Städalliansen Göteborg

Säterigatan 27, 417 64 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Städalliansen i Göteborg!
Genom våra kreativa kontorslösningar kan du göra det du vill göra på jobbet: fokusera på arbetet. Vi städar, ser till att det finns kaffe, vaktmästartjänster, fyller på kontorsmaterial och ser till att allt fungerar.

Vill du kunna stressa ner hemma också? Vi hjälper dig även med hemstäd och flyttstäd när du inte riktigt hinner med, eller helt enkelt inte har lust.

Vi är en allians av drivna entreprenörer som samarbetar för att underlätta för så många som möjligt. Hör av dig så får du en kostnadsfri presentation på hur vi kan underlätta din vardag.

Ps. Du kan också hitta oss på studentstäd.se.

Läs vad 214 kunder tycker om Städalliansen Göteborg

Anna L skrev om Städalliansen Göteborg
    Städning 2 ggr/månaden
    Senaste tiden har jag alltid haft samma städare vilket är tacksamt.
    Bolaget är duktiga på att meddela om det blir förändringar,. Läs mer

Sara M skrev om Städalliansen Göteborg
    Anlitade för fönsterputs. Bra och ordentligt rengjort. Läs mer

Annelie R skrev om Städalliansen Göteborg
    Köpte veckostäd. Väldigt bra bemötande och de kom hem på gratis hembesök och förklarade och gick igenom allt!!!
    Kändes väldigt bra!! Läs mer

Ebba I skrev om Städalliansen Göteborg
    Har aldrig varit missnöjd med själva städningen men administration och all kontakt med kontoret har varit katastrofalt dålig. Otrevlig personal (administrationen), ohjälpsamma, svåra at få tag på, håller inte vad de lovat etc. Sammantaget väldigt missnöjd då det krävt mer pengar och energi en vad det genererat. Läs mer
  • 2019-10-13

Emil W skrev om Städalliansen Göteborg
    Städ. Läs mer
  • 2019-10-13

Michael W skrev om Städalliansen Göteborg
    Städ varannan vecka. Alltid rent och fint när jag kommer hem. Läs mer
  • viktor k

2019-10-12

viktor k skrev om Städalliansen Göteborg
    Bra städresultat till rimligt pris. Positivt att de har en onlinetjänst för ombokning etc, även om den är lite buggig. Läs mer

Hanna O skrev om Städalliansen Göteborg
    Jag har städ varannan vecka hemma, så underbart att slippa ha "ångest" för att jag måste städa. Är så nöjd med att komma hem till ett städat hem :) Läs mer

Elin Berg M skrev om Städalliansen Göteborg
    Vi har städning var 14 dag och är nöjda. De fel och missförstånd som sker klaras upp snabbt. Läs mer

Emelie K skrev om Städalliansen Göteborg
    Köpte hemstäd, jättebra första införsäljning men sen vid första städet var det inte bra. Kommunikation via mejl informerade en tid och städaren kom en annan samt stannade längre än avtalat. Fönsterputsare skulle komma men städaren fick göra allt själv vilket inte var avtalat från början. Så mycket stor brist i kommunikationen mellan städ och administration på företaget och jag som kund blev förvirrad. Sen har vi ett relativt litet hem så att städaren tog så lång tid på sig var oroande om vad som egentligen var gjort för det var så mycket som missats när vi kom hem. Läs mer
  • Anna Maria I

Liselott L skrev om Städalliansen Göteborg
    Städning varannan vecka.

Bra bemötande. Läs mer

Gustav H skrev om Städalliansen Göteborg
    De levde upp till mina förväntningar. Saknar dock det lilla extra. Läs mer

Annika F skrev om Städalliansen Göteborg
    Bra städning just nu. Den personal som kommer till oss just nu gör ett bra jobb!
    Runt omkring har det varit lite för mycket trassel med ändrade tider, byte av personal, etc. Läs mer

Sara S skrev om Städalliansen Göteborg
    Svårt att få kontakt med de
    Ändringar görs utan kundens medgivande
    Ingen respons vid klagomål Läs mer

Berit H skrev om Städalliansen Göteborg
    We have George come every other week for two hours and he is doing a superb job. I am very pleased.

I am not that convinced by the company itself for multiple reasons:
    1. When we signed the contract, we were told that there would be an app. This is not true and we were lied to. Even the website was not up and running back then.
    2. There does not seem to be great communication between the cleaning staff and the admin. In the beginning we would always leave the door open since we didn't have an extra key. This was not clearly communicated to new staff helping out when somebody was sick and caused multiple issues
    3. It took ages to get Autogiro up and running and several times there was confusion of the payment due to this Läs mer

Anette A skrev om Städalliansen Göteborg
    Städningen är fantastisk när vi har vår vanliga städerska. Vid vikarie går det inte alltid så bra. Krånglig kundportal, man förstår inget av hur timmarna räknas. Kan ändra städtider utan att informera, vilket gör att man som kund hela tiden behöver ha koll själv. Tråkig, syftet med städ är ju lite att slippa ha ytterligare en vardagsrutin som tar tid. Läs mer

Maria L skrev om Städalliansen Göteborg
    Städtjänst. Bra städning, nöjd för det mesta, men ibland dåliga rutiner för introduktion av nya. De kommer till huset och vet inget om våra specifika instruktioner för städning. Tycker också att faktureringsrutiner och timpottsystem är svåra att förstå. Känns som att man som kund inte har någon bra överblick. Läs mer

Annika L skrev om Städalliansen Göteborg
    Bra städning o städare. Inget att klaga på där.
    Dålig/ ingen återkoppling från kontoret. Städ instruktioner har försvunnit vid digitalisering. Fel kontaktuppgifter Läs mer

Lina E skrev om Städalliansen Göteborg
    Städning hemma, det är bra städat! Läs mer

Torsten W skrev om Städalliansen Göteborg
    Jag har köpt Hemstäd varannan vecka med tillval fönsterputs 2 ggr per år och storstädning 2 ggr per år.

Jag har blivit mycket väl bemött av företaget, som på ett bra och positivt sätt handlagt mina önskemål.

Jag förväntade mig ett gott arbete utfört av målinriktade ungdomar. Mina förväntningar har uppfyllts på ett bra sätt.

Jag har upplevt hela avtalsperioden som började 8 dec. 2015 som en väl genomförd service där Studentstäd alltid eftersträvat bästa möjliga arbetsresultat.Extra plus för de första årens goda och entusiastiskt utförda städarbetet samtidigt med uppbyggnad och utveckling av företaget. I dag finns tyvärr antydningar till att styra verksamheten mot en tidsstyrning typ verkstadsindustrin. Jag tror att detta är negativt för mig som kund och köpare av renstädat. Läs mer

Nina H skrev om Städalliansen Göteborg
    Städning varannan vecka, storstädning och fönsterputs några gånger per år. Jag är nöjd med resultatet. Det är lätt att boka och göra ändringar. Bra kommunikation. Läs mer

Vania R skrev om Städalliansen Göteborg
    Hemstäd varannan vecka. Trevlig städpersonal men det administrativa kring tjänsten skulle kunna förbättras för oss kunder. Läs mer

Göran S skrev om Städalliansen Göteborg
    Varannan vecka hemstäd. Fungerat bra förutom för många byten av personal. Läs mer

Endrick S skrev om Städalliansen Göteborg
    De som städar är toppen. Det fungerar inte lika bra med administrationen Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Endrick S
    Hej Endrick,

Kul att höra att du är nöjd med städningen, det är ju det du anlitar oss för:)

Vi skickar ut omdömesförfrågningar till våra kunder i hopp om ris och ros, och framförallt konstruktivt ris:) Du får gärna vidareutveckla ditt omdöme här på Reco, alternativt mejla mig på sebastian@stadalliansen.se vad som inte varit bra så att vi får en chans att bli bättre.

Ja, vår städpersonal är grym! Men man ska inte förringa arbetet "administrationen" (Mia och Marcus) som är våra koordinatorer i Göteborg. De investerar mycket tid i att få våra medarbetare att trivs på jobbet. Det gör vi genom att vara lyhörda för önskemål, lägga bra arbetsscheman, vara flexibla, bevilja semester och ledighet när man vill och inte när det passar verksamheten bäst och så vidare. Den kvalité vi håller i städet är inte en självklarhet som kommer per automatik utan det ligger mycket arbete från administrationen bakom.

Ingela J skrev om Städalliansen Göteborg
    Städning var 14:e dag. Oftast samma person som kommer, vilket är mycket bra.
    Hemsidan har inte alltid fungerat perfekt, men den är väl under utveckling, så den har absolut blivit bättre sedan vi startade med denna städhjälp. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Ingela J
    Hej Ingela,

Tack för det fina omdöme.
    Hehe vår hemsida kommer aldrig bli klar, det vore något fel i så fall:)
    Eller tänker du på Städappen/Städportalen?

Återkom gärna till mig på sebastian@stadalliansen.se om du har någon idé på vad vi kan göra bättra framöver!

Kristbjörg T skrev om Städalliansen Göteborg
    Jag är mycket nöjd med den personal firman har skickat till mig och deras arbete, så att jag kommer att fortsatta med dom. ha en fin dag. kristbjörg Thorsteinsdottir Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Kristbjörg T
    Hej Tore,

Tack för det fina omdömet!
    Vi jobbar stenhårt på bli bättre, så kul att du märker av det:)

Den stora förändringen är att alla ombokningar/avbokningar numera görs via Städappen/Städportalen. Det är en rutin som hjälp oss att ta oss ditt vi är idag. Vi har valt bort alternativet att ta emot ändringar via telefon/epost av den enkla anledningen att det blir stökigt och förstår vår arbetsro.

Under januari-augusti 2019 har vi exakt haft 1431 ombokningar/avbokningar i schemat, det hade motsvarat i snitt 9 samtal om dagen som vi nu slipper bearbeta manuellt och som går direkt in i vårt schemasystem.

Tack för alla år du valt att vara kund.

Emelie G skrev om Städalliansen Göteborg
    Trevlig personal, vänliga och tillmötesgående - vi är nöjda med resultatet varje gång vi kommer hem när det är nystädat! Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Emelie G
    Hej Emelie,

Tack för det fina omdömet:)
    Jag hade blivit glad om du kunde skicka 1st förslag på förbättring till mig på sebastian@stadalliansen.se så att vi ordna en 5:a till nästa utskick. Återkommer med en överraskning som tack.

Sebastin

Hans-Åke L skrev om Städalliansen Göteborg
    Städ av lägenhet
    Bemötande är ok
    Nu har jag fått en bra städerska
    Förväntningar är nu ok Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Hans-Åke L
    Tack Hans-Åke för det fina omdömet.
    Har tappat räkningen hur många år du varit kund nu.

Jag ska hälsa A:) Vill du ge A bonus, använd gärna städappen och lämna ett omdöme direkt till henne.

• Maria A

2019-10-09

Maria A skrev om Städalliansen Göteborg
    Fantastisk städat, noggranna och det blänker när man kommer hem. Bra kommunikation med kontoret. Läs mer
  • Tore C

2019-10-09

Tore C skrev om Städalliansen Göteborg
    Jätte bra städning, men svårt att nå kansliet o genomföra ändringar tidigare har blivit bättre. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Tore C
    Hej Tore,

Tack för det fina omdömet!
    Vi jobbar stenhårt på bli bättre, så kul att du märker av det:)

Tack för alla år du valt att vara kund.

Johan P skrev om Städalliansen Göteborg
    Städtjänst. Vad som INTE är bra: kommunikation, felaktiga fakturor, överenskomna priser ignoreras. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Johan P
    Hej Johan,

Jag lyckas inte lista ut vem du är, vi har ett gäng Johan P. Du får jättegärna mejla mig på sebastian@stadalliansen.se så ska jag reda i det. Om en faktura är fel så ordnar vi det. Priserna regleras i avtalet, är det en avvikelse så löser du och jag det på ett par minuter.

Jennie E skrev om Städalliansen Göteborg
    Hemstäd.
    Vi är nöjda med städet men frustrerade över bemötandet från kundservice. Det ändras tider utan att informera och jag upplever att administratören har dålig koll. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Jennie E
    Hej Jennie,

Kul att höra att du är nöjd med städningen och tack för att du tog dig tid att svara på vårt utskick:):)

Angående dina tider finns det en bra lösning och jag känner att det finns någon form av missförstånd i grunden. Vi har nämligen stenkoll på allt.

När du ingick avtal med oss gav du oss ett tidsintervall som reglerar mellan vilka tider vi får städa din bostad. Städtiden kan ändras vid behov från vår sida inom den godkända tidsintervallen du angett. Om du behöver uppdatera tidsintervallen är det okej, informera oss bara.

Vi har gjort på det här sättet för att 9 av 10 kunder vill inte bli störda under dagen om att städningen är senare/tidigarelagd inom godkänd tidsintervall.

Vårt system skickar automatiskt ut information tre dagar / en dag innan städning med städtiderna. Får du inte mejlen så hör gärna av dig? Det finns även möjlighet att få automatiska SMS med städtider, samt att du kan kolla i din städapp när vi kommer.
    Vill du aktivera SMS funktionen så mejla kundtjanst@stadalliansen.se

Om du har förslag på hur vi kan informera dig på annat sätt än e-post / sms / städapp så återkom gärna till mig.

Sebastian Åkerman,

Lars K skrev om Städalliansen Göteborg
    Städning........................................................................................ Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Lars K
    Tack för omdömet:)

Marie A skrev om Städalliansen Göteborg
    Hemstäd.
    Jag förväntar mig en inställning att städalliansens uppgift är att göra vardagen lättare för mig. Med kort framförhållning och ändring av tider när de kommer måste jag koordinera, hålla koll och se till att resten av familjen vet och håller sig hemifrån när städningen kommer. Lite mer förutseende om vad som fungerar för mig hade varit önskvärt. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Marie A
    Hej Maria,

Vi är överens, vårt jobb är att underlätta vardagen.

Vårt schema är löpande, 95% av allt jobb vi utför är abonnemangsuppdrag, så schemat är permanent. När det blir ändringar i sista minut så är det faktorer vi inte kan påverka.

Den primära orsaken till ändringar med kort varsel är att schemat behöver justeras på grund av att kunder/personal blir sjuka eller behöver vabba med kort varsel.

Möjligheten finns att vi kan garantera exakta städtider, men inte i den lägsta prisgrupp som du ligger i. Vi har en vikariepool varje dag som står som stand-by på kontoret för att garantera vissa kunder exakta tider, vi har massor med kunder där tidsavvikelser inte får förekomma, exempelvis butiker, skolor m.m. Men ibland är ingen sjuk, och då får poolpersonalen garantilön. Så önskar du en exakt städtid, då går det att lösa men till ett högre pris. Kostnaden för att få en exakt städtid som inte diffar mer än 30 minuter hade kostat 75kr extra i månaden för dig.

Fredrik O skrev om Städalliansen Göteborg
    Köpt hemstäd varannan vecka. Själva städresultatet har väl varit helt okej. Däremot har jag några synpunkter:

Tycker faktureringen är lite oklar och inte helt klart vad de menar med timpott osv. Dessutom är jag besviken på hur de hanterat klagomål - en lampa hemma hos oss blev repad under städning. Jag blev då ombedd att fylla i någon form av formulär angående eventuellt ersättning för lampan men sedan dess har inget hänt. Det är över ett halvår sedan det skedde. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Fredrik O
    Tack för du tog dig tid att svara på vår förfrågan och för konstruktiv feedback.
    Lampan har garanterat fallit mellan stolarna, jag hittar inte inskicket. Mejla mig på sebastian@stadalliansen.se så ordnar vi lampan!

Timpott är en udda faktureringsform, men tyvärr helt nödvändig för att vi ska kunna jobba med tillsvidareanställningar. Fakturerar vi på timmar så variera omsättningen månad från månad beroende på om det är 19 eller 23 arbetsdagar! Med timpott faktureringen får vi en jämn fakturering som inte påverkas av hur många arbetsdagar det är.

På Städalliansen har vi nästan bara fastanställda vilket innebär att vår lönekostnaden är konstant och varierar inte beroende på hur många dagar det är.

Man kan även enkelt förklara det så här.
    Timanställd personal = Timfakturering
    Fastanställda = Timpottsfakturering

Anneli J skrev om Städalliansen Göteborg
    Städalliansen städar 2 ggr per månad hos mig. Alltid väldigt nöjd. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Anneli J
    Hej Anneli,

Tack för det fina omdömet:)
    Jag hade blivit glad om du kunde skicka 1st förslag på förbättring till mig på sebastian@stadalliansen.se så att vi kan ordna en 5:a till nästa utskick. Återkommer med en överraskning som tack.

Anna S skrev om Städalliansen Göteborg
    Har hemstäd varannan vecka. Allt har funkat kanon sedan första kontakten med företaget.
    Kan verkligen rekommenderas! Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Anna S
    Tack för det superfina omdömet:)

Lotte J skrev om Städalliansen Göteborg
    OK- städtjejerna nu är OK.Tidigare väldigt blandad kvalitet.
    Följer inte upp centralt på det man ber dem göra Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Lotte J
    Hej Lotte,

Tack för du tog dig tid att svara på vår förfrågan.
    Jag vet inte hur många år det är du varit kund nu men vi ska göra vårt bästa för att öka nivån framöver.

Testa gärna följande: Lämna ett betyg i Städportalen vid nästa städning, skriv vad som inte varit bra och vad du önskar ska bli bättre. Det är ett mycket bra sätt att bli nöjd med städningen utan ansträngning och tjejerna uppskattar konstruktiv feedback!!!

Det är viktigt med ris och ris för våra medarbetare, det är så vi bygger engagemang:)
    Jag vill att du ska kunna sätta en 5:a vid ett nytt utskick, så testa och återkom till mig om du känner att det efter ett internt betyg inte blir bättre så ska jag personligen kika på det.

Christina E skrev om Städalliansen Göteborg
    Kontorstädning.
    Proffsigt bemötande och informerande.
    Vi vill ha ett välstädat kontor vilket vi fått.

So far so good!!! Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Christina E
    Tack för det superfina omdömet:)

Malin K skrev om Städalliansen Göteborg
    Kontorsstäd

Bra bemött

Trevlig personal

Lite dåliga på att hålla tider men samtidigt lätta att få kontakt med och ändra eventuella tider. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Malin K
    Hej Malin,

Tack för att du tog dig tid att svara.
    Jag lyckas inte lista ut vem du är men du får gärna mejla andreas@stadalliansen.se om städtiderna så titta på vad det är som behöver justeras i schemat.

Jörgen S skrev om Städalliansen Göteborg
    +prisvärt och bra städning!
    - kommunikationen med företaget kunde vara bättre. Läs mer
    2019-10-09 Sebastian Å svarar Jörgen S
    Hej Jörgen.

Tack för det fina omdömet och att du tog dig tid att ge oss ett konstruktivt omdöme.
    Kommunikation hos oss är ett stående ämne på vår agenda, både intern och extern kommunikation.

Inom Städalliansen jobbar i stenhårt på att utveckla vår verksamhet och vi kombinerar det med att utveckla Städportalen som idag är på väg att bli en av världens mest avancerade användarverktyg för städ & service. Har du förslag på vad vi kan göra bättre, både med automatisk kommunikation som sms/epost/notifikationer samt människor emellan så hade jag uppskattat om du kunde mejla mig lite idéer till sebastian@stadalliansen.se

Återkommer med en överrasknings om tack om du känner att du har tid:)

Emma H skrev om Städalliansen Göteborg
    Noggranna och bra, svara direkt på frågor Läs mer

Ola S skrev om Städalliansen Göteborg
    Företaget är flexibelt och bemötande väldigt bra. Städning är noggrann och bra. Alla uppgifter som vi kom överens i början var genomförda. Jag är nöjd med tjänsten. Läs mer

Hedda A skrev om Städalliansen Göteborg
    Funkar jätte bra! Lite dyrt dock. Läs mer

Caroline F skrev om Städalliansen Göteborg
    Mycket som är bra men mindre problem uppstår kontinuerligt. Städerskan är mycket duktig men tar inte så mycket hänsyn till dem som är hemma under städningen. Något har gått sönder och inte blivit fixat etc. Läs mer

Marie S skrev om Städalliansen Göteborg
    Veckostädning i hemmet.
    Hittills har allt fungerat tillfredsställande, bra städpersonal och bra bemötande från kontorets sida. Läs mer

Elisabeth P skrev om Städalliansen Göteborg
    Vår städare är mycket noggrann och duktig, och vi är väldigt nöjda! Läs mer

Carolina H skrev om Städalliansen Göteborg
    Städ i hemmet.
    Bra bemött av all personal. Läs mer

Marika L skrev om Städalliansen Göteborg
    Vi har kontorsstäd och är väldigt nöjda. Läs mer

Säterigatan 27, 417 64 Göteborg