Städalliansen Sverige AB

Städalliansen Sverige AB

www.stadalliansen.se
  • Badge2024
3.9

Välkomna till oss på Städalliansen! Vi är din pålitliga partner för att underlätta vardagen. Vi erbjuder skräddarsydda städtjänster för både enskilda individer och företag. Vi tar hand om städningen åt er så att ni kan fokusera på annat i vardagen. Det är en självklarhet att erbjuda våra medarbetare kollektivavtal, stabil anställning...

309 omdömen om Städalliansen Sverige AB

Philip axel michael M
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Under tiden som städarna är på plats för att genomföra flyttstädning får jag ett Mail om att de kommer debitera mig 500 kr extra då de anser att det kommer ta 1 timme längre än de 4 timmar som de räknat med. Om jag inte får med på att betala 500 kr extra kommer de inte städa hela lägenheten… Jag svarar på mailet och en arbetsledare ringer upp mig, det går inte att kommunicera med arbetsledaren då han knappt förstår svenska och när jag ifrågasätter honom lägger han på samtalet i örat på mig.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Philip Jag kan förstå din frustration och jag beklagar att du upplevde situationen på det sättet. När du bokar flyttstädning hos oss, inkluderar vår offert en standardbostad i normalt skick. Detta förtydligas på flera ställen vad som är normalt och inte normalt. Vi infomerar även om det befintliga skicket avviker, förbehåller vi oss rätten att debitera extra. Vi dokumenterar alltid vad vi inte anser vara normalt och kommunicerar alltid detta och kräver ditt godkännande av extra kostnader. Efter att ha granskat situationen...

Anna Charlotta E
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Det går inte att komma fram på telefon. När man ringer hamnar man i kö och efter några sekunder kopplas man bort. Försökt flera gånger under telefontiden och med olika tonval. Det går inte att komma i kontakt med Städalliansen på telefon.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Anna, det är verkligen tråkigt att du haft svårigheter att nå oss per telefon. Vi är medvetna om att vårt telefonsystem kan vara överbelastat ibland, särskilt under våra hektiska perioder. Vi arbetar ständigt med att förbättra vår tillgänglighet för våra kunder och uppskattar din tålamod. Om du har några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att skicka ett mail till oss om att du önskar bli uppringd. Vi gör vårt bästa för att svara så snabbt som möjligt och kommer definitivt att höra av oss så fort vi har möjlighet....

Eva S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Emellanåt varit lite krångel administrativt (men mycket mindre nu) men själva städningen alltid varit mycket väl utförd. Har varit kund i många år nu.

.jenny O
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Vi får alltid ett trevligt bemötande och det blir riktigt fint städat varje gång. Vi får huset städat en gång varannan vecka.

Hedvig L
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jättebra resultat, bra kommunikation, punktliga. Rekommenderas!

Isabelle C
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Blev rent, dom var i lägenheten länge och gjorde det ordentligt. Luktade fräscht när vi kom in i lägenheten. Rent ovanpå skåp utan slarv, och dessutom extremt trevliga allihopa!! Kommer boka fler gånger

Anna B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Är supernöjda efter vårt storstäd och vårt badrum kändes som nytt efter fogtvätt. Bästa städet vi har haft!

Gunilla P
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jag bor en bit ifrån min mamma och pappa, som är gamla och sjuka. När mamma fick ett ägg kastat på fönsterrutan var det inte så enkelt för mig att bara svänga förbi och ta bort det. Mamma har alltid varit väldigt pedant och var så ledsen att hon hade smutsiga fönster. Jag ringde Städalliansen och de var oerhört tillmötesgående och det gick snabbt att få en tid för fönsterputs. Ägget hade torkat in ordentligt men det var inga problem. Fönstrena är superfina och både jag och lilla mamma är så nöjda. Tack för detta! Fem stjärnor av fem till dessa hjältar.

Kari K
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Han tvättade våra fönster som var rätt så många och jag kan säga att han kan sitt jobb.Han var trevlig kille.

Mirjam Ö
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Lätt att få kontakt och ett väl utfört uppdrag.

Linus B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Flyttstädning var noggrann och till rimligt pris.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Tack Linus för det fina omdömet!

Fredrik F
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Smidig kontakt och tillmötesgående om ändring och tid. Och ett bra resultat av flyttstädning

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Fredrik Kul att höra att allt blev bra med flyttstädningen :) Välkommen åter!

Maria E
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bra information på plats och väl utfört arbete. Lite för omfattande hemsida, svårt att förstå hur jag skulle hantera frågor och att hitta direkta kontaktuppgifter. Ett vanligt mail hade varit enklare. /Maria

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Marie Tack för det fina omdömet:) Vi tar självklar till oss detta och är något vi kommer kolla över. Allt gott Sebastian

Isabella J
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Väldigt nöjd med resultatet, det gick fort och trevligt bemötande.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Isabella, Alltid roligt att få ett sådant positivt omdöme, det värmer i snöyran! Allt gott

Jennifer L
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Städningen va bra men de städade balkong och extra timmar utan att jag godkänt det samt att de sedan tog betalt för det extra arbetet. Det blev totalt 800kr mer än vad jag först fick höra att priset skulle vara. Annars bra städning.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Jennifer, Vad roligt att höra att du är nöjd med städningen! :) Tyvärr verkar det som att det finns några problem med balkongen. För att en flyttstädning ska anses vara godkänd, måste alla ytor i bostaden städas, inklusive fönsterputs och rengöring av en inglasad balkong: Vid bokning av flyttstädningen är det viktigt att ange boyta och biyta eftersom vi ger pris per kvadratmeter. Om du av någon anledning missar att ange den totala storleken på bostaden kommer priset naturligtvis att variera. Vi beklagar om du upplever...

Harun T
Skrev om Städalliansen Sverige AB

I got a help from Stadalliansen Sverige AB for my move out cleaning. It was an amazing cleaning. Both my wife and my landlord liked the way they did. Thank you very much

Svar från Städalliansen Sverige AB

Thank you, Harun, for the kind review. Welcome back!

Alexander S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Kändes som att det inte var ordinarie personal utan inhyrda och kvaliten sämre än förväntat. Snabb och smidig kundtjänst däremot.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Alexander, Tyvärr var vi tvungna att ta hjälp av en långsiktig samarbetspartner på grund av sjukdom. Som vår kund bör du självklart inte märka någon skillnad i kvalitet. Tyvärr verkar det som att allt kanske inte har gått helt smidigt den här gången. Jag hoppas att den kompensation du fick är någon form av lindring. Allt gott, Sebastian

Ylva Å
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Professionellt bemötande och snabb fönsterputs! Jag är nöjd!

Svar från Städalliansen Sverige AB

Tack Ylva för det fina omdömet:) Välkommen åter!

Sofia A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Punktliga och väl utfört jobb!

Svar från Städalliansen Sverige AB

Tack för det positiva omdömet! Att vara punktlig i Göteborgs fantastiska trafik och väder är inte alltid det enklaste, men vi gör alltid vårt yttersta. Det är kul att se att det uppskattas. Välkommen åter!

Carina J

Bra dialog och mycket bra städning. Bra pris. Rekommenderas ☺️

Svar från Städalliansen Sverige AB

Tack Carina för det fina omdömet, det värmer i snöyran!

Jaana K
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Har haft dom hemma vid 2 tillfällen och dom är alltid väldigt trevliga och noggranna. Kan varmt rekommendera Städalliansen.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Jaana, Roligt att du har startat ett fönsterputsabonnemang. Vi ses snart igen när vädret blir bättre! ;)

Emma F
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Nöjd med resultat. Mycket trevligt bemötande av personal på kontor vid lämning av nyckel.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Emma, Det är glädjande att höra att du uppskattar en smidig process! :)

Lova K
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Smidig kontakt och väl utförd städning

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Lova, Tack för du tog dig tid att lämna ett sådant fint omdöme:) Välkommen åter! Allt gott Sebastian

Carl Robert S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Din gjorde ett bra jobb och var trevliga och professionella när jag pratade med din.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Carl Härligt att höra att du blev nöjd med storstädningen. Välkommen åter! Allt gott

Lina A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Inga anmärkningar, gick fort och smidigt och både vi och de nya hyresgästerna var nöjda med städningen

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Lina Precis så som det ska vara:) Tack för det fina omdömet och välkommen åter!

Ulf H
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bästa bemötande, vänlig och trevlig personal. Jag tänkte först att man får det man betalar för men när jobbet var utfört var jag hur nöjd som helst. Bästa tänkbara upplevelse för den låga summan av fönsterputsning!

Svar från Städalliansen Sverige AB

Tack för det fina omdömet! Ja vanligtvis brukar det väl vara så, vi får väl i så fall vara undantaget och inte regeln;)

Olivia L
Skrev om Städalliansen Sverige AB

My experience was very good. Everything was professional and the apartment was super clean.

Fanny C

Mycket smidig bokningsprocess! Hyresvärden var väldigt nöjd! Återkommer 💯

Fredrik B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Beställde en städning av en villa. Noggrannt utfört arbete till rimligt pris, rekommenderar!

Valentin V

Hello. My experience is super positive! All the best. Valentyn

First-Name L
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Toppenbra och kunnig städföretag Trevlig personal Ansvarsfulla Sakliga Bra priser Vad mera kan man önska sig? Varmt rekommenderat!

Sebastian Å och First-Name L gillar detta
John Fredrik Stefan G
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Väldigt lyhörda för kundens behov. Snabb återkoppling vid frågor. Städning i toppklass.

Sebastian Å gillar detta
Bengt Kristian S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Hade gjort fel på en räkning och kundservice var fantastiskt sebeastian ge honom löne ökningen som sagt tack för all hjälp

Sebastian Å gillar detta
HILDA J
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Går inte att få tag på via "akutnumret". Du står i telefonkö tills samtalet bryts. Använde dem för flyttstädning. Det kom en stackare istället för två som vi kommit överens om. Han kom på eftermiddagen och hade varit igång och städat sedan 7 på morgonen. Han städade inte allt vi avtalat eftersom ingen sagt till honom vad som gällde och ville ha det jag sa bekräftat av sin chef som inte gick att få tag på. Lägenheten var redan städad till viss del så det var inget tungt uppdrag men ändå var det inte ordentligt städat när...

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Hilda, Jag beklagar verkligen att du inte hade en bra upplevelse. Vi hade en tuff dag med många sjukdomsfall och mycket logistik att hantera, vilket ledde till att vi tyvärr var svåra att nå. På grund av de sista minuten-sjukanmälningarna var vi tvungna att dra in ett annat företag, men detta borde inte ha påverkat dig som kund. Jag hoppas att du har fått en tillfredsställande hantering från vår kundtjänst och att allt har löst sig till slut. Om inte, är du alltid välkommen att kontakta mig direkt så att jag kan granska ärendet och se om det finns något vi kan göra. Allt gott Sebastian

MIKAEL T
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Läste div omdömen om företaget innan jag kontaktade dom, både bra & dåliga. Tyvärr ansluter jag mig till den sista kategorin 🤬. Bad om en kostnadsfri offert hemma hos mig, första gången ursäktade man sig med att bilen var tvungen att lånas ut & därför ställdes besöket in. Andra gången dök ingen upp, inte ens ett meddelande 🤬🤬🤬. Så dom som verkligen är nöjda måste ha haft en jävla tur, för jag fick inte ens träffa dom. Inte den bästa PR för firman direkt

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Mikael, Det är verkligen inte den bästa PR:en, och självklart hade vi gärna velat träffa dig som vill bli kund hos oss. Jag beklagar verkligen att det aldrig blev av. Om du ångrar dig är du alltid välkommen tillbaka – som man brukar säga, tredje gången gillt! ;) Naturligtvis ordnar jag gärna ett riktigt bra erbjudande för dig om du bestämmer dig för det. Allt gott Sebastian

ROSE-MARIE B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Jättenöjd, bra städning och dyker alltid upp i tid.

OLGA N
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Vi har använt Städalliansen Göteborg först vid flyttstädning och sedan anlitade vi de för hemstädning varannan vecka. Vi är väldigt nöjda med både hur de utför sitt arbete, men även med kommunikation och problemlösning. Vi kan starkt rekommendera Städalliansen Göteborg.

GUSTAF S
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Har inte fått någon förfrågan om att lämna omdöme och min recension på Google visas inte av någon anledning så jag copy-paste:ar den här. Flyttstädning. Glömde putsa fönstren så dagen efter städet, dvs vår inflyttningsdag på annan ort, fick jag hålla på i över 1 timma med att ringa till Städalliansen. De öppnar tidigt på morgonen men gick inte att få tag på någon. Jag var nummer 1 i kö utan att någonsin komma vidare vilket nummer jag än ringde. Ingen svarade ens på "jourtelefonen" för deras arbetare. Det löste sig...

Karwan M
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Fantastisk städservice. väldigt bra bemött och det blev skinande rent! Stort tack till Städalliansen!

Joakim B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

I vårt fall har vi valt att inte gå vidare med städning. Vi fortsätter att göra detta själv. Städalliansen har varit helt igenom tydliga med hur de jobbar. Priset var ok. Hade vi valt att handla upp städning hade vi valt städalliansen.

Philip T
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Trevlig säljare som gick igenom alla moment. bra företag.

Karin M
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Kan inte lämna betyg på mer än presentationen, någon städare har inte kommit ännu....

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Karin, Vårt system skickar automatiskt ut en förfrågan till alla som haft kontakt med oss. Vänta gärna in din första städning och uppdatera gärna ditt omdöme därefter eller senare:) Allt gott Sebastian

Charlotte W
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bra kundservice, snabba att återkomma. Bra att ha att göra med och gott städresultat.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Charlotte, Tack för ett fint omdöme:) Du får gärna återkomma till mig eller Mia privat vad vi kan göra för att se till att det blir en 5:a nästa gång

Inger B
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Har haft hemstäd i fyra år och är så nöjda med den hjälp vi fått. Nu har vi flyttat och köpte även flyttstäd. Helnöjda!

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Inger, Tack för du tog dig tid att lämna ett fint omdöme:) Hoppas vi hörs igen! Allt gott Sebastian

Marine C
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Städning 2 ggr per månad Bemötandet var proffsigt Materialet var mycket bra Kemikalierna som användes var miljövänliga. Jag var allergisk mot en av produkterna. Företaget informerade då om att de hade andra produkter. Företaget levde upp till det koncept man använder och som man säljer in med bra resultat.

Jenny B gillar detta
Anders L
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Hemstäd Bra bemött Ett brs val!

Patrik A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Bokade in en flyttstäd för ett studentboende. Då det uppstod en del komplikationer så behövde jag boka om tiden vilket inte var något problem. Detta är ett stort plus! När det väl var dags för städning blev jag trevligt bemött av personal som också gjorde ett bra jobb.

Maria A
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Köpte hemstädning pga rekommendationer från våra grannar. Men städningen och kommunikationen är si sådär.

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Maria, Jag lyckas inte komma på vem du är. Mejla mig gärna på sebastian@stadalliansen.se så ska jag titta närmare på det. Prova gärna MINA ÄRENDEN i städappen så får du blixtsnabbt svar. Idag har vi en svarsfrekvens på under 1 timme under arbetstid. Allt gott Sebastian

Joakim F
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Snabb återkoppling Bra och tydlig offert Rätt pris från början Löpande snabb och enkel dialog Tryggt val från första kontakt Utmärkt utfärds städning utan några anmärkningar Städing bättre änm förväntat

Svar från Städalliansen Sverige AB

Hej Joakim, Hoppas flytten gick bra. Stort tack för det fina omdömet:) Hoppas vi hörs igen! Allt gott Sebastian

Cajsa D
Skrev om Städalliansen Sverige AB

Flyttstäd med väldigt kort varsel och resultatet var FANTASTISKT så välstädat och fint. Underbar service dessutom! Kommer garanterat rekommendera och vända mig till städalliansen i framtiden

Hej Cajsa, Tack för det fina omdömet:) Hoppas vi hörs igen! Allt gott Sebastian