Sveabad

Karlsbodavägen 39, 168 67 Bromma — Visa karta

2.9 i betyg av 87 rekommendationer
Vi säljer produkter som vi tillsammans med er tycker är vackra och tillhandhåller mesta möjliga rekreation. Våra produkter har sålts i Scandinavien i nästan 10 år. Vi vet att det vi säljer är av bästa kvalitet och design. Vår erfarenhet och kunskap ger Er allt som behövs för att göra ett väl genomtänkt val för Er reträtt och till rekreation och avslappning.
Reco tipsar om:
5 / 5 i betyg — 28 rekommendationer
Rågstigen 21, 13755, TUNGELSTA
McCarthys Snickeri & Bygg
Eva G:
Ett oerhört proffsigt gäng som jobbar snabbt, effektivt, noggrant och är dessutom trevliga.. Shem ger många goda råd och har ett utpräglat s...

Badrumsrenoverare nära Sveabad:

Entreprenadhuset

Entreprenadhuset

67 recos
Karlsbodavägen 15A, BROMMA
Vi har rollen som totalentreprenör och har en lång historia med många lyckade pr... Läs mer ›
Entreprenadhuset
Ragnar Å:
Jättebra service och bra rådgivning vid val av badrum/kök/farstu klinkers mm. Allt funkade perfekt.
MF Rör AB

MF Rör AB

9 recos
Solna strandväg 34, Solna
MF Rör AB är medlem i branschorganisationen VVS Företagen och följer gällande br... Läs mer ›
MF Rör AB
Ingvar M:
Ombyggnad av lokal till lägenhet, mycket bra service och bemötande
Optimea AB

Optimea AB

14 recos
Masugnsvägen 30, BROMMA
Vi höjer värdet på din fastighet med renovering eller nybyggnation. Bygg, VVS, e... Läs mer ›
Optimea AB
Elena S:
Optimea AB hjälpte oss med en totalrenovering av vårt hus söder om Stockholm. De var punktliga och noggranna redan från början - alla våra ö...
Bygg & BadrumsPartner

Bygg & BadrumsPartner

8 recos
Landsvägen 17, Sundbyberg
Bygg & BadrumsParner är erbjuder hjälp från början till slut med en kontaktperso... Läs mer ›
Bygg & BadrumsPartner
Pierre P:
Jag har anlitat Bygg & BadrumsPartner vid flera badrumsrenoveringar. Badrummen krävde endel speciallösningar gällande rördragning. Ken från...
Företagare? Börja samla in rekommendationer.
Reco.se är Sveriges största oberoende rekommendationssajt.
Vi hjälper företag att samla in och lyfta digitala rekommendationer.
Är det här ditt företag?
Genom några enkla steg kan du förbättra din profil på Reco.se. Det tar bara några minuter!
Ändra beskrivning
Lägg till öppettider

Läs vad 87 kunder tycker om Sveabad

  • Ernst R
    Ernst R skrev om Sveabad
    Fick ingen leverans av min beställda product.
    Gick inte heller att komma I kontakt med företaget.
    gillar detta
  • Ingemar P
    Ingemar P skrev om Sveabad
    Finns företaget ? Har sökt för att få ett svar.
    Beställt badkar i oktober ingen leverans ännu!
    Blev lovad leverans i mitten av februari, sökt få kontakt via e-mail och telefon, ingen svarar eller hör av sig.
    Finns företaget kvar???
    Ingemar
    gillar detta
  • Cath F
    Cath F skrev om Sveabad
    Gjorde en beställning i måndags men började direkt ana ugglor i mossen dvs några dagar efter ordern gjordes.
    Började ana något pga att vi inte fick något beräknat lev datum på en lagervara.
    Konkurs!!??
    Ringde Bolagsverket... inget.
    Ringde Tingsrätten....inget.
    Ringde Kronofogden.....träff!
    De har skulder, bla en statsskuld. Tre delgivningar har gjorts utan resultat på olika adresser. "Särkild aktiebolags delgivning"
    Jag har informerat Klarna som jobbar med dem så ärendet ligger hos "Bedrägeriavd"
    Sååå..... gör inga affärer med dessa!! Polisanmäl dem om ni råkat ut för dem och bet utan att ha fått vara.
    gillar detta
  • Julia G
    Julia G skrev om Sveabad
    Beställde ett badkar i början på december, med leveranstiden 2-5 arbetsdagar och på faktura. Jag har varken fått någon faktura eller något badkar. Inget svar från företaget om vad som hänt med min order heller.. Vi vill egentligen köpa ett badkar från något annat seriöst företag eftersom vi väntar barn men är "rädda" att det vi beställt en dag helt plötsligt kommer stå utanför dörren? Tacka vet jag faktura, så vi inte ligger ute med pengarna och inte får tag på någon inom företaget.. Super tråkigt!
    gillar detta
  • Axel R
    Axel R skrev om Sveabad
    Väldigt konstigt, har beställt ett badkar, får en bekräftelse utan nån identitet, sen händer ingenting
    gillar detta
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Sveabad
    Jag beställde ett badkar den 6:e december som enligt hemsidan fanns i lager. Det skulle ta max 5 dagar för leverans. En vecka senare mailade jag och frågade hur det gick med min order. Inget svar. Några dagar senare ringde jag. Inget svar. Sedan ringde jag ungefär varannan dag i en och en halv vecka. Senaste gången var deras telefon urkopplad och jag fick bara felsignaler. Ringde idag igen. Telefonen är fortfarande inte inkopplad. Som tur är har jag beställt på faktura. Vad ni än gör, köp inget från Sveabad. Speciellt inte med direktbetalning. Har skickat mail om att jag avbryter ordern och gud nåde den från Sveabad som vågar skicka badkar eller faktura.
    gillar detta
  • Petronella L
    Petronella L skrev om Sveabad
    Jag har tidigare köpt badkar hos sveabad och varit mycket nöjd. I samband med flytt har jag försökt nå deras kundservice men då svarar aldrig på mejl (!!!) Är mycket besviken på servicen i nuläget och har inte fått något besked angående hur lång leveranstid det är.
    gillar detta
  • Karin G
    Karin G skrev om Sveabad
    Till att börja med ett mycket positivt intryck ,ed bra bemötande. Nu har jag dock väntat sedan den 7/12 på leverans för en vara som skulle finnas i lager när jag beställde den. Det tycker jag inte är ok.
    gillar detta
  • Jenna S
    Jenna S skrev om Sveabad
    Har inte fått min leverans ännu efter 10 dagar. Det enda som jag fått är en orderbekräftelse. Kommer inte fram på telefonen, och mina mail besvaras inte...
    gillar detta
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Sveabad
    Gjorde en beställning den 25:e November, det är nu den 21:e December, har fått endast en orderbekräftelse, mindre pengar i plånboken och har inte hört något mer ifrån dom. Skickade ett mail den 9:e December som ej har besvarats har även ringt flertal gånger men ingen som svarar, nu får jag även att "telefonnumret kan ej nås från denna telefon" så verkar även som de har spärrat mitt nummer.... HÅLL ER SÅ LÅNGT BORTA SOM MÖJLIGT FRÅN DESSA SVINDLARE!
    gillar detta
  • Linda L
    Linda L skrev om Sveabad
    Ruskigt dålig upplevelse! Fick ingen orderbekräftelse ,
    Men de var snabba på att både göra kreditupplysning (för ett köp på 400 kr) samt att skicka ut fakturan. Detta är en julklapp som beställdes den 14:E december. Det är nu den 21:E december och jag har inte fått någon avisering om att paketet är på väg. Jag har mailat flera ggr samt skrivit till dem både på Instagram och Facebook utan att få något som helst återkoppling. Kollar man på deras Facebook-sida har de även fått jättedålig kritik från andra kunder! Håll er borta från detta företag..!!
    gillar detta
  • Meghan Y
    Meghan Y skrev om Sveabad
    This company is a fraud!!! Their telephone is now disconnected and no one will answer your emails! DO NOT PURCHASE ANYTHING FROM THIS COMPANY OR ANY BUSINESS THEIR "CEO" STEFAN LUNDBLADH OF STOCKHOLM (AKA STEFAN LUNDBLAD) HAS DEALINGS WITH!!! KÖP INGET FRÅN DETTA FÖRETAG! DE TAR EMOT BESTÄLLNINGAR MEN LEVERERAR INGET! Vi har gjort en anmälan till konsumentverket om detta företag!
    gillar detta
  • Mona N
    Mona N skrev om Sveabad
    Inte bra! Fått faktura, men ingen vara!😡
    gillar detta
  • Carl H
    Carl H skrev om Sveabad
    Skojare.
    Svarar inte på telefon eller på mail.
    Leverans försenad om den kommer överhuvudtaget.
    gillar detta
  • Karin G
    Karin G skrev om Sveabad
    Det enda jag kan säga är att jag klickat "beställ" på hemsidan, fått en faktura, hört av mig och frågat om status på min leverans och sedan inte fått svar.
    gillar detta
  • Graham L
    Graham L skrev om Sveabad
    Jag tror inte at Sveabad har "valt ut mig som kund". Jag fick betala för en ny badkar för 10 dagar sen och sen fick en bekräftelse och inget mer. Leveranstid var "1-5 dagar" med Schenker. Ingen info om frakt och inget svar när jag mejlade. Jag har också kommenterat på deras Igår har jag skrivit på Sveabads Facebook sida och jag väntar på svar. Just nu är jag utan min 8445 SEK utan min badkar och utan information om det. Väldigt besviken.
    gillar detta
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Sveabad
    Fick bekräftelse på min order men en vecka efter har jag fortfarande inte hört eller sett något om den blivit skickad från Sveabad. Kontaktade deras kundtjänst men har fortfarande inte fått något svar om vad som hänt med min order.
    gillar detta
  • Eva L
    Eva L skrev om Sveabad
    Beställde badkar, vill sedan avbeställa men omöjligt att få tag i någon. Min man har ringt och skickat mail men ingen svarar. Vi har inte fått ngot leverans besked heller. Ingen kontakt person eller annat sätt att ta kontakt.
    gillar detta
  • Hillevi V
    Hillevi V skrev om Sveabad
    Jag beställde 28/11 och har ännu inte fått paket. Vet därför inte om jag är nöjd eller ej.
    gillar detta
  • Eva H
    Eva H skrev om Sveabad
    KATASROFALT!!!!!!! Har ringt och mailat under ca en månads tid och inte hört något svar tillbaka. beställde ett badkar men har inte hört något ang betalning leveranstid etc. Så här får det inte gå till - bottennotering, verkligen!
    gillar detta
  • Marie L
    Marie L skrev om Sveabad
    Ingen kundtjänst att ringa till. Uselt. Numret är inte i bruk.
    gillar detta
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Sveabad
    Jag vill verkligen varna för detta otroligt oprofessionella och oseriösa företag.

    Jag har en jacuzzi från Sveabad och behövde byta en förslitningsdel (insugsfilter). Sagt och gjort så ringde jag dem för att beställa denna del så de som återförsäljare rimligen borde antingen ha eller kunna beställa reservdelar.

    3 månader senare har jag ringt dem kanske 30 gånger utan svar, mailat dem kanske 10 gånger utan svar och varit på besök där under utsatta öppettider och endast de två sista gångerna fått tag i någon som arbetar på företaget.

    Tjejen som stod bakom disken fotograferade reservdelen och lovade att återkomma dagen därpå vilket inte skedde. Hon förklarade skrattande på knagglig engelska också att hon kastar alla mail eftersom hon ändå inte förstår dem(!) på min fråga varför de inte besvarat mina mail eller telefonsamtal. Andra gången rekommenderade hon mig att själv limma ihop reservdelen så kanske den skulle funka (vilket det givetvis absolut inte skulle göra). Sin egen rekommendation att limma ihop det trasiga omöjliggjorde hon dock direkt genom att ta sönder delen än mer när hon undersökte den.

    Det här företaget verkar gladeligen ta dina pengar vid större köp och sedan skita fullständigt i dig som kund. Håll dig borta så slipper du problem är mitt råd.

    (Mitt problem löste sig till sist när jag efter nästan ett halvårs korrespondens med en huvudleverantör i Kina gick med på att skicka reservdelen till en enskild konsument efter det att jag förklarat hur deras slutleverantör hanterar deras produkt. Att jag ens fick kontaktuppgifterna dit var ett smärre mirakel som bland annat innefattar google translate på text från en italiensk PDF.)
    gillar detta
  • Christofer J
    Christofer J skrev om Sveabad
    Beställde ett badkar och pengarna drogs direkt. Stod 2-5 dagars leverans. När jag ringer dem efter 3 dagar för att stämma av får man knappt tag i dem, och när jag väl fick tag i dem så visar det sig vara 10 veckors leveranstid. Riktigt dåligt!
    De pratar dessutom väldigt dålig engelska, ingen svenska. Avbeställde badkaret direkt. Rekommenderas INTE!
    gillar detta
  • Carl E
    Carl E skrev om Sveabad
    Köpet i sig gick rätt smidigt. Däremot var budbilsföraren en riktig idiot som inte bör ha någon kundkontakt.
    gillar detta
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Sveabad
    Jag beställde ett badkar 8/11 som jag 1 dag senare ville ändra lite på. Har försökt kontakta Sveabad via mail och telefon säkert 20 gånger utan någon som helst kontakt. Ingen svarar på varken mail eller telefon. Man kan lämna sitt nummer på deras hemsida så ska de ringa upp, något som de inte gör!
    Jag upptäckte av en slump i min skräpkorg i mailen ett mail på blandad svenska/engelska som man knappt förstod, där de säger att den order jag lagt och redan betalt är försenad och kommer först i slutet av Januari 2017. Anledningen att jag beställde badkar från just dem var för den snabba leveransen (2-5 dagar), något som nu verkligen inte stämmer utan är ju snarare 3 MÅNADER!!! 😱 Nu vill jag häva min order!!!! Kan inte vänta så länge...men HUR kommer jag i KONTAKT med dem när de varken svara på mail eller telefon????! Känns otroligt OSERIÖST! Pengarna tog de fort från mitt konto!!
    gillar detta
  • Peter J
    Peter J skrev om Sveabad
    Kan inte lämna omdöme när jag får en faktura att betala men inte ett ljud om leverans. Men tydligen ska man betala för att få leveransstatus. Dåligt
    gillar detta
  • Jerry O
    Jerry O skrev om Sveabad
    Riktigt dåligt företag!!

    Det började med att leveransen tog längre tid än de sa att den skulle göra. När den väl kom så saknades både ställningen till benen, benen och en kortsida. Efter att ha kontaktat dom (svårt att komma fram via telefon) så lovade dom att skicka de saknade delarna. Tog ytterligare en vecka innan dom kom. Då upptäckte jag att jag fått fel långsida. Visade sig att jag fått en annan kunds panel och han min (Olle J längre ner i omdömena).

    Martina på Sveabad frågade om vi kunde skicka panelerna till varandra och de skulle ersätta frakten. Jag bad om en fraktsedel men fick inte svar på flera dagar. Jag skickade panelen till Olle och betalade själv.

    När jag kontaktade dom för att få ersättning för frakten så får jag bara en massa undanflykter om de svarar alls i telefon. Jag har jagat dom i 3 veckor nu för att få min ersättning för frakten (396 kr). Stefan (ägaren) lovade att han skulle fixa det senare i veckan men gjorde inte det. Veckan därpå så lovade han återigen att fixa det men ändå hände inget.

    Att dömma av övriga betyg de senaste månaderna så är det långt mer än jag som blivit lurade.
    Handla inte av dessa skojare!
    gillar detta
  • Sara A
    Sara A skrev om Sveabad
    Har fått 2 mail om den här kundundersökningen sedan jag beställde en vara, men fortfarande inget svar på mitt mail till kundtjänst. Har tagit lång tid att få varan.
    gillar detta
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Sveabad
    Hej.
    Det positiva jag vill framföra var att man kontakta mig via telefon då jag frågade om leveranstid då man informerade mig att man höll på att flytta sitt lager och bad om ursäkt. Tycker att detta är bra.
    gillar detta
  • Tony J
    Tony J skrev om Sveabad
    Beställt produkt, fått snabbt svar på orderbekräftelse men INGEN INFO OM LEVERANSDATUM. Det har nu gått snart 1 månad sen jag betalade
    gillar detta
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Sveabad
    Jag har ännu inte fått min beställning eller hört något ifrån dom så här en vecka efter min beställning. Detta trots att jag har hört av mig och bett om återkoppling. Dom var däremot snabba att dra pengar. Kul att deras kundundersökning hör av sig innan kundtjänsten.
    gillar detta
  • Olle J
    Olle J skrev om Sveabad
    Började bra med att jag blev uppringd samma kväll som jag lagt beställning för att dubbelkolla att det blir rätt paneler.
    Var bered på att leveransen skulle ta 4 till 5 veckor, det tog 6 veckor. Men då fick jag fel sidopanel och inga stödben. Tog en vecka till innan jag fick stödbenen.
    Visade sig att en annan kund fått min sidopanel och jag fått den andres, fick skicka ner sidopanelen till rätt kund och ligga ute med frakten.
    3 veckor efter att jag fått badkaret fick jag rätt panel.

    Fråga om man kunde få lite rabatt som kompensation för alla problem med stödben, frakt etc, vilket jag inte fick.
    Förutom detta så var alla samtal på knackig engelska då personen som svarade på telefon inte kunde svenska, vilket gjorde allt ännu krångligare.
    gillar detta
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Sveabad
    Superfint. Passar utmärkt för små utrymmen.
    gillar detta
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Sveabad
    Jag beställde ett badkar av Sveabad. Jag förstod inte vad personen sa som jag pratade med på sveabad och hon förstod inte mig. Detta skapade mycket irritation. Hon sa att hon skulle be en kollega som kunde svenska ringa upp, ingen ringde upp. Jag blev nästan fundersam om jag ens skulle få hem badkaret. Dålig info om leveransen av badkaret men till slut fick jag hem det. Jag tänker absolut inte handla av dem något mer.
    gillar detta
  • Sara I
    Sara I skrev om Sveabad
    Snabb på att skicka fakturan, gjorde det samma dag som beställningen. Nu en vecka senare har det fortfarande inte kommit nån produkt.
    gillar detta
  • Malin S
    Malin S skrev om Sveabad
    Tog jätte lång till innan jag fick varan. Fick en avi om att hämta ut paketet på ett ställe, när jag kom dit fanns det inget paket. Efter ytterligare en vecka fick jag en avi från ett annat ställe. Försökte kontakta sveabad men fick inget svar.
    gillar detta
  • Jimmy V
    Jimmy V skrev om Sveabad
    Sämst service, pratar inte ens svenska.
    gillar detta
  • Jens A
    Jens A skrev om Sveabad
    De ringde upp två minuter efter att jag lagt beställningen för att dubbelkolla leveransen. Det var bra, för det gick inte att skriva i en annan leveransadress vid beställningen.
    gillar detta
  • Linda H
    Linda H skrev om Sveabad
    Enkelt och lätt att beställa. Leveransen fungerade precis som informationen angav.
    gillar detta
  • Miriam G
    Miriam G skrev om Sveabad
    Rekordsnabb leverans! Under 24 timmar.
    Jättenöjd med badkaret.
    gillar detta
  • Anna H
    Anna H skrev om Sveabad
    Har precis tagit mitt första bad i badkaret Varberg (135 cm) - underbart! Vi var i showroomet i Bromma och tittade ut en bra modell i fredags och beställde badkaret på plats. Kvinnan i butiken var hjälpsam och gav bra information och rekommendation. Idag måndag levererades badkaret av Sveabad direkt till dörren, toppen att få så snabb leverans! Det enda som jag har att anmärka på är att vi valde att betala med faktura, men enligt kvinnan butiken så ville de helst se betalningen innan badkaret skickades ut. Kanske inte borde erbjuda faktura i så fall? Men, som sagt, vi är jättenöjda med badkaret och det trevliga bemötandet av personalen på Sveabad. Kan rekommendera dem!
    gillar detta
  • Ulf C
    Ulf C skrev om Sveabad
    Köpte och betalade ett badkar för två och en halv vecka sedan med utlovad leverans 2-5 dagar. Efter en och en halv vecka påminde jag om att det enda som hänt var en dragning från mitt konto. Jag har sedan fått ytterligare en bekräftelse på leveransen men ingen leveranstid och ingen leverans. Så här långt kan jag absolut inte rekommendera företaget.
    gillar detta
  • David S
    David S skrev om Sveabad
    Jag fick en produkt som var skev och jag har skickat mejl till Sveabad men inte fått något svar. Även fast det är semestertider så borde det ändå finnas någon som svarar på mejl. Dåligt!
    gillar detta
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Sveabad
    Felaktiga leveransuppgifter och dålig återkoppling.
    gillar detta
  • Hans M
    Hans M skrev om Sveabad
    Funkat fint, var i affären o kikade
    Därefter beställde badkaret Växjö, kom efter 3 dagar, bra!
    gillar detta
  • Virginie A
    Virginie A skrev om Sveabad
    dålig leveranstid och inget svar när badkar som skall levereras
    gillar detta
  • Ellen A
    Ellen A skrev om Sveabad
    Hej!
    Vi köpte ett badkar Stockholm 120cm.
    Vi var lite osäkra på om den modellen var den bästa för oss. Vi ringde företaget och fick kontakt i stort sett direkt. Jättebra. Trevligt bemötande i telefon. Vi fick även bekräftat att Stockholm var en väldigt bra modell, oväntat rymlig för att vara ett så pass litet badkar. Kändes som att vi blev lyssnade på i våra olika frågor och funderingar vi hade, även gällande avlopp m.m. Kändes tryggt och bra att gå vidare med köpet. Dessutom var det en jättesnabb leverans, samt bra företag som fraktade. Toppen! Vi är väldigt nöjda hittills.
    (Det enda som var lite negativt var att det kändes tråkigt att behöva betala fraktkostnad för en produkt som ändå kostar relativt mycket. Är ju många företag idag som erbjuder fri frakt när man handlar för över ett visst belopp. Men, samtidigt kändes det överkomligt och förståligt att man kan behöva betala fraktkostnad.)
    Som sagt, vill ändå understryka att vi är väldigt nöjda hittills. Tack.
    gillar detta
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Sveabad
    Står att badkaret finns i lager men det tar 6-8 veckor att få hem det. När man ringer är det svårt att få kontakt och under dessa veckor lovar Sveabad 3ggr att leverans kommer ske nästa vecka. Kändes inte bra att handla av detta företag eftersom de krävde förskottsbetalning, nu blev vi iof inte lurade men vi kommer inte handla av Sveabad igen.
    gillar detta
  • Michael G
    Michael G skrev om Sveabad
    Bra.
    Mycket bra hemsida.
    Kunnig och engagerad säljare i butiken.
    gillar detta
  • Ingegerd A
    Ingegerd A skrev om Sveabad
    Det var både enkelt o snabbt att beställa. Jag är jättenöjd o kommer nog beställa fler saker om jag hittar något av intresse. Kan varmt rekommendera.
    gillar detta

Karta

Större karta Vägbeskrivning
Karlsbodavägen 39, 168 67 Bromma
Kategorier