorde att mitt förtroende för dom växte oerhört. Jag kommer framöver bara använda mig av Speedy. Läs mer
  • Eric P
    Eric P skrev om Speedy Bilservice Täby
    Köpte nya däck till min bil och hjälpen jag fick var väldigt bra och snabb Läs mer
  • Hans H
    Hans H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Mkt hög servicegrad vid några upprepade tillfällen, ställde upp och hjälpte till att fixa uppkomna problem. Läs mer
  • Berit O
    Berit O skrev om Speedy Bilservice Täby
    Speedy i Täby är helt enkelt bara bäst. Har anlitat dem flera gånger, men de slutar aldrig att överträffa sig själva, i mina ögon.
    Fick två anmärkningar på besiktningen; bakre upphängning avgassystemet och en slang som var av i motorn, och kunde göra så att avgaser kunde läcka in i kupeen. Ringde Volvos Bra bil (😂) först gör att fråga om tid och priser. Jorusåatt; om en månad fick jag en tid och priset skulle bli ca 3600kr. Jag undrade hur det kunde bli så dyrt när slangen kostar 250kr. Han förklarade, lite drygt, att det var svårt att säga hur lång tid det kunde ta för det var lite krångligt, då måste man ta bort ditten och datten först och göra rent, och Gud vet allt. Men det var ett fast pris beräknat på två timmars jobb, vilket skulle vara bra för mig ifall det skulle ta upp till fyra timmar.

Ringde sen Speedy och fick som vanligt ett supertrevligt bemötande i telefon. Fick komma ett par timmar senare för att de ville titta på vilket slang det rörde sig om. En annan kille ringde direkt och bokade en sådan slang och skulle åka tidigt innan jobbet dagen efter och hämta upp den så om jag kom dit när de öppnade nästa dag så skulle de fixa allt. 25 minuter senare var allt klart till ca halva priset jmf med Bra (😂) Bil. Detta var en fredag och jag skulle åka och hämta barnbarn över helgen. Jag var så glad och tacksam att det hjälpte nig så jag kunde köra säkert. De fick en hundring till fikabröd. Kom till jobbet och sa att det är sällan man åker från en bilverkstad och svävar på lyckomoln som jag gjorde. Min chef vill veta vart jag varit. Hon hade något strul med sin bil som de måste åtgärda. Gissa vilken verkstad jag rekommenderade? Irene Läs mer
    2017-08-07 Speedy Bilservice Täby svarar Berit O
    tack så otroligt mycket för dessafina ord.jag kommer ihåg vilken bil det var.en volvo vevhusslangen
  • Nils G
    Nils G skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bra bemötande, snabba och duktigt yrkesfolk och ett bra pris på jobbet Läs mer
  • Ferri S
    Ferri S skrev om Speedy Bilservice Täby
    Jag fick byta på bromarna på min bil. Det gick smidigt och fort. Myckt bra bemötande. Helt nöjd. Läs mer
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Speedy Bilservice Täby
    byte avgasrör! "Räddaren i nöden " Läs mer
  • Thomas T
    Thomas T skrev om Speedy Bilservice Täby
    Efter körförbud på min bil kontaktade jag Speedy, då väntetiderna på Volvo var till långt efter semestern.
    Från körförbud till körglädje på 2 dagar.
    Proffsig och hjälpsam personal, snabb service och trevligt bemötande.
    Speedy bytte fjädrar, fjäderben och stötdämpare fram på min bil, de levererade färdig bil före utlovad tid, jag kan varmt rekommendera Speedy i Täby.
    //Mvh Susanne T. Läs mer
  • Thor F
    Thor F skrev om Speedy Bilservice Täby
    Alltid trevligt bemötande rätt pris inga väntetider Det tycker jag är väldigt viktigt Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bra bemötande av personalen och mycket trevliga. Det märks att de bryr sig och gör ett utmärkt jobb.

Tack för senast, kommer rekommendera er till andra. Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bra och snabb service när jag behövde byta bromsslangar för ombesiktning. Läs mer
  • Anders F
    Anders F skrev om Speedy Bilservice Täby
    Fantastisk service och låga priser. Kommer aldrig välja annan verkstad! Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bemötandet både via telefon och in/utlämning, kändes att lång erfarenhet fanns. Bytte D3 seonlampa på VW Golf. Läs mer
  • Per T
    Per T skrev om Speedy Bilservice Täby
    Hej.
    Jag upplever Speedy Bilservice Täby som ett väldigt seriöst företag med bra ervice och trevlig personal. Dessutom med rimliga priser.
    Hälsningar P-O Thorén. Läs mer
  • A-train Aktiebolag
    A-train Aktiebolag skrev om Speedy Bilservice Täby
    Tvätt invändigt och utvändigt. Mkt bea och trevligt bemötande. Fick sms bör bilen var klar Läs mer
  • Bernt J
    Bernt J skrev om Speedy Bilservice Täby
    Jag har bara positivt att säga om Speedy i Täby. Jag har alltid fått tid inom några dagar!
    Snabb service. Ibland medan man väntar. Är det något på bilen man undrar över, så har dom kollat utan att debitera något.!
    Vänder mig alltid dit med sådant dom kan åtgärda!
    Bernt Jaensson. Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Jag fick utmärkt service när jag köpte nya däck och lampa till framlykta. Fick dessa monterade snabbt och smidigt efter överenskommelse.
    👍😀 Läs mer
  • Barbro L
    Barbro L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Jag har fått snabb och bra service billigare än på märkesverkstaden. Trevligt bemötande. Gällande kvalitén på utfört arbete kan jag inte uttala mig om. Läs mer
  • Lars J
    Lars J skrev om Speedy Bilservice Täby
    Jag hade beställt byte av båda framhjulslagren. När arbetet påbörjades upptäcktes att en framfjäder var av. Kompletterade då beställningen med byte av båda fjädrarna fram. Under dessa arbeten blev båda abs-givarna förstörda vilket är ganska normalt. Tyvärr kunde verkstaden inte få fram nya givare varför jag tvingades åka därifrån med "ofärdig" bil. Skaffade sedan nya givare på egen hand och återvände efter någon vecka till verkstaden för att få dem monterade utan kostnad. Därvid uppstod lite förvirring då dvs. felfunktioner/felkoder dök upp efter monteringen. Ingen visste med säkerhet var problemet låg och felsökning påbörjades, utan resultat. Inte förrän jag föreslog att man skulle testa med att skifta givarna löste sig så småningom problemet. Mottagandet och stämningen var god hela tiden och det viktiga för mig var att det blev rätt till slut. Läs mer
  • Vårdstyrkan I Stockholm
    Vårdstyrkan I Stockholm skrev om Speedy Bilservice Täby
    Mycket bra bemötande och information. Vi har fått hjälp med bromrep och däcskiftning. Läs mer
  • Hans F
    Hans F skrev om Speedy Bilservice Täby
    Expressnabb sevice enbart någon dag efter första konsultation. Fick vid detta tillfälle inne i verkstaden på upphissat fordon omgående inspektion av aktuellt fel och förslag samt kostnadsuppgift för behövlig åtgärd, vilket gällde utbyte av del på avgasröret.
    Arbetet utfördes snabbt och proffsigt. Återkommer gärna!! Läs mer
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Speedy Bilservice Täby
    Alltid snabb och ärlig service. Har aldrig under 15 års anlitande blivit besviken! Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om Speedy Bilservice Täby
    Som alltid trevligt bemötande. Årservice på bilen. Snabbt & proffsigt utfört. Läs mer
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bra och trevligt bemötande. Nu vågade inte mekanikern ta sig an jobbet (gammal dieselmotor) men vi hade ett bra damtal och jag fick tips om vart jag kunde vända mig.

Jag kommer absolut återkomma som kund framöver. Läs mer
  • Ingegerd K
    Ingegerd K skrev om Speedy Bilservice Täby
    Trivs mycket bra som kund hos Speedy. Behöver ibland diskutera vad som bör/ska göras och blir alltid professionellt bemött. Senaste reparation var byte drivremmar, inklusive kamrem. Läs mer
  • Hans-olof N
    Hans-olof N skrev om Speedy Bilservice Täby
    Mycket bra. Trevligt bemötande och snabb service. Läs mer
  • Leif N
    Leif N skrev om Speedy Bilservice Täby
    Hej, fick problem under hemresa från Malmö, handbromslampan började att blinka för att efter några mil lysa konstant, stannade och kollade, upptäckte då att det var fullt med bromsolja på insidan av fälgen på vänster framhjul, körde hem, kollade på nätet och hittade Speedy, eftersom jag var ledig på Måndagen åkte jag dit på morgonen när dom öppnade, fick hjälp med en gång av en mekaniker, tog on bilen direkt, bromsoket trasigt, samt bromsslang, bytte oket, slang och nya skivor båda fram+ bromsbelägg, underbar service, fick Sms om att bilen var klar 14.30. Jättenöjda, kommer att anlita denna verkstad fler ggr vid behov. Mvh Leif Läs mer

Kemistvägen 16, 183 79 Täby