Alla kategorier AC Service Stockholms län Täby Speedy Speedy Bilservice Täby

Speedy Bilservice Täby

Kemistvägen 16, 183 79 Täby — Visa karta

Välkommen till Speedy Bilservice och oss i Täby!

Här kan du få allt från hela reparationer av din bil till enstaka fix som däck eller bromsar. Våra kunniga bilmekaniker gör allt för kundnöjdheten och din bil är alltid i trygga händer hos oss. Vad du än vill få hjälp med i bilväg, dokumenterar vi alltid processen. På så sätt sker inga missförstånd. Dessutom får du alltid veta priset i förväg.

Vi erbjuder tre års garanti, avbetalning och har både bokningsbara tider och drop-in-tider. Tillgängligheten är därför mycket hög. Vi på Speedy tycker nämligen att det ska vara smidigt att fixa bilen.

Kontakta oss för att veta mer om hur vi jobbar!

Läs vad 404 kunder tycker om Speedy Bilservice Täby

Agneta F skrev om Speedy Bilservice Täby
    Byte bromsskivor + belägg. Vänligt bemötande, snabbt genomförande, utmärkt resultat. Mkt nöjd. :) Läs mer

Eric J skrev om Speedy Bilservice Täby
    Blir alltid mycket väl bemött och får bra förklaringar om man har frågor. Det är lätt att få saker åtgärdat inom kort om man behöver byta däck eller byta reservdelar. Snabbt, trevligt och pålitligt. Läs mer

Anna Q skrev om Speedy Bilservice Täby
    Korrekt och ärlig! Det är det man begär av en verkstad och det är verkligen Speedy Täby! Läs mer
  • 2019-05-19

Bo H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabbt och bra jobb till bra pris. Läs mer
  • 2019-05-17

Lars J skrev om Speedy Bilservice Täby
    Prisvärd o bra service.Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-05-16

Johan E skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bra bemötande, lätt att få tid som passar. Bra priser. Läs mer
  • 2019-05-16

Robert A skrev om Speedy Bilservice Täby
    bra och snabb service. Läs mer

Lena B skrev om Speedy Bilservice Täby
    Allt bra utom att stämpeln missades Läs mer

Carl H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Byte av bromsar och däck.
    Mycket proffsigt bemötande och snabbt och bra utfört arbete.
    De fixade även snabbt ett nytt bromsok fast det var sen fredageftermiddag.
    Mycket nöjd Läs mer

Björn L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Byte stötdämpare och bussningar krängningshämmare bak.

Bra och mycket trevligt bemötande.
    Hade tid för jobbet och klarade av det på rimlig tid.

Bad om offert på totalkostnaden innan det att jag beställde jobbet och ett minus var att man i denna missade att lägga med arbetskostnaden, så när bilen skulle lämnas på verkstaden uppdagades det att kostnaden skulle bli högre än vad jag räknat med. Läs mer

Anna J skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabb service. Ända nackdelen var att de var betydligt dyrare än vad Bilia hade kostat men å andra sidan så tror jag att de gick igenom mer än vad motsvarande service på Bilia hade gjort och hos Speedy fick man ett noggrant protokoll efteråt om vad som hade gåtts igenom vilket jag inte fick från Bilia senast. Läs mer

Rose-marie P skrev om Speedy Bilservice Täby
    Byte av stag iframvagn som Speedy tipsa om vid tidigare bromsbyte. Bilen går tystare. Mycket bra service. Läs mer
  • Jari S

2019-04-24

Jari S skrev om Speedy Bilservice Täby
    De bytte inte luftfilter och det saknades disel i tanken Läs mer
    2019-04-24 Speedy Bilservice Täby svarar Jari S
    hej vill ni ane ert regnummer så kan vi kontrollera vad som hänt.tack på förhand

Staffan L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabbt svar och tid för att reparera bilen. Bra förslag på vad som skulle göras utifrån våra behov. Toppen bemötande i receptionen. Läs mer

Elina Ö skrev om Speedy Bilservice Täby
    Lagade bilen och bytte olja. Bra bemötande där de direkt kikade vad som va fel med min bil och gav kostnadsförslag, vilket även va vad jag betalade i slutändan. Kunde hämta bilen lagad dagen efter. Läs mer

Pirjo M skrev om Speedy Bilservice Täby
    Service av bil. Trevligt bemötande, snabb och bra service. Känns tryggt att anlita Speedy i Täby, jättenöjd! Läs mer

Björn N skrev om Speedy Bilservice Täby
    Alltid snabb och bra service! Ställer upp med kort varsel vid behov. Läs mer

Peter L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Byte avgassystem.
    Väl och vänligt bemött.
    Tog något (50%) längre tid än vad som meddelats p g a felaktig passning i en skarv vilket förvånade mig.
    Blev ändå klart efter lite specialmixtrande. Huruvida specialingreppet försämrar livslängen på systemet är obekant för mig. Läs mer

Lars N skrev om Speedy Bilservice Täby
    Köpte bromsskiva och ny fjäder som hade gått av. Blev vänligt bemött oc de gjorde ett snabbt arbete. Väldigt nöjd. Läs mer
  • Johan G

2019-03-13

Johan G skrev om Speedy Bilservice Täby
    Nytt signalhorn. Beställdes och monterades redan nästa dag. Läs mer
  • 2019-03-12

Gunhild S skrev om Speedy Bilservice Täby
    Jag lämnade min Toyota yaris på service senast. Speedy är alltid lätta att få kontakt med och har bra tider. Servicen är alltid bra och medarbetarna är trevliga. Dessutom är arbetet prisvärt. Läs mer

Ghaleb M skrev om Speedy Bilservice Täby
    Mycket trevlig personal, super service samt bra priser 5/5 utan tvekan. Läs mer

Eskil E skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabb och bra service,trots att de behövde beställa reservdelar. Läs mer

Johan B skrev om Speedy Bilservice Täby
    Fjäder snabbt bytt och till fast pris. Helnöjd! Läs mer
  • 2019-03-10

Nils W skrev om Speedy Bilservice Täby
    Super trevliga och snabba! Kändes inte som man blev lurad upp på läktaren som tyvärr händer då och då med bilservice. Läs mer
  • 2019-03-10

Daniel A skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabb och proffsig hjälp med bilen Läs mer
  • 2019-03-08

Peter Krantz skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabb och mycket bra service, rekommenderas! Läs mer
  • 2019-01-12

Gunhild M skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bromsok + bromsskivor byttes
    Snabb tidsboknings möjlighet
    Mycket trevligt bemötande då arbetet samordnades så att fler hjälptes åt med bilen så att jag kunde vänta på plats + ta en kopp te, istället för att komma åter senare på em som det var tänkt.
    Stor kostnad men jag har inget att jf med så det hoppas jag var i likhet med andra! Läs mer
  • 2019-01-12

Eva L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Fick det jag beställt, i tid o snabb bokning. Läs mer
  • Hans-göran H

Bra o snabbt jobb
    Kommer gärna igen Läs mer
  • 2019-01-10

Carl H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bra pris och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Åke T

2019-01-08

Åke T skrev om Speedy Bilservice Täby
    2018-11-20 lämnade jag in min Audi A6 till Speedy, Täby för byte av stötdämpare runtom. Jag har lämnat mina bilar till Speedy de senaste 20 åren och alltid varit helnöjd och personalen har varit mycket duktiga och trevliga.

Nu var det rena katastrofen. Personalen var helt utbytt och mekanikerna verkade inte förstå svenska. När jag kom hem från verkstaden skulle jag byta till vinterdäck. Det var helt omöjligt att få loss fälgbultarna trots att jag försökte med ett meterlångt järnrör på fälgkorset. Jag var tvungen åka tillbaka för att få hjälp att lossa bultarna och bad mekanikern att inte dra bultarna så hårt. Medan jag väntade att man fixade detta talade jag med en annan kund i kundmottagningen och han var också mycket besviken på hur verkstaden utförde jobben.

När jag kom hem med bilen för att göra ett nytt försök att lossa bultarna var det nästa lika illa men jag lyckades med nöd och näppe lossa hjulbultarna.

Efter stötdämparbytet hade bakvagnen höjts 3 cm jämfört med gamla stötdämparna och då borde man ha justerat ljusinställningen för halvljuset vilket jag fick åka tillbaka ännu en gång för att få det utfört.

Jag kommer att varna alla mina bekanta för att anlita Speedy, Täby i fortsättningen. Jag har fått höra att Speedy numera ingår i Mekonomen. Stor varning även för Mekonomen i Roslagsnäsby, dit jag lämnade min bil i somras efter att fönsterhissen på förarsidan på min Audi A6 slutat fungera.
    När jag hämtade bilen därifrån gick det knappt att stänga dörren. Man hade inte hängt upp dörren i gångjärnen på rätt sätt. Stor skandal tycker jag. Detta ständiga slarv. Även hos Mekonomen var det en utrikesfödd mekaniker som gjort jobbet. Tar man in bara billig och okunnig arbetskraft numera kan man undra. Man verkar inte ha något som helst ansvar för de reparationer man ska utföra. DET ÄR BEDRÖVLIGT.

Vänliga hälsningar
    Åke T Läs mer
  • 2018-12-21

Martin H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabbt bra service inget kaffe Läs mer
  • 2018-12-21

Hans Åke L skrev om Speedy Bilservice Täby
    1000 milservice
    Föredömligt arbete och kundservice
    Mina förväntningar uppfylla till 100%
    Återkommer vid nästa service eller åtgärd Läs mer

Hans G skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bromsar
    Gott bemötande
    Snabb service Läs mer

Eva S skrev om Speedy Bilservice Täby
    Hjul skifte
    Som alltid ett mycket trevligt bemötande sommar däcken packades in i plastpåsar jättebra toppen. Läs mer

Bo L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Byte bromsar med ett utmärkt jobb och bemötande Läs mer

Lisa S skrev om Speedy Bilservice Täby
    Jag bytte till vinterdäck. Superbra service!! Mycket nöjd. Läs mer

Viktoria E skrev om Speedy Bilservice Täby
    Har 2st bilar och har vid ett flertal tillfällen med olika åtgärder ( bromsar framvagn, avgassystem mm )fått snabb och bra hjälp av Speedy i Täby som har kunnig dynamisk personal. Läs mer

Eva Helena Yvonne W skrev om Speedy Bilservice Täby
    Service vänligt bemötande😄 inget mer att tillägga Läs mer

Marianne K skrev om Speedy Bilservice Täby
    Vi använder alltid speedy toppenkillar som jobbar där och får komma på dagen och garanti på jobbet 😀 Läs mer

Vera G skrev om Speedy Bilservice Täby
    Däckbyte. Snabbt, i tid, trevlig personal. God jul till dem! Läs mer

Otto K skrev om Speedy Bilservice Täby
    Slutresultatet av mitt byte av bromsbelägg på Speedy blev bra till slut, men det höll på att bli en mycket dyr historia. Min mekaniker (ny) påstod nämligen att bromsoket måste bytas som kostar c:a 8000 kr.. Turligt nog för mig hörde en en äldre kollega på verkstaden det och kom till hjälp och satte dit bromsbeläggen utan problem. Det var inte något fel. Läs mer

Berit T skrev om Speedy Bilservice Täby
    Bytte styrledspackning och justerade toein. Snabbt, billigt, mycket trevligt bemötande. Kände mig som deras enda eller största kund. Läs mer
  • Ann Christin L

2018-12-17

Ann Christin L skrev om Speedy Bilservice Täby
    Blir alltid bra bemött, men eftersom jag bytt drivaxlarna hos dom , så tyckte jag det skulle vara ett bättre pris på att fixa klammern runt bälgen vid drivaxeln än det jag fick betala, så jag kände mej besviken. Läs mer
  • Stefan H

2018-12-12

Stefan H skrev om Speedy Bilservice Täby
    Som alltid trevlig och bra service. Läs mer
  • 2018-10-06

Peter E skrev om Speedy Bilservice Täby
    Byte bromsskivor och bromsolja bak. Utmärkt resultat. Snabb och bra service Läs mer
  • 2018-10-04

Sten T skrev om Speedy Bilservice Täby
    Snabb service. Kom in snabbare än vad som är planerat. Läs mer
  • 2018-10-04

Karin B skrev om Speedy Bilservice Täby
    Alltid service-minded på anläggningen i Täby Läs mer
  • 2018-10-02

Jan E skrev om Speedy Bilservice Täby
    Enda bilservice-företaget som gör ett bra bobb, i tid och till ett mycket bra pris. Trevliga dessutom. Har aldrig haft problem med dom. Den här gången bytte dom skivor o bromsbelägg bak på min Peugeot. Helt perfekt, tog en timme drygt. Läs mer

Kemistvägen 16, 183 79 Täby