Starcycle

Finlandsgatan 14, 164 74 Akalla — Visa karta

Vi på Starcycle har i raketfart blivit ett mycket omtyckt företag med många återkommande kunder som uppskattar vårt personliga engagemang, vår flexibilitet och vår snabba service.

Med vårt breda tjänsteutbud kan vi skräddarsy en lösning anpassad efter just ditt behov. Som kund behöver du bara ha en leverantör att ha kontakt med och ett telefonnummer att ringa, resten sköter vi.

Vi är verksamma inom följande områden:

Återvinning (bortforsling av bråte och skräp till återvinningscentralen)
Städhjälp
Flytthjälp
Dödsbo- och bohagstömningar
Tömning av kontor, lokal eller butik
Bud och Transporter
Montering
Löpande hämtningar från kontor av ex. returpapper, grovsopor, byggsäckar etc.

Vi hjälper både privatpersoner och företag. Vi har kontor och lager i Sollentuna och agerar i hela Stockholms län med omnejd samt Uppsala, Enköping och Västerås.

Anlita oss när du behöver hjälp och låt oss visa dig varför vi är en av de företag med högsta kundnöjdhet här på Reco!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt
4.8/5
4.8/5
4.9/5

Läs vad 381 kunder tycker om Starcycle

• 2020-11-24

Charlotte K skrev om Starcycle
    Trevligt bemötande när jag bokade. Trevlig personal som kom och hämtade grejerna. Allt fungerade smidigt. Läs mer
  • 2020-11-23

Nanna A skrev om Starcycle
    Vi har genom åren anlitat Starcycle ett flertal gånger genom åren för såväl flyttstädning & flytt av bohag, som bortforsling av diverse saker. Det är med handen på hjärtat som jag varmt rekommenderar Starcycle, för att hela teamet är otroligt flexibla, trevliga, professionella och effektiva. Det har inte varit en enda gång som vi inte varit nöjda med dem. Läs mer
  • 2020-11-21

Barbro G skrev om Starcycle
    Har fått hjälp med flytt från hus till lägenhet. Mycket bra!!
    Snabbt, effektivt och bra på alla sätt och vis.
    Jag är nöjd och kommer att anlita Starcycle igen för annat uppdrag. Läs mer
  • 2020-11-17

Paul C skrev om Starcycle
    They did what they said they would do and were easy to deal with. Very happy. Läs mer
  • 2020-11-17

eva l skrev om Starcycle
    Jag behövde hjälp att forsla bort ett gammalt gjutjärnsbadkar. Två killar kom och slet något enormt med att få ut det genom det trånga badrummet. De var osäkra på om det verkligen skulle gå att få ut genom dörren, men de gav inte upp och det lyckades till slut. Därefter bar de ned karet 4 trappor. Riktiga hjältar! Läs mer
    2020-11-23 Starcycle svarar eva l
    Tack snälla Eva för att du tog dig tid att skriva ett sånt fint betyg till oss och vår service.
    Vi strävar alltid efter att vara flexibla och serviceinriktade. Vi ser aldrig problem - endast roliga utmaningar! Vi är glada att du upplevde vår service som smidig.
    Du vet var vi finns om du behöver hjälp i framtiden /Team Starcycle
  • 2020-11-10

Michael B skrev om Starcycle
    Mycket nöjd med bortforsling av sovrummets innehåll! Gott bemötande och förväntad tjänst! Läs mer
    2020-11-23 Starcycle svarar Michael B
    Hej Michael,
    Tack för ditt fina omdöme. Vi hoppas du anlitar oss igen i framtiden. Må gott! /Team Starcycle
  • Hans Leif Jimmy Z

2020-11-02

Hans Leif Jimmy Z skrev om Starcycle
    Trevligt kontakt via telefon, men tråkigt att man prelbokar en tid och ringer två gg och ändrar, visst lite trafik i Stockholm. Dock jätte många plus till grabbarna som kom hur trevliga som helst.+++++ Läs mer
    2020-11-23 Starcycle svarar Hans Leif Jimmy Z
    Hej Jimmy,
  • 2020-11-02

Christer S skrev om Starcycle
    Trevliga, effektiva mao perfekt utfört jobb! Läs mer
    2020-11-06 Starcycle svarar Christer S
    Hej Christer,
  • 2020-10-31

Maria L skrev om Starcycle
    Snabbt svar på förfrågan. Kom i tid. Smidig hantering. Läs mer
    2020-11-06 Starcycle svarar Maria L
    Hej Maria,
    Tack för fint omdöme och 5:a i betyg!. Vi är glada att du är nöjd med utförandet. Vi finns endast ett samtal bort om du behöver hjälp igen i framtiden! Må gott /Team Starcycle
  • 2020-10-28

Bengt N skrev om Starcycle
    Köpte en TV-bänk. Allt förutom monteringsbeskrivningen (alldeles för liten och svårläst), var perfekt. Läs mer
    2020-11-23 Starcycle svarar Bengt N
    Hej Bengt,
    Har svårt att uttala mig om Tv-bänken då vi hjälpte dig med bortforsling.
    Vi hoppas att du är nöjd med utförandet och att du anlitar oss igen i framtiden!
    Allt gott! /Team Starcycle
  • 2020-10-27

Hans O skrev om Starcycle
    Lätt snabbt enkelt och tydliga besked. Vill göra bra! Läs mer
    2020-11-06 Starcycle svarar Hans O
    Hej Hans,
  • 2020-10-23

Lasse & Anne-Maj T skrev om Starcycle
    Möbelhämtning, mycket bra genomfört trots väldigt "korta bollar".
    Total uppställning för att lösa vårt problem. Tusen Tack. Läs mer
    2020-10-26 Starcycle svarar Lasse & Anne-Maj T
    Tack Lasse & Anne-Maj! Vad roligt att höra att ni är nöjda över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper er gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle
  • 2020-10-21

Sture N skrev om Starcycle
    Starcycle utförde sitt uppdrag på ett mycket professionell sätt. Jag kan rekommendera deras tjänster. Läs mer
    2020-10-26 Starcycle svarar Sture N
    Hej Sture,
    Stort tack för dina fina ord och för 5:a i betyg! Det glädjer oss att vi fick möjlighet att hjälpa dig och att du är nöjd över utförandet. Vi finns endast ett samtal eller mail bort när du behöver oss igen. Allt gott! /Team Starcycle
  • Suzanne S

Suzanne S skrev om Starcycle
    Bra bemötande. Punktliga.
    Det var snabbt gjort. Kan tänka mig anlita dem igen Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Suzanne S
    Tack snälla Suzanne för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle
  • 2020-10-19

Helen L skrev om Starcycle
    Bortforsling av frys. Trevligt bemötandet och det gick fort. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Helen L
    Hej Helen,
  • Anders L

Anders L skrev om Starcycle
    Transport ock en flytt...finns inget att klaga på där inte...från beställning till utförande, mycket bra...trevlig personal i hela kedjan...varmt rekommenderas... Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Anders L
    Hej Anders,
  • Tmr A

Tmr A skrev om Starcycle
    Starcycle hjälpte oss med bortforsling av skräp från kontoret, bland annat pärmar med sekretesspapper. Snabbt, smidigt och prisvärt. Och som ryktet säger om företaget är de alltid i tid till sina uppdrag, vilket uppskattas enormt. Kan varmt rekommendera! Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Tmr A
    Tack snälla för ert fina omdöme och att ni är nöjda med oss och vår service. Vi hoppas att detta inte var sista gången vi fick hjälpa er! Vi finns endast ett samtal eller mail bort. Allt gott //Team Starcycle
  • Samuel V

2020-10-16

Samuel V skrev om Starcycle
    Jag beställde bortforsling av överblivna möbler. Kundtjänst svarade snabbt i telefonen och visade mycket gott bemötande. Det var enkelt att kommunicera. Uppdraget utfördes utan anmärkningar. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Samuel V
    Hej Samuel,
  • Per F

2020-10-12

Per F skrev om Starcycle
    Ett utmärkt och välfungerande företag! Personal dök upp på exakt avtalad tid för flytthjälp vid två tillfällen. Stor noggrannhet och omsorg om föremål och interiör. Hypereffektiv städhjälp därefter med skinande blankt resultat i varje liten vrå. Särskilt tack till Claudia som städade och Zanna som samordnade jobben. Trevligt bemötande och väl utfört arbete! Tack! Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Per F
    Hej Per,
    Stort tack för att du tog dig tid att skriva en så fin rekommendation och för 5:a i betyg! Det glädjer oss att vi fick möjlighet att hjälpa dig och att du är nöjd över utförandet. Vi finns endast ett samtal eller mail bort när du behöver oss igen. Allt gott! /Team Starcycle
  • 2020-10-12

Eva M skrev om Starcycle
    De fyra gånger som jag har anlitat Starcycle, två gånger med flytthjälp inkl. flyttstädning, två gånger hämtat bohag för bortforsling till återvinningscentral, jag har blivit till 100% nöjd. De passar alltid tiden, svara på telefonsamtal och mejl utan fördröjning. Trevlig och hjälpsam personal. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Eva M
    Hej Hannele,
  • 2020-10-05

Ann-charlotte A skrev om Starcycle
    Har köpt packning och flytt. Personalen var trevlig och det gick bra med uppdraget. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Ann-charlotte A
    Hej Ann-Charlotte,
  • 2020-10-02

Maria G skrev om Starcycle
    Vi anlitade Starcycle för en flytt. De gjorde ett utmärkt jobb, kom i tid, var väldigt effektiva och trevliga. Skulle absolut rekommendera dem. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Maria G
    Tack Maria! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle
  • 2020-10-01

Emilia Ö skrev om Starcycle
    Vi bokade flytt hjälp samt flyttstäd och var jätte nöjda.
    Lätta att ha att göra med, punktlig och ordentliga.
    Kan varmt rekommendera. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Emilia Ö
    Tack snälla Emilia för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle
  • 2020-09-28

Claes W skrev om Privat en del av Starcycle
    Beställde röjning, städning och transport för ett dödsbo.
    Mycket flexibelt företag som verkligen lyssnade in och uppfyllde våra önskemål. Medarbetarna på företaget mycket serviceinriktade och effektiva.
    En liten anmärkning var att företagets fakturor angav förfallodag som redan var passerad när vi fick dem.

Ett företag som jag varmt rekommenderar. Läs mer
    2020-09-29 Starcycle svarar Claes W
    Hej Claes,
  • 2020-09-27

Gunnel W skrev om Starcycle
    Jag är nöjd med bemötandet och kommer att återkomma till er vid behov. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Gunnel W
    Hej Gunnel!
  • 2020-09-18

Robert M skrev om Starcycle
    Mycket bra service som löser problem. Bra bemötande och arbetet går snabbt med trevliga killar som kan hantera stora tunga föremål. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Robert M
    Hej Robert!
    Tusen tack för ditt trevliga omdöme! Vi tackar för förtroendet och ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden! Ha det fint så länge! /Team Starcycle
  • 2020-09-18

Lena N skrev om Starcycle
    Jag fick hjälp att tömma ett dödsbo och är jättenöjd med hjälpen. De fick jobba hårt men fick allt gjort enligt förväntan. Dessutom var servicen utomordentlig. Pålitliga, mycket bra service och väldigt bra kvalitet på utfört jobb. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Lena N
    Hej Lena,
  • 2020-09-17

Hannele E skrev om Starcycle
    bortforsling av mitt piano. Företaget var det enda som åtog sig detta. Jag var mycket nöjd.
    Jag blev väldigt vänligt bemött både från kontorssidan och av killarna som "gjorde jobbet".
    Företaget var bättre än väntat.
    Jag kommer att rekommendera dem. Läs mer
    2020-10-20 Starcycle svarar Hannele E

2020-09-14 Starcycle svarar Bo P
    Hej Bo!
  • 2020-09-04

Robbie W skrev om Privat en del av Starcycle
    Bokade flytt samt flyttstäd via Starcycle och allt flöt på hur smidigt som helst. Ingenting var trasigt, flyttgubbarna var extremt varsamma och snabba.
    Kan varmt rekommendera Starcycle! Läs mer
    2020-09-14 Starcycle svarar Robbie W
    Hej Robbie!
  • 2020-09-03

Christina B skrev om Privat en del av Starcycle
    Flytt/tömning av dödsbo plus flyttstädning. Vi blev väl bemötta! Läs mer
    2020-09-03 Starcycle svarar Christina B
    Hej Christina!
    Starcycle gillar detta
  • 2020-08-26

Huvudstadens Golfklubb Å skrev om Företag en del av Starcycle
    Kontaktade Starcycle för hjälp med att tömma ett hus och även få det städat.
    Vi är mycket nöjda med genomförandet av det beställda arbetet samt på det trevliga och samtidigt proffsiga sättet vi bemöttes av Starcycles personal.
    Kan varmt rekommendera Starcycle och kommer med all sökerhet att återkomma med nya förfrågnkngar när vi har behov av hjälp. Läs mer
    2020-08-28 Starcycle svarar Huvudstadens Golfklubb Å
    Tack för fint omdöme och 5:a i betyg!. Vi är glada att ni är nöjda med utförandet. Vi finns endast ett samtal bort om ni behöver hjälp igen i framtiden! Må gott /Team Starcycle
  • 2020-08-07

Rodrigo A skrev om Privat en del av Starcycle
    Fick hjälp med att städa och tömma ett dödsbo. Trevlig och proffsig bemötande från kontaktperson samt all personal som utförde uppdraget. Mina varmaste rekommendationer mycket nöjd med allt. Läs mer
    2020-08-12 Starcycle svarar Rodrigo A
    Hej Rodrigo,
  • Märtha J

2020-08-05

Märtha J skrev om Privat en del av Starcycle
    Tömning av lägenhet för dödsbo
    Väl bemött i sammanhanget och inför fullgörandet av uppdraget.
    Något förvånad över att "slutsumman" i fakturan blev så mycket högre än jag förväntat mig; kan dock bero på bristande erfarenheter i sammanhanget.....

I alla fall skönt att få det hela gjort! Läs mer
    2020-08-12 Starcycle svarar Märtha J
    Hej Märtha,
    Kul och höra att du är nöjd med vår kommunikation och utförande!
    Svårt att uttala mig om kostnaden är hög eller inte, då du valde att acceptera vår offert så hoppas jag ändå att du ansåg den rimlig.
  • 2020-07-01

Jennifer M skrev om Privat en del av Starcycle
    We had an excellent moving experience with Starcycle! The booking was friendly and easy and the moving team were careful and professional. Everything was handled very well and it was all finished quickly :) I will call Starcycle again for future moves! Läs mer
  • 2020-06-28

Maria N skrev om Privat en del av Starcycle
    Starcycle tömde ett dödsbo och gjorde det med beröm godkänt. De tog även hand om städningen, även det gjordes perfekt. Bemötandet var otroligt bra, men man ska inte välja Starcycle om man vill hålla ner kostnader.

Med vänliga hälsningar,
    Maud och Maria Läs mer
    2020-06-30 Starcycle svarar Maria N
    Hej Maria!
  • 2020-06-18

Elisabeth H skrev om Privat en del av Starcycle
    Jag behövde flytthjälp i ett svårt läge med en vårdnadstvist och en misshandel. De ställde upp på mycket kort varsel, med en stor förståelse och för en prisvärd kostnad och utförde jobbet mycket professionellt och gav trygghet i en annars mycket turbulent situation. Jag rekommenderar dem gärna vidare till alla som behöver flytthjälp. Läs mer
    2020-06-22 Starcycle svarar Elisabeth H
    Tack snälla Elisabeth för att du tog dig tid att skriva sådant fint omdöme om oss här på Reco. Vi finns endast ett samtal bort när du behöver oss - Det vet du! Allt gott. /Team Starcycle
  • 2020-06-12

Marianne B skrev om Privat en del av Starcycle
    Tack för ett vänligt bemötande och ett väl utfört arbete! Vi fick hjälp med att tömma och städa våra föräldrars lägenhet. Läs mer
    2020-06-12 Starcycle svarar Marianne B
    Hej Marianne!
  • 2020-06-11

Marie L skrev om Privat en del av Starcycle
    Jag och mina systrar beställde en tömning tidigare i vår och senast för några dagar sedan. Vid första tillfället tillkom det bråte - men det var inga problem. Snabb, effektiv och noggrann personal. Läs mer
    2020-06-11 Starcycle svarar Marie L

2020-06-05 Starcycle svarar Emilia K
    Hej Emilia!
  • 2020-06-02

Birgitta A skrev om Privat en del av Starcycle
    Snabbt, smidigt och enkelt och också trevliga att ha att göra med :-) Läs mer
    2020-06-02 Starcycle svarar Birgitta A
    Hej Birgitta,
  • 2020-06-02

Kristina D skrev om Privat en del av Starcycle
    Jag köpte en tjänst, flyttstädning. Allting gick smidigt och snabbt från början till slut: kontakt, proffsig konversation, trevlig bemötande. Företaget levde upp till alla mina förväntningar. De löste problemen som uppstod, exempelvis ändra tiden, putsa extra två inglasadebalkongen.
    Jag är mycket nöjd med resultatet! HELT FANTASTISKT! STARKT REKOMMENDERAS! Läs mer
    2020-06-02 Starcycle svarar Kristina D
    Tack snälla Kristina för att du tog dig tid att skriva ett sånt fint betyg till oss och vår service. Vi strävar alltid efter att vara flexibla och serviceinriktade. Vi ser aldrig problem - endast roliga utmaningar! Vi är glada att du upplevde vår service som smidig och att vi överträffade dina förväntningar! Du vet var vi finns om du behöver hjälp i framtiden /Team Starcycle
  • 2020-05-23

Seidi L skrev om Privat en del av Starcycle
    JAG KÖPTE TJÄNSTEN BORT FORSLING AV MIN GAMLA STORA TJOCK TV.
    DET FUNGERADE ALLDELES UTMÄRKT VÄNLIGT BEMÖTANDE SÅÅ BRA. JAG KOMMER I FORTSÄTTNINGEN ATT ANVÄNDA MIG AV STARCYCLES TJÄNSTER.
    MVH SEIDI LUNDMAN Läs mer
    2020-05-25 Starcycle svarar Seidi L
    Hej Seidi! Tack för att du tog dig tid att skriva en så fin rekommendation och 5 starka recos! Vi är glada att du är nöjd med hur uppdraget utfördes och att vi fick möjligheten att hjälpa dig! Du vet vart vi finns när du behöver oss igen! /Team Starcycle
  • 2020-05-20

Maria V skrev om Privat en del av Starcycle
    Flytt av möbler och flyttstäd. Bra service, trevlig personal Läs mer
    2020-05-22 Starcycle svarar Maria V
  • 2020-05-07

Ingibjörg K skrev om Privat en del av Starcycle
    Flyttstädning - det gjorde de jättebra, blev väldigt fint och min köpare hade heller inga anmärkningar. Toppbetyg! Läs mer
    2020-05-07 Starcycle svarar Ingibjörg K
    Tack Ingibjörg! Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg. Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle
  • 2020-03-24

2020-03-16 Starcycle svarar Anders N
    Hej Anders!
  • 2020-02-20

Magnus D skrev om Privat en del av Starcycle
    Killarna jobbade snabbt och effektivt Läs mer
    2020-02-20 Starcycle svarar Magnus D
    Hej Magnus,
    Vad roligt att höra att du är nöjd över utförandet och tack för 5:a i betyg! Vi hjälper dig gärna igen i framtiden - Det är bara slå oss en signal. Må gott! /Team Starcycle
  • 2020-02-16

Stefan H skrev om Privat en del av Starcycle
    Flyttstäd av lägenhet, kom i tid, uppträdde korrekt och gjorde ett bra jobb, Läs mer
    2020-02-17 Starcycle svarar Stefan H
    Hej Stefan och tack för ditt fina omdöme. Vi hoppas du anlitar oss igen i framtiden. Må gott! /Team Starcycle
  • 2020-02-09

Helena P skrev om Privat en del av Starcycle
    Bokade flytthjälp samt bortforsling av möbler
    Trevlig, kompetent personal
    Allting gick smidigt kan varmt rekommendera
    . Läs mer
    2020-02-11 Starcycle svarar Helena P
    Hej Helena, tack för ditt fina omdöme. Vi är glada att du är nöjd med bemötandet och utförandet. Vi finns endast ett samtal bort om du behöver hjälp igen i framtiden! Må gott /Team Starcycle

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte