Svea Fönster

Hästhagsvägen 4, 194 52 Upplands väsby — Visa karta

ENKELHET - HELHET - TRYGGHET

Hos oss på SVEA Fönster är modellen enkel. Vi ska leverera enkelhet för er på alla plan, och det gör vi genom att hjälpa er hitta rätt lösning, sköta alla kontakter med tillverkare och montera fönstren. De fönster vi levererar är dessutom i princip underhållsfria. Enkelt helt enkelt!

Vårt mål är att leverera en helhet, oavsett om det gäller byte av ett fönster, en hel villa eller en bostadsrättsförening. Vi gör gärna ett kostnadsfritt besök hos er där vi mäter och ger prisförslag. Sedan sköter vi kommunikation med fabriken, leverans och montering.

Välkommen till SVEA Fönster!

Läs vad 51 kunder tycker om Svea Fönster

• William R
    William R skrev om Svea Fönster
    Trevligt bemötande och snabb leverans.
    Hade köpt 2 nya vridfönster till vårt kök vilka mycket snabbt monterades av 2 duktiga och trevliga montörer.
    Vi kan varmt rekommendera Svea-fönster.
    Vänligen, William Robinson
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Svea Fönster
    Våra upplevelser av Svea fönster är ingenting annat än positivt från början till slut. Har bytt 9 fönster en altandörr och en ytterdörr.
    Proffsigt gjort av mycket proffsiga och supertrevliga killar. Kan ingenting annat göra än att rekomendera företaget.
  • Richard L
    Richard L skrev om Svea Fönster
    Till full belåtenhet från upphandling till montering av sju fönster!
  • Curt S
    Curt S skrev om Svea Fönster
    Försäljningen av två ytterdörrar utfördes synnerligen professionellt med utförlig presentation och efterföljande information fortlöpande.
    Monteringen av dörrarna blev imponerande bra ;nogrannt utförd med god finish
    Bemötandet från Svea Fönster var mycket gott. Jag kan varmt rekommendera företaget.
  • Magdalena W
    Magdalena W skrev om Svea Fönster
    Det mesta gick fel från början till slut. Vi bytte 16 fönster och två dörrar. En trevlig säljare kom till oss innan vi bestämt oss för Svea Fönster. Han lovade att en arbetsledare skulle hålla i trådarna och att de önskemål vi hade skulle beaktas under fönsterbytets gång vilket aldrig skedde. Ingen kommunikation alls inom företaget verkar det som. Superstressade snickare som kom sent på kvällstid med pannlampa för att skynda på jobbet. Det var svårt att få tag på någon överhuvudtaget på firman. Det mesta som gjorts fick göras om i efterhand bl a felbeställda fönster, dålig tätning runt fönstren så att det drog kallt. Fel färg på fönsterplåtarna som också i vissa fall var dåligt ditsatta. Alla justeringar gjorde att arbetet drog ut på tiden. Nu sitter vi fortfarande med en sprucken tröskelplatta som Svea Fönster lovade åtgärda för snart ett år sedan. Vi har skickat bilder och ringt och vi blev lovade att någon skulle åtgärda felet men så har alltså inte skett. Vi blev kompenserade ekonomiskt men vi kan trots detta inte råda någon att anlita Svea Fönster.
    2017-06-27 Svea Fönster svarar Magdalena W
    Hej Magdalena!

Efter lite mejlsökningar hittade jag nyligen kundnumret och i nuläget går reklamationsansvarig igenom systemet för att hitta information kring tröskelplattan. Jag kommer ihåg detta ärende väl och tyvärr hade vi två montörer som inte gjorde sitt jobb och de jobbar inte kvar längre. Jag åkte ut till er och besiktigade jobbet med avtalsskrivaren och gjorde en utförlig åtgärdsplan och i samråd med vår tekniker var vi tyvärr tvungna att åtgärda en hel del, vilket vi gjorde.

Min uppfattning var att vi hade en sund dialog med A hela vägen och att, efter vi åtgärdat allt, lämnat efter oss en nöjd kund gällande det färdiga resultatet. Givetvis är det jättetråkigt att ni var tvungna att gå igenom denna process men jag vill ändå säga att vi tog vårt fulla ansvar för att rätta till det som blivit fel samtidigt som vi tog detta på största allvar. Vänligen mejla mig gällande tröskelplattan så kollar vi på det omgående.

/ Jesper
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Svea Fönster
    Byte av entrédörr och altandörrar. Mycket proffsigt bemötande och snyggt jobb. Jobbet blev dessutom helt klart! Kan starkt rekommendera!
  • Mem K
    Mem K skrev om Svea Fönster
    Mycket nöjd har använt er som leverantörer i flera år. Smidigt PC snabb leverans
  • Arne W
    Arne W skrev om Svea Fönster
    Mycket, god! Proffsigt, installation utan skador i vägg, tapet, puts etc. De städade snyggt efter sig, tog med allt skräp
  • Kinan S
    Kinan S skrev om Svea Fönster
    Väldig bra och de gör utmärkt bra jobb.
  • Sofie C
    Sofie C skrev om Svea Fönster
    Hej,
    Ni installerade nya fönster och ytterdörr i vårt hus under början av 2016. Säljaren (Tobias) var trevlig, kunde svara på frågor och var väldigt hjälpsam.

De som installerade fönstrena gjorde ett OK jobb. Förutom att dem lämnade hur mycket skruv och skit på vår uppfart = inte okej, då vi har små barn som hittade många av skruvarna. (Andreas-team).

Däremot så fick vi installerat fel persiennfärg i väntan på de rätta i barnens rum medan vårt master bedroom stått helt utan, vill tillägga att jag jobbar natt och fått köpa mörkläggningsgardiner ISTÄLLET trots att vi betalat för persiennerna. Dem lovade att de skulle ta ca 1v. I skrivande stund har det gått snart 11 månader sen den där veckan skulle gått. Vi har kontaktat er vid flertal tillfällen med lovord om att ni ska höra av er - men icke. De är inte meningen att man som kund ska jaga ett företag som utfört en delvis tjänst men tagit betalat för hela kalaset.

Urusel kundkommunikation och dålig service. Kommer inte rekommendera er vidare.

Hälsningar, Sofie och Andreas.
  • Ullis P
    Ullis P skrev om Svea Fönster
    Engagerad säljare, klara besked, snabb offert (Tobias). Bra kommunikation med montörer, snabbt jobb, städade efter utförd montering (Andreas team).
    Strulig ekonomiavdelning, blev några kreditfakturor pga felfaktureringar.
    Dålig info x flera om tider för utförande (Jens)
  • Douglas G
    Douglas G skrev om Svea Fönster
    Bra bemötande snabb service små defekter som vi fick påpeka och det blev ordnat med en gång
  • Karin M
    Karin M skrev om Svea Fönster
    Sveafönster bytte ut fönster och ytterdörr på vår villa. Vi är jättenöjda med arbetet som blev väl genomfört av proffsiga montörer och vill gärna rekommendera Sveafönster vidare.
  • Lars H
    Lars H skrev om Svea Fönster
    Ni skickar omdömet till fel person. Jag har inte köpt några fönster av er.
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Svea Fönster
    Helnöjda!
    ......................................................
  • Jari K
    Jari K skrev om Svea Fönster
    Fönsterbytet gick bra men fönsterfodren blev dåligt ditsatta på de som monterades. Ni har inte satt alla foder eftersom jag renoverade själv samtidigt och satt resten själv. Det kändes inte fackmanna mässigt
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Svea Fönster
    Allt blev bra. Snabbt och snyggt.
  • Peter F
    Peter F skrev om Svea Fönster
    Inte helt nöjd. Reva i taket efter fönsterbyte, bred typ latexfog runt alla fönster, man har använt för smala fönsterlister mot vad som var innan. Kom gärna och bedöm själva. Har tänkt ta kontakt men det har alltid kommit något emellan.
    2016-09-29 Svea Fönster svarar Peter F
    Hej Peter,
    Det är svårt för oss att veta att du inte är nöjd om du inte informerar oss om detta. Jag ringer upp dig under dagen. Med vänlig hälsning, Jesper.
  • Jimmy V
    Jimmy V skrev om Svea Fönster
    Trevliga som installerade och snabba. Städade till och med bra. Allt kanon bra.
  • Sofia & Andreas J
    Sofia & Andreas J skrev om Svea Fönster
    Superbra service och tydliga offerter samt information. Mycket bra!
  • Harry V
    Harry V skrev om Svea Fönster
    Passa er för Svea Fönster. Efter att man betalat så räkna inte med att dom svarar på mail eller i telefon. Vi har efter 1 år ännu inte fått rätt takföster.
    2016-09-28 Svea Fönster svarar Harry V
    Hej Harry! Jag kan bara beklaga att det dragit ut på tiden men just gällande ditt takfönster så var det själva glaset som ni ansåg vara fel. Via mail och telefonsamtal fick vi bekräftat att ni ville ha frostat glas vilket vi levererade, tyvärr blev det ett missförstånd här då ni trodde att frostat glas var cotswoldglas. Tyvärr är cotswoldglas inte något Velux säljer. Men, vi löste det ändå genom att kontakta en glasfabrik som fick ta fram ett specialglas till er. Jag hoppas ni är nöjda med era nya fönster! Med vänlig hälsning, Jesper.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Svea Fönster
    Klockrent !
    Grymma priser och kanonservice !
  • Maya P
    Maya P skrev om Svea Fönster
    Hej! Jag har rekommenderat er till flera av mina kunder på Nordea! Har själv gjort en reklamation på en av mina altandörren som är felmonterad och kommer inte att rekommendera er något mer innan reparatören har åtgärdat felet! Har snart väntat 2 månader, så återköpskänslan finns inte längre! Med vänlig hälsning, Maya Passell
  • Marcus C
    Marcus C skrev om Svea Fönster
    Super nöjd! Trevligt bemött av säljare som montörer! Riktigt Proffsiga!
  • Björn P
    Björn P skrev om Svea Fönster
    Svea fönster gjorde ett bra jobb med våra takfönster. På två dagar bytte de två stycken, städade upp snyggt och genomförde det till och med tidigare än planerat. Mycket nöjda.
  • Olle T
    Olle T skrev om Svea Fönster
    Proffsigt rakt igenom, från början till slut.
  • Rickard G
    Rickard G skrev om Svea Fönster
    Smidig process och snyggt installerat
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Svea Fönster
    Allt fungerade bra. Arbetet utfördes på utsatt tid och på ett utmärkt sätt.
  • Lars E
    Lars E skrev om Svea Fönster
    Montaget var bra, administrationen sämre.
  • Barbro Å
    Barbro Å skrev om Svea Fönster
    Från första besök till färdig installation allt utfördes enligt överenskommelse. Dessutom är arbetet fantastiskt bra gjort.
  • Bo H
    Bo H skrev om Svea Fönster
    Svea Fönster var en av några fönsterleverantörer som vi hade kontakt med, och efter möte med deras säljare fick vi förtroende för dom och deras fönster. Vi böt ut alla fönster i hela villan. Både tider för leverans och för installation har hållits. Även installatörerna var trevliga och arbetade på ett föredömligt sätt. Vi är helnöjda med både arbetets utförande och kvalitén på deras fönster varför vi vill rekommendera Svea Fönster till andra, vilket vi redan gör i vårt dagliga umgänge.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Svea Fönster
    Vi är supernöjda. Bra och kunnig personal från första kontakt tills allt fanns på plats. Kan varmt rekommendera Svea Fönster.
  • Peter N
    Peter N skrev om Svea Fönster
    Bra service till rätt pris...........................................
  • Roger P
    Roger P skrev om Svea Fönster
    Besviken, dåligt arbete med teglet, ramlat ned.
    Nedsmetat med fogskum på väggen som har blivit fula fläckar
  • Jennie G
    Jennie G skrev om Svea Fönster
    Bra utfört. Skulle rekommendera Svea fönster till er.
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Svea Fönster
    Jag kan rekommendera Svea Fönster, snyggt och bra!
  • Zohar F
    Rekommenderar Svea Fönster!
    Nöjd kund
  • Fredric B
    Fredric B skrev om Svea Fönster
    Jag hade en perfekt service med svea fönster och jag kan recommendera för alla
  • Rikard H
    Rikard H skrev om Svea Fönster
    Gick snabbt och smidigt att byta dörrar och fönster. Kanon med rotavdrag. Fyfan för sossar.
  • Patric H
    Patric H skrev om Svea Fönster
    Bra bemötande och snabba svar på alla våra frågor.
    Installatörerna var jättetrevliga och gjorde en snabb och snygg installation.
  • Lars-erik B
    Lars-erik B skrev om Svea Fönster
    Vi anlitade er för att byta fönster 4 st, altandörr samt ytterdörr. Ni kom som avtalat, bytte det som beställts och fixade till finsnickerierna till vår fulla belåtenhet. Allt till en rimlig kostnad! Ett bra jobb som vi är nöjda med.
  • Ann D
    Ann D skrev om Svea Fönster
    Vi valde Svea Fönster för att vi upplevde dem som professionella. Arbete med att sätta in våra nya fönster gick mycket smidigt och när det var några saker som behövde åtgärdas efteråt var de hjälpsamma och löste det. Vi är mycket nöjda med våra träaluminiumfönster.
  • Tauno V
    Tauno V skrev om Svea Fönster
    Snabbt och bra arbete enligt tidplan. Inga problem.
  • Joachim J
    Joachim J skrev om Svea Fönster
    Jätte bra från början till slut. Proffsigt utfört av montörerna, snyggt och fint. Kan rekommenderas! :D
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Svea Fönster
    Vi är mycket nöjda med bemötande, servicen, allt från beställning av vår ytterdörrar till montering.
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Svea Fönster
    I det stora hela är jag nöjd med Svea Fönster.
  • Anna B
    Anna B skrev om Svea Fönster
    Dålig service, bra utförande men fel montering som krävde fler åtgärder
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Svea Fönster
    En fantstisk leverans
    Från beställning till leverans och installation har allt fungerat perfekt. Vi fick bra produkt för priset. Priset var lägre än andra leverantörer på denna marknad. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Sveafönster.

Hästhagsvägen 4, 194 52 Upplands väsby