Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
2.8 i betyg av av
17 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag17 omdömen om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Riktigt otrevlig personal. Åkt dit två gånger (då vi trodde att första besöket var ett undantag), men andra besöket var ännu värre. Ingen hälsar när man kommer in i butiken fast tre personer sitter vid disken utan kunder och vi fick närmast en uppläxning för att vi inte skulle tro att vi kunde få någon hjälp utan anmält besök med beskrivning av en arkitekt. Bad ej ens om hjälp utan ville bara kika på olika stenar först…
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Undvik Stenfirma Törner! Jag fick först hjälp av Fredrik, som verkade väldigt vettig, men sedan tog Lennart Törner över ärendet och därefter blev allt väldigt besvärligt. Det är svårt att ge en kort sammanfattning av alla turer som varit. Lennart är mycket otrevlig och lynnig, och jag har sällan känt mig så utsatt som kund. Jag beställde en kalkstensskiva till mitt nya kök och hade redan fått en produktionstid, varför ändå valde att gå vidare med beställningen. Förutom det extremt konstiga bemötandet är några konkreta synpunkter 1) försenad produktion (petitess i sammanhanget 2) offert på mätkostnaden stämde inte med det jag sedan fick betala till mätfirman (korrigerat efter ett antal påpekanden), 3) leverans INNAN slutbesiktning trots att vi hade en överenskommen dag för besiktning på plats (enl företagets rutiner) 4) små nagg i framkanten på skivan påpekade jag då skivan var på plats, detta lämnades utan kommentar 5) slutfakturan var c:a 8000 kr högre än överenskommet och det krävdes många mail för att Lennart slutligen skulle förstå vad han gjort fel. Den sista hundralappen vägrade han hårdnackat att korrigera och den efterskänkte jag för att vi äntligen skulle kunna avsluta ärendet.
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Värre kundbemötande än hos Stenfirma Bror Törner får man verkligen leta efter
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Sanslöst dåligt bemötande helt omöjliga att ha och göra med..
Försökte beställa en bordsskiva men fick noll gehör -
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Förskräckligt! Urusel service och närmast galna ägare. Undvik denna firma!
Jag och min man ångrar verkligen att vi inte läste recensioner om Stenfirma Törner innan vi kontaktade dom.
Vi hittade en Sten hos dom som vi ville ha till ett stort kök samt till två hoar i Sten och bad om offert. I samtal med VD:n utlovas offert och vi pratar om hyllösningar osv. Dagarna går men vi får ingen offert och mailar och påminner samt ringer. Inget svar. Vi är därför tvungna att varje gång åka förbi Stenfirman och påminna om offert. Tillslut(efter 5 besök) får vi iallafall ett löfte om leverans innan Jul och datum för produktion, fortfarande utan offert med endast en fingervisning om vad stenen till köket kan komma att kosta. Vi får även i samband med detta en dag för mätning. Dagen innan mätning försöker vi nå Företaget för att få veta vilken tid de kommer och mäter, ingen kontakt. Så i vanlig ordning åker vi till butiken.
På plats i butiken uppstår en diskussion där VD:n brusar upp på ett märkligt och ologiskt sätt och höjer rösten samtidigt som han svamlar om vad han sagt och inte sagt. Det blir en hätsk högljudd diskussion där vi räknar upp alla sätt Stenfirma Bror Törner brustit i sin kommunikation med oss. Diskussionen avslutas av att VD:n rusar ut på lagret viftandes med armarna i luften för att inte komma tillbaka till butiken där vi står och väntar. Ytterst märkligt beteende av en vuxen man, har ALDRIG varit med om något liknande.
Det finns kollegor i butiken (däribland en kvinna som kanske är hans fru) men ingen ens reagerar på att det står snopna kunder kvar i butiken!!! Efter en stunds väntan på någon annan i personalen så lämnar vi butiken häpna och chockade över vad som just utspelat sig.
Vi har aldrig varit med om så dåligt kundbemötande tidigare och uppmanar er att undvika denna firma och vända er till andra proffsiga Stenfirmor i stan tex VE Sten eller Lapital.
Vi väntar nu Sten från en annan leverantör och den processen har varit okomplicerad och smidig! -
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Supernöjd med bänkskiva i cararra. Lyssnade på deras tips om att ha en lång skiva istället för två kortare och det kunde inte ha blivit bättre.
Plus för snabb leverans samt bra service. -
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Otroligt proffsigt bemötande med kunnig personal! Beställde sten till både badrum och kök, var personligen lite lost i processen men fick smakråd och tips på vad som passar bäst i de olika rummen, vilket gjorde resultatet helt perfekt. STORT TACK!
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Väldigt nöjd med resultatet. Proffsigt bemötande genom hela processen. Killarna som kom och installerade var suveräna. Kan starkt rekommendera!
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Bra utbud och mycket kunnig personal. Väldigt nöjd med slutresultatet !
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Finns inget företag som kan sin sak så väl och levererar så hög kvalitet på material och service. Jag har använt dom ett flertal gånger under årens lopp när jag har byggt badrum och kök och altid lika nöjd och belåten. Om ni vill ha någon ni kan lita på och som verkligen kan sitt job, rekommenderar jag varmt Stenfirma Bror Turner och dess yrkes kunnande personal.
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Värre kundbemötande än hos Stenfirma Bror Törner får man verkligen leta efter. Trist att behöva bli behandlad som skit trots att man är en återkommande kund som handlat för avsevärda belopp.
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Från början till slut har allting varit perfekt. Jag fick snabbt svar på min offertförfrågan och goda råd vid beställningen, med trevligt bemötande. Mina granitskivor levererades med exakt de mått som jag angivit, och kantslipningen var den rätta. Precis som när jag för ca 10 år sedan beställde en marmorskiva!
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Akta er för det här företaget. De här ingen som helst ambition att möta kunderna. Luriga "avtal" som i princip friskriver dem från allt ansvar. Handskrivna offerter utan tydligt innehåll. När jag skulle returnera golvplattor jag köpt 10 dagar tidigare så synade de dessa och tog bort alla som hade minsta kantnötning. En nötning vi inte skapat utan som de sålt. Fick halva priset på de återstående som var schyssta. Omöjliga att få tag på om det gäller annat än en ny order. De funkar säkert så länge ni slipper reklamation.
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Bra service och produkter till ett bra pris!! Vi beställde kalkstens bänkskivor till vårt badrum och är mycket nöjda! :)
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Har läst och hört många bitska omdömen om detta företag. Min kontakt med företaget har varit bra. Jag tror det underlättar om man innan kontakt vet ungefär vad man vill ha. Attityden de har liknar den i många proffsbutiker.
Stenen som levererades var av hög kvalité och överensstämde helt med beställningen.
De saknar kortterminal vilket hade underlättat det administrativa med handpenning och uthämtning av en liten beställning. -
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Riktigt uselt. Försökte lura oss att acceptera en undermålig produkt, men ertappades som tur var i sista stund. Oseriöst och ohyfsat. Första gången jag skriver på RECO men jag kände verkligen att det här måste man reagera på. Håll er borta om ni vill ha kvalitet och trevlig service.
-
skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
Okej, när vi först köpte 10 kvm kalksten var allt frid och fröjd. Vi behövde sen komplettera med en kvadrat utifall det skulle vara lite spill så åkte dit och köpte utan problem 6 lösa plattor över disk och betalade kontant. Det var tydligen inga problem att köpa en kvm för då var det ju pengar in i deras kassa apparat. Fick inget kvitto men skulle få det mailat till mig senare. Förstod senare varför dom sket i att ge mig ett kvitto, jag skulle ju inte ha någon användning av det. Till slut fick jag en faktura skickad till mig via mail. Det trodde jag man fick innan man betalade och när man betalt ett kvitto.
Skit samma, ingen sa något om att det inte gick att returnera ett brutet paket. För det gick tydligen att sälja ett brutet paket med 6 lösa plattor.
När jag sedan 5 dagar senare skulle returnera de icke använda plattorna och visade upp min faktura ("läs: kvitto) så var första frågan från snubben i kassan " har du fått ok på att lämna tillbaka dessa? Eeeh, nja lika lite som att jag får ok från nån på Stadium att lämna tillbaka ett par oanvända sneakers.
Jag fick rådet att snacka med chefen på lagret, han skulle lösa det hela. Toppenkille som han var....
När chefen sen kommer ut så följs han av en snubbe i stövlar från lagret med armarna i kors och en halv dosa baksnus under läppen som pliktskyldigt backar upp sin chef i hans påståenden. Han undrade först om jag läst avtalet?- Vilket jävla avtal undrar jag i mitt stilla sinne?
"Jag har fått en faktura och där står inte ett skit om någon avtalstext." Står det nåt avtal på ICAs kvitton? Inte vad jag har sett I alla fall, men det är å andra sidan ingen där som har bett mig läsa avtalet när jag handlat 1 liter mjölk!
Lagerchefen började sen omedelbart leta fel på plattorna för att på så sätt kunna hänga upp det på något. Han påtalade då att det var en platta som var lite skadad i kanten. Jaaaa du det beror på att ni sålt skadade varor till mig som ni vid säljtillfället sa skulle vara så då det gav lite "charmig patina". Han muttrar sen något om att "vad fan säljer dom brutna förpackningar i kassan för"? I det läget brukar 99% ge kunden rätt när dom inser att någon inom sin egen organisation så uppenbart gjort något fel. Men icke då...
Efter att ha funderat ca 0,1 nanosekunder säger han; Äh dom här kan vi inte ta tillbaka! Jag tänker att, jo du, det kan du men du vill inte, och sen vill du visa snubben med armarna i kors och moppemuschen att du är boss på lagret, i sann hierarkisk småföretagaranda. Kände instinktivt att detta är satt i system då det ju både är tråkigt och olönsamt att hantera returer.
Orkade såklart inte tjafsa över 912 kronor men svor en ed till Gud att jag ALDRIG ska låta någon bekant besöka detta lusätna och giriga företag igen.
SJUKT GENOMUSEL SERVICE! Är det verkligen värt 900 spänn att få ett dåligt rykte som, mark my word, jag kommer att sprida tills jag avlider om 60 år och företaget förhoppningsvis är likviderat? Halleluja för sociala mediers spridningskraft dessa tider! Helt gratis dessutom...
Tur att dom inte har helgöppet så att fler kunder riskerar att hamna i deras nerlortade klor!
Watch out, det kostar betydligt mer än det smakar!
Vänligen Patrick