Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

2.9

20 omdömen om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Brita S
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Ett fint överstycke av marmor ramlade ner från vår öppna spis. Biten som sattes dit på 30-talet var av finaste Kolmårdsmarmor och gick i flera bitar, ett hörn var borta och den var helt trasig. "Vi gör ett försök" sa de på Törners. Idag hämtade vi den och den ser fantastisk ut. Obegripligt skickligt är den ihopsatt och slipad. Rent trolleri. VARMT TACK

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 371 omdömen 4.2 av 371 omdömen

Fick bra service av personalen i butik! Leveransen kom fortare än tänkt.

Ebba B
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Köpte marmor till mitt badrum, när plattorna levererades förstod jag varför Fredrik var så ihärdig i att jag skulle köpa så väldigt mycket mer än jag behövde. Plattorna var fulla med lufthål, onormalt många lufthål. Jag har försökt sälja vidare de kvm som blivit över men ingen vill köpa det av mig pga alla lufthålen. Jag är medveten om att marmor är ett naturmaterial och lufthål kan förekomma. Men det känns som jag köpte andrahandssortering till fullpris. Hade jag haft tid hade jag lämnat tillbaka och köpt ny, dessvärre...

Tom  J
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Vi köpte några stora kvartsitskivor med utsågning och håltagning av Bror Törner. Skivorna skulle bli "väggpaneler" i vårt nya badrum. Vi hade kontakt med Fredrik och då vi i stort sett visste vad vi var ute efter så gick beställningen smidigt med reservation av stenskiva, bokning av "produktionstid" och slutligen leverans av skivorna. Byggfirman vi anlitat för vårt badrum levererade måtten och monterade stenarna på plats. Slutresultat blev mycket bra och vi är väldigt nöjda med vårt unika badrum.

Elkontakten Sverige AB
4.8/5 i betyg av 361 omdömen 4.8 av 361 omdömen

Kan varmt rekommendera detta bolag. Jag ger dom 🌞🌞🌞🌞🌞 Angelito

Angelito Z Angelito Z
Joline E
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Riktigt otrevlig personal. Åkt dit två gånger (då vi trodde att första besöket var ett undantag), men andra besöket var ännu värre. Ingen hälsar när man kommer in i butiken fast tre personer sitter vid disken utan kunder och vi fick närmast en uppläxning för att vi inte skulle tro att vi kunde få någon hjälp utan anmält besök med beskrivning av en arkitekt. Bad ej ens om hjälp utan ville bara kika på olika stenar först…

Anna Karin I
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Undvik Stenfirma Törner! Jag fick först hjälp av Fredrik, som verkade väldigt vettig, men sedan tog Lennart Törner över ärendet och därefter blev allt väldigt besvärligt. Det är svårt att ge en kort sammanfattning av alla turer som varit. Lennart är mycket otrevlig och lynnig, och jag har sällan känt mig så utsatt som kund. Jag beställde en kalkstensskiva till mitt nya kök och hade redan fått en produktionstid, varför ändå valde att gå vidare med beställningen. Förutom det extremt konstiga bemötandet är några konkreta synpunkter...

ANDREAS B

Värre kundbemötande än hos Stenfirma Bror Törner får man verkligen leta efter

DENNIS B
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Sanslöst dåligt bemötande helt omöjliga att ha och göra med.. Försökte beställa en bordsskiva men fick noll gehör

ELSA H
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Förskräckligt! Urusel service och närmast galna ägare. Undvik denna firma! Jag och min man ångrar verkligen att vi inte läste recensioner om Stenfirma Törner innan vi kontaktade dom. Vi hittade en Sten hos dom som vi ville ha till ett stort kök samt till två hoar i Sten och bad om offert. I samtal med VD:n utlovas offert och vi pratar om hyllösningar osv. Dagarna går men vi får ingen offert och mailar och påminner samt ringer. Inget svar. Vi är därför tvungna att varje gång åka förbi Stenfirman och påminna om offert....

LINUS B
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Supernöjd med bänkskiva i cararra. Lyssnade på deras tips om att ha en lång skiva istället för två kortare och det kunde inte ha blivit bättre. Plus för snabb leverans samt bra service.

Andrea V
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Otroligt proffsigt bemötande med kunnig personal! Beställde sten till både badrum och kök, var personligen lite lost i processen men fick smakråd och tips på vad som passar bäst i de olika rummen, vilket gjorde resultatet helt perfekt. STORT TACK!

August Petter B
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Väldigt nöjd med resultatet. Proffsigt bemötande genom hela processen. Killarna som kom och installerade var suveräna. Kan starkt rekommendera!

Frida T
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Bra utbud och mycket kunnig personal. Väldigt nöjd med slutresultatet !

Johan  E
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Finns inget företag som kan sin sak så väl och levererar så hög kvalitet på material och service. Jag har använt dom ett flertal gånger under årens lopp när jag har byggt badrum och kök och altid lika nöjd och belåten. Om ni vill ha någon ni kan lita på och som verkligen kan sitt job, rekommenderar jag varmt Stenfirma Bror Turner och dess yrkes kunnande personal.

Anders A
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Värre kundbemötande än hos Stenfirma Bror Törner får man verkligen leta efter. Trist att behöva bli behandlad som skit trots att man är en återkommande kund som handlat för avsevärda belopp.

André  K
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Från början till slut har allting varit perfekt. Jag fick snabbt svar på min offertförfrågan och goda råd vid beställningen, med trevligt bemötande. Mina granitskivor levererades med exakt de mått som jag angivit, och kantslipningen var den rätta. Precis som när jag för ca 10 år sedan beställde en marmorskiva!

Peter D
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Akta er för det här företaget. De här ingen som helst ambition att möta kunderna. Luriga "avtal" som i princip friskriver dem från allt ansvar. Handskrivna offerter utan tydligt innehåll. När jag skulle returnera golvplattor jag köpt 10 dagar tidigare så synade de dessa och tog bort alla som hade minsta kantnötning. En nötning vi inte skapat utan som de sålt. Fick halva priset på de återstående som var schyssta. Omöjliga att få tag på om det gäller annat än en ny order. De funkar säkert så länge ni slipper reklamation.

Anders
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Bra service och produkter till ett bra pris!! Vi beställde kalkstens bänkskivor till vårt badrum och är mycket nöjda! :)

Mattias W
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Har läst och hört många bitska omdömen om detta företag. Min kontakt med företaget har varit bra. Jag tror det underlättar om man innan kontakt vet ungefär vad man vill ha. Attityden de har liknar den i många proffsbutiker. Stenen som levererades var av hög kvalité och överensstämde helt med beställningen. De saknar kortterminal vilket hade underlättat det administrativa med handpenning och uthämtning av en liten beställning.

Robert
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Riktigt uselt. Försökte lura oss att acceptera en undermålig produkt, men ertappades som tur var i sista stund. Oseriöst och ohyfsat. Första gången jag skriver på RECO men jag kände verkligen att det här måste man reagera på. Håll er borta om ni vill ha kvalitet och trevlig service.

Patrick N
Skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Okej, när vi först köpte 10 kvm kalksten var allt frid och fröjd. Vi behövde sen komplettera med en kvadrat utifall det skulle vara lite spill så åkte dit och köpte utan problem 6 lösa plattor över disk och betalade kontant. Det var tydligen inga problem att köpa en kvm för då var det ju pengar in i deras kassa apparat. Fick inget kvitto men skulle få det mailat till mig senare. Förstod senare varför dom sket i att ge mig ett kvitto, jag skulle ju inte ha någon användning av det. Till slut fick jag en faktura skickad till...