Stadsnätsbolaget Sverige AB

1.6 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Stadsnätsbolaget Sverige AB

• 2020-01-14

Niklas Erik Roger F skrev om Stadsnätsbolaget Sverige AB
    Stadsnätsbolaget byggde fibernätet på ön där vi bor utanför Stockholm, bygget tog ca 3 månader och nu har vi äntligen fiber (förut vara 3G och ADSL). Snygg grävning på tomten och i vägarna på ön. Läs mer
  • 2019-12-20

Lars Christian A skrev om Stadsnätsbolaget Sverige AB
    Oseriös
    Presenterar det som 399 kr i månaden i 2 år, men sen fakturerar de allt, och gör det INNAN de fått igång driften, med 10 dagars förfallotid. Deras finansiering då via Svea har en aviavgift på 45 kronor.
    Vidare skickade de sms om att man skulle kontrollera att WAN-lampan lös, innan deras företag ens grävt ner kabeln. Dvs ena handen har ingen aning om vad den andra gör. Läs mer
  • Kim R

2019-10-28

Kim R skrev om Stadsnätsbolaget Sverige AB
    Fanns tyvärr inget minustecken att ge. UNDVIK detta bolag!!! Teckna inte avtal med dom!!! Välj någon annan leverantör av fiber!!! Dom lovar brett och håller mycket tunt. Vi skrev avtal juni 2016 och fibern skulle vara klar samma höst. Så blev det naturligtvis inte utan år 2018 började dom höra av sig igen med en förlängningskampanj. Deras säljare lovade dyrt och heligt att stadsnätsbolaget hade ordnat avtal med telia vilket var en förutsättning för att vi överhuvudtaget skulle teckna avtalet från början. Nu i oktober 2019 fick vi då till slut vår fiber. Ringde till Telia och tänkte byta från adsl till fiberabonnemang. Det kunde inte Telia hjälpa till med så jag ringde såklart stadsnätsbolaget för att fråga vad som skett. Får då till svar att stadsnätsbolaget INTE har något avtal med Telia... spännande... Nu står vi med ett fiberabonnemang som för oss är värdelöst då vi vill ha Telia som leverantör av tjänsterna. Till stadsnätsbolaget kommer vi snällt få betala... Fy f*n säger jag bara på ren svenska.... Läs mer
  • 2018-12-09

Magda skrev om Stadsnätsbolaget Sverige AB
    Fibern har installerats av Stadsnätsbolaget i våran nya bostad och skulle vara redo vid inflyttning.

När vi flyttade in var det inte redo. Vi klagade direkt på det och dom svarade att det skulle vara klart och fungera några dagar senare vid Fredag. På Fredag fungerade det fortfarande inte och vi klagade igen.

Varje gång vi ville söka kontakt kunde vi bara prata med kundtjänst/receptionen, som inte visste någonting om vår fiber och inte kunde ge någon information och ej heller koppla oss vidare till projektansvarig.

Varje gång vi klagade blev vi bara tillsagda att "det kommer fungera i morgon". Efter att dom lovat flertalet gånger att det skulle fungera och det inte hölls så tappade jag tålamodet lyckades finna ut från stadsnätsbolaget att det inte fanns någon elektricitet kopplat från vattenfall. Jag fick då tag i vattenfall som sa att dom planerade koppla på elen om en månad! eftersom stadsnätsbolaget ansökt om det för sent.

Så informationen från stadsnätsbolaget om att det hela tiden skulle fungera "imorgon" var inte sant eftersom vattenfall bara skulle kunna koppla in elen 1 månad senare.

Jag hanterade då personligen vattenfall att lösa elen snabbare vilket dom gjorde inom några dagar.

Efter det kom fler löften från stadsnätsbolaget att få igång fibern som inte hölls och det tog en och en halv vecka till innan det fungerade.

Totalt fick vi vänta 2.5 veckor för att ha fibern igång efter att vi flyttat in. Under denna tid ringde jag stadsnätsbolaget nästan varje dag i 2.5 veckor för att få dom att lösa det och det bara lovades flera gånger vilket aldrig hölls. Läs mer
  • 2018-01-04

Mikael J skrev om Stadsnätsbolaget Sverige AB
    Stadsnätsbolaget anlitar en firma som heter OptoCorp för markprojektering. Denna firma är ej möjlig att kontakta annat än via mail. De har skickat ut förslag på fiberdragning över befintliga avlopp och markvärmeledningar. Trots upprepade försök att kontakta dem för att diskutera en lösning, som inte resulterar i allvarlig påverkan på mark och tomt, så har ingen kontakt kunna erhållas. Nu hotar de med lantmäteriförrättning pga att vi inte "kommer överens" . Ett enkelt telefonsamtal hade kunnat resultera i en smidig lösning för alla men det verkar som att OptoCorp har bestämt sig för att spara några kronor på grävningen men att det sedan förstör markant för markägaren bryr de sig inte om.
    Stadsnätsbolaget är ansvarig för val av underleverantörer. Noterbart är även hur bråttom de har att kräva in den första delsumman för installationen och att det sker ca 1,5 år innan planerat slutdatum. Om ni går på ett möte med stadsnätsbolaget och de påstår att det tar ca 6 månader så är det bara innan första räkningen kommer. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte