Alla kategorier Övrigt Stockholms län Danderyd Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

Rinkebyvägen 12, 182 36 Danderyd — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB

• Anders A
    Anders A skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
    Värre kundbemötande än hos Stenfirma Bror Törner får man verkligen leta efter. Trist att behöva bli behandlad som skit trots att man är en återkommande kund som handlat för avsevärda belopp. Läs mer
  • André  K
    André K skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
    Från början till slut har allting varit perfekt. Jag fick snabbt svar på min offertförfrågan och goda råd vid beställningen, med trevligt bemötande. Mina granitskivor levererades med exakt de mått som jag angivit, och kantslipningen var den rätta. Precis som när jag för ca 10 år sedan beställde en marmorskiva! Läs mer
  • Peter D
    Peter D skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
    Akta er för det här företaget. De här ingen som helst ambition att möta kunderna. Luriga "avtal" som i princip friskriver dem från allt ansvar. Handskrivna offerter utan tydligt innehåll. När jag skulle returnera golvplattor jag köpt 10 dagar tidigare så synade de dessa och tog bort alla som hade minsta kantnötning. En nötning vi inte skapat utan som de sålt. Fick halva priset på de återstående som var schyssta. Omöjliga att få tag på om det gäller annat än en ny order. De funkar säkert så länge ni slipper reklamation. Läs mer
  • Anders
    Anders skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
    Bra service och produkter till ett bra pris!! Vi beställde kalkstens bänkskivor till vårt badrum och är mycket nöjda! :) Läs mer
  • Mattias W
    Mattias W skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
    Har läst och hört många bitska omdömen om detta företag. Min kontakt med företaget har varit bra. Jag tror det underlättar om man innan kontakt vet ungefär vad man vill ha. Attityden de har liknar den i många proffsbutiker.

Stenen som levererades var av hög kvalité och överensstämde helt med beställningen.

De saknar kortterminal vilket hade underlättat det administrativa med handpenning och uthämtning av en liten beställning. Läs mer
  • Robert
    Robert skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
    Riktigt uselt. Försökte lura oss att acceptera en undermålig produkt, men ertappades som tur var i sista stund. Oseriöst och ohyfsat. Första gången jag skriver på RECO men jag kände verkligen att det här måste man reagera på. Håll er borta om ni vill ha kvalitet och trevlig service. Läs mer
  • Patrick N
    Patrick N skrev om Stenfirma Bror Törner Entreprenad AB
    Okej, när vi först köpte 10 kvm kalksten var allt frid och fröjd. Vi behövde sen komplettera med en kvadrat utifall det skulle vara lite spill så åkte dit och köpte utan problem 6 lösa plattor över disk och betalade kontant. Det var tydligen inga problem att köpa en kvm för då var det ju pengar in i deras kassa apparat. Fick inget kvitto men skulle få det mailat till mig senare. Förstod senare varför dom sket i att ge mig ett kvitto, jag skulle ju inte ha någon användning av det. Till slut fick jag en faktura skickad till mig via mail. Det trodde jag man fick innan man betalade och när man betalt ett kvitto.
    Skit samma, ingen sa något om att det inte gick att returnera ett brutet paket. För det gick tydligen att sälja ett brutet paket med 6 lösa plattor.

När jag sedan 5 dagar senare skulle returnera de icke använda plattorna och visade upp min faktura ("läs: kvitto) så var första frågan från snubben i kassan " har du fått ok på att lämna tillbaka dessa? Eeeh, nja lika lite som att jag får ok från nån på Stadium att lämna tillbaka ett par oanvända sneakers.
    Jag fick rådet att snacka med chefen på lagret, han skulle lösa det hela. Toppenkille som han var....

När chefen sen kommer ut så följs han av en snubbe i stövlar från lagret med armarna i kors och en halv dosa baksnus under läppen som pliktskyldigt backar upp sin chef i hans påståenden. Han undrade först om jag läst avtalet?- Vilket jävla avtal undrar jag i mitt stilla sinne?
    "Jag har fått en faktura och där står inte ett skit om någon avtalstext." Står det nåt avtal på ICAs kvitton? Inte vad jag har sett I alla fall, men det är å andra sidan ingen där som har bett mig läsa avtalet när jag handlat 1 liter mjölk!

Lagerchefen började sen omedelbart leta fel på plattorna för att på så sätt kunna hänga upp det på något. Han påtalade då att det var en platta som var lite skadad i kanten. Jaaaa du det beror på att ni sålt skadade varor till mig som ni vid säljtillfället sa skulle vara så då det gav lite "charmig patina". Han muttrar sen något om att "vad fan säljer dom brutna förpackningar i kassan för"? I det läget brukar 99% ge kunden rätt när dom inser att någon inom sin egen organisation så uppenbart gjort något fel. Men icke då...

Efter att ha funderat ca 0,1 nanosekunder säger han; Äh dom här kan vi inte ta tillbaka! Jag tänker att, jo du, det kan du men du vill inte, och sen vill du visa snubben med armarna i kors och moppemuschen att du är boss på lagret, i sann hierarkisk småföretagaranda. Kände instinktivt att detta är satt i system då det ju både är tråkigt och olönsamt att hantera returer.
    Orkade såklart inte tjafsa över 912 kronor men svor en ed till Gud att jag ALDRIG ska låta någon bekant besöka detta lusätna och giriga företag igen.

SJUKT GENOMUSEL SERVICE! Är det verkligen värt 900 spänn att få ett dåligt rykte som, mark my word, jag kommer att sprida tills jag avlider om 60 år och företaget förhoppningsvis är likviderat? Halleluja för sociala mediers spridningskraft dessa tider! Helt gratis dessutom...

Tur att dom inte har helgöppet så att fler kunder riskerar att hamna i deras nerlortade klor!

Watch out, det kostar betydligt mer än det smakar!

Vänligen Patrick Läs mer