Stance Juristbyrå

Stance Juristbyrå

Ring 0771-95 00 00 www.stance.se
3.4

Stance är en juristbyrå i Stockholm som arbetar med juridiken som rör familj, arbete och bostad. Vi hjälper till med att lösa konflikter, både i och utanför domstol. För oss på Stance är det viktigaste att lösa de problem som du möter i din vardag. Vi ser inget egenvärde i att driva kostsamma domstolsprocesser som inte löser konflikten på riktigt. Före 2012 hette företaget Juristjouren Sverige.

64 omdömen om Stance Juristbyrå

Jessika B
Skrev om Stance Juristbyrå

Juristen envisades med att stava mitt namn fel tills dess att vi var klara. Hen bortsåg helt från den fakta jag presenterade och insinuerade att jag och mina juridiska kontakter inte skulle kunna läsa oss till eller förstå juridiken, samt rekommenderade mig vid flera tillfällen att ta in ett eget juridiskt ombud, trots att hen visste att jag inte hade den möjligheten. Oprofessionellt.

Juristbolaget i Sverige AB
4.8/5 i betyg av 114 omdömen 4.8 av 114 omdömen

Stort tack till Juristbolaget för all hjälp med bouppteckningar. Kan verkligen rekommendera dem, proffsigt och vänligt bemötande.

Lennart N Lennart N
ABGAR A
Skrev om Stance Juristbyrå

Fick slut faktura på 10800kr. Så oengagerade, hade jag följt deras linje hade jag enbart fått 2 avgångslöner istället för 4 som jag på egen hand förhandlade fram.. rekommenderar INTE Stance Jurist byrå

Krister Olof N
Skrev om Stance Juristbyrå

En gratiskonsultation gick snabbt över till en 1500:- konsultation. Hela bedömningen gjordes på under 30 minuter och verkade var för ointressant för ett noggrannare arbete. Blev tre kontakter på en gång. första, sista och enda. Mer angelägna att ta betalt än att göra ett bra jobb.

Anna Rinman Familjerättsbyrå
4.9/5 i betyg av 9 omdömen 4.9 av 9 omdömen

Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det

ALEXANDRA N
Skrev om Stance Juristbyrå

Firman bör läggas ner: Inte ett enda ärende skickades rätt eller i tid, svarade ej på mail i tid, ringde från olika telefon nummer och skickade falska fakturor. Skickade aldrig iväg det dom skulle och drog ut på det i 3 månader om samma sak, jag upprepade mig flera gånger. En skämt byrå. Inga namn på advokat men målet bedrevs med motpart som kontaktat Seger och Boström. Betalade över 10 tusen kronor av min sons pengar! Hoppas det byggas gott kaffe och svider gott i plånkan! Såg att det rensas hej vilt på kommentarer...

Mohammad reza A
Skrev om Stance Juristbyrå

Jag var mycket besviken över kvalitén på tjänsten jag fick. jag tror att: Inte alls värt pengarna, extremt dåligt. I slutet var jag tvungen att byta till en annan firma och en advokat som räddade det här målet åt mig.

Jonas S
Skrev om Stance Juristbyrå

Vi fick inte den hjälpen vi behövde. känner oss lurade.

Chtister W
Skrev om Stance Juristbyrå

Stance juristbyrå gör vad dom kan.

Tomas J
Skrev om Stance Juristbyrå

Stance är en skum byrå och här på reco tar de bort kritik. Stance har helt klart ett avtal med reco.se. Bar det är ju oerhört mysko.

Alexander J gillar detta
sara a
Skrev om Stance Juristbyrå

Att gå igenom en vårdnadstvist kan vara ytterst tufft och krävande. Inte minst för barnen som är inblandade. Jag sökte mig till juristjouren för att få hjälp. Jag kom i kontakt med en kvinnlig jurist där, vi kan kalla henne S.S. Hon sa att hon gärna tog sig an mitt fall och att hon kunde hjälpa mig. Men hon blåste mig totalt och utnyttjade mig på pengar. Jag fick aldrig någon hjälp det var bara massa skitsnack hela tiden. Lovade att höra av sig o.s.v. Hon är okompetent och oengagerad och hon lägger upp saker på sitt eget...

Rickard
Skrev om Stance Juristbyrå

Insåg att juristen jag förlitat mig på att anlitat inte ens hade fyllt 30 år och var helt nyexaminerad. Okunnig och oprofessionell.. Betala inte femtonhundra kronor i timmen för någon som inte kan någonting!! Anlita inte Stance!

sara a och isaias s gillar detta
Mia R

Efter många års mobbing , utfrysning från en av Stockholms mest besökta "företag", bestämde jag mig för att anlita jurist. Valde då juristjouren , nu mer Stance . Facit i handen, så här efteråt , Så gjorde jag det rätta. Som jag sa , även en liten människa , kan gå i mot ett stort berg... Blev ett bra avslut för oss , inte bara ekonomiskt tilldelning, utan även annan omändring på detta företag. Har bara inte enbart fått upprättelse , utan inblick i en jurist tänkande, vilket är intressant Lärde mig mycket om juridiken...

Petra P
Skrev om Stance Juristbyrå

Väldigt nöjd, mycket för att andra som jag vidtalade inte ville åtaga sig ärendet. Ingen trodde det fanns ett case, men Juristjouren visade prov på engagemang och kompetens vilket resulterade i ett bra avslut.

Tomas W
Skrev om Stance Juristbyrå

Tack Stefan Lindberg på Juris Jouren för din expertis och kunskap. Med din hjälp tog motparten tillbaka hela sitt orimliga krav på ersättning för en lägenhetsrenovering. Mvh Tomas

isaias s
Skrev om Stance Juristbyrå

Inte att rakomandera,är riktig uselt.Jag hade en oseriös jurist j j s,han blev köp av mina motparter.Jag betalade 8.000 kr för ingentig. Jag anlitade en jurist för att blir skadat,tur att det finna advokater. Aldrig mer den här juristjoren.

sara a och Obren O gillar detta
Ellen Ø

TAKK til Juristjouren og Svante Brunnberg for uvurdelig hjelp, støtte og medmenneskelighet!! Takket være en pålitelig, ærlig og seriøs advokat Brunnberg står jeg tilbake med rak rygg etter å ha fått full opprettelse, og økonomisk kompensasjon. Jeg er stolt av hvordan du har representert meg, hele tiden med respekt og verdighet for alle parter i saken.

Erika W

Kan mer än varmt rekommendera Svante Brunnberg från Juristjouren. Efter mer än 1 års kämpande i en arbetstvist mot ett statligt företag slutade allting väl för min del och detta har jag verkligen Svante med kollegor att tacka för. Snabba svar, ett härligt bemötande, full förståelse, kompetens och en härlig personlighet är något jag verkligen uppskattar. Jag är enormt tacksam för den hjälp jag fått från Juristjouren. Än en gång, ett stort varmt tack Svante!

Gunilla R
Skrev om Stance Juristbyrå

Jag vill verkligen rekommendera Juristjouren och Jurist kand. Stefan Lindberg som jag kom i kontakt med då jag mailade dem. Han/de ställde verkligen upp med kort varsel mitt i sommaren då de flesta hade semester. Det gällde ett överklagande av ett ärende gällande avslag på Gymnasieansökan och det skulle ställas till Skolväsendets Överklagandenämnd, Skolverket. Syftet var att hitta något i skollagen som kunde hjälpa vår funktionshindrade son att få fortsätta sin skolgång på Riksgymnasiet i Örebro. Vår kontakt inleddes...

Kerstin L
Skrev om Stance Juristbyrå

Själv har jag mycket goda erfarenheter av Juristjouren och särskilt då av deras medarbetare Stefan Lindberg. Under de månader då jag nästan dagligen utsattes för grova trakasserier av vår hyresvärd och hans fru, fungerade Stefan Lindberg som ett mycket fint stöd - inte minst då personalen på vårt lokala poliskontor inte brydde sig överhuvudtaget. Min upplevelse är att Stefan Lindberg engagerade sig mycket mer än vad "plikten" egentligen krävde. Tack vare Stefan Lindbergs kombination av kunskap, noggrannhet och kreativt...

Alexander J
Skrev om Stance Juristbyrå

Har inte själv anlitat dessa, men fått brev med hot om stämning och dylikt från dem. När jag själv bestred hela kravet, så träffade jag på den ansvarige juristen. Var rätt så påläst inför mötet, men jag spelade dum för att mjölka ur så mycket information som möjligt. Juristen i fråga hittade på massa lagtexter, försökte skrämma mig på plats för att få mig att skriva under papper. Han försökte FLERA gånger innan jag lämnade att få mig skriva under ett papper. Däremellan varvade han med saker som att "företag kan visst bli...

isaias s och 2 andra gillar detta
Rose-Marie T
Skrev om Stance Juristbyrå

Trevligt och sakligt bemötande som hjälpte mig mycket.

Pierre L
Skrev om Stance Juristbyrå

Jag tycker att det är en bluff advokatbyrå som lurar sina klienter med att ta ut avgifter innan dom ens har tittat på ärendet. Och dom bryter mot lagen genom att ska ha betalt inom 24 timmar vilket är helt orimligt. Juristjouren är inget annat än lycksökare och bedragare.

sara a och 2 andra gillar detta
Lennart k

Jag vill härmed på det varmaste tacka Svante Brunnberg för den kontakt vi hade i juni med snabbt svar, bra råd och relevanta uppgifter vilket ledde till en lycklig avslutning på ärendet. Lennart Kellander.

Jan G
Skrev om Stance Juristbyrå

Bra och snabb service. Ringde upp mig och tog sig tid att verkligen ge mig råd och tip gällande mitt problem.

Gun H

Pernilla I
Skrev om Stance Juristbyrå

Jag tycker det har varit en bra hjälp som framför allt är lättillgänglig per telefon. Det har inte ens varit särskilt lång väntetid. De jag talat med har verkat väl pålästa.

M
Skrev om Stance Juristbyrå

Juristjouren hjälpte mig i ett väldigt känsligt arbetsrelaterat ärende, där jag inte fick gehör eller tillräcklig hjälp från arbetsgivaren. Utgången blev en bra ekonomisk ersättning, samma som vi siktat mot. Min jurist var väldigt lyhörd och noggrann och förde min talan på ett bra och tydligt sätt. Jag upplever att förväntningarna infriades (inga falska förhoppningar gavs innan ärendet påbörjades) och det var värt tiden och den ekonomiska investeringen att anlita Juristjouren. Tack!

Yassin R
Skrev om Stance Juristbyrå

Tack för den härliga insatsen ,De kan mycket mer än många advokater. Att ta hand om sin klent är en konst och ärlighet . De fick mig att få tillbaka tro att rättssystemet funkar , med rätt ombud .

Linda B

isaias s och 2 andra gillar detta
Johan T
Skrev om Stance Juristbyrå

Den mest proaktiva advokatbyrån jag stött på!

Representant för Juristjouren Sv gillar detta
Anna-karin
Skrev om Stance Juristbyrå

Jag är otroligt tacksam över den hjälp jag har fått av Anne von Perner på Juristjouren i ett arbetsrättsmål. Tack vare henne slutade allt på bästa sätt och jag fick tillbaka min heder efter att - helt felaktigt - ha blivit uppsagd. Att vända mig till Juristjouren var det bästa jag gjort.

Anna P
Skrev om Stance Juristbyrå

Nadira som jag talade med ang. en fråga via gratis rådgivning idag, gav mig ett både professionellt och empatiskt bemötande. Finns det något bättre än företag o människor för den delen också, som inte bara tänker på att tjäna pengar, utan som värderar att skapa relationer och att få en äkta kontakt med människor. Kontra att enbart ha "transaktioner" med människor kring pengar, där hjärtat ej finns med!? Här är det utifrån min kontakt ett företag som både på, riktigt, verkar förstå att pengar kommer som ett resultat...

Zornitsa S
Skrev om Stance Juristbyrå

Träffade en jurist fråm juristjouren som enligt juristjouren själva var "proffs" på just mitt problem... det visade sig vara ett skämt och pengarna bortkastade (borde egentligen fått tillbaka dem!)Tack och lov för advokaten som jag bokade tid med några dagar senare... Det är fördelaktigt att juristjouren finns tillgängliga per telefon dygnet runt men professionell hjälp tycker jag man ska söka någon annanstans!

sara a och isaias s gillar detta
Per P
Skrev om Stance Juristbyrå

Det var ju ytterst märkligt att det plötsligt, från början av december, dykt upp ett helt koppel med nöjda kunder från Juristjouren... Ibland flera stycken samma dag. Det behövs ingen foliehatt för att fatta misstankar här. Själv har jag tagit del av arbete de utfört, utan att imponeras.

isaias s gillar detta
krister S
Skrev om Stance Juristbyrå

Måste bara tala om att Stefan Lindberg på Juristjouren är den i särklass proffsigaste och vänligaste jurist jag någonsin träffat. (har stor erfarenhet av jurister/advokater). Stefan har skött sina uppdrag på ett föredömligt och noggrant sätt. Jag kan VARMT rekommendera honom. Även efter uppdragen har han kollat upp och försäkrat sig om att allt är till belåtenhet. Hoppas ledningen för Juristjouren fattar vilken bra medarbetare dom har i Stefan Lindberg. Krister/Katrindja

Lasse W

Jättenöjd! Jag har nu med hjälp av Juristjouren sanerat alla mina gamla skulder (20 år gamla) och är otroligt nöjd med resultatet. Den jurist som hade mitt case heter Svante Brunnberg och är kanonduktig, flitig, smart och stenhård förhandlare. Äntligen kan jag gå vidare i mitt liv skuldfri. Första mötet var gratis och vi kom överens om ett arvode och efter det så fick jag all juridisk hjälp man kan önska till ett rimligt och enligt mig ett lågt pris. Jag kan verkligen rekommendera juristjouren, dom tar sin uppgift på...

annika w
Skrev om Stance Juristbyrå

är imponerad över den lätthet med vilken man får tillgång till juridisk expertis. så långt ifrån vanliga advokatbyråer med stelt bemötande o onödig tidsutdräkt. Här träffar du snabbt en jurist med kunskap får ett perfekt råd o det känns som ett modernt jurdiskt företag som speglar den nya tiden o de behov som den moderna människan efterfrågar när det gäller juridisk rådgivning tillgänglighet o snabbhet

Helene S
Skrev om Stance Juristbyrå

Fick snabb hjälp och professionellt bemötande och kontinuerlig återkoppling/information om händelseutvecklingen i mitt ärende, samt goda råd. Är mycket nöjd med hela hanteringen samt utfallet.

Ebba A
Skrev om Stance Juristbyrå

Mycket profisionella, lyhörda och vänliga.

Ulrika F
Skrev om Stance Juristbyrå

Underbart att kunna få snabb professionell hjälp vid ett kritiskt läge i livet. Trevligt och bra bemötande. Rekommenderas verkligen.

Sirpa F
Skrev om Stance Juristbyrå

Vi har vid två tillfällen träffat firmans jurister för rådgivning. Båda gångerna kände vi oss sedda/ lyssnade på samtidigt som vi fick ta del av deras sakkunnighet. Vi skulle inte tveka att anlita Juristjouren vid behov.

Jon L
Skrev om Stance Juristbyrå

Jusristjouren hjälpte mig att driva mitt mål i Tingsrätten på ett mycket tillfredsställande sätt.

Sandra A
Skrev om Stance Juristbyrå

Jättenöjd. Bra kontakt under hela vårt ärende.

Sören M
Skrev om Stance Juristbyrå

Fick bra och snabb hjälp i ett jobbigt läge. Juristerna lyssnade och tog till sig det jag sade till dem på ett mycket bra sätt. Jag kommer återkomma till dem om jag behöver mer hjälp i framtiden.

Henry Alexandro I

värd varenda krona.

Stefan M
Skrev om Stance Juristbyrå

Jag är mycket nöjd med juristjourens hantering av mitt ärende. Johannes Marzalek har varit engagerad, mycket noggrann och kunnig. J. har inte lämnat något åt slumpen och vänt på alla stenar, vilket verksamt bidragit til målets lyckliga (om man kan säga så) utgång.

Anne-Katherine M
Skrev om Stance Juristbyrå

Vänligt bemött, kunnig personal. Inget är omöjligt.

Lena L
Skrev om Stance Juristbyrå

Till stor hjälp och utomordentligt skött av juristen. Rekommenderas varmt!

Sonny p

Juristjouren är väldigt bra ! strålande människor som jobbar där och lägger ner sin tid och stjäl för hjäpa människor! riktig duktiga jurister =) Selena svilar & Sanna rosell är underbart bra människor och jurister stort +++++ .. Dom har hjälpt mig igenom en process som både tagit tid och pengar ! lite över 2 år och kostnader på 124 000:- dock värt allting! och processen är inte klar en men oerhört tacksam för Selena & Sannas hjälp ! tusen tack / Sonny . p

Janne L
Skrev om Stance Juristbyrå

Detta är ett skämt till företag. Anlita vilken annan juristbyrå som helst. De kan inget utan vill endast sko sig på andras problem. (de positiva omdömena har nog dom själva varit inne och satt....)

isaias s och 3 andra gillar detta
Thomas S
Skrev om Stance Juristbyrå

Ett mycket kompetent företag med trevliga medarbetare.