Sveabad

Sveabad

Ring 08-29 12 00 www.sveabad.se
2.9

Vi säljer produkter som vi tillsammans med er tycker är vackra och tillhandhåller mesta möjliga rekreation. Våra produkter har sålts i Scandinavien i nästan 10 år. Vi vet att det vi säljer är av bästa kvalitet och design. Vår erfarenhet och kunskap ger Er allt som behövs för att göra ett väl genomtänkt val för Er reträtt och till rekreation och avslappning.

86 omdömen om Sveabad

Ernst R
Skrev om Sveabad

Fick ingen leverans av min beställda product. Gick inte heller att komma I kontakt med företaget.

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Ingemar P
Skrev om Sveabad

Finns företaget ? Har sökt för att få ett svar. Beställt badkar i oktober ingen leverans ännu! Blev lovad leverans i mitten av februari, sökt få kontakt via e-mail och telefon, ingen svarar eller hör av sig. Finns företaget kvar??? Ingemar

Cath F
Skrev om Sveabad

Gjorde en beställning i måndags men började direkt ana ugglor i mossen dvs några dagar efter ordern gjordes. Började ana något pga att vi inte fick något beräknat lev datum på en lagervara. Konkurs!!?? Ringde Bolagsverket... inget. Ringde Tingsrätten....inget. Ringde Kronofogden.....träff! De har skulder, bla en statsskuld. Tre delgivningar har gjorts utan resultat på olika adresser. "Särkild aktiebolags delgivning" Jag har informerat Klarna som jobbar med dem så ärendet ligger hos "Bedrägeriavd" Sååå..... gör inga...

Moderna bad
4.5/5 i betyg av 105 omdömen 4.5 av 105 omdömen
BadgeThreeYears

Det här är andra gången jag köper deras tjänster (lägenhet och villa) och för andra gången nöjd från start till mål. Trevligt bemötande, kon

Julia G
Skrev om Sveabad

Beställde ett badkar i början på december, med leveranstiden 2-5 arbetsdagar och på faktura. Jag har varken fått någon faktura eller något badkar. Inget svar från företaget om vad som hänt med min order heller.. Vi vill egentligen köpa ett badkar från något annat seriöst företag eftersom vi väntar barn men är "rädda" att det vi beställt en dag helt plötsligt kommer stå utanför dörren? Tacka vet jag faktura, så vi inte ligger ute med pengarna och inte får tag på någon inom företaget.. Super tråkigt!

Axel R
Skrev om Sveabad

Väldigt konstigt, har beställt ett badkar, får en bekräftelse utan nån identitet, sen händer ingenting

Badrumsdröm Stockholm
5.0/5 i betyg av 33 omdömen 5.0 av 33 omdömen
Badge2023

Mycket sympatiskt företag. God dialog med Panos som alltid var tillgänglig och höll vad han lovade. Perfekt slutresultat. Rekommenderas varm

Katarina S
Skrev om Sveabad

Jag beställde ett badkar den 6:e december som enligt hemsidan fanns i lager. Det skulle ta max 5 dagar för leverans. En vecka senare mailade jag och frågade hur det gick med min order. Inget svar. Några dagar senare ringde jag. Inget svar. Sedan ringde jag ungefär varannan dag i en och en halv vecka. Senaste gången var deras telefon urkopplad och jag fick bara felsignaler. Ringde idag igen. Telefonen är fortfarande inte inkopplad. Som tur är har jag beställt på faktura. Vad ni än gör, köp inget från Sveabad. Speciellt inte...

Petronella L

Jag har tidigare köpt badkar hos sveabad och varit mycket nöjd. I samband med flytt har jag försökt nå deras kundservice men då svarar aldrig på mejl (!!!) Är mycket besviken på servicen i nuläget och har inte fått något besked angående hur lång leveranstid det är.

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Karin G
Skrev om Sveabad

Till att börja med ett mycket positivt intryck ,ed bra bemötande. Nu har jag dock väntat sedan den 7/12 på leverans för en vara som skulle finnas i lager när jag beställde den. Det tycker jag inte är ok.

Jenna S
Skrev om Sveabad

Har inte fått min leverans ännu efter 10 dagar. Det enda som jag fått är en orderbekräftelse. Kommer inte fram på telefonen, och mina mail besvaras inte...

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen
BadgeFourYears

Fredrik T
Skrev om Sveabad

Gjorde en beställning den 25:e November, det är nu den 21:e December, har fått endast en orderbekräftelse, mindre pengar i plånboken och har inte hört något mer ifrån dom. Skickade ett mail den 9:e December som ej har besvarats har även ringt flertal gånger men ingen som svarar, nu får jag även att "telefonnumret kan ej nås från denna telefon" så verkar även som de har spärrat mitt nummer.... HÅLL ER SÅ LÅNGT BORTA SOM MÖJLIGT FRÅN DESSA SVINDLARE!

Linda L
Skrev om Sveabad

Ruskigt dålig upplevelse! Fick ingen orderbekräftelse , Men de var snabba på att både göra kreditupplysning (för ett köp på 400 kr) samt att skicka ut fakturan. Detta är en julklapp som beställdes den 14:E december. Det är nu den 21:E december och jag har inte fått någon avisering om att paketet är på väg. Jag har mailat flera ggr samt skrivit till dem både på Instagram och Facebook utan att få något som helst återkoppling. Kollar man på deras Facebook-sida har de även fått jättedålig kritik från andra kunder! Håll er borta från detta företag..!!

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Meghan Y
Skrev om Sveabad

This company is a fraud!!! Their telephone is now disconnected and no one will answer your emails! DO NOT PURCHASE ANYTHING FROM THIS COMPANY OR ANY BUSINESS THEIR "CEO" STEFAN LUNDBLADH OF STOCKHOLM (AKA STEFAN LUNDBLAD) HAS DEALINGS WITH!!! KÖP INGET FRÅN DETTA FÖRETAG! DE TAR EMOT BESTÄLLNINGAR MEN LEVERERAR INGET! Vi har gjort en anmälan till konsumentverket om detta företag!

Mona N
Skrev om Sveabad

Inte bra! Fått faktura, men ingen vara!😡

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Carl H
Skrev om Sveabad

Skojare. Svarar inte på telefon eller på mail. Leverans försenad om den kommer överhuvudtaget.

Karin G
Skrev om Sveabad

Det enda jag kan säga är att jag klickat "beställ" på hemsidan, fått en faktura, hört av mig och frågat om status på min leverans och sedan inte fått svar.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Graham L
Skrev om Sveabad

Jag tror inte at Sveabad har "valt ut mig som kund". Jag fick betala för en ny badkar för 10 dagar sen och sen fick en bekräftelse och inget mer. Leveranstid var "1-5 dagar" med Schenker. Ingen info om frakt och inget svar när jag mejlade. Jag har också kommenterat på deras Igår har jag skrivit på Sveabads Facebook sida och jag väntar på svar. Just nu är jag utan min 8445 SEK utan min badkar och utan information om det. Väldigt besviken.

Sofia H
Skrev om Sveabad

Fick bekräftelse på min order men en vecka efter har jag fortfarande inte hört eller sett något om den blivit skickad från Sveabad. Kontaktade deras kundtjänst men har fortfarande inte fått något svar om vad som hänt med min order.

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 648 omdömen 3.7 av 648 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Eva L
Skrev om Sveabad

Beställde badkar, vill sedan avbeställa men omöjligt att få tag i någon. Min man har ringt och skickat mail men ingen svarar. Vi har inte fått ngot leverans besked heller. Ingen kontakt person eller annat sätt att ta kontakt.

Hillevi V
Skrev om Sveabad

Jag beställde 28/11 och har ännu inte fått paket. Vet därför inte om jag är nöjd eller ej.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Eva H
Skrev om Sveabad

KATASROFALT!!!!!!! Har ringt och mailat under ca en månads tid och inte hört något svar tillbaka. beställde ett badkar men har inte hört något ang betalning leveranstid etc. Så här får det inte gå till - bottennotering, verkligen!

Marie L
Skrev om Sveabad

Ingen kundtjänst att ringa till. Uselt. Numret är inte i bruk.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Mattias H
Skrev om Sveabad

Jag vill verkligen varna för detta otroligt oprofessionella och oseriösa företag. Jag har en jacuzzi från Sveabad och behövde byta en förslitningsdel (insugsfilter). Sagt och gjort så ringde jag dem för att beställa denna del så de som återförsäljare rimligen borde antingen ha eller kunna beställa reservdelar. 3 månader senare har jag ringt dem kanske 30 gånger utan svar, mailat dem kanske 10 gånger utan svar och varit på besök där under utsatta öppettider och endast de två sista gångerna fått tag i någon som arbetar...

Christofer J

Beställde ett badkar och pengarna drogs direkt. Stod 2-5 dagars leverans. När jag ringer dem efter 3 dagar för att stämma av får man knappt tag i dem, och när jag väl fick tag i dem så visar det sig vara 10 veckors leveranstid. Riktigt dåligt! De pratar dessutom väldigt dålig engelska, ingen svenska. Avbeställde badkaret direkt. Rekommenderas INTE!

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Carl E
Skrev om Sveabad

Köpet i sig gick rätt smidigt. Däremot var budbilsföraren en riktig idiot som inte bör ha någon kundkontakt.

Jessica H
Skrev om Sveabad

Jag beställde ett badkar 8/11 som jag 1 dag senare ville ändra lite på. Har försökt kontakta Sveabad via mail och telefon säkert 20 gånger utan någon som helst kontakt. Ingen svarar på varken mail eller telefon. Man kan lämna sitt nummer på deras hemsida så ska de ringa upp, något som de inte gör! Jag upptäckte av en slump i min skräpkorg i mailen ett mail på blandad svenska/engelska som man knappt förstod, där de säger att den order jag lagt och redan betalt är försenad och kommer först i slutet av Januari 2017. Anledningen...

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Peter J
Skrev om Sveabad

Kan inte lämna omdöme när jag får en faktura att betala men inte ett ljud om leverans. Men tydligen ska man betala för att få leveransstatus. Dåligt

Jerry O
Skrev om Sveabad

Riktigt dåligt företag!! Det började med att leveransen tog längre tid än de sa att den skulle göra. När den väl kom så saknades både ställningen till benen, benen och en kortsida. Efter att ha kontaktat dom (svårt att komma fram via telefon) så lovade dom att skicka de saknade delarna. Tog ytterligare en vecka innan dom kom. Då upptäckte jag att jag fått fel långsida. Visade sig att jag fått en annan kunds panel och han min (Olle J längre ner i omdömena). Martina på Sveabad frågade om vi kunde skicka panelerna till...

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Sara A
Skrev om Sveabad

Har fått 2 mail om den här kundundersökningen sedan jag beställde en vara, men fortfarande inget svar på mitt mail till kundtjänst. Har tagit lång tid att få varan.

Stefan T
Skrev om Sveabad

Hej. Det positiva jag vill framföra var att man kontakta mig via telefon då jag frågade om leveranstid då man informerade mig att man höll på att flytta sitt lager och bad om ursäkt. Tycker att detta är bra.

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Tony J
Skrev om Sveabad

Beställt produkt, fått snabbt svar på orderbekräftelse men INGEN INFO OM LEVERANSDATUM. Det har nu gått snart 1 månad sen jag betalade

Daniel N
Skrev om Sveabad

Jag har ännu inte fått min beställning eller hört något ifrån dom så här en vecka efter min beställning. Detta trots att jag har hört av mig och bett om återkoppling. Dom var däremot snabba att dra pengar. Kul att deras kundundersökning hör av sig innan kundtjänsten.

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Olle J
Skrev om Sveabad

Började bra med att jag blev uppringd samma kväll som jag lagt beställning för att dubbelkolla att det blir rätt paneler. Var bered på att leveransen skulle ta 4 till 5 veckor, det tog 6 veckor. Men då fick jag fel sidopanel och inga stödben. Tog en vecka till innan jag fick stödbenen. Visade sig att en annan kund fått min sidopanel och jag fått den andres, fick skicka ner sidopanelen till rätt kund och ligga ute med frakten. 3 veckor efter att jag fått badkaret fick jag rätt panel. Fråga om man kunde få lite rabatt...

Åsa H
Skrev om Sveabad

Superfint. Passar utmärkt för små utrymmen.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Jenny E
Skrev om Sveabad

Jag beställde ett badkar av Sveabad. Jag förstod inte vad personen sa som jag pratade med på sveabad och hon förstod inte mig. Detta skapade mycket irritation. Hon sa att hon skulle be en kollega som kunde svenska ringa upp, ingen ringde upp. Jag blev nästan fundersam om jag ens skulle få hem badkaret. Dålig info om leveransen av badkaret men till slut fick jag hem det. Jag tänker absolut inte handla av dem något mer.

Sara I
Skrev om Sveabad

Snabb på att skicka fakturan, gjorde det samma dag som beställningen. Nu en vecka senare har det fortfarande inte kommit nån produkt.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 181 omdömen 4.8 av 181 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Malin S
Skrev om Sveabad

Tog jätte lång till innan jag fick varan. Fick en avi om att hämta ut paketet på ett ställe, när jag kom dit fanns det inget paket. Efter ytterligare en vecka fick jag en avi från ett annat ställe. Försökte kontakta sveabad men fick inget svar.

Jimmy V
Skrev om Sveabad

Sämst service, pratar inte ens svenska.

Jens A
Skrev om Sveabad

De ringde upp två minuter efter att jag lagt beställningen för att dubbelkolla leveransen. Det var bra, för det gick inte att skriva i en annan leveransadress vid beställningen.

Linda H
Skrev om Sveabad

Enkelt och lätt att beställa. Leveransen fungerade precis som informationen angav.

Miriam G
Skrev om Sveabad

Rekordsnabb leverans! Under 24 timmar. Jättenöjd med badkaret.

Anna H
Skrev om Sveabad

Har precis tagit mitt första bad i badkaret Varberg (135 cm) - underbart! Vi var i showroomet i Bromma och tittade ut en bra modell i fredags och beställde badkaret på plats. Kvinnan i butiken var hjälpsam och gav bra information och rekommendation. Idag måndag levererades badkaret av Sveabad direkt till dörren, toppen att få så snabb leverans! Det enda som jag har att anmärka på är att vi valde att betala med faktura, men enligt kvinnan butiken så ville de helst se betalningen innan badkaret skickades ut. Kanske inte borde...

Ulf C
Skrev om Sveabad

Köpte och betalade ett badkar för två och en halv vecka sedan med utlovad leverans 2-5 dagar. Efter en och en halv vecka påminde jag om att det enda som hänt var en dragning från mitt konto. Jag har sedan fått ytterligare en bekräftelse på leveransen men ingen leveranstid och ingen leverans. Så här långt kan jag absolut inte rekommendera företaget.

David S
Skrev om Sveabad

Jag fick en produkt som var skev och jag har skickat mejl till Sveabad men inte fått något svar. Även fast det är semestertider så borde det ändå finnas någon som svarar på mejl. Dåligt!

Annelie J
Skrev om Sveabad

Felaktiga leveransuppgifter och dålig återkoppling.

Hans M
Skrev om Sveabad

Funkat fint, var i affären o kikade Därefter beställde badkaret Växjö, kom efter 3 dagar, bra!

Virginie A
Skrev om Sveabad

dålig leveranstid och inget svar när badkar som skall levereras

Ellen A
Skrev om Sveabad

Hej! Vi köpte ett badkar Stockholm 120cm. Vi var lite osäkra på om den modellen var den bästa för oss. Vi ringde företaget och fick kontakt i stort sett direkt. Jättebra. Trevligt bemötande i telefon. Vi fick även bekräftat att Stockholm var en väldigt bra modell, oväntat rymlig för att vara ett så pass litet badkar. Kändes som att vi blev lyssnade på i våra olika frågor och funderingar vi hade, även gällande avlopp m.m. Kändes tryggt och bra att gå vidare med köpet. Dessutom var det en jättesnabb leverans, samt bra företag...

Henrik A
Skrev om Sveabad

Står att badkaret finns i lager men det tar 6-8 veckor att få hem det. När man ringer är det svårt att få kontakt och under dessa veckor lovar Sveabad 3ggr att leverans kommer ske nästa vecka. Kändes inte bra att handla av detta företag eftersom de krävde förskottsbetalning, nu blev vi iof inte lurade men vi kommer inte handla av Sveabad igen.

Michael G
Skrev om Sveabad

Bra. Mycket bra hemsida. Kunnig och engagerad säljare i butiken.

Ingegerd A
Skrev om Sveabad

Det var både enkelt o snabbt att beställa. Jag är jättenöjd o kommer nog beställa fler saker om jag hittar något av intresse. Kan varmt rekommendera.