Städalliansen Göteborg

Säterigatan 27, 417 64 Göteborg — Visa karta

- Välkommen till Städalliansen i Göteborg!

Städalliansen Göteborg drivs av mig, Sebastian Åkerman.
Vi säljer städning till privatpersoner och företag med våra två varumärken, Studentstäd och Städalliansen.

Jag startade städföretaget 2009 när jag var 19 år. Idag är vi ca 50 personer i Göteborg och vi städar allt från den lilla lägenheten ett par timmar i månaden till industri och skolor.

Vi ser oss som den personliga städfirman, vi har koll på alla våra kunder!
I Göteborg har vi våra två koordinatörer, Marcus Lannö och Maria Levén.
De sköter om alla våra kunder, uppeifrån Uddevalla ner till Onsala.

Vi har dessutom kollektivavtal och erbjuder bara tillsvidareanställningar på 70-100! Inga vikariat, projektanställningar eller behovsanställningar hos oss. Hos oss kan du köpa städhjälp med gott samvete!

Våra vanligaste tjänster är hemstädning, flyttstädning och kontorsstädning. Men vi hjälper även till med trappstäd, sanering, städning av butik och mycket annat.

Missa inte att vi har prisgaranti!
Vi är billigast av alla städfirmor i Göteborg med kollektivavtal.
Får du en billigare offert, då matchar vi priset!

PS! Vårt affärssystem är integradat med Reco. Det går ut autoamtiska utskick till ALLA våra kunder och inte bara till kunder vi "valt ut"
Välj en leverantör med 100% äkta omdömen.

Välkommen!

Läs vad 261 kunder tycker om Städalliansen Göteborg

• Cajsa D

2020-06-03

Cajsa D skrev om Städalliansen Göteborg
    Flyttstäd med väldigt kort varsel och resultatet var FANTASTISKT så välstädat och fint. Underbar service dessutom!
    Kommer garanterat rekommendera och vända mig till städalliansen i framtiden Läs mer
  • 2020-06-01

Ellenn skrev om Städalliansen Göteborg
    Bokat flyttstäd för en 2:a på ~50 kvm.

Var i god tid på angiven dag och gjorde i stort ett gott arbete och personen som kom gav ett bra bemötande. Missat insidan på ett av glasen i ugnsluckan men det kunde jag åtgärda enkelt själv. Annars rent och fint!

Det som drar ner betyget är att det hade använts MYCKET vatten i det nästan nya badrumsskåpet (var även vattendroppar kvar), som gjorde att spånskivan i skåpet svällt och blivit vattenfläckar. Mycket tråkigt och en väldigt onödig skada som hade kunnat undvikas väldigt enkelt. Läs mer
  • 2020-06-01

Victor Å skrev om Städalliansen Göteborg
    Det kom i tid och var super professionella. Allt var superbra förutom att de hade missat några hyllor i köket. Därav 4 och inte 5 i betyg. Läs mer
  • HELENA G

2020-05-28

HELENA G skrev om Städalliansen Göteborg
    Anlitade städalliansen för tömning,sanering och städning av lägenhet. De skickade fyra helt otroliga killar från Göteborg till Åmål. Ber om ursäkt att jag inte kommer ihåg namnen på dem.

De gjorde ett helt otroligt arbete. Var rädda om dem för de är guld värda.

Jag skulle inte tveka en sekund på att anlita er igen och kommer rekommendera er till andra som behöver hjälp. Läs mer
  • 2020-05-11

Anna B skrev om Städalliansen Göteborg
    Hemstädning. Jättebra digital portal, där man får snabba svar på frågor och kan ge återkoppling. Trevlig personal som gör ett bra jobb. Läs mer
  • 2020-04-23

Lisa B skrev om Städalliansen Göteborg
    Lång svarstid på mejl.
    Lämnade dörren olåst efter de städat.
    Fick en möbel förstörd.
    I övrigt bra städat. Läs mer
  • 2020-04-16

Margit N skrev om Städalliansen Göteborg
    storstädning i 2 rums lägenhet
    bra bemötande via mejl
    resultatet blev bättre än vad jag hade förväntat mig Läs mer
  • 2020-04-09

Pan P skrev om Städalliansen Göteborg
    Very good service. Thanks a lot. Läs mer
  • 2020-04-08

Rasmus J skrev om Städalliansen Göteborg
    Helt okej. Vissa saker hade kunnat städas mer noggrant tycker jag, men i övrigt är jag nöjd. Läs mer
    2020-04-08 Sebastian Å svarar Rasmus J
    Hej Rasmus,

Tack för att du tog dig tid att svara på vårt omdömesutskick.
    Vi har inte hört något från dig efter utförd städning. Jättesynd att du inte kontaktar oss direkt så att vi fått en chans att åtgärda det som du inte upplevde var bra med din flyttstädning. Vi har inte heller hört något från nyinflyttad?

Vi vill alltid göra rätt för oss. Har något gått under min radar, hör gärna av dig direkt till mig så ska jag kika närmare på det.

• 2020-03-20

Carl Lennart Mathias L skrev om Städalliansen Göteborg
    Bolaget lider, som flera i branschen, av hög personalomsättning. Dessvärre är personalen slarvig och missar ofta detaljer. Även skadat möbler. Läs mer
    2020-04-08 Sebastian Å svarar Carl Lennart Mathias L
    Hej Mathias,

Tråkigt att du inte vill återkomma till mig gällande det här utskicket med tanke på vår pågående affärsrelation? Jag hade önskat om du vill återkomma direkt till mig.
    Men jag får behöver svara här också.

Hon som städar hemma hos dig idag har varit hos dig sedan oktober 2019.
    Hon som städade hos dig innan var hos dig från november 2018...
    Två ordinarie sedan november 2018 är vad jag anser en låg omsättning på personal.
    Vet inte riktigt vad du har för förväntningar på personalomsättning...

Du är dessutom nöjd med städningen vad jag förstår det som, med tanke på att du fortfarande väljer att vara kund.

Jättebra att du nämner att vi råkat välta några saker hemma hos dig under alla dessa år.

Men borde du inte lämna också att du begärde ersättning på ett par tusen kronor och att vi betalade ut ersättning utan att ifrågasätta något.

• 2020-03-12

Andreas F skrev om Städalliansen Göteborg
    Trevlig personal vid både bokning och även personalen som kom och gjorde mitt hem skinande rent.

Bara gott om Städalliansen och kommer garanterat fortsätta med detta företag!

Klass! Läs mer
    2020-04-08 Sebastian Å svarar Andreas F
    Hej Andreas

Tack för ett fint omdöme:)
    Glad Påsk på dig!

• 2020-03-09

Lars H skrev om Städalliansen Göteborg
    Hemstäd Vid klagomål har man snabbt åtgärdat och vi är jättenöjda Läs mer
    2020-04-08 Sebastian Å svarar Lars H
    Hej Lars,

Tack för ett fint omdöme.
    Glad Påsk!

• 2020-02-14

Johanna L skrev om Städalliansen Göteborg
    Dålig återkoppling vid ändringar. Vilket sker för ofta dessutom.
    Vi har valt att stanna enbart för att hon som städar hos oss nu är så bra. I övrigt tycker jag det ofta blir strul.
    Dels byte av dag, men också när städ blivit inställda får man ligga på för att fakturan ska bli korrigerad.
    Kan också vara svårt att få kontakt med någon per telefon. Läs mer
    2020-02-15 Jenny B svarar Johanna L
    Hej Johanna,

Tack för att du tog dig tid att svara på vårt utskick.

Kul att höra att du är super nöjd med städningen!!
    Det är väl därför du anlitar oss, för att få det rent och fint hemma?

Mindre kul att höra det andra men jag är ledsen, jag tycker ditt omdöme är orättvist. Den enda gången vi bokar om städningar är om vår personal är sjuk, lediga, vabbar och så vidare. Vet inte riktigt tyvärr vad vi kan göra på den punkten då det är människor vi jobbar med?

I övrigt så skulle säga att vi har bland dom bästa medarbetarna i stan, kvalitén är generellt mycket hög.
    Duktiga medarbetare växer inte på träd av sig själv.

Vi i arbetsledningen lägger otroligt mycket tid på att motivera och utveckla våra medarbetare, vi tar vårt sociala ansvar och hjälper våra medarbetare att växa som människor! Vi får mycket tillbaka , exempelvis kunder som är väldigt nöjda med sin städning.

Vi strävar dessutom eftar att vara den personliga städfirman, vilket innebär att det är samma personer som ansvarar för bokning, kontakt med kunder, medarbetare och så vidare, det är vår nyckel till framgång! Ibland har vi mycket att göra, vi sitter i möten, är ute på kundbesök eller sitter ner med våra medarbetare, utvecklingssamtal m.m. Då kan det vara 1 person på kontoret som svarar i telefon, och samtal kan ta 20 minuter då vi har många kunder vi har en personlig relation med som vi inte bara vill säga "hej, och hej då till"

Vi har ingen centraliserad kundtjänst där okända människor sitter och svarar i telefon hela dagarna, vi vill inte ha det så.
    Om du har bråttom, testa att skicka ett e-post. Eller använd städ appen och skicka ett ärende där. Speciellt om du har en fråga rörande faktura så är dessuom skriftlig kommunukation att föredra.

Vi kan inte ha bästa städpersonal, vara billigast av alla städfirmor med kollektivavtal, utveckla vår egna städapp som är den med avancerade som finns i Sverige samtidigt som vi besvara alla samtal i telefon omgående och aldrig gör fel med en faktura.

Vår rekommendation ser ut så här: Vill man ha bra städning, utförd av professionella medarbetare, som jobbar under sjyssta villkor med kollektivavtal (vi har bara fastanställningar!) till billigast pris i Göteborg så kontaktar man oss.

Om man vill ha samma sak, fast med centraliserad och opersonlig kundtjänst där man slipper telefonkö.
    Ja då finns det många andra firmor som erbjuder det men till ett betydlig mycket dyrare pris.

Jenny
  • 2020-02-12

Inga- Lill J skrev om Städalliansen Göteborg
    De städar bra och är trevliga. MEN vi var utlovade svensktalande personal då moster 90 år inte kan engelska. Och vi var utlovade fredagar då jag var ledig och kunde hjälpa till men ni kommer tisdagar! Planeringsmötets löften har ni inte kunnat infira. Så moster vill byta till svensktalande firma! Läs mer
    2020-02-12 Sebastian Å svarar Inga- Lill J
    Hej Inga-Lill.

Kul att höra att städningen är bra, det är därför vi finns till:)
    Mabel som städar hos din mamma är en av våra ABSOLUT bästa.

Vi lovar att alltid göra vårt bästa för att möta våra kunders behov, vi lovar däremot aldrig att vi ska lyckas gå önskemål tillmötes.
    Tyvärr är det så att väljer man 2 timmar en gång i månaden, städning mellan 9-15:00 samt på fredagar med Svensktalande personal så blir valen väldigt begränsade. 50% av vår personalstyrka pratar bra Svenska. Vill du ha Svensktalande, då måste vi även få en realistisk möjlighet att lösa det.

I övrigt så kämpar Mabel hårt med att lära dig Svenska, både på jobbet och SFI.

Hos oss jobbar artiga, duktiga och proffesionell medarbetare. Ja, många pratar dålig Svenska, många av våra absolut vassaste stjärnor pratar Engelska och knacklig Svenska. Men inom Städalliansen jobbar vi aktivt med vårt sociala ansvar och fostrar våra nya Svenska medborgare in i vår kultur och lär dom vårt språk.

Önska du byta firma, då måste du mejla kundtjanst@stadalliansen.se

• 2020-02-12

Helmi M skrev om Städalliansen Göteborg
    A very bad experience in all possible aspects!! Läs mer
    2020-02-12 Sebastian Å svarar Helmi M
    Hej Helmi,

Vad jag förstår så är du arg för att du tycker att vi fakturerat dig för mycket.
    Som vi försökt förklara för dig så fungerar det så här.

1. Man får en offert på en flyttstädning (fastpris)
    2. Du accepterar offerten vilket du gjort.
    3. Vi städar och din flyttstädning blev godkänd utan anmärkning.
    4. Då får du en faktura på offerterat pris.

Det är oväsentligt om vi städat 4 eller 8 timmar då du valt fast pris, det enda viktiga är att städingen blev godkänd.
    Du tycker vi försöker lura dig med ett pris på 4160kr.

Det är priset exklusive moms och innan RUT.
    I Sverige måste vi specificera moms och RUT separat.

Om du tittar längst ner på fakturan står det : Att betala: 2600kr.
    Vilket är priset du offerterats och ska betala, inte 4160kr.

-------------

Hi Helmi,

What I understand is that you are angry that you think we have overcharged you.
    As we tried to explain to you, it works like this.

1. You get a quote on moving cleaning (fixed price)
    2. You accept the quote which you made.
    3. We clean and your moving cleaning was approved without comment.
    4. You will then receive an invoice on the quoted price.

It is not important if we have cleaned 4 or 8 hours when you have chosen a fixed price, the only important thing is that the cleaning was approved.
    You think we are trying to fool you with a price of SEK 4160.

It is the price excluding VAT and before RUT.
    In Sweden, we must specify VAT and RUT separately.

If you look at the bottom of the invoice it says: To pay: SEK 2600.
    What is the price you are quoted and will pay.

Lisa B skrev om Städalliansen Göteborg
    Beställde flyttstädning som inte blev bra gjort. De kom dit tre dagar senare för att åtgärda det som missats men det blev heller inte bra (smutsig toalett, fläckar på golv och karmar, damm på lister). Efter tredje städningen blev lägenheten i fint städat skick.
    - för dålig städning men
    + för trevlig personal. Läs mer
    2020-02-12 Sebastian Å svarar Lisa B
    Hej Lisa,

Jättesynd att det inte blev bra, bara att beklaga.
    Vi har haft utbildning av nya medarbetare och tyvärr föll vår planering vilket drabbade dig vilket inte är ok.
    Mia försöker kontakta dig gällande kompensation för besväret.

Tommy K skrev om Städalliansen Göteborg
    slutstädning mycket bra bemött ja mycket bra Läs mer
    2020-02-05 Sebastian Å svarar Tommy K
    Tack för det superfina omdömet:)
    Hoppas vi hörs igen!

Maria A skrev om Städalliansen Göteborg
    Enda felet med städningen är att ansvariga och personalen kan tydligen inte prata med varandra då vi påpekat att de inte skall tömma papperskorgar men ändp görs detta och soteras fel. Sedan så verkar det som om hela bolaget inte klarar av att kommunicera med kunderna. Har vid flertalet tillfällen bett dem återkoppla på mail och sms men inget svar utan man måste själv ringa och påpeka. Läs mer
    2020-02-15 Jenny B svarar Maria A
    Hej Maria.

Tack för att du återkom på vårt utskick och tog dig tid att ge både ris och ros.
    Kul att höra att du är nöjd i det stora hela, mindre kul att höra att din papperskorg fortfarande är på taptern.

Jag har inga förklaringar att ge tyvärr gällande papperskorgarna. Tyvärr är det lite så ibland att det spelar ingen roll hur många gånger vi i arbetsledningen säger till våra älskade medarbetare. Era skräpbeållare i Mölndal är inte som i Göteborg och tyvärrr blir det kortslutning för vissa.

Ibland behövs det nästan att jag själv måste sätta mig i en bil och åka hem till en kund och pekar på papperskorgen för att poletten ska trilla ner. (Vilket Mia faktiskt kommer göra vid nästa städtillfälle, för hon är lika trött på skräpet som du är om inte tröttare).

Sandra H skrev om Städalliansen Göteborg
    Flyttstäd

Bra
    Levde upp till mina förväntningar

Proffsigt,trevligt och välgjort Läs mer
    2020-02-05 Sebastian Å svarar Sandra H
    Hej Sandra,

Tack för det superfina omdömet!
    Välkommen åter:)

• 2020-02-03

Christel B skrev om Städalliansen Göteborg
    städning bra bemött.förväntade mig rent och välstädat.blev ganska nöjd Läs mer
    2020-02-05 Sebastian Å svarar Christel B
    Hej Christel,

Tack för det superfina omdömet:)

• 2020-01-22

Vanessa W skrev om Städalliansen Göteborg
    Beställde flyttstäd. Jag hade mailkontakt gällande bokning och det funkade bra. Mina förväntningar var främst att städningen ska göras enligt beskrivningen på hemsidan.
    Inte nog med att städet kom 10 minuter sent (detta var under vardag så man hade bråttom till jobb) utan när vi ska ha besiktning dagen efter med hyresvärden så var inte jobbet ordentligt gjort. Vi var väldigt upprörda då det kunde betyda att vår deposition skulle ryka samt att det inte fanns mycket tid att återgärda. Jag ringde till städaliansen och förklara situationen och de sa att det skulle återgärdas. Samma visa igen att hon kom sent 10 minuter men denna gång blev det ju bra då jag var tvungen att gå igenom punkt för punkt.
    Min fästman hade tidigare beställt er tjänst och varit jättenöjd så det var jättetråkigt att det blev så mycket extrajobb som det egentligen inte fanns tid för. Läs mer
    2020-02-05 Sebastian Å svarar Vanessa W
    Hej Vanessa,

Jag är glad att du valde att ge oss konstruktiv kritik på vår förfrågan.

Jag vet om att städningen inte blev bra första gången. Super tråkigt!
    Bra att det löste sig tillslut.

Det är aldrig bra att vi inte kommer i tid men där gör vi verkligen vårt bästa.
    Tyvärr är Göteborg en hopplös stad att köra bil/hitta parkering i.
    Därför anger vi +-15 minuter vid ankomst om man vill möta oss utanför bostaden och inte lämna nycklarna till kontoret.

Om du missat den här informationen så är den självklart på oss och jag ska se om vi kan göra det tydligare.
    Hoppas vi hörs igen nästa gång det är dags att flytta.

VD
  • 2020-01-22

Hanna W skrev om Städalliansen Göteborg
    Jag köpte flyttstädning och det mesta gick smidigt. Det var lite krångligt för mig att överlämna nyckeln då kontoret låg ganska långt bort för mig, och väl på plats hittade jag inget sätt att ringa på för att komma in. Det löste sig genom att jag knackade på fönstret.
    Jag har inte fått några klagomål från lägenhetens nya ägare, så jag utgår ifrån att städningen också blev bra! Helt klart varenda krona (som ju faktiskt inte var så många) Läs mer
    2020-02-05 Sebastian Å svarar Hanna W
    Hej Hanna,

Tack för det fina omdömet.
    Nycklar kan lämnas till kontoret, eller att man möter oss utanför bostaden.

Men det hjälper ju inte dig nu tyvärr:)
    Kul i alla fall att flyttstädningen gick bra!

• 2019-12-30

Sandra V skrev om Städalliansen Göteborg
    Noggranna och punktliga!

Lite svårt att hitta lokalerna när jag skulle lämna nycklarna! Läs mer
    2020-01-07 Sebastian Å svarar Sandra V
    Hej Sandra,

Kul att höra att det blev bra med städningen.
    Tack för konstruktiv feedback!

• 2019-12-17

Partha Pratim P skrev om Städalliansen Göteborg
    contracted for moving cleaning. the service is unprofessional. Läs mer
    2020-01-13 Sebastian Å svarar Partha Pratim P
    Hi Partha, Very sad that you are experiencing it. We have now tried to reach you a couple of times and hear what is wrong and if there is anything we can do to change your experience.

I would appreciate if you come back to us with your story of what has not been good and not only respond.
    We sending out a request of a review and we hope to get constructive criticism if not a good review:)

Best Regards
  • 2019-11-28

Jan A skrev om Städalliansen Göteborg
    Första gången kom ingen. Väntade hela dagen i onödan. Fick en faktura trots utebliven städning som togs tillbaka.
    Andra tillfället litade jag inte på att någon skulle komma så min tidigare städare kom på morgonen. När Städalliansen kom tog hon kök och badrum.
    Eftersom inte hela lägenheten har blivit städad av er har jag ingen riktig uppfattning.
    Jag gillar heller inte att ni skickat tre mail vid två tillfällen (6 totalt) för att få mina synpunkter.
    Jag har inte bestämt om ni ska få fortsätta. Läs mer
    2020-01-07 Sebastian Å svarar Jan A
    Hej Jan,

Jag lyckas inte riktigt lista ut vem du är och då vi inte har någon Jan som avslutat sitt städabonnemang så antar jag att du är kvar som kund:) Du får jättegärna höra av dig med feedback direkt till oss.
    Du kan mejla mig på kundtjanst@stadalliansen.se så ska jag kika på ditt ärende.

• 2019-11-28

Johan E skrev om Städalliansen Göteborg
    Hej, Nu börjar jag bli trött på Städalliansen!!
    Jag hade ett första städ i oktober. Själva städningen var ok men städarna lyckades förstöra min dammsugare!!
    Jag fick en faktura i okt för betalning sista nov, men efter det fick jag ytterligare en påminnelse faktura på ytterligare en städning..
    Ringde och pratade med ekonomi och de skulle maila original faktura på påminnelsen som jag ska betala, men har fortfarande inte fått något mail. Har städ idag 8-12, men 08.15 hade det inte kommit någon till mig för att städa..
    Vad är det här för lekstuga ni driver???
    //Johan Läs mer
  • 2019-11-25

Anna J skrev om Städalliansen Göteborg
    Anlitades för flyttstädning. Själva städningen utfördes perfekt men kommunikationen inför och efter drog ner helhetsupplevelsen.

Tidpunkt för städningen flyttades kvällen innan (med 1 timme) samt krångel med återlämning av nyckel. Läs mer
    2020-01-07 Sebastian Å svarar Anna J
    Jättekul att höra att städningen blev bra och godkänd, det var väl därför du anlitade oss:)?

Vi hörde av oss så fort vi kunde om att tiden behövde ändras, tyvärr blir även våra fantastiska medarbetare sjuka ibland och det är inte alltid säkert att vår vikarie kan komma exakt den tiden som kollegan hade planerat att dyka upp.

• 2019-11-17

Martin F skrev om Städalliansen Göteborg
    Vi har haft en första hemstädning av företaget och är väldigt nöjda. Städningen kändes riktigt proffsig. Läs mer
    2020-01-07 Sebastian Å svarar Martin F
    Hej Martina,

Supertack för det fina omdömet!

• Malin J

2019-11-12

Malin J skrev om Städalliansen Göteborg
    Bokade ett flyttstäd med extra för tvättmaskin och torktumlare in och utvändigt.

Är mycket nöjd och lägenheten var skinande ren från topp till tå, även fastighetsbolaget berömde städet. Har inte så mycket mer att tillägga, utan ett riktigt bra och väl utfört arbete! Läs mer
    Sebastian Å gillar detta
  • 2019-11-11

Hanna V skrev om Städalliansen Göteborg
    Omständigt abonnemang och mycket regler och klausuler med ett konstigt upplägg för betalning som i grunder går ut på att låsa upp pengar hos Städalliansen oavsett om du utnyttja tjänsten eller inte. Läs mer
    2020-01-07 Sebastian Å svarar Hanna V
    Hej Hanna,

Jättetråkigt att du upplever vårt abonnemang som komplicerat.
    Vi fakturerar med ett system som kallas "timpott" - Alla större seriösa företag använder sig utav detta.

Många kunder väljer oss för att vi har sjyssta anställningsvillkor. På Städalliansen har vi endast tillsvidareanställningar för våra medarbetare, anställningar man kan försörja sig på, köpa bostad, ta lån och så vidare. Det innebär också att vår personal är garanterad sin lön. Vi lovar även våra kunder låg omsättning på personal.

Du som kund köper städning varje, varannan eller var fjärde vecka. Om du avbokar, då sparar du dina timmar som du senare kan använda till storstäd, flyttstäd, textiltvätt, flyttstäd, presentkort, extra städtillfällen eller liknande.

De städfirmor som kan fakturera per timme, har också en stor del behovsanställda som jobbar på osäkra timkontrakt!

För det är helt omöjligt ur ett affärsperspektiv att fakturera kunder per timme och betala ut fastlön till anställda. Antagligen är det timme/behov, eller fast debitering/sjyssta tillsvidareanställningar.

Likaså kan man som kund heller inte ställa krav på att kunna boka av sin städning fritt om man samtidigt ställer krav på fast tid/dag och att man vill ha samma person.

Hoppas du förstår att våra regler och klausuler är till för våra medarbetares bästa och deras löner. Finns gott om städföretag som fakturerar per timme, men det är på någons bekostnad.

VD - Städalliansen
  • 2019-11-07

Jennie R skrev om Städalliansen Göteborg
    Har bara haft ett sälj-möte med dem och det gjorde han väldigt bra. Vi vill träffa ett lokalt städbolag i Kungsbacka innan vi bestämmer oss. Läs mer

Roy J skrev om Städalliansen Göteborg
    Skulle ha städning i hemmet varannan vecka. Offerten var lättförståelig och när dom var hemma och presenterade sig gav dom ett positivt intryck som gjorde att vi valde dom.
    Det enda var väl att både huvudkontoret och den lokala i göteborg ringde och ville boka in möte med oss. Dom interna rutinerna bör nog ses över. Läs mer
  • Viktoria P

2019-11-06

Viktoria P skrev om Städalliansen Göteborg
    Städ varannan vecka.
    Bra snabbt bemötande, allt tydligt och klart i informationen.
    Ser fram emot att få tjänsten i rullning😊 Läs mer

Håkan Ö skrev om Städalliansen Göteborg
    Städning varannan vecka. Första ,städningen var noggrann och bra. All personal var arbetsamma och kunde sin sak. Vi är helt nöjda. Läs mer

Farveh V skrev om Städalliansen Göteborg
    Beställde fönsterputs av 24 fönster. Var hemma när den anställde kom, som tur var. Jag fick be honom ta om nästan alla fönster då det var en hel del streck kvar från skrapan och ludd från trasan (uppslitna lakan) som han använde.
    Han var trevlig och det blev rent till slut. Var märkbart stressad då han fick ta om nästan alla fönster och behövde troligtvis åka vidare till nästa kund.
    Kommer dock inte be dem komma igen då jag inte kan gå runt och inspektera varje fönster och be dem göra om.
    Då bemötandet från hela bolaget har varit bra med god ton hela vägen trots att jag valt att inte fortsätta samt att det till slut blev rent och bra ger jag betyg 4 av 5. Läs mer

Birgit B skrev om Städalliansen Göteborg
    Anlitade Städaliansen för fönsterpits. Allt fungerade mycket smidigt och arbetet utfördes noggrant. Läs mer

Sofia N skrev om Städalliansen Göteborg
    Lite väl rörigt denna gång. Ärkund sedan länge och bokade nu en flyttstäd. De kom inte den dagen de skulle, de kom dagen efter men blev inte färdiga, nyckeln som skulle ligga i brevlådan vid avslutat uppdrag blev inte lämnad...
    Marcus var väldigt gullig och åkte sedan ut med nyckeln men lite väl mycket strul som inte hade funkat om de nya ägarna skulle varit inne dagen efter bokad städning.
    Städningen var inte helt komplett så de nya ägarna klagade men Marcus var även snabb här med att ta tag snabbt i det. Läs mer

Anna D skrev om Städalliansen Göteborg
    Städabonnemang 2h/varannan vecka.
    Städningen är OK, det varierar från vecka till vecka. Ibland är soporna tömda, ibland inte. Svårt att kommunicera med städarna, jag har skrivit lappar på svenska & engelska men de ignoreras.
    Det är skönt att ha städhjälp men det är inte riktigt värt pengarna. Läs mer

Laila A skrev om Städalliansen Göteborg
    Då vi pga ålder och sjukdom inte orkar städa grundligt blev vi rekommenderade att anlita Städalliansen och det har vi inte ångrat.
    Nu sitter vi här i ett skinande rent hem som luktar underbart och bara njuter.
    Det kom två killar svarta som natten och med stora leende och tog hand om oss. De var mycket vänliga och måna om att vara till lags. Vi kunde bara luta oss tillbaka.
    Kan verkligen rekommendera denna städfirma.😀 Läs mer
  • 2019-11-04

Anette H skrev om Städalliansen Göteborg
    Jag hade beställt fönstertvätt, där bla en inglasad balkong skulle tvättas.
    Jag blev nöjd med resultatet och snabbt gick det oxå. Anlitar dom gärna igen. Läs mer
  • 2019-11-01

Kristina S skrev om Städalliansen Göteborg
    Fönsterputs
    Bra. Men svåra att kommunicera med.
    Sista gången var allt bra. Läs mer
  • 2019-10-28

Monica L skrev om Städalliansen Göteborg
    Storstädning och fönsterputs av enplansvilla
    Fantastiskt bemötande där jag som kund stod i fokus, det viktiga var att jag som kund kände mig nöjd!
    Över mina förväntningar, det fanns absolut ingenting att klaga på
    Toppen, som jag starkt kan rekommendera! :) Läs mer
  • 2019-10-27

Berit B skrev om Städalliansen Göteborg
    Helnöjd :::::::::::::::::::::::,,,,,,...,,,,,,, Läs mer
  • 2019-10-22

Emma R skrev om Städalliansen Göteborg
    Håll er borta om ni vill slippa tänka på städningen.

Det mesta var riktigt dåligt, speciellt administrationen
    * Det var lite för ofta fel och otydligheter i fakturor
    * Det hände att de dök upp trots att städningen var avbokad
    * Kundkommunikationen var riktigt dålig och ganska otrevlig
    * Bytte städpersonal utan att kommunicera tydligt kring det
    * Omöjligt att säga upp - fakturorna bara fortsatte komma...

Städningen i sig var inte alltid katastrof, även om den också var av varierande kvalitet. Läs mer
    2019-10-23 Sebastian Å svarar Emma R
    Hej Emma,

Tack för att du tog dig tid att svar
    Jättetråkigt att det blivit som det blivit. Det är inte min mening att ni ska uppleva mig som otrevlig. Jag försöker alltid gå mina kunder tillmötes i största möjliga mån. Men tyvärr är vi av så skilda åsikter på så många punkter och jag har varit tvungna att stå på mig, jag tycker det är synd att ni upplever mig som otrevlig när jag bara försöker vara bestämd.

Jag skulle aldrig rekommendera en kund att betala en faktura som är felaktig. Så om du anser att dina fakturor är fel och har belägg för det, betala dem inte! Mitt erbjudande står kvar att träffas och reda ut era fakturor så att jag kan förklara för er i verkligheten istället för via mejl.

Vi tog aldrig betalt för städningen som var avbokad där vi dök upp. Anledning att vi dök upp vid (1) avbokat tillfälle under (3)år var för att vi inte hittade någon avbokning.

Tack för åren som varit och ännu en gång beklagar jag att det vi inte kan gå skilda vägar på god fot.

Vänliga hälsningar
  • 2019-10-21

Linnea G skrev om Städalliansen Göteborg
    Dem gjorde fönsterputs på vår företagsbyggnad. Våra stora fönster högst upp blev randiga då dem inte kom åt tillräckligt. Detta uppmärksammade dem själv och kommer därför tillbaka med "höjosänkbar-maskin" så dem kommer åt lättare. Vi tog det positivt att dem själva sa det, och inte bara drog som många andra kan göra.
    Bortsett från dem randiga fönsterna var övriga väldigt bra rengjorda.
    Kan absolut rekommenderas! :) Läs mer
    2019-10-23 Sebastian Å svarar Linnea G
    Hej Linnea,

Tack för att du tog dig till att svara på vår förfrågan. Fint och konstruktivt omdöme, tackar och bockar!

• 2019-10-18

Kim H skrev om Städalliansen Göteborg
    Strul i samband med bokning och val av städning samt vad som skulle ingå.
    När vi ringt ett par gånger och uttryckt hur dåligt vi blivit bemötta fick vid kompensation för det.
    Sen ankomst av personal som skulle städa.
    Vi kan tyvärr inte rekommendera Städalliansen.
    Oseriöst och rörigt. Läs mer
    2019-10-23 Sebastian Å svarar Kim H
    Hej Kim,

Tack för att du tog dig tid och återkom med ett tydligt ris på vår förfrågan.
    Vi kan bara hålla med, ibland går inte planeringen som tänkt och det är inte kul för oss när vi internt pratar om varandra. Tyvärr kan vi inte göra så mycket mer än att kompensera och be om ursäkt, ännu en gång så beklagar jag extra jobbet.

• 2019-10-16

Sofia L skrev om Städalliansen Göteborg
    Växlande städkvalite från gång till gång så man vet inte riktigt hur bra det blir.
    Och vissa g
    Men fastnade för 2 tjejer som städade hos oss förr och var jättebra men de har tyvärr slutat nu.
    Lätt att komma i kontakt med företaget och det känns mycket mer seriöst nu än för några år sen. Läs mer
    2019-10-23 Sebastian Å svarar Sofia L
    Hej Sofia,
    Tack för du tog dig tid att svara på vårt utskick. Tyvärr har vi många Sofia L och jag lyckas inte lokalisera riktigt vem du är. Jag vore tacksam om du kunde återkomma till mig på sebastian@stadalliansen.se. Är det något vi är duktiga på så är det att ordna bra städ. Återkom till mig så ser jag till att det åtminstone blir en 4/5 till nästa gång:)

Anna L skrev om Städalliansen Göteborg
    Städning 2 ggr/månaden
    Senaste tiden har jag alltid haft samma städare vilket är tacksamt.
    Bolaget är duktiga på att meddela om det blir förändringar,. Läs mer
    2019-10-23 Sebastian Å svarar Anna L
    Hej Anna,

Tack för ett fint omdöme och att du tog dig tid att svara på förfrågan!

Sara M skrev om Städalliansen Göteborg
    Anlitade för fönsterputs. Bra och ordentligt rengjort. Läs mer
    2019-10-23 Sebastian Å svarar Sara M
    Hej Sara,

Tack för ett fint omdöme:)
    Hoppas vi hörs igen!

MVH
    Maria Levén, Koordinator

Annelie R skrev om Städalliansen Göteborg
    Köpte veckostäd. Väldigt bra bemötande och de kom hem på gratis hembesök och förklarade och gick igenom allt!!!
    Kändes väldigt bra!! Läs mer
    2019-10-23 Sebastian Å svarar Annelie R
    Hej Annelie,

Tack för ett mycket fint omdöme och kul att du gillade min presentation!:)
    Hoppas på ett långt och bra samarbete!

MVH
    Maria Levén, Koordinator