Städalliansen Sverige AB

Städalliansen Sverige AB

www.stadalliansen.se
  • BadgeThreeYears
Omdömen totalt
557
Snittbetyg
4.0
Ring 0101-51 06 88 Dela

Om företaget

Välkomna till oss på Städalliansen! Vi är din pålitliga partner för att underlätta vardagen. Vi erbjuder skräddarsydda städtjänster för både enskilda individer och företag. Vi tar hand om städningen åt er så att ni kan fokusera på annat i vardagen. Det är en självklarhet att erbjuda våra medarbetare kollektivavtal, stabil anställning... 

Skriv ett omdöme

557 omdömen om Städalliansen Sverige AB

Sedan starten hos Reco 2023

Visar 557 omdömen med 4.0 i snittbetyg
Ingela J
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Städningen varannan vecka, som vi har abonnemang på, utförs på ett professionellt sätt oftast av samma person, så Städalliansen har god kontinuitet, vilket uppskattas. Kontakten med administrationen får göras skriftligt via deras hemsida. Att vi har varit kunder sedan 2016 är väl ett gott betyg i sig.

Katrin S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Lätt att ha kontakt med och boka om och av via en portal. Har varit kund länge och byter inte så ofta städare vilket känns bra.

Anna K
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jättefin städning, väldigt bra service när man behöver ändra eller byta tider. Jättenöjd.

Amanda B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Vi har varit väldigt nöjda med Städalliansen genom åren. Bra service och städning. Enda som är lite krångligt är hemsidan som man ska logga in på som är lite svårnavigerad.

Johan G
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jag har anlitat Städalliansen i över tio år och har varit mycket nöjd med deras tjänster under hela tiden. De är pålitliga, noggranna och lätta att ha att göra med. Städningen håller en jämn och hög kvalitet, och kommunikationen har alltid fungerat bra. För den som letar efter en seriös och professionell städfirma är Städalliansen ett bra alternativ.

Håkan F
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Lite si och så när dom kommer. Samt lite svårt att få kontakt när man behöver. Vissa medlemmar tycker att det till viss del städas lite dåligt på en del ställen.

Torsten W
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Hej! 2015-12-01 skrev jag avtal med Studentstäd om städning av min lägenhet var annan vecka. När jag några år senare blev ensam ändrades tiden till en gång var fjärde vecka. Vårt val av Studentstäd som entreprenör berodde på att de i sin säljintroduktion angav dess ambition att satsa på studentungdomar som utförare. Det tilltalade oss.

Robert A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jag har varit kund sen Städalliansen startade för över 15 år sedan. Alltid snabba på att svara om det uppstår några problem eller man behöver göra ändringar. Och städet håller högsta nivå.

Lillvi A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Det finns både plus och minus med Städalliansen, oftast är det bra.

Johanna M
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Städningen är alltid noggrann och det är så trevligt att komma hem till ett nystädat hem. Personalen är trevlig.

Anna B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

De är proffsiga. Det är alltid rent och snyggt med omsorg. Det känns tryggt och säkert. Man får alltid snabbt svar när man hör av sig till kontoret och det är aldrig något.problem att ändra tider.

Petra A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Är allmänt nöjd. Det som kan bli bättre är 1. Portalen behöver förbättras mycket. 2. Känns som att det är nya som städar varje gång, hade önskat att samma person kom de flesta gånger.

Malin R
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Alltid trevligt bemötande och trevlig personal som städar!

Maria B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Har alltid haft bra personal som kommit och städat. Duktiga och vänliga. Uppskattar att de har kollektivavtal. Lätt att få tag på kontoret vid ev behov.

Johan G
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Städningen var bra. Tillkom extra kostnader.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Johan, Tack för ditt omdöme. Vi är glada att du upplevde att själva städningen var bra:) Vi beklagar att du blev missnöjd med den extra kostnaden. Vid bokning av flyttstädning utgår priset från att bostaden är i normalt skick. Inför städningen skickar vi även information om vad som räknas som normalt skick och vilka avvikelser som kan innebära extra tid eller kostnad. I detta fall fanns flera moment som inte omfattas av normalt skick och som inte hade meddelats vid bokningen. Under den pågående städningen skickade... 

Isabella L
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bra pris och så, men intrycket jag fick var inte helt 100. Jag skulle släppa in städaren till lägenheten kl 7 och de var 15 min sena (blev informerad om detta 8 min innan avtalad tid). Städningen var bra i det stora hela men lite slarvigt gjort på något ställe. Sen ringde städaren även under dagen för att fråga om portkod trots att jag informerat om detta på morgonen och fick ingen video om att nyckeln skulle ha lämnats i postfacket som avtalat (nyckeln låg i postfacket ändå). Kort och gott, min upplevelse var bra, men vissa delar i genomförandet kan förbättras för att det ska bli en femma.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej, Tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att beskriva upplevelsen så tydligt. Vi är glada att du upplevde priset som bra och att städningen i det stora hela blev bra utförd. Samtidigt beklagar vi att helhetsintrycket inte blev helt som du hade förväntat dig. Vi tar till oss av dina synpunkter kring förseningen, kommunikationen om portkod och att du inte fick den video som du hade förväntat dig gällande nyckeln. Även om nyckeln lämnades enligt överenskommelse förstår vi att det hade känts tryggare att få en... 

Tor D
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Mycket nöjd med fönsterputsen. Rena och fina fönster. Bra att samtidigt vara hemma för att torka golven.

Suchitra S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Hade beställt fönsterputs. Arbetet var bar gjort.

Hugo J
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bokade flyttstäd genom Städalliansen och är väldigt nöjd med resultatet! Rekommenderar starkt!

Ingegärd L
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bra bemötande. Mycket nöjd med städningen.

Kennet O
Skrev om Städalliansen Sverige AB

väldigt trevliga städare. Gör ett mycket bra jobb, smidig kommunikation och städ flyter på fint utan något strul. jag är kund sedan ett par år tillbaka!

Jonas K
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Städade ej enligt överenskommelse. Missade saker som spindelväv i fönstren

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Jonas, Tack för att du tog dig tid att svara på vår förfrågan om feedback. Det är såklart tråkigt att du känner dig missnöjd och att vi missade spindelväv i fönstret. Vi förstår att det påverkar helhetsintrycket, även om vi tycker att 1 stjärna känns hårt utifrån det som framkommit. Gällande uteplatsen du reklamerade, vill vi förtydliga att den inte ingår i boytan och därför behöver bokas separat. I vår skriftliga konversation frågade vi om du ville att vi skulle boka in städning av uteplatsen, men vi fick aldrig... 

Ludvig M
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Anlitade Städalliansen för flyttstädning vid försäljning av min bostadsrätt. Lägenhet var välstädad och fin efter att de varit på plats, och varken jag eller köparen har haft något att klaga på. Enkla att ha att göra med, bra och snabb kundservice. Lite strul när nycklarna skulle återlämnas vilket dock berodde på brevbäraren och inte Städalliansen, men de svarade snabbt och var hjälpsamma när jag kontaktade dem.

Elisabeth S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Vi har barahaft en fönstertvätt ännu, men är nöjda och hoppas på fortsättning.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Elisabeth, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Jättekul att höra att du är nöjd! Allt gott Sebastian

Jennifer Pamela U
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Personalen verkade lovande till en början, men sedan blev det löjligt svårt för dem att hålla en avtalad tid för att mötas. Till slut gav vi upp.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Jennifer. Vi beklagar att det inte blev något möte. För tydlighetens skull vill vi dock nämna att vi aldrig hade en gemensamt bekräftad tid, utan att utmaningen var att hitta en tid som fungerade för båda parter. Tråkigt att det inte löste sig, och vi önskar er lycka till framåt. Allt gott Sebastian Åkerman

Margareta J
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jag tycker inte om deras hemsida. Jag vill kunna se timbanken där och inte behöva leta upp en faktura. Sedan tycker jag inte att den administrativa personalen är lika bra som den var när jag började. Jag skulle uppskatta att kontakt med telefon från er skulle vara bra, minst en gång om året. Hembesök någon gång ibland, skulle också vara bra.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Margareta, Tack för att du tog dig tid att svara på utskicket. Vi tar till oss synpunkten om hemsidan och att det vore enklare att kunna se timbanken där i stället för att behöva leta fram en faktura. Vi träffar många kunder och medarbetare om dagarna, vilket också är precis den typ av kontakt som du efterfrågar. Därför har vi tyvärr inte alltid möjlighet att svara i telefon direkt. Det är av den anledningen som vi gärna bokar in telefontid eller hembesök i förväg. Om du vill ha ett besök eller prata med oss per telefon... 

Denis T
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bra från bokning till färdigt arbete. Tydlig och snabb återkoppling. Flexibelt. Godkänd städning!

Maria Å
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Rimligt pris, bra städat, och flexibla med tiderna. Kan rekommendera dem.

Berit H
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jag blev bra bemött när jag valde städalliansen för att hjälpa mej med städning. Klara besked. Jag är nöjd med städning. Tycker det är lite svårt med att få kontakt med bolaget. Mvh Berit Hultman

Kerstin N
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jag är väldigt nöjd med bemötandet av deras personal, alltid vänliga, trevliga och hjälpsamma. Jag vill ha ett rent och fräscht hem och när dom har varit här är allt jättefint. Jag har prenumeration på städning 1g/ månad jag är mycket nöjd.

Lillemor K
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Mycket noggrann städning. En städning som håller!

Amanda J
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Mycket nöjd med flyttstädningen. Den har inte granskat av min hyresvärd ännu (och jag tvivlar på att det kommer att göras då det inte var gjort innan vi flyttade in) men jag har inget att anmärka på. Priset blev i enlighet med offerten trots att vår lägenhet var av ganska eftersatt standard, men den var också helt tömd och dammsugd innan flyttstäd.

Fatima M
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Väldigt nöjd med städningen, allt gick som avtalat.

Niklas J
Skrev om Städalliansen Sverige AB

De utförde ett utomordentligt flyttstädning, har bara positiva saker att säga om städalliansen. Lätta att kontakta och snabba med återkoppling

Chuqing S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

A wonderful experience. Smooth and professional

Tore C
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Gammal kund, svårt att nå på telefon men svarar på E-post. Vänligt bemötande. Förväntningarna har inte alltid levts upp, ojämn kvalitet på städning, kommer inte alltid på utsatt tid därför har vi slutat med månadsstädning. Köper numera fönsterputs jättebra utfört. Har beställt storstädning 2 ggr sista storstädning var undermåligt mer som en veckostädning. Så jag kommer inte beställa det mer. Mona Prytz Karlsson

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Mona, Tack för att du delat din upplevelse och för att du fortsatt anlitar oss för fönsterputs. Vi beklagar att storstädningen inte motsvarade dina förväntningar. I efterhand ser vi att vissa moment du räknade med inte ingick i den bokade tjänsten, vilket tyvärr skapade ett missförstånd. Vi tar med oss din feedback och kommer vara ännu tydligare kring vad som ingår framöver. Tack igen för ditt förtroende genom åren. Vänliga hälsningar, Sebastian Åkerman

Karin B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bra introduktionsmöte. Städarna har genomgående gjort ett bra jobb.

Gunhild S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Snabbt och effektivt utförd fönsterputs, ett riktigt proffs!

Christina H
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jag har städning var 4 vecka. Bra information och den utsatta tiden stämmer alltid. Jag är mycket nöjd speciellt med städ efter sommaren.

Carin S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Trevligt bemötande, och städar bra.

Ewilda A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Allt gick till som det skulle. Tycker också det var billigare än de flesta aktörer.

Christoffer R
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Alltid supernöjd med Städalliansens noggranna arbete! Personalen är alltid väldigt trevlig och tillmötesgående och de gör ett mycket bra jobb.

Sanooj A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

I have home cleaning subscription just started to Stadalliansen. We had only one cleaning so far, happy as customer. They are quite professional in the cleaning we have received at our home.

Petronella H
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Har återkommande fönsterputs som fungerar toppen med både bokning och utförande :)

Eva S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Varit kund till Städalliansen i flera år och vi har städning hemma var 4:e vecka. Vi har fått byta vår fasta städare några gånger (men det inte konstigt med tanke på varit under flera år) och glädjande så har vi alltid varit nöjda med dem och deras utförda arbete. Uppskattar att det annars är samma städare som återkommer. Genom åren varit lite struligt med det administrativa men det blivit bättre. Inte så lätt att få kontakt med dem om behöver ställa en fråga men det nu underlättats genom att kan skicka meddelanden som de... 

Ellinor C
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Det är alltid ett nöje att komma hem till ett välstädat hem. Städalliansen är alltid måna om att jag som kund skall känna mig sedd och nöjd. Vid de tillfällen som jag har något att anmärka på försöker de alltid att åtgärda det.

Bengt Rudolf Oskar K
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Hela besöket var perfekt, t.o.m. över förväntan!

Farveh V
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Haft dem här 3 gånger nu och än så länge nöjd. Tillmötesgående

Christina A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Ny kund, men toppen så här långt

Göran W
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Fungerar utmärkt. Gör ett bra jobb med noggrannhet och punktlighet.

Filtrera omdömen