Starcycle

Starcycle

Vi på Starcycle har i raketfart blivit ett mycket omtyckt företag med många återkommande kunder som uppskattar vårt personliga engagemang, vår flexibilitet och vår snabba service.

Med vårt breda tjänsteutbud kan vi skräddarsy en lösning anpassad efter just ditt behov. Som kund behöver du bara ha en leverantör att ha kontakt med och ett telefonnummer att ringa, resten sköter vi.

Vi är verksamma inom följande områden:

Återvinning (bortforsling av bråte och skräp till återvinningscentralen)
Städhjälp
Flytthjälp
Dödsbo- och bohagstömningar
Tömning av kontor, lokal eller butik
Bud och Transporter
Montering
Löpande hämtningar från kontor av ex. returpapper, grovsopor, byggsäckar etc.

Vi hjälper både privatpersoner och företag. Vi har kontor och lager i Sollentuna och agerar i hela Stockholms län med omnejd samt Uppsala, Enköping och Västerås.

Anlita oss när du behöver hjälp och låt oss visa dig varför vi är en av de företag med högsta kundnöjdhet här på Reco!

Läs vad 445 kunder tycker om Starcycle 2

2021-06-14
    Flytten gick jätte bra. Höll tider och trevligt personal med jätte bra service.
    Tack Fathi! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen!. Må gott! /Team Starcycle Starcycle
    2021-06-11
    Snabba, engagerade och omtänksamma, såväl adminpersonal som flyttkillarna. Kändes tryggt och smidigt!
    Tack snälla Åsa för ditt trevliga omdöme och 5:a i betyg här på Reco! Tveka inte att höra av dig till oss igen när du behöver hjälp i framtiden - Vi hjälper dig gärna igen! Må gott! /Team Starcycle Starcycle
    2021-06-09
    Flytt av kontorsmöbler från kontorslokal till förråd.

Trevlig personal med glatt humör. Mycket duktiga på att packa in stora mängder saker i ett litet förråd. Något smärre missförstånd under vägen, som snabbt korrigerades. De arbetade snabbt och effektivt.

Jag skulle rekommendera dem.
    Tack Therese för möjligheten att få hjälpa dig och MynewsDesk! Och tack för ditt omdöme. Du vet vart vi finns när du behöver oss! //Starcycle teamet Starcycle
  • 2021-06-08
    Jag fick ett offert från de och jag accepterade det och efter några dagar de kontaktade mig och bad att ändra flytt och städ datumet... Jag skrev att det går inte och sedan 3 veckor innan flytt de kontaktade mig och skrev: "Tyvärr är det så att vi är fullbokade den dagen"! och "Vi beklagar verkligen att det blivit såhär".... men men...
    Tråkigt att vi inte hade möjligheten att hjälpa dig med din flytt. Då vi var väldigt fullbokade ditt önskade datum så föreslog vi annat datum men fick ingen återkoppling från dig. Tillslut så kommunicerade vi att vi inte hade möjligheten att hjälpa dig. Vi har även föreslagit att du kan vända dig till vår samarbetspartner som lovat att hjälpa dig. Hoppas det ordnar sig med din flytt! //Starcycle teamet Starcycle
    2021-06-08
    Mycket bra bemötande och trevlig personal
    Tack Patrick! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen!. Må gott! /Team Starcycle Starcycle
    2021-05-18
    Köpte städning runt sopkärl, inkl instoppande och inryckning av det som går, och bortforsling av resten.

Trevligt och flexibel handläggare Zanna.

Utav det jag kan se, så uppfyller företaget mina förväntningar. Problemet är att det är svårt att veta när dom har varit här och vad de har gjort.

Trots oklarhet, så bedömer jag att det som skall ske, sker.

/// Kenny
    Hej Kenny, Härligt att du är nöjd med vår service! Det är ju perfekt, då syns vi inte men utför jobbet. Hade vi inte Varit på plats så hade du fått höra det! Sen så kommer vi löpande veckovis på överenskomna tider, så det går att spåra när vi varit på plats. Tack för gott samarbete! //Starcycle teamet Starcycle
    2021-05-13
    Tömning av hus och källare skede snabbt och snyggt.
    Trevligt bemötande från offert till faktura.
    Vi hade hoppats få en en rätt beräknad offert och efter utfört arbete så stämde det bra med fakturan.
    Detta är andra gången vi använder oss av Starcycle och är väldigt
    nöjda.
    Tack Lars! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen!. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-05-08
    Flytt och städning
    Alla var trevliga och väldigt hjälpsamma, strukturerade
    Bemötandet var toppen
    Man har ju alltid höga förväntningar vid en flytt då det är en stor och lite jobbig händelse, men företaget levde upp till förväntningarna och överträffade dem
    ALLT fungerade verkligen toppen bra, även flyttstädning av den "gamla" lägenheten var fin, hämtning av flyttkartongerna gick fort och smidigt vid kontakt
    Vi är verkligen jätte nöjda!
    Tack snälla Cathrin för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco! Det glädjer oss att du är nöjd och vi tackar för ditt förtroende. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen. Vi erbjuder en rad olika tjänster utöver flytt och städ, bara kika in på vår hemsida! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-05-07
    Beställde flytt och städhjälp och var mycket nöjd med båda!
    Tack Petter för ditt omdöme om oss här på Reco, det glädjer oss att du är nöjd! Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen. Allt gott. /Team Starcycle Privat
  • skrev om Företag en del av Starcycle
    2021-05-07
    Snabba och effektiva, bara bra erfarenheter.
    Tack snälla för erat omdöme om oss här på Reco - Nöjet var helt på våran sida! Vi ser fram emot att få hjälpa er igen. Allt gott. /Team Starcycle Företag
    2021-05-07
    Mycket bra! Kunnig och hjälpsam personal
    Tack Liselotte! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-05-05
    Bra kommunikation, effektiv och duktig flyttpersonal.
    Bara positiva intryck!
    Tack snälla David för fint omdöme om oss här på Reco och en 5:a i betyg! Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen. Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-04-30
    Jag är mycket nöjd. Vart välbemött och de var otroligt smidiga och snabba.
    Tack Sebastian! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-04-29
    Kundservice är bäst med bemötande och kundens önskemål.
    hade packning och flytten till magasinering .
    Personalen väldigt kunnig montera av möbler och lampor , hjälpsam och ärligt .
    ser framåt när det dags att få möbler tillbaka från magasinering.
    Tack snälla Nilufar för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco och en 5:a i betyg! Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen. Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-04-23
    Snabb service, precis vad vi behövde, och trevliga chaufförer!
    Tack Jessica! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-04-11
    Köpte flyttstädning av Starcycle. Paret som städade kom från en annan firma med andra märken på bil och kläder, och pratade knappt någon svenska, vilket inte var intrycket av vad jag skulle få. Men den som köpte min lägenhet har inte klagat på städningen, och det tycker jag är det viktiga!
    Hej Levi, Tack för ditt omdöme! När vi har många bokningar på samma datum så kan vi ibland använda oss av vår samarbetspartner sedan 6 år tillbaka. Vi sätter vår kvalitétstämpel på uppdraget och det spelar ingen roll, oavsett så ska uppdraget bli tipptopp! Ha en fortsatt fin dag! / Team Starcycle Privat
  • Elizabeth K
    2021-04-09
    Har anlitat Starcycle vid ett flertal tillfällen senaste året; tömning av dödsbo, städning, flytt x 2, bortforsling av möbler. Plus extra önskade tjänster som tillägg. Kan bara säga.. proffsigt från början till slut. Från första kontakt och till sista handhavande. Är sååå nöjd med allt!!!!
    Hej Elizabeth, Tusen tack för ditt trevliga omdöme! Vi är glada för förtroendet och tacksamma över att få vara ditt självklara val av leverantör när du behöver hjälp - Oavsett tjänst! Ha det fint så länge så hör vi! /Team Starcycle Privat
    2021-04-03
    Bortforsling av tvätt- samt diskmaskin, gamla tomkartonger och annat bråte.
    De kom på utsatt tid, messade istf att ringa - precis som jag önskat, då jag har en hörselskada.
    De arbetade snabbt och effektivt. Proffsiga.

All kontakt från offertförfrågan till utförd tjänst var enbart positiv. Kommer definitivt att använda dem igen vid behov. Rekommenderas!
    Tack snälla Lena för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-04-02
    Jag har haft flytthjälp, hjälp till återvinning och flyttstäd. Punktliga, snabba och noggranna. Får snabb respons för frågor av de som sitter på kundtjänst. Nöjd och rekommenderar till andra.
    Tack Maria för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi är glada att vi fått förtroendet att hjälpa dig. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-04-02
    Montering av soffa. Zanna var supertrevlig och killarna som kom var trevliga och duktiga. Jag kommer anlita dem igen
    Tack Ann-Kathrin! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-04-02
    Vi tömde en lägenhet och behövde hjälp med bortforsling av vissa skrymmande möbler.
    Fann Starcycle på nätet, bad offertförfrågan fick svar nästan omgående.
    Fick hjälp med transporten i stort sett omgående efter accept av offert.
    Transporten anlände på avtalad tid och allt gick mycket smidigt.
    Kan varmt rekommendera dem.
    Tack Peter! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-04-01
    Beställde hämtning av bohag och flyttstäd.
    Anledningen till att jag fastnade för Starcycle var Zannas otroligt vänliga kundbemötande. Råden jag fick under resan med bl annat hur jag själv kunde påverka min kostnad, vilket i sin tur fick mig som kund att känna mig trygg, klara och tydliga offerter, snabba återkopplingar.
    Killarna som kom och hämtade var så trevliga, verkade veta precis vad de höll på med. Arbetade snabbt och effektivt.
    Jag hade egentligen inga direkta förväntningar men att bli glatt överraskad är alltid trevligt :0)))))
    Som kund är jag helt säker, nästa gång behöver jag inte läsa på Internet när jag behöver hjälp. Jag ringer direkt till Starcycle och att man stödjer barncancerfonden gör valet ännu mer tydligt.

Bästa hälsningar
    Inger/Lena
    Hej Inger, Tusen tack för ditt trevliga omdöme! Vi tackar för förtroendet och att vi fick möjligheten att hjälpa dig. Vi finns endast ett telefonsamtal eller mail bort när du behöver oss igen! Ha det fint så länge! /Team Starcycle Privat
    2021-03-31
    Trevligt bemötande och noggrant genomfört. De levererade verkligen!
    Hej Jan, Tack ett fint omdöme om oss här på Reco och 5:a i betyg! Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-03-31
    Anlitade starcycle när min mamma gick bort , dom tog hand om allt, rensade alla skåp mm bortforsling och städ jätte nöjd
    Tack snälla Jeanette för ditt förtroende till oss och att vi fick möjlighet att hjälpa dig! Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-03-30
    Hjälp med möbelflytt från företag i Kista till annan ort.
    Bra service kontakt och bemötande av Sanna som löste våra funderingar.
    Tack snälla Annica för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-03-24
    Jag ville ha en tung tvättmaskin och en tung TV-bänk bortforslad. Starcycle fixade det omgående och de trevliga killarna kom i utsatt tid och bar bort eländet. Zanna var mycket trevlig och tillmötesgående.
    Hej Gunilla, Kul och höra att du är nöjd med vårt bemötande och arbete! Hoppas vi får möjligheten att hjälpa dig igen framöver. //Team Starcycle Privat
    2021-03-22
    Beställde bortforsling av grejor. Är väldigt nöjd med både bemötande, service och jobbet som utfördes.
    Tack!
    Hej Camilla, Kul och höra att du är nöjd med vårt bemötande och arbete! Hoppas vi får möjligheten att hjälpa dig igen framöver. //Team Starcycle Privat
  • Fredrick A
    2021-03-22
    beställde bortforsling av soffa med ganska kort notis, de dök upp på uttalad tid och gjorde jobbet snabbt och effektivt (de tog även av sig skorna för att plocka bort soffan från den vita yllemattan, vilket uppskattades)

Sjukt nöjd!
    Hej Fredrick Tusen tack för ditt trevliga omdöme! Vi tackar för förtroendet och att vi fick möjligheten att hjälpa dig. Vi finns endast ett telefonsamtal eller mail bort när du behöver oss igen! Ha det fint så länge! /Team Starcycle Privat
    2021-03-17
    Trevliga och tillmötesgående!
    Fick hjälp med bortforsling av en möbel redan samma dag jag ringde. Snabb och fin service!
    Tack! :)
    Tack Lena! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-03-12
    Jag har använt mig av Starcycle två gånger nu och är väldigt nöjd! Dom kommer på uttalad tid, är trevliga, snabba och noggranna samt att priset landar på i princip exakt det som stod i offerten! Rekommenderar starkt att vända er hit om ni behöver flytthjälp!
    Tack snälla David för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi är glada att vi fått förtroendet att hjälpa dig. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss igen - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-03-10
    Fick snabb återkoppling på förfrågan gällande offert, och hade bra och snabb kommunikation fram till dess att möbeln hämtades.
    Ett trevligt bemötande!
    Kommer att anlita företaget igen om jag behöver hjälp igen!
    Tack snälla Maria för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-03-01
    Effektiva och duktiga, snabba svar och smidiga att ha och göra med.
    Hej Soheil, Kul och höra att du är nöjd med vårt bemötande och arbete! Hoppas vi får möjligheten att hjälpa dig igen framöver. //Team Starcycle Privat
    2021-02-25
    Jag köpte flytt med packning samt bortforsling av en del möbler samt skräp. Jag har använt dem tidigare i samband med min brors bortgång. Jag har blivit bra bemött. Jag hade höga förväntningar som uppfylldes.
    Hej Lotta! Tusen tack för ditt trevliga omdöme! Vi tackar för förtroendet och att vi fick möjligheten att hjälpa dig igen. Vi finns endast ett telefonsamtal eller mail bort när du behöver oss igen! Ha det fint så länge! /Team Starcycle Privat
    2021-02-22
    Hämtning av en gammal soffa och fåtölj till soptippen.
    Det gick snabbt, och dom kom vid rätt tid.
    En nackdelen, transportkillarna pratade inte svenska. Han SMS:ade på engelska innan. Alla kan inte engelska.

Sedan tyckte jag att det var lite dyrt.
    Hej Britt-Marie, Tack för din feedback! Priset var detsamma som du accepterade när du valde att boka in oss. Vi är glada att du är nöjd med hur uppdraget utfördes och att vi fick möjligheten att hjälpa dig! /Team Starcycle Privat
  • Marcus H
    2021-02-19
    Beställde flytthjälp samt städning. Starcycle utförde uppdraget superbt! Snabbt, noggrant och städningen var helt fantastiskt utförd! Kan varmt rekommendera Starcycle!
    Tack Marcus! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
  • Michael M
    2021-02-17
    Tjänsten avsåg tömning av företagslokaler.
    Enkel kontakt med mycket trevligt bemötande.
    Tydlig och enkel offert för uppdraget.
    Utförandet var snabbt och gediget.
    Är mycket nöjd med Starcycle.
    Tack snälla Michael för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-02-12
    Flytt av 3 rok samt flyttstädning.
    Professionella flytt-"gubbar", effektiva och duktiga. Trevligt bemötande.
    Städningen utförd enl alla önskemål.

Allt bra och smidigt.
    Tack snälla Pär för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-02-08
    Flytt o städ.
    Mycket bra bemötande
    Lite strul med städ men Starcycle fixade till det
    Hej Hans, Kul och höra att du är nöjd med vårt bemötande! Hoppas vi får möjligheten att hjälpa dig igen framöver. //Team Starcycle Privat
    2021-02-08
    Flytt och bortforsling av sängar.

Vänligt, snabbt, proffsigt, både vid beställning och utförande.
    Hej Christina, Det glädjer oss att vi fick möjlighet att hjälpa dig och att du är nöjd över utförandet. Vi finns endast ett samtal eller mail bort när du behöver oss igen. Allt gott! /Team Starcycle Privat
    2021-02-07
    Bra bemötande, snabb och smidig upphämtning av vårt piano. Enda nackdelen att det var lite dyrt i mitt tycke, men värt det.
    Hej Marie, Tack för ditt omdöme! Vi hoppas du anlitar oss igen i framtiden. Må gott! /Team Starcycle Privat
  • Åke R
    2021-02-05
    Jag beställde bortforsling av möbler som skulle slängas. Killarna bar ut alla grejor utan problem. När en sängram visade sig vara lite för stor att baxa ut så tog de den enkelt i bitar utan större åthävor. Jag var helt nöjd med deras arbete.
    Den enda fnurran var att det hade uppstått något problem med schemaläggningen. De var egentligen upptagna dagen vi hade kommit överens om, men jag kunde inte ta emot dem en annan dag. Det slutade med att bilen kom ändå fast sen eftermiddag (ca 17.30, så jag antar att killarna jobbade övertid).
    Hej Åke! Tusen tack för ditt trevliga omdöme! Vi tackar för förtroendet och ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden! Ha det fint så länge! /Team Starcycle Privat
    2021-02-04
    Trevligt bemötande samt smidig och snabb service
    Tack Helene för din trevliga recension och 5a i betyg! Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-02-03
    Trevliga ,lätta att samarbeta med och satte kunden i fokus.
    Tack Kristina! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-01-31
    I can’t imagine how our move would’ve gone without StarCycle. They helped us move, cleaned our old apartment, and picked up construction waste from our new place. Everything went smoothly and everyone we dealt with was super professional and friendly. 100% recommend.
    Thank you Cristina for taking the time to write such a nice review about us here at Reco. We're only a call away when you need us - you know that! Take care! / Team Starcycle Privat
    2021-01-30
    Bortforsling av möbler. Mycket trevligt bemötande både från kontoret och dom på "marken".
    Inga direkta förväntningar mer än att dom skulle göra sitt jobb vilket dom gjorde med råge.
    Tack Ove! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle Privat
    2021-01-29
    Trevligt bemött, lätt och smidig bokning och ett snabbt utförande. Kan inte bli bättre!
    Hej Jenny, Vi är glada att du är nöjd med hur uppdraget utfördes och att vi fick möjligheten att hjälpa dig! Du vet vart vi finns när du behöver oss igen! /Team Starcycle Privat
  • Åke A
    2021-01-28
    Vi är mycket nöjda och tacksamma på
    det utmärkta sätt som Starcycle utfört uppdraget vi gett dem.
    Punktlighet, noggrannhet och snabbhet
    kännetecknade deras arbete.
    Vi vill absolut rekommendera Starcycle.
    Hej Åke, Det glädjer oss att vi fick möjlighet att hjälpa dig och att du är nöjd över utförandet. Vi finns endast ett samtal eller mail bort när du behöver oss igen. Allt gott! /Team Starcycle Privat
    2021-01-27
    Bortforsling av soffa.

Mycket trevligt bemötande.

Hämtade soffan enligt överenskommelse.

Kommer att rekommendera dom och använda deras tjänster i framtiden!!!
    Tack snälla Dagny för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle Privat
    2021-01-27
    Proffsiga i allra högsta grad. Dom kom i tid och jobbade snabbt och me jätte bra kvalitet. Jag kan verkligen rekommendera dom.
    Tack snälla för ert fina omdöme och att ni är nöjda med oss och vår service. Vi hoppas att detta inte var sista gången vi fick hjälpa er! Vi finns endast ett samtal eller mail bort. Allt gott //Team Starcycle Privat
    2021-01-24
    Jag anlitade Starcycle för bortforsling. Jag ringde ena dagen och så kom de dagen efter. Jag fick ett fint bemötande både i telefonen och av dem som kom och hämtade skräpet. Snabbt och effektivt.
    Jag är nöjd och har rekommenderat dem till vänner.
    Hej Carina! Tusen tack för ditt trevliga omdöme! Vi tackar för förtroendet och ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden! Ha det fint så länge! /Team Starcycle Privat