Starcycle

Starcycle

Vi på Starcycle har i raketfart blivit ett mycket omtyckt företag med många återkommande kunder som uppskattar vårt personliga engagemang, vår flexibilitet och vår snabba service.

Med vårt breda tjänsteutbud kan vi skräddarsy en lösning anpassad efter just ditt behov. Som kund behöver du bara ha en leverantör att ha kontakt med och ett telefonnummer att ringa, resten sköter vi.

Vi är verksamma inom följande områden:

Återvinning (bortforsling av bråte och skräp till återvinningscentralen)
Städhjälp
Flytthjälp
Dödsbo- och bohagstömningar
Tömning av kontor, lokal eller butik
Bud och Transporter
Montering
Löpande hämtningar från kontor av ex. returpapper, grovsopor, byggsäckar etc.

Vi hjälper både privatpersoner och företag. Vi har kontor och lager i Sollentuna och agerar i hela Stockholms län med omnejd samt Uppsala, Enköping och Västerås.

Anlita oss när du behöver hjälp och låt oss visa dig varför vi är en av de företag med högsta kundnöjdhet här på Reco!

Läs vad 647 kunder tycker om Starcycle 2

2022-07-05 Verifierad kund
    Mycket väl bemött på ett professionellt sätt. Offerten kom inom utlovad tid. Städningen utfördes på ett utmärkt sätt.
    2022-07-02 Verifierad kund
    Trevlig och kompetent kundservice. Köpte flytt- och städstjänster. Jätteduktiga flyttgrabbar. För att inte tala om städtjejerna! Myvket nöjd. Enda minuset var kostnaden för sämre begagnade flyttkartonger.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Förutom att de slängde mitt köksfilter i fläkten så jag fick köpa ett nytt, och att de förstörde en mörkläggningsgardin när de putsade fönstren. Så var det väldigt bra städat!

Utan fläktfilter och mörkläggningsgardin som gick sönder så hade det blivit 5.
    2022-06-30 Verifierad kund
    Trevligt, korrekt och väldigt serviceinriktade. Jag är väldigt nöjd med bokning och bortforsling av gamla möbler, dessutom till ett rimligt pris! Rekommenderas!
    2022-06-26 Verifierad kund
    Bra städat men trassel med att ingen var där på bestämd tid. Efter flera försök att nå ansvariga fick vi besked om att det skulle komma 1h sent. Var heller inte klara på den tid som angavs, men vi fick lite rabatt och det var bra.
    2022-06-24 Verifierad kund
    snabbt å bra,hej å hå vad ni va bra
    2022-06-15 Verifierad kund
    Mycket nöjd med Starcycle. Trevligt bemötande och snabb offert. Duktiga och bra personal som arbetade snabbt och ordentligt. Kan verkligen rekommendera Starcycle vad gäller att tömma vind och forsla bort.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Behövde få en stor säng bortforslad. Trevligt bemötande av kundtjänst, snabb bekräftelse på mail. Flyttkillarna ringde i förväg och kom inom bestämd tid. Enkelt och smidigt!
    2022-06-05 Verifierad kund
    Bra bemötande av personalen och snabb service av tjänsten jag beställde.
    Tack Tomas för ditt omdöme och kul och höra att du gillar vår service! /Starcycle teamet Privat
    2022-05-30 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabbt bortforsling
    Tack tack för ditt fina omdöme! Välkommen åter! /Starcycle teamet Privat
    2022-05-29 Verifierad kund
    Vi blev väldigt bra bemötta, vänligt, smidigt och allt har gått oerhört bra.
    Vi fick hjälp med tömning av mammas lägenhet, i en känslosam situation. Flera möbler skulle fraktas till olika platser och allt var enkelt att lösa.
    Flyttstädningen var perfekt!
    Tack Britta för ditt omdöme och att vi fick möjligheten att hjälpa dig. /Starcycle teamet Privat
  • skrev om Företag en del av Starcycle
    2022-05-27 Verifierad kund
    Två man mötte upp korrekt och vänligt. De rensade vårt grovsoprum snabbt och städade efter sig. Allt var toppen till ett bra pris!
    Tack för ert fina omdöme och vänliga ord! Hoppas vi får möjligheten att hjälpa er snart igen! /Starcycle teamet Företag
    2022-05-27 Verifierad kund
    Snabb och samarbetesvilig. Lite dyr bara
    Tack Gloria för full pott i ditt omdöme och att du gillar vår service! /Starcycle teamet Privat
    2022-05-26 Verifierad kund
    Bokade både flyttstäd och flytthjälp funkade toppen!
    Tack för ditt fina omdöme! Du vet vart vi finns när du behöver vår hjälp! /Starcycle teamet Privat
  • Monica J
    skrev om Privat en del av Starcycle
    2022-05-26 Verifierad kund
    Helt fantastisk städ- och flyttpersonal! Admin på kontoret gjorde fel gällande logistik och faktura, men har lovat att lösa detta
    Tack Monica för ditt omdöme. Kul och höra att du gullar vår service! /Starcycle teamet Privat
    2022-05-21 Verifierad kund
    Vänligen bemött men lite sena på svara på frågor.
    Hade relativt höga förväntningar som inte riktigt uppfylldes. Vid tömning av bohag togs även saker som uppenbart hör till huset. Flyttstädning var inte tillfredställande efter utlovat resultat enligt företsgets specifikation på hemsida.

Positivt var snabbheten som de utförde uppdraget och viljan att kompensera genom avdrag på faktura för förlorade saker som måste ersättas.
    Tack Eivor för din feedback och omdöme. Svårt att ibland veta vad som tillhör bostaden då det är blandat med andra saker och försvinner lätt i mängden.
    Men som du säger, allt löste sig och slutresultatet blev bra! /Starcycle teamet
    Privat
    2022-05-20 Verifierad kund
    Då två av målarna blev sjuka, blev arbetet framflyttat. Sedan gjorde missförstånd pga språk att arbetet tog längre tid eftersom de fick göra om sitt arbete i mitt kök.
    Slutresultatet blev däremot mycket bra.
    Hej Anna, Det var oturligt att vi fick sjukdom och blev tvungen att flytta fram uppdraget några dagar. Kul och höra att du är nöjd med slutresultatet! /Starcycle teamet Privat
    2022-05-14 Verifierad kund
    snabb och bra kontakt, dom gjorde ett bra jobb har inga anmärkningar och köparen av min lägenhet som blev städad har inte sagt något.
    Tack Björn för ditt omdöme! /Starcycle teamet Privat
    2022-05-07 Verifierad kund
    Stor eloge till Starcycle, håller vad dom lovar. Suveräna killar forslade bort mina tunga möbler. Stort tack!
    Stort tack Carin, vi uppskattar dom fina orden och att vi fick möjligheten att hjälpa dig! /Starcycle teamet Privat
    2022-05-07 Verifierad kund
    Snabb och trygg flyttservice med kunnig tillmötesgående personal.
    Tack Markko för ditt fina omdöme! /Starcycle teamet Privat
    2022-05-03 Verifierad kund
    Mycket väl bemött vid första kontakten via telefon.
    Klara besked om hämtning av piano och kostnadsuppgifter. Hämtning av piano av trevlig och kunnig personal.
    Mycket nöjd.
    Kul att du är nöjd med oss och vår service Roland! Välkommen åter. /Starcycle teamet Privat
    2022-04-30 Verifierad kund
    Använde Starcycle för att forsla bort ett bohag samt flyttstäda trerummare. Fungerade i stort sett jättebra. Punktliga, trevliga, och tillräckligt noggranna. Kan absolut tänka mig att anlita företaget igen.
    Tack Anders för ditt omdöme! Du vet vart vi finns när du behöver oss. /Starcycle teamet Privat
    2022-04-27 Verifierad kund
    Snabba, smidiga och duktiga! Allt blev skinande rent
    Stort tack Felicia, hoppas vi får möjligheten att hjälpa dig snart igen! /Starcycle teamet Privat
    2022-04-26 Verifierad kund
    Allt gick väldigt smidigt från bokning till hämtning.
    Stort tack Sabis för ditt omdöme! /Starcycle teamet Privat
    2022-04-24 Verifierad kund
    Bra bemötande och allt vi kom överens om stämde. Vi köpte tjänsten att montera ned och frakta bort möbler.
    Tack så mycket för ditt omdöme! /Starcycle teamet Privat
    2022-04-23 Verifierad kund
    Pålitliga och snabba när de fraktade bort en gammal säng
    Stort tack Nenne! /Starcycle teamet Privat
    2022-04-23 Verifierad kund
    Tydlig och bra kommunikation innan, supertrevliga: rekommenderar
    Tack Tack Gustav! /Starcycle teamet Privat
    2022-04-21 Verifierad kund
    Lätta att kontakta och bra bemötande
    Tydlig offert och tydliga instruktioner
    Punktligt och bra utfört arbete för samtliga beställda moment, packning, flytt och städning
    Rekommenderas
    Tack Nils, det är så vi vill att kunden ska uppfatta oss. Hoppas vi får möjligheten att hjälpa dig igen inom kort! /Starcycle teamet Privat
    2022-04-19 Verifierad kund
    Snabb service och hämtningen av möblerna genomfördes som utlovat. Proffsiga och trevliga.
    Tack Erik för att du tog dig tiden att ge oss ett omdöme och för dom fina orden! /Starcycle teamet Privat
    2022-04-14 Verifierad kund
    Jag har blivit bemött på ett trevligt sätt.
    Företaget har levt upp till mina förväntningar.
    Härligt och höra att vi levde upp till dina förväntningar! Hoppas vi får möjligheten att hjälpa dig igen. /Starcycle teamet Privat
    2022-04-14 Verifierad kund
    Bra bemötande och väldigt tillmötesgående vid min bokning av uppdraget. Killarna som genomförde uppdraget positiva mycket trevliga och professionella.
    Stort tack för ditt omdöme. Vi uppskattar dom fina orden! /Starcycle teamet Privat
    2022-04-11 Verifierad kund
    Allt positivt! Snabb service och duktig personal.
    Tack snälla för ditt fina omdöme! /Starcycle teamet Privat
    Flytt och städning
    Bemötande och hantering från Zannas sida är av mycket högkvalitet.
    Z är positiv och effektiv!
    Tack Hans för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2022-04-08 Verifierad kund
    Har alltid blivit bemött på ett bra och service inriktat sätt. Fjärde gången vi köper tjänster från Starcycle.
    Hej Barbro och stort tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att få ha hjälpt er. Vi tackar ödmjukast för förtroendet och för de fina orden. Du vet var vi finns när du behöver oss! /Team Starcycle Privat
    2022-04-08 Verifierad kund
    Bortforsling av en säng och jag fick verkligen bra och snabb service och jättetrevlig personal samt bra pris. Jag rekommenderade detta företag till min syster som är lika nöjd som jag.
    Tack så mycket Åsa! Vi uppskattar ditt omdöme och kul och höra att du är nöjd med oss! Du vet vart vi finns när du behöver hjälp med något annat. / Team Starcycle Privat
    2022-04-07 Verifierad kund
    Mycket positivt både vad gäller kommunikation med företaget och uppdraget att koppla ur och transportera bort min gamla tvättmaskin! Allt fungerade perfekt och kan verkligen rekommenderas!
    Hej Margareta! Tack för att du tog dig tid att skriva en så fin rekommendation och 5 starka recos! Vi är glada att du är nöjd med hur uppdraget utfördes och att vi fick möjligheten att hjälpa dig! Du vet vart vi finns när du behöver oss igen! /Team Starcycle Privat
    2022-04-07 Verifierad kund
    Vi hade lite tungt skrot som vi ville bli av med.
    Vid kontakt av andra recyclingbolag var allt väldigt krångligt.
    Men som tur var fick vi fatt på Starcycle!
    Inget krångel!
    Allt gick snabbt och smidigt.
    Stort Tack!
    Hej och tack för ditt trevliga omdöme. Vi är glada att du var nöjd med vår service. Vi ser sällan problem - istället roliga utmaningar! Du vet var vi finns när du behöver hjälp i framtiden! /Team Starcycle Privat
    2022-04-04 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjde både med kontakten med företaget och det uppdrag som blev utfört - tömning av förråd samt sortering och lämnande till återvinning
    Hälsningar
    Cecilia Malmström
    Hej Cecilia! Tack för att du tog dig tid att skriva en så fin rekommendation och 5 starka recos! Vi är glada att du är nöjd med hur uppdraget utfördes och att vi fick möjligheten att hjälpa dig! Du vet vart vi finns när du behöver oss igen! /Team Starcycle Privat
    2022-04-03 Verifierad kund
    Snabba, professionella och effektiva.
    Hej Lars! Tusen tack för ditt trevliga omdöme! Vi tackar för förtroendet och ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden! Ha det fint så länge! /Team Starcycle Privat
    2022-03-31 Verifierad kund
    Trevligt bemötande från beställning till utförande.
    De tömde vår vindsförråd och vi är mycket nöjda.
    Hej Ulla, Tack för ditt fina omdöme och 5:a i betyg. Vi hoppas du anlitar oss igen i framtiden. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2022-03-31 Verifierad kund
    Bra bemötande i alla lägen.
    Har använt dem flera gånger. Varje gång ger de en offert och därefter när de städar ringer de och vill öka på antal städtimmar. Lite irriterande! 🤔

Nöjd med slutresultatet.

Har köpt tömning, städning flyttstäd fönster
    Sopsortering
    ​Hej Marie,
    Tack för ditt omdöme om oss här på Reco​!
    När smuts nivån på en bostad är över normalt krävs det ibland extra tid (utöver den tid som ingår) för att slutresultatet ska bli så bra som möjligt. I detta fall var det ett stort äldre hus som genomgående var hårt nedsmutsat vilket resulterade att extra tid behövdes.
    Detta kommuniceras till dig under uppdragets gång.

Det glädjer oss att du är nöjd över uppdragets utförande överlag och vi tackar för att vi fick möjlighet att hjälpa dig med uppdragets alla delar.
    Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen! /Team Starcycle
    Privat
    2022-03-28 Verifierad kund
    Ett bra utfört arbete och ett trevligt bemötande.
    Tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Vi finns ett samtal bort när ni behöver vår hjälp igen! /Team Starcycle Privat
    2022-03-26 Verifierad kund
    Tjänst vi köpte var packning,flytt och städning av avflyttad lägenhet.
    Jättebra kontakt med Jessica eller växeln som hjälpte ill med frågor. Flyttpersonalen är mycket duktiga och proffesionella. De får absolut högsta betyg.
    Stort tack för 5:a i betyg! Det glädjer oss att vi fick möjlighet att hjälpa dig med uppdragets alla delar och att du är nöjd över utförandet. Vi finns endast ett samtal eller mail bort när du behöver oss igen. Allt gott! /Team Starcycle Privat
    2022-03-26 Verifierad kund
    Bra service. Lätta att kontakta och få hjälp av. Fixade hämtning av möbler till återvinning utan problem. Trevlig personal, snabbt avklarat. Mycket nöjd.
    Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att du upplevde vår service som snabb och att du är nöjd med utförandet. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver hjälp igen i framtiden! Må gott /Team Starcycle Privat
    2022-03-25 Verifierad kund
    Starcycle kunde komma inom någon dag efter att jag hört av mig, och var snabba och professionella när de hämtade min soffa.
    Tack så mycket Jenny! Vi uppskattar ditt omdöme och kul och höra att du är nöjd med oss! Du vet vart vi finns när du behöver hjälp med något annat. / Team Starcycle Privat
    2022-03-24 Verifierad kund
    Bra kommunikation, prisvärt och pålitligt!
    Superbra och snabb service. Berättar vid beställning att det är lite brådis och bra om de kan hjälp oss de närmaste dagarna. Två timmar senare kommer tre grabbar med en bil och lastar allt vi vill ha bortforslat på en halvtimme.

Superbra, rekommenderar starkt Starcycle!
    Mvh John
    Tusen tack John för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco! Det glädjer oss att du är nöjd och vi tackar för ditt förtroende. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen. Vi erbjuder en rad olika tjänster utöver bortforsling, bara kika in på vår hemsida! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2022-03-24 Verifierad kund
    Ett fantastiskt bemötande från början till slut, där jag fick möjlighet att påverka hur och när bortforslingen skulle genomföras. Ett extra plus till flyttkillarna som var oerhört snabba och tillmötesgående. Ingenting var omöjligt. De t o m kom tillbaka med en kudde jag råkat kasta av misstag, vid dagens slut. Jag är mycket nöjd!
    Tack snälla Madeleine för att du tog dig tid att skriva ett sånt fint betyg till oss och vår service. Vi strävar alltid efter att vara flexibla och serviceinriktade. Vi ser aldrig problem - endast roliga utmaningar! Vi är glada att du upplevde vår service som smidig och att vi överträffade dina förväntningar! Du vet var vi finns om du behöver hjälp i framtiden /Team Starcycle Privat
    2022-03-17 Verifierad kund
    Allt till belåtenhet,hämtning av en säng var deras uppdrag
    Tack för 5 fina stjärnor! Nöjd kund gör oss på Starcycle nöjda. Allt gott, /Team Starcycle Privat
    2022-03-17 Verifierad kund
    Bra service, trevliga medarbetare, bra priser, god tillgänglighet på telefon och nät.
    2022-03-17 Verifierad kund
    Vi blev trevligt bemötta. Allt fungerade snabbt och smidigt.
    Vi beställde hämtning och bortforsling av en dubbelsäng. Killarna som hämtade varorna var trevliga och allt gick helt enligt vad vi förväntat oss.
    Vi är jättenöjda och kommer att höra av oss till er nästa gång vi behöver hjälp.
    Tack!
    Hej Berit! Tack för att du tog dig tid att skriva en så fin rekommendation och 5 starka recos! Vi är glada att du är nöjd med hur uppdraget utfördes och att vi fick möjligheten att hjälpa dig! Du vet vart vi finns när du behöver oss igen! /Team Starcycle Privat