Rekommenderat företag 2015 - Svea Fönster

Svea Fönster

Hästhagsvägen 4, 194 52 Upplands väsby — Visa karta

Svea Fönster har en enkel modell. Vi levererar på alla plan och ser till att just du får rätt lösning.

Läs vad 42 kunder tycker om Svea Fönster

• Sofie C
    Sofie C skrev om Svea Fönster
    Hej,
    Ni installerade nya fönster och ytterdörr i vårt hus under början av 2016. Säljaren (Tobias) var trevlig, kunde svara på frågor och var väldigt hjälpsam.

De som installerade fönstrena gjorde ett OK jobb. Förutom att dem lämnade hur mycket skruv och skit på vår uppfart = inte okej, då vi har små barn som hittade många av skruvarna. (Andreas-team).

Däremot så fick vi installerat fel persiennfärg i väntan på de rätta i barnens rum medan vårt master bedroom stått helt utan, vill tillägga att jag jobbar natt och fått köpa mörkläggningsgardiner ISTÄLLET trots att vi betalat för persiennerna. Dem lovade att de skulle ta ca 1v. I skrivande stund har det gått snart 11 månader sen den där veckan skulle gått. Vi har kontaktat er vid flertal tillfällen med lovord om att ni ska höra av er - men icke. De är inte meningen att man som kund ska jaga ett företag som utfört en delvis tjänst men tagit betalat för hela kalaset.

Urusel kundkommunikation och dålig service. Kommer inte rekommendera er vidare.

Hälsningar, Sofie och Andreas.
  • Ullis P
    Ullis P skrev om Svea Fönster
    Engagerad säljare, klara besked, snabb offert (Tobias). Bra kommunikation med montörer, snabbt jobb, städade efter utförd montering (Andreas team).
    Strulig ekonomiavdelning, blev några kreditfakturor pga felfaktureringar.
    Dålig info x flera om tider för utförande (Jens)
  • Douglas G
    Douglas G skrev om Svea Fönster
    Bra bemötande snabb service små defekter som vi fick påpeka och det blev ordnat med en gång
  • Karin M
    Karin M skrev om Svea Fönster
    Sveafönster bytte ut fönster och ytterdörr på vår villa. Vi är jättenöjda med arbetet som blev väl genomfört av proffsiga montörer och vill gärna rekommendera Sveafönster vidare.
  • Lars H
    Lars H skrev om Svea Fönster
    Ni skickar omdömet till fel person. Jag har inte köpt några fönster av er.
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Svea Fönster
    Helnöjda!
    ......................................................
  • Jari K
    Jari K skrev om Svea Fönster
    Fönsterbytet gick bra men fönsterfodren blev dåligt ditsatta på de som monterades. Ni har inte satt alla foder eftersom jag renoverade själv samtidigt och satt resten själv. Det kändes inte fackmanna mässigt
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Svea Fönster
    Allt blev bra. Snabbt och snyggt.
  • Peter F
    Peter F skrev om Svea Fönster
    Inte helt nöjd. Reva i taket efter fönsterbyte, bred typ latexfog runt alla fönster, man har använt för smala fönsterlister mot vad som var innan. Kom gärna och bedöm själva. Har tänkt ta kontakt men det har alltid kommit något emellan.
    2016-09-29 Svea Fönster svarar Peter F
    Hej Peter,
    Det är svårt för oss att veta att du inte är nöjd om du inte informerar oss om detta. Jag ringer upp dig under dagen. Med vänlig hälsning, Jesper.
  • Jimmy V
    Jimmy V skrev om Svea Fönster
    Trevliga som installerade och snabba. Städade till och med bra. Allt kanon bra.
  • Sofia & Andreas J
    Sofia & Andreas J skrev om Svea Fönster
    Superbra service och tydliga offerter samt information. Mycket bra!
  • Harry V
    Harry V skrev om Svea Fönster
    Passa er för Svea Fönster. Efter att man betalat så räkna inte med att dom svarar på mail eller i telefon. Vi har efter 1 år ännu inte fått rätt takföster.
    2016-09-28 Svea Fönster svarar Harry V
    Hej Harry! Jag kan bara beklaga att det dragit ut på tiden men just gällande ditt takfönster så var det själva glaset som ni ansåg vara fel. Via mail och telefonsamtal fick vi bekräftat att ni ville ha frostat glas vilket vi levererade, tyvärr blev det ett missförstånd här då ni trodde att frostat glas var cotswoldglas. Tyvärr är cotswoldglas inte något Velux säljer. Men, vi löste det ändå genom att kontakta en glasfabrik som fick ta fram ett specialglas till er. Jag hoppas ni är nöjda med era nya fönster! Med vänlig hälsning, Jesper.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Svea Fönster
    Klockrent !
    Grymma priser och kanonservice !
  • Maya P
    Maya P skrev om Svea Fönster
    Hej! Jag har rekommenderat er till flera av mina kunder på Nordea! Har själv gjort en reklamation på en av mina altandörren som är felmonterad och kommer inte att rekommendera er något mer innan reparatören har åtgärdat felet! Har snart väntat 2 månader, så återköpskänslan finns inte längre! Med vänlig hälsning, Maya Passell
  • Marcus C
    Marcus C skrev om Svea Fönster
    Super nöjd! Trevligt bemött av säljare som montörer! Riktigt Proffsiga!
  • Björn P
    Björn P skrev om Svea Fönster
    Svea fönster gjorde ett bra jobb med våra takfönster. På två dagar bytte de två stycken, städade upp snyggt och genomförde det till och med tidigare än planerat. Mycket nöjda.
  • Olle T
    Olle T skrev om Svea Fönster
    Proffsigt rakt igenom, från början till slut.
  • Rickard G
    Rickard G skrev om Svea Fönster
    Smidig process och snyggt installerat
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Svea Fönster
    Allt fungerade bra. Arbetet utfördes på utsatt tid och på ett utmärkt sätt.
  • Lars E
    Lars E skrev om Svea Fönster
    Montaget var bra, administrationen sämre.
  • Barbro Å
    Barbro Å skrev om Svea Fönster
    Från första besök till färdig installation allt utfördes enligt överenskommelse. Dessutom är arbetet fantastiskt bra gjort.
  • Bo H
    Bo H skrev om Svea Fönster
    Svea Fönster var en av några fönsterleverantörer som vi hade kontakt med, och efter möte med deras säljare fick vi förtroende för dom och deras fönster. Vi böt ut alla fönster i hela villan. Både tider för leverans och för installation har hållits. Även installatörerna var trevliga och arbetade på ett föredömligt sätt. Vi är helnöjda med både arbetets utförande och kvalitén på deras fönster varför vi vill rekommendera Svea Fönster till andra, vilket vi redan gör i vårt dagliga umgänge.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Svea Fönster
    Vi är supernöjda. Bra och kunnig personal från första kontakt tills allt fanns på plats. Kan varmt rekommendera Svea Fönster.
  • Peter N
    Peter N skrev om Svea Fönster
    Bra service till rätt pris...........................................
  • Roger P
    Roger P skrev om Svea Fönster
    Besviken, dåligt arbete med teglet, ramlat ned.
    Nedsmetat med fogskum på väggen som har blivit fula fläckar
  • Jennie G
    Jennie G skrev om Svea Fönster
    Bra utfört. Skulle rekommendera Svea fönster till er.
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Svea Fönster
    Jag kan rekommendera Svea Fönster, snyggt och bra!
  • Zohar F
    Rekommenderar Svea Fönster!
    Nöjd kund
  • Fredric B
    Fredric B skrev om Svea Fönster
    Jag hade en perfekt service med svea fönster och jag kan recommendera för alla
  • Rikard H
    Rikard H skrev om Svea Fönster
    Gick snabbt och smidigt att byta dörrar och fönster. Kanon med rotavdrag. Fyfan för sossar.
  • Patric H
    Patric H skrev om Svea Fönster
    Bra bemötande och snabba svar på alla våra frågor.
    Installatörerna var jättetrevliga och gjorde en snabb och snygg installation.
  • Lars-erik B
    Lars-erik B skrev om Svea Fönster
    Vi anlitade er för att byta fönster 4 st, altandörr samt ytterdörr. Ni kom som avtalat, bytte det som beställts och fixade till finsnickerierna till vår fulla belåtenhet. Allt till en rimlig kostnad! Ett bra jobb som vi är nöjda med.
  • Ann D
    Ann D skrev om Svea Fönster
    Vi valde Svea Fönster för att vi upplevde dem som professionella. Arbete med att sätta in våra nya fönster gick mycket smidigt och när det var några saker som behövde åtgärdas efteråt var de hjälpsamma och löste det. Vi är mycket nöjda med våra träaluminiumfönster.
  • Tauno V
    Tauno V skrev om Svea Fönster
    Snabbt och bra arbete enligt tidplan. Inga problem.
  • Joachim J
    Joachim J skrev om Svea Fönster
    Jätte bra från början till slut. Proffsigt utfört av montörerna, snyggt och fint. Kan rekommenderas! :D
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Svea Fönster
    Vi är mycket nöjda med bemötande, servicen, allt från beställning av vår ytterdörrar till montering.
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Svea Fönster
    I det stora hela är jag nöjd med Svea Fönster.
  • Anna B
    Anna B skrev om Svea Fönster
    Dålig service, bra utförande men fel montering som krävde fler åtgärder
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Svea Fönster
    En fantstisk leverans
    Från beställning till leverans och installation har allt fungerat perfekt. Vi fick bra produkt för priset. Priset var lägre än andra leverantörer på denna marknad. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Sveafönster.
  • Anders L
    Anders L skrev om Svea Fönster
    Sveafönster har lyckats göra det mesta fel. Kom inte som avtalat. Mätte fel. Monterade fel. Levererade fel prylar. Glömde bort överenskommelser. Etc, etc, etc.

Av 16 fönster passade inte 10. Resterande 6 gick visserligen att montera, men 4 fungerade inte som de skulle och måste åtgärdas i efterhand. Slutresultat efter första försöket: 2 felfria av 16.

Att ta ner gardiner, flytta på krukväxter, ta bort lampor, skruva loss fönsterbrädor och fösa ihop möbler är lagom kul. Att behöva göra det tre gånger istället för en blir rent ut sagt deprimerande.

Vi blev lovade att fönsterbytet skulle genomföras vecka 35 och ta en vecka. Det tog tio veckor! Vecka 45 kom de sista persiennerna på plats (jodå, persienner går också att mäta fel).

I sin reklam kallar sig Sveafönster för "En modern fönsterbytare". Vi hade varit fullt nöjda med en vanlig gammaldags.

Hästhagsvägen 4, 194 52 Upplands väsby