Stonefactory.se

Läs vad 98 kunder tycker om Stonefactory.se

• PERNILLA J

2020-09-19

PERNILLA J skrev om Stonefactory.se
    Önskar jag läst recensionerna som lagts innan jag beställde!! Håller med tidigare skribenter, helt värdelös kundservice när det gäller reklamation,, egentligen helt obefintlig. Ett plus till dem på att leverera snabbt! Men blandaren vi beställt krånglade och stonefactory hänvisade direkt till att det var installations fel. Via mail, eftersom man inte kan ringa. Ringde primy direkt som var väldigt tillmötesgående om blandaren, Stone factory vägrar fortfarande svara, har skickat fem mail och inte fått svar,, kommer aldrig beställa från dem igen !! Katastrof företag Läs mer
  • Sponsor
    Synos Medical
    5.0 / 5 i betyg — 7 omdömen
    "Jag köpte lasern Q terra q10. Mycket bra utbildning av lasern m.m. av väldigt kunnig personal samt är de väldigt tillgängliga även efter ut"
  • Emma Kristin H

2020-09-16

Emma Kristin H skrev om Stonefactory.se
    Vägrar godkänna en retur på en vara som de skickat fel. Efter en lång diskussion säger de att de som goodwill kan ta tillbaka varan, men att isåfall får vi stå för returfrakt samt ett avdrag på 50% av varans värde. Detta skulle innebära att vi går i ytterligare förlust. Handla inte här! Läs mer
  • Clas Edvin A

2020-09-09

Clas Edvin A skrev om Stonefactory.se
    Köpte utomhusklinker med tillbehör. Stonefactory hade betydligt lägre pris än andra butiker vilket hjälper betyget till en tvåa istället för ett.

Ringde och la min beställning eftersom jag hade flera olika artiklar och inte visste exakt hur mycket som skulle gå åt, så jag ville försäkra mig om att jag kunde skicka tillbaka det som inte skulle användas. Inga problem enligt säljaren. Nu har allt blivit rätt, men det har krävt mycket av mig som kund.

Det är lätt att förledas och tro att kontakten kommer vara smidig när det var så smidigt att ringa och lägga sin beställning. Dock har Stonefactory extremt lång svarstid för kundtjänst och returärenden eftersom man inte kan ringa om sådant, utan endast hänvisas till mail. När ärendet drog ut på tiden frågade jag om fakturadatumet kunde förlängas eller om fakturan skulle betalas och fick först olika svar, men sedan lovade Stonefactory att meddela Svea ekonomi att förlänga datumet på fakturan. Tyvärr meddelades aldrig Svea så jag fick en påminnelse som gjorde att jag var tvungen att lägga tid på att prata med Svea och förklara vad som har hänt.

Sedan kom nästa huvudvärk - att returfrakten skulle kosta 1700 kr vilket säljaren inte sa något om. Jag ifrågasatte den höga kostnaden och fick då till svar att jag skulle få fri returfrakt. Men när kreditfakturan för returen kom hade det ändå dragits 1700kr för frakt. Jag mailade kundtjänst och påpekade detta. De sa att fraktkostnad skulle jag få tillbaka, men att 550kr av de 1700 var en returavgift som inte var kopplad till frakt, så det fick jag fortfarande betala. Mycket snålt med tanke på hur lite pengar det är för ett företag som Stonefactory.

Sammanfattat så har allting blivit rätt från Stonefactory, men det har krävt mycket uppmärksamhet och tid från mig som kund vilket jag inte förväntar mig när man beställer material för stora summor.

Rekommenderar inte att handla på Stonefactory om inte varan du tänkt köpa är mycket billigare där än hos andra butiker. Läs mer
  • 2020-09-02

Anna Evelina B skrev om Stonefactory.se
    Skulle aldrig rekommendera att handla från dem. Helt omöjlig kundtjänst och man sköter kontakt via mejl. Vägrar ta emot en retur som de skickat fel men jag måste betala för..... 150kr i returfrakt för något de gjort fel. Läs mer
  • 2020-08-24

Per Axel Niklas K skrev om Stonefactory.se
    Aldrig haft anledning att lägga en recension tidigare, men bemötandet från deras kundtjänst lämnar mig utan val.

Beställde marksten och trall. Snabba leveranser, det skall de ha plus för, men vad jag lärde mig är att de enbart är en mellanhand, de beställer direkt från tillverkare, vilket förmodligen är anledningen till att de gör det så otroligt jävla omständligt som möjligt att returnera en vara.

Jag ångrade mitt köp av trall redan innan jag hade fått någon avisering om att paketet hade anlänt till mitt ombud, likväl måste jag hämta ut det och ta kort på det innan de kan godkänna en retur. Jag orkar inte gå in på detaljer, men som tidigare vittnat om - sämre kundtjänst har jag aldrig stött på.

Handla enbart här om ni känner att risken för kontakt med kundtjänst är obefintlig. De gör allt de kan för att motverka reklamationer/returer. Läs mer
  • Petra Annelie L

2020-08-11

Petra Annelie L skrev om Stonefactory.se
    Dessa bryr sig inte om kundvård eller sitt rykte. Rekommenderas inte alls! :-(

Efter samtal om att de garanterat leverans i god tid inför påsklovet beställde vi spa-bad av dem. Det var avgörande då vi annars skulle skjuta på det till vintern.

Då vi haft ett tidigare hade vi all dragning fram till badet och behövde bara en behörig elektriker som skulle koppla in det.
    Spa-badet levererades straxt före påsk och vi bokade in elektriker. Det visade sig att vi fått bruksanvisning för helt fel bad samt att det stod annan anvisning på själva badet. Bokad elektriker vågade inte göra något förrän vi fått besked om vad som gällde. Vi kontaktade direkt men fick svar först på långfredagen. Då gick det inte att boka in ny elektriker och vi fick stå utan över påsken.
    Även efter har de krånglat och inte kunna ge direktiv om hur vi skall koppla in den, vilken anvisning som gällde och när vi fick veta att så här skulle det kopplas in och elektrikern gjorde precis enligt deras anvisning förstördes kretskortet.
    Vi tröttnade då rejält dels då det gått lång tid och bad dem ta ut en av deras elektriker nu på deras bekostnad. Elektrikern sa att vi inte gjort något fel utan följt anvisningarna precis som de föreskrivit. Till slut fick vi ett kretskort som fungerade.

Då vi inte kunnat använda spa-badet på påsklovet som var skälet till att vi beställde just av dem då utan först framåt sommaren då vi inte har behov av det önskade vi kompensation för all tid vi lagt ner på att kontakta dem, bokandet av nya tider med elektriker och två månaders försening fick vi höra att ett fungerande kretskort var kompensationen och att de faktiskt bekostade sista elektrikern.
    Den elektriker som sa att den av oss anlitade fått fel anvisningar. Vi är rejält trötta på alla samtal, sms och mailkontakter som detta tagit samt två månaders tid.
    Vi har önskat ersättning i form av någon slags rabatt men de tar inte till sig något utan nu tar vi detta till ARN.

Hade dessa visat någon form av servicenivå hade de i oss fått goda referenser men istället EXTREMT missnöjd kund. Läs mer
  • 2020-07-02

PETTER M skrev om Stonefactory.se
    Undvik Stonefactory.

Köpte ett badkar som var i lager för två månader sedan. Har ännu inte fått hem det, och ingen kompensation heller. Behövt boka om semestern två gånger för att kunna vara hemma när badkaret kommer, men datumet flyttas alltid fram.

Otrevligt bemötande från kundservice som i stort sätt säger ”men köp hos någon annan då om du inte kan vänta”. Jag vill bara ha mitt badkar. Läs mer
  • YVONNE W

2020-05-01

YVONNE W skrev om Stonefactory.se
    Stor varningsflagg för att handla på Stonefactory om man inte gillar att bli lurad på pengar! Har väntat i 6 veckor på att få tillbaka pengar för en returnerad vara och kontakten med bolagets kundservice lämnar mycket att önska om man ens får någon. Kryptiska mail men inga pengar. Läs mer
  • 2020-01-27

Beata T skrev om Stonefactory.se
    Leveransen blir 1,5-2 veckor sen. Ingen information från företaget, behövde kontakta själv för att få reda på förseningen. Ingen kompensation. Läs mer
  • Bashar M

2019-06-07

Bashar M skrev om Stonefactory.se
    Otroligt ologiska argument från kundservicen och väldigt dåligt bemötande samt lång hanteringstid.

Jag beställde marmor vilket har ådringar. Halva leveransen bestod av sprickor i stenen och vissa plattor bröts även i mitten. De ber mig skicka bilder på plattorna utlagda på golvet och det fick dem, då får jag svaret att det ser ut som ådringar. JA att sprickorna ser ut som ådror förändrar inte saken att det är en spricka. Dem ber mig skicka fler bilder vilket jag gjort och jag får tillbaka samma svar.

De tror att de kan göra bättre bedömning av bilderna än vad jag kan göra med plattorna i min hand. Helt troligt och envis kundtjänst som vägrar ge bra service. Ologiska människor som arbetar på Stone Factory, helt otroligt. Läs mer
  • 2019-04-02

Anna L skrev om Stonefactory.se
    Fruktansvärt dålig kundservice!!!! Av tre beställda varor var en helt felaktig och en så dåligt emballerad att flera plattor var spruckna. Sådant kan ju i och för sig hända alla företag, men bemötandet när man försöker reklamera har varit makalöst dålig. Jag har blivit runtslussad internt, när delen på hemsidan där man ska reklamera inte har funkat och jag har skickat skärmdumpar på problemet till kundtjänst via mail och fått svaret "Hej! Märkligt testade precis och det gick utmärkt! Med Vänlig Hälsning Anton" och inget mer, ingen hjälp inget mer över huvud taget....... Kommer aldrig handla där igen. Läs mer
  • Martin A

2018-03-18

Martin A skrev om Stonefactory.se
    Köpte marmor i 60x30 och 10x10 som blev hur bra som helst. Jättesnygg marmor! Badrummet känns jättelyxigt och snyggt! Läs mer
  • 2018-02-09

Anders L skrev om Stonefactory.se
    Tror aldrig jag stött på sämre kundhantering! Jag beställde ca 10 kvm klinkergolv till mitt lilla företag (bara jag) baserat på de bilder jag såg på stonefactory's hemsida. När klinkerna anlände var färgnyanserna inte som förväntat och jag tog omedelbart kontakt med företaget för att få returnera dem i obrutna förpackningar. Jag erbjöd mig att själv köra dem till deras närmaste butik. Efter några dagar får jag besked på att jag inte får returnera dem för att det är mitt företag som köpt dem och att det då är en "business-till-business"-affär och att distansköplagen då inte tvingar dem till att ta tillbaka varorna. Fine, men bytesrätt måste jag väl ändå ha frågar jag då. Svaret.. "-Tyvärr så kan vi inte erbjuda en bytesrätt heller. Det vi eventuellt kan göra är att du får en goodwill rabatt på kommande beställning beroende på vara och mängd."..

Kommande beställning?!.. Goodwill?!.. Nej, Stonefactory tycks inte bry sig om sina kunder utan bara klirr i kassan. Rekommenderar ingen med företag att köpa något från Stonefactory!! Läs mer
  • 2017-03-13

Anders skrev om Stonefactory.se
    Beställde en toalett. Snabb och smidig leverans. Det saknades en installationsdel, vilket postades samma dag efter snabb och effektiv support från Stonefactorys kundtjänst! Läs mer
  • 2016-11-10

Peter H skrev om Stonefactory.se
    Vi är mycket nöjda med den service som vi har fått av Stonefactory. Vi hade specifika krav vad gäller färg på carrara marmor till vårt badrum och Stonefactory var ytterst tillmötesgående och professionellt kunniga. Marmorn är vacker och av hög kvalitet och vi har fått ett superfint marmorbadrum. Läs mer
  • Inger S

2016-10-27

Inger S skrev om Stonefactory.se
    Jag är supernöjd!
    Bra och trevlig kundtjänst, snabb leverans, bra priser och många lätta/snabba betalningsalternativ.
    Beställde prover på skifferfanér som kom supersnabbt och jag fick sen skifferskivorna jag valde lika snabbt.
    (De sattes på en skorstensmur i köket, blev supersnyggt.)
    Nu har jag gjort en till beställning på kakel och allt verkar gå lika smidigt och snabbt den här gången också :) Läs mer
  • Elin K

2016-10-17

Elin K skrev om Stonefactory.se
    Trevlig kundtjänst, BRA kvalité och snabb leverans.
    5 av 5 klinkers ;) Läs mer
  • Alexander S

2016-10-17

Alexander S skrev om Stonefactory.se
    Trevlig och hjälpsam kundtjänst, riktigt snygg marmor och snabb frakt. Läs mer
  • 2016-09-29

Helena W skrev om Stonefactory.se
    Väldigt nöjd med både mina varor samt kvalitet. Väldigt smidigt sätt att handla kakel på. Läs mer
  • 2016-05-24

Erland Tryggve J skrev om Stonefactory.se
    Bra och snabb leverans. Jag kommer att rekommendera er. Läs mer
  • 2016-05-22

Jessica Ulrika S skrev om Stonefactory.se
    Trevligt och bra bemötande! Vi hade en del strul med stor andel trasiga plattor men det sköttes mycket proffsigt och smidigt! Läs mer
  • 2016-05-20

Menka K skrev om Stonefactory.se
    Bra mötande, snabb leverans utan problem Läs mer
  • Gudrun S

2016-05-18

Gudrun S skrev om Stonefactory.se
    Köp och leverans skedde utan anmärkning på det smidiga sätt som näthandel möjliggör. Kontakt med företaget per telefon var god inför leverans.
    Efter leverans upptäcktes, att den för mig välkända sten hade genomgått en avsevärd kvalitetsförsämring som inte framgick av de bilder som visade stenen jag köpt. Där såg stenen ut "som vanligt" men befanns vara alldeles fläckig vid läggning. Fläckarna hade inget med sättbruket att göra, utan fanns på ovansidan i stenen. Reklamation i det läget var lönlöst, då stenen redan var lagd. Dess nuvarande (sämre) kvalité borde framgått av den bild som visade stenen vid köp. Att stenen i stenbrottet hade kvalitetsförsämringar visste jag, då många stenleverantörer valde att inte ta hem mera av just den stensorten av denna anledning. Jag blev således glad när jag ändå hittade stenen till den i bilden förespeglade kvalitén. Men ack! Hade jag fått rätt information, hade jag kunnat välja en annan kalksten - utan fläckar - oavsett pris. Detta drar givetvis ned bedömningen till nästan en etta... Läs mer
    2016-05-18 Jan svarar Gudrun S
    Hej Gudrun, vad tråkigt att ni inte var nöjda mer ert material. Vi erbjuder alltid nöjdhetsgaranti om man inte är nöjd med sitt material så kan man alltid returerna det. Vad var det för produkt som ni beställde? Hör gärna av dig till oss på kundtjänst och skicka gärna in bilder på materialet till oss.
  • Pia P

2016-04-08

Pia P skrev om Stonefactory.se
    Har fått min beställning i dag och vill bara meddela att jag är grymt imponerad av den otroligt snabba leveranstiden!
    Ja, jag är väldigt nöjd med mina plattor också, men blev förvånad över hur snabbt de kom.
    Snyggt jobbat!
    Pia Läs mer
  • Malin C

2016-01-27

Malin C skrev om Stonefactory.se
    Oerhört bra och snabb kundservice och även kaklet var toppen! De höll leverenstider och jag kan deffentivt tänka mig att hända av dem igen. Läs mer

Erik S skrev om Stonefactory.se
    Som betyg till Stonefactory ger jag betyg fyra av fem möjliga Läs mer

Åke M skrev om Stonefactory.se
    Helt ok. Allt har funkat. Lyckades beställa rätt antal plattor. Läs mer

Tone B skrev om Stonefactory.se
    Bestellning via net, Carrara Marmor polerad, rask levering :) Läs mer
  • Karl A

2016-01-21

Karl A skrev om Stonefactory.se
    Deltagit i kurs "Stenskulptur.
    Bra upplägg och info som motsvarade förväntningarna.

Har senare köpt en del verktyg och material genom beställning.
    Varorna kom som förväntad och har bra kvalité- Läs mer

Greta G skrev om Stonefactory.se
    Jag köpte kakel via internet. Företaget var bra på det sätet att de hanterade, leverans snabbt, bekväm betalningssätt. Läs mer

Emma Å skrev om Stonefactory.se
    Mycket enkelt att beställa och hjälpsam kundtjänst. Det enda negativa var att jag fick två separata leveranser för samma beställning vilket känns inte fullt så miljövänligt och inte heller så praktiskt med mottagning av leveransen på olika dagar. Läs mer

Rickard S skrev om Stonefactory.se
    En platta hade ett märke på sig, fick en ny på posten dagen efter. Riktigt bra service! Läs mer

Sheila F skrev om Stonefactory.se
    Väldigt bra de meddelade mig när min beställning är redan beställd och är på väg. Läs mer

Torgny B skrev om Stonefactory.se
    Allt fungerade perfekt från beställning till leverans
    och snyggt blev det Läs mer
  • Ulla E

2016-01-21

Ulla E skrev om Stonefactory.se
    Jag ringde och beställde då jag inte kunde hitta allt jag ville veta på hemsidan och jag hade dessutom lite frågor. Fick ett proffsigt, vänligt och jättebra mottagande. Han fixade allt.
    Dessutom så levererades godset i tid, snabb leverans och allt var med och allt var helt. Är på gång att handla hos dem snart igen! Läs mer
  • 2016-01-20

Sophie A skrev om Stonefactory.se
    Jättenöjd! Väldigt fin marmor för riktigt bra pris. Läs mer
    2016-01-20 Jan svarar Sophie A
    Hej Sophie, vad kul att höra att du är nöjd med din marmor!
  • 2016-01-20

Emanuel H skrev om Stonefactory.se
    Bra priser, snabba leveranser men inte så trevliga när man ringde och hade frågor innan köp. Läs mer
    2016-01-20 Jan svarar Emanuel H
    Hej Emanuel, tack för er feedback. Det är väldigt tråkigt om du upplevde din telefonkontakt med oss på ett negativt sätt. Vi är väldigt stolta över vår kundtjänst över telefon då vi får mycket positiv feedback. Hör gärna av dig till oss så att vi vet hur vi kan bli bättre.

Åsa R skrev om Stonefactory.se
    Allt funkade som utlovat och till och med lite bättre än förväntat eftersom leveransen kom snabbare än man först sagt. Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Åsa R
    Hej Åsa! Tack för er positiva feedback! Det värmer!

Afsaneh H skrev om Stonefactory.se
    Bra i tidigare kontakter, men ganska missnöjd med sista kontakten. Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Afsaneh H
    Hej Afsaneh, du som kund är viktig för oss därför är det jätteviktigt att du känner dig nöjd med den service du får av oss innan, under men även efter ert köp. Vore jättebra för oss att veta vad som gjorde att du blev missnöjd vis sista kontakten så att vi kan förbättra oss. Hör gärna av dig till vår kundtjänst så lovar vi dig att den sista kontakten kommer bli av värdsklass!

Annelie B skrev om Stonefactory.se
    Bra.jag har inte haft någon direktkontakt med företaget utan beställt på nätet utan krångel. Det enda som kan krångla är företaget som levererar. Dom körde hit utan att jag var hemma så grannen fick kvittera. Läs mer
  • Joakim B

Joakim B skrev om Stonefactory.se
    Snabb leverans och bra priser. Jag hade hoppats på att kunna returnera lite plattor eftersom jag beställde alldeles för mycket. Det gick inte, vilket jag ändå har förståelse för. Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Joakim B
    Hej Joakim, vad kul att ni var nöjd med ert köp hos oss. När vi tar emot returer så behöver det göras inom en viss tid samt att vi har kvar material med samma tillverkningsdatum så att det ska passa med de övriga materialet som finns i lager. Om pallen har roterat kan det ibland vara svårt att ta emot material om det finns risk att shaden kan skilja med det övriga lagerförda plattorna.
  • Johan Ä

Johan Ä skrev om Stonefactory.se
    Köpte kakelplattor till badrum. Plattorna visade sig vara slut även fast de fanns på hemsidan, men vi fick snabbt tillbaka koppling på detta och leverans kom sedan inom ny utlovad leveranstid. Så vi är nöjda. Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Johan Ä
    Hej Johan, vad kul att du är nöjd med ditt köp hos oss. Ja ibland när vi har kampanj så kan det sälja slut även om vi försöker hålla välfyllda lager. Men det är kul att höra att vår kontroll och återkoppling från kundtjänst fungerar bra.

Lina M skrev om Stonefactory.se
    Bra bemötande av kundservice då vi var i kontakt ang en order som glömts bort. Trevlig personal, men kan VERKLIGEN INTE REKOMMENDERA Stonefactory iom att det sker separata leveranser per kakelsort och det dessutom användes olika fraktbolag. Det framgick inte via hemsidan utan det vi trodde skulle bli 3 leveranser blev istället 7 som inte kunde synkas. Oerhört påfrestande att få att gå ihop då leveranserna var tvungna att ske under arbetstid. Det förstörde helt vad som annars skulle vara ett bra koncept. Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Lina M
    Hej Lina, tack för er feedback. Det låter som om ni har lagt flera orders hos oss med flera olika leverantörer. Troligtvis har leveranserna gått ut från olika lager vid olika tillfällen och då blir det dessvärre flera leveranser att ta emot. Återkom gärna till vår kundtjänst så att vi kan undersöka varför det blev så många leveranser då det låter lite märkligt med så många leveranser. Kan det vara så att du lagt flera orders hos oss vid olika tillfällen? Ibland kan lagret vara snabba med att skicka ut och då blir det en ny sändning även om en komplettering kommer samma dag. Hör gärna av dig till vår kundtjänst så ska vi självklart gå igenom detta.

Christian P skrev om Stonefactory.se
    Mycket nöjd med utbud och servicenivå, administrativsavgiften är något hög anser jag trots att det är fraktfria leveranser Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Christian P
    Hej Christian, tack för er feedback. Vi erbjuder fri frakt på många av våra varor, dock tillkommer det en expeditionsavgift som inkluderar avgiften för pall, emballage och avisering.

Kristina A skrev om Stonefactory.se
    Bra service och snabb leverans. Godset väl packat och avisering i tid. Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Kristina A
    Hej Kristina, vad kul att ni är nöjda med er köpupplevelse hos oss.

Beatrice N skrev om Stonefactory.se
    Ganska bra

Stenen var Dick inte enligt den gradering som utlovades. Trodde att det skulle vara bättre kvalitet. Besviken. Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Beatrice N
    Hej Beatrice, tack för att ni hörde av er till oss. Vi har nöjdhetsgaranti på alla våra produkter. Vi hoppas att du kan ta kontakt med vår kundtjänst och skicka in bilder på materialet så att vi kan kolla med leverantören om det är något som är fel på de plattor som ni har fått. Jättebra om du hör av dig till vår kundtjänst så ska vi självklart hjälpa dig.
  • Heidi P

Heidi P skrev om Stonefactory.se
    Snabb service och leverans. Underbara produkter. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
    Jan gillar detta

Tommy S skrev om Stonefactory.se
    En väldigt snabb och bra leverans som verkligen höll vad det lovade. Kan rekommendera Stonefactory med deras bra priser. Läs mer
    Jan gillar detta

Kjell-åke A skrev om Stonefactory.se
    Fungerade bra från början till slut. Läs mer

Göran S skrev om Stonefactory.se
    Bemötandet 100% bra med köpta prover men jag fick inte tillbaka några pengar vid retur av 4 st paket med 3 skivor i varje i originalförpackning, besviken Läs mer
    2016-01-19 Jan svarar Göran S
    Hej Göran, tack för att du hörde av dig. Ta gärna kontakt med oss gällande din retur så ska vi kolla så att den har kommit in till oss som den ska. Jättebra om du har ditt ordernummer tillgängligt så att vi kan kolla historiken.

Bästa webshopparna i Linköping:

Linus Kristoffer Axel R Linus Kristoffer Axel R tycker:
“Kunnig och trevlig personal, h...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte